رواية سجينه جبروته وقسوته الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن بقلم مريم حسنى
رواية سجينه جبروته وقسوته الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع بقلم مريم حسنى
صوت عياط وصراخ نور يا بدر سيبهم انت هتسفاد اي بس لما تمو*متهم عاوز اي بس
بدر قرب منها بش*ر وخبث ومس*ك شعرها انتي عاوزك انتي وبمزاجك
نور بصت لامها واختها اللي رجاله بدر حطين المس*دسات علي دماغهم
نور بعياط بدر ابوس ايدك تسبهم عشان خاطر بابا
بدر بتريقه وبرود عمي الله يرحمه
نور بصت علي مامتها لقتها ابدت تغي*ب عن الوعي
نور بعياط طب طب ماما تعبانه سيبني اشوفها بس
بدر بملل مش هنخلص بقي طب ولسه هيشاور لرجالته عشان يم*وتوهم
نور صو*تت لا خلاص خلاص والله حاضر حاضر با بدر انا هاجي معك والله سيبهم بس والنبي
بدر ابتسم بانتصار تمام وشاور لرجالته تطلع بره
بدر شال نور وخرج بيها
نور بعياط طب اسلم عليهم يا بدر سيبني اسلم عليهم بس
لكن بدر ولا اكنه سامع نور حطها ف العربيه ومشي بيها
نور فضلت تعيط طول الطريق
وصلوا البيت بدر شدها من ايدها جامد وطلع بيها الشقه بتاعته نور اول ما دخلت فضلت ترجع لورا بخوف من بدر
بدر مسكها من دراعها اتهدي كده
نور بعياط والنبي يا بدر ما تعمل فيا حاجه ابوس ايدك الله يخليك متعملش فيا حاجه
بدر ضحك بسخريه لا يا شيخه وانا عامل كل ده وفي الاخر تقوليلي معملش فيا حاجه
نور بعياط طب طب بس انا معلتلكش حاجه والله ما عملت اي حاجه بدر وانا بحبك متخلينيش اكر*هك باللي انت بتعملوا ده
بدر مش فارقه تكر*هيني ولا تحبيني المهم اللي انا عاوزه هاخده بمزاجك بقي غص*ب عنك انا حر
نور بعياط حرام عليك والله انا عملت فيك اي لكل ده اه
بدر مس*كها من شعرها بت انا كتب كتابي عليكي بكره ومسمعش نفس
نور بعياط انا عندي ١٥ سنه
بدر مش مشكلتك يا روح امك تعالي واخدها من ايدها دخلها اوضه وقفل عليها بالمفتاح
وخرج كلم باباه
بدر ايوه يابا
دياب ايوه يا بدر ها عملت اي
بدر عيب عليك يا حج اخدتها تعالي انت بكره بس عشان تبقي وكيلها
دياب بفرحه عفارم عليك يابني جدع اهو انا كده خلفت راجل بكره اكون عندك انا وامك
بدر تمام يا حج مع السلامة
……….
نور بعياط بحرقه انت الوحيد اللي بحبه يا بدر ليه بتعمل معايا كده بس برضو مش هعرف اكر*هك كنت كره*ت اي حد فيهم بس معرفتش وغمضت عنيها ونامت
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
دياب متزعلش يا بني من امك أنها مجتش انت عارف
بدر عادي يا حج ميهمكش
دياب بص لنور بكره عاوزك ترفع راسي يا بدر
بدر متقلقش يا حج ابنك راجل
دياب سلام يا بني
يدر شد نور ما ايدها ودخلها الاوضه من غير كلام شد الفستان من عليها وقطع*هولها
بدر بصدمه اي ده
نهايه الفصل الاول
دي روايتي الجديدة اي رايكوا اكمل ولا ايه؟
الفصل التاني
نور بتعيط وبتحاول تغطي نفسها
بدر بصدمه ايه اللي في ج*سمك ده
نور بعياط ده ده
بدر بغضب مسكها من دراعها مين عمل فيكي كده انطقي يا ز*باله
نور كان علي ج*سمها اثر ض*رب وعلامات زرقه وحمرا
بدر بعصبيه وغضب اكتر انتي كنتي تعرفي حد واحد يعني انطقي بقولك
نور بعياط لا لا والله
بدر بغضب امال اي ده
نور فضلت تعيط ومبترديش عليه
بدر مش هتردي تمام برحتك انا بقي هعرف بنفسي اذا كنتي تعرفي حد ولا لا تعالي وشدها
نور بعياط وصوت ضغيف خارج منها بدر سيبني
بس بدر ولا كأنه كان سمعها
بعد مده بدر بعد عنها ونور كانت بتعيط
بدر اتجنن اكتر وقعد يض*رب فيها انتي ازاي مش بنت هق*تلك يا نور والله لاق*تلك بس ملقاش نور بتتحرك
بدر بغل لا مانتي مش هتم*وتي دلوقت انا لسه عاوز اتلذذ بتعذ*يبك
بدر كلم شهد اخته لانها دكتوره نسا طلب منها انها تيجي
شهد بقرف هو انا مش قولتلكوا مليون مره مش عاوزه اعرف حد منكوا بتكلموني تاني ليه
بدر شهد النهاردة انا اخدتلك حقك تعالي بس وانا هفهمك كل حاجه
شهد بسخريه اخدتلي حقي ازاي طلعت عمك من التربه ولا ايه
بدر بغضب تعالي قولت وانا هفهمك
شهد بقرف طيب العنوان اي
بدر…..
بعد حبه شهد جيت
شهد افندم جايبني هنا ليه
بدر شهد نور جوه خوشي شوفيها
شهد باستغراب نور بتعمل اي هنا
بدر انا اتجوزت نور النهاردة ادخلي شوفيها بس واتاكديدلي اذا كانت بنت ولا لا
شهد دخلت لنور لقت حتلتها صعبه جدا
شهد الله يخرب بيتك يا بدر الله يخرب بيتك
شهد كشفت عليها وعلجت اللي قدرت عليه وخرجت لبدر
شهد بعصبية انت مجنون يلا حد يعمل كده البت مدمرة خالص منك لله
بدر ها قوليلي مش بنت صح
شهد بقرف لا ياخويا اطمن بنت
بدر ازاي بس انا مشوفتش
شهد د*م مشوفتش د*م صح
بدر ايوه
شهد ده عشان الحاله اللي هي فيها دي الغ*شاء بتاعها مبينزلش د*م فهمت يا استاذ
بدر ااه عشان كده فهمت
شهد وبعدين انت اتجوزت نور ليه اصلا
بدر عشانك عشان انتق*ملك اخدلك حقك
شهد لا يا شيخ بتخدلي حقي من نور وكملت بعصبيه وهي نور هي اللي اغتص*بتني ها ما تنطق مش عمك الوس*خ هو اللي عمل كده واللي بسببه يوم فرحي اتفض*حت وانا معملتش حاجه والح*يوان اللي كنت متجوزه مرضيش حتي يسمعني انتوا كلكم كده زبا*له هما شويه الد*م دول هما اللي بيبنلكوا اذا كنا محترمين ولا لا هو ده الشرف بالنسبة لكوا
بدر بغضب انا مش فاهم انتي عاوزه اي دلوقتي انا بخدلك حقك
شهد بعصبية حقي كنت اخدهولي من عمك بس بما انه ما*ت خلاص حقي عند ربنا سيب البت في حالها
بدر بغضب لا والعق*ربه مراته لازم احر*ق قلبهم علي بنتهم
شهد انا قولت اللي يريح ضميري انتوا كده كده محدش هيشوف وشي فيكوا تاني اوعي وسابته ونزلت
بدر دخل لنور وشالها وحطها في البنيو وفوقها
نور فاقت وقعدت تعيط بدر خرجها وادها قميصه تلبسه
بدر متعيطيش دلوقتي لسه العياط جاي بعدين روحي اتخمدي
نور كانت راحه علي السرير
بدر بغضب انتي راحه فين
نور بصوت ضعيف هنام
بدر اجري اتخمي في اي داهيه مش هتناني معايا في اوضه واحده يلا بره
نور خرجت ونامت عل الكنبه وقعدت تعيط وتفتكر اللي كان بيحصل لها وان مفيش حد بيحبها وهي عمرها ما كر*هت حد ولا زعلت حد حطت دماغها على المخده ونامت
…..
بدر حاول انو ينام بس مكنش عارف من اول ما شاف نور وهي عيله وهو بيحبها بس برضو لازم ينتقم لاخته اتنهد وحط دماغه على المخده ونام
نهايه الفصل
رايكوا
واب كتير عشان انزل فصل بكره وتعريف الشخصيات واتنمني ان الروايه تعجيبكوا ❤️
الفصل الثالث
نور صحيت الصبح الساعه ٧ زي ما متعوده قامت حضرت الفطار والشاي لبدر وراحت خبطت عليه
ودخلت له
نور بصوت رقيق بدر بدر اصحي يا بدر
بدر فتح عينه بهدوء اي عاوزه اي علي الصبح
نور انا عملتلك الفطار والشاي مش هتفطر
بدر اتعدل في قعدته عملتيلي الفطار والشاي ليه تكوني حطالي سم فيهم
نور بستغراب وحزن سم انا انا يا بدر متخيل اني اعرف اموت نمله حتي لو مش مطمن هاكل قبل مانت تمد ايدك في حاجه
بدر وهو انتي ليه اصلا عمليلي حاجه
نور بحزن وهي نفسها تقوله انها بتحبه لانه طول عمره حنيين عليها وبيعملها كويس بس مقدرتش تقوله كده
نور عشان ده واجبي اني اعملك حاجتك صح
بدر اطلعي بره هغسل وشي واجي افطر
نور خرجت من الاوضه وهي زعلانه جدا بس مكنتش عارفه هي زعلانه منه اكتر ولا من نفسها عشان بتحبه هو بيعمل فيها كده فاقت علي صوت بدر
وهو خارج من الاوضه
بدر راح قعد علي السفره
ونور لسه هتقعد بدر زعق فيها ايه ده انتي فاكره نفسك هتقعدي معايا عل سفره واحده انتي مجنونن ولا ايه
نور امال هاكل فين
بدر ومين اذنلك انك تاكلي اصلا
نور ايه
بدر بغضب مسمعتيش اي اتطرشتي غوري من وشي
نور بدموع بس انا جعانه
بدر غوري يا نور من وشي الساعه دي يلا
نور سابته.ودخلت الحمام وقعدت تعيط
بدر فطر. خلص فطاره
ونده علي نور
بدر تعالي افطري انا خلصا اكل
نور بعصبية وتحدي وانا مبكلش بواقي حد انا
بدر ضربها بالقلم تاني مره صوتك معيلش وعشان تتربي مفيش اكل النهاردة ومسكها من ايدها تعالي ودخلها البلكونه وقفل عليها نور قعدت تخبط عل باب البلكونه وتنده عليه عشان يفتح لها بس هو اكنه مسمعهاش
ولبس هدومه ونزل نور فضلت قاعده تعيط بصت حوليها لقت ان المكان تقربيا مقطوع يعني حتي لو ندهت علي حد محدش هيرد عليها كانوا في فصل الشتا وهما كانوا لسه في اول النهار نور قعدت تعيط من البرد وتدعي ربنا ان بدر يفتح لها
اما بدر ماكن نزل راح لبابه يتكزم معه في اللي حصل
الساعه جيت ٤ وبدر مكنش لسه رجع نور طبعا من تعبها بقت تنام وتصحي لحد الساعه ما جيت خمسه وبدر دخل يفتحلها بس دخل لقي نور
نهايه الفصل
سجينه جبروته وقسوته
روايات بقلمي مريم حسني
رايكوا ❤️وتفاعل عالي عشان انزل الفصل اللي بعده بسرعن واب كتير عشان الفصل يوصل للناس ❤️
…………
الشخصيات
نور عبد الحميد الطيب بنت عندها ١٥ سنه عايشه مع ماماتها واختها بعد ما ابوها ما*ت هي رفيعه تقريبا ٥٥ كيلو طولها ١٦٠ سم عيونها سوده فيها لمعه غريبه وشعرها اسود متوسط الطول وكيرلي بشرتها بيضا
شخصيتها ضعيفه بشكل كبير ناتج عن تربيتها مامتها طبعها صعب جدا وديما تعمل ملك اختها احسن منها اما باباها ده مصبيه لوحده هنعرفه في الاجزاء الجايه
بدر دياب الطيب ٣٠ سنه بيشتغل محاسب في بنك كبير حالته الماديه كويس شكله وسيم الي حد ما شعره اسود فحمي بشره مياله للسمار عيون بني طويل وجسمه متناسق شخصيته حاده جدا وبيتعصب من اقل حاجه وده برضو ناتج عن تربيته
شهد اخت بدر بنت عندها ٢٨سنه بتشتغل دكتوره نسا وتوليد اتجوزت قبل كده وجوزها طلقها يوم الفرح بعد ما عرف انها اغتص*بت قبل كده
باقي الشخصيات هنعرفها في الفصول
الفصل الرابع
بدر اتفاجأ لما شاف نور مغمي عليها في الارض
بدر شالها ودخلها الاوضه بسرعه
بدر قعد يخبط علي وشها نور يا نور ردي عليا مالك يا نهار اسود البت قاطعه النفس خالص شالها ونزل بيها بسرعه علي المستشفى
الدكتور خرج من عند نور
الدكتور متقلقش حضرتك هي بس ماخدتش جرعه الأنسولين بتاعتها عشان كده تعبت
بدر بصدمه ان انسولين اي
الدكتور هو حضرتك متعرفش انها مريضه سكر
بدر لا مكنتش اعرف
الدكتور عموما هي لازم تاخد الجرعه بتاعتها بانتظام عشان متتعبش وكمان تاكل عشان هي ماكلتش تقريبا
بدر تمام نقدر نمشي دلوقتي
الدكتور اه طبعا اتفضل
بدر دخل لنور
بدر انتي عمرك ما قولتيلي انك عندك السكر
نور بدموع عشان عمرك ما سالتني
بدر بعصبية وانا اعرف منين بشم علي ضهر ايدي
نور معلش متزعلش محصلش حاجه
بدر اتغاظ لا حصل فرضنا كنتي موتي ولا جرالك اي حاجه اروح انا في داهيه بسببك
نور بصتله بحزن متخفيش مش هتروح في داهيه ولا حاجه هيقولوا ماتت من مرضها متخفيش
بدر يلا طيب عشان نروح
نور حاضر واخدها وروحوا
بدر اجري روحي كلي اي حاجه يلا عشان الدكتور قال كده
نور بصتله بحزن حاضر وراحت اكلت ورجعت عل الكنبه عشان تنام
بدر خرج لها انتي بتعملي اي
نور بستعد عشان انام
بدر لا مش دلوقتي تعالي عاوزك
نور عاوزني في اي
بدر رفع حاجبه واحد عاوز مراته هيكون عاوزها لي
نور فهمت هو قصده اي وعيطت بس انا مش عاوزه وتعبانه
بدر قرب منها وشدها له وانا مش بستاذنك يا روح امك انا هاخدك بمزاجك او غصب مش فارقه وانتي عارفه كده
نور بعياط والنبي يا بدر بلاش عشان خاطري والله ما هعمل حاجه خالص وهسمع الكلام بس بلاش انا تعبانه اوي والله
بدر مسكها من شعرها وجرها علي الاوضه وانا مش هتحيل علي اخلك انا ورمها علي السرير ولا كان مهتم بصرخها ولا بعيطها ولا اي حاجه اكن اللي في ايده دي عروسه بلاستيك
………
عند شهد
وهي قاعده في المستشفى في مكتبها احمد خبط عليها ودخل
احمد دكتوره شهد ممكن ادخل
شهد بغضب انت ازاي تتجرأ وتخبط علي باب مكتبي اصلا مش تخشه
احمد بحزن شهد ارجوكي الموضوع بقاله ٣ سنين وانا اتاسفتلك بدل المره مليون حقك عليا بجد انا اسف وعرفت غلطتي
شهد بغضب اسف علي اي علي انك بس فضحتني يوم فرحي وطلقتني وانك روحت اتجوزت بعدها باسبوع انت مجنون ولا اي اطلع بره دلوقت حالا بدل ما اتجنن عليك بره
احمد يا شهد اسمعيني بس
شهد بعصبية بره بقولك
احمد حاضر يا شهد هخرج انا اسف
شند قعدت علي المكتب تعيط
……..
نور قامت بصعوبه بعيد عن بدر وهي بتعيط ومش قادره تتحرك من التعب
بدر نده عليها راحه فين
نور بصوت مبحوح هخرج انام
بدر لا انتي هتنامي هنا يلا تعالي نامي
نور بصوت مبحوح وعياط لا مش عاوزه انام معالك في مكان واحد
بدر قاملها وضربها بالقلم وانا مش بستاذنك يا روح امك وشدها عشان تنام
نور عضمت عنيها بتعب واستسلام ونامت
…….
نهايه الفصل
الفصل الخامس
قبل ما ابدء الفصل حابه ندعي للطفل ريان ربنا يرحمه ويغفر له ويسكنه فسيح جناته ويصبر اهله يا رب 🤲💔
……….
نور صحيت من النوم بتعب وبعدت عن بدر وقامت دخلت الحمام اخدت دش واتوضت وصلت واخدت حقنه الأنسولين بتاعتها وفطرت حاجه بسيطه لان ملهاش نفس ابدا للاكل
بدر صحي من النوم زراح قعد علي الكانبه
بدر انتي يا زفته
نور انا اسمي نور
بدر رفع حاجبه بغيظ وانا قولت زفته وتاني مره مترديش عليا عشان مقومش اك*سر عضمك تمام
نور بخوف حاضر طب انت عاوز اي
بدر اعمليلي فطار وقهوه مزبوطه بسرعه
نور اتنهدت بحزن حاضر بس كنت عاوزه اقول حاجه
بدر امممم بس اختصري
نور الترم التاني قرب يبدا وكنت عاوزه اجيب حاجه المدرسه من البيت لو ممكن تخلي حد يجيبهالي
بدر يعني مش عاوزه انتي تروحي تاخديها مثلا
نور بجمود لا مش عاوزه
بدر غريبه دي شويه يا نور انك من اول ما جيتي هنا وانتي مقولتيش انك عاوزه تشوفي امك او اختك ولا مره
نور مش عاوزه اشوفهم انا حره في اي انا كل اللي انا عاوزه حاجتي بتاعت الدراسه
بدر قام وقرب منه وحاوط وسطها بايد واللايد التانيه اخد خصله من شعرها ولفها علي ايده
بدر بهدوء وهو في برضو واحده متجوزه بتدرس
نور بفزع انت قصدك اي انك مش هتخليني اتعلم لا يت بدر ارجوك انا مش هستحمل حاجه زي كده انا بحب دراستي جدا
بدر بمكر طيب وانا بقي هستفاد اي
نور مش فاهمه
بدر ايوه يعني هتعمليلي اي عشان اوفق
نور فطار وقهوه انت قولت
يدر لا دول كده كده هتعمليهم هتقنعيني ازاي اني اوتفق بقي علي الدراسه
نور طب انت عاوز اي
بدر عاوزك بمزاجك
نور بصات الناحيه التانيه وحولت تبعده سيبني طب اروح احضرلك الفطار
بدر ش*د خصلتها مسمعتيش ردك
نور بالم طب انا بس مش فاهمه اعملها ازاي بمزاجي دي
بدر هفهمك حضرياي الفطار الاول وانزل اروح الشغل وارجع القيكي جاهزة ليا وانا هقولك تجهزيلي ازاي
………….
منال والدت بدر بغيظ بقولك اي يا دياب انا اصلا مش طايقه نفسي كفايه ان ابني الوحيد اتجوز الزفته بنت اخوك دي سيبني بقي اروح اطمن عليه
دياب يا وايه اقعدي في حته بقي
منال هروحه يعني هروحله يا دياب
دياب طب ماشي اتهدي وابقي اوديكي له بكره
منال اما اشوف
…………
بوسي اخت نور مامي مسمعتيش حاجه عن البت نور
هاله لا ومش عاوزه اسمع الحمدلله انها غارت في داه،يه كنا هنروح في ابو بلاش لو مكنتش راحت مع ابن عمك المجنون ده
بوسي امممم عندك حق بس بصراحة الواد مز اوي يا مامي
هاله ياختي اتلهي ده كان هيم*وتنا
بوسي ضحكت طب والله يا رتني كنت انا اللي هو عاوزها كنت روحت معه هوا
هاله بس يا بت بعد الشر عنك
بوسي بس تفتكري عمل معها اي
هاله مش عارفه بس اكيد مش خير
……..
بليل فضلت نور تبص لقميص النوم اللي بدر سايبهولها ومش عارفه تعمل اي
نور قعدت تعيط اعمل اي بس يا ربي اووووف انا مش هعرف اعمل اللي هو طلبه مني ده وقعدت تفكر كتير بس مكنتش قادره تنفد اللي طلبه منها بدر شويه وسمعت باب الشقه بيتفتح قامت بسرعه واخدت القميص و ….
الفصل السادس
نور اخدت القميص ولبسته وبدر دخل الاوضه لقاها لبسه القميص
نور بص بقي انا مش هعرف اعمل حاجه من اللي انت طلبتها مني دي ده اخري
بدر كان بياكل لبانه وقرب منها ومسك وسطها
بدر هو انتي تنكه كده علي اساس اي انتي اللي محتجالي علي فكره مش العكس
نور بقرف انت بتندغ لبانه هو في راجل بلبانه شكلك مقرف اوي وانت بتندغها شبه البنات كده
بدر اتعصب وش*دها من شعرها انتي يا بت مستفزه كده ليه
نور اه اوعي بقي هو كل شويه تش*د شعري يا رب ايدك تتك*سر
بدر بغيط ضر*بها بالقلم طب والله لاكون انا اللي مك*سرك هيبقي كويس
نور بعياط بجد ربنا ينتقم منك عشان انا معملتش حاجه لكل ده واوعي انا لا عازوه اروح مدرسه ولا حتي اوعي انا خارجه انام بره
بدر مسكها قبل ما تخرج راحه فين انتي هبله انت فاكره نفسك تعملي اللي انتي عاوزه كده
نور بطفوله طب عاوز اي يا بدر بقي انا تعبانه عاوزه انام وانت بتضر*بني وانا مش عملت حاجه ها اللي بعده
بدر ابتسم علي شكلها القميص اللي انتي لبسه ده مش لايق خالص علي تعبير وشك
نور ابتسمت له بكسوف انا عاوزه انام
بدر خدتي الانسولين النهاردة
نور اه
بدر هو السكر ده جالك مين في السن الصغير ده بيبقي وراثه ولا ابوكي ولا امك عندهم السكر
نور مش عارفه هو عندي معرفش بقي
بدر طب حطي الاكل قبل ما تنامي انا هروح اغير يلا
نور حاضر وخرجت تحضرله الاكل
ورجعت ومعها الاكل
نور اتفضل الاكل اهو
بدر طيب واكل ونور شالت الاكل ورجعت
نور ممكن انام بقي
بدر شدها قعدها علي رجله ولقته بي*بوس رقبتها
نور بتعب لا لا يا بدر عشان خاطري لا مش عاوزه
بدر همس في ودنها لو مش عاوزني اتعصب واتعبك زي كل مره اهدي ومضيقنيش
نور طب الله يخليك سيبني انا تعبانه مش عاوزه بس بدر مسبهاش
نور زقته بعصبية اوعي بقي بقولك مش عاوزه اي مبتفهمش
بدر ابتسم لها بشر انتي كده بتلعبي في عداد عمرك تعالي بالزوق احسن يا نور
نور بتعيط مش عاوزه سيبني بقي
بدر انتي حره وسح*بها من شعرها علي السرير
…………….
تاني يوم الصبح نور صحيت وهي مش قادره تتحرك فعلا قامت بالعافيه وبصت علي هدومها المق*طعه بحسره ودخلت الحمام بتبص علي نفسها في المرايا لقت ج*سمها كله كد*مات زرقه وحمرا ووشها وارم من كده الضر*ب شكلها كان بش*ع بجد قعدت علي الارض في الحمام تعيط لحد ما لقت بدر داخل عليها ونزل قعد لمستوها
بدر بص علي جس*مها والعل*امات اللي عليه
بدر شوفي بقي لما مبتسمعيش الكلام بيحصل اي عجبك شكلك كده
نور بصتله بقهر وهي بتعيط انت بجد مش طبيعي مفيش حد طبيعي يعمل كده حرام عليك ليه كل ده عملت اي وحش ليك عشان تعمل فيا كده
بدر مسك بقها متعصبنيش عليكي لسه صاحين يلا قومي حضريلي الفطار يلا وقهوه عشان مصدع وفكي وشك النهاردة الجمعه يعني اجازه قاعدين في وش بعض يلا
نور قامت وهي بتعيط عملت اللي طلبه منها وغيرت هدموها واخدت الانسولين بتاعها ولسه هيقعدوا ياكلوا سمعوا الباب بيخبط بدر راح فتح لقاها مامته وبابه
منال ازيك يا حبيبي عامل اب طمني عليك
بدر الحمدلله يا امي احم خير يا حاج في حاجه ولا اي
دياب امك يا سيدي مصممه تيجي تطمن عليك
بدر اه طب اتفضلوا اقعدوا افطروا معانا وراحوا قعدوا علي السفره
نور احم ازيك يا عمي ازيك يا طنط
منال بصت لها بقرف ومردتش عليها
نور اتنهد ولسه هتقعد عشان تاكل
دياب بزعيق انتي هتقعدي معانا واحنا بناكل ولا ايه
في اي يا بدر
بدر نور يلا جوا
نور بصوت واطي بس يا بدر انا واخده الانسولين للزم اكل
بدر بصلها بغضب لما لقها مدهلتش قامت ش*دها من ايدها ودخلها الاوضه
بدر بزعيق مبتفهمش انتي ولا اي
نور بتعب لازم اكل
بدر اووووف بت انتي اخرسي بقي تعالي واخدها حبسها في الحمام وقفل عليها وخرج نور قعدت تعيط لحد ما بقتش حاسه بنفسها و ….
نهايه الفصل
رايكوا وتفاعل عالي عشان انزل الفصل اللي بعده بسرعه ❤️
الفصل السابع
بدر اووووف بت انتي اخرسي بقي تعالي واخدها حبسها في الحمام وقفل عليها وخرج نور قعدت تعيط لحد ما بقتش حاسه بنفسها واغم*ي عليها من التعب
عند بدر ومنال ودياب
منال بسخريه الشملوله بقي عامله معك اي
بدر بثقه وهتعمل اي يعني هي تقدر تعمل حاجه اصلا
دياب خبط علي كتفه بفخر جدع يا بدر راجل يابني
منال بمكر طيب يا حبيبي انا هسيبك دلوقتي ونمشي اصل ضهري وجع*ني اوي يا بني من امبارح والبت صفاء مجتش امبارح وانا اللي بعمل كل حاجه في البيت
بدر بقلق وهي مجتش ليه يا امي
منال اصل اخوها تعبان اوي فقالت هتقعد بيه لحد ما يتحسن
بدر طب انتي متتعبيش نفسك في حاجه يا امي انا هبعتلك نور كل يوم وانا رايح الشغل تشوف طلباتك وابقي اعدي اخذها وانا راجع
منال بانتصار ماشي يا حبيبي تسلملي يلا يا دياب بقي نرجع
دياب اه يلا يا حجه
ومشيوا
بدر رجع الاوضه ودخل الحمام يشوف نور لقها مغ*مي عليها طبعا شالها وحطها علي السرير وحاول يفوقها
لحد ما فاقت
بدر قوقي يلا عشان تاكلي نور من كتر التعب مردتش عليها وهو جاب لها الاكل
نور ابتدت تاكل من سكات بس كل نظارتها له كانت كلها حزن وعتاب بس مكنتش قادره تبصله بك*ره
نور خلصت اكل ولفت وشها بعيد عن بدر وهو شال الاكل ورجعه المطبخ ورجعلها تاني
بدر بصي بقي عشان نعيش حلوين مع بعض انتي اللي بتعصبيني وبتجيبي لنفسك الضر*ب
نور بصتله وهي مش مصدقه نعم انا انا اللي بجيب لنفسي الضر*ب بجد هو ده تبريررك صح
بدر بيرود انا مش بابرر افعالي لحد وردك وجدالك ده هو اللي بيعصبني عليكي تمام بطلي تردي انتي بس وانتي هتبقي كويسه
نور بسخرية ونسيت تقول ابقي معاك بمزاجي صح
بدر ببرود مش فارق معايا المهم من بكره هعديكي علي امي عشان البنت اللي بتنضف البيت خدت اجازه وامي مش هتقدر تعمل كل شغل البيت لوحدها
نور برقت وقامت صوتت فيه نعم هو انت كمان عاوزني ابقي خدامه لامك انت مجنون
بدر قام مس*كها من شعرها وترجعي تزعلي لما اضر*بك
نور بوجع اه يا رب ايدك تتشل يا رب اه شعري سيبني يا بدر سيبني بقي
بدر سا*حبها من شعرها قولتلك لسانك ده هق*صهولك
نور بعياط طب خلاص والنبي مش هتكلم شعري هيطلع في ايدك اه
بدر ساب شعرها وز*قها امشي يا بت من وشي دلوقتي غوري
نور طلعت تجري علي بره وهي بتعيط
……….
عند شهد منال فضلت ترن عليها لحد ما ردت
شهد اي في اي مش قولت مش عاوزه حد يكلمني انا
منال يا شهد يا بنتي انتي مش بتردي عليا الا كل فين وفين مش كفايه مش قاعده معانا كمان مش عاوزاني اسمع صوتك
شهد انا مش عاوزه حد ممكن بقي تسيبوني في حالي انا بجد تعبت من كل حاجه حرام عليكوا بقي مش كفايه اللي ابنك اتهبب عمله رايح يتجوز عيله ومطلع عينه والله لولا اني حالفه ما ليا دغوده بيكوا كنت باغت عنكوا وخلصت البت منه حيوان وهنجي صحيح
منال يا شهد ده اخوكي عمل كده عشانك انتي عشان ياخد حقك
شهد بعصبية انتوا حد مصلتكوا عليا حقي اي اللي يا خده من نور هي البت كانت عملت اي حاجه اقفلي يا امي لو سمحتي مع السلامة
……….
بدر نور يا نور
نور يخربيت نور وزفت ولا هيتخرب اكتر من كده اي اووووووف
نور نعم اي
بدر شاي عاوز شاي
نور هو انت فاكر نفسك في قهوه في اي
بدر يا رب الصبر روحي اعملي الشاي عشان ماقوملكيش يلا
نور ماشي بس بعدها هدخل انام ومتقوليش عاوزك عشان وربنا هرميلك نفسي من الشباك
بدر بصلها من فوق لتحت يلا يا نور يلا يا ماما روحي اعملي اللي طلبته منك
نور بتهديد ماشي بس زي ما قولتلك
بدر اتعصب وقام وخبط الترابيزه برجله كس*رها وراح عليها جا*بها من شعرها وضر*بها بالقلم هو انا يا روح امك مش هعرف اربيكي ولا اي طب والله الليلة لماخليكي تعرفي تردي تاني بقي عمرك تعالي بقي واخدها الاوضه ونزل فيها ضر*ب بالح*زام لحد ما كانت هتموت في ايده
بدر وهو بينهج ابقي اسمعلك صوت تاني بقي
نور فضلت تعيط بصوت واطي ومش عارفه تتحرك سنتي عشان ج*سمها ميوج*عهاش اكتر
فضلت علي الحال ده لحد الصبح وبدر نايم جنبها بهدوء ولا اكنه عمل حاجه وصحي الصبح
بدر شدها من ايدها قومي يلا اغسلي وشك وخدي حمام عشان هنروح لماما البيت نور وهي بصه في الارض راحت نفذت الاي هو قاله من سكات مكنتش هتقدر تستحمل عل*قه زي دي مره تانيه
نهايه الفصل يا تري ايه اللي هيحصل لنور في بيت منال لسه في حاجات كتير مش واضحه
الفصل الثامن
نور خرجت بعد ما اخدت الشاور
لقت بدر قاعد عل السرير مستنيها
بدر تعالي
نور بصتله بخوف بس راحت عنده وبصوت ضعيف
نعم
بدر قربي اقعدي هنا جنبي
نور راحت قعدت جنبه وهي خايفه انو يض*ربها
بدر جاب علبه مرهم للك*دمات وابتدا يحطلها منها علي جس*مها
نور دموعها كانت بتنزل وهي ساكته
بدر بضيق اووووووف انتي عجبك كده مرتاحه دلوقتي من شكلك شايفه جس*مك عامل ازاي مش قولتلك متعصبنيش مبتسمعيش الكلام وادي النتيجه
نور كانت بتعيط بصوت واطي ومش بترد عليه
بدر اتنهد قومي البسي كلي وخدي الانسولين بتاعك يلا
نور قامت بهدوء عملت اللي هو قالها عليه
ب ر احم ممكن تقعدي النهاردة متروحيش في حته هقول لماما انك مش هتعرفي تيجي النهاردة واروح لها النهاردة عشان ج*سمك ميتعبكيش اكتر
نور كانت بصه في الارض ومش بترد اكتفت بانها حركت راسها بمواقفه
بدر بصلها بضيق وسابها ونزل
نور قعدت مكنها علي الارض فضلت قاعدت كده ساعات مش بتعمل اي حاجه غير انها بتفتكر اللي حصلها في كل حياتها من معامله مامتها ليها وحبها لاختها اكتر منها من باباها واللي كان بيعملوا فيها لحد ما حست ببدر داخل الاوضه
بدر باستغراب نور انتي لسه قاعده في مكانك من الصبح
نور بصوت واطي هي الساعه كام
بدر احنا بقينا المغرب
نور قامت من مكانها عاوز مني حاجه
بدر احم لا تقدري تنامي انا اكلت بره
نور من سكات راحت نامت لحد تاني يوم وصحيت وهي مفيش كلام تقريبا بينها وبين بدر غير كلمات بسيطه
صحيت وبدر وصلها عند منال وهو راح الشغل
نور اول ما دخلت البيت ومنال بتبصلها بقرف ومش طايقها
منال بامر اول حاجه تجري تعمليلي كبايه شاي عشان اشوف هاخليكي تعملي اي
نور ف نفسها اي حكايه العيله دي والشاي بس راحت عملت لها اللي هي عاوزه
منال بصي بقي تروحي المطبخ شوفي في اي يتعمل وتجهزي الغدا وتنظفي البيت كله وفي غسيل عاوز يتغسل بس الغساله بيظه و
نور قطعتها لا حضرتك مش محتاجه تكملي انا عرفت هعمل اي وسابتها ودخلت المطبخ كانت عارفه انها عاوزها تنضف البيت كله من اول ما بدر وداها لحد ما رجع اخدها
بدر احم نور من امبارح وانتي مبتتكلميش تقريبا مش عاوزه تقولي حاجه
نور بصوت واطي لا
بدر طب عملتي اي عند ماما انهارده
نور نضفتلها البيت
بدر اه هي قالتلي
نور هو ممكن ادخل انام عشان انا تعبانه
بدر انتي مكلتيش هناك كلي اي حاجه ونامي
نور لا عاوزه انام
بدر اتنهد خلاص براحتك
وفضلت نور تروح كل يوم لمنال ومنال طبعا مبتوصاش في مضايقه نور وبدر فضل يحاول يتكلم معها طول المده دي بس نور مكنتش بتكلمه لحد اليوم ده
منال انتي يا زفته
مور راحت لها وهي باين عليها التعب جدا نعم
منال هاتيلي طبق مايه سخنه وتعالي ادعكيلي رجلي وجعاني
نور بصوت عالي نعم احنا هنهزر بقي بصي انا مستحمله الاي انت بتعمليه ده بالعافيه بس اكتر من كده وتخلنيش اشغل الجنونه عليكو انتي وابنك وجوزك
ف الوقت ده بدر دخل من بره عل معاد رجوعه وسمه الاي نور قالته
بدر بغضب نور انتي اتجننتي
نور بزعيق اه اتجننت منكوا انا خلاص جيب اخري
بدر بغضب شدها من ايدها حسابنا في البيت واخدها ونزل نور اول ما دخلوا جريت عل الاوضه واترمت عل السرير تعيط بدر دخل بسرعه ولسه هيزعق لها ويتخانق معها لقها بتتكلم بصوت ضعيف
نور بدر الحقني بطني يا بدر هتموتني هموت من الوجع
بدر بصلها بشك بتعملي كده عشان مضر*بكيش صح
نور بعياط وصوتها كله الم لا والله بطني بتتق*طع
بدر قرب منها نور مالك وولفها له وبص عليه كويس لها هدومها من تحت فيها د*م
بدر بفزع نور انتي انتي في د*م علي هدومك
نور بصت عل نفسها بخوف طب اي اعمل مش فاهمه حاجه
بدر نور هي اخر مره جيتلك امتي
نور ها من اول ما تجوزنا مش جتلي
بدر بغضب طب ومقلتيش ليه
نور بعياط ووج*ع مانا معرفش افتكر ان كده عادي ان المتجوزين مش بيحصل لهم كده
بدر بخوف يانهار اسود نور انتي كده كنتي حامل
نهايه الفصل
رايكوا وتفاعل عالي عشان انزل الفصل اللي بعده بسرعه ❤️
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق