القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصعيدي والعمياء الفصل الأول والثاني والثالث بقلم نوران احمد مليجي

 

رواية الصعيدي والعمياء الفصل الأول والثاني والثالث بقلم نوران احمد مليجي 





رواية الصعيدي والعمياء الفصل الأول والثاني والثالث بقلم نوران احمد مليجي 


في بيت متوسط الحال في الصعيد 


الحج عدلي بعصبيه : انت يا جالوص الطين يا اللي اسمك فادي عتجيبلي جلطك الله ينكوبك


فادي : اي يا جدي عتنادي عليا عاد ليه محصولش حاجه ولا عملت حاجه استاهل عليها كل ده 


عدلي بغضب : معمولتش حاجه اياك عتضايج ماجد بيه ابن عمك ليه يا ولدي منجصاش الحكايه عاد يا ولدي ربيت عداوه بينتنا بسبب افعالك 

وكل يوم بنخسر ماجد خلاص حطنا في دماغه وكله بسببك يا ولد المركوب 


فادي  : واني عملت اي يعني يا جدي كل ده عشان سرجت منه البت بتاعته زوجه عفش واختار واحده سهله خانته معايا اي اللي حوصل عاد المفروض يشكرني ظهرتهاله علي حجيجتها 


عدل : ما عتبطلش غل وحجد ابدا ياولد المركوب طول عمرك عتغير منيه ناجح وكبير البلد واتخن تخين اهنه عيعمله الف حساب وانت فاشل وعتجري ولا النسوين ومفيش منيك اي فايده واخر المتمه ماجد جدر ياخد كل الاراضي اللي حدانا جولتلك بعد عنيه واجصر الشر واه هنفلس عاد ابسببك غور من وشي جبر يلمك 


في قصر كبير 


عبدالله : مش اكفايه اكده يا ولدي هتعمل فيهم اي عاد كفايه اللي حوصل ليهم انسي يا ولدي اللي فات وابدا من جديد واتجوز نفسي اشوف عيالك جبل ما اروح لرب كريم يا ولدي ريح جلبك وكفايه اكده مش كل النسوين زي بعضيهم عاد هتعنس جنبي 


ماجد بابتسامة : اعنس يا بوي كيف اكده الكلمه دي معتتجالش غير للنساوين وابنك راجل يا حج ومعسمحش لحد واصل يجل مني ولو حوصل يا ويله من اللي يصيبه مني جدي مدلع فادي جوي جوي يا ابوي وبيجويه علي الظلم والافتري علي الناس واني معسمحش باكده واصل وانسي يا ابوي معايزش اتجوز وهو اللي اتجوزو عملو اي  وعتجيبش سيره الموضوع ده مره تانيه اني معحبش اسمع سيرتهم كلهم صنف لواع 


عبدالله : انسي يا ولدي صوابعك مش زي بعضيها يا ولدي ودي جليله الاصل والربايه ربنا بيحبك معتعملش في نفسك اكده نفسي اشوفلك عيل وافرح بيه اكده 


ماجد : سيبها علي الله يا بوي كله بامر الله خير معتجلجش عليا 


رن فون عبدالله رد وبدا دموعه تنزل 


ماجد بخوف : اي يا بوي حوصل اي مالك اكده في حد حصله حاجه 


عبدالله بحزن : عمك وتوامي عبد الصبور يا ولدي عمل حادث وراح للي خلجه هو مرته وعياله 


ماجد : يا حول الله مش ده عمي اللي مشوفنهوش واصل من ولادتي وهو عايش في البندر مشوفناش عياله واصل جبل اكده مش كدا يا بوي


عبدالله : ايوه يا ولاد ولازم اندل علي البندر احضر عزاه واشوف الدنيا ماشيه ازاي كلم السواج خليه ييجي 


فادي : جدي مش عمي ده اللي معاه فلوس كتيره جوي مش اكده بردك يعني ميسور مش اكده خلينا نروح نشوف الورث عيتوزع علينا كيف مش كل عياله راحو للي خلجهم مش اكده بردك 


الجد بحزن : عتجول اي يا ولد عاد احنا في اي ولا في اي امشي كدامي خلينا نندلا علي مصر نشوف عمك جبل الدفن 


وصل عبدالله والجد في نفس الوقت 


عبدالله  :  كيفك عاد يا بوي ان شاء الله زين مش اكده بعدت عنينا جوي جوي يا ابوي من بعد ما اخونا الكبيرر راح وانت بعيد عاه لي يا بوي اكده حرمتنا منيك وبجيت بتدلع في ولد اخوي واخلاجه باظت معينفعش يا بوي واديك شوفت عيالك بيروحو وري بعض يبجا ليه نبعد من الاساس عايزين نرجع عيله


الجد : معاك حج يا ولدي كنت غلطان لما بعددت وخليت حزني يسيطر عليا معيحصوش اكده واصل مره تانيه 


فادي : حلو جوي الحديث ده وعتفتكرو عاد ان جناب البيه ماجد عيوافج علي الحديث ده 


الجد : مش وجته يا ولدي خلينا ندخل نشوف حوصل اي وكيف حصول الحادث ده 


وقفو قدام قصر كبير ومع اول خطوه ليهم جوه البيت سمعو صوت صريخ عالي 


عبدالله : اي اللي بيحصول عاد لو سمحتي معلش ممكن تخبرينا في اي واي الصوت ده 


حسنيه : دي الانسه نور لسه فايقه بعد الحادثة هي الوحيده اللي بخير بس للاسف عيونها راحت في الحادثه تقدرو تطلعو ليها وانا معاكم اتفضلو 


دخلو الاوضه وكانت صوت صريخها مالي المكان 


نور بدموع : ليه ليه حاسه بالوجع ده لا لا لا مستحيل يكون ده اللي حصل كل ده حلم صح مش كدا انتم ليه قافلين النور افتحو النور 


عبدالله بحزن : اهدي يا بتي جدر الله ما شاء فعل معتجلجيش هتبجي زينه جوي جلبك عاد ربنا يصبرك 


نور بدموع : قلبي بيوجعني اوي عمي انت موجود هنا صح ده صوتك قولي ان كل ده مش حقيقي ها ليه بيحصل ليا كل ده ليه ليه الكل بيسيبني ويمشي وعدتني متسبنيش يا بابا ليه كدبت عليا 


عبدالله بدموع : اهدي يا بتي معتعمليش في نفسك اكده يا جلب عمك اني معاكي معتعيطيش واصل واني علي وش الدنيا 


فادي : وه هتبكي يا عمي عشان البت دي متوجعتش منك اكده جلبك رهيف جوي ييجي ولدك يشوف ابوه 


الجد : اخرس يا ولد عاد مش وجته حديثك الماسخ دي 


نور وهي بتضحك : انا انا مش بعيط لا يا عمي ليه اصلا ممكن اعيط ها وليه اصلا ممكن حد يعيط عليا عمي عمو انا انا عايزه اروح لبابا ممكن توديني ليهم عشان خاطري 


فتح عبدالله النور وقرب منها وحضنها : متوجعيش جلبي عليكي عاد خلي ابوكي يفخر بيكي عايزه تكفري يا نور عيشي حياتك عشان ابوكي يكون مرتاح في طربته عاد 


فادي : وه دي طلعت حلوه جوي جوي يا بوي مشوفتش اكده واصل معجول في حد اكده متجوزهالي يا جدي واهو رث ابنك يكون في ايدينا 


تجاهله الجد وطلع علي بره من حزنه علي حفيدته 


بعد شويه نزل عبدالله : مسبتهاش واصل لحديت ما نامت يا حبه عيني جلبي واجعني عليها جوي يا بوي 


الجد : ميصحش واصل البت تجعد في الدوار لوحديها كلمها يا عبدالله يا ولدي عشان تحضر حالها وتندل البلد تجعد وسطينها وسط عيلتها ونحميها وجول لماجد يجهز حاله ونرجع في الدوار بيت العيله ونكون بيت واحد يا ولدي 


عبدالله : حاضر يا بوي يلا بس نخلص مراسم الدفن واللذي منه مستنيينا نخلص الإجراءات 


فادي : ايوه يا جدي وبالمره نشوف الوصيه والورث عتتوزع علينا كيف عمي معندوش غير بته اكده الورث معظمه لينا مش أكده 


عبدالله : لا حول ولا جوه الا بالله يا ولدي انت صنف ملاك اي انت جلنف ياض جري اي معتعرفش الأصول واصل اكده جدامي بدل ما اخلص عليك واخلص البشريه من امثالك 


خلصو العذا ومراسم الدفن ورجعو علي القصر دخل عبدالله اوضه نور : بنتي الجميله عامله اي دلوجيت متعودتش عليكي اكده واصل يا بتي ده انتي كنتي نور البيت كلياته وضحكتك كانت عتنور الدنيا في. شوشنا 


نور : كان زمان كل حاجه راحت يا عمو حتي انا مبقتش اقدر اشوف النور 


عبدالله : معتجوليش اكده يلا كلي من يدي عشان اجولك ابوكي اتصل بيا وجالي اي عاد 


بدأت نور تاكل باهتمام 


نور : خلصت الاكل اهو بابا قال ليك اي عني وامتي و و اي المناسبه و 


عبدالله : حيلك حيلك يا بتي الصبح من النجمه عجيلك وعجولك كل حاجه ومش بس اكده عتعرفي ابوكي سابلك امانه عندي عنندل علي البلد من بكرا تجعدي معانا وعجولك علي كل حاجه دلوجيت نامي 


اول ما اطمن انها نامت خرج وقفل الباب وفضل صاحي طول الليل قلقان عليها 


كان في حد بيتسحب بالليل لحد ما وصل لاوضه نور وفتحها وقرب منها و  ولسه بيمد ايده اتجاهها لقي اللي مسك ايده



الصعيدي والعمياء 2

بقلمي نوران احمد مليجي 


عبدالله بغضب : انت عتعمل اي اهنه عاد  وكيف تدخل علي حرمه اكده وعتتسحب كانك حرامي حسابي معاك مش اهنه ولا دلوجيت لو جربت منيها بس يا فادي عجتلك وعخلص عليك 

جري من قدامه وفضل عبدالله قاعد جنبها لحد الصبح 


أما في قسم الشرطه في القاهره كان قاعد ماجد وبيحقق مع متهمه 


ماجد : مدام شرين الجيران اشتكوا عليكي من ريحه وحشه في الدوار بتاعك ولما جت الشرطه لجت جثه جوزك جتلتيه ليه 


شرين : لاني بحبه اوي كنت عايزاه يرتاح وعشان اثبتله حبي ليه انت مبتسمعش عن الحب ولا اي 


ماجد بستهزاء : وانتي اي مفهومك عن الحب ولا تعرفي عنه اي اصلا كلميني عن الحب اللي خلاكي تخلصي علي جوزك بسلاح في المطبخ وتسيبيه تحت السرير بعد ما طلعتي قلبه 


شرين : الحب هو انك تجرب كل حاجه مع اللي بتحبه كل احساس جديد ومختلف زي العشق والكره والاشتياق والغيره كلها كل دي أحاسيس مختلفه 


ماجد : اه واي يا تري الشعور اللي حسيتيه او كنتي عايزه تحسيه باللي عملتيه ده 


شرين : كنت عايزاه يوحشني وازعل علي غيابه عشان كدا خلصت عليه وحشني حضنه اوي انا بحبه جدا وحبي مكنش هيكمل الا لو راح 


ماجد : اه طب و عيالك يعني كنتي عايزه تحسي شعور اي بأنك تخلصي عليهم وتاكليهم كدا عادي 


شرين : كانو في الأصل جوايا لازم يرجعو مكانهم تاني شكلك مجنون ومش فاهم اي حاجه خالص 


ماجد : طب يا تري بقا دي كانت تجربه الغيره علي جوزك من عيالك مثلا ولا اي رايك اي وجهه نظرك 


شرين : لا انا مش عايزه اتكلم اكتر من كدا انا معملتش حاجه غلط اصلا غلطتي اني بحبهم ليه الناس مش بتفهم الحب كدا 


ماجد بابتسامه : ومن الحب ما ..... طيب بما إن التقرير اتكتب تحول المتهمه الي مصحه عقليه للكشف عن قواها العقليه 


شرين : انا انا مش مجنونه انا كنت بحبه والله كنت بحبه انا مش مجنونه لا 


ماجد : معنديش شك اكيد انتي بتحبيه مش بس انتي مجنونه كلنا مجانين بدرجات مختلفه خدها يا عسكري 


ماهر : مالك يا رايس في اي حد ييجي من الصعيد علي الشغل كدا مال وشك 


ماجد : تعبت بنشوف عاهات وأشكال ما يعلم بيها الا ربنا كل الستات مجانين  واهو بسبب الشغل ده مقدرتش اروح عزا عمي بقولك صحيح انا اجازه فتره ها شيل بقا با برنس سلام 


ماهر : ربنا يهديك ويحل عقدتك يا قادر يا كريم نفسي افرح بيك يا ولدي 


بصله وضحك ومشي 

في الصعيد 


الجد : انت عتجول اي عاد عتعصي حديث ابوك ولا اي من ميته وانت اكده 


فادي : شوفت يا جدي عيستجل الدوار اللي حدانا عاد اكمنه عنده جصر واحنا لع متجبرهوش يا جدي براحته بس معياخدش معاه بت عمي بيت جدها أولي بيها 


نور : هو هو مين اللي بيتكلم ده انت ليه بتكبر المواضيع عايزها تولع ها يا عوذ بالله يا جدع اي ده 


عبدالله : يا بوي والله ما جصدي حاجه كل حكايه ان نور عايزه تساعدني واني بجيب حاجتي وبالمره تشوف البيت وعجيبها واجي طوالي مهعوجش يا بوي


الجد : خدها يا ولدي عستناكم علي الغدا وهو جاهز ها نور يا بتي خلي بالك علي نفسك وأنت يا ولد المركوب اندلا جدامي جبر يلمك جارفني اكده طول العمر  


خدها عبدالله وبدأ يتكلم معاها 

عبدالله : وصيه ابوكي معتبطليش تضحكي واصل يا نور عيني انتي وتعملي كل اللي نفسك فيه ومعتحرميش نفسك من حاجه واصل وساب ليكي حاجه مهمه جوي تعالي خد ايدها تحطها علي حاجه ابتسمت 


نور بابتسامه : ده حصان الله حلو اوي تعرف أن كان نفسي طول عمري يكون عندي حصان واركبه 


عبدالله : عارف يا بتي عشان اكده عتركبي عليه النهار ده بلا خليني اساعدك عاد اهو ها اي رايك 


نور : حلو اوي اوي يا عمو طول عمري نفسي احس اني طايره والهوا بيخبط في وشي بس للاسف دلوقتي مع وضعي ده صعب ..... عمو عمو اوعي تكون سبتني ومشيت 


عبدالله : لع يا بتي اني جنبيكي هه كل احلامك عتتحجج جريب جوي جوي معتجلجيش استمتعي يا بنيتي عروح اجهز حاجتي واجيلك معتخافيش الحصان متدرب زين عيتمشي بيكي حواليه المكان اكده ويرجع  


سابها ومشي وبدأ الحصان مشي بيها وهي فرحانه عدت ساعه وهو ماشي  راح مكان بعيد اوي حاولت نور توقفه موقفش  ومن بعيد كان بيراقبها شخص سرحان في جمالها وماشي وراها 


نور بخوف : في اي حد حواليا يا ناس لو لو حد سامعني بس ممكن توقفو الحصان وتنزلوني اوقفه ازاي ده بس ياربي 


الطفل مروان : عايزاني اساعدك يا ابله بس بشرط لو هساعدك هتديلي الحصان اخد لفه عليه شكله حلو جوي جوي موافجه ولا لع 


نور : موافقه موافقه بس نزلني وخلي بالك منه اوي ده امانه في رقبتك مهم اوي بالنسبه ليا 


مروان : حاضر معتجلجيش واصل استنيني بس دجيجه وجايك علي طول معوجش عاد 


وبعد شويه قرب منها شخص ونزلها 


نور بابتسامه : شكرا اوي لحضرتك معلش تعبتك معايا اوي الو هو ليه مفيش صوت يا استاذ 


مروان : كيف جدرتي تنزلي لحالك جبتلك ابوي اكده الاتفاج اللي بيناتنا راح مش اكده 


نور : ازاي امال مين اللي نزلني المهم لع يا صغنون تقدر تاخد لفه وتيجي وانا هستناك هنا العصايه بتاعتي وقعت ممكن تجيبها قبل ما تروح 


مسك الاب ايدها باعجاب وحط فيها العصايه ابتسمت وهزت رأسها وبدأت تمشي 


ومن بعيد ازداد غضب اللي بيتفرج عليهم من فكره ان في حد لمسها بس فضل متابعها 


وهي ماشيه خبطت في ولد صغير كان معاه ورده وقعت في الترعه 


الولد العتره بصويت وصوت عالي : وقعتي الورده بتاعتي مليش صالح معيزش غير الورده بتاعتي جيبيلي ورده دلوجتي عصوت وعلم عليكي اهل البلد 


نور : اهدي يا حبيبي محصلش حاجه بس يا بابا بطل زن بقا أنا مكنش قصدي اسفه طب طيب انت عايز اي هعملك اللي أنت عايزه 


العتره وهو بيمسح دموعه : عوديكي لمكان السجره بتاعه الورد وتجيبيلي واحده ومعسامحكيش واصل ومعسبكيش واصل 


نور : طيب ممكن تهدي وتبطل زن شويه لو سمحت امسك ايدي ووصلني للمكان 


العتره : اه عشان اكده خبطي فيا انتي معتشوفيش مش اكده اني صح 


نور بحزن : ايوه يا حبيبي انا ايدي علي الشجره مش كدة قولي بقا اتجاهات اي ورده عشان اجيبها 


العتره : ايوه يمين عتروحي شمال ليه عاد معتفهميش  ايوه اكده ارجعي وري كمان ايوه اهنه هاتيها بجا شكرا جوي تعبتك معايا 


نور : ولا يهمك يا حبيبي المهم متعيطش تاني الله يكون في عون اللي بيسمع صوتك ده انت حاجه صعبه اوي 


خدها الولد وطلع يجري بسرعه وهو فرحان سمعت نور صوت حد بيزعق اتخضت ورجعت لوري اتكعبلت وقعت في الترعه وبدأت تخبط في الميه وهي بتغرق واستسلمت وفجاه 




الصعيدي والعمياء 3


بقلمي نوران احمد مليجي 


 نور : لا حد يساعدني بدات كل حاجه تضلم في عيوني لحد ما حاسيت بايد بتلمسني وبتسحبني خدت نفسي وحضنته بخوف 


نور بخوف : عمو عمو ده انت صح وقالت بدموع كنت خايفه اوي انا قولت خلاص كدا هو انت اتاخرت ليه كل ده 


ماجد بغضب : اسكتي شويه معتسكتيش واصل اكده كيف يا مخبوله تخرجي لواحدك وانتي بحالتك دي لو كان حوصل ليكي حاجه عتكوني مبسوطه عاد اكده ... عيونك عتجول حاجات كتيره جوي لسانك مش جادر يجولها كيف اهلك يسيبوكي اكده من غير حد يساعدك


نور ضربته بدموع : انت متزعقليش انت مين انت عشان تكلمني كدا ياريت كان حصل حاجه انت مالك بيا ليه ساعدتني اصلا مين قالك اني عايزه اعيش في الحياه دي سبني امشي وسبني لوحدي انا عايزه افضل لوحدي ملكش دعوه بيا .... قلبي بيوجعني اوي كل نفس بتنفسه بيوجعني اكتر لو كنت سبتني كان زماني دلوقتى مرتاحه اكتر كل حاجه صعبه صعب اقوم من للسرير صعب انزل علشان اكل اللي بيحبوني سابوني واللي حواليا بيخدعوني ليه لازم اكمل يارب ليه الحياه صعبه اوي كدا 


ماجد : اوجات كتيره جوي بنحس أكده معنعرفش انه خير لينا يا بت الناس جلبك بيوجعك  من الغريب والجريب لازم تتصالحي مع نفسك وظروفك وطموحاتك وتكملي والا عتدمري حياتك اكده 

 جوليلي اسمك اي وساكنه فين شكلك من البندر جوليلي جايه لمين واوصلك 


نور : انا اسفه جدا علي الكلام اللي قولته ولما ساعدتني في البدايه كنت بحسبك عمي عبدالله جدي اسمه عدلي تقريبا انا مش عارفه اي حاجه هنا 


ماجد بعصبيه  : يعنى بت عمي وعتعملي اكده في نفسك كدام الناس  اي اللي يخرجك لواحدك بره الدوار وانتي بالحاله دي بس جدامي جدامي حسابنا في الدوار 


وصلو لبيت عبدالله اللي لما شافها حضنها بخوف 


عبدالله : اكده يا بتي تخوفيني عليكي اكده بردك اي اللي خرجك بره الدوار بس يا جلبي مالك اكده متبهدله ليه حوصلك حاجه انتي زينه شوفتها فين يا ماجد يا ولدي ده اني جلبت عليها المكان 


ماجد : من النهار ده عتكون مسؤوله مني اني ومعتهوبش ناحيه اي حاجه من غيري ما تستأذني وانت خابر زين اني ممكن اعمل اي لو حديثي متنفذش 


نور : وده ليه يعني ان شاء الله كنت جوزي ولا كنت جوزي اوعي تطلع جوزي وانا معرفش مثلا 


ماجد  بغضب : معتعرفيش تسكتي واصل اكده كلمه تانيه ومعتعرفيش ممكن اعمل اي  


استخبت بخوف وري عبدالله : عمو معايا اصلا مش خايفه منك ولا تقدر تعمل حاجه ومش هسمع غير كلام عمو بس 


ابتسم عبدالله : اهدي يا ولدي متعصبش اكده اني عفهمها بس دلوجيت يلا يا بتي اوصلك 


ماجد : عتوصلها فين عاد يا بوي معتجعدش معانا اهنه في الجصر 


عبدالله بخبث : للاسف جدك مصمم تفضل عنديه وجالي اجي اعيش معاهم في الدوار وهمس بصراحه يا ولدي فادي حاول يجرب منيها اكتر من مره وهي معتعرفش ما انت شايف حالتها عشان اكده هروح معاها وانت عارف اني مش طول الوجت معاها ما تيجي معانا 


ماجد : ورايا شغل وقضايا عخلص واجي اطمن علي جدي وزي ما جولت مفيش خروج من غير اذني 


في بيت عدلي في اوضه 


فادي : عايزه اي يا مريم ما خليص جولتلك كنتي وجت حلو جضيناه مع بعض وانبسطي زيي معتجرفنيش عاد 


مريم : لع وانت كنت واخدني عشان توجع وتكسر ابن عمك وبس أكده معتحبنيش واصل بعد ما خسرت اهلي وحبيبي كنا عنتجوز وكنت عتنغنغ في عزه وسبت كل ده عشانك وفي الاخر ترميني أكده 


فادي : ارجعيله يا جطه لو عرفتي ومتوجعيش دماغي كانت تسليه حلوه وخلاص 


مريم : معينفعش يا فادي اني حبله هعمل اي ولا عجول اي هعيش ازاي أكده 


فادي : حلو جوي شوفي ابن مين ده بس خلاص هرميلك جرشين تسجطي اللي في بطنك ده وتغوري بعيد عني 


شاف من بلكونه اوضته نور داخله ابتسم بخبث وقفل الفون 


رن فون نور 


رحمه : انتي فين يا مهزقه اي اللي بيحصل اسافر فجأه الاقي كل حاجه انقلبت بالشكل ده انتي فين انا نازله حالا 


نور بدموع : انا في الصعيد عند جدو هخلي حد يبعتلك لوكيشن عملتي اي في مسابقه الملاكمه بتاعتك 


رحمه : محدش سلم من تحت ايدي ولسه عرفت باللي حصل معاكي وناويه الزق فيكي الفتره الجايه ف اعملي حسابك علي مشاكل كتير وناس بتضرب كتير الفتره الجايه سلاموز يا قلبي 


ابتسمت نور 

فادي : كيفك يا بت عمي كنتي عتتحدثي مع مين عاد الجو بتاعك حاكم اني عارف بنات البندر الحاجات دي عادي معاهم مش اكده 


نور : انا اسفه دي حاجه متخصكش ياريت تخليك في حالك عن اذنك 


سحبها من ايدها وضمها 

فادي : استني هنا يا بت عمي عنتحدثو شويه مع بعض معيزاش تتعرفي عليا عاد حاولت نور تبعده .... متحاوليش يا بت عمي مفيش حد عيسمعنا واصل اهنه مشغولين بجا مجولتيش انتي كيف زي الجمر أكده كنتي بتاكلي كارمل وانتي صغيره 


سمعو صوت عربيه بعد عنها بسرعه 


ماجد : اي اللي بيحصول اهنه واجف عندك أكده ليه وانتي ليه بره الدوار وشك ماله أكده 


حاولت تمشي ناحيه الصوت ومسكت طرف جلبيته 


نور بخوف : م م ممكن ت توصلني اوضتي لو لو سمحت ع عايزه ارتاح 


بص ماجد لفادي بغضب ومسك ايدها يوصلها 


ماجد : مال وشك مخطوف أكده عملك حاجه البغل اللي بره ده جرب منك جوليلي 


نور بتوتر : م م مافيش حاجه انا انا انا عايزه ارتاح مش عايزه مشاكل بس بس هو ممكن اطلب طلب منك يعني ممكن تفضل معايا في المكان هنا يعني هكون مطمنه اكتر وممكن تاخد الفون تظبطه للمكفوفين وحط رقمك عشان لو حصل حاجه وابعت لصاحبتي رحمه لوكيشن المكان 


بصلها ماجد بشك وعمل فعلا كدا وكل واحد دخل ينام


ماجد في اوضته : حكايتك غريبه جوي يا بت عمي ومعرفشي كيف جلبي اللي بيتحكم فيا بالشكل ده واني معاكي وبحس بحاجات غريبه جوي يا تري حكايتك اي جلبي رافض يبعد عنك كانو في سر معرفهوش نام وهو بيفكر فيها 


في اوضه فادي : دخلتي دماغي جوي جوي يا بت عمي واظاهر ان مش اني لواحدي اللي اكده كانو في منافسه جايه بيناتنا يا ماجد وعسرجها منيك زي اللي جبلها وعاخد كل فلوسها وورثها من ابوها وابجا اغني منك ووجتها بس عزلك اكتر يا ابن عمي 


تاني يوم : صحيت نور علي صوت عالي حاولت تنزل وسمعت صوت هي بتترعب منه جدا 


وفجاه مسك ايدها سحبها وقعت علي الارض 


حسام بغضب وعصبيه : انتي إزاي تعيشي في المكان ده مع الرجاله دول للدرجه دي بقيتي زباله وازاي متعرفينيش عنك اي حاجه ما تنطقي ولا متعرفش تتكلمي الا لما أمد ايدي عليكي 


كانت بتترعش بخوف 

نور بخوف : عمو عمو انت انت فين ا ابعدو عني طلعوه بره 


ولسه هيمد ايده عليها لقي اللي مسكها و فجاه 


وكدا تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه وهستنا رايكم وتعليقاتكم 

تكملة الرواية من هناااااااا

 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


  


تعليقات

التنقل السريع