القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شيطان العشق الفصل الثاني وعشرون والثالث وعشرون بقلم دنيا محمد

 

رواية شيطان العشق الفصل الثاني وعشرون والثالث وعشرون بقلم دنيا محمد 






رواية شيطان العشق الفصل الثاني وعشرون والثالث وعشرون بقلم دنيا محمد 




#شيطان_العشق  .البارت الثاني عشرون

بسم الله الرحمن الرحيم

لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ ﴿

***********************************

التفاعل يبنات 😩البارت الي فات التفاعل فيه قل عن بقيت البارتات التصويت متنسهوش 

************************************

يله نبداء

***********

مالك: استاذن انا بقا 

ام نسرين: رايح فين يبني

مالك: رايح اوتيل وبكره انشاء الله هعدي علي نسرين اخدها ونروح نعمل الفتو سيشن الي هيا عوزاه

ابو نسرين: اوتيل وانت جوز بنتي مينفعش هتبات معنا انهارده لحد يوم الفرح مهو يومين وتتجوزو

نسرين: هيبات فين دي الشقه اوضتين هتبيته في اوضتي وانا ابات في الشارع ولا اي

ام نسرين: لا هتباتو مع بعض في اوضه واحده

نسرين: نبات ازاي لمؤخذه

ابو نسرين: هتباتي معيا في حضني سيبك من كلام امك

ام نسرين: وانا انام فين وبعدين ده جوزها تنام جمبه

مالك: وانا معنديش مانع ننام في اوضه سوا

نسرين: بس بس

ام نسرين :مفيش بس وتعالي يله قدامي ورانا كورس نضافه

نسرين: كورس اي

ام نسرين: نضافه يا روح امك

نسرين: اعااا مش ملاحظه اني عروسه وجايه من سفر لا لازم كورس نضافه

ودخلو ينضفو اوضت نسرين

ابو نسرين: منور

مالك: نورك يا حمايا

ابو نسرين: اسمع بقا مش معنا ان بنتي انت وهيا انهارده هتباتو في اوضه واحده انك تفكر تلمسها لو فكرت تلمسها بس هتلاقيني طابب عليك فاهم

مالك بتحدي ونظره لابو نسرين: مش مستهله المسها دلوقت كلها يومين واخدها في حضني

ابو نسرين: ههههههه لما نشوف مقوم اصلي المغرب احسن مش هتصلي ولا اي

مالك:جاي حاضر

وذهب مع ابو نسرين للجامع

سمع مالك صوت الاذان ولا يعرف ما هذا الشعور الذي احس به داخله هناك شئ الم قلبه هناك شعور يجعله يشعر انه يريد البكا وبداءت الصلاه وعندما سجد احس بدموعه التي لا تتوقف علي خديه لا يعرف لما يبكي يبكي لانه ابتعد عن الله منذ زمن ام يبكي انه الان بين ايدي الله وبداء يشعر بلسكينه مع كل ركعه وسجده كأنه كان يحمل هموم العالم علي عتقيه وافرغها في صلاته وانهو الصلاه

ابو نسرين وهو يربط علي ظهر مالك: بقالك اد اي مصلتش

مالك: عرفت منين

ابو نسرين: من صوت عياطك الي كان وصلي وانا بصلي محدش بيعيط كده ساعت الصله الا ازا كان بيحمد ربنا علي حاجه كان بيتمني انها تحصل او يكون كان بعيد عن ربنا واول ما صلي حس براحه وامان بين ايد ربنا

مالك: من زمان مصلتش بقالي كتير بس اول مره احس براحه كده

ابو نسرين: بص يا ابني هقولك علي حاجه زمان ايام ما كنت شاب لسه كنت لسه موظف صغير في شركه الميه وكانت ام نسرين جميله جدا مره كنت رايح احصل منهم وصلات الميه وشوفتها حياتي اتقلبت بقيت بفكر فيها ليل نهار كنت عارف ان مستحيل اني حتا اطول منها كلمه هيا فين وانا فين ابوها كان عنده عزبه في الشرقيه واراضي واطيان  وفلوس كتير جدا كنت بعدي قدام بيتهم كل يوم عشان اطول منها بس نظره وفي يوم بعتتلي الخدامه بتاعتها بجواب بتسالني انا مين ولي ديما واقف قدام باب السريا بتاعتهم بعتلها جواب مع الخدامه اني عاشق ليها استنيت ردها يوم اتنين اسبوع لحد ما جالي ردها قلتلي انها كمان معجبه بيا وانها موافقه لو اتقدمتلها هتوافق عليا اتقدمتلها بس ابوها رافضني الدنيا اسودت في وشي وبقيت بعيط في كل صله وبطلبها من ربنا لحد ما جتلي الخدامه بتعتها قلتلي ان نجلا عوزه تقابلني وروحت واتقبلنا وعرفت منها انها شرياني وقلتلي نتجوز في الاول كنت رافض عشان ابوها كنت خايف علي كسرت نفسه  ورفضت بعديها باسبوع عرفت ان ابوها ناوي يجوزها ابن عمها اتجننت يوم فرحها هربت وجتلي انصدمت بس فرحت وقلتلي يله نتجوز  متردتش وكتبنا الكتاب خفت لتضيع من ايدي وختها وهربت وجينا اسكندريه وتممنا الجواز ساعتها حمدت ربنا انو رزقني بيها وقعدنا اول سنه مخلفناش بعد مكشفنا اكتشفنا ان عندي عيب ومساله الخلفه عندي صعب فضلت اتعالج وادعي ربنا انو يرزقني بعيل من نجلا كنت بحس اني مكسور كل ما اشوفها بتبص للعيال ولا بتلعب معاهم وصبرت معيا وقلتلها نطلق وتتجوز وتخلف رفضت وعيشنا وبعد سبع سنين حملت وخلفنا نسرين ساعتها حمدت ربنا بعد مياست اني ابقا اب ربنا رزقني بنسرين عيطت من الفرحه وكانت نسرين كل دنيتي هيا وامها ولما كبرت كنت بخاف عليها خصوصا ان نسرين طايشه وعندها جموح تشوف الحياه عمله زي الفرسه الحره صعب ترويضها ودورتلها علي زوج لحد ما لقيت متولي كانت رفضاه بس غصبتها عليه قولت اكبر منها وهيقدر انو يحتويها ومعيد بتعها في الكليه لحد ما هربت يوم كتب كتبها ساعتها قلت اني انا الي غصبتها يبقا اشرب بقا  نتيجه فعلتي كنت بدعي انها ترجعلي ولما رجعت حمدت ربنا انها بخير نعم ربنا علينا كتير بس احنا الي بنبص للجانب الوحش فهمت انا اقصد اي

مالك: فهمت متقلقش علي نسرين

ابو نسرين: يله بينا نروح زمانهم خلصو تنضيف

عند نسرين في البيت

ام نسرين: شيلي المرتبه دي يابت حطيها في البلكونه

نسرين: مهو يوم اسود لما رجعت تحبي اشيلك السراميك امسحلك تحتيه

ام نسرين وهيا تلقي عليها ابو ورده: اخلصي زمان الرجاله جايه احسن اخلي الشبشب يعلم عليكي

نسرين وهيا بتحضن امها: اهون عليكي يا نوجه وبعدين احم احم احنا بقينا دلوقت ستات متجوزين زي بعضنا

ام نسرين وهيا بتجري وراها: زي بعضنا يابنت الجزمه زي بعضنا دنا هربيكي 

دخل ابو نسرين ومالك واستخبت نسرين ورا ابوها

نسرين: الحقني يا حج نوجه اتحولت وعوزه تقتلني متسكت مراتك بقا يا جدع الله

ام نسرين وهيا تضع ايديها في خصرها: وحيات امك لاربيكي من اول وحديد يابنت مدحت قدامي نكمل ترويق الاوضه ولا اقولك روحي نضفيها انتي علي الله القي ترابيه في اي حته هعلقك

نسرين وهيا بتبص لمالك بغيظ: كله بسببك كل حاجه عندكم نسرين اوف بقا

ابو نسرين وهو ينظر لزوجته: انتي اد كده بس جبروت والله

ام نسرين: بتقول حاجه

ابو نسرين: لا ابدا يا روحي

مالك: عن ازنكم هخش اساعد نسرين

وذهب ورا نسرين

ابو نسرين وهو يحتضن زوجته من الخلف: لي صممتي انهم يباتو في اوضه واحده

ام نسرين: عشان ميفتكرش انها رخيصه

ابو نسرين: مش فاهم

ام نسرين :بنتك لما مالك ده لقاها كانت هربانه مننا ومالك ظابط متنساش فا لما يباتو في اوضه سوا وتبقا جمبه ومش طايلها هيعرف انها صعبه ولما يلاقينا حواليها رغم الي عملته هيعرف اننا حواليها واننا ديما جمبها وكمان فرحهم كمان يومين متنساش كده وبنتك مدب صعب انها تبات مع حد في اوضه واحده فا الحل اي تاخد عليه واحده واحده

ابو نسرين بإعجاب لزوجته: قصيره وعينك زرقه لا وكمان زكيه

ام نسرين وهيا تضغط علي قدمه: مين دي الي قصيره يا مدحت انا طولي مظبوط تنكر

ابو نسرين: ونسيت انك قويه وبعدين انتي مش قصيره يا قلبي دنتي نخله

نتركهم ونروح عند نسرين ومالك

***********************

نسرين وهيا بتشيل المرتبه،:كل حاجه نسرين نسرين

مالك: هتشيليها ازاي سبيها وانا اشيلها

نسرين وهيا ترفع اصبعها في وجهه: ملكش دعوه بيا فاهم كل ده بسببك ولا اقولك خد شيل انا اتعب نفسي لي

ورمت عليه المرتبه وقعو هما الاثنان علي الارضيه وكانت تعتليه نسرين وغاص في سحر زرقتيها

مالك: لون عنيكي حلو اوي من قريب

نسرين بتوتر: شكرا ربنا يخليك

رقامت من فوقه

مالك بخبث: هما مقاسهم كام

نسرين بعدم فهم: هما اي

مالك: حبيتين الكمثري

نسرين: كمثري اي مش فاهمه

مالك واشار علي صدرها: دول اصل لما وقعتي عليا حسيت انهم صغيرين

نسرين بإحمرار وغضب: تصدق انت سافل ومعندكش دم يا منحرف اوعا عديني نضف انت بقا لوحدك

وتركته ورحلت

***********************************

عند معتز وياسمين

تستلقي ياسمين في غرفتها وهيا شارده في معتز وما يفعله معها حتا وصلت اليها رساله من رقم غريب

الرقم :لسه منمتيش لي

ياسمين: يمكن حد باعت غلط اكيد وتركت هتفها

الرقم: اممم بتتجهلي رسالتي وتسيبي التلفون بس حلو التيشرت البينك الي لبساه رقيق زيك

ياسمين وهيا بتبتلع ريقها: عرف منين اني لبسه تيشيرت بينك

الرقم:متفكريش كتير وردي علي اتصالي

ورن عليها

ياسمين بخوف: مين

الرقم: مش عارفه صوتي

ياسمين: قولت مين مترد يا حيوان يا سافل ياقذر عارف لو عت تطلب هنا تاني مش هيحصلك كويس

بعت الرقم رساله: اخرجي للبراندا لو عوزه تعرفي انا مين

خرجت ياسمين للبراندا لقته معتز قاعد علي غصن الشجره

معتز وهو بيلوح ليها بإيده: هاي

ياسمين: معتز بتعمل اي هنا ومتعلق كده لي

معتز: وحشتيني

ياسمين وقد احمرت مثل البندوره: عاوز اي يا معتز

معتز: عايز ادوزج

ياسمين وهيا تضحك علي طريقته في قول الجمله فا بدا كا اس اس في مسرح مصر عندما كان يقول هذه الجمله لويزو

ياسمين: وانا قلتلك لما يجي مالك هو دلوقت بيتجوز نسرين وفرحه كمان يومين وانا عزماك

معتز بصدمه: ع ع ع عفرررررريت 

وي وقع من علي الشجره

ياسمين وهيا تنظر للخلف وجدت شخص يرتدي ملابس سوداء ويضع وشاح علي وجهه اسود اللون

ياسمين: عفرررررررررررررررريت 

وطلعت تجري في قصر مالك :عفريت عفريت

حتا نطق هذا الشخص: عفريت في عينك يا زباله اه لو اشوفك هقطعك بسناني انا سمعت كل حاجه وهفضحك يبتاعت قلت الادب البيت ده طاهر وهيفضل طول عمره طاهر

وقفت ياسمين عن الركض

وهيا تنظر للشخص الذي امامها فا هيا الان لقد عرفته

ياسمين بشر: اعتماد هو انتي يا اعتماد قطعتي خلفي انا والواد الغلبان ده انتي جيتي اوضتي ازاي

اعتماد: سمعت صوت جاي من الاوضه الي جمبي ومسكت في الحيطه لحد ما وصلت عشان اكتشف الي بتعمليه في بيت ابني يا كلبه يا نكره الجميل بس لما يجي ابني والله لاقوله

ياسمين :عمله في نفسك كده لي طيب

اعتماد: كنت نايمه منمش

استووووووب البارت خلص وبارت طويل اهو تفاعل بقا لان بكره فرح مالك ونسرين حضرو فساتين السواريه يبنات وبلو الشربات 😂😂😍دنيا محمد

🌹🌹🌹🌹🌹


#شيطان_العشق  .البارت التالت والعشرون

بسم الله الرحمن الرحيم

‏الدعاء هذا كرروه وأكثروا منه:


"يارب ارزقني فرح يعقوب، وفرج يونس، وتقوى يوسف، وصبر أيوب، يارب أعطِ قلبي القوة، قوة الصبر، وقوة السكوت، وقوة المواجهة، اللهم اجعلني بك أتجاوز كل شيء، يارب لا تجعلني أضر أحدًا من خلقك قصدًا مني او جهلًا، وارفعني بالذكر الطيب بمحياي ومماتي يارب"♥️

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

والله بدي اقول اني ابغي 100 فوت بس استحي 😂😹خصوصا ان عدد المشاهدات 1000 وشويه علي كل بارت تقريبا. بصو انا هسيبكم لضميركم بسكده اه ولو اي بنوته عوزه تبقا فريند عندي هتلاقي لينك صفحتي هنا في البروفيل بتاعي 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

عند اهل نسرين

ابو نسرين: اسمع لو قربت لبنتي هتلاقيني ناطط ليكم في الاوضه اي كان وضعكم اه وبلنسبه انكم متجوزين فا جوزكم ده بلنسبالي ولا حاجه بكره هجيب مؤذون ويعقد عليكم قدام الناس وهبقا معرفه انكم متجوزين وهتصرف معاه تمام

مالك بملل: يا عمي خلاص والله انت لي محسسني اني هنام جمب انجيلينا جولي

ابو نسرين: بنتي احلا منها

مالك: تصبح علي خير يا عمي

وذهب لغرفته

مالك: بتعملي اي

نسرين: بفرشلك علي الارض عشان تنام

مالك :ومين قلك اني هنام علي الارض

نسرين بإستغراب: اومال هتنام فين

مالك: علي السرير وجمبك

نسرين: تنام جمبي انا لا طبعا مينفعش

مالك: انتي مراتي يا هبله

نسرين: اصل يعني

مالك برفعه حاجب: اصل اي

نسرين: ها ولا حاجه بس نام علي الارض احسنلك

مالك واستلقي علي السرير: تعالي اترزعي جمبي وبلاش كلام كتير

نسرين: انت حر انا حزرتك

وذهبت لتسلتلقي بجانبه

نسرين بتوتر: تصبح علي خير

مالك وهو مغمض العينين: متخافيش انا وعدت ابوكي اني مش هلمسك يعني ابلعي ريقك عادي

نسرين في بالها: يخربيتك انا مش خايفه منك انا خايفه عليك مني يخربيت حلاوت امك جمل يبا الحج جمل

مالك: شكرا علي الكلام الحلو ده

نسرين: اي كلام اي مش فاهمه

التفت مالك لها ونظر في عينيها: كلامك الي بتقوليه في بالك دلوقت ومعاكستك ليا

نسرين بتوتر: عرفت منين اقصد انا مكنتش بعاكسك اصلا وبعدين نام تصبح علي خير

مالك بإبتسامه :وانتي من اهله

ونامو سويا حتا دقه الساعه 3 الفجر

مالك: اوف اقفلو التلفزيون مش عارف انام

وصحا من نومه وجد نسرين بجانبه جالسه وتنطق كلمات غير مفهومه

نسرين: اونا تو ريبتج سورتن جينيف راحتنممممممممممممممممممممم

واعلت صوتها في اخر جمله

مالك برعب: يالهوي هيا ملبوسه ولا اي بتقول تعويزه

نسرين: قرب مني وانا هرفسك قرب مني وانا هرفسك قرب مني وانا هرفسك

اقترب منها مالك لا يعلم لماذا وتفاجأ بقدم نسرين التي وجهتها لمعدته اوقعته ارضا

مالك: يخربيتك لا انا مش نايم جمبك لا مش هنام هنا

وخرج من الغرفه وجد ابو نسرين يجلس في الصالون

ابو نسرين: ههههههههههههه ضربتك اكيد

مالك: ايوه وعماله تقول كلام غريب

ابو نسرين: هات كوبايه ميه وتعالا وريا

احضر مالك الماء ورش ابو نسرين بعض قطرات الماء علي وجهها

نسرين: حيييييي اي الي حصل انا فين

ابو نسرين: ههههههه الحاله جتلك وضربتي جوزك

نسرين بخجل: انا اسفه بس لما بتوتر الحاله دي بتجيلي وانا نايمه بقعد اقول كلام غريب وبضرب اي حد يقربلي

مالك: يعني انتي مش ملبوسه

نسرين بغضب ونظره حارقه: ملبوسه اي دي حاله بتجيلي كل فتره وبتيجي لكل الناس علي فكره وبعدين احنا فيها مش عجبك طلقني

مالك: اي يختي سمعيني كده تاني

نسرين بعند: طلقني اي صعبه

مالك وهو ممسك بها من معصمها: لولا اننا في بيت اهلك كان زماني تصرفت معاكي تصرف وحش كلمت طلاق دي مسمعهاش تاني منك فاااااهمه 

نسرين بخوف: فاهمه فاهمه

ابو نسرين وهو يبعد ايد مالك عن بنته: انا فاهم مشاعرك بس متمسكهاش كده تاني 

مالك: انا اسف لحضرتك

ابو نسرين: لولا نظرتك دي مكنتش سكت لاني اكتر حد مجرب العشق وفاهمك يله هروح انام انا اتصافو انتو مع بعض

وتركهم ورحل

مالك وهو يقترب منها وينظر لها بواعيد : اسمعي يا نسرين عشان نبقا من اولها علي نور طول منتي معيا مسمعكيش تجيبي سيرت الطلاق مهما حصل بينا هتفضلي لاخر يوم في حياتي علي زمتي يا مرات الغول ده اول حاجه تاني حاجه اوعي في يوم من الايام تجيبي سيرت راجل علي لسانك حتا لو بهزار انا غيرتي وحشه وي وحشه اوي يا نسرين احسنلك متجريبيهاش فااااااهمه كلامي ولا لا

نسرين بعناد: وخوف اوعا تكون مفكر لما تزعقلي هخاف منك لا مش انا يا بابا مش انا يا حبيبي انا نسرين خلقت حره وهموت حره انت مشترتنيش عشان تزعقلي وتقول الكلمتين دول فاكرني هخاف تؤ تؤ ابسلوتلي انا مش هخاف انا هترعب بس

وبداءت في البكاء

ضحك مالك علي جنان زوجته: طب بتعيطي لي دلوقت

نسرين: عشان انت زعقتلي

مالك: انا اسف بس بفهمك طبعي

نسرين: ولو ولو برضو متزعقليش اعاااااااا جت الحزينه تفرح ملقتلهاش مطرح اه ياني اه اه ياني اه ياني اه اه ياني يلي ملكيش حظ في حاجه يا نيرو يا صغيره يا مقطقطه يا حلوه يا طعمه يا قمر يا نيرو حتا جوزك يزعقلك يا نيرو 

مالك ولم يعد يقدر السيطره علي ضحكاته: ههههههههههه يخربيتك طب انتي بتعيطي وزعلانه مني ولا بتعاكسي روحك

نسرين: الاتنين اقولك انا هنام

وتركته ونامت

مالك في باله وهو ينظر لها: اسف علي الي هعمله معاكي عارف انك متستهليش كده وانك برياءه زياده عن اللزوم بس لازم اعمل كده 

واستلقي بجانبها وراح في ثبات وهيا في احضانه

تاني يوم في الصباح

استيقظت نسرين علي والدتها التي اغلقت المروحه عليها وهيا نائمه وفتحت الشبابيك

ام نسرين: اصحي يا ختي الضهر اذن وانتي لسه نايمه اصحي انا عارفه هتتجوزي ازاي والنبي منتي نافعه في بيت راجل وهتجيلي من تاني يوم قومي يابت هاتي فطار جوزك صحا قبليكي وقاعد مع ابوكي بره اخلصي

صحت نسرين: ضهر اي يا ماما وربنا تلاقي الساعه لسه 7 انا عرفاكي الساعه 7 عندك بتبقا الضهر

القت عليها امها ابو ورده وتفادته نسرين

نسرين وهيا بترقص لامها :مجاش ومجاش

ام نسرين: قومي هاتي فطار اخلصي

نسرين: طب اخرجي بره بقا خليني اغير هدومي

ام نسرين: بتضرديني يابنت مدحت منا لو مربيه كلب كان تمر فيه

نسرين: اغير هدومي قدامك يعني

ام نسرين : خارجه خارجه يابنت بطني 

وخرجت وتركتها 

غيرت نسرين ملابسها وارتدت اسدال للصله وخرجت لهم

نسرين: مدحت هات فلوس عشان اجيب فطار

نظر لها مالك وانبهر بجمالها في الاسدال

مالك: انتي نزله كده

نسرين: ماله كده ده اسدال اظن

ابو نسرين: خدي وتعالي علي طول

خدت من والدها النقود ونزلت ولحق بها مالك

مالك :هاجي معاكي

نسرين برفعه حاجب: لي هتوه

مالك ببرود: اه اخلصي

في باله: ياربي ازاي شكلها حلو كده في اسدال اي ده هيا لبسه خلخال كمان صوته واضح

مالك: انتي لبسه خلخال

نسرين: اها استنا اورهولك

وجأءت لترفع الاسدال من رجليها مسك ايديها مالك

مالك: هبقا اشوفه لما نروح

نسرين: طيب

وسار بجانبها وهيا تجر اسدالها وراءها فكان طويل عليها. واحضرو الفطار ورجعو للبيت. وتناولو افطارهم في جو اسري

مالك: يله هنزل انا اشوف قاعه

نسرين: لا مش موافقه انا عوزه الفرح في الشارع عندنا

مالك: نعممممم

نسرين: زي ما سمعت

مالك: اتكلم انت يا عمي

ابو نسرين: والله انا شايف ان في الشارع احلا الكل يعرف ساعتها انها بتتجوز ويحضرو 

مالك: خلاص زي منتو عوزين هعدي عليكي العصر اجهزي

نسرين: لي

مالك: عشان نجيب الشبكه ونعمل الفتو سيشن الي عوزاه

نسرين بتصفيق : اشتا

ورحل مالك ومعه ابو نسرين وام نسرين ايضا ذهبت لتعلم الجيران 

حتا اتي موعد العصر واتجه مالك للمنزل حتا تلقي اتصلا منها

مالك: الو اي يا نسرين في اي

نسرين بعياط: الحقني يا مالك اعااااااااااا

مالك وهو يسرع خطاه: اهدي حصل اي

نسرين: تعالا بسرعه ده بشنب

مالك بخوف: مين ده اقفلي علي نفسك متفتحيش غير لما اجيلك

وقفل معاها وي وصل البيت خبط علي الباب

نسرين من الداخل: هتلاقي مفتاح تحت المشايه خش بسرعه

دخل مالك عليها وجدها واقفه علي تربيزه السفره ولفه منشفه حول جسدها

مالك بخوف: في اي حصل اي

نسرين بعياط: بشنب يا مالك بشنب

مالك: هو مين ده وفين

نسرين: في الحمام

اتجه مالك نحيت الحمام لكن لا يوجد شئ

مالك: مفيش حاجه

نسرين: اهو يا مالك اهو اقتله بسرعه اقتله

مالك: ده صرصار

نسرين بعياط: اه وبشنب

مالك وهو بيموت الصرصار: تصدق انت صرصار ابن جزمه يبختك شوفت كل حاجه انا لسه مشوفتهاش

نسرين ونطت عليه من التربيزه وحضنته: اعاااا شكرا شكرا كنت باخد دش عشان خارجين لقيته في وشي 

بشنباته

مالك وهو يشد علي احتضانها: هو كان لازم يموت   اصلا ده شاف حجات انا مشوفتهاش

نسرين وهيا تبتعد عنه بعد ما اصبحت مثل حبت البندوره: احم انا هروح البس

وركضت لغرفتها وارتدت هذا 👇👇



وذهبو واشترو الشبكه وبعدها ذهبو للفتو سيشن وارتدت نسرين هذا الذي واعطت لمالك زي الوحش



نسرين: البس

مالك: البس اي يا روح امك معلش

نسرين: بلاش تأبح زي الوحش يله يااما مش هتمم الجوازه من غير زي الوحش فاهم

وتركته ورحلت وارتدا مالك زي الوحش وذهب اليها

نسرين. بضحك:منور يا وحشي 

مالك: اكتمي احسنلك خلينا نخلص

وخلصو تصوير ورجعو المنزل 

واحضر والدها مؤذون وفهمه كل شئ وكتب كتابهم امام اهل الحاره

المؤذون: امضي هنا يا عريس

نسرين في بالها: امضي امضي دنا هخليك تصلي الجمعه يوم التلات

المؤذن: امضي هنا يا عروسه

ومضت نسرين وتلقو التهاني من الجميع

وذهب المؤذون ورحل الجميع 

تاني يوم في الصباح

ام نسرين: نسرررررررين اصحي انهارده فرحك بنات الحاره جم عشان يجهزوكي اصحي يخربيتك

صحت نسرين وقعدت تطنطط علي السرير

نسرين وهيا بترقص: انهارده فرحي وهبطل ابص علي البنات انهارده فرحي وهبطل اقضيها اشتغلات ياعم رقصني ده عروستي هتبوسني وهتجوز هتجوز هتجوز هتجوز

اتجهت ليها ملاك وهيا تهز اكتفاها

ملاك: هيهييييي هتجوز هتجوز لولولولوي طلعه بطبق الكوسه نزله بطبق الكوسه وحبيبي عاوز بوسه ينفع ازعله

نسرين: لا

ملاك: ينفع اغضبه

نسرين: لا

ملاك: طلعه بطبق الرده نزله بطبق الرده وحبيبي عاوز عضه ينفع ازعله

نسرين: لا

ملاك: ينفع اغضبه

نسرين: لا

ملاك: لولولولوي مبروك يا نيرو مبروك

نسرين وهيا تحتضنها: الله يبارك فيكي يا ملاك انتي جيتي امتا

ملاك: بقالي نص ساعه ومحدش هيجهزك غيري انهارده فاهمه

نسرين،:ربنا يخليكي ليا لو عندي اخت مش هتعمل زيك كده معيا

ملاك: عيب يا بت دحنا الي بينا خطف مش اي كلام. دحنا هنولعها انهارده يله اغسلي وشك كده واجهزي خلتي نوجا عندك طبله هنا

ام نسرين: عندي لي

ملاك: سخنهالي يله عشان ورنا هز وسط

وخرجت ملاك وهيا بترقص

استووووووووووووب بارت طويل اهو.تفاعل بقا عشان الفرح الحلقه الجايه 😹😹❤️



تكملة الرواية من هناااااااا 

جاري كتابة الفصل الجديد  للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع