رواية عشقت النور كامله جميع الفصول بقلم ندى
رواية عشقت النور كامله جميع الفصول بقلم ندى
1 / 2=ح نعيش مع ---
روايه نور الفهد الفصل الاول والثاني بقلم ندا عبدالهادي
الحقي ....
نور.. باستغراب..في ايه مالك
_فهد هيرجع النهارده من امريكااا
""سكت لثواني..مش مصدقه انو فهد هيرجع بعد غياب 3سنين
انا وفهد.مكتوب كتابنا..انا وهو كنا مغصوبين علي الجواز..عشان كان فيه مشاكل في الورث بس بعدها انا حبييته اووي ومشفتهوش بقالي ثلاث سنين..ياتري شكله اتغير..لسه زي ماهو ولا العيشه في امريكا غيرته......والي كانت بتكلمني دي زينه اخت فهد بنت عمي
-
زينه...نوررر.نوررر
نور..هاا في ايه
زينه...ماالك
نور..بتوتر..زينه.انتي متاكده انو جي ولا بتهزري
زينه..انا سمعت بابا وهو بيتكلم معا عمي..وسمعتهم بيقولوا انو هيجي النهارده
نور.باستغراب.بس ليه بابا مقليش
زينه..بضحك..انتي غبيه اووي اكيد فهد اخويا هعملهالك مفاجاءه ياجميل......
نور.بكسوف...بطلي...بس هو فاكرني
زينه... اكييد طبعاا..تعالي نلبس يلا لانو هو قدامه ساعه ويوصل... .
-----
(سالم)والد نور.... بحزن..انا مش عارف اعمل ايه هقولها ازااي
(كمال)والد فهد....بخيبه امل... اهدي ان شاء الله هنلاقي حل اكيد في سبب انو يعمل كده اهدي بس
________
نزلت نور جري من عالسلم...
نور.بسعاده وفرحه..بابااا بابا.هو فعلا فهد جي النهارده
سالم..بتوتر...اه ايوه ياحبيبتي
نور...بفرحه..قامت حضنت باباها من كتر فرحتها
سالم..بخوف.. انتي بتحبي فهد يانور
نور..بكسوف...بحبه اوي يابابا.صحيح انا مكنتش موافقه في الاول بس انا حبيته اووي معا اني تقريبا مشفتهوش من يوم ماتجوزنا غير مرات قليله .بس قلبي حبه اووي
سالم غمض عينه بحزن.وكان هيتكلم بس
......
زينه... بفرحه..فهد جه يانورر
نور..بجد...يلا يابابا نسلم عليه
__________
فهد...بحب.. وحشتني يابابا اووي
كمال...وانت كمان يافهد حمدلله عالسلامه
فهد...ازيك ياعمي
سالم.. الحمدلله..ليك وحشه يافهد....
فهد...اومال فين زينه
زينه من وراه....انا هووو يافهوده وحشتني
فهد.. بضحك..لسه زي مانتي
نور.. بهدوء..ازيك يافهد
فهد..ببرود.. الحمدلله
استغربت نور من بروده معاها وكانت لسه هتتكلم...بس
دخلت بنت من باب الفيلا معاها شنطه ويعتبر مش لابسه حاجه........ مسكت في دراع فهد
مايا...بدلع...هاااي انا مايا
نور..بغيره..مين دي
مايا...انا مرات فهد وقامت باست فهد من خده
نور...بصدمه...ايييه ازااي انتي كدابه...
زينه..بغضب..ماتتكلم يافهد...الجربوعه دي تبقي مراتك....ازااي ونور....
فهد باستغراب...ايوه مراتي...بس ايه علاقه نور بالموضوع هو انت مقولتهاش يابابا ولا ايه
كمال.......هو
نور... بهدوء ما قبل العاصفه....يقولي ايه ثم صرخت...في اييه فهموني...
فهد... ببرود...انااا......**********
نور....بصدمه...اييه.وقعت اغمي عليها
اكمل ولا......
نور_الفهد❤️
#البارت_الاول واستنوو كل جديد ..
عشقت النور (نور_الفهد)البارت (2)
فهد...ببرود.. واضح انو بابا مقلكيش..انا طلقتك اول ماوصلت علي امريكا.....
نور....بصدمه وحزن.. اييه..واغمي عليهااا
زينه...بصدمه..نورررررر
_______________
علي طاوله الافطار......
يجلس كامل وسالم وزينه ونور
نزل فهد هو ومايا من عالسلم
مايا..اول ماشافت نور...اتكلمت بدلع ومكر
مايا..بسهوكه.وحطت ايديها علي وشه بدلع. بيبي احنا هنروح فيلتنا امتي عاوزه اشوفها
فهد...بص علي نور.لقاها ساكته وبتاكل ببرود
فهد....بضيق..بعدين يامايا يلا كلي
مايا..بضيق...ماشي
نور..عن اذنكم انا رايحه الجامعه يلا يازينه
زينه.والاكل في بقهاا...اممم ماشي امم
فهد...استنو هوصلكو
نور بضيق..مافيش داعي احنا هنروح مع السواق
فهد بضيق..انا رايح الشركه يلاا هاخدكم في طريقي ومش عاوز نقاااش
نور..كانت هتتكلم بس زينه مسكت ايديها وشدتها......
في العربيه
نور ركبت ورا وزينه ركبت قدامم
فهد بصرامه...وجديه مش عاوز اي اختلاط باي حد.لو في حاجه حصلت كلموني
نور نزلت من العربيه واتكلمت بصوت واطي
نور....بضيق..ده لو بموت مش هفكر اتصل بواحد زيك.....
فهد...بجديه..سمعتك علي فكره
نور مردتش عليه وسابته ومشت وهو اتضايق وبعد كده بص بحزن
فهد......
ليه يانور عملتي كدااا خنتيني ودمرتي حبي ليكي وكمان خنتيني مع صاحب عمريي
وركب عربيته ومشي
في الجامعه عند نور.....
نور...وزينه قاعدين في كافيه الجامعه
زينه..نور انا رايحه اجيب اكل اجيبلك معاياا
نور...بحزن..ماليش نفس
زينه..بحزن..انسي يانور... فكري فكلامي ال قولتهولك امبارح......
Flash back
نور كانت قاعده في اوضتها وبتعيط
دخلت زينه...
زينه بجديه...نوررر..هتفضلي تعيطي كده لغيط امتي...الدنيا مش هتقف عند فهد..فهد اه اخويا بس ال عمله ده غلط وفي نفس الوقت مش غلط..غلط..عشان طلقك بالطريقة دي.ومش غلط عشان هو اتجوزك غصب عنه واي راجل في الدنيا مبيحبش حد يغصبه علي حاجه زي ماهو لقي الانسانه الي بيحبها..انتي كمان لاقي الانسان الي يحبك ويقدرك...الدنيا مبتقفش علي حد....
نور...بضحك..من امتي وانتي كده انا فكرتك بتفكري في الاكل وبس....
زينه...بحزن مصطنع... والله انتو واخدين فكره عني غلط هههههههههههه
نور....بضحك...والله انتي عسل
_______
نور كانت سرحانه في كلام زينه لحد مااا
دكتور....لو سمحتي ياانسه نور
نور...بهدوء..نعم يادكتور سليم
سليم...ممكن رقم والدك...
نور..بتوتر..ليييه
سليم.. بهدوء وحب...عشان اتقدملك
نور كانت هترفض بس افتكرت كلام زينه
نور..اتفضل....ومشت بسرعه
_________باليل في قصر الهواري
في الريسبشن....
كان قاعد...مايا وفهد شغال علي الحاسوب وكمال بيقرا في الجرنال وسالم ماسك السبحه وبيسبح
وزينه....بتاكل
نزلت نوررر...
نور...بتوتر... بابا....
سالم...بهدوء وحنيه...نعم ياحبيبتي
نور..بهدوء... فيه واحد متقدملي وهو دكتور في الجامعه عندي
فهد... بصدمه...نعممممم
نزلت بارت ....❤️❤️🔥✨
3=روايه نور الفهد الفصل الثالث 3 بقلم ندا عبدالهادي
عشقت_النور❤️🔥البارت (3)
(نور_الفهد)
فهد....بصدمه...نعم ياختي
سالم.... باستغراب..في ايه يافهد انت تعرف حاجه انا معرفهاش ولا ايه
فهد...بتوتر...هااا...لا بس نور لسه صغيره
نور...بنظره تحدي.... لااا انا مش صغيره وانا عموما موافقه.....علي دكتور سليم ده محترم
جدااا..وانا من حقي اشوف حياتي......
فهد..قام بضيق وغضب...وطلع اوضته......
بيفتح الباب سمع... مايا بتكلم في الموبايل...
مايا.... بمكر...انا عايزاك في مهمه تانيه....
ال بتكلمه....مهمه ايه... المرادي
مايا...بخبث...هي تقريبا نفس المهمه ال نفذتها زمان.....بس المرادي عايزاها حقيقه
ال بتكلمه..... بفرحه وخبث..كده تعجبيني هااا هنفذ امتي
مايا....بمكر.... بعدين اقولك...باي بقي.... هكلمك بعدين....
مكالمه مايا...خلت فهد يشك فيها ويفتكر ال حصل زمان
Flash back..........
فهد..كان بيحضر شنطته... عشان هيسافر امريكاا....جاله اتصال من مايا.....
مايا....فهد انا عاوزه اقبلك ضروري...
فهد... باستغراب...في ايه يامايا....
مايا..... بخبث...تعالا شوف حبيبتك بتعمل ايه
فهد...بغضب...تقصدي ايه بكلامك ده
مايا....تعالا وانت تعرف...انا في........
قفل فهد وركب عربيته بسرررعه وراح يقابل مايااا
في مكان مااااا.....
فهد...مايا...فهميني..في اييييه
مايا..بمكر....بص هناك كده
بص فهد علي المكان ال شاورت عليه مايا لقي...نور..خارجه مع صاحبه من عماره وبيضحكو...وركبت معاه العربيه......
مايا.بكلام سام...شوفت مراتك...انت مستني منها ايه عشان كده رفضت تجوزك...عشان بتحب صحبك..... وحتي وانتو متجوزين معملتش حساب لده وبتخونك بكل بجاحه هي وصحابك...او الي عامل نفسه صحبك.....
(مايا كانت صديقه فهد..في الجامعه...وهي بتحبه...بس هو محبهاش.....
عشان كده بتكره نورر
back
فهد...شك مايا تكون هي السببب وممكن نور مخنتهوش بس مايا تعمل كده ليه.. خصوصا انو مافيش حاجه بينه وبين مايا...ولا حتي هما متجوزين.........دي مجرد تمثيلية عشان يضايق نور....
فهد قرر..انو يروح يواجه نور...ويعرف الحقيقه
في الجنينه.........
نور قاعده سرحانه.....جه فهد من وراهااا
فهد....بهدوء...ممكن اتكلم معاكي شويه
نور...بعدم اهتمام مسكت الكتاب وبصت فيه...وببرود.... اتفضل...
فهد.....بهدوء وحزن....ممكن اعرف ليه خنتيني زمان ودمرتي الحب ال حبتهولك.....
نور سمعت كلام فهد وانصدمت سكتتت لثواني
وبعد كده قالت
نور.....ببرود....ايوه انا خنتك
فهد....بصدمه وغضب.......
عشقت_النور❤️
4=#عشقت_النور❤️
(نور_الفهد)❤️... البارت (4)✨
......
نور...بهدوء...ايوه انا خنتك....
فهد..بعصبيه...قام وقف... وكان لسه هيتكلم....
نور...قامت وقفت واتكلمت بعصبية...مش ده ال انت عايزني اقوله...انو انا خنتك.... جي تسالني بعد السنين... دي خنتيني ولا لا...هو انا لعبه في ايدك......انت لو كنت حبتني بجد مكنتش صدقت ولا لحظه انو ممكن اعمل كده حتي لو شفتني....واكملت بهدوء.....الكلام ده دلوقت مبقاش ليه لازمه... انا هتجوز سليم وهبدا حياه جديده زي مانت بدات......وقامت سبته ومشيت
أما فهد بقي مصدوم ورح لمايا.......
في مكان....ما
في المستشفي......
كارما...ببكاء...هتبقي كويسه ياماما وهتخرجي من هناااا
الام.....بتعب..
اسمعي ياكارما...انا خلاص حاسه اني همووت
كارما ببكاء...لا بعد الشر
الام....الموت علينا حق يابنتي...المهم لازم توصلي لاختك..وتفهميها الحقيقه وانا ليه سبتها...اوعديني ياكارما
كارما...بعياط....اوعدك...ياماما
الام...بتعب.....خ.ل...ي بالك.....م..ن ف..س..ك ومن....اخ...ت...ك...نو..ر
....وخليها....تسااامحني.........وماتتت 💔
كارما....بصدمه...وبكاء....لاااا ماما لااااا
____________
شحنه المخدر***ات....هتوصل امتي....
مجهول......متخافش ياباشا هتكون عندك الاسبوع ده بالكتيير
الرئيس....خلي بالك اصل الحكومه عينيها علينا وبذات الرائد ال اسمه...ريان... المحمدي
مجهول.. بتذكر في نفسه.. ريان المحمدي انا سمعت الاسم ده فين........
حاااضر ياباشا......
________
في المقابر.....
ريان قاعد قدام مقبره وفي ايده ولد صغير عمره تقريبا سنتين..........
ريان...بحزن...سيبتني ليه هعيش انا واياد ازاي من غيرك......
اتاكدي انو عمري ماهحب حد بعدك....كل يوم بجيلك.....هنااا...مع السلامه
وقام شال ابنه وافتكر الي حصل من سنتين
Flash back.........
سلمي....ايوه ياحبيبي انت فين
ريان...انا جي في الطريق ياحبيبتي....عشر دقائق وهكون عندك.....
بعد عشر دقائق وصل ريان بيته دخل لقي
ريان....سلمي..سلمي....سمع صوت اياد بيعيط...
لقي سلمي..مقتوله وجمبها رساله
(المرادي مراتك....المره الجايه....ابنك...خلي بالك بقي سلام يارينو......واه البقاء لله....
ريان....بصدمه....وبكاء...سلمي لاااا انا السبب انا السبب
back
ريان وهو حاضن ابنه.....
والله لاخد حقك مين ال كان السبب
قريب اوووي
____________عند فهد
دخل اوضته بغضب....انتفضت مايا وقامت وقفت........
في ايه يافهد......
فهد..مسكها من شعرها بقوه..اه يابنت الكل****بقي انتي تعملي فيا كده بعدتيني عن نور...ليه...ليه...
مايا...بكل كره وحقد... عشان انااا حبيتك الاول انا كنت معاك خطوه بخطوه وفي الاخر تروح تحب واحده غيري لا يافهد....
فهد....بغضب....انا كنت هقتلك بس انا كمان غلطان عشان شكيت في نور وصدقتك...يلا روحي من وشي....مش عاوز اشوف وشك تاني ولو قربتي من نور هقتلك.....
مايا... مشيت من الفيلا بكل حقد وكره لنور....
في الريسبشن
الكل كان قاعد منهم حزين ومنهم فرحان
سالم.... سليم كلمني يانور وحدد معاد الخطوبه يوم الخميس....انت ايه رايك
نور.........*********
فهد قام وقف بهدوء..وحب.وقال.......
#عشقت_النور❤️
بقلم...ندى
5=عشقت_النور❤️.... البارت (5)
......
سالم بهدوء... سليم كلمني يانور وحدد معاد الخطوبه يوم الخميس...ايه رايك....
نور...... موافقه يابابا
سالم...بفرحه... مبروووك ياحبيبتي..........
كمال..... مبروووك يانور
نور...الله يبارك فيك يا عمو.....
فهد...قام وقف وراح وقف قدام نور.......
فهد بابتسامه.. وجع... مبروووك... ربنا يتمم علي خير
نور ببرود.....الله يبارك فيك....
زينه....بفرحه...اخيرا هلبس فستان وقامت شدت نور من ايديها......يلاا يانور... بسرعه عشان نلحق
نور....بضحك..براحه يابنتي لسه فاضل اسبوع اهدي شويه......
زينه...بضيق...اووف طب انا مش لاقيه حاجه اعملها....
نور...بتفكير....روحي كلي...انتي مكلتيش النهارده.....
زينه....معاكي حق.. وراحت تاكل.....
عند فهد..................
كان قاعد قدام البحر..بيفتكر ذكرياته هو ونور...لما كانو صغيرين............
Flash back...........
في حديقه عامه....
نور...عااااااه
فهد...جري عليها بسرعه...ونفض التراب الي علي هدومها.....مالك بتعيطي ليه.....
نور....ببكاء....البت ال هناك دي ضربتني ووقعتني علي الارض...واكملت بحزن واسف وكسرت الخاتم ال انت جبتهولي......
فهد....بغضب...طفولي..متزعليش هجبلك خاتم تاني...وهخدلك حقك منها اصبري بس
فهد... راح للبنت ال ضربت نور..ومسكها من شعرها وشده جامد....اياكي تضربي حبيبتي تاني فاهمه.......
البنت.....ببكاء... حاااضر سيب شعري...يامتوحش انت.......
نور....سيبها يافهد خلاص
فهد....راح لنور وحضنها....متزعليش يلا هروح اشتريلك خاتم جديد واحلي.....
نور.... بابتسامه...ماشي...يافهدي
__________back
في نفس الوقت كانت نور قاعده بتعيط بصمت في اوضتها وماسكه الخاتم ال داهولها....فهد...
**
من يسكن الروح.....كيف للقلب...ان ينساه....
فهد...كان بيفتكر ذكرياته مع نور وكانت عينه بدمع....لحد مافتكر حاجه ومسك موبايله...
فهد.....الوو
ريان.... مين معايا.......
فهد...بحزن....عامل ايه ياصاحبي.....سامحني
ريان....بصدمه....فهد.....
في بيت كارمااا.......
كانت بتعيط بصمت وبتبص علي صورها معا مامتهااا......وافتكرت وصيه مامتها قبل ماتموت انها تدور علي اختها... التوام....ال مشفتهاش ولا مره..........
كارما....بحزن.وتنهدت..تنهيده طويله .ياربي اعمل...ايه....
__________________
ريان طلع من بيته بسرعه وركب رعبيته وراح للمكان الي فيه فهد......
ريان...كان سايق بسرعه جدااا لان صوت فهد ميطمنش......
لحد ما كان هيعمل حادثه.......
البنت....بصدمه....انت حما***ااار مبتشوفش
ريان....من غير مايبصلها....قال اسف...ومشي بسرعه......
البنت....واحد متخل***ف....
__________________
عند نور.......كانت قاعده سىرحانه في الخاتم....لغيط ما موبايلها رن...... وكان سليم
نور...كانت متردده ترد بس افتكرت كلام زينه
.....نور... بهدوء....الوووو
سليم...بحب...ازيك يانور عامله ايه
نور..... بهدوء.... الحمدلله
سليم... بهدوء...انا استأذنت من عمي انو نخرج شويه ايه رايك....
نور...تمام...مفيش مشكله
سليم.... بفرحه....نص ساعه وهكون عندك........
___________
قدام البحر.....
واقف فهد....وقدامه ريان....
ريان...بحزن...وعتاب....ازيك يا فهد
فهد....بحزن... الحمدلله..وانت عامل ايه
ريان.... الحمدلله
فهد....انا اسف علي ال حصل من 3سنين انا كنت غبي....اوووي...لما شكيت فيك ياصاحبي انااا اسف
ريان....مسامحك من زمان.........بس ان شاء الله ال عمل كده هدفعه التمن غالي اوووي
فهد....متتعبش نفسك...مايا هي ال عملت كده وخدت جزاءها.....
ريان.... باستغراب....بس مايا معملتش حاجه وملهاش اي دخل بالموضوع ده اصلا
فهد... بصدمه...نعمممم
________
في مطعم كبير خمس نجوم...
سليم...كان قاعد يتكلم معا نور بس هي مكنتش مركزه وبتتخيل فهد قدامها...لحد ما
نور... بابتسامه...بدون وعي.انت حلو اوي يافهدددددددد...
سليم............
__________________.
6=روايه نور الفهد الفصل السادس 6 بقلم ندا عبدالهادي
❤️ البارت (6)
......
نور... بابتسامه...وبدون وعي..ضحكتك حلوه اوووي يافهد..........
سليم.... بصدمه....نعم... فهد مين
نور....بتوتر....ها..لا...ده.... ده....صوره الفهد شكلها حلووو اوي....
(بص وراه.....لقي صورة فهد
سليم....بهدوء وشك...فعلا ضحكته حلوه.....
نور...في نفسها..وتلوم نفسها علي ذكر اسمه..هو انا حبيت فهد لدرجادي....لا لازم انساه وأبدأ حياه جديده مع سليم......
سليم... باستغراب...نور انتي كويسه
نور....هااا اه.......انا عاوزه امشي الوقت اتاخر
سليم.... بشك.....ماشي يلاا......
______عند فهد......
فهد...بصدمه...نعم....طب ازاي....ومين الي عمل كده
ريان... بهدوء..بص انا شاكك في حد بس اول ماتاكد هقولك.......
فهد....بحده...ريان..قولي مين عمل كده وريحني.....
ريان....باسف...فهد...ال حد ده انت تعرفه كويس سيبني اتاكد بس عشان منتسرعش ونعمل حركه غلط.....
فهد.... بهدوء...ماشي ياريان...ثم أكمل بهدوء.... احكيلي....عملت ايه....في حياتك...اتجوزت ولا لسه.........
ريان....غمض عينه باسف...وحزن...وتنهد تنيهده طويله......بعد ال حصل....زمان...قبضت علي تاجر مخدر**ات... كبير اووي...من بعدها وانا حياتي اتبدلت... مبقتش عايش مرتاح..لغيط ما بعتو حد يخلص عليا وعملت حادثه بالعربيه وهناك ....سلمي..مراتي..هي كانت المسووله عن علاجي.....حبينا...بعض...واتجوزنا...وخلفنا اياد... واكمل بدموع وتوعد...وبعد سنه ونص...اتقتلت....قتلوهاااا...ماتتت بسببي
فهد.... بحزن...وصدمه.حط ايده علي كتفه....الله يرحمها....وتاخد حقك من ال قتلوها.......بس متنساش...انو عندك ابن وهو مالهوش حد غيرك...... واكمل بحزن....امكن لو...كنت معاك..مكنش ده حصل....
رن موبايل....ريان...
الوو ياداده....
الداده.............
ريان...قام وقف بسرعه...ايه طب انا جي حالا....
وقفل....
فهد...في ايه
ريان....بتوتر...... اياد بيعيط...وعايزني....انا ماشي.....
فهد بضحك...سلملي عليه
ريان...ماشي ياعم......وركب عربيته ومشي.....
_____________
عند نور....
نور....نزلت من العربيه وسليم نزل معاها.......
نور...جت تدخل...بس هو مسك ايديها.......
سليم....بحب...هجي اعد عليكي بكره عشان نشتري فستان الخطوبه...........
نور... بتوتر..... ماشي....... وجت تسحب ايديها....
لقت فهد نزل من عربيته بسررعه.ورح وقف قدام سليم...وشد ايد نور من ايده جامد...وضربه بالبوكس في وشه.....
فهد...بغضب...وغيره...انت ازاي تمسك ايديها كده.....هااا...انا هوريك....وضربه بوكس تاني....
نور...بصراخ.... فهد ايه ال انت بتعمله ده...
سيبه..ده سليم خطيبي.....
بص لنور بغضب...ومسك ايديها....جامد......
وانتي.. ياهانم... رجعالي في نصاص الليالي....مع واحد...دنتي ليلتك سوده. .....
سليم.....بغضب...انت مين اصلا...عشان تضربني وتزعقلها.....كده.... ومسك فهد من هدومه....انا هوريك...
كمال...بغضب...ايه ال بيحصل هنااا ده
فهد...بغضب...وغيره..شوف الهانم رجعا...نص الليل مع واحد وقاعدين يحبو في بعض في الشارع.....
نور...بصت بصدمه...لفهد...لتاني مره...بيكسر قلبها....ويجرحه....وقالت بقوه....انت مااالك...انا حره
فهد....كان لسه هيتكلم....
كمال.....بغضب...فهد.....وانتي يانور...ادخلي جوه..البيت....سليم...انا اسف علي ال عمله فهد
فهد.....بابا...انت ازاي تعتذر لواحد زي ده....
كمال...فهد...انا قلت تسكت خااالص
فهد..دخل البيت.بضيق.
كمال....انا اسف يابني....
سليم..بكره لفهد..متعتذرش ياعمي..عن اذنك...وركب رعبيته ومشي بسرعه....
نور...طلعت..اوضتها...وقفلت علي نفسها...ورمت شنطتها... وقعدت تعيط....من ال عمله فهد... وقامت مسكت....الخاتم...ورمته من الشباك....
عند....ريان....
كان شايل..اياد علي رجله......
وبياكله.....
جت...الداده...وقفت قدامه
ريان...فيه حاجه ياداده
الداده...بتوتر....بص يابني... انا مسافره كام يوم كده عند بنتي.. وبالنسبة لاياد..انا اعرف واحده جارتي..محتاجه شغل.. وممكن هي تهتم باياد في غيابي
ريان....ماشي ياداده.. خليها تيجي بكره عشان تعلميها تهتم باياد ازاي
الداده... ماشي يابني.....
____________
في الصباح....في الجنينه
فهد..ماشي...رايح الشركه بس قبل...مايطلع من بوابه الفيلا لفت نظره حاجه بتلمع...
رح نحيتها...لقاه الخاتم...ال داه لنور وهما صغيرين..وافتكر.....
Flash back........
فهد...بحب... لبسها الخاتم....اوعديني انو عمرك تخلعيه من ايدك يانور..لوخلعتيه..هعرف انك مش بتحبيني
نور..بحب...اوعدك
back
فهد...بص للخاتم بحزن واتاكد انو نور بقت بتكرهه........
----------
عند....ريان.....
اياد...كان بيلعب في الجنينه....فجاءه دخلت بنت بنت من البوابه...جري عليها..اياد.. وحضنها..وقال... ماما....
ريان..كان في اوضته..بس لما سمع صوت اياد فرح جدا لانو اياد فاقد النطق من يوم قتل امه
وطلع جري لقي بنت مدياله ضهرها..وشايله اياد..واياد فرحان وبيضحك....
ريان باستغراب.وفرحه.انتي مين
البنت بصتله والابتسامه علي وشها.. فجاء اختفت الابتسامه
كارما...بضيق وصدمه....كويس اني شوفتك عشان اخد حقي منك
ريان..............
--------
فهد طلع بسرعه لاوضه نور..و
نور...ادخل
فهد...دخل...وباسف...انا اسف علي ال حصل امبارح
نور..بغضب..انت يلا اطلع بره
فهد..انا بس جي اودعك انا مسافر كمان يومين...سامحيني يانور علي كل حاجه انا عملتها...
نور....بصدمه....مسااافر
يناير 08,
7=روايه نور الفهد الفصل السابع 7 بقلم ندا عبدالهادي
❤️ البارت (7)
......
نور.... بصدمه...مساافر.. واكملت بهدوء... تمام...تروح وترجع بالسلامه....
فهد...كان متوقع انها تزعل او تمنعه انو يسافر بس هي خيبت ظنه....واتاكد فعلا انها بتكرهه...
نور... بخبث...بس انا كده هزعل لو محضرتش خطوبتي انا وسليم......
فهد...بغيظ....وده ينفع برده...... اكيييييد هحضر...ده انتي اختي......
وخرج وهو يتمتم بغيظ...وخبط في زينه.....
فهد... بحنيه...خلي بالك يازينه.....
زينه....بتوتر...حااضر...ياابيه....
فهد...لفت نظره....توتر زينه...والورق الكتيير في ايديها......
فهد....زينه ايه الورق ده....
وكان لسه هيمسكه.....بس زينه بعدت
....
فهد...بشك...في ايه يازينه.....وايه الورق ده
زينه.. بتوتر....ده ورق الكليه بتاعي....
فهد.....بشك....ماشي....___________________________________
عند ريان.....
كارما...بضيق ..اووف.انت تاااني
ريان... باستغراب...هو انا اعرفك.....
كارما...بغضب.لا وكمان مش فاكرني ايه البجاحه.....دي...انا الي كنت هتموتها...بس سواقه حضرتك الطايشه.....
ريان......تجاهل كلامها......انتي مين وبتعملي ايه في بيتي......
كارما.....هو
الداده... بحب...انتي جيتي ياكارما......
ريان....بغضب..انتي تعرفيها ياداده.....
.
الداده....ايوه يابني...دي كارما ال حكتلك عنها...
ريان...بتذكر....اه ماشي فهميها النظام...واكمل بوعيد...لكارما..وانتي حساب طول لسانك نتحاااسب عليه بعدين........
كارما... بصوت هادئ.....مغرووور
ريان....ببرود...سمعتك علي فكره......
وركب عربيته ومشي....
كارما...لداده... انتي عايشه معا المغرور ده ازاي.....ده شايف نفسه اوووي....
الداده....بهدوء....ده ريان.. مافيش اطيب منه يابنتي......بس هو مغرور حبتين
كارما....حبيتين بس قولي حبيتين ثلاثه.....بس قوليلي...اسم القمر ده ايه......
اياد... بضحك...ا..ي.د
كارما....الله اسمك حلوو يااياد.....
الداده.... بفرحه....اخيرااا اتكلمت يااياد.....
كارما....هو مكنش بيتكلم.....
الداده.بتهرب...هااا اه يلا بقي اوريكي البيت...
الداده...بصي ياكارما... البيت طابقين...الطابق...التاني...ممنوع تدخليه...ريان مبيحبش حد يدخل الطابق...وبيضايق جدا والطابق الاول في غرفه اياد والمطبخ واوضتك... تمام....
كارما....تمام ياداده
____________
تسريع للأحداث.........
كارما... وريان.. علطول ناقر ونقير......واياد اتعود علي كارما... ودائما بيقولها ماما وده مفرح ريان جدا
فهد سافر امريكا...وحالته وحشه جدا....كل مابيقرب معاد خطوبة نور وسليم حالته بتسوء
سليم.. بيحاول يتقرب من نور...بس نور لسه بتفكر في فهد وحالتها وحشه جدا...لغيط ماكانت هتسيب سليم بس زينه اقنعتها....بانها تستني معا سليم وتنسي فهد والنهارده خطوبه سليم ونور
وفهد راجع النهارده من السفر لانه ريان اتصل بيه وقاله انو اتاكد من ال فرق بينه وبين نور...
ومايا بتفكر...ازاي ترجع فهد ليها تاني
وكارما..بتحاول توصل لنور......وفضولها....بانها تعرف...ايه سر ريان..
_________
في شقه سليم رن الجرس رح يفتح.... لقي زينه
سليم....بضيق...زينه...انتي عاوزه ايه...انا خلاص بقيت بحب نور...ومش عاوز ائذيها .....
زينه...بغضب...يعني...ايه انت بتحبني انااا واتفقنا انك تفرق مابين فهد ونور....
سليم....بغضب...انتي ايه شيطان دي بنت عمك وبتعملي فيها كده ليه هي كانت عملتلك ايه
زينه.....بغضب وحقد...عاوز تعرف ليه....لانها دايما...احلي مني واشطر مني... وفهد بيحبها اكتر مني... ودائما كان بيجبلها هدايا وانا لا.....حتي انت حبتها وسبتني...عشان كده انا هخلص عليك وهخلص علي كل ال بيحبو نور...وطلعت سكينه...من شنطتها....
وضربتها في قلبه...
___________________
عند نور...؟..؟.
كانت قاعده في اوضتها بتعيط.....
دخلت زينه....
نور قامت وقفت زينه..انا مش هتجوز سليم انا هقول لبابا يلغي كل حاجه
زينه..بخبث...بس انتي كده هتسببي فضيحه لبابا ولفهد وعمي اعقلي يانور...الباب خبط ودخل سالم
سالم.. يلا يانور..سليم زمانه علي وصول
نور...بحزن...حاضرر يابابا....
زينه بخبث لنفسها... هههههههههههه هنشوف دلوقتي الناس هتقول ايه لما تعرف انو عريسك هرب يوم فرحكم... هههههههههههه
___________
في القاعه... الخطوبه...عدي ساعه وسليم لسه مجاش الناس الي في القاعه بدات تكلم..ونور...مصدومه...
وسالم....بيموت....من الإحراج.....فرح لفهد
سالم...فهد... إحنا كده هنتفضح ممكن تكون انت العريس
______"
رايكم
8=روايه نور الفهد الفصل الثامن 8 بقلم ندا عبدالهادي
❤️ البارت (8)
......
نور بغضب....لو انت فاكر انو كده هسامحك...او ارجعلك....تبقي بتحلم.....
فهد...بغضب...ولا انا والله انا عملت كده بس عشان خاااطر عمي... وعشان احافظ علي كرامته......وبس...
نور....بتحدي....شهر ونفسخ الخطوبه دي ونقول محصلش نصيب......وياريت...كمان مشوفش وشك طول الشهر ده..........
وطلعت علي اوضتهاااا...........
_________
في مخزن مهجوررر........
سالم..قاعد بكل عصبيه وبكسر في اي حاجه تجي قدامه........
سالم....بغضب...غبييي اهو كل ال عملناه راح علي الفاضي.....
سليم...بالم...انا اعمل ايه يعني ماهي بنت اخوك بوظت كل حاااجه....
سالم.... اسمع...ابعد اليومين دولت عن زينه ونور...وفهد... وريان...لازم تبان ميت في نظرهم لساااا
سليم...بغموض..تمام
_________________
في فيلا ريان....
ريان...خبط علي اوضة كارما....
كارما فتحت.... بنوم...
اممممم
ريان...فضل باصص بصدمه......
وكارما استغربت...بصت لنفسها لقت....عاااااااااه
_____________
عند زينه..قاعده بكل عصبيه..وحقد..وبتفكر ازاي........تفرق نور وفهد...بعظ مافشلت انها تفضح نور.....وبتفتكر ازاي قدرت تخبي جثة سليم.....
flash back..............
زينه..وهي بتطلع فلوس من شنطتها...وبتديها لدكتور......
زينه...بخبث....50الف مقابل انك تقول انه مات منتحر....فاااهم
الدكتور...بطمع...حاضر ياهاانم
زينه...لو حد عرف.... بالموضوع ده عيالك ومراتك ..هيموتو قدام عينيك.....
الدكتور....بخوف...سرك في بير ياهانم......
--------------
في مكان.....ما....
مايا...قاعده وقدامها شاب......
الشاب..(سيف)ممكن اعرف انتي عايزه مني اييه....بقالي ساعه قاعد ومش عارف انا بعمل ايه هناااا....
مايا..بخبث...طلعت صوره من جيبها....وحطتها قدامه......
سيف...بص لصوره بحزن وصدمه
مايا... تعرفها
سيف... بحزن..دي نور صحبتي في الجامعه....
مايا...بمكر...وحبيبتك
سيف....بصدمه...اه انا بحبها بس هي قالتلي انها بتحب حد تاني..........
مايا...وال تقولك علي حل تخليها تحبك وتكون ليك للابد
سيف...مش فاهم
مايا.......*****
سيف...بغموض...تمام
_____________
في شقة مايا....رن جرس الشقه...راحت فتحت لقت.........
مايا....بصدمه.....فهدددد
__________________________
عند...نور كانت قاعده في اوضتها...مدايقه طلعت من اوضتها بسرعه وراحت لاوضه زينه...دخلت.... ملقتش حد...بس لقت
نور....بصدمه... مستحيل...لا زينه لا........
__ ____________________
❤️
9=روايه نور الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ندا عبدالهادي
❤️ البارت (9)قبل الأخير
....
مايا...فتحت الباب...بصدمه...فهدد
فهد دخل بقوه وشدها من شعرها جاااامد
مايا..بصريخ....اااه سيب شعري في ايييه.. فهد
فهد...بصوت..مثل الافاعي...هو انا مش قولتلك لو فكرتي تبعدي نور..عني او تءذيها هقتلك....
مايا...بحزن...اعمل ايه بحبك ومش قادره اشوفك معاها......
فهد....بغضب...بس انا مش بحبك...انا بحب نور.. وانتي كمان مبتحبنيش...انتي معجبه بيااا مش اكتر....صدقيني...ونزل لمستواها...علي الارض ومسك وشها بين ايده......خلينا صحاب يامايا...انتي اغلي صاحبه عندي.....وبكره هتلاقي الشخص ال يحبك بجد وتحبيه...وبصلها لثواني وقام وقف وفتح الباب .. ومشي....
مايا... قعدت تفكر في كل كلمه قالها فهد...واتخذت قرار.........
---------------------------------
في فيلا ريان.....
كارما...عاااااه..وقفلت الباب في وشه بعدها بدقائق طلعت وهي لابسه الاسدال.....
كارما... بخجل...كنت عاوزني في حاجه
ريان...بهدوء...طلع صوره من جيبه.وحطها قدام كارما... تعرفي البنت دي.......
كارما....بصدمه...دي نور اختي...انت جبت الصورة منين وبحزن...هي فين دلوقتي انا بدور عليها من زمان....
ريان...بتفهم...كنت متاكد..اول ماشوفتك فكرتك نور...لانو انتي شبه بعض تقريبا....متخافيش اختك كويسه...هخدك ليها بكررره
كارما...بدون..وعي حضنت ريان...وريان انصدم....
ريان......
كارما...................انااا اسفه وجريت بسرعه
__________________
عند نوررر في اوضه زينه
نور...بصدمه...لااا مستحييييل
نور اول مدخلت... لقت كياس هيرو**ين
فجاءه سمعت صوت قوي وصريخ جي من تحت قامت نزلت بسرعه..لقت ريان وحواليه ضباط كتييير وماسكين سالم وزينه....
نور..بصدمه..ريان في ايه انت ماسك بابا وزينه ليه
ريان.... بحزن...نور ابعدي سيبني اخد حق مراتي وابني وحقك كمان
نور ببكاء...انا...انا مش فاهمه حاجه
ريان....ابوكي...بيتاجر في المخد**رات
وهو الي فرق بينك وبين فهد بمساعده زينه...واكمل بالم...وهو ال قتل مراتي....وحاول يقتل امك.....لغيط ماهربت وسابتك غصبا عنها..بس هي ماتتت..من شهرين.. وانتي ليكي اخت اسمها كارما.....
نور...من كتر الصدمات الي سمعتها....اغمي عليها ووقعت بين ايدين الفهد.........
___________بعد اسبوع
كارما...بزهق... ريان انا هشوف نور امتي بقي
ريان... اهدي هخدك ليها بكره...
كارما...بفرحه... الحمدلله...
________________
نور...طالعه من الجامعه ووشها باهت وحزين...
فجاءه...جت عربيه وقفت قدام نور... طلع منها... شخص...وحط منديل علي وش نور..واغمي عليها...وركب العربيه ومشي
سليم...بحب... اخيرا...بقيتي ليااا
تفاااعل ♥️♥️
#
10=نور الفهد الفصل العاشر10 والأخيــــــــــــــــر بقلم ندا عبد الهادي
فتحت نور... عينيها...ومسكت راسها بايديها.. لقت نفسها قاعده علي كرسي...وربوطه بالحبال......
نور...وهي بتحاول تفك نفسها.وبصريخ ..الحقووني....انا فيين...فهددد
فتح الباب..بقوه ودخل سليم....
سليم... بحب...نورر.. حبيبتي وحشتيني....
نور... بصدمه..س..س.. سليم
سليم... ايوه سليم حبيبك......
نور...بعياط...سيبني امشي عشان خاطري ياسليم.... سيبني امشي... ومش هقول لحد علي الي حصل بس سيبني امشي......
سليم...وحط..ايده علي خدها...تؤتؤ..لا ياروحي..انتي هتستني..معايااا للابد..وطيارتنا كمان ساعه ياروحي....هنسافر لندن..ونتجوز....ومشي نحيه الباب وبص لنور... وقال بخبث.... وفهد...مش هيعرف يوصلك....
نور...بصدمه وبكاء......لاا فهد. هيجي انا متاكده
في فيلا الهواري......
كارما...ببكاء..انا عاوزه اختي...ياريان...ماليش دعوه عاوزه نوررر
ريان... بهدوء...اهدي ياكارما...انا كلمت ناس ان شاءالله هيجيو رقم العربيه ونعرف مكانها....
فجاءه رن موبايل ريان
فهد...قام بسرعه..وحزن...هااا ياريان لقيتو نور صح....
ريان..بجديه... يلاا يافهد..بسرعه هي دلوقتي في شقه...في****
فهد..ركب عربيته بسرعه ورح علي العنوان الي فيه نور..وريان كمان ركب عربيته واتصل بقوات تيجي تساعدهم لانو في حراس كتييير قدام العماره....في نفس الوقت.... سليم بيشد نوررر...بقوه...عشان تركب الي هيلو كبتر.....
نور...ببكاء...فههههد...فههد..سيبني يااا سليم....
فهد سمع صوت نوررر... وطلع فوق السطح...لقي سليم...شايل نور... وبيطلع بيها علي السلم...
فهد... بصريخ...نوررررر
وقام جري بسرعه ومسك في سلم الهيلو كبتر
وسليم...بيضرب فهد برجليه
نور....بدات تزق سليم...بس مافيش فايده...لحد ما خلاص فهد كان هيقع وهنااا وصل ريان والقوات.....
نور..ببكاء...فهههد لاا
نور لقت مسدس في جيب سليم مسكت المسدس وضربته في راس سليم...سليم وقتها فقد الوعي...
نور...ببكاء...فهد انت كويس.....
فهد بالم... وحب...اه ياحبيبتي....
نور...مردتش عليه وافتكرت..ال عمله....
فهد بصلها...بحزن... سامحيني بقي يانوري... خلي قلبك ابيض.......
نور.........
فهد...طب والله لو مرديتي وقولتي انك بتحبيني لارمي نفسي.... واموت بقي
نور...بسرعه وخوف...لا انا بحبك...واستوعبت هيا قالت ايه....انت واحد قليل الادب.....
فهد... هههههههههههه
ستبقي عيناك تربكني ❤️
مهما اعتدت رؤيتها ❤️
ريان...بصوت عالي...انت يااستاذ انت وهي بدل مانتو قاعدين تحبولي في بعض في الجو انزلو حبو براحتكم...بس عالارض......
بعد...ساعه...وصلت نور وفهد وريان....
نور اول مادخلت...لقت كارمااا جت حضنتها بسرعه....
نور.. بحب...انتي كارما صح
كارما...بسعاده.. ايوه...ماما كان نفسها تشوفك...اووي
نور... بحزن ..ربنا يرحمها...
ريان قطع اللحظه وقال
ريان...يلا ياجماعه..تعالو..نتصور سيلفي.... معا بعض...وكانت اجمل صوره بتعبر عن الحب والاخوه والصداقة
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
سليم وزينه وسالم اتحكم عليهم وخدو 20سنه..سجن...
وكده الروايه خلصت انا سبت النهايه مفتوحه.......انتو بقي ال هتتخيلو ان الحياه بين نور وفهد هتكون مستقره ولا فهد هيغلط غلطه تانيه ويخسر نور...
ممكن بقي تقولو رايكم في الرواية ❤️❤️❤️🤭🤭🤭
بقلم.... Nada♥️♥️♥️رواية عشقت النور ❤️البارت (10) والأخير...
....
تعليقات
إرسال تعليق