رواية مأساة طفله الفصل الرابع 4بقلم بقلم جنات بدر
رواية مأساة طفله الفصل الرابع 4بقلم بقلم جنات بدر
"مأساةطفله "
"البارت الرابع "
"بقلم جنات بدر "
دخل جلال واتكلم بجديه عزيز الألفي أنت مطلوب القبض عليك
بص عليه عزيز وضحك بصوته كله وكمان جلال ضحك
بصت عليهم نيجار بعدم فهم واستتفهام وحست بالخوف
أتكلم عزيز بتعب فين الدكتور يابني الحقني هموت
رد جلال بعيد الشړ عنك اتفضل يادكتور
دخل الدكتور وبدأ يعالج عزيز كانت الإصابة في دراعه تحت نظرات نيجار اللي مش فاهمه حاجه
خلص الدكتور تعقيم الجرح وعطا عزيز مخدره
لما الدكتور حاجته وقال الحمدلله أنا شلت الرصا،صه وعقمة الجرح وعطيته مخدره عشان هو محتاج لي الراحه بس إحتمال يسخن باليل تابعو حالته ولو سخن اعملوا ليه كمادات وماعليه الاالعافيه
وخرج الدكتور وصلو جلال لي بره ورجع لي عزيز كان نايم
اتكلمت نيجار بغضب مكتوم ممكن أفهم إيه إللي بيحصل انا كنت مفكرك ظابط شريف ومحترم مكنتش أعرف إنك واحد مرتشي وبتتستر على مجرم
انا عايزه أمشي من هنا
رد جلال بهدوء مفيش خروج غير لما يصحي عزيز إنتي فاهمه حاجه فالاحسن تسكتي تمام
ردت بغضب مش تمام خالص ولت عشان انا مليش حد هتستقوؤي عليا لامستحيل ده يحصل وانا هكشف حقيقتكم بقي
جلال مسح وشه بغضب نيجار انتي فاهمه غلط فياريت تسكتي لغاية عزيز مايفوق وبعدين أعملي اللي تعمليه تمام
عزيز لو شخص مجرم ومش كويس كان سابك وسط المجرمين وماسالش عنك ياريت تعقلي كلامك قبل ماتتكلمي
بصت ليه وسكتت اتكلم جلال انا هكلم ممرضه تجي تعتني بعزيز لغاية مايفوق
ردت بغضب غير مفهوم لا انا هنا وهخلي بالي منه لغاية مايصحى ويقول الحقيقه
ردت جلال إنتي متأكده أنت لسه صغيرة ومش..
قطعت كلامه لسه صغيرة إيه أنا عندي 18سنه بلاصغيره
ضحك جلال وقال يعني كده كبيره المهم انا مش هقدر اقعد معاكم لازم ارجع البيت هتقدري تقعدي مع عزيز
ردت بجديه روح وانت مطمن انا كنت شايله مسؤولية ماما الله يرحمها
رد جلال الله يرحمها طيب استأذن انا بس أعذريني لآزم اقفل الباب عشان مش هضمن إنك ماتمشيش
وقفل عليهم الباب وخرج
رجع البيت جلال وقفت دينا جلال فين عزيز
أتكلم جلال بارتباك عزيز عنده شغل وهيبات هناك
اتكلمت دينا بغضب انا تعبت من الشغل ده وتعبت من حياة عزيز اللي عامله زي الصحراء ولا ليها حد كل شي في حياته فوضه مش عارفه أمتي هيستقر ويريح قلبي
تنهد جلال بتعب ورد هيكون بخير من هنا ورايح ياست الكل بس أهدي انتي صدقينى حياة عزيز هتكون أحسن وبكتير بس إنتي ادعيلو
ردت دينا والدمع في عينها بدعيلو ربنا يهديه ويروق باله
في شقة عزيز الساعه 2 منتصف الليل
عزيز كان سخن ودرجة الحرارة عاليه جدآ وبداء يهلوس
لا متسبنيش لا لا انا مش هقدر أعيش من غيرك
متسبنيش
نيجار فاقت على صوت عزيز قربت منه لقيت حرارته مرتفعه جدآ
جريت جابت مياه وقطعة قماش وبدأت تعمله كمادات
بداء عزيز يعيط زي الطفل لا ماتسبنيش لا انا بكرهك انا بكرهك أنت اللي بعدته عني بكرهك
نيجار وهي بتقيس الحرارة ممكن تهدى أنت بخير
كان عزيز شايفه شخص مقتو،ل قدمه صرخ بصوت عالي جدا ماتسبنيش وبعدين فاق مفزوع
نيجار قعده جنبه أنت كويس أهدي كابوس وحش وراح خد اشرب مياه
كان عزيز بينهج بسرعه والعرق بيصب منه شرب مياه واتكلم بتعب هحصل إيه
ردت نيجار بهدوء مفيش أنت اظاهر شفت كابوس خد البرشامه دي عشان السخونة وكمان مسكن وهتكون أحسن
شرب عزيز العلاج وبعدين حط رأسه على كتف نيجار بتعب فين جلال
ردت نيجار بارتباك من قربه ليها ه هوهو مشي قال لآزم يرجع البيت
رفع عيونه ليها واتلقت عيونهم
عزيز ضاع في بحر عيونها اللي شبها الطبيعة كانت عيونها خضراء
عزيز غاب عن الواقع ولسه هيقرب من شفتيها، نيجار رجعت بخوف
حمحم عزيز بإحراج، احم هو انتي بلغتي عني ازي قدرتي تعملي كده مخوفتيش ممكن أعمل فيكي إيه
كان عزيز مازال نايم على كتفها
ردت بخوف إنتو طلعتو عصابه حتي الشرطه طلعت مرشيه هي الدنيا اتقل خيرها بقليله
رجع عزيز رفع بصره ليها بغضب
اتكلمت بتهرب إيه ده عيونك لونها حلو أوي يخبت اللي زوجتك مش هتشبع من النظر ليك
ضحك عزيز وعرف أنها بتحور عليه ورد بس انا مش متجوز انا لسه أعزب
ردت بتساؤل أمال مين اللي كنت بتقول عنها مش هتسيبيني
انكمشت ملامح عزيز لي الحزن ورد بتهرب مش حد أكيد كابوس مش أكتر
نيجار فهمت إنو بيتهرب ردت انا عارفة انك مش عايز تتكلم بس لو حابب تتكلم أنا موجوده هسمعك
حاول يهرب من الحديث وقال المهم هتبلغي عليا تاني ولا ايه غيرتي رأيك
بصت ليه بحزن نيجار والله مبقتش تفرق يا عزيز كده كده الدنيا من يومها ظلمني معاها ماجتش من المره دي هتفرق إيه أنا كنت في مكان أقذر من كده
بص ليها عزيز بعمق ورد بدهش قصدك إنو انا قذر يانيجار بعد كل ده أنا خطرت بنفسي وبمهنتي عشان أحميكي وفي الاخر بتقولي قذر
ردت نيجار بندم انا....
قطع كلامها ورد تصبحي على خير أنا تعبان وهنام
اتحرك بحذر وبعد عنها بعد ماكان ساند عليها
ونام
بصت ليه بحزن هي مكنش قصدها كده هي قصدها الدنيا ظلماها ديما وهو الوحيد اللي وقف جنبها وفعلا حاسة معاه بالأمان
مشت أيدها على لحيته وقالت بحزن والله مش قصدي أزعلك انا آسفه أنت الواحيد اللي وقفت جنبي بعد موت أهلي انا ملقتش سند غير في قربك حسيت بالسند
حسيت انو مش لي وحدي اي نعم انا معرفكش من زمان بس حاسه إنك مش غريب عني سامحني إنو كلامي زعلك
ونامت على الكنبه
اعتدل عزيز وبص عليها كانت نايمه بتعب ظاهر في ملامحها
ابتسم براحه شديده هو مستغرب ليه يمكن كلامها بسطو
ورجع نام بسعاده
اشرقت شمس الصباح صحي عزيز على رن الموبايل
رد بنوم الوو
ردت دينا عزيز أنت فين وازي بايت بره البيت أنت كويس ياحبيبي
رد عزيز كويس ياروحي وزي الفل انا هجي بالليل ان شاء الله
رد دينا الحمدلله إنك بخير وفصلت
لسه حينزل الموبايل رن فتح عزيز بملل
الوو
رد صوت انوثي الوو يابيبي كده متسالش عني ياروحي بجد أنا زعلانه منك
رد عزيز بزهق نجوى معليش عندي شغل كتير ومش فاضي
ردت بشك شغل مهم ازي وانا بقالي يومين بسأل عنك مش موجود
رد عزيز بنفذ صبر شغل خارج الشركه يانجوى وانا كنت هتصل بيكي عشان عايزك في موضوع مهم
ردت بفرحه تمام ياحبيبي أمتي وانا هكون عندك
رد عزيز كمان ساعه وانا هكون عندك وفصل
بص لقي نيجار وقفه فوق رأسه
أبتسم عزيز
ردت بغيظ وسهوكه صباح الخير يابيبي
ضحك عزيز على شكلها وهي بتقلد صوت نجوى
مسك ودنها وقال الودان دي بتسمع الهمس زي انتي بتصنتي عليا محدش قالك حرام
ردت بغيظ اصوت وصل لغاية عندي أعمله إيه يابو نجوى
ضحك عزيز جامد وقال أبو نجوى إيه ده بتجيبي الكلام ده منين
ردت بغيظ معرفش اصلو هي الرجاله كله عينها زايغه ولسه هتمشي
مسك ايدها وقال بهدوء انتي غيرانه صح
بصت ليه وبعدين لفت وشها وهغير ليه وانا مالي اصلآ كنت انا خطيبتك عشان أغير عليك
رد عزيز بهدوء لا نجوى هي إللي خطيبتي
اتصدمت نيجار وردت والدمعه في عينها بجد خطيبتك ربنا يسعدكم
عن إذنك هروح أعملك فطور عشان تخد العلاج
شدها عزيز بحذر عشان الجرح قعدة في حضنه وقال بهمس أنت زعلتي عشان انا خاطب الغيره ظاهره في عينك متنكريش ده ياصغيره
بس أحب اطمنك انا هسيب نجوى عشان مفيش بين حب او حب من طرف واحد وانا مش هظلمها معايا عشان عزيز مش بيظلم حد وكمان عزيز قلب ساكنه في واحده زي القمر
ردت نيجار عزيز مش بيظلم حد أمال الرجل المسكين اللي قت،لته ده تقول عنه إيه أنت في عين القانون مجرم غير إنك بتشتري الناس لصالحك بفلوسك الكتير
ضغط عزيز على وسطها جامد لي درجة نيجار اتاوهت بوجع
ورد من بين سنانه رجل مسكين صح ورجع ضغط على وسطها أكتر بتقولي مسكين وهو كان عايز يعتدي عليكي كان عايز يلمسك بأيده الوسخه
ردت نيجار بدموع عزيز أنت بتوجعني سيبني
رد عزيز بغضب إنتي موجوعة دي حاجه بسيطه عن اللي انا حاسس بيه انا نار بتقيد في قلبي كل مافتكر شافك وكان عايز يلمسك بكون عايز أحرق الأخضر واليابس عشان اطفي نار قلبي
ردت نيجار بعدم فهم قصدك إيه
شدها عزيز لي حضنه أكتر وهمس في اذنها لغاية الآن مش فاهمه إنو انا بحبك بحبك ياناني
سكتت نيجار ومعرفتش تقول ايه
كامل عزيز وانتي بتقولي عني مجرم وبرشي الحكومه بفلوسي وانو عيشتي قذره بصي هقولك كلام محدش يعرفه غير أفراد عيلتي بس
انا ظابط في المخابرات وشركتي دي عشان محدش يشك في حاجه والرجل اللي بتقولي عنه مسكين ده أخطر رجل ضلع في المافيا وكان لازم يموت قبل مينقل ليهم الخطه الجديده
ردت بصدمه يعني أنت ظابط صح
هز راسه بايوه وقال نعم
قامت من حضنه وبقيت تطنتت بفرحه ياربي انا من صغيري بحلم اتجوز ظابط ويكون عصبي وطابعه حاد
مد ايده السليم وقال والظابط بيتقدملك دلوقيتي وبيحط قلبه بين ايديكي ويقولك نيجار تقبلي تتجوزيني
بصت نيجار ليه بدموع وحصره وقالت لا مش هقدر أقبل
انكمشت ملامح عزيز وقال ليه مش حلمك تتجوزي ظابط
ردت نيجار بحزن ماينفعشي عشان انا مجرمه...يتبع
تكملة الرواية بعد قليل
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق