القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية زوجتى المصون الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون والحادى وعشرون والثانى وعشرون بقلم ملك إبراهيم جميع الفصول كامله

 



رواية زوجتى المصون الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون والحادى وعشرون والثانى وعشرون بقلم ملك إبراهيم جميع الفصول كامله 






رواية زوجتى المصون الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون والحادى وعشرون والثانى وعشرون بقلم ملك إبراهيم جميع الفصول كامله 




الفصل السابع عشر والثامن عشر


السكرتيرة/ في واحد تحت يافندم عايز يقابل حضرتك وبيقول للأمن انه أخو المدام

نظر عمر لهنا وهو يتحدث 

عمر / قال أسمه إيه


السكرتيرة/ أسمه أحمد عبد الرحمن يافندم وبيقول انه أخو مدام هنا

عمر / تمام خليه يتفضل أنا في أنتظارة

أغلق عمر الهاتف ثم نظر لهنا وتحدث بهدوء

عمر / أخوكي أحمد تحت


قفزت هنا من مكانها مثل الاطفال وهي لا تصدق بعد سماعها بوجود أخيها وتحدثت بفرحة كبيرة

هنا/ بجد أحمد رجع من السفر انا لازم انزله حالاً

امسكها عمر من يدها وهو يتحدث

عمر/استني هتنزلي فين هو طالع دلوقتي 

وقفت هنا وهي تنتظر بسعادة رؤية أخيها تعجب عمر من تغير حالتها السريع فاهي منذ قليل كانت تقف أمامه بتحدي وتتحدث معه بغضب والان بعد معرفتها برجوع أخيها تقفز من الفرحة والسعادة كان عمر مستمتع جدا برؤيتها سعيدة بهذه الطريقة

عمر/ لو كنت اعرف ان رجوع اخوكي هيفرحك اوي كدا كنت روحت جبته انا بنفسي عشان بس اشوف الفرحة الا مالية عنيكي دي

نظرت له هنا بسعادة ثم تحدثت برجاء


هنا/ ممكن مانتكلمش قدام أحمد في أي مشاكل بينا أنا عيزاه يطمن أني كويسة وسعيدة في حياتي

نظر لها عمر مطولاً ثم سمع صوت طرق علي باب مكتبه سمح سريعا بالدخول

دخل أحمد لم تصدق هنا أنها تراه أمامها جريت عليه وقفظت في حضنه سريعاً وهي تبكي من شدة أشتياقها اليه

شعر عمر بالغيرة الشديدة وهو يراها تحتضن أخيها بكل هذا الحب والاشتياق

أبتسم أحمد إلي هنا ومسحا دموعها بيده ثم تحدث

أحمد/ لو كنت أعرف انك هتبكي كدا أول ماتشوفيني ماكنتش جيت

هنا بفرحة/ أنا ببكي من الفرحة ياحبيبي

أقترب منهم عمر وهو يحاول ان يسيطر علي غيرته

عمر / حمدلله علي سلامتك نورت مصر

أقترب منه أحمد وهو يسلم عليه بأمتنان

أحمد / شكرا لحضرتك مصر كلها منوره بوجودك

عمر بود/ إيه حضرتك دي أنا جوز أختك يعني أخوك 

أحمد/ دا شرف ليا تكون أخويا

عمر/ طب اتفضلوا نقعد تشرب إيه

أحمد / لا شكرا انا كنت جاي اطمن علي هنا وهمشي علي طول

عمر / لا تمشي ايه دا انا ماصدقت شوفتك

ثم نظر الي هنا وهو يبتسم بمكر وكمل باقي حديثه


عمر / دا انت جيت في وقتك بالظبط


نظرت اليه هنا بخوف وهي تعتقد بأن عمر سوف يحكي لأخيها عن مشاكلهم معا

نظر اليه عمر وهو يعلم جيدا بما تفكر ثم تحدث

عمر / انا كان نفسي اتعرف عليك وجت الفرصة دلوقتي واكيد مش هضيعها

أحمد / دا شرف ليا اني اتعرفت علي حضرتك بس صدقني انا مش عايز اعطلكم عن شغلكم

عمر / شغل ايه احنا هنقوم دلوقتي نطلع علي البيت وهنا مراتي حبيبتي تعملنا اكل بأديها الحلوين دول ايه رأيك 

ثم تحدث بصوت منخفض وهو يكلم أحمد حتي لا تسمعه هنا 

عمر / ولا نطلب اكل من بره اضمن 

سمعته هنا وتحدثت بغيظ

هنا / والله يعني انا اكلي وحش

رد عمر عليها وهو يضحك 

عمر / ابدا ياحبيبتي انتي مفيش احلي من اكلك دا أخوكي الا شكله خايف يجي معانا البيت بسبب أكلك انما انا احلي اكل دوقته في حياتي كان اكلك

ضحك أحمد عليهم كثيرا وفرح كثيرا بعمر وبحبه وعشقه الواضح جدا لهنا

نظرت هنا لعمر بتوعد وهي تعلم أنه يحاول اجبارها علي الذهاب معه شقتهم ويعلم جيدا انها سوف تذهب معه بوجود اخيها بدون اي اعتراض

حاول أحمد الاعتذار بأنه لا يستطيع الذهاب معهم لكن عمر لم يعطيه فرصة لأي عذر

أحمد/ بس...

عمر/ مفيش بس ماهو انا مش هاكل من اكل اختك لوحدي لازم تجرب انت كمان دي هنا احسن واحدة تعمل بانيه ومكرونه 

أحمد بضحك وهو يفهم قصد عمر

أحمد / ههههههه انت هتقولي دي ماما الله يرحمها ياما رمت بانيه ومكرونه 

نظرت هنا اليهم بعدم فهم ثم تحدثت

هنا / يعني ايه مش فاهمه

تحدث عمر سريعا

عمر / مفيش حاجه احنا بنهزر ياحبيبتي 

أحمد / لاء ياجماعة انا همشي انا مش مستغني عن نفسي

عمر / والله ابدا لازم تااكل بانيه ومكرونه من ايد أختك وكمان عايزك تيجي تشوف البيت واهو تقلي ايه رأيك في ذوق هنا


أحمد / هنا طول عمرها ذوقها حلو وبتعرف تختار صح انا بجد سعيد جدا بأنها اتجوزت راجل بجد بيحبها ويقدرها زي حضرتك

عمر/ تاني هتقولي حضرتك لاء احنا نقوم نروح البيت ونقعد مع بعض برحتنا كدا عشان تنسا كلمة حضرتك دي خالص وكمان انا عايزك في موضوع مهم جداً 


نظرت له هنا بغيظ وهي تتحدث بداخلها ماشي يا عمر بس ما أحمد يمشي


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في أحدى الاماكن العامه تجلس سمر وهي تنظر حولها بتوتر

سرين / مالك عماله تلفي حوالين نفسك ليه كدا

سمر / خايفه حد يشوفني 

سرين بتكبر / علي اساس ان انتي ممكن تعرفي حد بيدخل أماكن زي دي

نظرت لها سمر بغيظ علي تكبرها وغرورها

سمر / يعني الناس الا بيدخلوا هنا فيهم ايه زيادة عني

نظرت لها سرين بسخريه

سرين / انا بقول نرجع لموضوعنا احسن 

سمر / طب انا كنت عايزة اسألك سؤال يعني هو انتي عايزة تدمري حيات هنا ليه وتطلقيها من جوزها

تحدثت سرين بحقد

سرين / عشان هنا دي سرقت مني حبيبي احنا كنا خلاص هنتجوز وهي ظهرت دمرت كل حاجه

نظرت لها سمر ثم تحدثت بكره وحقد

سمر / نفس الا عملته معايا هنا دي عايشه عشان تدمر حيات الناس وبس احنا لازم ندمرها وننتقم منها

نظرت اليها سرين بستغراب

سرين / دا انتي شكلك بتكرهيها اوي 

سمر / مع اننا من كام سنه بس كنا صحاب جدا بس هنا خاينه وبتأذي كل الا حواليها

سرين بمكر / لا دا شكل الموضوع كبير اوي انتي لازم تحكيلي هي عملت معاكي ايه بالظبط يمكن ده يفدنا 

نظرت اليه سمر ثم تحدثت


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

في شركة os كان مازن يستعد للخروج ولكن صوت رنين هاتفه وقفه وهو يعلن عن اتصال من حبيبته فرح مازن كثيرا وقام بالرد عليها سريعا

مازن / انا مش مصدق نفسي الاميرة الجميلة بتكلمني بنفسها

دينا بخجل / لقيتك ماكلمتنيش النهارده قولت اطمن عليك

مازن / يسلملي حبيبي الا بيقلق عليا

شعرت دينا بسعادة والخجل من كلامه

دينا/ انت فين

مازن / انا في الشركة اهوه كنت همشي دلوقتي

دينا / هي هنا جت الشركة النهاردة

مازن / اه جت وروحت مع عمر شقتهم

دينا بستغراب / روحت مع عمر ازاي هما اتصلحوا

مازن / هما حرين مع بعض خلينا احنا في موضعنا هو انا مش صعبان عليكي

دينا / ليه

مازن / عايز اتجوز واستقر بقا ماتشوفيلي عروسه ينوبك ثواب

دينا / تمام قولي الموصفات الا حضرتك عايزها وانا ادورلك

مازن / عايزها بكل الموصفات الا عندك اقولك ماتيجي اتجوزك انتي وخلاص بدل مندور علي حد تاني

تحدثت دينا بغيظ من كلامه

دينا / والله كتر خيرك انا مش عارفه اودي جمايلك دي فين

مازن / اي خدمة قوليلي هتجيبي باباكي وتيجوا عشان اتقدملك امتي

دينا / والله انا الا هجيب بابا ونجيلك عشان تتقدملي ويترى بقا الاستاذ عنده وقت يقابلنا ولا لسه هيحددلنا ميعاد

مازن / هفكر وارد عليكي 

تحدثت دينا بعصبيه وجنون من طريقة مازن 

دينا /عارف يامازن لو أنت.... ..

قاطعة مازن سريعا وهو يقول

مازن / خلاص والله بهزر معاكي انا بجد عايزك تحدديلي ميعاد مع باباكي عشان اجي اتقدم

دينا / وانا بقا مش هوافق عليك

مازن / خلاص يبقا هخطفك واتجوزك برضه

ضحكت دينا علي كلامه وجنونه

دينا / خلاص سبني افكر واحددلك ميعاد

تحدث مازن بسعادة علي موافقتها

مازن / وانا هتفق مع عمر يجي معايا وانا بتقدم انتي عارفه ان اهلي متوفين وعمر اكتر من اخ ليا

دينا بسعادة / خلاص وانا هكلم بابا يحددلكم ميعاد

مازن /اتفقنا مع السلامة يازوجتي المستقبليه

دينا بضحك / مع السلامة


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في شقة عمر وهنا 


دخل عمر غرفته لتغير ملابسه بعد ما استأذن من أحمد دخلت ورأه هنا مسرعه واغلقت الباب عليهم ثم تحدثت معه بعصبيه وصوت منخفض حتى لا يسمعهم اخيها الجالس بالخارج

هنا / ممكن اعرف انت عايز توصل لإيه

نظر لها عمر بأبتسامه جانبيه وهو يخلع جاكته ويلقي علي السرير بأهمال وبداء في فتح ازرار قميصه وهو يتجاهلها تماما

اقتربت منه اكتر بعصبيه وتحدثت بغضب

هنا / علي فكره انا بكلمك والمفروض ترد عليا

اقترب منها وهي تراجعت قليلا للخلف ثم اقترب منها اكتر وتحدث وهو ينظر الي شفاتيها بعشق

عمر / انتي متضيقه ليه دلوقتي

حاولت هنا الرجوع للخلف اكتر وهي تنظر له بضعف

هنا / عشان انا عارفه انك عملت كله ده عشان تجبني معاك هنا غصب عني

اقترب منها وهو يضع يده علي شفاتيها يداعبها برقه

عمر / وانتي فاكره اني لو عايز اجيبك معايا هنا غصب عنك مش هقدر اعمل كدا 

ثم اقترب الي شفاتيها اكتر وهو يتحدث امامها

عمر / انتي فعلا ماتعرفيش انتي متجوزه مين واقدر اعمل ايه 

قامت هنا بالابتعاد عنه قبل ان يقبلها وتحدثت بتوتر وغضب

هنا / وانت كمان ماتعرفش انت متجوز مين

ابتسم لها عمر بغمزه وهو يقترب بجانب اذنيها

عمر / يبقا لما اخوكي يمشي نتعرف علي بعض اكتر

نظرت له هنا بصدمه بعدما فهمت ما يقصده

نظرا لها بأبتسامه ثم غمز لها بعينيه مع هزه بسيطه من رأسه تأكيد منه علي ما فهمت

حاولت هنا التحدث لكنها فضلت الهروب من امامه سريعا 

خرجت هنا من غرفته وهي تضع يدها علي وجنتيها تشعر بأشتعالهم من الخجل ثم توجهت الي اخيها حتي لا يشعر بالقلق من تأخرهم

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

عند سمر و سرين 

تحدثت سمر تحكي لها مافعلته معها هنا

سمر / انا وهنا كنا اكتر من الأخوات تقريبا متربين مع بعض لحد ماكنا في ثانوي كان في ولد بيحبني اوي وانا كنت بموت فيه وبغبائي كنت بحكي لهنا كل حاجه تحصل بينا 

طول الوقت كانت تفضل تكرهني فيه وتقولي انه بيضحك عليا بس انا كنت عارفه انها بتغير مني بس الا كنت معرفوش انها بتحبه

نظرت لها سرين بصدمة

سرين / انتي متأكده انها كانت بتحبه

سمر / طبعا متأكده هو قالي بنفسه بس قالي بعد ماكنت ضعت وانتهيت

سألتها سرين بأستفهام

سرين / يعني ايه ضعتي وانتهيتي هو ايه الا حصل

بدأت سمر في البكاء وهي تتذكر ما حدث

سمر / انا والشاب ده كنا بنحب بعض زي ماقولتلك وتقريبا كنا متفقين نتجوز بس انا كنت عارفه ان ظروفه صعبه ومش هيقدر يتجوزني بس لأني كنت بحبه اوي مقدرتش ابعد عنه وكنا تقريبا زي المتجوزين

سرين / يعني....

سمر / اه وكنت حامل منه ويوم ماروحت اعرفه عشان نشوف هنعمل ايه لقيته بيقولي انه بيحب هنا ويوم مايتجوز مش هيتجوز غيرها

سرين / وهنا كانت عارفه علاقتكم دي

سمر / لا طبعا انا لو كنت قولتلها كانت ممكن تفضحني

سرين / اومال عملتي ايه في الحمل 

سمر / روحت عياده مشبوها كدا وعملت عمليه

سرين / طب والشاب ده و هنا ماتجوزوش ليه مدام بيحبوا بعض

سمر / طبعا الست هنا لما عرفت انه سابني اكيد مارضتش تتجوزه ماهو ده الا كانت عايزه توصله انها تدمر حياتي وبس

سرين / طب وليه اتجوزتي والد هنا

سمر / وانتي فاكره ان كان ينفع اتجوز اي شاب اكيد كان هيكتشف اني مش بنت

سرين / يعني والد هنا ماكتشفش ده

سمر / لا طبعا دا راجل كبير وانا قدرت اضحك عليه 

سرين / مش سهله انتي يا سمر يبقا احنا كدا متفقين علي تدمير هنا

سمر / طبعا متفقين

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في شقة عمر وهنا 


أحمد / انا هستأذن بقا وبجد شكرا ياعمر انك انقذتنا وطلبت اكل من بره

نظرت اليهم هنا وهي تدعي الزعل 

هنا / بقا كدا يعني انا اكلي وحش عشان كدا طلبتوا اكل جاهز

نظر عمر ل أحمد وهو يغمز له 

عمر / لاء طبعا ياحبيبتي احنا مكناش عايزين نتعبك بس مش اكتر ولا إيه يا أحمد

ضحك أحمد كثيرا عليهم

أحمد/ اه طبعا طبعا انا همشي انا عن اذنكم

وقفوا معه عمر وهنا وهم يودعوه امام باب شقتهم

عمر / مع السلامه بجد نورتنا 

هنا / مع السلامه ياحبيبي وسلملي علي بابا كتير وانا هبقا اكلمه

أحمد / حاضر خدي بالك من جوزك يا هنا لو لفيتي الدنيا مش هتلاقي زيه مع السلامه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد ذهاب احمد اقترب عمر من هنا 

عمر / جاهزه

هنا / جاهزه لإيه

عمر / نتعرف علي بعض

بعدت هنا عنه كثيرا بقلق وتوتر

هنا / عمر انت بتهزر صح

عمر / لاء طبعا مش بهزر 

اقترب عمر منها ووضع يده حولها وقربها منه أكتر ثم تحدث امامها برقه 

عمر / انا بحبك و انتي بتحبيني ايه الا يمنع نتعرف علي بعض اكتر

هنا بتوتر من اقترابه وكلامه

هنا / لو سمحت ابعد مش ها......

قطع عمر حديثها وهو يضع شفاتيه سريعا علي شفاتيها ويقربها اليه اكتر استسلمت له ورفعت رايتها امام هجمته العاشقه طالت قبلتهم كثيرا ثم نظر اليها وهو مبتسم اراد اخد موافقتها بجعلهم زوج وزوجه ❤ هزت هنا رأسها بخجل تعبر عن موافقتها قام عمر بحملها وهو يبتسم لها بسعاده واتجه بها الي غرفته

قبل دخولهم غرفته سمعوا صوت جرس الباب بطريقه مزعجه اراد عمر تجاهله ولكن هنا تحدثت معه

هنا / ممكن تكون حاجه مهمه افتح وشوف مين

عمر / انا مش هفتح مين الرخم الا هيجي في الوقت ده

هنا / معلش افتح انا حسه ان في حاجه مهمه

ذهب عمر ليفتح الباب وهو غاضب جدا

وسريعا تحول غضبه الي مفاجأه وصدمه بعدما رأى..............


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

الفصل الثامن عشر🌸🌸


بعد ذهاب احمد اقترب عمر من هنا 

عمر / جاهزه

هنا / جاهزه لإيه

عمر / نتعرف علي بعض

بعدت هنا عنه كثيرا بقلق وتوتر

هنا / عمر انت بتهزر صح

عمر / لاء طبعا مش بهزر 

اقترب عمر منها ووضع يده حولها وقربها منه أكتر ثم تحدث امامها برقه 

عمر / انا بحبك و انتي بتحبيني ايه الا يمنع نتعرف علي بعض اكتر

هنا بتوتر من اقترابه وكلامه

هنا / لو سمحت ابعد مش ها......

قطع عمر حديثها وهو يضع شفاتيه سريعا علي شفاتيها ويقربها اليه اكتر استسلمت له ورفعت رايتها امام هجمته العاشقه طالت قبلتهم كثيرا ثم نظر اليها وهو مبتسم اراد اخد موافقتها بجعلهم زوج وزوجه ❤ هزت هنا رأسها بخجل تعبر عن موافقتها قام عمر بحملها وهو يبتسم لها بسعاده واتجه بها الي غرفته

قبل دخولهم غرفته سمعوا صوت جرس الباب بطريقه مزعجه اراد عمر تجاهله ولكن هنا تحدثت معه

هنا / ممكن تكون حاجه مهمه افتح وشوف مين

عمر / انا مش هفتح مين الرخم الا هيجي في الوقت ده

هنا / معلش افتح انا حسه ان في حاجه مهمه

ذهب عمر ليفتح الباب وهو غاضب جدا

وسريعا تحول غضبه الي مفاجأه وصدمه بعدما رأى والدته تقف أمامه وبجانبها زوجها كريم


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


كريم زوج والدت عمر كرولين تزوجت ثلاث مرات هو اخيرهم كريم شاب عاطل وفاسد تزوج كرولين طمعا في اموالها 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

كرولين / ايه مش هتقولنا اتفضلوا

عمر بعدم تصديق لرؤيتهم امامه

عمر / اه طبعا اتفضلوا

وقفت هنا بعيدا عنهم كانت تنظر من اتى اليهم في هذا الوقت هي لم تعرف والدت عمر من قبل نسيت تماما انها تقف بدون الحجاب كان شعرها مبعثر بطريقه رائعه من يد عمر اثناء لحظتهم الرومانسيه معاً جعل منها اجمل حوريه

كان الفضول يقتلها لمعرفة من هذه السيدة والرجل الواقف بجوارها

نظر كريم اليها من بعيد هو لا يصدق ما يراه الان 

ظل يسأل نفسه ماهذا الجمال مااجمل هذه العيون الحائره تبحث عن شئ ما

لاحظ عمر نظراته و بأن تركيزه ليس معهم نظر عمر مكان ماهو ينظر وجد هنا تقف بهذا الجمال الساحر لأي رجل

غضب كثيرا من نظرات كريم اليها وتحدث اليها بغضب وصوت مرتفع وهو يقف مكانه

عمر / هنااااا ادخلي جوه

نظرت له هنا بعدم فهم وهي لا تعلم لماذا يحدثها بغضب هكذا امام هؤلاء

لاحظ عمر تجمدها مكانها وهي تنظر اليه اسرع اليها بخطوات سريعه امسكها من يدها بغضب واتجه بها الي غرفته ثم تحدث اليها وهو يقفل الباب عليها بعد ما ادخلها الغرفه

عمر / تفضلي هنا ماتتحركيش انتي فاهمه

نظرت له بغضب لما يفعله وهي لا تعلم انه يفعل هكذا بسبب غيرته عليها من زوج والدته

هنا / انا اصلا مش عايزه اخرج من هنا اتفضل انت روح لضيوفك متضيعش وقتك معايا

نظر لها عمر وهو يتحدث

عمر / بس الضيوف يمشوا وهنتكلم

ثم اغلق عليها الباب وذهب الي والدته وزوجها

كرولين / هي مين الا انت دخلتها جوه دي مش هتعرفنا عليها

كريم / شكلها وحده صحبته كانوا بيقضوا وقت لطيف مع بعض واحنا جينا في وقت مش مناسب

نظر له عمر بغضب

عمر / تبقى مراتي ولو خايف علي عمرك بجد الا حصل ده مايحصلش تاني بدل ما احرمك من عينك الحلوه دي خالص اظن انت فاهمني كويس

نظر له كريم بخوف وهو يفهم مايقصده

نظرت لهم كرولين بعدم فهم وهي لا تفهم مايتحدثون عنه

كرولين / هو في ايه انا مش فاهمه حاجه

نظر اليه عمر بسخريه وهو يرد علي والدته

عمر / وعمرك ما هتفهمي يا أمي

كرولين / قصدك ايه يا عمر

عمر / مش قصدي حاجه المهم نورتي مصر بس بصراحه دي اخر حاجه كان ممكن اتوقعها انك تيجي مصر

كرولين / انا جيت مصر عشانك سافرت فجأه وقلقت عليك انت الفتره الاخيره دي حياتك كلها متلخبطه

عمر / ماتقلقيش انا كويس الحمدلله بس جيت مصر فجأه عشان مراتي

كرولين / طب ومش هتعرفنا عليها ولا محروج اننا نشوفها

عمر / وهتحرج ليه انا مراتي تشرف اي حد بمعرفتها ثواني هدخل اندها

بعد ذهاب عمر من امامهم تحدث كريم بمكر

كريم / هو ابنك اتغير معاكي ليه كدا شكل مراته دي مش سهله وهتغيره من نحيتك تاني

كرولين / محدش يقدر يغير ابني من نحيتي دا انا امحيها من علي وش الارض

نظر اليها كريم بأبتسامه ماكره وهو يتخيل بأنه يقدر علي الايقاع بزوجت عمر في شباكه بسهوله فهو منذ ان رأها تمنى ان يملك هو كل هذا الجمال وسوف يبذل كل مجهوده للحصول علي مايتمناه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

دخل عمر الي غرفته ليتحدث مع هنا وجدها تجلس حزينه وغاضبه منه

عمر / زعلانه ليه

هنا / مش زعلانه ضيوفك لسه موجدين

عمر / اه وعلي فكره دول مش ضيوف دي أمي

نظرت له وهي تتحدث بزعل

هنا / عشان كدا كنت محروج تشوفني ودخلتني بالطريقه دي

عمر / عايزه تعرفي انا دخلتك بالطريقه دي ليه

امسك عمر يدها وقام بسحبها لتقف امام المرآه وتحدث وهو يقف خلفها

عمر / شايفه انا دخلتك ليه

نظرت هنا لنفسها بالمرآه وهي لا تفهم ماذا يقصد

هنا / ايه مش فاهمه

وضع عمر يده علي شعرها بغضب وهو يحركه بطريقه سريعه

عمر / شعرك الا باين ده ايه مش واخده بالك انك كنتي واقفه من غير حجاب

نظرت له هنا بصدمه وهي تضع يدها علي شعرها

هنا / انا ازاي ماخدتش بالي

عمر / بعد كدا تاخدي بالك كويس شعرك ده مش مسموح لأي حد يشوفه غيري انتي فاهمه

نظرت له هنا بخجل وهي تهز رأسها بهدوء

قام عمر بأحتضانها وهو يقبل شعرها ويستنشق رائحته الرائعه

ثم بعد عنها قليلا وهو يتحدث معها بتأكيد

عمر / البسي حجابك و هتطلعي معايا دلوقتي تسلمي علي أمي بس فهماني أمي بس يا هنا وتقعدي جنبي وملكيش دعوه ب كريم ده نهائي يعني حتي لو كلمك ماترديش عليه وانا هتصرف معاه

استغربت هنا من حديثه

هنا / بس انا مش فاهمه حاجه هو في ايه

عمر / اعملي الا بقولك عليه 

هنا / حاضر

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


خرج عمر وهو يمسك يد هنا ويقربها اليه وهو يقدمها لوالدته بكل حب وأحترام

نظرت لها والدته بتكبر وهي تسلم عليها

ونظر لها كريم بأعجاب شديد في ان كانت بدون حجاب جميله فهي بالحجاب رائعة الجمال

حزنت هنا كثيرا من طريقة والدت عمر معها وهي تحدثها بكل هذا التكبر ولكن كان عليها الصمت من أجل عمر

كرولين / اهلا انتي بقا الا مطلعه عين ابني وراكي في كل بلد شويه

نظرت لها هنا وهي لا تعلم كيف ترد عليها لكن رد عمر كان اقوى من اي رد تفكر فيه

نظر لها عمر بعشق وهو يرد علي والدته

عمر / ايوا هي دي الا خطفت قلبي ورجعته للحياه تاني ومستعد اروح وراها لأخر الدنيا

وقام بمسك يدها وقبلها بكل حب وتقدير

فرحت هنا كثييرا وهي تنظر له بعشق وشكر علي تقديره لها امام الجميع

نظرت لها كرولين بحقد وهي تعتقد بأن هنا توقع عمر في شباكها

نظر لهم كريم وهو يحقد علي عمر لأنه يملك كل هذا الجمال ويستطيع الاستمتاع بها ومعها ونظر الي حاله وهو متزوج من امرأة كبيره في السن لا تمتلك مايحتاجه فهو يحتاج لبنت من نفس عمره تعيش معه أجمل اوقات في حياته ليس سيدة بعمر والدته يعيش معها اخر سنوات حياتها

غضب عمر كثيرا من نظرات كريم لزوجته الواضحه جدا وقد فهما عمر لأنه رجل ويعلم معني هذه النظرات جيدا قام بالوقوف وهو يمسك هنا من يدها بغضب

عمر / عن اذنك هنجبلكم حاجه تشربوها

نظرت له هنا بعدم فهم وهي تري كم الغضب الواضح علي ملامحه

بعد دخولهم المطبخ تحدثت هنا اليه بصوت غاضب منخفض حتي لا يسمعها من بالخارج

هنا / انت ازاي تشدني بالطريقه دي كدا قدامهم 

في هذه اللحظه وصل عمر لقمة غضبه وقد اعمته غيرته عليها واراد اقتلاع عين هذا المختل الموجود بالخارج هو لا يتحمل ان ينظر لها أحد وهذا المختل كاد ان يأكلها بعينيه قام عمر بكسر الكاسات الموجوده أمامه لينفذ من غضبه قليلا

ابتعدت هنا للوراء بخوف وهي تضع يدها علي اذنيها من الصوت المرتفع لتكسير الزجاج امامها

دخلت كرولين مسرعه هي و زوجها للمطبخ وهي ترى تحطم الزجاج في كل مكان حاولت الاقتراب من ابنها لتطمئن عليه ولكنه طلب منها المغادره الان هي وزوجها وتركه بمفرده مع زوجته

خاف كريم كثيرا من عمر ومن حالته وارد الهروب من أمامه بأسرع وقت تحدث الي كرولين وطلب منها بسرعة الذهاب للفندق المقيمون به وتركهم بمفردهم


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد ذهاب كرولين وزوجها

نظر عمر الي زوجته الواقفه بصمت تنظر له برعب وخوف من حالته هذه

حاول تهدأت نفسه قليلاً

ثم اقترب منها يحاول ان يضمها اليه نظرت اليه بخوف وهي تبعده عنها وقامت بدفعه وجريت سريعا علي غرفتها واغلقت الباب عليها بالمفتاح

وقف عمر امام باب غرفتها وهو يحدثها بأن تفتح له الباب ليتحدث معها

رفضت هنا وهي تحدثه بصوت صارخ ان يتركها الان هي لا تريد التحدث معه

ذهب عمر الي غرفته حزين علي كل مايحدث معهم لماذا لا يعيشون حياتهم بطريقه طبيعيه لماذا كلما حاولوا التقرب يأتي احد ويخرب كل شئ بينهم

ظل مستيقذاً حتي الصباح لا يستطيع النوم

سمع صوت لتحركات هنا بالخارج

خرج من غرفته سريعا ليتحدث معها

عمر / هنا ممكن تسمعين انا بجد اسف علي الا حصل امبارح

ردت عليه بجمود

هنا / لوسمحت انا مش عايزه اتكلم في اي حاجه انا لازم انزل الشركة دلوقتي عندي شغل

اقترب منها عمر وتحدث اليها برجاء

عمر / بلاش نروح الشركة النهارده انا بجد محتاج اتكلم معاكي

هنا / وانا مش عايزه اتكلم معاك وبلاش تتعامل معايا علي اني لعبه انت اشترتها 

نظر لها عمر وهو يفكر بشئ ما ثم تحدث بهدوء

عمر / تمام يبقى استنيني هغير هدومي وننزل نروح الشركة سوا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

في بيت والد هنا

تتحدث سمر في الهاتف الي سرين وهي تنظر حولها بتوتر

سمر / بس انا خايفه لو الا هنعمله ده اتكشف انا هتفضح وهروح في داهيه

سرين / قولتلك ماتخفيش مش انتي متأكده ان الجواب الا معاكي ده مش مكتوب فيه أسمك

سمر / ايوا هو لما كان بعتلي الجواب ده كان بيهددني فيه ابعد عنه واني لازم انزل الحمل لأنه مش هيعترف بيه

سرين / تمام كدا هو ده الا احنا عايزينه بس اهم حاجه اتأكدي كويس انه مش كاتب أسمك في الجواب ولا يبان انه ليكي

سمر / اه انا متأكده انا قرأت الجواب ده مليون مره ومتأكده وكمان عايزه اقولك علي حاجه حصلت باليل

سرين / ايه قولي بسرعه

سمر / أحمد اخوا هنا كلم ابوه امبارح وقاله انه راح لهنا واطمن عليها

سرين / حلو أوي كدا يبقى نبداء خطتنا

سمر / هنعمل ايه

سرين / هقولك


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في شركة os بمصر دخل مازن المكتب عند دينا ليتحدث معاها

مازن / حبيبي عامل ايه

نظرت له دينا بصدمه

دينا / انت ايه الا جابك هنا 

مازن / كلمتي باباكي

دينا / اه كلمته 

مازن / وايه حددلنا ميعاد

دينا / لاء طبعا رفض

مازن / تمام والميعاد امتي

دينا / بقولك رفض

مازن / ياحبيبتي لو باباكي رفض بجد كان زمانك في المستشفى دلوقتي حالة انتحار

دينا / والله ليه يعني انت شايفني هموت عليك لدرجادي

اقترب مازن منها وهو يبتسم لها بحب

مازن /انا الا هموت عليكي اكتر من الدرجادي قوليلي بقا هنيجي امتى

دينا / يوم الجمعه يعني كمان يومين

قام مازن بتقبيلها من خدها بسرعه وهو يعبر لها عن فرحته

مازن / وانا جاهز من دلوقتي هروح افرح عمر سلام

وضعت دينا يدها علي خديها مكان قبلته وهي تنظر له بأبتسامه وخجل 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

داخل مكتب رائيس مجلس الادارة

دخل عمر ومعه هنا

هنا / نعم اديني جيت معاك مكتبك عايز ايه

عمر / عايزك متزعليش مني انا مقدرش علي زعلك

هنا / علي فكره احنا من يوم ماتجوزنا وانت مابتعملش حاجه غير تزعلني

نظر لها عمر وهو يبتسم بسخريه علي حالهم

عمر / اتجوزنا ااه هو انتي فاكره ان احنا كدا متجوزين دا أنا لو سلمت عليكي بلاقي حد جه وقطع علينا السلام

ضحكت هنا كثيراً عليه وهو يتكلم بهذه الطريق

انتهز عمر ضحكتها واقترب منها اكتر وهو يتحدث اليه برقه

عمر / أنا بحبك

نظرت اليه بعشق وسعاده ثم تحدثت بخجل

هنا / وانا كمان بس انت علي طول تزعلني

عمر / يبقى من حقك اني اصالحك دلوقتي

اقترب منها اكتر وهو يضمها اليه حتي اصبح لا يفصل بينهما شئ اقترب كثيرا وهو ينظر الي شفاتيها بعشق كانت تنظر له بحب وهي تستقبل قبلته بكل سعاده وحب حتي اقترب منها اكتر

وقبل ان يلمس شفاتيها فتح الباب فجأه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اتجه مازن الي مكتب عمر بحماس ليخبره عن موعد ذهابهم لخطبة دينا 

فتح الباب سريعا بدون أستأذان لكنه تفاجاء من وجود هنا مع عمر وحاول الاعتذار وغلق الباب مره أخرى لكن هنا وقفته وهي تذهب مسرعه من المكتب بخجل

مازن / انا اسف هجيلك وقت تاني

هنا / لا يابشمهندس اتفضل انا رايحه علي شغلي عن اذنكم

ذهبت هنا سريعا وتركتهم بالمكتب 

نظر له عمر بغيظ اراد في في هذه اللحظه قتل مازن

مازن / لاء ماتبصليش كدا والله انا كنت فاكرك لوحدك معرفش 

ذهب عمر الي مكتبه وهو يتحدث اليه بغيظ 

عمر / عارف يا مازن لولا انك صحبي انا كنت قتلتك دلوقتي امش من قدامي دلوقتي احسن

اقترب منه مازن وهو يدعي الحزن

مازن / بقى كدا ياعمر عايز تقتلني وانا الا كنت جاي افرحك

نظر اليه عمر بعدم فهم

عمر / تفرحني بإيه

مازن / ايه اكتر حاجه اتمنتها في حياتك

عمر / انت هتقولي فوازير ماتخلص

مازن / ركز معايا ايه اكتر حلم انت حلمت بيه ونفسك يتحقق

نظر له عمر بستغراب وهو يهز رأسه بعدم فهم

عمر / ايه

مازن / انا قررت احققلك حلمك وخلاص هتجوز

ضغط عمر علي شفاتيه بغيظ وهو ينظر لمازن

عمر / يعني حلم حياتي وامنية حياتي وكل الا انت قولته ده هتحققه بأنك تتجوز

نظر له مازن وهو يعدل في ملابسه بفخر

مازن / ايه رأيك

وقف عمر بغيظ

عمر / رأى اني اقتلك يامازن بقى انا حلم عمري ان انت تتجوز طب قول اتجوز انا الاول 

نظر اليه مازن بقلق وهو يتوقع منه اي فعل جنوني وحاول الاقتراب من باب المكتب 

مازن / لا بقولك ايه اهدى كدا دا انا عريييسس

خرج مازن من المكتب هارباً بسرعه قبل ان يمسك به عمر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في احدى الامكان تقف سرين تتحدث الي سمر

سرين / وريني الجواب كدا اتأكد ان اسمك مش مذكور فيه

سمر / دي كل الجوبات الا كان بيبعتهالي واسمي مش فيها وجبت كمان كام صوره ليه يمكن تحتاجيهم

اخذت سرين منها الجوابات والصور وهي تنظر لهم بفرحه

سرين / كدا كله تمام ونقدر نقول ل هنا هانم 👋بيبااااااااااي هههههههههه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انتهاء الفصل ياقمرات اتمنى يعجبكم عايز كومنتااااات كتير علي البارت 😍❤

انتهاء الفصل حبيباتي ❤

كومنتات كتير يابنات ❤



الفصل التاسع عشر والعشرون 


في احدى الامكان تقف سرين تتحدث الي سمر

سرين / وريني الجواب كدا اتأكد ان اسمك مش مذكور فيه

سمر / دي كل الجوبات الا كان بيبعتهالي واسمي مش فيها وجبت كمان كام صوره ليه يمكن تحتاجيهم

اخذت سرين منها الجوابات والصور وهي تنظر لهم بفرحه

سرين / كدا كله تمام ونقدر نقول ل هنا هانم 👋بيبااااااااااي هههههههههه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


داخل شركة os بمصر تحدثت هنا بفرحه بعد معرفتها بموضوع خطوبة مازن ودينا

هنا / انا بجد فرحانه اوي ليكم 

دينا / انا لحد دلوقتي مش مصدقه ان انا ومازن ممكن نتجوز

هنا / بصراحه انا نفسي تتجوزوا بسرعة عايزه اعرف اولادكم هيطلعوا ايه

نظرت لها دينا وهي ترفع احد حواجبها بستغراب

دينا / هيطلعوا بنأدمين طبعا اومال هيطلعوا ايه

هنا / هههههههه متأكده 

دينا / هاها خفه

هنا / لاء بجد انا متأكده ان اولادكم هيبقوا حلوين أووي

نظرت لها دينا بغمزه و مكر وهي تتحدث معها

دينا / بس انا بقا متأكده ان اولادكم انتي و عمر هيبقوا أحلي

نظرت لها هنا بطريقه حالمه وهي تتخيل اولادها هي وعمر

هنا / تعرفي انا نفسي أوي اخلف طفل يكون شبه عمر في كل حاجه

طلباتك أوامر وواجب عليا التنفيذ / قالها عمر وهو يقف ورأها وقام بضمها اليه

نظرت اليهم دينا بخجل واسرعت في الخروج وتركهم بمفردهم

دينا / طب انا هروح اعمل حاجه كدا عن اذنكم

التفتت اليه هنا وهي تنظر اليه بخجل من فعلته امام صديقتها

هنا / ايه الا انت عملته قدام دينا ده 

قربها عمر اليه اكتر

عمر / عملت ايه

دينا / عمر احنا في الشركه مش هينفع كدا

عمر / علي اساس اننا في البيت بنبقا برحتنا

نظرت له هنا بخجل وهو يكمل باقي حديثه

عمر / وبعدين تعالي هنا انتي ازاي ماتقوليلش علي حاجه نفسك فيها

هنا / حاجة ايه

عمر / ان انتي نفسك في طفل مني 

نظرت له بخجل وتوتر

هنا / انا مقولتش كدا

عمر / لاء قولتي وانا بقا لازم احققلك كل الا في نفسك

نظرت له وهي تفتح عينيها بصدمه

هنا / عمر 

غمز لها وهو يبتسم

عمر / قلب عمر 

حاول الاقتراب منها ليقبلها ولكنه رجع للخلف وهو ينظر لها بصدمه

ثم رجع للخلف اكتر وهو يحاول السيطره علي غضبه وتحدث مع نفسه بغضب امامها

عمر / كان لازم اعرف ان ده هيحصل والله العظيم ياعالم مراتي مرااااتي حرام عليكوا

نظرت له هنا بعدم فهم ولكنها سريعا فهمت مايقصده وهي تراه يخرج هاتفه ليرى من المتصل به الان

فهمت هنا بأن هذا الاتصال جاء اليه الان وهو يحاول الاقتراب منها ليقبلها وهذا ما اغضبه بشده حاولت كتم ضحكتها عليه كثيرا ولكنها فشلت

عمر / بتضحكي ماشي يا هنا

علي فكره باباكي الا بيتصل 

هنا / طب رد عليه بسرعه 

رفع عمر الهاتف وقام بالرد

عمر / الو 

والد هنا / ازيك يابشمهندس عامل ايه وهنا عامله ايه

عمر / الحمدلله بخير حضرتك عامل ايه معلش انا عارف ان مقصر معاك انا وهنا بس حضرتك عارف الظروف الا كنا فيها وتعب والدتي

والد هنا / عارف ياحبيبي الف سلامه علي والدتك هي عامله ايه دلوقتي

عمر / الحمدلله بخير

والد هنا / الحمدلله بقولك ايه انا كنت عايز اجي ازوركم في البيت ده لو مش هيضيقك

عمر / حضرتك تشرف في اي وقت

والد هنا / تمام يبقى ان شاءالله النهارده اخر اليوم

عمر / تمام وانا هبعت عربيه تجيب حضرتك لحد البيت

والد هنا / ملوش لازمه انا هتصرف

عمر / لاء طبعا ماينفعش انا هبعت العربيه دلوقتي وهكون في انتظارك انا و هنا

والد هنا / شكرا يا حبيبي ماتحرمش منك مع السلامه

عمر / مع السلامه

تحدثت هنا اليه بسعاده بعد إغلاقه الهاتف

هنا / هو بابا هيجي 

نظر لها عمر بغيظ

عمر / طبعا عشان يبقى الكل عمل معانا الواجب

نظرت اليه هنا وهي تكتم ضحكتها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


دخلت دينا مكتب مازن بعد خروجها السريع من مكتبها وقت دخول عمر

نظرت بستغراب ل ماذن وهي تراه يعمل علي احدى التصاميم بتركيز شديد ولا يشعر بوجودها

دخلت دينا بهدوء واقتربت منه لترى تصميمه الخاص وتفاجأت كثيرا بعدما رأته كان التصميم أكتر من رائع لم تتوقعه من مازن ابدا

دينا / وااوو معقول ده تصميمك

نظر لها مازن بطرف عينه بتكبر

مازن / يابنتي انتي متعرفيش انهم اترجوني اكون دكتور في الجامعه عشان اعلم التلاميذ الا زيك وانا مرضتش

نظرت له بغيظ

دينا / التلاميذ الا زيي تصدق ان انا غلطانه اني جيتلك

حاولت دينا الخروج من مكتبه لكنه قام بمسك يدها وقربها اليه

مازن / تعالي هنا رايحه فين دا انا ماصدقت تجيلي برجلك

نظرت له بتوتر

دينا / انت هتعمل ايه 

قربها اليه اكتر

مازن / هعلمك 

دينا / مازن اعقل والله هصرخ والم عليك الشركة كلها

مازن / انتي تفكيرك راح فين انا قصدي هعلمك ازاي تبدائى في التصميم 

قامت دينا بدفعه بعيدا عنها وتحدثت اليه بغضب

دينا / علي فكره انت رخم 

ضحك مازن علي توترها الواضح

مازن / لااا دا انتي شكلك كنتي عايزاني اعلمك حاجه تانيه

دينا / تعرف يا مازن انا فعلا غلطانه اني جيت اتكلم معاك

مازن / ههههه خلاص والله بهزر معاكي

دينا / علي فكره دمك مش خفيف

نظر لها بأبتسامه وهو يغمز لها

مازن / بس انتي دمك خفيف


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 


في منزل والد هنا بعد ان غلق الهاتف بعد انتهاء حديثه مع عمر نظرت اليه سمر وهي تسأله

سمر / ايه عملت ايه

والد هنا / خلاص ياستي هنروح نزورهم النهارده زي ما انتي عاوزه

فرحت سمر كثيرا ولكنها حاولت التحدث علي انها تفعل هذا من اجله هو

سمر / انا قولتلك لازم نروح عشان خاطرك ياحبيبي ده واجب وانت لازم تعمل كدا عشان خاطر بنتك

نظر لها والد هنا بحب

والد هنا / عارف ياحبيبتي يلا قومي اجهزي عشان عمر هيبعتلنا عربيه توصلنا لحد شقتهم

سمر / حالا وهكون جاهزه

ذهبت سمر الي غرفتهم وهي تغلق خلفها الباب وقامت بالاتصال سريعا بسرين

سمر / الو

سرين / ايه الاخبار

سمر / اقنعته ان انا لازم نزورهم في بيتهم وبجهز وهنروح دلوقتي

سرين / مش سهله انتي ياسمر

سمر / اصل بعمل ده بكل حب

سرين / عارفه هتعملي ايه

سمر / اه عارفه ماتقلقيش

سرين / تمام خودي بالك كويس عشان محدش يشك فيكي 

سمر / ماتقلقيش دا أنا سمر هههههههه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


ذهب عمر وهنا الي شقتهم ليكونوا في أستقبال والدها

قام عمر بمسك يدها وقربها اليه

عمر / ادخلي جهزي شنطتك

نظرت له بعدم فهم

هنا / ليه

عمر / بعد ما باباكي يمشي هنسافر علي طول

نظرت له هنا بستغراب

هنا / هنسافر فين وليه

عمر / هنسافر فين؟ مستحيل هقول لحد احنا هنسافر فين وانتي هتعرفي واحنا في الطياره

ثم اكمل باقي حديثه وهو يغمز لها

عمر / وهنسافر ليه؟ شهر العسل


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

فتح عمر باب الشقه وهو يستقبل والد زوجته بكل ذوق واحترام

دخلت سمر وقد أكلت النار قلبها وهي تنظر بحقد وغيره حولها لجمال وروعة شقة هنا

خرجت هنا لأستقبالهم وهي تحتضن والدها كثيرا سلمت علي سمر بجمود

وبعد جلوسهم وبعد تبادل الكثير من الاحاديث قامت سمر بإيقاع كأس العصير علي ملابسها وهي تدعي بأنها كانت لا تقصد وماذا تفعل في هذا الموقف لقد ابتلت ملابسها بالكامل

عرضت عليها هنا بأن ترافقها الي الغرفه لتبديل ملابسها بملابس مناسبه لها من عند هنا

دخلت هنا معاها لتعرض عليها ملابسها لتختار ما يناسبها

لاحظت سمر وجود شنطه فوق السرير

سمر / ايه دا انتوا مسافرين ولا ايه

هنا / اه هنسافر النهارده بليل

حاولت سمر اخفاء حقدها وهي تتحدث معها بأبتسامه ماكره

سمر / وهتسافروا فين

هنا / والله معرفش عمر عاملهالي مفجأه

سمر / مفجأه طول عمرك محظوظه يا هنا

نظرت لها هنا بأبتسامه مجامله

هنا / انا هخرج انا عشان تغيري برحتك

بعد خروج هنا من الغرفه وقفت سمر وهي تنظر لجمال الغرفه ولتصميمها وأثاثها الرائع وهي تتحدث بحقد

سمر / مش هسيبك تتهني بالعز ده كله ياهنا

وقامت بفتح شنطتها الجاهزه علي السرير والبحث بداخلها عن جيب سري بعد ان وجدته قامت وضع به شئ ما وقامت بأدخال الملابس بداخلها مره اخرى كما كانت

وقامت بتغير ملابسها وخرجت اليهم مره أخرى ووجهت كلامها لزوجها

سمر / مش نمشي بقا انا تعبت ولسه الطريق طويل

والد هنا / ايوا عندك حق هنستأذن احنا

عمر / لسه بدري يا عمي وبعدين العربيه هتوصلكم لحد البيت ماتقلقش

والد هنا / انا خلاص اطمنت عليكم اهم حاجه خد بالك من هنا

عمر / هنا في عنيا وقلبي يا عمي اطمن

والد هنا / مع السلامه

عمر و هنا / مع السلامه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بعد خروجهم تكلم عمر بحماس

عمر / جاهزه

نظرت له بحماس هي الاخرى 

هنا / اه جاهز

عمر / يلا بينا قبل ما حد تاني يجي


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد وصول سمر وزوجها المنزل دخل والد هنا غرفته فقد ارهقه الطريق واراد النوم قالت له سمر بأنها لا تريد النوم الان 

بعد ان تأكدت ان زوجها نام وباب غرفة مغلق عليه

قامت بالأتصال سريعا علي سرين

سرين / ها طمنيني عملتي ايه حطتيهم في وسط هدومها في الدولاب

سمر / لاء حطتهم في شنطة سفرها

سرين / ليه كدا مش انا قولتلك تحطيهم في دولابها

سمر / اصل انا عرفت انهم مسافرين ووجود الحاجات دي في دولابها مش هيفدنا وهما مسفرين

سرين / عندك حق طب عرفتي مسافرين فيه

سمر / مارضتش تقولي بتقولي عاملها مفجأه

سرين / تمام وانا هحاول اعرف بطرقتي هما مسافرين فين

سمر / انا كدا عملت الا عليا ودلوقتي جه دورك

سرين / ماتقلقيش هنا خلاص انتهت


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


داخل طائره خاصه يجلس عمر بجوار هنا وهو يقبل يدها

هنا / برضه مش هتقولي رايحين فين

عمر / قولتلك مفجأه 

هنا / بس مش هينفع نفضل مسافرين شهر انت عارف الكليه

نظر لها بأبتسامه عاشقه 

عمر / ماتقلقيش أنا مرتب كل حاجه وكمان هبقى اذاكرلك بنفسي انا شاطر جدا علي فكره

نظرت له بعشق 

هنا / أنا بحبك أوي يا عمر

عمر / وانا بعشقك ياقلب عمر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

وصلوا عمر وهنا الي جزيره ساحره تحاوطها مياه البحر من كل الاتجاهات نظرت هنا حولها وهي تشعر بأن المكان خالي لا يوجد غيرهم علي هذه الجزيره

هنا / هو انا ليه حسه اننا لوحدنا ومفيش غيرنا

عمر / عشان احنا فعلا لو حدنا هنا ومفيش غيرنا 

نظرت له بتوتر

هنا / يعني ايه

قام بأحتضانها وهو يتحدث بسعاده وعشق لها

عمر / يعني محدش هيقدر يبعدني عنك طول ما احنا هنا

وقام بحملها ودخل بها المنزل المخصص لهم علي هذه الجزيره


❤❤❤❤❤❤❤❤


في صباح اليوم التالي استيقظت هنا اولا وهي تنظر لعمر ولا تصدق بأنها اصبحت زوجته الان رسمياً بدأت تداعب شعره وهي تتذكر ليلة أمس وكيف كان رقيقاً معها وصبوراً عليها كيف كان يتعامل معها بكل حب وعشق

لاول مره في حياتها تشعر بكل هذه السعاده

اقتربت اليه اكتر وهي تنظر له بعشق فتح عمر عينيها وجدها أمامه بكل هذا الجمال نظر اليه بأبتسامه وهو يضمها اليه

عمر / تعرفي اني بكون اسعد انسان في الدنيا وانتي في حضني

هنا / وانا كمان بجد انت حنين اوي ياعمر

عمر / طب بقولك ايه ماتيجي اقولك علي حاجه مهمه

ضحكة هنا بخجل / لاء 

عمر / لاء ايه دا انتي طلعتي عيني معاكي اومال انا جبتك اخر الدنيا ليه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في الفندق المقيمون به كرولين وزوجها وسرين في القاهرة تجمعوا الثلاثي يتحدثون

كريم / بصراحه البنت دي شكلها مش سهله خالص وعرفت تضحك علي عمر

كرولين / بس انا هعرف ازاي ابعدها عنه

تحدثت سرين بفرحه 

سرين / بجد ياكوكي يعني ممكن تساعديني نخلص عمر من البنت دي

كرولين / طبعا ومعاكي في اي حاجه انا مستحيل اقبل بزوجه لأبني غيرك سرين

سرين / يبقا تساعديني نكشف البنت دي قدام عمر

كريم / هتكشفيها ازاي هي البنت دي وراها حاجه عمر ميعرفهاش!!

سرين / طبعا دي كل حكايتها عندي

كريم / لاء دا انتي تقوللنا كل حاجه بالتفصيل

نظرت سرين ل كرولين بمكر وهي تتحدث


سرين / أول حاجه لازم تعرفوها ان هنا زوجت ابنك المصون كانت علي علاقه ب شاب قبل عمر وكانت حامل منه


الفصل العشرون🌸🌸


في الفندق المقيمون به كرولين وزوجها وسرين في القاهرة تجمعوا الثلاثي يتحدثون

كريم / بصراحه البنت دي شكلها مش سهله خالص وعرفت تضحك علي عمر

كرولين / بس انا هعرف ازاي ابعدها عنه

تحدثت سرين بفرحه 

سرين / بجد ياكوكي يعني ممكن تساعديني نخلص عمر من البنت دي

كرولين / طبعا ومعاكي في اي حاجه انا مستحيل اقبل بزوجه لأبني غيرك سرين

سرين / يبقا تساعديني نكشف البنت دي قدام عمر

كريم / هتكشفيها ازاي هي البنت دي وراها حاجه عمر ميعرفهاش!!

سرين / طبعا دي كل حكايتها عندي

كريم / لاء دا انتي تقوللنا كل حاجه بالتفصيل

نظرت سرين ل كرولين بمكر وهي تتحدث


سرين / أول حاجه لازم تعرفوها ان هنا زوجت ابنك المصون كانت علي علاقه ب شاب قبل عمر وكانت حامل منه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

سألها كريم وهو ينظر اليها بمكر


كريم / متأكده من الكلام ده

تحدثت سرين بثقه قادره علي اقناع اي احد

سرين / طبعا متأكده ومعايا دليل كمان ولو دورنا كويس في كل حاجه تخص هنا اكيد هنلاقي أي حاجه تكشف جريمتها دي

كرولين / عمر لو عرف حاجه زي دي مش بعيد يقتلها ويضيع مستقبله

نظر لها كريم بمكر

كريم / بس لو بقينا جنب عمر وقت مايكتشف حقيقة مراته اكيد هنقدر نمنعه عن اي فعل متهور ممكن يعمله ويضيع مستقبله

سرين / صح جدا لازم كلنا نبقى جنبه وحواليه ونكشفها قدامه في اقرب وقت

كرولين / شوفي سرين ايه الا نقدر نعمله واحنا معاكي انا مش هسمح للبنت دي تدمر حيات ابني

سرين / يبقى نبداء من دلوقتي وأول حاجه لازم نعملها ان انتوا ترجعوا ايطاليا خصوصا انتي يا كوكي

نظر لها كريم بمكر وهو يشعر بأن سرين كاذبه بشأن هنا ولكن مايحدث الان في مصلحته هو يريد هنا بشده من أول مارأها وهو يتخيلها بين احضانه كل لحظه لذا قرر بأن يساعدهم في انهاء علاقة عمر بهنا 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

قضى عمر وهنا أجمل وأسعد لحظات في حياتهم 

كان عمر يعاملها وكأنها ملكة فهي فعلا ملكة قلبه وروحه وعقل

كان يعاملها بكل حب و رقه و عشق

كانت هنا تشعر بأنها أسعد مخلوق علي الارض حبها وعشقها لعمر وصل لقمة العشق والحب فهي لا تريد شئ بهذه الدنيا غيره

وقفت هنا وهي تدبدب بقدميها مثل الاطفال وهي تريد من عمر انهاء شهر العسل فهي رغم انها لا تريد الرجوع وترك هذا المكان الساحر الذي عاشت فيه أجمل ايام في حياتها واسعد لحظات بعمرها وهي بين احضان عمر ولكنها تفكر في كليتها

وقف عمر امامها وهو يضمها اليه بعشق

عمر / حبيبتي خلينا يومين كمان

هنا / حبيبي كدا السنه هتروح عليا

عمر / خلاص موافق نرجع بس توعديني في اقرب وقت هنيجي هنا تاني 

هنا / حاضر اوعدك وبعدين ماتنساش موضوع مازن و دينا احنا سافرنا وهما اجلوا موضوع خطوبتهم لحد مانرجع

عمر / عندك حق خلاص هنرجع بكره 

هنا / تمام وانا هدخل اجهز الشنط

قام عمر بشدها اليه وضمها بعشق

عمر / لاء استني تعالي هنا عايز اقولك حاجه

هنا / لاء ياعمر انا هحضر الشنط

تحدث معها عمر برقه

عمر / وحشتيني

هنا / وانت كمان بس انا عايزه اجهز الشنط

عمر / هساعدك

نظرت له بخجل وهي تهز رأسها بالموافقه

ابتسم بسعاده وقام بحملها وهو يقبلها ويذهب بها الي غرفتهم 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 

ذهبت سرين الي مازن تتحدث معه وهي تدعي الغضب

سرين / عمر فين بقاله اكتر من شهر مختفي

نظر لها مازن ببرود

مازن / وانتي عايزه ايه من عمر 

سرين / مامته تعبانه وهو لازم يعرف

مازن / مامته تعبت امتى

سرين / والله تقدر تكلمها وتتأكد من كلامي

تحدث معها مازن بجمود

مازن / تمام ياسرين انا هكلمها واتصرف 

سرين / لازم عمر يرجع يامازن مامته ممكن يجرلها حاجه واكيد عمر مستحيل يسامحك لو عرف ان انت خبيت عليه موضوع تعب مامته

مازن / تمام سرين فهمت وقولتلك هتصرف

نظرت له سرين بمكر قبل ذهابها وهي تبتسم علي نجاح تاني خطوه في مخطاتها 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


حاول مازن الاتصال بعمر فهو الوحيد الذي يعلم كيف يوصل اليه

مازن / الو 

عمر / ايه ياحبيبي

نظر مازن للهاتف بستغراب

مازن / عمر انت بتكلمني انا

عمر / يابني مش انت الا متصل دلوقتي 

مازن / اه اصل اول مره القيك رايق كدا هو الجواز حلو أوي كدا ولا ايه

عمر / أحلي حاجه في الدنيا بكره تتجوز وتجرب بنفسك علي فكره احنا راجعين بكره اتفق بقا مع والد دينا وحدد معاه ميعاد

مازن / شكل كدا هنأجل موضوع خطوبتي دا شويه كمان

عمر / ليه ايه الا حصل

مازن / اصل والدتك تعبان وفي المستشفي

وقف عمر من مكانه بخوف

عمر / أمي مالها يا مازن وازاي ماتعرفنيش حاجه زي كدا من الاول

مازن / اهدى بس يا عمر انا ماكنتش اعرف 

والدتك رجعت ايطاليا بعد سفرك علي طول وكنت علي طول بطمن عليها بس الا حصل ان سرين جت قالتلي ان والدتك تعبانه ومحتاجه تشوفك ضروري

عمر / وانت كلمتهم في المستشفي 

مازن / اه طبعا كلمتهم عشان اتأكد من كلام سرين وطلعت فعلا تعبانه و محتجاك

عمر / خلاص يا مازن انا راجع ايطاليا النهارده

مازن /لو مش هتقدر ترجع دلوقتي ممكن انا اسافر ايطاليا واطمنك عليها

عمر / لاء يامازن انا لازم اطمن عليها بنفسي اقفل انت دلوقتي وانا لما اوصل هبقى اطمنك

مازن / ماشي ياعمر ربنا يطمنك عليها مع السلامه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

دخل عمر الغرفه عند هنا وهو يتحدث سريعا

عمر / هنا قومي اجهزي احنا هنسافر ايطاليا حالا

قامت هنا من مكانها بقلق

هنا / في ايه ايه الا حصل

عمر / أمي تعبانه ولازم اروحلها

هنا / تمام الشنط جاهزه وانا ثواني وهجهز


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

عند ثنائي الشر


تجلس كرولين في المستشفي تنتظر رجوع عمر بعدما اتمت اتفاق مع مسؤل المستشفي بأقناع عمر بمرضها وقف جنبها زوجها كريم وهو يعطيها الهاتف تتحدث الي سرين

كرولين / ايه حبيبتي الاخبار

سرين / تمام يا كوكي انا روحت لمازن واقنعته انك تعبانه ومتأكده انه اتصل بالمستشفي يتأكد

كرولين / فعلا ياحبيبتي اتصل واتأكد اني في المستشفي

سرين / يبقى اكيد بلغ عمر اجهزي بقى ياكوكي ممكن تلاقي عمر عندك في اسرع وقت

كرولين / ماتقلقيش حبيبتي انا في انتظاره بس انتي مش ناويه ترجعي ايطاليا بقى

سرين / مش دلوقتي ياكوكي لازم ابقى بعيد عشان أكون بعيده عن الموضوع 

كرولين / اوكي سرين بس أول مانخلص من البنت دي تكوني علي اول طياره لإيطاليا لازم كلنا نبقى جنب عمر

سرين / دا اكيد هسيبك دلوقتي وانتي اجهزي لستقبال عمر

كرولين / اوكي حبيبتي بااى


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وقف كريم وهو ينظر لزوجته

كريم / متأكده ان عمر هيوافق نعيش في معاها في بيت واحد

كرولين / لازم يوافق خطتنا مش هتنجح وهو بعيد عننا مع البنت دي

نظر لها كريم بأبتسامه جانبيه ماكره وهو يعتقد بأن وجود هنا معهم بنفس البيت سوف يسهل عليه الاقتراب منها والحصول عليها بسهوله


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وصل عمر وهنا ايطاليا واتجه عمر بزوجته سريعا الي المستشفي ليطمئن علي والدته

دخل مسرعا الغرفه الموجوده بها والدته ولكن هنا ارادت الوقوف أمام الغرفه وعدم دخولها معه قبل ان يخبر والدته بأنها تريد مقابلتها والأطمئنان عليها

دخل عمر الغرفه وجد والدته تتوجع علي الفراش وهي تدعي المرض قام بتقبيل يدايها بقلق

عمر / أمي انتي كويسه

كرولين وهي تدعي المرض بطريقه مذهله أذهلت زوجها الواقف ينظر لها بعدم تصديق من مهارتها القويه في التمثيل القادره علي اقناع اي احد

كرولين / انا تعبانه اوي ياعمر ومش عايزه افضل في المستشفي رجعني البيت ياعمر

وعايزاك جنبي ماتسبنيش

قبل عمر يدها مره اخري وهو يطمئنها

عمر / ماتقليقش ياحبيبتي انا هتكلم مع الدكتور ولو سمحلنا نخرج هرجعك البيت ومش هسيبك اطمني

أستاذن منهم كريم للخروج لتركهم يتحدثون بمفردهم


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

فتح الباب وجد هنا تقف بقلق تنتظر عمر 

ابتسم بسعاده لرؤيتها امامه اقترب منها وهو يمد يده بالسلام

كريم / اهلا هنا ازيك

نظرت هنا ليده بتوتر وهي لا تعلم ماذا تفعل رفعت يدها تسلم عليه حتي لا تقوم بأحراجه ولكنها سحبت يدها سريعا عند ضغطه علي يدها بطريقه فهمت معناها سريعا وقفت بتوتر وهي تحاول النظر بعيدا عنه وعدم الحديث معه

لكنه لم يستسلم وحاول التحدث معها

كريم / انتي مادخلتيش مع عمر ليه

تجاهلته هنا ولم ترد عليه

وهذا ما جعل عنده اصرار اكتر في التقرب منها 

كريم / انتي مابترديش عليا ليه ولا عمر مانعك تكلمي حد غيره

هنا / لو سمحت انا معرفكش اصلا عشان اتكلم معاك وبعدين عمر يمنعني مايمنعنيش دي حاجه تخصنا وياريت ماتتكلمش معايا تاني عشان انا الا مش حبه اتكلم معاك

نظر لها كريم وهو يبعد عنها بمكر وغيظ من طريقة صدها له ولكنه اقسم علي الاسراع في تنفيذ مخطتهم وانفصالهم بأسرع وقت حتي تأتي اليه راكضه بعد ان يتركها عمر


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

خرج عمر من غرفة والدته بالمستشفي وذهب الي زوجته ليتحدث معها


عمر / هنا أمي تعبانه جدا ومحتجانا جنبها

هنا / هو أنا ممكن ادخل أطمن عليه

عمر / معلش حبيبتي هي نامت دلوقتي تعالي معايا اروح لدكتور اعرف ايه حالتها بالظبط

هنا / ماشي حبيبي وماتقلقش ان شاءالله هتبقى كويسه

قبل عمر جبينها

عمر / يارب

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

داخل غرفة الدكتور المتابع لحالة كرولين

جلس عمر و زوجته أمام الدكتور ليطمئن علي والدته

عمر / يعني حضرتك موافق اخدها معايا البيت

الدكتور / مفيش مشكله اهم حاجه الراحه وتبعدوها عن اي ضغط عصبي

عمر / حاضر يادكتور وياريت تشوفلنا ممرضه كويسه تيجي معانا البيت تساعدنا في رعايتها 

تحدثت اليه هنا

هنا / مش محتاجين ممرضه انا عندي خبره كبيره في التمريض واشتغلت ممرضه فتره واقدر اساعدها

قام عمر بمسك يدها وقبلها

عمر / انا مش عايز اتعبك ياروحي وبعدين انتي عندك مذاكره ماتنسيش كليتك

هنا / ماتقلقش عليا انا هكون سعيده جدا وانا وبراعي والدتك صدقني

عمر / معلش حبيبتي عشان خاطري انا مش عايز اتعبك 

نظرت له هنا بأحباط

هنا / حاضر الا تشوفه

عمر / تمام يادكتور ممكن حضرتك ترشح لنا ممرضه كويسه وانا هخلص اجرأت الخروج

الدكتور / تمام الا حضرتك تشوفوا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اخذ عمر والدته معه الي منزله الخاص وذهب معهم زوجها ليعيش معهم بنفس المنزل ليكون بجانب زوجته

توترت هنا كثيرا من فكرة وجود كريم معهم بنفس المنزل في لا تشعر بالراحه اثناء وجوده بالقرب منها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

عند مازن و دينا

دينا / انا مش عارفه ايه النحس ده كل مانقول خلاص يحصل حاجه

مازن / متزعليش يا حبيبتي والله عمر كان راجع هو و هنا عشان موضوع خطوبتنا ده بس تعب والدته ده هو الا منعهم

دينا / انا بجد مش عارفه اقول لبابا ايه يعني اول مره حدد الميعاد وعمر وهنا سافروا ودلوقتي مش هيقدروا يرجعوا مصر غير لما مامته تبقى كويسه

مازن / صدقيني اول مايرجعوا هجيب عمر ونيجي علي طول ونتفق علي خطوبه وكتب كتاب في نفس اليوم 

نظرت له دينا بسعاده 

دينا / بجد يا مازن

مازن / اه طبعا ياروح مازن دا انا بحلم باليوم الا تكوني فيه مراتي ونعيش مع بعض في بيت واحد

دينا / انت بقيت رومانسي كدا من امتى

مازن / طول عمري ياقلبي بس انتي الا مابتفهميش هههههه

ردت عليه دينا بغضب وهي تقوم من مكانها وتتجه للخارج

دينا / علي فكره انت الا مابتفهمش وانا غلطانه اني بتكلم معاك

ضحك مازن عليها كثيرا وهو يقوم بمسك يدها قبل ان تذهب

مازن / هههه والله بهزر معاكي ماتزعليش انا أسف

نظرت له بغضب مصتنع 

دينا / ماشي يا مازن انا هعرف ازاي اخليك تتكلم معايا جد زي مابكلمك

ثم ذهبت وتركته 

نظر مازن امامه وهي يهز كتفيه ويحدث نفسه

مازن / هو انا قولتلها ايه يزعل🤔


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وقفت هنا بجانب زوجها في غرفة والدته بمنزله الخاص كانت كرولين تستحق جائزة احسن ممثله وهي تتقن دور المريضه

تحدثت اليها هنا بأحترام

هنا / الف سلامه علي حضرتك 

نظرت لها كرولين بتكبر وهي ترد عليها

كرولين / شكرا

شعرت هنا بالاحراج الشديد من معاملة والدت زوجها لها بهذه الطريقه

شعر عمر بحزن هنا من طريقة والدته قام بضمها اليه وهو يحدث والدته

عمر / هنسيبك ترتاحي شويه يا أمي وهاخد هنا افرجها علي البيت

ردت عليه كرولين بسخريه

كرولين / اتفضل ياحبيبي براحتكم


بعد ذهاب عمر و زوجته من غرفة كرولين تحدث كريم اليها بمكر

كريم / البنت دي شكلها مش سهله ابدا احنا لازم نخلص عمر منها بسرعه


كرولين / عندك حق اي حد يشوف البنت دي تقدر تخدعه بسهوله شكلها فعلا مش سهله

كريم / وناويه تعملي ايه 

كرولين / لازم اكشفها قدام ابني في اسرع وقت

نظر لها كريم وهو يبتسم بسعاده علي اقتراب تحقيق هدفه وقرر التقرب والايقاع بهنا سريعا عقب انفصالها عن عمر 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


اخذ عمر زوجته ل يفرجها علي منزلهم كانت هنا تنظر لكل شئ بانبهار شديد اعجبها بشده تصميم المنزل وكانت تشعر بالسعاده وهي ترى الحديقه الخاصه بالمنزل بالوان الورود الموجوده بها ورائحتها الممتعه قام عمر بضمها اليه وهو يذهب بها لركن بعيد في الحديقه الخلفيه 

عمر / ايه رأيك ياحبيبتي البيت عجبك

تحدثت اليه بحماس 

هنا / جداااا يا عمر وتصميم البيت بجد رائع

ابتسم عمر علي اعجابها بالمنزل

عمر / دا تصميمي علي فكره

نظرت له بحب وفخر

هنا / عرفت من اول مادخلت البيت كل حاجه في البيت فيها حاجه منك

قام عمر بضمها الي حضنه اكتر

رفعت هنا وجهها من حضنه وهي تنظر لباب شكله غريب متصل بالمنزل من الحديقه الخلفيه

هنا / هو ايه الباب الا هناك دا

عمر / دا باب بيوصل لغرفه تحت البيت

نظرت له بستغراب

هنا / وانت ليه عامل غرفه تحت البيت

عمر / يعني الفكره جاتلي وانا بعمل التصميم ونفذتها


نظرت هنا لهذا الباب مطولا وهي تشعر بالخوف والرعب منه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انتهاء الفصل حبيباتي ❤

كومنتات كتيييييير بقا 😍 عشان تعرفوا حكاية الباب ده إيه🤫



الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون 


عمر / ايه رأيك ياحبيبتي البيت عجبك

تحدثت اليه بحماس 

هنا / جداااا يا عمر وتصميم البيت بجد رائع

ابتسم عمر علي اعجابها بالمنزل

عمر / دا تصميمي علي فكره

نظرت له بحب وفخر

هنا / عرفت من اول مادخلت البيت كل حاجه في البيت فيها حاجه منك

قام عمر بضمها الي حضنه اكتر

رفعت هنا وجهها من حضنه وهي تنظر لباب شكله غريب متصل بالمنزل من الحديقه الخلفيه

هنا / هو ايه الباب الا هناك دا

عمر / دا باب بيوصل لغرفه تحت البيت

نظرت له بستغراب

هنا / وانت ليه عامل غرفه تحت البيت

عمر / يعني الفكره جاتلي وانا بعمل التصميم ونفذتها


نظرت هنا لهذا الباب مطولا وهي تشعر بالخوف والرعب منه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


صباح اليوم التالي

استيقظت هنا علي ضوء الغرفه فتحت عينيها لم تجد عمر بجانبها وجدته يقف أمام المرآه وقد أنتهى من ارتداء ملابسه الخاصه بالعمل

اعتدلت هنا من نومها وجلست علي السرير وهي تنظر له بحب

هنا / صباح الخير

اقترب عمر منها وهو يبتسم لها بحب وقبلها من وجنتيها

عمر / صبااح الجمال 

ابتسمت له بسعاده ثم تحدثت 

هنا / انت رايح فين بدري كدا

عمر / رايح الشركه في اوراق مهمه لازم امضيها وشغل كتير متعطل 

حزنت هنا من ذهابه وتركها بمفردها 

هنا /يعني هتخرج وتسبني لوحدي هنا

عمر / حبيبتي هما ساعتين بس ومش هتأخر وبعدين انتي مش لواحدك أمي معاكي في البيت وممكن تقعدي معاها علي ما انا اجي

نظرت له هنا بأحباط وهي لا تريد ان تحزنه بقولها انها لا تريد الجلوس مع والدته في مكان واحد فهي تشعر بأنها لا تحبها ابدا

نظر عمر لصمتها الطويل

عمر / اييه روحتي فين

هنا / مفيش ياحبيبي انا بس حسه اني تعبانه وممكن انام لوقت ما انت تيجي

قام عمر بتقبيلها مره اخرى قبل خروجه وهو يتحدث اليها

عمر / زي ماتحبي ياروحي انا همشي انا

هنا / مع السلامه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


جلس كريم في الحديقه الخاصه بالمنزل وهو يفكر كيف يتقرب من هنا فهي كلما صدته كلما اشتاق اليها وتمناها اكتر

وجد عمر خارجا من المنزل متجه الي سيارته الخاصه 

نظر اليه كريم حتي تأكد من خروجه من المنزل وذهابه للعمل

فكر كثيرا بأن عليها البدء فورا في خطته الخاصه به وهي الاقتراب من هنا

نظر الي شرفة غرفتها هي وعمر وهو يفكر في فعل شئ ما


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في غرفة كرولين تتحدث مع سرين بالهاتف

كرولين / انتي لازم ترجعي ايطاليا سرين انا بجد محتجاكي جنبي هنا

سرين / انا عايزه اكون بعيد يا كوكي وصدقيني اول ما عمر يطلقها هتلاقيني عندك

كرولين / انا خايفه علي عمر اوي بعد مايعرف حقيقة البنت دي

سرين / ماتقلقيش عمر راجل قوي ومستحيل حاجه زي دي تهزه

كرولين / عشان كدا حبيبتي عايزاكي تبقي جنبه وتنسيه البنت دي

سرين / صدقيني في اقرب فرصه هكون عندك

كرولين / اوكي حبيبتي زي ماتحبي 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في منزل والد هنا

صوت جرس الباب قامت سمر لفتح الباب وجدت أحمد يقف ويسألها عن والده

أحمد / بابا موجود

نظرت له سمر بمكر وتحدثت

سمر / اه موجود اتفضل

دخل أحمد منزله وكأنه غريب واتجه الي غرفة الاستقبال لينتظر والده اقتربت منه سمر بطريقه مغريه وجلست بجانبه

نظر لها أحمد بستغراب ثم تحدث

أحمد / هو بابا فين

اقتربت منه أكتر وهي تتحدث امامه 

سمر / وانت عايزه في ايه ماتركز معايا

وقف أحمد من مكانه سريعا وهو ينظر لها بغضب

أحمد / انتي اتجننتي ايه الا انتي بتعمليه ده

حاولت التقرب منه اكتر وهي تتحدث

سمر / ماتخفش أبوك مش هنا ومش هيعرف حاجه

دفعها أحمد بعيدا عنه وهو ينظر لها بغضب و احتقار

أحمد / انتي بجد انسانه قذره واكبر غلطه عملها بابا انه اتجوز واحده زيك 

تحدثت اليه بغضب

سمر / بس انا بقى الغلطه الا مش بتتصلح

أحمد / انتي ازاي كدا ازي تعملي كدا في الراجل الا اتجوزك وفتحلك بيته

ردت عليه بحقد و شر

هنا / ابوك ده سرق شبابي واختك دمرت حياتي انتوا اكتر ناس انا بكرهم في حياتي

نظر لها أحمد وهو لا يصدق ماهذه الشيطانه الواقفه امامه في شكل انسان

احمد / انتي بجد مريضه يا سمر

نظرت له بشر وتحدثت بحقد

سمر / انا فعلا مريضه و دوايه الوحيد ان اشوف حياتكم متدمره قدامي

في هذه اللحظه سمعت صوت فتح الباب قامت بقطع ملابسها وفك شعرها وهي تجري علي زوجها 

سمر / الحقني ابنك بيتهجم عليا وعايز يغتصبني

نظر لها والد هنا بصدمه ولكن صدمته زادت اكتر عندما رأى ابنه يخرج من غرفة الاستقبال 

أحمد / بابا مصدقهاش دي كدابه با....

قام والده بصفعه علي وجهه بقوة وهو يقوم بأمساكه من ملابسه وطرده خارج المنزل

والد هنا / اول واخر مره رجلك تعتب هنا انت لا ابني ولا اعرفك وقلبي وربي غضبانين عليك 

نظر له احمد برجاء وهو يبكي

أحمد / يابابا صدقني والله العظيم انا.......

قاطعه والده بغضب

والد هنا / ماتقولش بابا انا ابني مات ومش عايز اشوف وشك تاني

وقام بغلق الباب بوجه ابنه

جريت عليه سمر لترتمي بحضنه وهي تدعي البكاء الهستيري

والد هنا / اهدي ياحبيبتي ماتخافيش

سمر / انا خايفه اوي مش عارفه لو ماكنتش جيت في الوقت المناسب انا كنت هعمل ايه كان زمانه.....

قطعت حديثها وهي تدعي البكاء مره أخري

قام والد هنا باخذها الي غرفتهم لتستريح وتهدى

ابتسمت سمر بمكر علي غباء زوجها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في شقة مصطفي صديق احمد

جلس أحمد وهو يبكي لا يصدق ما حدث معه وان والده يصدق زوجته ويكذبه هو وهو يعلم ابنه جيدا وهو من قام بتربيته ويعلم اخلاقه

نظر له صديقه الجالس بجواره

مصطفي / ماتقولي يابني ايه الا حصل عمل فيك كدا

لم يريد أحمد أخبار صديقه بشئ 

مهما حدث هذه زوجت والده وهو لا يريد التحدث في شئ يخص عرض وشرف والده امام احد

أحمد / مفيش يامصطفي حصل سوء تفاهم بيني وبين بابا 

مصطفي / طب اهدى ومتعملش في نفسك كدا وان شاءالله كل مشكله وليها حل

أحمد / بس المشكله دي ملهاش غير حل واحد ان انا اسافر تاني خلاص مبقاش ليا مكان هنا

مصطفي / يابني ماانت عايش معايا اهوه بدل ماكنت عايش لوحدي

أحمد / خلاص يامصطفي انا الحمدلله اطمنت علي اختي وبابا كمان مش محتاجني انا لازم اسافر والنهارده قبل بكره مبقاش ليا مكان في البلد دي

مصطفي /والله الا تشوفه انت اكتر واحد عارف مصلحتك وربنا يوفقك ياصحبي 

نظر أحمد امامه بحزن وهو يرد علي صديقه

أحمد / يارب


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في غرفة هنا كانت تجلس امام التلفاز وهي تحاول ايضاع بعض الوقت لحين رجوع زوجها من العمل

فتح الباب فجأه ودخل كريم وهو يغلق الباب خلفه مره اخرى

وقفت هنا بصدمه وهي تراه يدخل الغرفه عليها بهذه الطريقه ثم تحدثت اليه بغضب

هنا / انت ازاي تدخل كدا من غير استأذان

اتفضل اخرج حالا

تحدث اليها بمكر

كريم / انتي هتعمليهم عليا ما انا عارف كل حاجه

نظرت له بعدم فهم

هنا / انت تقصد ايه

اقترب منها كريم وهو ينظر لها باعجاب شديد

كريم / تعرفي ان انتي حلوه اوي والله خساره في عمر الا زي عمر ده ميعرفش قيمة الجوهره الا معاه

هنا / اخرس ماتنطقش اسم جوزي علي لسانك عمر بمليون واحد زيك

اقترب منها كريم بغضب وهو يمسك يدها ويضغط عليها

كريم / احسن مني في ايه عمر ده انا اقدر اقتلهولك بأشاره واحده مني

نظرت له بخوف 

هنا / ابعد ايدك عني واخرج بره ياحيوان

حاولت هنا التخلص من قبضته وبداء صوتها يرتفع بعض الشئ

هنا / لو مابعدتش حالا هصوت وافضحك وهقول لعمر علي الا انت عملته ده

امسكها كريم من شعرها وتحدث بحقد

كريم / وحياتك عندي يا هنا لاخليكي تصوتي بس علي حبيب القلب بتاعك

صرخة هنا باعلي صوتها وهي تحاول بعد يده عن شعرها

في هذه الاثناء سمعت كرولين بعض الاصوات العاليه تاتي من غرفة عمر ذهبت لترى ما الامر

فتحت كرولين الباب وتفاجأت بكريم يقف وامامه هنا

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


عندما لاحظ كريم دخولها قام بدفع هنا بعيدا عنه وهو يتحدث بصوت عالي

كريم / شوفتي يا كرولين مرات ابنك المحترمه عايزه تعمل ايه

نظرت لهم كرولين بحيره وهي لا تفهم شئ ثم تحدثت بغضب

كرولين / هو ايه الا بيحصل هنا 

تحدث كريم سريعا حتي لا يعطي فرصه لهنا ان تتحدث

كريم / الهانم مرات ابنك ضحكت عليا وقالتلي تعالى عمر عايزك في اوضتنا وجيت معاها بحسن نيه وفاكر عمر موجود فعلا وجيت ملقتش حد زي ماانتي شايفه كدا وطلعت عايزاني ...... لاء مش هينفع اقول مهما كان ده شرف ابنك وعرضه

نظرت لها كرولين بشر وتحدثت اليها بغضب وهي تقف امامها

كرولين / انا كنت عارفه انك عديمة الاخلاق بس ماكنتش اتخيل ان توصل بيكي لحد جوزي

وقفت امامها هنا وهي تصرخ بأعلي صوتها

هنا / والله العظيم محصلش اي حاجه من الا هو بيقولها دا هو الا.....

قاطعها كريم وهو يتحدث بسرعه حتي لا تصدقها كرولين

كريم / هو الا ايه ماتقولي ماتقوليلها ان انا الا مرضتش اوفقك علي الا انتي عايزاه عشان بحب مراتي وعمري ماأخونها


بكت هنا كثيرا وهي تتحدث الي كرولين

هنا / ارجوكي صدقيني انا مش بكدب

نظرت لها كرولين بغضب

كرولين/ انا مش عمر هتعملي عليا الشويتن دول وهصدقهم

ثم نظرت لها بطريقه ماكره واكملت حديثها

كرولين / بس انا ممكن اطلع جدعه معاكي في حاجه واحده بس 

نظرت لها هنا وهي تبكي

كرولين / تبعدي عن ابني وتسيبي البيت ده النهارده قبل بكره

نظرت لها هنا بصدمه ثم تحدثت بتحدي

هنا / انا و عمر بنحب بعض ومستحيل ابعد عنه لأخر يوم في عمري

نظرت لها كرولين بسخريه وهي تتحدث اليها بشر

كرولين / يبقا عمر الا هيبعد عنك

تحدتها هنا بثقه

هنا / عمر مستحيل يسبني او يبعد عني


ضحكت لها كرولين بطريقه ماكره

كرولين / هنشوف


ثم نظرت لزوجها الواقف بجانبها ووجهت اليه حديثها وهي تنظر الي بكاء هنا بسخريه


كرولين / يلا ياحبيبي وانا لما ابني يرجع ليا كلام معاه


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


انتهى عمر من عمله وذهب الي المنزل سريعا بحماس ليرى حبيبته لقد اشتاق لها ولم تغيب عن تفكيره لحظه واحد

دخل عمر سريعا الي المنزل وكان في طريقه الي غرفته ولكنه توقف وهو ينظر خلفه لوالدته وهي تقف امام غرفتها وتستدعيه بضرورة الحديث معه في شئ مهم

ذهب عمر اليها وهو يتحدث بأحباط

عمر / معلش يا أمي هدخل اطمن علي هنا وهرجعلك علي طول

نظرت له والدته وتحدثت اليه وبغضب

كرولين / مراتك ايه دلوقتي بقولك عايزاك في موضوع مهم ويخص مراتك

نظر لها عمر وهو يعتقد بأنها سوف تشتكي له من زوجته فهو يعلم بأن والدته لا تتقبل زوجته حتى الان

تحدث معها بأستسلام

عمر / حاضر يا أمي انا تحت أمرك 

تحدثت اليه بجمود

كرولين / طب ادخل عشان نعرف نتكلم

دخل عمر واغلق الباب خلفه ثم جلس امام والدته بملل وهو يستعد لسماعها

عمر / خير يا أمي ايه الا مزعلك

نظرت له بجمود وهي تدعي الغضب

كرولين / الا مزعلني حالك والمصيبه الا انت جبتها لنفسك

نظر لها عمر بغضب وهو يعلم بأنها تقصد زوجته بكلامها

عمر / حضرتك تقصدي ايه بكلامك

نظرت له والدته طوييلا ثم تحدثت بجمود

كرولين / بقصد ان انت جبت واحده من الشارع وادتها اسمك وشرفك وهي ماتستهلش 

وقف عمر بغضب وهو يتحدث الي والدته بغضب وصوت مرتفع

عمر / أمي انا مش هسمحلك تقولي كلمه واحده في حق مراتي انا عارف مراتي كويس ولو لفيت الدنيا مش هلاقي اشرف منها

ابتسمت امه بسخريه وهي تكمل حديثها

كرولين / عرفت تضحك عليك ياعمر وقدرت تخدعك بسهوله

نظر لها وهو علي حافة الجنون

عمر / اتكلمي يا امي ليه بتقولي الكلام ده علي مراتي انتي تعرفي ايه انا معرفهوش

نظرت له بجمود وتحدثت اليه ببرود


كرولين / مراتك خانتك يا عمر


صدم عمر وجن جنونه بعد سماع كلمة والدته نظر لها بذهول وعدم تصديق وهو يهز رأسه 

عمر / لا مستحيل اكيد انتي فاهمه حاجه غلط هنا مستحيل تعمل كدا

تحدثت كرولين اليه بصوت مرتفع

كرولين / فوق بقى ياعمر بقولك مراتك بتخونك وكانت علاقة براجل قبلك وكانت حامل منه كمان

نظر لها وهو يتحدث بكل صوته بجنون 

عمر / كدب مستحيل هنا تعمل كدا انا متجوز هنا وكانت بنت

تكلمت كرولين بسخريه

كرولين / اكيد قبل ماتتجوزك عملت عمليه ورجعت بنت تاني للاسف يا عمر انا ماكنتش اعرف ان عيله زي دي تقدر تخدعك بالسهوله دي

نظر لها وهو يتحدث بغضب وعدم تصديق 

عمر / مين الا قالك الكلام ده علي مراتي

تحدثت اليه بثقه

كرولين / انا سمعتها بنفسي وهي بتكلمه في التليفون ولو دورت كويس في حاجتها اكيد هتلاقي اثبات لكلامي

لم ينظر لها عمر وذهب سريعا الي غرفته


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


فتح الباب بغضب وجد هنا تجلس علي السرير وهي تبكي

اتجه سريعا الي المكان الموضوع به ملابسها وهو يبحث بينهم عن اي شئ

رأته هنا واعتقدت بأن امه اخبرته بموضوع زوجها بالطريقه الخاطئه اقتربت اليه وهو يقوم بألقاء ملابسها ارضاً بجنون

تحدثت اليه ببكاء 

هنا / عمر صدقني الا والدتك قالتهولك ده ماحصلش والله هي فهمت غلط

تجاهلها عمر وهو يبحث مثل المجنون في كل اشيائها الخاصه ثم نظر لحقيبة سفرها الفارغه الموضوعه امامه

وقام بأخذها وهو يفتحها ويبحث بداخلها عن اي شئ

شعر بوجود شئ ما وهو يضغط بيده بداخل الحقيبه فتح سريعا الجيب السري الموجود بداخلها 

نظرت له هنا بذهول وعدم فهم وهي تراه يخرج شئ من داخل حقيبتها

نظر عمر للورقه الموجوده بيده وهو يقرأها بجنون ولا يصدق مايراه 


"محتوى الرساله"


بقولك ايه الا في بطنك ده مايلزمنيش

شوفيلك حل انتي عارفه ان انا مش بتاع جواز ويوم ماتجوز مش هتجوز واحده رخيصه زيك شوفيلك اي غبي اتجوزيه ومش عايز اشوف وشك ده تاني 

سلام ياحلوه


تحولت عين عمر الي جمرة من النار وهو ينظر لها ويرفع امامها صورة هذا الشاب ومعها الجواب 


صدمة هنا وهي ترى صورة هذا الشاب فهي تعرفه جيدا كان جارهم وكان علي علاقة ب سمر اثناء درساتهم معا 


قام عمر بصفعها بقوة كبيره 

وقعت هنا علي الارض من قوة الصفعه 

اقترب منها وهو يمسكها من شعرها وتحدث اليها بتأكيد


عمر / أنتي النهارده أخر يوم في عمرك


الفصل الثاني والعشرون🌸🌸


فتح الباب بغضب وجد هنا تجلس علي السرير وهي تبكي

اتجه سريعا الي المكان الموضوع به ملابسها وهو يبحث بينهم عن اي شئ

رأته هنا واعتقدت بأن امه اخبرته بموضوع زوجها بالطريقه الخاطئه اقتربت اليه وهو يقوم بألقاء ملابسها ارضاً بجنون

تحدثت اليه ببكاء 

هنا / عمر صدقني الا والدتك قالتهولك ده ماحصلش والله هي فهمت غلط

تجاهلها عمر وهو يبحث مثل المجنون في كل اشيائها الخاصه ثم نظر لحقيبة سفرها الفارغه الموضوعه امامه

وقام بأخذها وهو يفتحها ويبحث بداخلها عن اي شئ

شعر بوجود شئ ما وهو يضغط بيده بداخل الحقيبه فتح سريعا الجيب السري الموجود بداخلها 

نظرت له هنا بذهول وعدم فهم وهي تراه يخرج شئ من داخل حقيبتها

نظر عمر للورقه الموجده بيده وهو يقرأها بجنون ولا يصدق مايراها 


"محتوى الرساله"


بقولك ايه الا في بطنك ده مايلزمنيش

شوفيلك حل انتي عارفه ان انا مش بتاع جواز ويوم ماتجوز مش هتجوز واحده رخيصه زيك شوفيلك اي غبي اتجوزيه ومش عايز اشوف وشك ده تاني 

سلام ياحلوه


تحولت عين عمر الي جمرة من النار وهو ينظر لها ويرفع امامها صورة هذا الشاب ومعها الجواب 


صدمة هنا وهي ترى صورة هذا الشاب فهي تعرفه جيدا كان جارهم وكان علي علاقة ب سمر اثناء درساتهم معا 


قام عمر بصفعها بقوة كبيره 

وقعت هنا علي الارض من قوة الصفعه 

اقترب منها وهو يمسكها من شعرها وتحدث اليها بتأكيد


عمر / هقتلك يا هنا


صرخة هنا وهي تحاول فك شعرها من يده

هنا / والله العظيم ماعملت حاجه صدقني 

قام بشدها من شعرها بقوه وهو يوقفها امامه وقام بصفعها مره اخرى


دخلت كرولين علي صوته وهي تحاول ابعده عنها ولكنه امسك هنا من شعرها مره اخري وقام بسحبها للأسفل وسط صراخها وتوسلها اليه وهي تقسم له بأنها لم تفعل شئ

لكن شيطانه كان يعميه عن رؤية اي حقيقه ويصم اذنيه عن سماعها وهي تقسم له بانها مظلومه

اخذها الا الحديقه الخلفيه واتجه بها الي باب الغرفه الموجوده تحت المنزل وقام بفتحها والقاها بداخلها بالقوة وهو يتحدث اليها بغضب اعمي عينيه وقتل قلبه

عمر /انا الا غلطان اني اتجوزت واحده زيك هتفضلي هنا لحد ماتموتي واخلص من عارك

تحدثت اليه وهي تبكي بهستريه وظلت تتوسل اليه بأن يصدقها

هنا / والله العظيم يا عمر وحياتك عندي انا مظلومه انا معملتش حاجه

قام بدفعها مره اخري بعيدا عنه

عمر / مش هسمحلك تموتي وانتي شايله أسمي اسمي الا دوستي عليه بقذرتك

حاولت التوسل اليه كثيرا تطلب منه سماعها واعطائها فرصه تحكي له ماحدث ولكنها توقفت عن البكاء عقب سماعها كلمته الاخيره


عمر / انتي طالق


سمعت هذه الكلمه وهي لا تصدق فكل ماحدث لها كانت تقدر علي تحمله ولكن طلاقها منه بهذه الطريقه قتل قلبها وحرق دموعها نظرت له بجمود وهي تشعر بأنها جسد بلا روح وتحدثت اليه بوجع وكره 


هنا / عمري ماهسامحك علي الا انت عملته فيا دا


نظر لها بغضب وخرج سريعا من هذه الغرفه واغلق عليها بأحكام وتركها بداخل هذه الغرفه المظلمه التي لا يوجد به مخرج واحد حتى لتغير الهواء شعرت هنا انها بداخل قبر وهذه اللحظه هي نهاية حياتها وسقطت فاقدة الوعي في مكانها 😥


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


ذهب عمر الي غرفته مره اخرى وهو يكسر كل شئ امامه فوق ملابسها الملقاه علي الارض وبعد لحظات قليله دخلت له والدتها وهي تنظر للغرفه بصدمه من حالتها فأصبح كل شئ بالغرفه عباره عن قطع ملقاه فوق الارض

ذهبت الي ابنها تنظر الي يده وهي تنزف بشده ثم تحدثت بقلق عليه


كرولين / عمر حبيبي انت ايدك بتنفزف لازم تتعالج


نظر الي والدته وهو يشعر بالوجع والقهر 

عمر / مش ايدي الا بتنزف يا أمي قلبي الا بينزف

وقام بالضرب فوق قلبه بيده بقوه وهو يردد بان النزيف الحقيقي بداخله


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


خرج عمر من المنزل وركب سيارته واتجه الي مكان اخر ينفذ فيه غضبه

عقب خروجه السريع اتصلت كرولين بزوجها كريم لقد خرج من المنزل قبل رجوع عمر من عمله خوفا منه لو علم من هنا حقيقة مافعله كريم 

كرولين / انت فين ياكريم وسايبني لوحدي في المصيبه دي

قلق كريم كثيرا لتكون هنا قالت لعمر حقيقة مافعله معها

كريم بتوتر / مصيبة ايه ياحبيبتي هو ايه الا حصل

تحدثت كرولين بأمر

كرولين / تعال دلوقتي حالا 

كريم / حاضر ياحبيبتي ثواني وهكون عندك


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


ذهب عمر بسيارته وهو يقودها بجنون لا يصدق حتي الان بأن هنا قامت بخداعه وخيانته لا يصدق بأنه كان غبي لهذه الدرجه حتي لا يكتشف خداعها بنفسه 

وصل بالسياره لمكان مهجور لا يوجد به اي احد وقف السياره وخرج منها وهو يقف في هذا المكان بمفرده 

صرخ بكل صوته حتى تهداء هذه النار المشتعله بقلبه ولكنها تزداد اكتر كلما تذكر لحظاتهم الرائعه معا وكيف كان يعشقها ويريد اسعادها طول العمر وهي الان حطمت قلبه وكسرته وحرقت روحه بدون رحمه

وقف وهو يضرب بقبضة يده بقوه فوق سيارته حتي يهداء هذه النار المشتعله في قلبه وعقله وروحه لكنها تزداد بمقدار حبه لها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وصل كريم ووجد زوجته تنتظره بحديقة المنزل ذهب اليها سريعا وهو يتحدث بقلق

كريم / ايه الا حصل قلقتيني

نظرت له وهي تتحدث بخوف وتوتر

كرولين / عمر حبس مراته في الغرفه الا تحت البيت وشكله كدا ناوي يموتها بجد

نظر لها بقلق وخوف 

كريم / واحنا هنعمل ايه دلوقتي وعمر فين اصلا

كرولين / عمر طلع من البيت من بدري انا خايفه البنت تموت في حبستها دي ولا هو يجي ويقتلها بجد 

كريم / لا ماتقلقيش عمر عاقل وعمره مايعمل حاجه زي كدا

نظرت له وهي تحدثه بغضب

كرولين / عمر في الحاجات دي مابيستخدمش عقله اصلا قلبه هو الا بيحركه وانا متأكده ان قلبه دلوقتي محروق وهو مش هيرتاح ولا يهدي الا لو حرقها وولع فيها زي ماحرقتله قلبه

كريم / والحل ايه دلوقتي

كرولين / ماقدميش غير حل واحد اهربها

نظر لها كريم بصدمه ثم تحدث بقلق

كريم / وعمر لما يعرف ان انتي هربتيها

كرولين / كريم انا بحمي ابني ولازم اتصرف وهو ده الحل الوحيد انا متأكده ان عمر هيقتلها بجد وانا مش مستعده أخسر ابني

كريم / وفكرك لما تهربيها عمر مش هيعرف يوصلها بسهوله

كرولين / لو سفرت اي بلد تانيه اكيد مش هيعرف يوصلها

كريم / ازاي


كرولين / هدخل دلوقتي اقولها ان عمر عايز يقتلها وان انا هساعدها تهرب وهخوفها انها لو رجعت هنا او ظهرت قدام عمر في اي مكان عمر هيقتلها بجد


ابتسم كريم علي اعجابه بهذه الفكره وهو يعتقد بأنه في هذا الوقت اذا عرض علي هنا مساعدته لن ترفض هذه المره 

تحدثت كرولين سريعا

كرولين / يلا نطلع ندور علي جواز سفرها وادهولها تسافر اي بلد بعيده عن هنا انا عيزاها تختفي قبل ماعمر يجي


ذهب معها كريم الي غرفة عمر نظر بصدمه وعدم تصديق الي حال الغرفه لايوجد به شئ علي حاله لقد كسر عمر كل شئ


كما كسر قلب زوجته وبيده انهى كل شئ


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وقفت كرولين امام باب الغرفه الموجوده بها هنا تحت المنزل وهي تحدث زوجها

كرولين / انا هدخلها وانت اقف بره لو عمر رجع تعالى عرفني علي طول

كريم / تمام بس ماتتأخريش


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


فتحت كرولين الباب وهي تشعر بالرعب من هذا الظلام المحاط بكل الغرفه وهي لا ترى اي شئ امامها من شدة الظلام فتحت هاتفها وهي تحاول ان ترى هنا

وجدت هنا علي الارض فاقدة الوعي

جريت عليها سريعا خوفا ان تكون ماتت وحاولت افاقتها بكل الطرق

حاولت هنا فتح عينيها وهي تشعر بكثير من التعب وتحدثت بضعف

هنا / انا فين

ردت عليها كرولين بجمود

كرولين / انتي مدفونه هنا وانا جايه اهربك

نظرت لها هنا وهي تتذكر كل ما حدث لها اهانة عمر وضربه لها بقسوة واخيرا طلاقها بهذه الطريقه

نظرت لها كرولين بحقد وهي تكمل حديثه

كرولين / انا مش هسمح ان مستقبل ابني يضيع بسبب واحده زيك انا عارفه ومتأكده ان عمر هيقتلك يا أما هيسيبك تموتي وانتي محبوسه هنا وفي الحالتين ابني الا هيكون خسران

نظرت لها هنا ببكاء شديد وتحدثت بتأكيد

هنا / فعلا ابنك هيخسر كتير اوي بسبب الا عمله فيا


نظرت لها كرولين بسخريه وهي تمد يدها لها بجواز سفرها

كرولين / دا جواز سفرك خديه وسافري اي بلد بعيده ونصيحه مني اختاري بلد عمر مايقدرش يوصلك فيها لانه لو وصلك صدقيني هيقتلك


نظرت لها بضعف وهي تمد يدها وتاخده منها 

مدت كرولين يدها الاخرى لها وهي تمسك بعض النقود 

كرولين / خودي دول كمان اكيد هتحتاجي فلوس عشان تذكرت الطياره ومصاريف السفر

نظرت هنا ليدها بقوة وتحدى وهي تمسح دموعها بيدها ثم تحدثت اليها بقوة عكس شخصيتها تماما

هنا / انا مش عايزه منكم حاجه بس عايزه اقولك حاجه واحده قبل ما امشي

انا عمري ماهسامحك لا انتي ولا ابنك علي الا انتوا عملتوه فيا واوعدك اني مش هسيب حقي وهعرف ازاي انتقم من كل الا اذوني وأولهم ابنك


بعد ان انتهت هنا من كلامها ذهبت للخروج من هذه الغرفه مسرعه وهي تمسح دموعها وتقوي من روحها وتركت كرولين تنظر لخروجها بصدمه لتحولها السريع من بنت ضعيفه لبنت قويه قادره علي التحدي بهذه الطريقه


اثناء خروجها من المنزل قابلت كريم وهو يقف امام المنزل وهو يراقب رجوع عمر


وقف كريم وهو ينظر لها بصدمه من هذه الحاله التي وصلت لها فقد كانت الكدمات تملئ وجهها بطريقة كبيره وملابسها وشعرها كانت في حاله تقطع القلوب بلا رحمه

تحدث اليها وهو يشعر بالذنب الشديد اتجاهها بعد ان رائها بهذه الحاله

كريم / هنا انا اسف انا.........

قاطعته هنا وهي تنظر له بقوه 

هنا / انت اقذر انسان انا شوفته في حياتي بس اوعدك ان انا هعرف ازاي انتقم منكم واخدي حقي 


ذهبت هنا من امامه وتركته وهو ينظر لها بصدمه هو الاخر لا يصدق بان هذه هي الفتاه الخجوله الساذجه التي يعرفها


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


بعد خروج هنا من منزل زوجها السابق 

ذهبت مسرعه وهي تشعر بالتعب الشديد هي الان لا تملك مال ولا تملك اي شئ غير جواز السفر الخاص بها لقد سرق منها عمر كل شئ سرق قلبها وعقلها وحرق روحها بدون اي رحمه لقد دمر حياتها واضاع مستقبلها واخير اراد سرقة عمرها وهو يريد قتلها كانت تبكي وهي تجري وكلما تنظر امامها ترى عمر وهو يضربها ويهينها ولا تسمع اي صوت غير صوته وهو يطلقها شعرت انها تكرهه بشده في هذه اللحظه مسحت دموعها مره اخرى وهي تقسم بأنها لن تترك حقها وسوف تأخذ حقها منهم جميعا مهما طال الزمن بينهم


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


وقف عمر وهو ينظر امامه بقهر ويفكر كيف ينتقم منها علي خيانتها وكيف يندمها علي كل لحظه قامت فيها بخداعه

اقسم علي جعلها تتمنى الموت في كل لحظه تعيشها وان يجعلها جسد بلا روح حتى تموت وهو ينتقم منها ويعذبها امامه

اتجه سريعا الي سيارته وهو يفكر كيف يعذبها كما يتعذب هو الان


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


في منزل عمر تتحدث كرولين الي زوجها وهي تحكي له كيف تحولت هنا لشخص عدواني بهذه الدرجه

كرولين / انا مصدقتش نفسي وهي بتتحول قدامي كدا شوفت بقى انها كانت بتمثل علينا وعايشه دور البنت الطيبه

نظر له كريم بسخريه وهو يرد عليها

كريم / وانتي مش شايفه ان الا ابنك عمله فيها ده يغير اي حد دا البنت تقريبا كانت هتموت في ايده

نظرت له وهي ترفع حاجبها

كرولين / ومن امتى الحنيه دي ولا هي عجباك فعلا

نظر لها بتوتر

كريم / وهي هتعجبني في ايه انا بس لما شوفت منظرها ماكنتش مصدق ازاي عمر يبهدلها بالشكل ده

كرولين / ما انا قولتلك ان عمر علي اد مابيحب اوي علي اد مابيكره اوي


كريم / ماتضحكيش علي نفسك ابنك عمره ما هيكره مراته

نظرت له بابتسامه ماكره

كرولين / مابقتش مراته 

نظر لها بصدمه

كريم / يعني ايه 

كرولين / طلقها

نظر لها بعدم تصديق

كريم / مش معقول عمر غبي لدرجادي

نظرت له وهي تشعر بشئ ما

كرولين / مالك انت اتعطفت معاها ولا ايه وبعدين عمر مش غبي هي الا غبيه لما فكرت انها تقدر تخدعه وتخونه 

نظر لها بغضب 

كرولين / ماتضحكيش علي نفسك مستحيل هنا تعمل كدا انا حاسس ان سرين كدابه في كل الا قالته

تحدثت اليه بتحدي

كرولين / لو سرين كدابه يبقى انت كمان كداب ولا ايه 

نظر لها بتوتر 

كريم / انا قصدي يعني ان انا حاسس انها بتكدب عشان ترجع عمر ليها 

كرولين / اطمن لو سرين بتكدب زي ما انت حاسس يبقى الحاجه الا عمر طلعها من شنطة هنا دي وصلت لشنطتها ازاي ومتقوليش سرين جت حطتلها الحاجه دي في شنطتها

نظر لها بتفكير

كريم / اكيد في حاجه في الموضوع ده احنا مش عارفينها 

نظرت له كرولين وهي تشعر بان كريم يشعر بشئ تجاه هنا


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


ذهبت هنا الي مكان تعرفه جيدا 

ووصلت امام باب هذه الشقة التي تعرف صاحبها ووقفت بتعب وهي تدق علي الباب بطريقه سريعه بقوه وتعب 

فتح خالد الباب بسرعه وهو لا يتوقع بان من يخبط عليه بهذه الطريقه وفي هذا الوقت المتأخر من الليل تكون هنا

وقف خالد وهو ينظر لها بصدمه من الحاله التي تقف بها امامه الان

لا يصدق بان هذه هي هنا تلك الفتاه التي حبها بقوة ولم يتمنى شئ في حياته غير رؤيتها سعيده كيف تقف امامه بهذه الحاله المحزنه

نظرت له هنا وهي تبكي وتحدثت اليه بضعف


هنا / خالد الحقني


ثم وقعت امامه فاقدة الوعي😥😥


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸


تكملة الرواية من هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع