القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الليث الفصل الحادي عشر والثاني عشر بقلم دينا ابراهيم

 رواية عشق الليث الفصل  الحادي عشر والثاني عشر   بقلم دينا ابراهيم 




رواية عشق الليث الفصل  الحادي عشر والثاني عشر   بقلم دينا ابراهيم 



ما ان فتحت الباب حتي تقدم ليث منها غاضبا ساحبا لها في الداخل واغلق الباب بالمفتاح !!!!

كارمن بخضه : حصل ايه ؟

-حصل انك نسياني ياهانم انا من ساعة مادخت البيت ده مشفتكيش !! انا مبحبش كده ..انا رقم 1 عند مراتي انتي فاهمه ...

اخذت نفس عميق وحاولت الا تضحك علي افعاله..

-بس انا مشفتهمش بقالي اسبوع وبعدين انا كنت معاك علطول عادي يعني..

- عاااادي !!!!!!!!

نظر لها وبدأ يقترب منها وهي تبتعد حتي التصقت بالحائط ...

-قولي سبب واحد دلوقتي يخليني مااعاقبكيش علي كلامك السخيف ده..

-اممم عشان ماما بره واكيد هتزعل لو عيط؟!

ضحك ليث و سند برأسه علي رأسها: مش عارف اعمل معاكي ايه بجد...

ابتسمت كارمن بخجل : ما انا كمان مش عارفه اعمل معاك ايه؟؟

احتضنها ووضع رأسها علي صدره وقال بصوت خافت: خليكي جمبي كده وبس..هو ده اللي انا محتاجه...

رفعت كارمن عينيها لتنظر في عينيه المشعه بالحب لها فوقفت علي اطراف اصابعها وطبعت قبله خفيفه علي وجنته.. ارادت التملص منه كعادتها والابتعاد...ولكنه افشل محاولتها وخطفها في قبله عميقه انستهم الحياة حولهم... لم يكتفي ليث بهذه القبله فداخله يريد المزيد والمزيد ولن يكتفي حتي يمتلكها بالكامل وتصبح له ..ترك شفتيها وبدأ يقبل رقبتها الناعمه ..

كانت كارمن متقطعه الانفاس متمسكا بليث وكأنه حبل النجاة ..كانت ملتصقه بالجدار خلفها وبليث امامها..بدأ ليث بفك ازار فستانها ملتهما اي مكان يظهر منها بشفتيه المتعطشه لها ..ضغطت بيديها علي كتفي ليث وشعرت باقدامها تنهار من تحتها ..

كارمن بصوت متقطع : احنا في المكتب ...حد هيشفنا ..

رفع ليث رأسها ينظر للحاله التي جعلها هو فيها شفتاها المنتفختان ووجهها ورقبتها الحمراء ..حاول كبح نفسه عنها ..اغمض عينيه وابتعد عنها قليلا ..عدلت كارمن ملابسها بسرعه ..

ليث بصوت مبحوح: انا هسيبك دلوقتي ..بس المرة الجايه مفيش حد هيمنعني عنك ..

امسك بذقنها لينظر في عينيها بحثا عن اي خوف منه او رفض..

-ماشي يا كارمن ...

اخفضت عينها بخجل فوصل الي ما اراده... قبل رأسها ببطئ ثم يداها واتجه الي مكتبه ليستكمل اعماله ..فتحت كارمن الباب لتخرج سريعا ولكنه اوقفها مرة اخري..

-كارمن..

-اممم نعم..

-من هنا ورايح طول ماانا في البيت المكان اللي انا فيه انتي تكوني فيه..مفهوم..

هزت رأسها :مفهوم ..

- قلت قبل كده بكره ردك اللي بكلمه واحده بس..انا اسمي ليث ..

-انا اسفه اصل انا بنسي...ياليث..

ليث بتهكم :بتنسي !!! طيب عتبري ان ده الانذار الاخيرفي الموضوع ده، و مش عايز انه يتكرر تاني .....

كارمن بانزعاج لنفسها : هيفضل كده علطول متحكم في كل حاجه مش...

-لو عايزة تقولي حاجه عالي صوتك !!!

كارمن بابتسامه مجبرة : مبقولش ..عن اذنك..

-اتفضلي...

ما ان خرجت حتي ابتسلم ليث علي عناد قطته الصغيرة...

_____________

صفاء بتوتر : مش هعرف اقعد اكتر من كده ..ابيه رجع..و انت عارف ابيه صعب اوي..

عادل بحزن :طيب ..هتوحشيني جدااا..وبعدين انا عايز اقولك علي خبر وحش شويه..

-ايه حصل حاجه ؟طمني بسرعه؟!

-يابنتي اهدي اديني فرصه اتكلم..

-اهووه...ووضعت يدها علي فمها..

ابتسم عادل وهز رأسه علي عفويتها..

-انا اجازتي هتخلص بكرة خلاص وابويا هيرجع مكاني تاني...

صفاء بصدمه : بجددد طيب وانا.. كادت صفاء ان تبكي فامسك عادل بيدها..

-متقلقيش ياصفاء انتي عارفه انا بحبك قد ايه وعمري ماهسيبك..ومتخافيش هاجي لابويا اول ماافضي اعدي عليه هنا واشوفك بردو...

صفاء بدموع : ماشي اصلي اتعودت عليك..

-مش اكتر مني بس كده احسن وقريب جداا انا هتقدملك بس خايف من اخوكي يرفضني..

اسرعت صفاء : الموضوع ده مفارقنيش وخايفه جدا بس عندي ثقه في اخويا هو عمره مافكر كده ابداا..هو ممكن يكون مغرور وبيحب مركزه بس عارف ان كلنا ولاد 9 وانا ميهمنيش فلوس الدنيا كلها من غيرك..

وضع يده ع وجهها و نظر في عينيها بحب..

-بحببببك..

وضعت يدها علي يده ...

-وانا كمان بحبببك...

تاه كلاهما في عين الاخر حتي قاطعتهم كارمن...

-احم احم نحن هناااا ...

ابتعد كلاهما عن الاخر

ضفاء بخصه :اخص عليكي خضتيني...

-هممممم لا ماليش حق معلش..

-بس يا امضه انجري قدامي..

ذهبت الفتاتان وصعدا الي غرفه صفاء التي ما ان اغلقت الباب حتي انهالت عليها كارمن بالاسئله..

-اعترفي بكل حاجه ؟؟ بسرعه اللي شفته ده حب صح؟؟ انا اخر مرة سيبتك كنتي بتكرهي ومش طيقااه !!!! وهتعملوا ايه دلوقتي؟؟؟!

اطلقت صفاء صافرة وقالت :بسسسسسس وقت مستقطع ..ايه ياكارمن اديني فرصه ارد ...

-ههههههههههههه ماشي ماشي بس بسرعه

-تعالي اقعدي وانا هحكيلك علي كل حاجه ...

وبعد ان قصت عليها كل شئ...

-يابت الايه يالظينه كل ده في شهر والنعمه انتي اجدع مني انا كنت بشوف اخوكي بلف وارجع تاني..

-ههههههههههههه عيب عليك ده انا صوفي ، بس تفتكري أبيه هيرضي..

كارمن بحب : ان شاء الله ..صحيح ليث صعب جدا بس هو من جواا طيب جدا جدا بس مش بيعرف يعبر عن اللي جوا...

-تيرررراااررررارررررااا.. يخربيتك حوشي القلوب اللي بتوقع منك...

كارمن بانزعاج : تصدقي انتي كلبه اصلا وانا مش هعبرك تاني..

صوفي بضحك: خلااص خلاص بس يعني مكنتش اعرف انك واقع في ابيه اوي كده...

كارمن بخجل : انا واقعه من زمان اصلاا بس انتي اللي هبله ...

-بتهزري صح!!!كارمن انتي عايزة تفهميني انك كنتي بتحبي ابيه من الاول!!!!

-ايووة ..طول عمري وانا بحبه ،هو اكتر حد اهتم بيه وخاف عليه ،حتي لو اسلوبه عنيف بس في حنان فظيع كان بيحسسني اني ملكت الدنيا..

امسكت صفاء بيدها: كارمن انتي بجد احسن واحده شوفتها في حياتي واتمني ان ابيه يقدر يسعدك بجد واوعديني انه لو عملك اي حاجه تقوليلي وانا هساعدك ماااشي...

كارمن بابتسامه:ماشي..

فجأه تركت صفاء يدها وقالت بانزعاج: بس ده ميمنعش يا هانم اني مقموصه منك ، ازاي تحبي حد كل ده ومتقوليش لاختك ..ده انا كنت مهريه روايات ياشيخه...ومحتاجه اي حاجه عملي...

-ههههههههههه ابو دماغك ياشيخه...

دق الباب ودخل احمد الي الفتاتان ...

احمد بسعادة بالغه : قوموااا بسررعه كل واحده فيكم تديني بوسه وتقولي قد ايه انا فظيع قد ايه انا كيوت ......

قاطعته صفاء: اييييييه المقدمه البشعه دي..عايز ايه يااحمد دلوقتي..

-احمد بيه ياكلبه...

-احمد حبيبي لو مش عايزني اغلط فيك انجز بسرعه

اخرج احمد 3 تذاكر :الرحله بعد بكرة ...وادي 3 تذاكر بتوعناا 

كارمن بخوف وتوتر : لا انا مش هروح...

اختفت ابتسامه احمد : نعم ياختي بعد الشحططه دي كلهاا والنعمه اقتلكم..

صفاء : يابنتي مالك بس في ايه ؟؟

كارمن بتوتر: اصل ليث هيطربقها علي دماغي لو عرف وانا خايفه اوووي الصراحه..

احمد بهدوء :ياستي متخافيش اصلا ابيه مسافر بكرة وهيقعد هناك 5 ايام يعني هنروح ونيجي قبل ماهو يرجع ..هيعرف منين بس...

-لا بردو ياجماعه انا مش حابه اني اعمل كده ..حاسه اني بخدعه كده...

صفاء بسرعه:لا ابوس ايدك مش بعد كل ده تعملي فيه كده !! انت جايه تتوبي دلوقتي !!!

كارمن باستسلام :طيب ربنا يستر بقااا..

____________

في المساااء اخذت كارمن حمام دافئ وارتدت شورت وطوب اسود واتجهت للنوم وهي تفكر في ليث والرحله وماسيحدث !!!!

كاد النوم ان يأخذها عندما فتح ليث الباب بعنف،اعتدلت بخصه ووضعت يدها علي صدرها...

-خضتني؟!! في ايه؟؟

ليث بغضب يرفع رأسه ويضغط علي انفه في محاوله للسيطرة علي نفسه...نظر لها وقال..

-ممكن اعرف بتعملي ايه؟؟

كارمن بخوفة : انا نايمه !!!او كنت هنام قبل ماحضرتك تدخل...

اتجه ليث نحوها دون اي كلمه فقط نظرته الغاضبه...

امسك يدها بقسوة واخرجها من سريرها ومن كل الغرفه متجها الي غرفته....اغلق الباب بعنف ودفعها لتجلس علي سريرة...

كارمن لنفسها:عرف!!هو كده عرف وهيقتلني دلوقتي.. الله يخربيت شورتك ياصفاء..

فاقت علي صوت ليث : انتي مصرة تستفزيني لابعد الحدود صح!! انا قلتلك الصبح المكان اللي اكون فيه تكوني فيه.. يعني اعملي حسابك مفيش حاجه اسمها اوضتك...عمرك شوفتي اتنين متجوزين بيناموا في اوض مختلفه!!

كارمن بخوف وصوت متقطع: انا اسفه!!!محدش قالي حاجه!!!

خبط الحائط بيده من شده الغيظ وقال : هي دي كمان عايزة حد يقولهالك..ايه ما بتفهميش لوحدك ...

بكت كارمن ووضعت يدها علي رأسها من شده الخوف ..لماذا هو ثائر هكذا ؟!!

اعطاها ليث ظهره واراد ان يهدء من نفسه ..فقد رأي الخوف مرسوما علي ملامحها ..نظر حوله لا يعرف ماذا يفعل ..وجد مكان تدريب الملاكمه الخاص به فبدأ في خلع بدلته ..نظرت له كارمن بخضه ..لماذا يخلع ملابسه ؟!!!!

كلرمن لنفسها: احييه هيعمل ايه ده ان شاء الله ..والله ياليث لو قربتلي لاصوت والم الناس هااه..

كان ليث في عالم اخر..بدأ يلكم ويفرغ طاقته فهي ملاذه للتخلص من الغضب بداخله..ظل ليث يلكم كثيرا والعرق ينصب منه ..سمعت هاتفه يرن ولكنه لم يعره اي انتباه..اقتربت منه وهي تنادي

-ليث..

-لييييييث ...

-يا ليث انت لسه مخاصمني..

حاولت لمسه من الخلف لتلفت انتباهه فكاد ان يضربها ..فقد نسي ليث انها موجوده من الاساس..خافت كارمن وظنت انه سيضربها لانه غاضب منه وبدأت في البكاء واضعه يدها علي رأسيها لتحتمي منه...

وجدها ليث تبكي بشده وصوت بكائها كان يمزق داخله ..اقترب منها وامسك بيديها يبعدها عن وجهها نظرت له كارمن بلوم وعتاب بينما يمسح هو دموعها بحنان ..

كارمن لنفسها: ليه بتعمل فيه كده !! بتخوفني منك وفي لحظه بعدها تحسسني ان محدش بيحبني قدك ..

كان الحديث واضح في عينيها الدامعتان ، فقبل ليث رأسها وحملها ليجلس علي سريره و يهزها بين ذراعيه..طوقت كارمن ليث بحضن كبير تخرج فيه كل مابداخلها ويستمر هو في تمليس شعرها والتربيت علي ظهرها حتي هدأت تمام..

نظرت له كارمن بحزن فقبل كلتا يداها وقال...

-متزعليش مني ... انتي عارفه انتي ايه بالنسبه ليه..


رد كارمن بعناد طفولي: لا انا معرفش..

ابتسم لها ليث ونظر بشغف في عينيها : لا انتي عارفه وعصبيتي دي كلها سببها اني عايزك تكوني ليا وتحسي بيا ،، انا....

نظرت له بترقب: انت ايه؟!!

-انا بحبك ..مستحيل متكونيش حاسه كل اللي بيحصلي ده من بعدك عني ... ومن يوم ما خالتي رجعت بيكي وكنتي صغيرة حسيت اني مسئول عنك وعن حمايتك وانا عارف اني فشلت في كده..

-لا انت عمرك ماقصرت معايا وطول عمري بحس بامان وانت جنبي وبس..

-ماتحاوليش تخففي عني ..انا مش عبيط وعارف اني قصرت..

وضعت يدها علي فمه : بس خلاص انسي كل حاجه انا ميهمنيش غير دلوقتي وانت معايا ...

-مش عارف عملت ايه في حياتي عشان ربنا يكافئني بيكي..انا اناني يا كارمن انا استغليت اللي حصل ده عشان اوصل لهدفي اللي هو انتي ...

كارمن بحب و خجل : هدف كنت مستنياه من زمان..

-يعني انتي كمان بت...

قاطعته كارمن بصوت خافت : بحبك والله ...

امسك وجهها بين يديه ينظر بعشق لعينيها الزرقاء كالسماء ليغيب معها في كلام العيون والحب ..كلام لايفهمه سواهم ..

وضعها علي السرير ونام بجوارها ..امسك ليث يدها يقبلها ثم رأسها وقال....

-من يوم ماشفتك وانتي ملكي ومش هتقدري تبعدي عني حتي لو عايزة ..انا بحذرك حتي وانا عارف ان التحذير ده مش هيأثر انتي ملكي خلااص ..

خطف ليث انفاسها بقبله حارة توعد بالكثير والكثير يصب فيها كل مشاعره ،ضمته كارمن لها بشده تبادله القبله والمشاهر ليغيبا معا في عالم الحب والهيام...ليصبح الاثنان واحد.... ضد عالم ملئ بالغدر والخداع....... يتبع 



الفصل الثاني عشر....


استيقظت كارمن هذا الصباح لتجد نفسها علي صدر ليث العاري شعرت بصدمه ثم تذكرت ما حدث بينهم وشعرت بخجل شديد ابتعدت قليلا حتي لا توقظه ويراها لاترتدي سوي الغطاء عليهم .. وجدت قميص له بجوار السرير حاولت التقاطه دون ان تعري نفسها ....ما ان لمسته حتي سحبها ليث بين احضانه مرة اخري ... 

نظر ليث الي وجنتها الحمراء وشفتاها الكرزيتان..وشعر بفخر داخله بانها ملكه هو فقط... 

ليث بصوت محشرج : صباح الورد...

كارمن بخجل وانفاس متقطعه: صبااح النور..

-رايحه فين ؟ هي الساعه كام دلوقتي؟

كاىمن بتوتر: كنت عايزة ادخل الحمام..ومش عارفه الساعه كام بس الشمس لسه طالعه من شويه...

ابتسم ليث بمكر: طيب قومي روحي يلا وشوفي الساعه جنبك..

ارادت كارمن القيام بالغطاء وسحبه حولها ولكنها توقفت بسرعه عندما انكشف الغطاء عن ليث العاري تماما..اعادت الغطاء بسرعه وبخضه ...

اصبحت كالمجنونه لاتعلم ماذا تفعل من خجلهاا وقد زاد عليه الضحكه المدويه التي اطلقها ليث..

اشفق ليث عليها وسحب الغطاء عليه وعليها وسحبها بين ذراعيه...

-اهدي في ايه ، بالرغم اني بحب خدودك الحمرا دي بس انا لازم اعرف الساعه كام ..لاني مسافر انهارده كام يوم كده تبع الشغل...

كارمن بتوتر وقد تذكرت ماستفعله مع احمد وصفاء ابعدت نظرها عنه وقالت..

-احضرلك الشنطه..

-مفيش داعي ارتاحي انتي انهارده وانا هظبطها...

-ولا تعب ولا حاجه بالعكس انا بتبسط لما اعملك حاجه..

قبل انفها وشفتيها مرة ومال عليها ومد يديه واحضر لها قميصه لتلبسه ..

-طيب انا هرفق بيكي عشان مستعجل بس ..هاخد شور بسرعه ومتنزليش من الاوضه لحد مااطلع..

كارمن بخجل وهي تحاول ارتداء القميص تحت الغطاء ..

-حاضر ...

دخل ليث ليستحم بينما جهزت كارمن حقيبته ..وهي تفكر في الرحله وعواقبها وردت فعل ليث اذا اكتشف امرهاا..

خرج ليث بالمنشفه حول خصره والاخري ينشف بها رأسه..

-عايزاني اجبلك ايه ياكارمن..

-مش عارفه ايه ممكن تشتريه من باريس الصراحه ..

كان ليث يرتدي ملابسه ولكن استوقفه كلامها..كيف عرفت انه ذاهب لفرنساا؟!!!

التفت ليث ينظر اليها بشك واستغراب : وانتي عرفتي ازاي اني رايح باريس؟؟؟

كارمن بتوتر وهي تحاول ابعاد عيونها التي لاتستطيع الكذب امامه...

-هاااه اصل انت علطول بتروح هناك يعني او تلاقي انت قولتلي ..

-لا انا اول مرة اروح هناك ومتأكد اني مقولتش لاي حد اني رايح اصلا غير عندي ف الشركه..

-الله في ايه يا ليث عادي يعني ..يمكن بخمن..

-كارمن انتي مخبيه عني حاجه؟!

-هاه ليه بتقول كده ..لا طبعا

اقترب منها ليث وامسك يدها بشئ من القسوة وجعلها تنظر اليه وقال بحده.

-كويس عشان لو اكتشفت انك مخبيه عني اي حاجه ولو صغيرة ... تصرفي مش هيعجبك ..اتفقناا..

هزرت رأسها بالموافقه بعنف ...سحبت يديها واتجهت ترتدي الشورت والطوب الخاص بها وارادت الهروب الي غرفتها سريعا ..ليوقفها ليث بصوته الغاضب مرة اخري..

-رايحه فين بالشكل ده ،انتي اتهبلتي؟؟؟؟!!!!

-ايه هروح اوضتي اغيرر..

-انتي ناسيه ان في راجل في البيت غيري ولا ايه..

ردت كارمن بعفويه:راجل مين ؟؟

رد بعنف:احمد طبعا

ردت باستغراب: ماله احمد!!

ليث بعصبيه: كارمن لو سمحتي اسكتي خالص ..لانك بجد بتنرفزيني..انتي ازاي تخرجي من الاوضه كده وهو ممكن يشوفك احمد مش صغير ده كبير واكبر منك ياهانم ..ياريت يكون في كنترول شويه علي تصرفاتك..

كارمن بتوتر:انا اسفه مخدتش بالي ..اصل احمد ابن خالتي يعني زي اخويا

رد بغضب : طيب مانا ابن خالتك وجوزك يعني مش اساسي يبقي اخوكي.. انا عارف احمد اخويا واخوكي وكل حاجه بس انا محبش حد يشوف مراتي كده غيري ...تمااام..

-حااضر ياليث هاخد بالي بعد كده

-ياريت متنسيش ..البسي القميص بتاعي فوقيكي وانا هعدي قدامك اطمن في حد ولا لا..

-ههههههههههههه ههههههههه حاضر..

نظر لها بغضب:اتفضلي يا مستفزه....

ذهبت كارمن بسرعه الي غرفتها حتي تغير ملابسها وتلحق بليث...

نزل ليث فوجد والدته مستيقظه وجالسه علي طاوله الطعام..

ليث يقبل يد امه بحنان: صباح الخير ياامي ..عامله ايه انهارده؟؟

فوزيه بابتسامه رضا: الحمدلله بخير ...

-اومال فين صفاء واحمد..

-صفاء بتجهز عشان الكليه و احمد طلع يجيب تلفونه وراجع..

-طيب انا مسافر كام يوم وهرجع بسرعه ان شاء الله ..خدي بالك من نفسك و من كارمن وصفاء وانا هوصي احمد يركز مع الشغل..

-طيب يابني تروح وترجع بالسلامه ..احم انا كنت عايزة اكلمك في موضوعك انت وكارمن..

ليث وقد جذبت انتباهه: اتفضلي يامي..هي كارمن اشتكت ليكي من حاجه؟؟

-لا لا خالص..انا اقصد يعني كتبتوا الكتاب ؛ والفرح مش ناوي تعمله..

-والله انا مش فاضي اليومين دول بس انتي عندك حق اكيد هي هتبقي عايزة فرح..

-طبعا ..مفيش بنت مش عايزة فرح وفستان ده حتي الدبله مجبنهاش للبت..

-متقلقيش موضوع الدبل ده في بالي ..انا كنت مستني اخلص من موضوع اهلها دول..

فوزيه بحزم: خلاص انا علي الاسبوع الجاي هجهز كل حاجه ونعملها مفاحأه وشوف لو عايز تشتري حاجه برا تعيشوا لوحدكم يعني..

رد ليث بسرعه وهدوء :لا طبعا احنا هنفضل هناا..

-بس اسأل كارمن يمكن تفضل تعيش لوحدها..

-مش هسأل لاني متأكد انها هترفض ده اولا ..ثانيا انا مش هبعد واسيبكم ياامي ...

ابتسمت فوزيه : طيب اسألها علي الاقل عشان ارتاح يابني..

-ماشي ان شاء الله ..

نزلت صفاء وكارمن التي جهزت للجامعه كما اخبرتها صفاء بعد ان وصلت الي غرفتها في الصباح..

نظر لها ليث ولفستانها الاكثر من رائع والذي يبرز جمالها...

-انتي رايحه فين ؟

-نازله الجامعه ..انا كنت ناسيه خالص ان بقالي اسبوع غايبه بس صفاء كلمتني اجهز الصبح..

-ودي هدوم تروحي بيها الجامعه !!

نظرت الي ملابسها وقالت ياستغراب : ايه وحش الفستان ده جميل جدا ..

ردت صفاء بسرعه : ايوة ومخليها زي القمر ..انت مش عاجبك ولا ايه ده زوقي يا ابيه..

تجاهلها ليث واستكمل حديثه لكارمن : اطلعي غيري مش حلو عليكي..

كارمن بحزن :طيب حاضر هغيروا واجي..

صفاء بينما تصعد كارمن : ليه يا ابيه ده فستان حلو اوي..

ليث بضيق: عارف انه حلو بس مش لايق عليها..

انزعجت كارمن التي سمعت هذه الكلمات وشعرت بحزن وكادت ان تبكي لذلك...

كارمن لنفسها: انتي هبله هتعيطي عشان ايه ..ان شاء الله ماعجبه اصلا..مش لايق عليا !! لو مش عجباه يروح يتجوز غيري..انا غلطانه اصلاا اني بهتم بمظهري عشانه وهروح الرحله وهتبسط كمان هااه ..انا مش طايقاه اصلا ....

اوصل ليث كارمن وصفاء للجامعه وازعجه كثيرا ان كارمن كانت تتجاهله طوال الطريق ولم تنظر له حتي..

ليث لنفسه: ماشي ياكارمن..هتجننيني معاكي..

______

في الجامعه.....

صفاء بفرحه مش قادرة اصدق هنطلع الرحله خلاااااص..

كارمن بملل : ااه..

-مالك يابت في ايه ؟ماتظبطي كده ..دي منظر واحده مبسوطه وهتطلع رحله..

-عايزاني اعمل ايه يعني..ارقصلك في الكليه..سيبيني في حالي هلاقيها منك ولا من اخوكي..

-ايه ده بقاا انتي زعلانه من ابيه ولا ايه..

كارمن بلا مبالاه : عادي مش هتفرق المهم هنعمل ايه بكرة ..

-والله احمد بيقول هنسافر انهاردة ونرجع بعد يومين ...

كارمن بتوتر : طيب وافرضي ماما قالتله يافالحه...

منقلقيش انا سايبه احمد يقنعها في البيت...

_________

في منزل السوهاجي.....

فوزيه بخضه: يانهار اسووود لا طبعا ده اخوك هيخليها رحله سوده عليكم كلكم..

احمد : يا ماما ياحبيبتي وهو هيعرف منين بس..

فوزيه بغضب : ومن امتي يااستاذ حاجه بتخفي علي اخوك!!!!

احمد بانزعاج: عشان خاطري بقاا ياماما دي كارمن هتموت وتطلع هي وصفاء وبعدين انا اخوهم ..معقوله مش مأمنه عليهم معايا..

فوزيه باستسللم : انت حر انت وهما بقاا بس لو عرف انا ماليش دعوه..

احمد بفرح :ربنا يخليكي لينا يارب ..انا كل اللي عايزة لو كلمك متقوليش احنا فين بس كده واتأكدي اننا هنرجع هنا قبل ما ابيه يرجع..

_____________

في المساء جهز الثلاثه للرحله وقبلوا فوزيه وانطلقوا في طريقهم...ووصلوا بعد ساعات قليله واتجه احمد الي غرفته في الفندق و صفاء وكارمن الي غرفتهم ...نامت صفاء تحلم بما ستفعله صباحا مع اصدقاءها وكارمن...

بينما نامت كارمن وكل ماشغلها هو ليث وكيف تجرأت بان تخدعه هكذا وماذا سيفعل اذا كشف امرها..

..............

وصل ليث الي فرنسا في الصباح الباكر... مر اليوم الاول بعد مقابلات عديده مع الشركه المستضيفه له ...

اما بالنسبه لكارمن فكانت ملازمه لغرفتها لا ترغب في القيام باي شئ وكادت صفاء ان تقطع شعرها منها..

صفاء بغضب : لا بجد كده كتير الصبح قولتي تعبانه ومنزلتيش البحر او الغدا وفضلتي حابسه نفسك في الاوضه لكن دلوقتي مش هسيبك غير وانتي معانا في السفاري دي....

كارمن بزهق:اوووف ياصفاء سيبيني بقااا انا تعبانه..

-لا ياكارمن لا ..يلا قدامي بقااا...

-طيب يازفته هلبس واحصلك...

-هييييييييه يلا هستناكي في اللوبي تحت متتأخريش...

..............

نرجع الي باريس وليث...

كان يستعد للنوم وتفكيره الشاغل هو كارمن وكان يقكر بصوت عالي لنفسه: ياتري عرفتي ازاي ياكارمن اني جاي هنا وليه اتوترتي اوي كده...في سر مخبياه عني بس انا هعرفه ومش هسيبك يا كارمن..

قرر الاتصال بها والسؤال عليها ولكن هاتفها مغلق ..رمي بهاتفه بعيدا بغضب ..

-اهدي اكيد نايمه ..بس دي معبرتنيش من ساعه ماسافرت للدرجه دي انا مش فارق معاها...ماااشي ياكارمن انا هربيكي ...

اراد النوم ولكن قلبه غلب عقله وامسك هاتفه مره اخري يتصل علي والدته ..

ردت فوزيه بنعاس: الو

-الو ياامي انا صحيتك ولا ايه معلش..

-لا ياحبيبي انا كنت هكلمك من بدري بس كنت خايفه تبقي الدنيا ليل انا معرفش فرق التوقيت هناك..

-انتي تتصلي في اي وقت يا ماما وبعدين التوقيت واحد زي مصر بالظبط...

-طيب ياحبيبي المهم انت كويس..

-اه يا ماما وانتو وكارمن اخباركم ايه..

فوزيه بتوتر وصوت خافض : كويسين كلنا ومستنينك..

-مالك ياامي حد حصلوا حاجه..

-لالا ابدا انا بس عايزة  ومش مجمعه..

-طيب روحي نامي وهنصل اطمن عليكي بكرة..

-مع السلامه..

-مع السلامه ياامي..


................

في شرم الشيخ ...

وقفت كارمن ف اللوبي تنتظر صفاء التي صعدت تنادي احمد ....فجأه جاء محمد من ورائها..

محمد : ازيك ياانسه كارمن..

-الحمدلله وانت ؟

-انا تمام الحمدلله وحشتينا والله الفتره اللي فاتت..

كارمن باحراج فهي تعلم برغبته في الزواج منها وتتعجب من وقوفه معها الان...

-احم  ..

-كنتي فين صحيح..

-مفيش ظروف عادي...

-طيب هو انا ممكن اسألك سؤال...

قاطعهم وصول صفاء واحمد وباقي الطلاب وذهب الجميع الي الاتوبيس للقيام بالسفاري....

عندما همت كارمن بصعود الباص رن هاتفها ... رأت اسم ليث يضئ علي الشاشه فكادت ان تصاب بسكته قلبيه ..نزلت بسرعه واتجهت بعيدا عن الباص لترد عليه ...

ليث بغضب: الوو مش بتردي ليه وتلفونك علطول مقفول..

كارمن بخوف : مفيش انا كنت هنام اهوه وبعدين تلاقيها الشبكه...

ليث بعنف : ومااتصلتيش ليه بيه لو زي مابتقولي شبكه يعني علي الاقل اطمني عليه....

كارمن بسرعه : مانا اطمنت من احمد..

-انا مالي ومال احمد انا انتي متجوزه احمد ولا اناا..

-معلش انا اسفه مكنتش اقصد وبعدين كنت مشغوله شويه مع صفاء..

-ماشي ياكارمن..

ارتفع صوت محمد الذي تعجب من تأخرها عن الباص مناديا لهاا...

-يلااا يا كارمن الباص هيمشي..


اغلقت الهاتف سريعاا ولكن بعد فوات الاوان فقد سمع ليث ....كاد ان يفقد عقله !!!!

ليث لنفسه : ايه ده !!!! بتضحكي عليه ياكارمن طيب انا هخلي ليلتك وحياتك كلها سوده ..مش ليث السوهاجي اللي واحده تلعب بيه...

حاول الاتصال بها مرارا وتكرارا ولكن هاتفها مغلق....فعزم علي العودة في الحال الي مصر لمعرفه ماذا يحدث من ورائه...

ارتدي ملابسه بسرعه وجمع اشيائه واتصل بعملاءه يعلن عن حدوث امر طارئ وانه سيعود الي مصر ويعتذر لهم...


ما ان فتح باب غرفته بالفندق حتي صعق لما راه !!!!!!... يتبع 

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع