القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية تحدى مع الشيطان الفصل الثاني وعشرون 22بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)

 رواية تحدى مع الشيطان الفصل الثاني وعشرون 22بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)




رواية تحدى مع الشيطان الفصل الثاني وعشرون 22بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)


حاتم شد اجز*اء السلا*ح وقال....طلبتها ونولتها يا ابن امال وضر*ب رصا*صه صوتها هز المكان استقرت في السقف بعد ما ندى رفعت ايده بسرعه



حاتم بصلها بغضب اعمى وقال انتي ايه الي جابك ابعدي من قدامي احسنلك والله ابعتكم لعزر*ائيل سوا



سليم كان مغمض عينه واول ما قال كده وقف بسرعه وقال برعب..لا لا يا حاتم ..هيه ذ*مبها ايه ..هيه هتبعد...وبص لندى وابتسم والدموع بتلمع في عنيه..وقال كويس انك جيتي كنت بدعي اشوفك دلوقتي كان نفسي تكوني اخر حاجه اشوفها كنت عايز اقولك اني حبيتك أوي اوي يا ندى كان نفسي اققولهالك في وقت احسن بس انا بجد بحبك سامحيني على كل مره از*يتك فيها من غير ما اققصد 



ندى بصتلو بدموع كانت بتتمنى تيمع كلمة بحبك منو من زمان كانت بتحلم ليها بس بصت على السر*ير وشافت اختها دموعها نزلت بألم وغمضت عنيها بو*جع حقيقي 





سليم بصلها وقال بدموع...مش انا...والله ما انا يا ندى انتي اكيد مصدقاني



ندى كانت بتبكي وبس وحاتم رد بسرعه وقال انت لسه بتكدب انت مش بني ادم انت بينك وبين المو*ت خطوه وندى بذات مش هتصدقك لانها كشفتك قبلي وهي الي قالتلي على وساختك



سليم طبعا مش فاهم حاجه ابدا قال...ازاي يعني وقالتلك ايه مش فاهم حاجه 



حاتم اتنر*فز جدا ولسه هينطق ندى قالت..ليه ...ليه يا سليم وكانت بتبكي بشده وبتقول اعمل ايه انا دلوقتي اتصرف ازاي عملت فيا وفي نفسك كده ليه انا مش هقدر اعيش معاك ولا اعيش من غيرك ..ليه بس ليه



سليم لسه هيتكلم حاتم صو*ب المسد*س وقال.. ورحمت ابويا يا ندى لو ما بعدتي لامو*تك قبلو وز*عق بشده..ابعدي بقولك



حاتم كان في حاله تر*عب سليم خاف جدا على ندى بقى يبعدها و هو بيقول بر*عب ابعدي ابعدي يا ندى بقولك لاكن ندى حض*نتو بشده وبقت تبكي وتقول.. لا لا مش هبعد ..همو*ت معاك مش عايزه افضل بعدك لا وكانت ماسكه فيه بشده لدرجة ان حاتم استغرب منها وسليم كان مرعوب انها تتأذي بقى يحاول يبعدها بس هيا متبته فيه بشده 




حاتم اتعصب جدا قال... تمام خليكي موتو سوا وشد الاجزاء وصوب عليهم وهو متردد وايده بتر*تعش فكرة انو هيقتلو بتر#عبو استجمع كل قو*ته و سليم دفع ندى بعيد بشده وقعت على الارض ولسه هيضر*ب سمعو صوت يعرفوه كويس بتصر*خ بشده وبتقول لا سيبو يا حاتم اخوك ملوش دعوه



سليم كان واقف مر#عوب وحاتم التفت نا حية الصوت وكانت جميله واقفه بتن"هج بشده اول ما التفت لها قالت...زي ما سمعت انا عملت كل شيئ اخوك مجاش جمب مراتك اديني فرصه احكيلك الحكايه كلها



حاتم بصلها ووقف بز"هول مش عارف يصدقها ولا يق*تلو بس فضل يسمعها لو فيه امل واحد في الميه انو يطلع برئ هيسمعها 



ندى وقفت بسرعه وقالت ازاي انا سمعتك و



بس قا*طعتها جميله وقالت..سمعتيني في التلفون انا كنت قاصده انك تسمعيني علشان تقولي لحاتم اصلا مكنتش بكلم سليم سليم تلفونه مش معاه




سليم قال بصد"مه..صحيح تلفوني مش معايا تلفوني اتسر*ق الصبح وانا على الطريق



جميله ردت ..ايوه رجالتي سر*قوه علشان ندى متعرفش توصلك



حاتم اتقدم عليها بعص*بيه وقال..انتي...ليه وعملتي كده ليه عارفه لو دي لعبه جديده هعمل فيكي ايه













جميله بلعت ريقها بخوف منو وقالت..كل الي فات لعبه يا حاتم اما لو عايز تعرف الحقيقه واجاوب على كل الاساله الي ملقتلهاش اجابه انا مستعده بس فوق هنا الاول




سليم بصلها بحزن وقال مش راضيه تفوق انا حاولت كتير حتى حاتم ضر*ب بالمسد*س والصوت مصحهاش 



جميله فتحت الشنطه بتاعتها وطلعت حبايه وقالت لحاتم ..حط الحبايه دي تحت لسا*نها وهتقوم ان شاء الله



حاتم بصلها باستهز*اء ولسه هيرفض جميله قالت بسرعه متخافش يا حاتم هنا واخده مخد#ر قوي الحبايه دي هتفوقها متقلقش انا مستحيل اقق*تل



حاتم قال بغضب ونبره زات مغز$ى...غريبه مع انك قت*لتي قبل كده



جميله فهمت قصدو بصت على الارض وقالت بحزن...انا اسفه على كل الي حصلك يا حاتم



حاتم مد ايده بغضب خد الحبايه منها واتوجه ناحية هنا وهو بيقول..اسفه دي تقوليها لما تكوني دو*ستي على رجلي يا جميله ..جميله فضلت باصه عليه بدموع وهو قعد جمب هنا حط الحبا"يه تحت لسانها وفضل قاعد ما*سك ايدها بقلق وخوف عليها



بعد شويه صغيرين هنا ابتدت تفتح عنيها ببطأ حاتم ابتسم بسعاده ولهفه وقال ...هنا ..الحمد لله..انتي كويسه يا هنا



الكل فرح جدا وبقو يحمدو ربنا انها قامت وهنا بقت تفرك دماغها بتعب وقالت..ح ..حاتم...انا ...حاسه بصداع وو بس فتحت عنيها بشده وزهول لما شافت نفسها ملفو*فه في ملا*يه بس وسليم واقف استخبت في حض*ن حاتم وقالت ببكا...مشيهم يا حاتم طلعهم بره وبقت تستخبا فيه مش عايزه حد يشوفها



حاتم حض*نها بشده بيخبيها عن الكل و حس بغضب من نفسو وغباء مكانش لازم يحطها في الموقف ده بس هو نسي اصلا وضعها من كتر غضبو من سليم وخوفو عليها قال بحده...اطلعو بره مش عايز حد في الاوضه خالص



سليم اتحرج جدا هو كمان خو"فو على هنا والموقف نفسو خلاه نسي وفضل واقف اول ماقال كده طللع بسرعه وجميله طلعت وراه وندى قالت..خليني اساعدها يا حاتم




حاتم لسه حا*ضن هنا قال ...لا يا ندى اخرجي انتي انا هساعدها 



ندى هزت راسها بالموافقه وخرجت وهنا كانت مستخبيه جامد في حاتم و بتر*تعش من الخو"ف



حاتم رغم انو كان زعلان عليها جدا لاكن لما اتخبت في حض*نو عن عيون الكل حس بسعاده كبيره قال ..هنا ..هنا خلاص مفيش غيرنا متخا"فيش وبعدين محصلش حاجه اهدي



هنا بعدت ببطأ وقالت بدموع..ازاي محصلش حاجه يا حاتم اخوك كان واقف وغلط يشوفني كده وبقت تبكي بشده وتقول..مين الي عمل فيا كده يا حاتم مين ..انا مش فاكره حاجه انا كل الي فكراه كنت رايحه عند بابا وو وجماعه وقفو قدام عربيتي حاولت اهر*ب بس مقدرتش وبقت تشهق وتبكي وكملت..ضر*بوني ورشوني ببخا*خ ومحستش بحاجه غير دلوقتي وذاد بكاها ودموعها وقالت انا خفت جدا يا حاتم اتر*عبت 






حاتم قلبو و*جعو عليها كل ما يفتكر خوفها لحظتها مجرد التفكير بيع*صبو وبيجرحو بقى يشدد على حض*نو ليها ويطبطب على ضهرها بحنيه و قال....اهدي يا هنا انتي بخير دلوقتي انا معاكي متخا"فيش اوعدك عمري ما هخلي حد يأذيكي تاني دا وعد مني طول ما انا فيا النفس ارجوكي كفايه دموع كل شيئ هيتحل بس انتي اهدي



هنا بعدت عنه وقالت بسرعه...انا ازاي كده مين عمل فيا كده يعني هما ..هما عملو فيا ايه يا حاتم انا مش لابسه هدومي فين وبقت تبص حوليها وهي مر*عوبه لقت هدومها على الارض حطت كفوفها على وشها و بقت تبكي بشده 




حاتم بعد ايديها و حض*ن وشها باديه وقال اشششش مفيش حاجه من الي في دماغك حصلت اهدي والله ياهنا وحيات دموعك الي اغلى من الدنيا كلها لاخلي الي عمل كده يتمنى المو*ت وميلاقهوش مين ما كان حتى لو كان سليم



هنا بصتلو بتستغراب وقالت ..سليم..وايه دخل سليم في الي حصل بقولك دول ناس خطفو*ني وبعدين ايه الي يخليك متأكد ان محصليش حاجه شكلهم كده عملو حجات بص احنا نطلع على اي دكتوره اتأكد ازا كانو قربولي اولا يلا يا حاتم يلا بينا وكانت هتقوم



حاتم شدها وقال اهدي بس انا قولتلك محصلش حاجه جميله شكلها ورا كل الي حصل وهي قالت محدش قربلك خلينا نطلع هي مستنيه بره نشوف هتقول ايه وبعدين نتصرف وكمل بمرح عكس جر*ح الي في قلبو..وبعدين دكتورة ايه الي تروحيها ونطلع من هنا كمان انتي ناسيه انك المفروض مدام من شهر انا ناقص فضا*يح وبعدين لما تسالك على جوازك هتقولي ايه جواز مع وقف التنفيذ مش تهدي كده وتعقلي وقم جمع هدومها من على الارض وحطهم جمبها وكمل.. بصي انتي تساعديني تخليني البسك وانا يا ستي اول ما نوصل اوضتنا بخير ان شاء الله ليكي علي اطمنك انك لسه بخير واخليكي تتأكدي كمان وغ*مز بوقا*حه




هنا برقت ووشها احمر من الكسوف بعد ما فهمت قصدو قالت احم بلاش قلة ادب انا مش ناقصه وبعدين انسا انك تساعدني في لبسي انت تخرج وتبعتلي ندى و



بس شهقت بزهول لما حاتم شدها عليه وهو باصص لعيونها ووقع الملايه وبقى يلبسها وهي سا كته من الصدمه والكسوف لبسها وهو شبه مبصش عليها كان سارح في عيونها بشده وهي كمان كانت بتبصلو بتوهان خلصو وطلعو من غير كلام لقو سليم وجميله وندى في الصاله مستنينهم



حاتم قعد هنا جمبو وماسك ايدها بحب وبايده التانيه طلع المسد*س وحطو على الطربيزه قدامهم هنا اتفز*عت وقالت بخوف البتاع ده معاك ليه يا حاتم شيلو من قدامنا 







حاتم بص لسليم بصه ترعب وقال...متقلقيش يا هنا ده مش علشانك انتي وندى مش لازم تخا*فو فيه الي اولى منك بالخ*ضه دي



سليم كان هيتكلم بس قا*طعو حاتم بسرعه قال..نبتدي بندى هانم انتي اتصلتي عليا وقولتيلي اخوك سليم خط*ف مراتك واخدها على شقتو بالمعادي صح ولا



سليم بص لندى بزهول وندى اتكلمت وحكت كل الي تعرفو بداية من سماعها مكالمة جميله لحد ما وصلت الشقه



سليم كان مستغرب جدا بص لجميله بحد*ه وعص*بيه وهجم عليها وبقى يخن*قها وبيقول بغضب اعمى ...انا كلمتك اصلا يا كدابه يا حي.وانه مش كفايه الي عملتيه يا واط.يه وبيخ*نقها لدرجة مبقتش عارفه تتنفس




حاتم بقى يحاول يبعده عنها بكل قوتو اول مره يبقى صعب عليه يبعد سليم عصبيته كانت غريبه والكل حرفيا مش قادر عليه حاتم استجمع قو*تو لما شاف جميله خلاص هتم*وت ومس*كو من وسطو شالو بعدو عنها بصعوبه



حاتم بغضب وتعب قال ...اهدى اهدى بقولك استنى عايزين نسمعها نشوفها هتقول ايه



سليم بصلو بحده لدرجه ازهلت حاتم اول مره يبصلو كده قال ...نسمعها ..نسمعها ليه علشان تقولك كلمتين فارغين زى الي قالتهم من يومين وتصدها نسمعها علشان تلعب بدماغك زي العاده نسمعها علشان نكره بعض اكتر بس خلاص يا حاتم بيه خلااااااااص سليم بقى كبر وهو الي مش عايزك خلاص مبقتش محتاج وجودك ولا زعلان علي زعلك افهم الي عايز تفهمو اكر*هني قد ماانت عايز عارف ليه لاني انا الي بقيت بكر*هك ..بكر*هك على قد ما حبيتك ..بكر*هك على قد ما احترمتك بكر*هك على قد ما اهنت*ني وز*لتني علشان واحده واطيه افضل اسمعها على قد ما تقدر وانا مستنيك امتى ما تحب تضر*بني تقت*لني اديني موجود ودموعو نزلت والغ*ضب كان باين على ملامحو 




حاتم قلبو بجد وجعو جدا من كلامو حاول يتكلم بس موقفو كمان صعب قال بهدء عكس طبيعتو....هسمعها يا سليم مش علشان عايز اصدقها لا انا هسمعها لان فيه اجبات لاسأله من زمان قوي مش موجوده غير عندها انت كمان لازم تسمعها والي انت تقول انو محصلش هصدقك



سليم استغرب هدوؤ وكلامو وكان عايز هو كمان يسمع جميله بس مكانش عايز يسمع حاتم تاني قال باستهز*اء...تصدقني دلوقتي عايز تصدقني وكمل بعند... ايه رايك مش هسمعها ولو هتبرأ*ني قدامك مش هسمعها ولا عايزك تصدقني اصلا ايه رأيك بقى وكمل والغضب عاميه لدرجه مش عارف بيقول ايه قال...وكل الي كنت بتفكر فيه صح انا كنت اعرفها ومرافقها من زمان تمام وانا قولتلها تتخطبلك تمام وانا الي خلتها تخو*نك كمان وانا الي بوظت حياتك وانا سبب كل حاجه بتحصل اقولك انا الي جبت هنا الشقه ونم*ت معاها كمان ايه رايك 



حاتم اتعصب لما قال على هنا وفي ثانيه كان ضا*ربو قلم شديد خلى سليم كان هيقع سليم اتقدم عليه بعص*بيه وضر*بو بوكس شديد لا ول مره يضر*بو هنا وندا شهقو بخوف وجريو عليهم وجميله لسه واقفه مكانها مش قادره تتكلم





هنا بقت واقفه قدام حاتم وندى قدام سليم وبيمنعوهم من الاشتباك حاتم قال بعص*بيه...بتضر*بني يا سليم ورحمت ابوك لاند*مك



سليم بعصبيه اكبر...انا اصلا ند*مت اني مش بضر*بك من زمان انت لو كنت انضر*بت مكنتش وصلت لحالك ده 



حاتم اتجنن وبعد هنا بع#نف وسليم كمان بعد ندى ومسكو في بعض بشده وبقو يضر*بو بعض بعن*ف شد*يد وكل واحد بيطلع غض*بو من التاني بس فك الاشتباك صر*خة جميله لما قالت بزعيق...باااااااس انتو مجانين تعملو في بعض كده انتو اخوات حرام عليكم انا مز*قوقه عليكم من قبل ما اشتغل عند حاتم اصلا كفايه كده انا مبقتش مستحمله حر*ام وبقت تبكي بشده ودموعها زي المطر



حاتم ساب سليم واتقدم عليها ببطأ وقال....قولتي ايه مزقوقه..مزقوقه من مين وووووو


تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع