القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زوجتى المصون الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون والسادس وعشرون والسابع وعشرون والثامن وعشرون بقلم ملك إبراهيم جميع الفصول كامله

 




رواية زوجتى المصون الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون والسادس وعشرون والسابع وعشرون والثامن وعشرون بقلم ملك إبراهيم جميع الفصول كامله 




رواية زوجتى المصون الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون والخامس وعشرون والسادس وعشرون والسابع وعشرون والثامن وعشرون بقلم ملك إبراهيم جميع الفصول كامله 


الفصل الثالث والعشرون والرابع والعشرون 


ذهبت هنا الي مكان تعرفه جيدا ووصلت امام باب هذه الشقة التي تعرف صاحبها ووقفت بتعب وهي تدق علي الباب بطريقه سريعه بقوه وتعب 

فتح خالد الباب بسرعه وهو لا يتوقع بان من يخبط عليه بهذه الطريقه وفي هذا الوقت المتأخر من الليل تكون هنا

وقف خالد وهو ينظر لها بصدمه من الحاله التي تقف بها امامه الان

لا يصدق بان هذه هي هنا تلك الفتاه التي حبها بقوة ولم يتمنى شئ في حياته غير رؤيتها سعيده كيف تقف امامه بهذه الحاله المحزنه

نظرت له هنا وهي تبكي وتحدثت اليه بضعف


هنا / خالد الحقني


ثم وقعت امامه فاقدة الوعي😥😥


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


صدم خالد وهو يراها تقع امامه

اسرع وقام بحمله وادخالها شقته وهو يغلق الباب خلفه بقدمه 

ذهب بها الي غرفته وقام بوضعها علي سريره وابتعد عنها وهو ينظر لها بعدم تصديق كيف يحدث لها هذا ومن يجرؤا علي فعل هذا بها حاول خالد افاقتها وهو ينظر لها بحب وحزن علي حالتها

فتحت هنا عينيها بتعب وهي تنظر حولها وجدت خالد يقف امامها وهو يبتسم لها بطمئنان

خالد / حمدلله علي السلامه

نظرت له هنا وبدأت تتذكر مره اخري ماحدث معاها وبدأت في البكاء بقوه امامه مره اخرى

اقترب منها خالد وهو يطمنها انه معها الان وعليها الا تخف من احد وهو بجانبها

خالد / مين الا عمل فيكي كدا ياهنا مين الا وصلك للحاله دي

بكت هنا كثيرا وهي تتذكر ضرب عمر لها وطلاقها بهذه الطريقه المهينه

تحدثت اليه وهي تبكى

هنا / عمر الا عمل فيا كدا

وقف خالد بغضب وهو ينظر لها بصدمه بعد سماعه ان عمر هو من فعل بها هذا 

ثم تحدث بصوت مرتفع غاضب

خالد / دا اكيد اتجنن هو فاكر نفسه مين عشان يبهدلك بالشكل ده

هنا / ارجوك يا خالد انا مش عايزه اسمع اسمه

رد عليها بتأكيد

خالد / بس انا مش هسكت ولازم اجبلك حقك منه واعرفه ان انتي ليكي الا يقف له اوعدك اني هجبلك حقك ياهنا 

نظرت له باامتنان 

هنا / بس انا الا عايزه اخد حقي بنفسي ياخالد 

لازم اخد حقي من كل الا ظلموني وهو اولهم وعايزاك تساعدني 

نظر لها خالد وهو يصعب عليه رؤيتها منهاره و حزينه بهذه الطريقه

خالد / انا هفضل دايما جنبك ومعاكي في اي وقت يا هنا 

نظرت له وتحدثت بشكر وامتنان

هنا / انت اكتر حد في الدنيا دي وقف جنبي وساعدني من قلبه بجد بس انا عايزاك توعدني انك ماتروحش لعمر ولا تتكلم معاه ولا تعرفه انك تعرف مكاني او حتى شوفتني 

خالد / ماتخفيش من عمر يا هنا طول ما انا جنبك هحميكي منه ومش هيقدر يقرب منك انا لما ساعدته انه يرجعك قبل كدا عشان كنتي مراته وشايله اسمه وكنت فاكر انه بيحبك بجد وهيحافظ عليكي بس للأسف انا طلعت غلطان ومستحيل اقرر نفس الغلط مرتين

هنا / لو سمحت يا خالد ساعدني اسافر لاي بلد تانيه انا متأكده ان اول مكان عمر هيدور فيه هو بيتك

وقف خالد وهو يمد يده اليها

خالد / قومي معايا دلوقتي هوديكي مكان مستحيل عمر يوصله

نظرت هنا ليده ورفعت يدها اعطتها له

قام خالد بمسك يدها وهو يبتسم لها بطمئنان


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


دخل عمر منزله سريعا وهو يحاول الا ينظر الا الحديقه حتي لا تأخذه قدميه اليها فهو يحاول السيطره علي نفسه حتي ينتقم منها بطريقته خاصه

فتح باب غرفته وجدها مرتبه ومنظمه وكأن شئ لم يحدث

دخل الغرفه سريعا وهو يبحث فيها عن ملابس هنا واشيائها

شعر بالغضب الشديد وهو لا يجد اي شئ يخص هنا بالغرفه

خرج من غرفته وذهب الي غرفة والدته وهو يدق الباب عليها بغضب فتحت له والدته وهي تنظر له بقلق 

كرولين / عمر حبيبي انت كويس

تجاهل عمر قلقها وهو يسألها بغضب

عمر / فين حاجة هنا الا كانت في اوضتي

ردت عليه ببرود

كرولين/ رمتهم 

عمر / مين قالك ترميهم مين قالك اصلا تدخلي اوضتي

كرولين / في ايه ياعمر الاوضه كانت لازم تتنضف وانا خليت الخدم نضفوها ورميت كل حاجه ملهاش لازمه

رد عليه بغضب

عمر / ومين قال ان حاجة هنا ملهاش لازمه

كرولين / لان هنا مبقاش لها حق في البيت ده عشان يبقلها حاجه ليها لازمه

نظر لها بغضب ولم يرد عليها وذهب الي الاسفل 

نظرت كرولين له وهو يتجه الي الاسفل بقلق وذهبت خلفه سريعا

وصل عمر امام الغرفه وقام بفتحها نظر بداخلها وهو لايرى شئ من الظلام اضاء هاتفه وهو ينظر في كل مكان بالغرفه ولم يجد هنا 

صرخ بكل صوته وهو ينادي علي هنا ويسمع صدى صوته يتردد بالغرفه حوله

وقفت والدته امامه وهي تحاول تهدأته

كرولين / عمر عشان خاطري ماتعملش في نفسك كدا حبيبي انت كدا هتموت نفسك عشان واحده ماتستهلش

تحدث اليها بجنون

عمر /هنا فييييين 

نظرت له والدته بخوف من حالته 

كرولين / انا انا خرجتها ومشتها 

نظر لها بصدمه

عمر / وانتي فاكره اني مش هعرف اوصلها لما تهربيها

كرولين / وانت عايز منها ايه مش انت طلقتها سيبها بقى تروح لحالها وكفايه لحد كدا

تحدث اليها بأصرار

عمر / لاء مش كفايه انا لازم انتقم منها ومش هسيبها

اتجه سريعا الي سيارته وهو يقودها بجنون

نظرت كرولين لخروجه وهي تتمني لو تقتل هنا عقابا لها علي وجع ابنها المتسببه فيه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اخذ خالد هنا الي فندق بعيدا بعض الشئ عن المدينه وهو يطمنها بأن لا احد يستطيع الوصول اليها في هذا المكان

خالد / هتفضلي هنا ل بكره علي ما اكون ظبطلك طريقه تسافري بيها من غير ما حد يعرف انتي سافرتي فين

تكلمت هنا بخوف وقلق

هنا / بس انا خايفه وعايزه اسافر بعيد عن هنا بسرعه

خالد / ماتخفيش انا معاكي

هزت هنا رأسها وهي تأخذ من يده مفتاح الغرفه الخاصه بها بالفندق


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وصل عمر امام شقة خالد وهو يتوقع وجود هنا بالداخل فهو يعلم جيدا بأن هنا لا تعرف احد بإيطاليا غير خالد وسوف تلجاء اليه لمساعدتها وقف يدق علي الباب بقوة حتى كاد ان يكسره وعندما لم يجد احد قام بدفع الباب بقوة وفتحه

دخل الشقه يبحث بها عن اي اثر لوجود هنا او يدل علي مجيئها هنا ولكنه لم يجد شئ خرج من الشقه وهو يغلق الباب خلفه بقوة ونزل الي الاسفل واتجه الي سيارته وذهب بها سريعا


ظهرت سياره اخري من بعيد بها شخص يراقب دخول وخروج عمر من دون علمه 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وصل الي منزله وجد والدته تنتظره بقلق 

وقفت كرولين وهي تتحدث اليه بهدوء حتى تسيطر علي غضبه


كرولين / حبيبي ماينفعش الا انت بتعمله في نفسك ده البنت دي من يوم ماظهرت في حياتك وهي معذباك معاها عشان خاطري انساها

نظر لها بحزن

عمر / نفسي انساه بس مش هقدر وحتى لو قدرت مش هقدر انسى الا عملته فيا


كرولين / بكره حبيبي تتجوز الا احسن منها وهتنساه وتنسى كل وجع عشته معاها


نظر لها بتعب

عمر / عندك حق يا أمي هنا ماتستحقش اني اضيع مستقبلي عشانها انا فعلا لازم افوق من الا انا فيه ده واكيد هايجي اليوم الا هتظهر فيه وساعتها 

محدش هيقدر يرحمها من ايدي


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


صباح اليوم التالي

جلس خالد مع هنا في شرفة غرفتها بالفندق وهو يخبرها بموعد سفرها صباح الغد

نظرت له هنا 

هنا / معقول هسافر بالسرعه دي

رد عليها خالد بستغراب

خالد / انتي مش عايزه تسافر دلوقتي انا افتكرت انك هتفرحي كتير بالسفر بسرعه

هنا/ انا طبعا فرحانه اني هسافر واسيب البلد دي انا ماعشتش فيها يوم واحد حلو

ابتسم لها خالد بود

خالد / ان شاءالله البلد الا هتروحيها هتعيشي فيها احلي ايام

نظرت له بابتسامه 

هنا / ان شاءالله بس انا هسافر فين

خالد / امريكا

نظرت له وهي تفتح عينيها من الصدمه

هنا / امريكا ايه لا طبعا انا مش هعرف اعيش هناك

خالد / ولا هتعرفي تعيشي هنا ولا هتعرفي تعيشي في مصر 

نظرت له بحيره

هنا / بس انا خايفه

ابتسم لها وطمنها

خالد / ماتخفيش انا جانبك وكمان انتي هناك مش هتبقى لوحدك

هنا / يعني ايه

خالد / في صديقه ليا هناك عايشه لوحدها انتي هتروحي تعيشي معاها

هنا / بس انا هعيش معاها ازى وهي ماتعرفنيش

خالد / لا هي تعرفك كويس انا حكيت لها عنك كتير وعلي فكره هي تبقى دكتوره بجامعة "كاليفورنيا بيركلي" المريكيه وممكن جدا تساعدك تكملي دراستك هناك وتاخدي شهادتك في الهندسه من اكبر جامعه في العالم

نظرت له بصدمه وعدم تصديق

هنا / لا طبعا مش هينفع كدا كتير اوي

خالد / ولا كتير ولا حاجه

دي اخر سنه ليكي وانا مش هسمحلك تضيعيها

بكت بفرحه كبيره وهي تشكر الله علي هذه النعمه دائما الله بجانبها في اصعب المشاكل

نظر له خالد بأبتسامه

خالد / ايه رأيك ننزل نشتري لبس جديد عشان السفر

هنا / لا طبعا الا انت بتعمله معايا ده كتير اوي

ابتسم لها بحب

خالد / انتي مفيش حاجه كتيره عليكي ياهنا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


تحدث كرولين الي سرين بالهاتف تبلغها بأواخر التطورات 

تحدثت سرين بفرحه وهي لا تصدق ماتسمعه الان

سرين / بجد يا كوكي عمر طلقها ورماها في الشارع

كرولين / اه ياحبيبتي زي مابقولك كدا وخلاص كلها ايام وينساها خالص البركه فيكي بقى

سرين / يعني اعمل ايه انا مش عارفه

كرولين / انا الا هقولك تعملي ايه سرين

لازم ترجعي حالا عمر بجد محتاجك جنبه

سرين / عندك حق يا كوكي هو ده الوقت المناسب الا لازم اكون فيه جنب عمر

كرولين / هستناكي ترجعي في اول طياره لإيطاليا

سرين / اوكي ياروحي بااي

كرولين / بااي

بعد ان اغلقت كرولين الهاتف دخل اليها كريم وهو يتحدث 

كريم / هو عمر معرفش يوصل ل هنا برضه

ردت عليه بسعاده

كرولين / هنا ايه خلاص الايام الا جايه هتبقى سرين وبس

نظر لها بسخريه علي غبائها فهو يعلم مكر سرين جيدا ويعلم بأنها سوف تفعل اي شئ للحصول علي ثروة عمر 


في هذه الاثناء رن هاتف كرولين 

المتصل مازن

ردت عليه كرولين بملل

كرولين / الو

مازن / ازي حضرتك اخبارك ايه

كرولين / تمام خير يا مازن

مازن / اصل انا بتصل بعمر من امبارح ومش عارف اوصله هو رجع شهر العسل تاني ولا ايه

ردت عليه بجمود

كرولين / مفيش شهر عسل يا مازن عمر خلاص طلق البنت الا كان متجوزها دي


وقف مازن من مكانه بصدمه وهو لا يصدق ماسمعه الان كيف لعمر ان يطلق هنا اعتقد مازن أنه سمع غلط او والدت عمر تقصد أحد أخر


مازن / حضرتك بتقولي طلق البنت مين يعني قصدك هنا يعني عمر طلق هنا بجد


ردت عليه كرولين بغضب 

كرولين / هو فيه ايه يا مازن من امتى وانا بهزر معاك 

اعتذر مازن منها 

مازن / انا اسف مش قصدي بس دي حاجه غريبه جدا ازاي عمر يطلق هنا دا بيحبها وميقدرش يعيش من غيرها


ردت عليه بعصبيه وغضب

كرولين / الوحيده الا عمر ميقدرش يعيش من غيرها هي انا امه

لكن هنا دي يقدر يتجوز غيرها بدل الواحده الف

استغرب مازن من طريقة كرولين وحديثها عن هنا بهذه الطريقه


مازن / ممكن حضرتك تقوليلي عمر فين دلوقتي

ردت عليه بجمود


كرولين / عمر مش في البيت من امبارح محتاج يبقى لوحده شويه وانا متأكده انه هيفوق ويعرف ان الا تستحق تبقى مراته بجد هي سرين

قالت كرولين جملتها واغلقت الهاتف بدون اي سلام


تفاجئ مازن ونظر للهاتف وجدها اغلقت الخط ولكنه تفاجئ اكتر من كلامها وهي تذكر اسم سرين وردد كلامها مره اخرى وهو يحاول فهم اي شئ

مازن / الا تستحق تبقى مرات عمر سرين


طب ازاي لاااا دالموضوع شكله كبير وانا لازم اسافر ايطاليا في اسرع وقت


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد يومين 

وصلت سرين ايطاليا واتجهت الي منزل عمر مباشرة

استقبالتها كرولين وحكت لها كل شئ حدث بالتفصيل 

سرين / وعمر فين دلوقتي

كرولين / عمر كان منهار جدا وقالي انه محتاج يقعد في مكان هادى يومين كدا عشان يراجع نفسه 


نظرت لها سرين برفع حاجبها

سرين / يراجع نفسه في ايه بالظبط هو بيفكر يرجع هنا تاني

ردت عليها كرولين وهي منزعجه من هذه الفكره

كرولين / لا طبعا عمر مستحيل يرجعها تاني وانا مش هسمح بده يحصل ابدا انا مش ممكن اقبل زوجه لأبني غيرك سرين


فرحت سرين جدا من دعم كرولين لها

سرين / بجد يا كوكي انتي اكتر حد بحبه في الدنيا دي ربنا يخليكي ليا

ابتسمت لها كرولين وهي تغمز لها

كرولين / ويخليكي ليا انتي وعمر واحضر فرحكم قريب

نظرت لها سرين بمكر وتحدثت

سرين / قريب ياكوكي قريب اوي


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


سافرت هنا الي امريكا واتجه بها خالد الي منزل صديقته 🌸 نادين 🌸

نادين دكتوره بالجامعه بنت رائعه ذكيه جدا تعشق العلم والعمل وتعيش بمفردها وعندما علمت بمشكلة هنا لم تتردد لحظه واحده في مساعدتها

تحدث خالد وهو يطلب منها مساعدته في ادخال هنا الجامعه لتكمل دراستها وتحصل علي شهادة الهندسه من اكبر جامعه بالعالم وأكمل حديثه وهو يأكد لها بأنه مستعد لفعل اي شئ ودفع اي مبلغ في سبيل دخول هنا الجامعه


خالد/ انا مستعد اعمل اي حاجه واجيب اي ورق وادفع اي مبلغ بس المهم هنا تكمل انهاء دراستها هنا


تحدثت اليه نادين بأسف

نادين / هيبقى صعب اوي للأسف 

خالد / مفيش حاجه صعبه يا نادين احنا هندفع اي مبلغ يطلبوه وجاهزين بأي ورق يحتجوه 

نظرت نادين الي هنا وهي تبتسم لها بود

نادين / انا هعمل كل الا اقدر عليه واساعدها

خالد / وانا ممكن اكلم اي حد مسؤل يساعدنا 

نادين / هيكون كويس تمام

تحدث خالد وهو يقف من مكانه ويوجه كلامه لي هنا 

خالد / انا هكون قريب منكم هحجز غرفه في اوتيل قريب من هنا لحد ما ننهي موضوع الجامعه ده

نظرت له هنا بود وامتنان وهي تبتسم له ثم تحدثت من قلبها


هنا / انا عمري ما هنسى وقفتك معايا ابدا


ابتسم لها خالد بحب ثم ذهب 


ابتسمت لها نادين وهي تأكد لها بشئ


نادين / علي فكره شكلك غاليه اوي عند خالد

نظرت لها هنا وتحدثت بحب


هنا / وهو كمان بقى غالي عندي جدا


الفصل الرابع والعشرون🌸🌸


خالد/ انا مستعد اعمل اي حاجه واجيب اي ورق وادفع اي مبلغ بس المهم هنا تكمل انهاء دراستها هنا


تحدثت اليه نادين بأسف

نادين / هيبقى صعب اوي للأسف 

خالد / مفيش حاجه صعبه يا نادين احنا هندفع اي مبلغ يطلبوه وجاهزين بأي ورق يحتجوه 

نظرت نادين الي هنا وهي تبتسم لها بود

نادين / انا هعمل كل الا اقدر عليه واساعدها

خالد / وانا ممكن اكلم اي حد مسؤل يساعدنا 

نادين / هيكون كويس تمام

تحدث خالد وهو يقف من مكانه ويوجه كلامه لي هنا 

خالد / انا هكون قريب منكم هحجز غرفه في اوتيل قريب من هنا لحد ما ننهي موضوع الجامعه ده

نظرت له هنا بود وامتنان وهي تبتسم له ثم تحدثت من قلبها


هنا / انا عمري ما هنسى وقفتك معايا ابدا


ابتسم لها خالد بحب ثم ذهب 


ابتسمت لها نادين وهي تأكد لها بشئ


نادين / علي فكره شكلك غاليه اوي عند خالد

نظرت لها هنا وتحدثت بحب


هنا / وهو كمان بقى غالي عندي جدا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وصلا عمر منزله بعد غيابه أسبوع في مكان لوحده يحاول نسيان هنا وما فعلته به

دخل منزله وجد والدته في استقباله 

كرولين / عامل ايه حبيبي ياريت تكون احسن دلوقتي

نظر لها بوجع 

عمر / انا عمري ماهكون احسن قبل ما انتقم واخد حقي

كرولين / تاني ياعمر  هنرجع لنفس الموضوع يا حبيبي بقولك انساها وعيش حياتك زي الاول

نظر لها مطول وتحدث بحزن

عمر / مش سهل يا أمي انساها

نظرت له والدته بحزن ثم تحول لفرح بعد سماعها باقي حديثه

عمر / بس مش مستحيل

نظرت اليه بفرحه وهي تتحدث بسعاده

كرولين / بجد يا عمر يعني انت هتحاول تنساها وتعيش حياتك

نظر لها بحزن

عمر / للأسف مقدميش حل غير ان انساها

فرحت كرولين كثيرا بسماعها هذا

كرولين / ماشي ياحبيبي اطلع خد شور واحلق دقنك دي وفوق نفسك كدا عايزاك ترجع عمر بتاع زمان

اكتفى بهز رأسه بموافقه واتجه الي غرفته


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


نظرت كرولين الي ذهابه وبعد تأكدها انه ذهب لغرفته اخرجت هاتفها وتحدثت سريعا الي سرين

كرولين / سرين انتي فين عمر  رجع

وقفت سرين من مكانه وتحدثت بحماس

سرين / وايه الاخبار ماقلش ناوي يعمل ايه

كرولين / هو عمل خلاص لما طلق مراته وجه دورك انتي

سرين / يعني اعمل ايه

كرولين / لازم تقربي منه هو دلوقتي محتجالك

نظرت سرين امامها بمكر

سرين / وانا عمري ما أتأخر عنه ابدا  


كرولين / اوكي سرين انا هقفل دلوقتي وانتي حاولي تيجي تتعشي معانا النهارده


سرين / حاضر يا كوكي اكيد لازم اجي   بااي

كرولين / بااي ياروحي


بعد ان اغلقت سرين الهاتف مع كرولين

نظرت امامها لشخص ينام علي السرير براحه وهو يضع يده تحت رأسه وينظر لها وهو ينتظر انتهاء حديثها بالهاتف

تحدثت اليه سرين بعد اغلاق الهاتف

سرين / دي مراتك الا بتكلمني

نظر لها كريم وهو يتحدث معاها

كريم / كانت عايزه ايه

اقتربت منه سرين وهي تنام بجانبه وهو يضمها اليه وهي تتحدث

سرين / بتقول ان عمر  رجع وبيقول انه هيحاول ينسى هنا

شرد كريم وهو يتذكر هنا في خياله وتحدث بدون ان يشعر

كريم / عمر ده غبي اوي انا مش عارف ازاي يبقى متجوز واحده زي هنا ويسيبها ويطلقها بالشكل ده

ابتعدد عنه سرين وهي تنظر له بمكر


سرين / مالك بتتكلم بطريقه غريبه كدا هو في ايه بالظبط هي هنا كلت عقلك انت كمان ولا ايه

توتر كريم كثيرا من ان تعرف سرين بأن كريم حب هنا فعلا

كريم / هنا ايه الا تدخل عقلي وانا قلبي وعقلي مفيش فيهم غيرك

رجعت سرين الي حضنه مره اخرى

سرين / ايوا كدا فوق من احلامك وارجع للواقع واعرف ان الواقع والمستقبل معايا انا وبس

هز رأسه بتأكيد وهو يضمها اليه مره اخرى وينظر لها ب شر بدون ان تشعر

كريم / وانا مش عايز غيرك ياروحي

سرين / عايزه اقوم اجهز مراتك عزماني علي العشا

كريم / لا تقومي تروحي فين دلوقتي دا انتي وحشااااني جدا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


دخل عمر غرفته وهو ينظر الي سريره ويتخيل هنا جالسه بأنتظاره 

اقترب من الفراش جلس فوقه وهو يضع يده عليه بحنيه ويتذكر هنا ويتذكر اول مره رأها كيف كانت جميله ورقيقه كيف كان يراى البرأة في عينيها ويفكر فيها كيف تعيش الان وماذا تفعل بدونه

وتذكر احلي واجمل شهر عاشه في حياته كان معها فهي كانت حبيبته و زوجته هل الان اصبحت عدوته لا فهو لن يسمح ان تكون عدوته وعليه البحث عن عدوه الحقيقي ربما قريبا منه ولكنه لا يرى


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


رن هاتف عمر وكان المتصل مازن 

مازن / الو

رد عليه عمر بتعب

عمر / ايوا يامازن في ايه

مازن / انت الا في ايه ياعمر انت فين وعلي طولك تليفونك مقفول وايه الا والدتك قالتهولي ده انا مش فاهم حاجه

تحدث عمر بأرهاق فهو الان حالته لا تسمح بأن يحكي اي شئ

عمر / بقولك ايه يامازن انا فعلا تعبان دلوقتي ومش قادر اتكلم 

مازن / عمر انت فين وانا اجيلك دلوقتي

عمر / هتجيلي ازاي دلوقتي

مازن / علي فكره انا في ايطاليا من وقت ما ولدتك قالتلي الخبر الا لسه لحد دلوقتي مش مصدقه

تحدث عمر بسخريه علي حاله

عمر / هي امي كمان حاكتلك

مازن / وانت كمان ماكنتش عايزها تحكيلي من امتى انت بتخبي عليا حاجه

رد عليه عمر بعصبيه وغضب

عمر / لان الحاجه دي ماينفعش تتحكي يا مازن الا حصل ده مش اي حاجه 

صمت مازن قليلا وهو يشعر بأن يوجد مشكله كبيره وعمر لا يريد اخباره بها

مازن / خلاص يا عمر برحتك ووقت ماتحب تتكلم انا موجود  مع السلامه

رد عليه عمر سريعا

عمر / استنى يا مازن ماتقفلش وانت زعلان انا عايزك تعذرني انا بجد تعبان ومتلخبط ومش عارف اعمل ايه

مازن / ما انت ياعمر مش عايز تشاركني مشكلتك يمكن اقدر اساعدك  قولي ياعمر ايه الا حصل وهنا فين انا بجد مش مصدق انك تطلق هنا انا كتر واحد في الدنيا عارف انت بتحبها اد ايه

رد عمر بحزن

عمر / ما انا عشان بحبها اوي كان لازم اعمل كدا

مازن / ماشي ياعمر ممكن يكون الا انت عملته دا صح من وجهت نظرك ويمكن لما تحكيلي اقدر اساعدك في الا انت فيه دلوقتي

رد عليه عمر باستسلام

عمر / حاضر يا مازن هنتقابل ونتكلم لان اكيد مش هينفع نتكلم في التليفون

مازن / تمام وانا منتظرك في اي وقت تكلمني و نتقابل  مع السلامه

عمر / مع السلامه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


قابل خالد الكثير من المسؤلين وتحدث معهم بشأن دراسة هنا ووفاق علي كل طلاباتهم ودفع الكثير من المال مقابل الموافقه علي دخول هنا الجامعه وحصولها علي شهادة الهندسه من اكبر جامعه بالعالم

جلس خالد مع نادين وهنا وهو يخبرهم بأخر التطورات

وتحدث بسعاده حقيقيه من قلبه

خالد / يعني خلاص يا هنا من بكره تقدري تروحي الجامعه وتكملي درستك 

تحدثت نادين تدعم حديث خالد

نادين / وان كمان جاهزه اساعدك المهم تلحقي وان شاءالله تنجحي وتتخرجي السنه دي وتكوني اكبر مهندسه في العالم

نظرت لهم هنا بسعاده وهي تحلم بهذا الحلم الجميل 

سوف تدرس وتتخرج من اكبر جامعه بالعالم من يصدق بأن هذه البنت البسيطه بعد كل ماحدث لها يتحقق لها اكثر ماكانت تحلم 

ثم نظرت ل خالد وهي لا تعلم كيف تشكره

هنا / خالد انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي الا انت بتعمله معايا ده مستحيل حد يعمله

نظر لها بحب وتحدث بلطف

خالد / لو عايزه تشكريني بجد تنجحي وتحققي حلمك لان دا مبقاش حلمك لوحدك دا بقى حلمنا كلنا

نظرت له بأبتسامه

هنا / ان شاءالله هنجح ومش هضيع تعبكم ابدا بس بصراحه انا عايزه اشتغل مش انا مش بحب قاعدت البيت 

خالد / ممكن تخرجي وتغيري جو

هنا / انا معرفش حاجه هنا وبعدين انا فعلا عايزه اشتغل

ابتسمت له نادين وتحدثت بشئ

نادين / انا عندي فكره ايه انتوا عارفين ان انا بدير شركه هنا جنب شغلي في الجامعه ايه رأيك تشتغلي معايا

نظر خالد الي هنا وتحدث بحماس

خالد / انا شايف ان دي فكره هايله ايه رأيك يا هنا

ردت عليهم هنا بحماس

هنا / طبعا موافقه 

نادين / تمام يبقى ان شاءالله تجي معايا الشركه بكره وتبدأى شغل

تحدثت هنا بسعاده

هنا / ان شاءالله

تحدث خالد وهو يقف ويستعد للخروج

خالد / يبقى كدا اتفقنا وانا متأكد ان هنا هتحقق اكبر نجاح في دراستها و شغلها

نظرت له نادين بأعجاب شديد وتحدثت اليه برقه

نادين / خليك معانا شويه احنا مش بنلحق نشوفك

نظر لها بأبتسامه

خالد / معلش عشان الوقت اتأخر تصبحوا علي خير

نادين و هنا / وانت من اهل الخير

بعد ذهاب خالد شردت نادين في طيفه

نظرت لها هنا بستغراب وتحدثت بهدوء

هنا / نادين   نادين   

ردت عليها وكأنها كانت بعالم اخر

نادين / ايه يا هنا في ايه

هنا / انتي نمتي ولا ايه بكلمك ومش مركزه معايا خالص

توترت نادين كثيرا وتحدثت معاها وهي تود معرفة شئ ما

نادين / قوليلي ياهنا انتي تعرفي خالد بقالك اد ايه

ردت هنا بعفويه وهي لا تعلم لماذا تسألها نادين هذا السؤال

هنا /اعرفه من فتره قريبه بس بصراحه هو وقف جنبي اكتر من الناس الا اعرفهم بكتير

نادين / طب قوليلي انتوا اتعرفتوا علي بعض ازاي

ردت عليها هنا وهي تبتسم وهي تتذكر كيف اتعرفت علي خالد

هنا / مش هتصدقي 

خالد خبطني بعربيته وعملي ارتجاج في المخ وفقدان مؤقت في الذاكره 

نظرت لها نادين وهي تفتح عينيها من الصدمه وتحدثت بحماس

نادين / لااا دا انتي تحكيلي بقى من الاول


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد يومين جلس مازن امام عمر في مكتبه بشركه os بإيطاليا


نظر مازن الي عمر بصدمه كبيره وهو لا يصدق مايسمعه الان


مازن / مستحيل انا مش مصدق معقول كل ده حصل

تحدثت عمر وهو يحاول انهاء الموضوع لا يريد الحديث فيه اكثر من ذالك

عمر / خلاص يا مازن الا حصل حصل سيبك من كل ده وخلينا في الشغل

نظر له مازن بعدم تصديق

مازن / شغل ايه يا عمر انت ليه واخد الموضوع وكأنه عادي 

رد عليه عمر بغضب

عمر / لانه فعلا عادي يا مازن وعشان خاطري اقفل الموضوع ده خالص

لأن انا متأكد ان الا انا عملته ده هو الصح ومش هرجع فيه

نظر له مازن بأحباط وهو يعرف صديقه جيدا لن يترك حقه مهما حصل


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد خروج مازن من مكتب عمر

اتجهت سرين وهي تتهادى في خطاها واتجهت الي مكتب عمر

سمح لها عمر بالدخول

دخلت سرين وهي تدعي الحزن علي ما حدث مع عمر

سرين / عمر عامل ايه دلوقتي

نظر لها بجمود 

عمر / خير سرين ايه الا جابك دلوقتي

ردت عليه بدلع وهي تقترب منه وتجلس فوق مكتبه بطريقه مغريه

سرين / ايه يا عمر معقول بعد كل ده وبرضه بتعاملني ببرود كدا

نظر لها بنفاذ صبر وتحدث بملل

عمر / انتي عايزه ايه دلوقتي سرين

اقتربت منه اكتر وهي تتحدث امامه بطريقه مغريه وتحاول تقبيله

سرين / عايزاك انت يا عمر

ابتعد عنها سريعا ووقف من علي مكتبه واعطاها ظهره وهو يتحدث اليها بغضب

عمر / مش هينفع سرين

اقتربت منه وهي تضمه من الخلف نظر الي يدها وسريعا تذكر هنا عندما كانت تفعل نفس الشئ عندما يدعي الزعل منها كانت تضمه هكذا من الخلف

مسك عمر يدها وهو يلف اليها ويتخيل انها هنا وعندما نظر اليها وجدها سرين

نظر لها بصدمه وحاول الحديث معها بهدوء

عمر / انا مش هقدر دلوقتي يا سرين محتاج وقت عشان اقدر احب تاني

نظرت له بسعاده وهي تضمه اليها كثيرا

هنا / برحتك يا عمر خد وقتك وانا معاك هفضل منتظراك العمر كله

ابتسم له وهو يرفع يده يضعها علي خدها برقه

عمر / عارف سرين ومتأكد ان انتي اكتر واحده حبتني بجد ومتأكد اني هكون سعيد معاكي بس اديني شوية وقت

قبلته من خده بسعاده وحماس فهي الان وصلت الي ماتتمناه وسوف تفعل اي شئ للحصول عليه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وقفت هنا بتعب وهي تضع يدها علي قلبها تشعر بوجع غريب في قلبها لا تعرف سببه

نظرت لها نادين بستغراب

نادين / مالك يا هنا وشك اصفر ليه كدا

هنا / مش عارفه حسه بوجع غريب في قلبي حسه ان في حاجه حصلت

نادين / هيكون ايه الا حصل بس كل حاجه ماشيه صح وتمام ماتقلقيش 

ردت هنا بتأكيد

بس انا متأكده ان في حاجه حصلت قلبي مش بيكدب عليا

نادين / حبيبتي ماتقلقيش ممكن يكون ارهاق ومحتاجه ترتاحي

هنا / ممكن برضه خلاص انا هدخل اوضتي ارتاح شويه

نادين / تمام ياروحي ولو احتاجتي اي حاجه نادي عليا

هنا / حاضر

اتجهت هنا الي غرفتها وجلست نادين تفكر في شئ ما

سمعت صوت جرس الباب واتجهت لفتح الباب وجدت خالد يقف امامها

نظرت له نادين بأعجاب شديد وهي ترحب به لدخول

دخل خالد وقبل ان يجلس سأل عن هنا

خالد / هي هنا فين

نادين / دخلت ترتاح شويه

خالد / خلاص انا همشي وابقى اجيلكم وقت تاني

تحدثت اليه نادين وهي تدعي الحزن

نادين / يعني كدا يا خالد هو انت مش بتيجي هنا غير عشان هنا وبس

شعر خالد بالاحراج وتحدث سريعا

خالد / لا طبعا انا بس مش عايز ازعجك ممكن تكوني عايزه ترتاحي انتي كمان

نادين / بس انا بكون مرتاحه جدا وانا معاك

نظر لها خالد بعدم فهم لما تقصده

خالد / مش فاهم

اقتربت اليه وتحدثت برقه


نادين / خالد أنا بحبك


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انتهاء الفصل حبيباتي 😍 اتمنى يعجبكم

وعايز تفاعل كتييير  علي البارت ❤❤


الفصل الخامس والعشرون والسادس والعشرون 


جلست نادين تفكر في شئ ما

سمعت صوت جرس الباب واتجهت لفتح الباب وجدت خالد يقف امامها

نظرت له نادين بأعجاب شديد وهي ترحب به لدخول

دخل خالد وقبل ان يجلس سأل عن هنا


خالد / هي هنا فين


نادين / دخلت ترتاح شويه


خالد / خلاص انا همشي وابقى اجيلكم وقت تاني


تحدثت اليه نادين وهي تدعي الحزن


نادين / يعني كدا يا خالد هو انت مش بتيجي هنا غير عشان هنا وبس

شعر خالد بالاحراج وتحدث سريعا


خالد / لا طبعا انا بس مش عايز ازعجك ممكن تكوني عايزه ترتاحي انتي كمان


نادين / بس انا بكون مرتاحه جدا وانا معاك

نظر لها خالد بعدم فهم لما تقصده


خالد / مش فاهم


اقتربت اليه وتحدثت برقه


نادين / خالد أنا بحبك


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


نظر لها خالد بصدمه وهو لا يصدق بأنها قالت هذه الكلمه هكذا بدون اي مقدمات

نظرت له نادين وهي تنتظر منه رد 

ولكنه طال صمته وهو ينظر لها بصدمه


نادين/ ايه يا خالد ساكت ليه انا عارفه ان انت اكيد مستغرب من الا انا قولته بس صدقني دي الحقيقه


نظر لها وهو حقاً لا يعرف ماذا يقول لها 

ثم أخيرا تحدث


خالد / احم انا بصراحه مستغرب شويه

نادين / ليه يا خالد عشان يعني انا بنت وماينفعش انا الا ابدء واقول الكلمه دي


هز كتفيه بحيره 

خالد / بصراحه انتي فاجئتيني


نادين / خالد انا قولتلك بحبك عشان فعلا أنا بحبك وحبيت اعبر لك عن مشاعري


ابتسم لها بمجامله واحراج لا يعلم ماذا يقول


خالد / وانا بحترم مشاعرك جدا بس ممكن بلاش نتكلم في الموضوع ده حاليا


نظرت له بأبتسامه

نادين / تمام


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بعد يومين


انتهى عمر من عمله واتجه مباشرة الي منزله وتفاجئ بوجود سرين تجلس مع والدته وكريم


عمر / مساء الخير


وقفت سرين لأستقباله وهي تضمه وتقبله من خده


ابتسم لها بمجامله


نظرت لهم كرولين بسعاده وتحدثت بحماس


كرولين / انا بجد اسعد انسانه في الدنيا ونفسي افرح بيكم قريب اوي


ثم اكملت حديثها وهي توجه كلامها الي زوجها الجالس بجانبها


كرولين / ايه رأيك ياكريم


تفاجئ كريم منها وهي تحدثه فهو كان بعالم اخر وهو ينظر الي سرين وهي تعانق عمر ولا يصدق بأن عمر ممكن يفكر في الزواج من سرين


كريم / ااه طبعا دي هتبقى حاجه كويسه اوي


نظر له عمر وهو يتحدث بهدوء


عمر/ هي ايه الا هتبقى حاجه كويسه


توتر كريم كثيرا من نظرات عمر


كريم / الا كوكي قالته 


هز عمر رأسه وهو يبتسم له


عمر / تمام


تحدثت سرين وهي تضم ذراع عمر اليها


سرين / ايه رأيك يا حبيبي نخرج ونسهر النهارده


نظر لها عمر طويلا وهو يفكر هل يوافق ام لا


عمر / تمام هطلع اخد شور واجهز وانزل علي طول 


سرين / اوكي ياروحي منتظراك


ابتسم لها واتجه الي غرفته


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد طلوع عمر غرفته تحدثت كرولين وهي تطلب من زوجها


كرولين / وانا كمان ياحبيبي عايزه اخرج ونسهر في مكان حلو نحتفل بعمر وسرين ايه رأيك


رد عليها كريم وهو ينظر ل سرين بغضب


كريم / اه طبعا ياروحي لازم نحتفل ب سرين و عمر بس طبعا مش هينفع نروح معاهم نفس المكان عشان اكيد هما محتاجين يكونوا لوحدهم ولا ايه


توترت سرين كثيرا من نظراته 


كرولين / اه طبعا ياحبيبي احنا لازم نسيبهم لوحدهم


ثم وجهت كلامها الي سرين


كرولين / سرين انا مش محتاجه اقولك لازم تقنعي عمر بجوازكم في اقرب وقت انا عايزه اتأكد انه مش هيفكر في البنت دي تاني


ردت عليها سرين بثقه


سرين / اكيد ياروحي ماتقلقيش 


وقفت كرولين لتستعد للخروج


كرولين / انا واثقه فيكي سرين

هطلع انا اجهز 


سرين / اوكي وانا اول ماعمر ينزل هنخرج علي طول واتمنلكم انتوا كمان سهره سعيده


بعد ذهاب كرولين

وقف كريم بغضب وقام بمسك سرين من ذراعها بقوة وتحدث اليها بغضب


كريم / ايه حكاية الخروج ده انتي ليه ماقولتليش انك هتخرجي معاه


تحدثت اليه سرين بسخريه وهي تبعد يده عن ذراعها


سرين / ايه يا روحي انت بتغير عليا ولا ايه


نظر لها بستهزاء


كريم / اغير عليكي ليه ما انا باخد الا انا عايزه في الوقت الا انا عايزه


نظرت له بغضب


سرين / خلاص انتهى ومش هيحصل تاني انا هبقى مرات عمر المنياوي عارف يعني ايه عمر المنياوي


ابتسم لها بسخريه


كريم / اظاهر انتي الا مش عارفه يعني ايه عمر المنياوي ونسيتي الا عمله في مراته وهي مظلومه تخيلي بقى انتي هيعمل ايه فيكي لو عرف بكل المصايب بتاعك


نظرت له بقلق


سرين / ومين الا هيقوله علي المصايب بتاعي ومحدش يعرفها غيرك لان شريك فيها


كريم / تمام انا عايزك تفضلي فاكره اني شريكك ومش عايز مفاجأت تاني ولازم اكون عارف كل حاجه قبل ماتحصل تمام


نظرت له بغضب

سرين / تمام


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


جلست هنا وهي تتحدث الي نادين الجالسه امامها شارده


هنا / نادين انتي فيكي ايه مالك بقالك يومين حزينه كدا


نادين / مفيش يا هنا ماتشغليش بالك ركزي اهم حاجه في مستقبلك وبس


هنا / لا طبعا انتي بقيتي اختي ومقدرش اسيبك حزينه كدا احكيلي يا نادين يمكن اقدر اساعدك


نظرت لها نادين طويلا ثم تحدثت بدون اي مقدمات


نادين / أنا بحب خالد


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


خرج عمر وسرين الي احدى الاماكن المخصصه للسهر 


وجلسوا سويا يتحدثون في اشياء عديده ثم بدء عمر فتح حوار ما


عمر / قوليلي سرين لو انا ماكنتش طلقت هنا وفضلت معاها لحد دلوقتي كنتي هتعملي ايه


نظرت له بتوتر وشعرت بجفاف حلقها اسرعت وشربت بعض الماء


استغرب عمر من حالتها 

عمر / سرين انتي كويسه


سرين/ اه كويسه انت كنت بتقول ايه


كرر عمر سأله مره اخرى

عمر / كنتي هتعملي ايه لو انا ماكنتش طلقت هنا


حاولت سرين المحافظه علي هدوئها وهي ترد عليه بثقه


سرين / كنت طبعا مش هفكر غير في ساعدتك ولو اتأكدت انك هتكون سعيد معاها اكيد كنت هشجعك تكمل بس للأسف هي طلعت زي ما انا كنت متوقعه وانت الا كنت مخدوع فيها


هز عمر رأسه بتأكيد علي كلامها

ثم حاول التحدث معها بشئ اخر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اتصدمت هنا كثيرا بعد ان سمعت اعتراف نادين بحبها ل خالد


هنا / وهو قالك ايه 


ردت نادين بأحباط

نادين / قالي نأجل كلام في الموضوغ ده دلوقتي


هنا / يعني ايه عايز يفكر مثلا


نادين / مش عارفه بقى هو قالي كدا


نظرت لها هنا بحيره وهي لا تعرف ماذا تفعل في مثل هذا الموقف


هنا / عادي اكيد هو اتفاجئ بس واول مايستوعب الفكره هتلاقيه جايلك بنفسه


نظرت لها نادين بأمل

نادين / تفتكري


هنا بتأكيد / اه طبعا خالد لو لف الدنيا مش هيلاقي احسن منك 


ضمتها نادين بحب

نادين / ربنا يخليكي ليا يا روحي


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


دخلت هنا غرفتها وهي تبكي كثيرا حقاً اشتاقت الي عمر  ولا تستطيع العيش بدونه فهو اول حب في حياتها وتعلم جيدا انه الاخير تذكرت كيف كان حنون معها ورقيقاً تخيلته  يقف امامها بوسامته خاطفة القلوب ويحدثها بصوته المميز وضحكته الرائعه وهو ينظر لها وكيف كان يشتاق لها ويتمنى البقاء معها هل كل شئ انتهى بكل هذه البساطه هل تستطيع احتمال فكرة وجود اخرى في حياته يقترب منها ويضمها كما كان يفعل معها هل تستطيع رؤيته وهو يعيش حياته بدونها مع اخرى هل تتحمل فكرة ان يكون عنده طفل من أمرأه غيرها😥 

وهي الان تجلس بمفردها تشعر باليتم بدونه ولكنها لن تستسلم لضعفها مره اخرى وسوف تحقق كل احلامها بيدها وسوف يندم الجميع علي ما فعلوه بحقها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد حوالي اسبوع 


كان مازن يتحدث بالهاتف مع دينا


دينا / انت لسه هتفضل عندك كتير


مازن/ وحشتك صح


دينا / اه طبعا وحشتيني انا مش فاهمه اصلا انت ليه سافرت فجأة


توتر مازن كتير وهو لا يرد احزنها لو عرفت ماحدث مع هنا


مازن / مشاكل في الشغل ياروحي وكان لازم اجي عشان احلها وانتي عارفه ان عمر مشغول مع والدته بسبب تعبها 


دينا / طب وهنا فين انا بكلمها علي طول تليفونها مقفول


مازن/ ماهى   ماهي كمان مشغوله مع والدت عمر


استغربت دينا كثيرا من حديثه


دينا / وتعب والدت عمر هيمنع هنا تفتح تليفونها ليه


رد مازن عليها وهو لا يعلم ماذا يقول


مازن / اصل ااه اصل والدت عمر عندها حالة نفسيه اتجاه التليفونات اول ماتشوف تليفون تبقى عايزه تكسره


ردت عليه دينا بستغراب 

دينا / تكسره


مازن / اه يعني المهم هما لازم يقفلوا تليفوناتهم عشان ماتتعبش اكتر


ثم بعد الهاتف عنه قليلاً وهو يحدث نفسه بصوت منخفض حتي لا تسمعه دينا 


مازن / هو ايه الجنان الا انا بقوله ده


تحدثت اليه دينا بعصبيه


دينا / هو فعلاً جنان يا مازن وهتجن عليك اكتر لو ماقولتليش الحقيقه


مازن / بصي بقى الحقيقه ان هنا تليفونها ضاع وعمر مش راضي يشتريلها واحد جديد  ارتاحتي


دينا / يا حرااااام  


مازن / شوفتي بقى


دينا / دا علي اساس انه مش معاه يشتريلها تليفون ولا مستنى يحوش حقه


مازن / ممكن برضه اصل شركاته بتمر بأزمه ماليه اليومين دول 


ردت عليه بغضب وعصبيه

دينا /انت عارف يامازن انت لو ماقولتش الحقيقه دلوقتي حالا انت الا هتمر بأزمه صحيه من الا انا هعمله فيك


مازن / خلاص خلاص بصي انا بصراحه ماكنتش عايز اقولك عشان ماتزعليش بس الحقيقه بقى ان عمر و هنا اطلقوا


وقفت دينا من مكانها بصدمه 


دينا / ايه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انتظمت هنا في الجامعه والعمل كانت تعمل ليلا نهارا حتي لا تعطي لنفسها وقت لراحه اردت ان تنسي كل ما حدث معها بالعمل تريد النجاح النجاح فقط واثبات نفسها للجميع تريد ان تفاجئ الجميع بقوتها ونجاحها بالعلم والعمل


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


لم تفقد نادين الامل وهي تنتظر خالد  يأتي اليها ليعلن عن موافقته بان يعطي لها ولنفسه فرصه بان يكون بينهم علاقة حب وتعهدت نادين بانها سوف تفعل كل شئ حتي يبادلها خالد نفس الشعور


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انفرد خالد بنفسه وهو يفكر ماذا يفعل الان هل يعطي لنفسه فرصه ان يحب نادين لقد اعجب بها كثيرا عندما اخبرته بكل صدق وبدون اي خجل انها تحبه واعجب بجرأتها فهي لم تكن ضعيفه وتدفن حبها بداخلها كما فعل هو

وظل يسأل نفسه 

هل بأمكانه ان يحب مره اخرى بعد حبه لهنا هل هنا بأمكانها ان تشعر به يوم 

عليه اتخاذ القرار الصحيح فهو لن يقضي حياته في قصة حب من طرف واحد 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


حاولت سرين بكل الطرق التقرب من عمر حتي يضعف امامها ويعلن موافقته علي زواجهم ولكنها تخطط ل شئ اخر عقب موافقة عمر علي زواجهم وهو التخلص من كريم حتى لا يخرب عليها حياتها مع عمر بتهديده الدائم لها بأنه سوف يخبر عمر كل شئ ان حاولت تجاهله او حاولت عدم تنفيذ اوامره فهي تريد ان تكون هي الوحيده المستفاده من اموال عمر وسوف تتخلص من اي احد يقف في طريقها 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


جلس عمر علي مكتبه وهو ينظر ل مازن بغضب وتحدث معه بعصبيه


عمر / انا مش مصدق انت ازاي تقول ل دينا حاجه زي دي


مازن/ معرفش بقى يا عمر هي لما سالتني اتلخبط


عمر / اتلخبط  انت عارف يا مازن انا عايز اعمل فيك ايه دلوقتي 


مازن / يا عمر والله انا......


قاطعه عمر  وهو يشارو له ان يصمت ويمسك هاتفه ليرد علي هذا الاتصال المهم


عمر / الو


نظر عمر ل مازن بعدم تصديق وهو يسمع من يتحدث بالهاتف

ثم تحول عمر فجأة لأسعد أنسان بالعالم


واغلق هاتفه بدون اي تعليق وهو يبتسم بطريقه رائعه من شدة الفرحه


استغرب مازن كثيرا وابتسم هو الاخر  وهو يرى عمر امامه بكل هذه السعاده


مازن / هو ايه الا حصل ماتفرحني معاك


نظر له عمر طويلاً ولم تفارق هذه الضحكه الرائعه وجهه ورد عليه بسعاده


عمر / احنا خدنا اكبر مناقصه في تاريخ الشركه

مازن انا عايزك تصرف لكل الموظفين في كل الفروع شهر مكافأه


نظر له مازن بفرحه هو الاخر

مازن / مناقصة ايه


نظر له عمر وتحدث معه بسخريه


عمر / عشان تروح تحكي ل دينا


ادعي مازن الحزن

مازن / والله قولتلك غصب عني هعمل ايه يعني وبعدين ما الكل لازم هيعرفوا


عمر / وانا ماكنتش عايز حد يعرف ماتنساش ان دي  حاجه تخص أسم وشرفي يا مازن وكان المفروض محدش يعرف حاجه عن الا حصل


مازن / خلاص ياعمر  ماتزعلش وبعدين اصلا دينا مش مصدقاني وفكراني بكذب عليها


عمر / حظك يا مازن ان الخبر الا جالي ده انقذك من ايدي


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


جلست كرولين مع زوجها تتحدث معه عن  الاستعداد لجواز سرين و عمر


كرولين / ايه رأيك ياحبيبي انا عايزه نعمل فرح يبهر العالم كله


نظر لها بسخريه

كريم / مش الاول تشوفي ابنك هيوافق ولا لاء بدل مايحصل نفس الا حصل قبل كدا في حفلة الخطوبه


ردت عليه بثقه

كرولين / لاء طبعا انا متأكده ان عمر  هيوافق لأنه فعلا عايز ينسى البنت الا كان متجوزها دي


رد بسخريه

كريم / وسرين انسب واحده تنسيه وتستحق فعلا انها تكون مراته


كرولين / عندك حق يا حبيبي فعلا سرين ممتازه وانا بحبها جدا


ابتسم بسخريه

كريم / طبعا ياروحي وانا متأكد انها بتحبك أكتر

ثم تحدث بداخله

كريم / واول حاجه هتعملها بعد ماتتجوز ابنك انها تخلص منك 


رن هاتف كريم في هذه الاثناء وكان المتصل شخصاً ما يعرفه كريم جيدا توتر كثيرا وهو ينظر لزوجته

كريم / انا عندي ميعاد مهم ولازم اخرج وانتي ممكن تكلمي سرين تيجي ترتب معاكي التجهزات


كرولين / اوكي حبيبي هكلمها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


خرج كريم من المنزل وقام بالاتصال بالرقم المتصل بيه منذ قليل   


كريم / الو

شخصاً ما / ايوا ياباشا انت فين وحشتنا


كريم / وحشتك ايه يا حيوان انت هتصاحبني

شخصاً ما / براحه علينا يا باشا دا انا عايزك في موضوع مهم


كريم / موضوع ايه


شخصاً ما / لامؤخذه محتاج فلوس 


كريم / وانا مالي حد قالك اني عندي بنك


شخصاً ما / لاء انت ماعندكش  بس الباشا ابن المدام عنده واكيد هيدفع كتير اوي عشان يعرف مين الا اتفق معايا علي قتل والدته 

الفصل السادس والعشرون🌸🌸


خرج كريم من المنزل وقام بالاتصال بالرقم المتصل به منذ قليل 


كريم / الو

شخصاً ما / ايوا ياباشا انت فين وحشتنا


كريم / وحشتك ايه يا حيوان انت هتصاحبني

شخصاً ما / براحه علينا يا باشا دا انا عايزك في موضوع مهم


كريم / موضوع ايه


شخصاً ما / لا مؤخذه محتاج فلوس 


كريم / وانا مالي حد قالك اني عندي بنك


شخصاً ما / لاء انت ماعندكش بس الباشا ابن المدام عنده واكيد هيدفع كتير اوي عشان يعرف مين الا اتفق معايا علي قتل والدته 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد اسبوعين


دخل عمر منزله وجد سرين تجلس مع والدته

عمر / مساء الخير


وقفت سرين وقامت بتقبيله من خده


سرين / وحشتيني اوي ياحبيبي


ابتسم لها بهدوء

عمر / انتي وحشتيني اكتر


قامت بمسك يده وتحدثت بحماس


سرين/ تعالي حبيبي شوف المكان الا اخترته انا وكوكي عشان فرحنا


اقترب وجلس بجوارها ونظر الي بعض الصور التي تعرضها عليها


سرين / ايه رأيك


نظر لها بأبتسامه 

عمر / حلو جدا ياروحي 


ردت عليه والدته


كرولين / انت ماتعرفش احنا تعبنا اد ايه علي مالقينا المكان التحفه ده


ابتسم لها بهدوء 

عمر / عارف طبعا ومتأكد انك مستعده تعملي اي حاجه عشان تشوفيني سعيد


كرولين / حبيبي انا ماليش غيرك ربنا يخليك ليا


تحدثت اليه سرين بحماس


سرين / عمر احنا لازم نحدد ميعاد الفرح بقى

عمر / قريب ان شاءالله


كرولين / ايه رأيكوا يكون اخر الشهر


ردت سرين بحماس

سرين / حلو جدا انا موافقه ايه رأيك ياحبيبي


نظر لها بأبتسامه

عمر / وانا كمان موافق


تحدثت والدته بسعاده كبيره


كرولين / وانا هجهز كل حاجه علي الميعاد  انا عايزاه فرحكم يتكلم عنه العالم كله


وقف عمر وهو يرد عليهم بهدوء عكس الحماس الذي يتحدثون به


عمر / تمام هطلع اوضتي ارتاح شويه عن اذنكم


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد ذهاب عمر الي غرفته


نظرت سرين الي والدته وهي تتحدث معها بصوت منخفض


سرين / بقولك ايه ياكوكي انا عندي فكره حلوه اوي


نظرت لها كرولين بحماس

كرولين / ايه ياروحي


سرين / ايه رأيك ننزل اعلان في كل الجرايد والمجلات والمواقع نعلن فيه خطوبتي انا وعمر ونعلن عن ميعاد الفرح انه قريب جدا


اعجبت كرولين جدا بالفكره لأنها تعشق المظاهر 

كرولين / فكره هايله يا روحي بس ممكن عمر مايوفقش


سرين / ومين قال اننا نقول لعمر حاجه


كرولين / يعني ايه مش انتم لازم تتصورو صوره حلوه عشان تنزل مع الخبر


سرين / لاا ماتقلقيش انا عندي صورة من يوم عيد ميلادي اتصورتها انا وعمر ومازن احنا ممكن نشيل مازن من الصورة وهتبقي ممتازه انا وعمر


كرولين / بس ممكن عمر يعمل مشكله لو عملنا كدا بدون علمه


سرين / افهميني يا كوكي انا بعمل كدا عشان هنا تعرف الخبر في اي مكان تكون فيه عايزاها تعرف وتتأكد ان عمر خلاص مبقاش ليها وكدا عمرها ماتفكر ترجع او حتي تحاول تقابل عمر


كرولين / عندك حق فعلا فكره حلوه اوي 


نظرت لها سرين بمكر


سرين / يبقى انا هنفذ من النهارده وهتواصل مع كل الناس الا مختصه انهم ينشروا الاخبار انا عايزاها تشوف الخبر ده في كل مكان حتى في احلامها


كرولين / اوكي سرين انا معاكي في الفكره دي جداا


نظرت لها سرين وهي تبتسم لها وتتخيل هنا وهي ترى هذا الخبر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


جلست هنا تتحدث مع خالد بمفردهم وحاولت فتح موضوع نادين


هنا / خالد انا بجد مش عارفه اشكرك ازي انت بجد متبهدل معايا بين امريكا وايطاليا


ابتسم لها بود

خالد / علي فكره انا بزعل من كلامك ده معقول انتي لسه ماتعرفيش غلاوتك عندي


نظرت له بتوتر وهي لا تعلم ماذا تقول 


هنا /   خالد هو انا ينفع اتكلم معاك في موضوع شخصي


خالد / اه طبعا يا هنا ومش محتاجه تستأذني


هنا / خالد انت ليه متجوزتش لحد دلوقتي


نظر لها بستغراب وهو يبتسم


خالد / لاني لسه مالقتش الا توافق بيا


هنا / معقول دا انت مليون بنت تتمناك


رد عليها ببساطه


خالد / المهم انا بتمنى مين


نظرت له بستغراب

هنا / تعرف انك بتشبهني اوي


نظر لها وهو يبتسم

خالد / بشبهك في ايه


تحدثت بحزن

هنا / احنا الاتنين عندنا نفس المشكله ومصممين نتعب قلبنا معانا


استمع لها بأهتمام شديد وتحدث بعدم فهم

خالد / مش فاهم تقصدي ايه


هنا / بقصد ان انا و انت بنحب الا مايستهلش حبنا ومش قادرين نحب الا بيحبنا بجد 


نظر لها بهدوء

خالد / بس الا انا بحبها تستاهل اكتر من حبي بس انا الا حظي وحش ان ظهرت في حياتها متأخر


ابتسمت له بحزن

هنا / مش حظك انت الا وحش دا حظها هي بس كل ده مش مهم دلوقتي لأن ربنا عوضك بواحده احسن منها مليون مره وبتحبك بجد وانا متأكده انها اكتر واحده هتسعدك 


خالد / قاصدك نادين


هنا / نادين بتحبك بجد وانا متأكده انك لو اديت لنفسك فرصه هتحبها اكتر بس انت افتح قلبك ليها واديها وادي نفسك فرصه


ابتسم لها بحزن

خالد / مش وقته الكلام ده يا هنا خلي كل حاجه تيجي في وقتها


هنا / بس توعدني تفكر في الموضوع بجد


خالد / اوعدك   بس انتي كمان لازم تقوليلي انتي ناويه علي ايه في الموضوع بتاعك ولازم تعرفي انك مش هتقدري تخبي الموضوع ده كتير 


توتر هنا كثيرا وهي لاتعلم حقا ماذا تفعل 

هنا / انا لحد دلوقتي ماقررتش هعمل ايه بس أكيد بعد حفلة التخرج هلاقي حل


ابتسم لها بود

خالد / ان شاءالله قوليلي حفلة التخرج امتى 


ابتسمت هنا بسعاده

هنا / كمان يومين طبعا لازم تكون موجود


خالد / دا أكيد لازم أكون جنبك في يوم زي ده


ابتسمت له بسعاده وهي تفكر في حبيبها وكم كانت تتمنى انه هو الا يكون معاها في يوم زي ده😔


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


نجحت سرين في نشر صورتها مع عمر في جميع المواقع والجرايد والمجلات واصبح خبر  زواجهم ترند الاخبار الرائيسيه في كل المواقع


وقف عمر بداخل مكتبه وهو يلقي بكل شئ أمامه بغضب وعصبيه بعد رؤيته خبر زواجه من سرين منتشر بهذه الطريقه


دخل اليه مازن مسرعا يحاول تهدئته وهو لا يعلم ماذا يغضبه الي هذه الدرجه


مازن/ اهدي يا عمر ايه الا حصل تاني لكل ده

رد عليه بغضب وصوت مرتفع وهو يلقي امامه احدي المجلات

عمر / سرين انا مش هرحمها


نظر مازن للخبر بستغراب

مازن / وانت ايه الا مضايقك دلوقتي مش انت اتفقت معاها علي الجواز


عمر / بس ماتفقتش تنشر الخبر بالطريقه دي وكمان بدون علمي


اقترب منه مازن وهو يضع يده علي كتفيه


مازن / عمر انت لا مزعلك مش نشر سرين للخبر بدون معرفتك انت الا مزعلك  ان هنا اكيد هتشوف الخبر ده صح


نظر عمر امامه وهو يعلم بأن مازن محق لكنه يحاول اقناع نفسه ومن حوله بأن هنا لم تعد بحساباته ولكنه حقاً لايريد احزانها  بهذه الطريقه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


كانت هنا تجلس وهي تمسك هاتفها وتنظر الي بعض الاخبار ولكنها وجدت هذا الخبر القاتل بالنسبه لها وهي ترى عمر يضم سرين اليه وفوق صورتهم خبر زواجهم المنتظر قريبا جدا

وقع الهاتف من يدها وهي لا تصدق بأن عمر سوف يتزوج من غيرها لا تصدق بأنها كانت بالنسبه له لا شئ حتي يستبدلها بأخرى بهذه السرعه

صرخت بحزن و ألم وهي تشعر بالنيران تأكل في قلبها فهي كانت تعيش علي أمل ان تظهر الحقيقه ويعلمها عمر ولكن الان ظهور الحقيقه لم يعد يفيدها بأى شئ لان  بزواج عمر قتل كل مشاعرها اتجاهه 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


ذهب كريم الي منزل سرين وبعد ان فتحت له وقفت امام الباب تمنع دخوله


سرين / ايه الا جابك هنا


نظر له بسخريه

كريم / احنا هنتكلم علي الباب كدا


سرين / قولتلك قبل كدا مبقاش في بينا كلام


قام بدفعها للداخل ودخل واغلق الباب خلفه

نظرت له برعب وهي تبتعد عنه


سرين / انت عايز ايه ياكريم


اقترب منها بسرعه وامسك شعرها بقوه وهو يتكلم امام وجهها بغضب


كريم / مش انتي الا تقولي امتي نتكلم او لا انا اجي في اي وقت يعجبني وبيتك يفضل مفتوح ليا ادخل واخرج براحتي


حاولت نزع يده عن شعرها وهي تتكلم بألم

سرين / سيب شعري انت اتجننت


قام بترك شعرها وامسكها من رقابتها وهو يحاول خنقها

كريم / انا فعلا هتجنن لو فكرتي تطلعيني بره اللعبه وتستفادي لوحدك


حاولت ابعاده عنها وهي تتكلم بضعف

سرين / سبني ياكريم انت هتمونتي


تركها وقام بدفعها بعيدا


حاولت اخذ انفاسها بسرعه فهي كانت فعلا علي وشك الاختناق من ضغط يده بقوة علي رقابتها


نظر لها بغضب وجلس امامها وهو يضع قدم فوق الاخرى وتحدث بصوت مرتفع بعض الشئ

كريم / عشان تعرفي لما تفكري تلعبي من غيري انا اقدر اعمل فيكي ايه


ردت عليه بخوف

سرين / انت عايز ايه دلوقتي ياكريم


كريم / عايز اعرف هنعمل ايه بعد ماتتجوزي الباشا 


سرين / يعني ايه مش فاهمه


كريم / لاء انتي فهماني كويس يعني هتقتلي عمر المنياوي امتي


نظرت له بصدمه

سرين / قتل ايه انا عمري مافكرت في كدا


وقف من مكانه وهو يقترب لها

كريم / اومال فكرتي تخلصي منه ازاي اكيد لأقيتي طريقه احسن تتخلصي بيها منه 


سرين / انا عمر مافكرت اتخلص من عمر


كريم / بس فكرتي تتخلصي من أمه 


سرين / تقصد ايه


كريم / اقصد ان عارفك كويس سرين اعرفك حتى اكتر من نفسك وعارف انك مستعده تضحي بأي حد عشان توصلي لأحلامك ومتأكد انك فكرتي تتخلصي مني بعد جوازك من عمر


نظرت له بصدمه لمعرفته بأنها كانت تفكر في قتله فعلا وتحدثت بتوتر وهي تحاول ابعاد هذه الفكره عن مخيلته


سرين / اناا عمري مافكرت  في حاجه زي كدا انت عارف كويس اني مقدرش اعمل حاجه من غيرك بس كل الحكايه اني بجد مش عايزه عمر ياخد باله ان في حاجه بينا


اقترب منها وهو يضمها اليه بمكر


كريم / عارف ياروحي انتي ماتقدريش تعملي حاجه من غير 

بقولك ايه الراجل الا كنت متفق معاها علي قتل كرولين  كلمني وعايز فلوس


ابتعدت عنه وهي تنظر له بستغراب


سرين / عايز فلوس لأيه بالظبط مش هو خد الا طلبه قبل كدا وبعدين  هو يعني كان عمل الا احنا طلبناه منه ما كرولين لسه عايشه ومحصلهاش اي حاجه


كريم / هو ده الا حصل كلمني وطلب مني فلوس يا أما هيقول لعمر  علي كل حاجه


نظرت له بحيره

سرين / خلاص شوفه محتاج اد ايه 


كريم / يعني هتدفعي


سرين / ادفع منين ماانت عارف  


كريم / وانا كمان معايش فلوس انتي عارفه كرولين بتموت علي الفلوس وبتديني كل حاجه بحساب الحل الوحيد انك تطلبي من عمر


سرين /وهقوله ايه 


كريم / قوليه لتجهيزات الفرح لاي حاجه اتصرفي


سرين / تمام سبني افكر في الموضوع ده


كريم / اوكي ياروحي انا همشي انا وبعد كدا اول ما اكلمك تردي علي طول  اظن انتي جربتي غضبي


ابتسمت له بتوتر وهي تهز رأسها وانتظرت خروجه وبعد ان اغلق الباب خلفه قامت بألقاء احد التحف الموجوده بجانبها علي الباب خلفه وهي تتحدث بغضب


سرين / لازم اخلص منك في اسرع وقت


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


كانت تقف سياره امام منزل سرين لمراقبتها وبعد خروج كريم من منزلها اخرج الشخص الموجود بالسياره هاتفه وهو يلتقط بعض الصور ل كريم وهو يخرج من منزل سرين ويلتفت حوله ليتأكد بأن لا يراه احد ثم اتجه الي سيارته وقادها مسرعا 

قام الشخص الواقف امام منزل سرين بالاتصال بأحد


....../ ايوا يا باشا كريم لسه خارج من عندها حالا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في حفلة التخرج الخاصه بجامعة هنا

كانت تقف وبجوارها نادين وخالد وكانوا يتحدثون عن فرحتهم بتخرجها ولكنها كانت تشعر بأن فرحتها غير مكتمله وهي

ترى السعاده في عيون الجميع  كانت تتمنى وجوده بجانبها في هذه اللحظه وترى سعادته بنجاحها وهي تملئ عينيه ولكنها قررت  تجاهل التفكير به الان و تحاول التفكير في نجاحها ومستقبلها فهي تعلم بأن لايحق لها الان التفكير فيه 


لاحظ خالد حزنها وهي تفكر في شئ ما ابتسم لها وحاول ان يخرجها من هذه الحاله

خالد / مالك يا هنا انتي مش فرحانه انك خلاص اتخرجتي من الجامعه


هنا / بالعكس انا سعيده جدا انا ماكنتش احلم اصلا ان اتخرج من اكبر جامعه في العالم 


ابتسمت لها نادين بحب


نادين / حبيبتي انتي تستاهلي كل خير


ابتسمت لها هنا بحب هي الاخري


هنا / انا من غيركم عمري ماكنت هقدر اوصل للنجاح ده ابدا الفضل يرجع ليكم بعد ربنا بجد شكرا لكل الا عملتوه معايا


ابتسم لها خالد 


خالد / بس مش احنا لواحدنا الا نستحق الشكر


نظرت له بعدم فهم


هنا / قصدك ايه


في هذه الاثناء دخل المكان وهو يبحث عنهم في كل مكان حتي وجدهم يقفون بعيدا معا


اقترب منهم بهدوء وجدها تتحدث اليهم ولا تشعر بوجوده خلفها


اقترب منها وضمها اليه بعشق وتكلم بصوته المميز بجانب اذنها


......./  مبروك 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸



الفصل السابع والعشرون والثامن والعشرون 


في حفلة التخرج الخاصه بجامعة هنا

كانت تقف وبجوارها نادين وخالد وكانوا يتحدثون عن فرحتهم بتخرجها ولكنها كانت تشعر بأن فرحتها غير مكتمله وهي

ترى السعاده في عيون الجميع كانت تتمنى وجوده بجانبها في هذه اللحظه وترى سعادته بنجاحها وهي تملئ عينيه ولكنها قررت تجاهل التفكير به الان وهي تحاول التفكير في نجاحها ومستقبلها فهي تعلم بأن لايحق لها الان التفكير فيه 


لاحظ خالد حزنها وهي تفكر في شئ ما ابتسم لها وحاول ان يخرجها من هذه الحاله

خالد / مالك يا هنا انتي مش فرحانه انك خلاص اتخرجتي من الجامعه 


هنا / بالعكس انا سعيده جدا انا ماكنتش احلم اصلا ان اتخرج من اكبر جامعه في العالم 


ابتسمت لها نادين بحب 


نادين / حبيبتي انتي تستاهلي كل خير 


ابتسمت لها هنا بحب هي الاخري 


هنا / انا من غيركم عمري ماكنت هقدر اوصل للنجاح ده ابدا الفضل يرجع ليكم بعد ربنا بجد شكرا لكل الا عملتوه معايا 


ابتسم لها خالد 


خالد / بس مش احنا لواحدنا الا نستحق الشكر 


نظرت له بعدم فهم 


هنا / قصدك ايه 


في هذه الاثناء دخل المكان وهو يبحث عنهم في كل مكان حتي وجدهم يقفون بعيدا معا 


اقترب منهم بهدوء وجدها تتحدث اليهم ولا تشعر بوجوده خلفها 


اقترب منها وضمها اليه بعشق وتكلم بصوته المميز بجانب اذنها 


......./ مبروك 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 


تجمدت هنا بمكانها عند سماع صوته وهي لا تصدق بأنه فعلا يقف خلفها الان

التفتت بصدمه وجدته حقاً يقف أمامها بكامل وسامته وهو يبتسم لها بطريقه رائعه وعينيه تتجول فوق ملامحها بشوق ولهفه 


عمر / وحشتيني 


نظرت له بعدم تصديق وتسأل نفسها هل هي تحلم الان 


اقترب منها ليضمها الي قلبه حتي يطمئن ويشعر ببعض الراحه طالما فقدها منذ بعدها عنه 


فاقت هنا من صدمتها عندما اقترب منها وحاول ضمها 


قامت بدفعه بعيداً عنها وهي تحذره الا يقترب منها 


هنا / شيل ايدك عني ماتلمسنيش 


تفاجئ خالد و نادين من فعلاها لأنهم يعلمون جيدا انها تحبه وكانت تتمنى رؤيته وخصوصا بهذا اليوم المميز بالنسبه لها

لكنه هو لم يتفاجئ اطلاقا بل كان يتوقع فعلها هذا ويتوقع افعالها الاحقه فهو يعلم بأنها لن تمر مافعله بسهوله ابدا 


حاول تهدأتها وهو يتحدث اليها بهدوء تام 


عمر / طب ممكن تديني فرصه اشرحلك 


ردت عليه بعنف وغضب 


هنا / انا مش عايزه أسمع منك حاجه واصلا مش عايزه أشوفك 


اقترب اليها بثقه

عمر / متأكده انك مش عايزه تشوفيني 


نظرت له بتحدي 

هنا / انت ملكش الحق اني اشوفك ولا تشوفني انت خلاص بقيت بالنسبه ليا زيك زي أي واحد غريب عني 


غضب جدا من وصفها له بأنه غريب عنها

رد عليها بغضب هو الاخر 


عمر / انا عمري ماكنت ولا هكون غريب عنك انا جوزك وأبو الا في بطنك


وضعت هنا يدها تلقائياً علي بطنها البارزه بعض الشئ فهي في شهورها الاولى من الحمل

ونظرت له بخوف ورعب ووجهة نظرها لخالد وهي تنظر له نظرت خيبة الأمل بعلمها وتأكدها بأن خالد هو من أخبر عمر 


حاول عمر الكلام معها بهدوء حتي يسيطر علي غضبها منه 


عمر /حبيبتي ممكن تهدي وانا هفهمك كل حاجه 


نظرت له بحزن ووجه باكي قطع قلبه وهو يراها امامه حزينه الي هذه الدرجه وهو سبب حزنها هذا 


هنا / انا مش عايزه اهدي وماتقوليش حبيبتي تاني حبيبتي دي تروح تقولها ل الست سرين زوجة المستقبل


رد عليها سريعا

عمر / انا عمري ماكان ليا ولا هيكون ليا زوجه غيرك يا هنا انتي زوجتي المصون 


تحدث خالد بعد ان تأكد بأن هنا لن تعطي فرصه لعمر ان يشرح لها حقيقة ما حدث 


خالد / هنا انتي لازم تسمعينا وصدقيني كل الا عملناه ده كان لحميتك انتي 


نظرت اليه بحزن 


هنا /وانا مش عايزه حاجه غير انكم تسبوني في حالي 


ثم تركتهم وذهبت الي الخارج 


تحدثت نادين سريعا 


نادين / الحقها ياعمر هي بتحبك واكيد هتسمعك 


خرج عمر خلفها سريعا بعد ان خرجت من مكان الاحتفال وامسكها من يدها حتى تقف 


قامت بدفع يده عنها بغضب 


هنا / اوعا تمسك ايدي انت ملكش اي حق انك تلمسني 


عمر / لاء يا هنا انا ليا كل الحق انتي مراتي فاهمه يعني ايه مرااتي 


ردت عليها بعصبيه وجنون 


هنا / لاء انا مش مراتك انت هنتني وضربتني وطلقتيني فاهم يعني ايه طلقتني 


حاول الهدوء كثيرا وتكلم بصوت هادي منخفض 


عمر / انا رديتك في نفس اليوم يا هنا صدقيني كان لازم اعمل كدا عشان احميكي 


ردت عليه بعند 


هنا / وانا ماكنتش محتاجاك تحميني من حاجه انا كنت محتجاك تصدقني وتسمعني وانا بتوسل اليك وانت مارحمتنيش 


وقف عمر ينظر لها بحزن وشعر بالندم الشديد علي هذه الحاله التي وصلت اليها واقسم بداخله انه سوف ينتقم منهم اشد الانتقام علي حزن حبيبته المنهاره امامه وعلي دموعها الغاليه الحارقه لقلبه قبل خديها 


حاول ان يضمها اليه حتي تهداء قليلا ولكنها لم تستسلم اليه ابدا وكانت تقاومه الا يضمها او يقترب منها 


حتي قامت بدفعه وتركه وذهبت سريعا من امامه 


نظروا اليهم خالد ونادين بحزن وهم كانوا يقفون من بعيد ينتظرون ماذا تفعل هنا مع عمر 


ذهبت خلفها نادين سريعا حتى تكون بجانبها 


وذهب خالد الي عمر الواقف امامه ينظر اليها وهي تبتعد عنه بحزن 


وضع خالد يده علي كتفيه كا دعم منه له في هذا الموقف

وتحدث اليه بحزن علي حالهم حقا فهو رغم حبه ل هنا لكنه يعلم بأن هنا و عمر يعشقون بعضهم ولا يشعرون بالسعاده مع احد أخر 


خالد / معلش يا عمر اكيد لما تهدى وتعرف انت عملت كدا ليه هتعذرك وتسامحك 


تحدث عمر بحزن

عمر / لا يا خالد انا كنت قاسي معاها قوي ومتأكد انها مش هتسامحني وتنسى بسهوله 


خالد / بس لما تعرف انك حامتها من موت مؤكد اكيد هتسامحك 


نظر له عمر بشكر علي وقفته معه وتحدث اليه بأمتنان 


عمر / وانت كمان ساعدتني في حمايتها بنسبه كبيره شكرا يا خالد علي وقفتك معايا 


ابتسم له بود

خالد / انا عمري متأخر عن اى مساعده ليك في حماية هنا يا عمر 


ثم اكمل باقي حديثه وهو ينوي المغادره خلف هنا و نادين 


انا لازم امشي دلوقتي هحاول اتكلم معاها وافهمها انت عملت كدا ليه ومتأكد انها هتسمعني 


ابتسم له عمر بأمتنان وشكر كبير وهو يصافحه قبل ان يغادر من امامه 


عمر / وانا عمري ماهنسى مساعدتك ليا يا خالد 


حاول خالد المزاح معه قبل ان يذهب 


خالد / بقولك ايه انا عايزك تفضل تدعيلي اول مامشي اكيد انت عارف مراتك هتعمل فيا ايه 


ابتسم له عمر وهو يأكد علي كلامه 


خالد / انا اكتر واحد عارف هي هتعمل فيك ايه ربنا معاك 


ذهب خالد من امامه واتجه الي الطريق لذهاب خلف هنا و نادين 


وقف عمر مكانه وهو يشعر بالحزن علي حالة حبيبته واراد في هذه اللحظه قتل كل من تسبب في احزانهم وبعدهم عن بعض هكذا 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 


اخذت نادين هنا بسيارتها واتجهوا الي المنزل مع عدم ايقاف هنا عن البكاء بصمت ولو لحظه واحده كانت تنظر اليها نادين بحزن علي حالتها وهي تعلم بداخلها بأن هنا طيبه لاتستحق كل ما يحدث معها ولكنها تعلم ايضا بأن زوجها عمر يحبها كثيرا وسوف يفعل المستحيل لأنقاذ حياتها 


بعد ان وصلوا الي المنزل دخلت هنا غرفتها بدون اي كلام وارتمت علي الفراش تبكي بحزن علي حالها وقد حدث اليوم ماكانت تتمناه وهو وجود عمر معها في الاحتفال بنجاحها ورؤيتها لابتسامته الرائعه كما تمنت لكن قلبها لم يستسلم لها ويتقبل عناقه المشتاق اليه وكبريائها هو من كان يدفعه بعيدا عنها فهي لن تقبل بأن تكون لعبته يرميها وقتما شاء ويرجعها وقتما شاء 


دخلت اليها نادين وهي تجلس بجانبها وتحدثها بلطف 


نادين / هنا حبيبتي ماينفعش الا انتي بتعمليه في نفسك ده ماتنسيش انك حامل وده غلط عليكي 


بكت هنا اكثر وهي تتذكر يوم معرفتها بحملها 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸فلاش باك 


كانت هنا دائما تشعر بالتعب والارهاق وكانت تفسر هذا علي انه بسبب حالة الحزن والقهر التي تعيشها ولكنها في هذا اليوم سقطت غائبه عن الوعي خافت عليها نادين كثيرا وقامت بالاتصال بخالد سريعا جائهم خالد مسرعا وقد بجن خوفا علي هنا ولكنه بعد كشفه عليها شعر بالحزن علي حاله فهو الان عليه قتل حبه لها نهائيا بعد ان اكتشف حملها اثناء الكشف سألته نادين بقلق وهي ترى حزنه الذي ظهر علي وجهه بعد كشفه علي هنا 


نادين / خالد في ايه هنا كويسه 


حاول كثيرا اخفاء حزنه وهو يتحدث اليها بمرح 


خالد / هنا كانت عملنا مفاجئه بس انا اكتشفتها 


نظرت اليه نادين بعدم فهم 


نادين / مفاجأة ايه 


ابتسم لها وهو يقول لها في نفس لحظة التي افاقت فيها هنا 


خالد / هنا حامل 


فرحت نادين كثيرا بهذا الخبر ونظرت الي هنا المصدومه امامها 


نادين / هناااا مبروك هتبقي ماما 


نظرت لهم بعدم تصديق وتحدثت بدون وعي 


هنا / هكون ماما ازاي 


ضحكت نادين كثيرا عليها وهي تقول لها بمزح

نادين / لاء ازاي دي انتي اكتر واحده عرفه ازاي بس لو عايزه تحكيلي حصل ازاي انا متحمسه اسمع جدااا 


شعر خالد بالاحراج من كلام نادين وخرج سريعا حتى يتحدثون براحتهم 


وبعد خروجه من الغرفه مباشرة قام بأخراج هاتفه وتحدث الي عمر 


كان عمر يجلس بمكتبه وامامه مازن يتحدث معه بغضب علي اخباره ل دينا بموضوع خيانة هنا فهو لم يرد ان يخبر مازن الحقيقة لأنه يعلم ان مازن عاطفي ولا يقبل بأنتقام عمر ولأنه لا يعرف ان يكذب او يظهر غير ما يشعر به لذا قرر عمر اخباره مثلما يعلم الجميع حتي لا يشك احد بأفعل مازن وكلامه


اثناء حديثه الغاضب مع مازن وجد هاتفه يرن بأسم خالد


رد سريعا ولكنه وجد خالد يخبره بسرعه واختصار قبل ان تسمعه هنا وهو يخبره بحملها


عمر / الو 


خالد / عمر هنا حامل 


نظر عمر ل مازن بعدم تصديق وهو يسمع ما قاله خالد

ثم تحول عمر فجأة لأسعد أنسان بالعالم 


اغلق خالد الهاتف سريعا حتي لا تراه هنا 


واغلق عمر هاتفه ايضا بدون اي تعليق وهو يبتسم بطريقه رائعه من شدة الفرحه 


استغرب مازن كثيرا وابتسم هو الاخر وهو يرى عمر امامه بكل هذه السعاده 


مازن / هو ايه الا حصل ماتفرحني معاك 


نظر له عمر طويلاً ولم تفارق هذه الضحكه الرائعه وجهه وحاول التفكير في اي سبب اخر لفرتحه فهو لا يريد اخبار مازن الان لذا رد عليه بسعاده 


عمر / احنا اخدنا اكبر مناقصه في تاريخ الشركه مازن انا عايزك تصرف لكل الموظفين في كل الفروع شهر مكافأه 


نظر له مازن بفرحه هو الاخر

مازن / مناقصة ايه 


فا مازن يعلم كل شئ عن شغلهم وتفاجئ كثيرا بأمر هذه المناقصه 


نظر له عمر وتحدث معه بسخريه عن موضوع دينا حتي يحاول تغير الموضوع وتشتيت انتباه مازن عن امر هذه المناقصه 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸عوده للواقع 


تحدثت اليها نادين بهدوء 


نادين/ خالد بره وعايز يقابلك 


نظرت هنا امامها بغضب وعصبيه 


هنا / وانا كمان عايزاه 


خرجت اليه هنا وهي تنظر له بخيبة امل 


وقف خالد سريعا عند رؤياتها وحاول التحدث معها بهدوء 


خالد / هنا ممكن تديني فرصه افهمك ايه الا حصل واحنا ليه عملنا كدا 


هنا / افهم ايه يا خالد انت لتاني مره تبعني لعمر 


خالد / انا مابعتكيش لعمر ياهنا احنا كنا بنحميكي 


هنا / اه بتحموني!!! انتوا لو عايزين تحموني بجد يبقى تحموني منكم انتم لان انتوا الاتنين اكتر اتنين اذوني في حياتي 


نظر اليها بحزن 


خالد / غلط يا هنا احنا اكتر اتنين حبناكي بجد ومستحيل نأذيكي بس انتي اعصابك تعبانه دلوقتي ومش هنعرف نتكلم 


ردت عليه بعند وصراخ 


هنا / انا مش عايزه اتكلم معاكوا في اي حاجه ابعدوا عني انتوا الاتنين انا عايزه ابقى لوحدي سبوني في حالي بقا 


نظر لها بحزن علي حالتها وهو يقف من امامها ليذهب بعد ان تأكد من كلام عمر

بأن هنا لن تسامح او تنسي ما حدث معها بسهوله 


وقفت هنا تبكي مكانها بعد ذهاب خالد حتى جأت اليها نادين وقامت بضمها اليها بحزن بكت هنا كثيرا بأحضانها فهي لا تعلم لماذا هي يحدث معها كل هذا 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 


صباح اليوم التالي تفاجأت نادين بخروج هنا من غرفتها بأرتداء ملابسها الخاصه بالعمل وهي تستعد للذهاب الي عملها بحالته هذه وبعد ما حدث معها بالامس كانت نادين تتوقع اغلاق هنا علي نفسها وهي تريد الانفراد مع بكائها ليلا نهارا 

لكن هنا فجأتها كثيرا وهي تقف امامها بكل هذه القوه اليوم 


تحدثت اليها نادين بستغراب

نادين / هنا انتي هتيجي الشغل النهارده وانتي بحالتك دي 


نظرت لها بقوه

هنا / انا حالتي كويسه جدا ومعنديش اي مشكله هما الا عندهم وانا مش هكون لعبه في ايد حد تاني انا لازم اثبت للكل اني اقدر احمي نفسي ومش محتاجه حمايتهم 


نظرت لها نادين بقلق 

نادين / هنا انتي ناويه علي ايه بالظبط 


ابتسمت لها بقوه

هنا / ناويه اندم كل حد اتسبب في حزني وقهري الا انا عشت بيه كل الفتره الا فاتت


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 


بعد ان اتجهوا الي عملهم


كانت هنا تجلس بمكتبها بالشركه وجأها مكالمه بهاتف الشركه تخبرها بأن مديرها يريدها بمكتبه وان تحضر معها احد الملفات التي تعمل عليها 

وقفت من مكانها سريعا لتذهب اليه فهي تحترمه وتقدره جدا لأنه يعاملها بكل احترام وتقدير ودائما يشجع افكارها ويتحدث دائما امام الجميع عن اعجابه بكفأتها بالعمل 


ذهبت سريعا الي مكتبه وهي تحمل الملف المطلوب منها احضاره 


فتحت باب المكتب بعد ان اذن لها بالدخول واغلقته مره اخرى بعد دخولها 

وجدته يقف ينظر من الزجاج المطل علي الخارج اقتربت من المكتب وهي تعلم جيدا بأن الذي يقف امامها ليس مديرها الذي تعرفه


فهو احد اخر تعرفه جيداً 


الفصل الثامن والعشرون🌸🌸


كانت هنا تجلس بمكتبها بالشركه وجأها مكالمه بهاتف الشركه تخبرها بأن مديرها يريدها بمكتبه وان تحضر معها احد الملفات التي تعمل عليها 

وقفت من مكانها سريعا لتذهب اليه فهي تحترمه وتقدره جدا لأنه يعاملها بكل احترام وتقدير ودائما يشجع افكارها ويتحدث دائما امام الجميع عن اعجابه بكفأتها بالعمل 


ذهبت سريعا الي مكتبه وهي تحمل الملف المطلوب منها احضاره 


فتحت باب المكتب بعد ان اذن لها بالدخول واغلقته مره اخرى بعد دخولها 

وجدته يقف ينظر من الزجاج المطل علي الخارج اقتربت من المكتب وهي تعلم جيدا بأن الذي يقف امامها ليس مديرها الذي تعرفه


فهو احد اخر تعرفه جيداً 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وضعت الملف الذي كان بيدها علي مكتبه بعنف

واقتربت منه اكتر حتي وقفت أمامه وتحدثت اليه بغضب


هنا / انت عايز مني ايه يا عمر


نظر لها بطرف عينه وتجاهلها تماما واتجه الي مكتبه جلس عليه وبداء بالتركيز في الملف الموضوع امامه 


نظرت له برفع حاجب

واقتربت منه مره اخرى وهي تقف بجانبه وتحدثه بغيظ من تجاهله لها


هنا / علي فكره انا بكلمك


تجاهلها مره أخرى ولا كأنها موجوده أمامه


قامت هنا بأخذ الملف من أمامه و إلقائه علي الارض بعند


نظر امامه وهو يحاول ان يسيطر علي غضبه ووقف سريعا من مكانه 

خافت هنا كثيرا وبدأت ترجع للخلف وهو يتقدم منها حتي شعرت بأن الغرفه أصبحت صغيره جدا ولا تعلم كيف تهرب من امامه


وقفت بصدمه بعد ان وجدت الحائط اصبح خلفها ويمنعها من الابتعاد عنه


ابتسم لها بمكر و اقترب منها اكتر وحاوطها بيده واقترب من وجهها وهو ينظر الي شفاتيها بعشق 


نظرت له بضعف فهي مهما فعل معها تحبه

وحقا تشتاق اليه كثيرا


نظر لها بحب وابتسم لها بطريقة رائعه عندما رأى اشتياقها بعيونها وكانت عينيها تتحدث الي عينيه لتخبرها كم أشتاقت لرؤياتهم


اقترب من شفاتيها اكتر وهي مغيبه بحبه وعشقه تنظر اليه بشتياق


قبلها بعشق ولهفه وجنون كان يضمها اليه ويقربها اليه اكتر حتي يأكد لنفسه انها حقا بين يديه الان 


كانت تائها بين يديه فهي تعشقه وتتمنى قربه الدائم ولكن جرحها منه لا يغتفر بهذه السهوله


قامت بدفعه بعيدا عنها ثم وضعت يدها علي شفاتيها تتحسسهم بعد هجومه المشتاق اليهم


نظر لها بأبتسامه وحاول الاقتراب منها مره أخرى


لكنها وقفت امام رافعه اصبعها امام وجه وهي تحذره الا يقترب منها مره اخرى


رجع للخلف وهو يرفع يده اليها بستسلام

ويبتسم اليها ابتسامته المرحه


نظرت اليه بغيظ وتحدثت بغضب


هنا / مش هسمحلك تقرب مني تاني والاحسن ليك يا عمر تبعد عني وتنساني


ابتسم لها وكأنها لم تقل شئ


شعرت بأنه يستهزاء بغضبها ولا يهتم بتحذيرها 


اتجهت الي مكتبه وبدأت بألقاء كل شئ من عليه بغضب 


وقف ينظر اليها بأبتسامه مرحه علي افعالها وكأنها تفعل شئ يسعده وانتظر حتى افرغت كل غضبها علي كل شئ في مكتبه واصبحت الغرفه كلها علي الارض ثم اقترب منها وقام بمسك يديها وهو يكلمها بهدوء  زاد من جنونها


عمر / حبيبتي براحه الا انتي بتعمليه دا غلط علي ابننا


تحدثت اليه بغضب وهي تبعد يده عن يدها


هنا / ملكش دعوه وماتقولش ابننا


ابتسم لها بمشاكسه


عمر / اومال اقول ايه بنتنا


صرخت في وجهه بجنون


هنا / ابننا او بنتنا ملكش دعوه 


رد عليها بمرح


عمر / تو تو تو  ازاي مليش دعوه ياحبيبتي اومال مين الا ليه دعوه 

عموما ماتقلقيش لو طلعت بنت المره دي اوعدك ان شاءالله المره الجايه اركز اكتر وبإذن الله يطلع ولد زي ماكنتي بتتمني


هنا / علي فكره انت قليل الادب


نظر لها بصدمه مع ابتسامه مفاجئه من كلمتها وضحك كثيرا بطريقه رائعه وزادت ضحكته اكتر وهو ينظر الي خجلها وتوترها وهي تدعي القوة امامه


حاولت كثيرا الا تضعف امام ضحكته وهي تنظر له وترى وسامته تزداد اضعاف مضاعفه عندما يضحك بهذه الطريقه الرائعه


وحاولت ادراج نفسها وبعدت عنه وهي تحذره مره اخرى الا يقترب منها


هنا /انا لاخر مره هقولك ابعد عني وملكش دعوه بيا يا عمر


غمز لها بعينيه وهو يبتسم 


عمر / عيون عمر


شعرت بالغضب كثيرا من تصرفاته التي تدل علي انه لا يهتم ابدا بتحذيراتها اليه

وخرجت من مكتبه بغضب وهي تحدث نفسها بعصبيه 

ولكنها بعد ان خرجت واغلقت الباب خلفها 


وضعت يدها تلقائيا علي شفاتيها وهي تتذكر قبلته وتشعر بالسعاده فهي كانت تشتاق اليه كثيرا


ولكنها تذكرت شئ مهم ونظرت امامها بغضب ثم ذهبت 


كان هو في داخل مكتبه ينظر الي الباب بسعاده وهو يتوقع وقوفها امام مكتبه بعد ان خرجت لأنه يعلمها اكثر من نفسها

ويعلم جيدا بأن مصالحتها لن تكون سهله ابدا

ولكن كل شئ يهون مقابل حمايتها والحفاظ عليها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في منزل والدت عمر


دخل كريم وهو يجلس بجوار زوجته التي كانت تتحدث بالهاتف الي سرين


كرولين / ماتقلقيش ياروحي انا جاهزت كل حاجه وعلي ما عمر يرجع من السفر هتكون كل حاجه جاهزه


سرين / اوكي يا كوكي انتي عارفه اني مشغوله بالفستان والاستعدادت الخاصه بيا كتير انا عايزه اكون اجمل عروسه في العالم كله


كرولين / يا روحي انتي اجمل عروسه من غير اي حاجه ومتأكده انك هتجنني عمر بجمالك يوم الفرح


سرين / بس عمر ماقلش هيغيب كام يوم


كرولين / ماتقلقيش اكيد هيكون هنا قبل الفرح انتي عارفه ظروف شغله والمشكله الا حصلت في شركته دي اتضطر انه يسافر بسرعه


سرين / اوكي يا كوكي انا مطمنه طول ما انتي في حياتي   بحبك


كرولين / بحبك اكتر ياروحي بااي


نظر لها كريم بمكر بعد ان انهت مكالمتها


كريم / هو الباشا ابنك مقالش مسافر فين


كرولين / في ايه يا كريم انت بتتكلم عن عمر كدا ليه


شعر كريم بأنه سوف يفضح نفسه امامها وهو يتحدث عن عمر بهذه الطريقه


كريم / مفيش يا حبيبتي انا بس زعلان علشانك انتي تعبه نفسك في تحضيرات فرحه وهو ولا في دماغه


كرولين / ماتقلقش انا بعمل كل حاجه وانا سعيده جدا انا عايزه فرح عمر يتكلم عنه العالم كله


نظر لها بسخريه و مكر


كريم / اه طبعا لازم العالم كله يتكلم عن الفرح ده


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


دخلت هنا مكتب نادين وهي تنظر لها بغضب

عندما رأتها نادين علمت سبب غضبها

وقفت نادين من مكانها سريعا وهي تحاول شرح لها لماذا لم تخبرها بأن المالك الحقيقي لهذه الشركه هو عمر المنياوي زوجها 


نادين / هنا اهدي كدا وانا هفهمك كل حاجه


نظرت لها هنا بغيظ


هنا / هتفهميني ايه بالظبط ان انتي صديقة خالد وفي نفس الوقت موظفه عند عمر


نادين / لاء انا بصراحه اول مره اشوف فيها خالد لما جيتوا مع بعض عندي


رفعت هنا حاجبها بستغراب


هنا / طب ازاي دا انتوا فضلتوا تتكلموا مع بعض قدامي وكأنكم متربين مع بعض مش اصدقاء وبس


نادين / انا هقولك كل الا حصل بس بالله عليكي ماتزعليش 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 فلاش باك


كانت نادين تعمل في مكتبها وتفاجأت بهاتفها يعلن عن اتصال من عمر ردت سريعا عليه فهي تجمعها مع عمر صداقة قويه تحمل الكثير من التقدير له والامتنان لمساعدته الدائما لها ووقوفه معها في اصعب المواقف لذا لن تتردد لحظه واحده في اي مساعده يطلبها منها


ردت عليه نادين بترحاب شديد


نادين / اهلا يابشمهندس لسه فاكرنا


رد عليها عمر بأنجاز

عمر / نادين انا محتاج منك خدمه ضروري جداا


تفاجأت كثيرا من نبرة صوته القلقه

نادين / خير ياعمر  انا تحت امرك في اي حاجه


تحدث سريعا وبدون اي مقدمات


عمر / نادين انا مراتي في خطر ومحتاج مساعدتك


ردت عليه نادين سريعا وبدون اي تفكير


نادين /  طبعا يا عمر انا تحت أمرك


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عوده للواقع


نظرت لها هنا بعدم فهم


هنا / يعني ايه في خطر


هزت نادين كتفيها دليل علي عدم معرفتها وردت عليها بصدق


نادين / انا معرفش كان يقصد ايه وصوته وقلقه مكانوش يسمحوا اني اسأله عن اي تفاصيل


نظرت هنا امامها بتفكير ماذا كان يقصد انها بخطر هل هي فعلا كانت بخطر وهو فعل كل هذا لحمايتها ولكنها سريعا تجاهلت الفكره وتعتقد انه قال هكذا ل نادين لأنه يشعر بالخجل من ان يقول انه ضربها وهانها بهذه الطريقه


لاحظت نادين شرودها اقتربت منها وهي تحدثها بلطف


نادين / هنا حبيبتي صدقيني عمر بيحبك بجد واكيد كل الا عمله ده كان بيحميكي فعلا 


نظرت لها هنا بسخريه علي حالها


هنا / انا مابقتش فاهمه حاجه ومش عارفه مين بيحبني ومين بيكرهني مين عايز يحميني ومين عايز يأذيني   انا ليه بيحصلي كل ده انا عمري ما اذيت حد ولا اتمنيت حاجه وحشه لحد عشان اتأذي بالشكل ده


نظرت اليها نادين بحزن وتعاطف معها فهي تعلم بان هنا فعلا لاتستحق كل مايحدث معها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


ذهب كريم الي منزل سرين ليأخذ منها المال ليعطيه لشريكهم في محاولت قتل كرولين


فتحت سرين الباب وجدته يقف امامها ينظر لها بسخريه


دخل بدون اي كلام وجلس علي احد المقاعد يضع قدم فوق الاخرى


وقفت امامه سرين بخوف


تحدث اليها بمكر

كريم / ايه ياروحي واقفه ليه ماتيجي تقعدي 


تحدثت اليه برعب 


سرين / عايز ايه ياكريم مش احنا اتفقنا ماتجيش هنا تاني عشان محدش يشوفك


رد عليها بجمود وهو ينظر لها من الاعلى الى الاسفل


كريم / جاهزتي الفلوس الا طلبتها منك


ردت عليه بتوتر


سرين / معرفتش اتصرف في فلوس 


وقف بغضب وهو يمسكها من شعرها


كريم / وحيات امك انتي هتشتغليني مش الباشا اداكي فلوس عشان تجيبي الا هتحتاجيه للفرح


حاولت نزع يده عن شعرها بصراخ


سرين / اوعى سبني انا الفلوس جبت منها الفستان واحتياجات الفرح


قام بشدها اكتر حتى قربها من وجه وتحدث امام وجهها

كريم / يبقى نستنى لبعد الفرح و نديله فلوسه كلها مره واحده فلوس قتل كرولين وقتل الباشا ابنها


نظرت له برعب فهي لا تريد قتل عمر بعد ان تكون زوجته لانها تحبه وبزواجهم سوف تحصل علي كل ماكانت تتمناه


ابتسم كريم وهو يرى نظرة الرعب في عينيها 

وقربها اليه اكتر وقام بتقبيلها بعنف 

حاولت الابتعاد عنه ولكنه كان اقوي منها بكثير 

وبعد ان انتهى من تقبيلها بعد عنها ونظر لها نظره فهمت معناها سريعا وهو ينظر الي مفاتنها بشهوه


حاولت الابتعاد عنه فهي لا تريد ان يحدث بينهما اي شئ مره اخرى


سرين / قولتلك قبل كدا مش هينفع يحصل بينا حاجه تاني


قام بالاقتراب منها وحملها بقوة وهو ينظر اليها بغضب 


كريم / وانا قولتلك قبل كدا انا اخد منك الا انا عايزه في اي وقت


وذهب بها الي الغرفه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وبعد ان فعل معها ما حرمه الله

بالقوة والغصب اتجه الي الحمام


جلست سرين وهي تبكي كثيرا فهي كانت لا تريد ان يلمسها مره اخري لا تريد احد يقترب منها غير عمر  ولكنها فكرت في شئ ما وقفت سريعا وذهبت الي باب الحمام بهدوء وهي تحاول سمع صوت المياه حتى تتأكد انه بداء في الاستحمام وذهبت سريعا الي هاتفه الموضوع بجانب الفراش وقامت بفتحه والبحث بداخله عن رقم ما

ابتسمت بمكر عندما وجدت الرقم الذي تحتاجه وامسكت هاتفه بسرعه وقامت بحفظ الرقم علي هاتفها واغلاق هاتفه ووضعه بمكانه كما كان


ومسكت هاتفها وهي تضمه اليها وتنظر امامها ب شر وهي تفكر في فعل شئ ما


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اوصلت نادين هنا امام المنزل بسيارتها وقالت لها بانها لا تستطيع الدخول معها الان وعليها الذهاب لمقابلة خالد 

ابتسمت لها هنا ودخلت بمفردها المنزل


وعندما دخلت المنزل وجدت الورود الحمراء⚘⚘⚘ حولها بكل مكان والمنزل مزين بطريقه رائعه تخطف القلوب

لم تحتاج وقت للتفكير لتعلم من فعل هذا فهي تعلم جيدا من هو فاعله


وبعد لحظات قليله جدا وجدته يقف أمامها وهو بكامل وسامته وينظر لها بعشق


اقتربت منه وهي تحاول رسم الجمود علي وجهها وتحدثت ببرود


هنا / انت بتعمل ايه هنا يا عمر ودخلت ازاي


ثم صمتت للحظه ونظرت له بمكر واكملت حديثها


هنا / دا بيتك صح


هز رأسه واقترب منها وامسك يديها وتحدث بحب


عمر / دا بيتك انتي 


بعدت يدها عن يده وتحدثت بغضب


هنا / بس مش هينفع انا وانت نكون في بيت واحد


ضغط عمر علي شفاتيه السفلى بغضب وهو يحاول السيطره علي غضبه وتحدث اليها بتأكيد


عمر / انا قولتلك قبل كدا ان انتي مراتي وعمرك ما هتكوني غير كدا لأخر يوم في عمري


نظرت له بتحدي


هنا / بس انت قولتلي انتي طالق وموضوع ان انت ردتني  ده ميقنعنيش اني اوافق اكون معاك في بيت واحد


هز رأسه وهو يحل لها حجتها ببساطه


عمر / تمام نبقى نتجوز تاني   قصدي تالت عشان ابقى متجوزك بالتلاته يمكن وقتها تتأكدي انك مراتي


ضحكت هنا كثيرا علي كلامه وطريقته وهو يتكلم معها بغيظ


فرح عمر بشده عندما رأها تضحك امامه لأنه كان يتمنى رؤية ضحكتها وتأكد بان هذه الضحكه هي مفتاح لباب الامل في ان تسامحه وتقبل مصالحته


وانتهز الوقت سريعا وقام بضمها اليه وتحدث اليها بعشق صادق


عمر / وحشتيني


ابتسمت له بخجل وقامت برفع يدها الي رقبته تداعبه برقه وهي تتحدث معه بدلع


هنا / بجد وحشتك


تنهد طويلاً وهو يقول لها من اعماق قلبه


عمر / ياااااااااه  ياهنا وحشتيني بس دا انا كنت بحلم كل يوم بالحظه دي


ابتسمت له بعشق وتحدثت اليه برقه ودلع 


هنا / الا في دماغك ده مش هيحصل يا عمر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


تكملة الرواية من هنااااااااا


تعليقات

التنقل السريع