القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

واية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 26بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله)

 

واية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 26بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله) 






واية الاسطي بوسه واختها الميكانيكي المنقبه الفصل 26بقلم مني عبدالعزيز (جديده وحصريه وكامله) 




رواية الأسطي بوسه وأختها

 بقلم منى عبدالعزيز

الفصل السادس والعشرون

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

دخلت أميرة أميرة سيف بلاش تسافر وتسبني وكمان درستك كده بدمر مستقبللك 

سيف أنا قلت شروطي 

أميرة ده مش شرط انت بتلوي دراعي 

الجد أميرة أنا مكنتش عاوز ادخل بس انتي اتماديتي

 فيها كارم بكرة تجيب المأذون وتجي ترجع مراتك 

كارم لزمته إيه المأذون أنا مطلقتهاش اصلا لا بالكلام 

ولا عند مأذون 

خلاص ساكت ليه مراتك عندك وابنك موافق يبق تاخدومراتك واطلعوا شقتكم وغمز لكارم وابتسم 

.................

في منزل البيطار النقاش مستمر لإقناع الام بالموافقه للحضور معهم بعد اقتناع الاب 

عادل ماما يرضيك ابنك يطلع صغير قدام الناس حضرتك تعالي شفيهم واقعدي معاهم عجبوكي هنمشي الجوازه معجبكيش اقسم بالله هنفذ ال تقولي عاليه بس متزعليش 

أحمد يلا ياماما البسي الساعه قربت علي خمسه ونص والمعاد سابعه والمفروض نكون هناك سبعه بالظبط دول مواعيدهم برفكس 

ياسمينا مامتي بليز أنا نفسي اشوف البنات ال وقعوا 

عدوين المرأة دول 

خرج عادل ليحضر ورود و أفخر أنواع الشكولاتة وهو

 في محل الحلويات لفت انتباهه نوع شكولا مكتوب

 عليها هديه للعشاق أخذ منها أكثر من علبه ووضعها 

داخل علبه مخصصه الهدايا منفصل عن باقي الشكولا

 وكتب عليها كلمتان في كارت وطلب من المحل إرسالها 

إلى عنوان كتبه لهم وعاد الي المنزل ليصتحب أهله ويقوم بتبديل ملابسه 

بعد فترة انتهوا جميعا من تجهيز نفسهم وأصبحت الساعه السادسه وخمس دقائق صړخ أحمد هنتأخر كده علي المعاد 

الأب لسه بدري يابني أن شاء الله نص ساعه ونوصل 

أحمد لازم نعمل حساب الطريق ونخرج بدري نوصل قبل المعاد افضل من بعده 

الام مستعجل قوي عشان ست الحسن ياخوفي تكون

 مركبه لنسسز وتطلع شبه عبدة مۏته 

عادل يلا الكلام والوقفه ملهاش لازمه هنتأخر علي 

الفاضي بعد مرور اقل من نصف ساعة أو أكثر قليلا 

وصلوا أمام منزل الجبرتي زهل الاب والام وياسمين 

من جمال المبني ومن كميه الورود والأشجار المزروعه

 في شرفات المنزل المكون من اكتر من عشر ادوار 

صعدوا بالاسنسير أمام شقه أمير بالدور الخامس عادل وأحمد حاملين ورود وشكولا كانوا بالأمس القريب يستهزئون من أصدقائهم منكرين حدوث هذا لهم في

 يوم من الأيام بس هذا الحب يحدث المعجزات 

نظر احمدبساعه يده وجدها سابعه الا خمسه تنهد 

حمدا لله  توجه إلي بابا الشقه يدق جرس الباب 

بعد قليل فتح لهم شاب الباب مرحبا بهم وادخلهم 

غرفه الصالون كان في استقبالهم رجلان كبيران في

 السن وشاب  أربعيني وآخرين في العشرينات من 

عمرهم وشاب صغير   دخل أمير مرحبا بهم 

أمير اهلا وسهلا نورتونا 

والد عادل النور نوركم يا أمير أهلا بيكم شرفتنا

 ياهانم شرفتنا يامروان بيه عقبالك يا انسه 

مروان الشرف لينا يا أمير بيه 

أمير معرفة بالموجودين بابا مصطفى بيه الجبرتي

 واللواء سعيد الخطيب جوز خالتي الاستاذ كارم

 البنداري ابن عمتي وجوز اختي 

المقدم فؤاد الجبرتي ابن اخويا وجوز بنتي الكبيرة 

الرائد شريف الخطيب ابن خالتي واخويا في نفس 

الوقت سيف البنداري ابن اختي 

الكل اهلا بيكم شرفتنا 

جلسوا جميعا بعد قليل طلب الجد من أمير حضور 

الفتيات وأمهم للسلام 

أمير فؤاد ادخل نادي لحماتك والبنات يسلموا 

ذهب فؤاد وبعد قليل دخلت اولا بوسه وهي لبسه

 فستان شيك أعطاها مظهر انثوي رقيق سلمت عليهم

 جميعا حتي وصلت لعادل نظرت له نظرة كلها غيظ

 وبعض الاڼتقام وټهديد 

أحمد اقتربت منه هو انت العريس مقيتيش (مقلتش)

يعني  عالعموم مبيوك(مبروك)  ونظرت له بإبتسامه 

ماكرة  وجلست بجوار جدها 

دخلت خلفها اربعه فتيات منقبات حاملين بأيديهم 

كؤس بها انواع مختلفه من العصائر والحلويات سلمت 

عليهم وخرجت ثلاث فتيات وجلست الرابعه مرحبه

 بآلام وابنتها بصوت رقيق وكلمات فصحه 

أمير ام زمورد خدي المدام والانسه ياسمينا جوه

 تتعرف عليكي انتي والبنات 

رقيه تفضلن معي قامت الأم وهي تفكر في الف طريقه لتهرب بيهامن  هذه الجوازه دخلت غرفه ورفعوا 

نقابهم  الاربعة 

نظرت ام عادل لياسمينا بزهول كأنها تقول لها  لهم 

حق اخواتك يجننوا بيهم 

قالت  رقيه انا رقيه احمد (جينا ادواردوا سابقا )

هذي ابنتي الكبيرة الدكتورة زمورد طبيبه اطفال 

مخطوبه لفؤاد ابن عمها 

وهذي ابنتي زمزم وهذي ابنتي الثالثه سندس

 طالبه هندسه ولديها   ورشه لتصليح السيارات 

الصغري بسنت وتدعي بوسه 

ام عادل اهلا بيكم ما شاءالله ربنا يحميكم يارب 

زمزم بابتسامه خجوله داانتي ال قمر ما شاء الله 

سلمت ياسمينا علي سندس انا عرفت ليه عادل

 أجنن وصمم علي الجواز وهو كان مضرب عنه

 لما وقع في العيوني البندقي دول  

جلست الفتيات يتحدثون والأمهات في جو لطيف

 مر وقت عد الساعتين أصبحت التاسعه عادل

 وأحمد مغتاظون لم يروا الفتيات عادل هيجنن

 ويشوف سندس أحمد همامسا لعادل هو مش المفروض

 في رؤيه شرعيه أنا ھموت وأشوف زمزم 

عادل هي ماما اتاخرت ليه مش مفروض هي ال تطلب

 أننا ندخل ونشوف البنات عادل هامسا أنا جسمي

الجد مصطفي أمير خد الشباب جوة للروئيه الشرعيه

 شويه وتعالوا 

أمير اتفضلوا دخل أمير مناديا ام زمورد نادي زمزم

 وسندس الانتريه أنا مستنيهم أنا والشباب للرؤيه

 الشرعيه ذهبت زمزم وسندس المغتاظه من والدها 

وعادل أنهم اتفقوا عليها 

دخلت زمزم وجلست بجوار والدها وسندس أيضا 

عادل عمي هو مينفعش كل كابلز في مكان عشان

 الانسات يرفعوا النقاب براحتهم 

أمير أحمد بس هو ال هيشوف انت شفت وعينت

 قبل كده 

عادل نعم لا ده مينفعش الشرع حلل اشوفها في 

الروئيه وتكلم المرة ال فاتت كانت صدفه ومكنتش

 مهئ من الصدمه 

أمير واللهي ده ال عندي غير كده يفتح الله 

عادل تمام أنا راضي المهم احمد 

عادل بعد اذنك عاوز اروح الحمام وأحمد والانسه

 ياخدوا راحلتهم 

أمير سندس وصلي البشمهندس للحمام 

ذهب عادل وسندس ارشارت له علي الحمام 

عادل  مافيش اي مشاعر ليا عندك 

سندس بعد ما لحظه الحزن في صوته سندس

 متلجلجه ها معرفش 

عادل جزبها مرة أخري سندس ها ايه قولي في 

ولا مفيش متوجعيش قلبي أنا بحبك ازاي وأمته 

معرفش وال عملته  ده مش شهوه ولا غريزه بتحركني

 ده من خوفي انك ترفضيني بعمل كده عشان

 متكونيش لغيري أنا بمۏت لم أتخيل انك تكوني 

لغيري 

سندس أنا لازم اخرج بابا لوجه وشفنا هنا هيرفض

 الجواز نهائي 

سندس نزلت النقاب وهزت راسها علامه الموافقه

 وخرجت مسرعه الي غرفتها 

عادل بزهول موفقه موفقه خرج بعد شويه متوجه

 الي مكان أمير مناديا اما ا مير ترك بعض الحريه لاحمد وزمزم للتعارف والكلام 

ا مير سندس فين عادل معرفش هي شورتلي علي 

مكان الحمام ومشفتهاش تاني 

عادل ايه رايك حضرتك نروح للصالون عند بابا والجماعه نتفق علي التفاصيل ونحدد معاد الفرح وكتب الكتاب 

أمير اتفضل طلب من أحمد القدوم معهم 

دخلوا جميعا عادل لوالده بابا اتفضل أتقدم واتفق علي

 كل حاجه وحدد معاد الفرح وكتب الكتاب الاسبوع

 ال جاي زي النهاردة النهاردة الفرح 

ابو عادل انت اجننت ايه اسبوع هنلحق نعزم الناس

 والجهاز انت مالك مسربع علي ايه

عادل يرضيك ابنك يجوز علي نفسه أنا بقي هجوز علي نفسي اصرف بقي وإقناعهم 

الاب متنهدا بتحطني في خنت الليك ماشي ياعادل 

مروان متوجه الي الجد بالحديث باعتبار كبير العائله  

مصطفي بيه وسعيد بيه وأمير بيه بعد اذنكم أنا طالب ايد الانسه زمزم والانسه سندس لاولادي عادل وأحمد والشبكه والمهر ال تقولوا عليه احنا موفقين عليهم وان شاء الله لو يناسبكم الفرح يكون آخر الاسبوع ال جاي لان عادل مرتبط بسفر لسنغفورة هيفضل هناك مده طويله فحابب نعمل فرحهم ويسافروا شهر عسل هناك 

فؤاد فرح مين انا فرحي أنا وزمورد يوم الخميس

 ال جاي يعني مش ينفع 

عادل لا ده ينفع قوي قوي كمان نعمل فرحنا احنا التلاته سوا 

أمير هو سلق بيض أنا اجوز بناتي في يوم واحد يفضي البيت عليا انا وأمهم لا والف لاء خطوبه اه فرح لا 

الجد أمير دي سنه الحياة وهما دلوقتي ولا بعدين هيسبوك فأنا موافق علي الجواز الجماعي مع فؤاد وزمورد 

الكل ضاحكا هههههههههههه ايه يابني منك ليه انتوا وقعين 

أحمد اوي 

الجد سعيد مبروك ربنا يتمم بخير نقروا الفاتحه ونحدد

 معاد كتب الكتاب 

عادل ايه رايكم كتب الكتاب يكون النهارده والفرح

 في معاده 

أمير انت بتقول ايه كتب الكتاب النهارده ازاي هو لعب عيال 

فؤاد أنا عندي المأذون والشهود كتير أهم ثواني هتصل علي المأذون وتكمل باقي الورق بعدين 

أمير وهو ينظر إلي فؤاد نظرة كلها غيظ متوعدا له 

بعد قليل حضر المأذون وعقد القرآن تعالت أصوات الزغاريت في المنزل من اميرة وام عادل 

عادل وعينيه علي سندس وهو طاير من الفرحه مبروك

 يا عروسه 

أحمد لزمزم الف مبروك عليا 

أمير مغتاظ اققعد انت وياه بعيد بدل ما افركشكل حاجه والماذون لسه هنا 

بوسه مبروك يا هندسه بصوت شريهان في فيلم رايه

 وسکينه وهي تنظر إلي عادل نظرات كلها ټهديد ووعيد 

ياتري بوسه هتعمل ايه في عادل 

استغفروا لعلها ساعه اجابه

تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع