رواية شيطان العشق الفصل السابع وعشرون والثامن وعشرون بقلم دنيا محمد
رواية شيطان العشق الفصل السابع وعشرون والثامن وعشرون بقلم دنيا محمد
#شيطان_العشق .البارت السابع والعشرون
بسم الله الرحمن الرحيم
اولا كده احب اشكر اسماء. ديانا ساره حجابي حياتي. دي معرفش اسمها الصراحه احب اشكرهم علي وقفتهم جمبي وانهم بيعملو دعايه للروايه من غير ما اقولهم حتا انا زات نفسي مبعملش دعايه ليها اوي. فا شكرا جدا يا بنات والله ❤️❤️بحبكم
ثانيا احم التصويت يا بنات والنبي متنسهوش لان البارتين الي فاتو لقيتهم التصويت اقل من كل مره
ثالثا مواعيد الروايه للبنات الي بتسال سبت وتلات وخميس هما كانو سبت وتلات بس زودتهم يوم الخميس ❤️❤️ رابعا بقا الي بيسالو هتخلص امتا انا زات نفسي معرفش لان بكتب وخلاص اديا الي بتكتب مش انا حتا بعد ما اخلص البارت وانشره بستغرب بقعد شويه علي ما استوعب انا كتبت اي تقدرو تقولو بفصل عن كل حاجه ولما بكتب بلاقي نفسي زودت في الاحداث ومعرفش جت منين بس هحاول اخلصها علي البارت 30 او 35 😹🤝لان كل ما احطلها نهايه القي عقلي زود احداث
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عن أبي هريرة رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم "من حسن إسلام المرء ترك ما لا يعنيه: " حديث حسن رواه الترمذي
*********************************** يله نبداء
يجلس مالك في مكتبه بعد ان ارتدا ملابسه
مالك :نسررررين
اتت اليه نسرين مهروله
نسرين: اي في اي حصل اي حد مات
اقترب منها مالك وهو ينظر في عينيها
مالك: واثقه فيا
نسرين بتوتر بعد ان جاء في خيالها انها سيقبلها
نسرين في خيالها: اي ده هيبوسني ولا اي اخيرنا هتباس
مالك وهو يطرقع بأصباعه امام عينيها: روحتي فين
نسرين: ها لا معاك هنا اهو طبعا واثقه فيك
مالك: متأكده
نسرين: طبعا لو مش واثقه فيك كنت هتجوزك
مالك: طب خدي امضي علي الورق ده
نسرين: اي ده
مالك: مش واثقه فيا امضي وهعرفك ولا كنتي بتقولي كلام وخلاص
نسرين: لا طبعا واثقه فيك
واخذت منه الاوراق وا وضعت امضأءها عليها
مالك: شطوره حبيبت بابا
نسرين: هههه طب قولي يا بابا ده اي
مالك: امممم ده تنازل منك ان اول طفل هنخلفه هيكون ابني وانك ملكيش حق فيه
نسرين بصوت عالي: اي بتقول اي انت مجنون ولا بتهزر ولا بتستهبل
مالك وهو يمسكها من شعرها: ششششششش صوتك الحلو ده مسمعهوش ولا يعلي عليا فاهمممه
نسرين: لا مش فاهمه انت بتهزر صح
مالك: تؤ تؤ لسه المفجأه مخلصتش غزل يا غزل
تأتي اليه غزل وهيا ترتدي تنوره فوق الركبه مع بدي كات وحذاءها العالي
غزل: ايوه يا لوكه جيت
يسحبها مالك لاحضنه ويلقي بنسرين في الارضيه
مالك: احب اعرفك غزل مراتي وام البيبي الي هتجبيه
غزل: كل ده عشان تعرفها
مالك: معلش يا قلبي انا اسف اتاخرت انا عارف انك استنيتي بقالك فتره
نسرين: انت متجوز ازاي فهمني وام ابني ازاي انا مش فاهمه حاجه
مالك: اه سوري نسيت اقولك اني متجوزها بقالي اربع شهور غزل تبقا حب عمري واكتشفنا للاسف انها صعب انها تخلف بس ده نعرفه من زمان وكنا بعدنا بس لما انتي جيتي جتلنا الفكره الرحم بتعها ميستحملش اكتر من تلت شهور فا الحل كان اي انك انتي الي تحملي في البيبي واحنا ناخده طبعا في طريقتين الطريقه الاوله انك تحملي بلطريقه الطبعيه والطريقه التانيه انك تحملي عن طريق عمليه العمليه دي غزل فيها هتحمل وبعد كده هناخد البيبي وهيعيش في الرحم بتاعك يعني تقدري تقولي هتبقي زي البيت لي وتولدي البيبي وناخده فا الاختيار في ايدك تحبي انهي طريقه لان في الحالتين البيبي هيبقا ابني انا وهيا
نسرين بدموع: انتو مش بشر وانا مش موافقه علي كلامك ده انا مش هعمل كده انتو مش بنأدمين انتو ازاي كده
غزل: تؤ تؤ يا حرام شايف يا بيبي الي بتعمله بجد منظرها صعبان عليا
مالك وهو يسحب نسرين من شعرها: شكلك هتتعبيني بس تمام العمليه هتتعمل يا نسرين
نسرين: لما تشوف حلمت ودنك فاكرني وحيده انا عندي اهل يكلو الظلط فاهم يا مالك
مالك: ههههههه اهلك دول اي الناس البسيطه هيقفو قصادي بتحلمي ميقدروش دنا انسفهم ويله قومي كده علي اوضتك البسي لبس حلو واتمكيجي لحد ما اجيلك
وغمز لها بوقاحه فا نهضت نسرين وقالت
نسرين: الي بتقوله ده في الحلم يا مالك علي جثتي فاهم ولا هتقربلي ولا هتلمسني انا مش قعدالك فيها اصلا
امسكها مالك من شعرها وصفعها علي وجهها
مالك: هيحصل يا نسرين اظاهر الزوق مش نافع معاكي نسيتي نفسك ولا اي يا روح امك ونسيتي انا مين انا الغول فاهمممممه لا افهمك
نسرين بدموع: ابعد عني سبني انا بكرهك بكرهككككك يا مالك ولاخر يوم في حياتي هفضل اكرهك علي الي بتعمله فيا ده طلقني يا مالك طلقني
سحبها مالك من شعرها علي الارضيه واخذها لغرفه والقها بها وابتدا يخلع قميصه
مالك: مش قلتلك الزوق مش نافع معاكي يا زوجتي العزيزه بس تمام بحب العنف انا اصلي متخصص في ترويد الخيل.هههههههههههه
نسرين وهيا تنكمش علي نفسها في زاويه الغرفه:لا يا مالك لا اوعا تعملها ابوس ايدك لا ارجوك متخلنيش اكرهك اكتر من كده
اقترب منها مالك وامسكها من شعرها ونظر في عينيها
مالك: انا هوريكي ازاي تقوليلي لا
ونزل علي خدها صفعه ثم صفعه ثم صفعه حتا فقدت وعيها وتركها وخرج وذهب لغزل
غزل: ها عملت اي
مالك: شكلنا هنلجأ للعمليه افضل
غزل: ايوه كده افضل مش هقدر اتخيل تبقا في حضن غيري انت عارف انا بغير عليك ازاي
اقتربت منه بطريقه مقززه وا وضعت علي فمه قبله وغمزت له
مالك وهو يبعدها: غزل مش وقته لازم نروح نعمل العمليه ليكي وليها دلوقت عشان ابننا يعيش
غزل: تمام هروح علي العرابيه اسبقك هتها وتعالا
وذهب مالك لنسرين وجدها مازالت فاقده للوعي اخذ سكين وجرح به صدره وحملها وذهب بها واخذها الي المشفي وتمت العماليه واصبحت نسرين ام لطفل غزل ومالك بعد بعض الوقت تستيقظ نسرين من البنج لتجد نفسها يوجد الام في اسفل بطنها وترتدي ملابس المشفي ومعلق لها محاليل
نسرين: اه دماغي انا فين واي الي حصل
مالك: كويس انك فوقتي
واقترب من اذنها وهمس: مبروك عليكي البيبي يا روحي هههههههههههه
نسرين بصدمه ودموع: انتو انتو انتو عملتوها فيا انتو اي انتو مش بشر ازاي تعمل فيا كده ازاي انت مش انسان
مالك: اه مش انسان انا الغول يا نسرين شيطان غول في المافيا لقبي الغول لاني مبرحمش وفي الشرطه لقبي الشيطان تفتكري الالقاب دي طلعت عليا لي هههههههههه يله اسيبك مع البيبي واروح لام ابني اطمن عليها اصلها وحشتني ههههههههه
وتركها ورحل وذهب لي غزل
مالك بإبتسامه: حمد الله علي السلامه يا قلبي
غزل: طمني كله تمام
مالك: متقلقيش العمليه تمت وهتبقي مامي قريب واحلا مامي كمان يمو عيون حلوه
غزل بإبتسامه :بحبك يا مالك
مالك وهو يضع يده علي خدها: وانا بتنفسك
نذهب لنسرين
نسرين ببكاء: كل الي بيحصلي ده انا السبب فيه لو مكنتش هربت من اهلي مكنتش زماني قدامه رخيصه كده ولا عمل فيا كل ده
وا وضعت يدها علي بطنها
نسرين: يمكن تكون مش ابني بس انت في رحمي دلوقتي ويستاحيل يخدوك مني يستاحيل بعد ما احمل فيك واولدك يخدوك علي الجاهز لا يستاحيل اسيبك ليهم ماشي يا مالك فاكر انك تقدر تاخد ابني مني وتضحك عليا هه ده بعدك وبعدها وانا انا انا الي حبيتك وقولت انك غير اي حد بس دي غلطتي اني وصقة فيك ومضيت من غير ما ابص علي الورق انا غلطت لما فكرت انك راجل وهتتغاضا عن موضوع هروبي من اهلي بس تمام
نتركها ونذهب لمكان تاني
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند ياسمين تجلس في حجرتها تتحدث في الهاتف مع معتز لتدخل عليها والدتها
ام ياسمين: بتعملي اي
ياسمين: بكلم معتز
ام ياسمين: معتز تاني مش قلتلك انا مش موافقه عليه
ياسمين: بس انا موافقه وابيه مالك موافق
ام ياسمين وهيا تمسكها من ذراعها: ابيه مالك والله وبقا ليه كلمه عليكي ويوافق ويتحكم انا بقا مش موافقه وبعدين بدال ابيه مالك موافق اي الي رجعك البيت ده تاني فهميني متغوري خليكي عنده
ياسمين. بدموع وهيا تشعر ان قلبها علي وشك الانفجار: سيبي ايدي انتي اي ارحميني هو انا مش بنتك انتي لي بتعملي فيا كده مالك مطردنيش وانا جيت هنا بيت ابويا يا هه نرجس هانم متنسيش ان ده بيتي وبعدين اي الي فكرك بيا دلوقت ها ردي عليا. مش موافقه علي معتز عشان مالك موافق مش اكتر مفكرتيش في مشاعري مفكرتيش اني بحب معتز ازاي مفكرتيش ان معتز الوحيد الي وقف جمبي في الوقت الي انتي كنتي رمياني فيه وكل همك الميكب وصلونات التجميل والنوادي مفكرتيش ان لولا معتز ده كان زماني دلوقت مغتصبه ومتصورلي فديو اي اتصدمتي اصدمك اكتر في الوقت الي كنتي بتدوري في علي النوادي والمجد مكنتش انا لقيه الحب ولا حنان من حد اطريت ادور عليه بره واتخدعت في احمد زميلي رسم عليا الحب واقولك رحتله البيت وكان هيغتصبني لولا معتز الي مش عجبك ده كنت زماني ضعت ها انصدمتي صح اي راءيك في بنتك الي كل الي تعرفيه عنها انها اسمها ياسمين تقدري تقوليلي انا كام سنه حتا ولا هتعرفي عارفه لي لانك مش امي ولا هتكوني ام انتي واحده حيلله خلفتني ورمتني انتي السبب في الي انا فيه تعرفي شعوري اي شعور انك تعيشي يتيمه اب وام ايوه انتي ميته بلنسبالي تعرفي ابسط امنياتي وانا صغيره كانت اي انك تيجي حفله عيد الام الي كانت عملها المدرسه تعرفي يوميها كل ما اشوف ام بتحضن بنتها وانا واقفه مع الخدامه وعماله ابصلهم كنت بقول اي بقول يا بختهم انتي ولا حاجه في حياتي ومعتز هتجوزه برضاكي او غصب عنك هتجوزه تعرفي انا هسيبلك البيت وماشيه وملكيش دعوه بيا افضل خليكي في ندواتك واجتمعاتك وانا همشي لان وجودي زي قلته في حياتك
وتركتها ورحلت
************************************
#شيطان_العشق .البارت التامن والعشرون
عن ابن مسعود رضي الله عنه، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:
يؤتى بجهنم يومئذ لها سبعون ألف زمام، مع كل زمام سبعون ألف ملك يجرونها
************************************
عند ياسمين ذهبت لمعتز في بيته
معتز:ايوه ايوه يلي بتخبط جاي اهو
وفتح الباب وتفجأ بياسمين امامه ودموعها علي خديها وحالتها مزريه
ياسمين: اسفه علي مجي في الوقت ده بس مكنتش عارفه اروح فين
معتز: خشي يا ياسمين خشي
دخلت ياسمين وجلست وبداءت في البكاء
معتز وهو يربط علي شعرها :مالك ياياسمين اهدي كده في اي
ياسمين :ماما انا وهيا اتخانقنا عشان كده قفلت السكه معاك واحنا بنتكلم
معتز: طب اهدي واحكيلي اي الي حصل
ياسمين وقصت عليه حوارها مع والدتها
معتز: مكنتيش تعرفيها علي حوار احمد يا ياسمين اهدي كده وانشاء الله هتتحل
ياسمين: عندك استعداد انك تتجوزني
معتز: طبعا بس مينفعش من غير رضا والدتك واخواتك ده اولا ثانيا انتي 18 سنه تحت السن القانوني مينفعش اتجوزك من غير والي لازم اقله اخوكي مالك يبقا الوالي بتاعك
ياسمين: سيبك من والدتي واخواتي تقدر تاخد موافقه مالك ونتجوز
معتز :بس يا ياسمين
ياسمين: هيا فيها بس ههههه حتا انت تمام يا معتز فهمت الي فيها
وجأت ترحل امسكها معتز من معصمها
معتز: هتجوزك يا ياسمين بس دلوقت ارجعي بيت والدتك وانا هروح لاخوكي وابقا احدد معاه معاد الفرح وكل حاجه ثقي فيا
ياسمين: تمام يا معتز منشوف
وجاءت لتتركه وترحل
معتز: استني هوصلك مينفعش تمشي في الوقت ده لوحدك
ياسمين بإبتسامه: اختياري ليك مكنش غلط
واوصلها معتز لبيتها
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عند مالك ونسرين،
دخل مالك غرفت نسرين مجددا
مالك: يله عشان ماشين خت ازن من الدكتور وتقدري تروحي
نسرين لا رد منها
مالك: مش بكلمك ردي عليا
نسرين لا رد مجددا
مالك:عنك ما رديتي
وحملها بين زراعيه واخذها ورحل وادخلها بداخل السياره
مالك: هروح اجيب مراتي واجي خليكي هنا اوعي تتحركي
وذهب من امامها نسرين تحدث نفسها: هه المعامله هتتغير من انهارده يا استاذ مالك فاكرني اي هسكتلك وحق الضرب الي ضربتهولي لاجيب حقي منك وانا عارفه هجيبه ازاي واحرق قلبك علي الي عملته فيا ده
وجاء مالك مع غزل وركبو السياره وذهبو للقصر وحمل نسرين ضعها علي الكرسي المتحرك بينما حمل غزل علي زراعيه واخر السائق ان يدخل نسرين للداخل
وذهب بغزل لغرفتهم بينما توجهت نسرين لغرفتها
بعد ساعتين. مالك غارق في النوم في احضان غزل
غزل: بيبي
مالك: نعم يا قلبي
غزل: انا مش مطمنه للبنت دي ممكن تثبت بعد ما تخلف ان الولد ابنها هيا او تروح تبلغ عنا
مالك: لا متقلقيش نسرين مظنش انها تقدر تعمل كده ومتنسيش التنازل الي مضت عليه ان العيل الي هيجي ملهاش اي حق فيه
غزل: برضو مش مطمنه البت دي مش سهله
مالك: طب اي الي يطمنك
غزل: نخلص منها
مالك: اي ازاي مش فاهم
غزل: بعد ما تولد علي طول نقتلها وناخد الولد الي هيجي بص سبلي الموضوع ده وانا هتصرف فيه
مالك: زي ما تحبي يا قلبي انتي عارفه انها متفرقش معيا اصلا
غزل :طبعا يا قلبي عارفه يخليك ليا
وفجأه تدخل عليهم اعتماد وهيا تمسك بعصأتها
اعتماد: مين هنا انتو مين يا ولاد الكلب يا حراميه
ونزلت بعصائتها علي جسد مالك وغزل
مالك: يا ستي انا مالك اه
غزل وامسكت بشعر اعتماد
غزل: بتضربي مين يا روح امك
مالك: اهدي يا غزل دي،ستي
اعتماد: سيبي شعري يا بنت الكلب يلي عوزه تقتلي البت بعد ما تولد انا سمعت كل حاجه
غزل واخرجت مسدسها من درج الكومدينو
مالك: بتعملي اي
غزل: دي سمعتنا وخطر علينا
مالك: غززززززززل دي ستي وبعدين عندها زهايمر
اعتماد وهيا تضربها بعصائتها اكتر:تقتلي مين يا بنت الكلاب انتي يا صايعه يا قتاله القتله يلي نايمه في حضن ابن الكلب الي معاكي عرفاكم يبتوع الاداب يا قذرين
حمل مالك جدته وادخلها غرفتها وذهب لغرفت نسرين وجدها نائمه وذهب لغزل مره اخري
مالك: انتي اتجننتي عوزه تقتلي جدتي
غزل: معرفش ان عندها زهايمر
مالك: طب نامي يا غزل نامي
***************************
عند اهل نسرين
ام نسرين: مدحت مدحت يا مدحت اصحا
مدحت: في اي يا نجلاء
نجلاء:معرفش قلبي مش مطمن وقلقانه علي البت اول مره اقلق كده بتي فيها حاجه
مدحت: ياستي تلقيها نايمه في حضن جوزها دلوقت هيكون فيها اي يعني
نجلاء:معرفش اتصلي علي البت قوم قلبي مش مطمن خالص حاسه انها موجوعه
مدحت: امري لله منا عارفك بس هتلاقيها نايمه وخليكي فاكره
اتصلو علي نسرين
مدحت : الو نسرين حبيبت بابا عمله اي
نجلاء:هات التلفون خليني انا الي اكلمها
نجلاء:الو ايوه با نسرين عمله اي طمنيني عنك
نسرين بصوت حاولت ان تجعله جيدا:ايوه يا ماما الحمد لله تمام وانتي ومدحت عملين اي اوعي يكون مزعلك
نجلاء: احنا الحمد لله يا قلبي وانتي وجوزك ازيكم اومال هو فين
نسرين: مالك مالك في الحمام احنا الحمد لله تمام خالص
نجلاء:والنبي اعتزريله علي الموقف الي ابوكي عمله فيه في شهر العسل
نسرين: لا متقلقيش هو مش زعلان خالص بلعكس ده بيحبكم اوي
نجلاء:ربنا يهدي سركم يا بنتي ويخليكم لبعض يله اسيبك انا زمانك كنتي نايمه
نسرين: ماشي يا ماما مع السلامه
واغلقت الخط مع والدتها وانهمرت دموعها
نسرين: انا الي عملت في نفسي كده واستاهل كل الي يحصلي بس انا مش ضعيفه ومش هستسلم ليهم وينا يا انتم مش انا الي يتلعب بيا انا هوريكم
نتركها ونذهب لباسل وملاك
************************************
باسل: افهم بس انتي راحه فين في الوقت ده وبتلمي هدومك لي
ملاك: راحه في داهيه يا باسل راحه في داهيه بس يستاحيل عت اقعد معاك تاني
باسل واقترب منها واخذها لاحضانه وغرز وجهه في رقابتها
باسل: قلتلك قبل كده حضني هو الداهيه
ملاك وهيا تبعده عنها: والنبي اي
واخرجت سكين من حقيبتها واقتربت منه
ملاك: انسا يا باسل انسا اني اسامحك
باسل: السلاح يطول يا شبح الله براحه طيب وبعدين واخده سكينه معاكي في الشنطه لي
ملاك برفعه حاجب: افرض اتخطفت وانا سيبالك البيت انا والعيال يبقا معيا حاجه ادافع عن نفسي بيها وعن عيالي وبعدين متغيرش الموضوع انت ازاي تبقا عارف كل ده عن مالك ومتقوليش ولا تحظر نسرين ها قولي لو عندنا بنت ترضا يحصلها كده ولو انا مكنها هتعمل فيا كده اكيد منتا اكيد شبه صحبك انت خدعتني يا باسل طلقني يا باسل طلقني
باسل وحمالها علي ذراعه واخذها لغرفتهم السريه التي تحمل صور لها بجميع حالتها عندما تضحك وتبكي عندما تحمل السكين عندما امسكت زين بين يديها اول مره هو ويزن
باسل وهو يقلد صوتها بطريقه مضحكه: طلقني يا باسل طلقني يا حبيبتي هما حرين مع بعض هيا مراته متنسيش ده اول هام تاني هام انا مالي تطلبي الطلاق لي سؤال واحد بس هل انتي عبيطه هل انتي عبيطه صح
ملاك وهيا توجهه اصبعها الي وجهه : انا مش عبيطه فاهم. واطلب الطلاق لانك منبهتش نسرين ولا عرفتني
زين من وراءهم: بوثها وهيا تثتت
(بوسها وهيا تسكت)
يزن:ششش فضحتنا يبن الهبيه
(ششش فضحتنا يبن الهبله)
زين وهو يخبط كفه في راءسه) :اه ثح ميعيفوس اننا هنا
(اه صح ميعرفوش اننا هنا)
باسل وهو يمسك اطفاله من ملابسهم ويرفعهم
زين: صي علي يسوي الله
(صلي علي رسول الله)
يزين:عيي وغيطو يبشا
(عيال وغلطو يا بشا)
باسل: وحيات امكم جيتو هنا امتا وبتعملو اي
زين: جينا وييك لما يقناك شايل مومو
(جينا وراك لما لقيناك شايل ملاك)
يزن: واستخبينا بنحسشيبكم هتبوثو بعض
(واستخبينا بنحسبكم هتبوسو بعض)
ملاك: انا كنت فين وانتو بتتربو اموت واعرف
باسل: طب قدامي علي اوضتكم وانتي اترزعي بقا هو انتي ليكي غير حضني اصلا وعيالك دول مين هيربيهم لما تطلقي هيبوظو اكتر مما هما بايظين ثواني انيمهم وجيلك يا جميل
زين: هتتحميش بيها
(هتتحمرش بيها)
يزن: احيات عييك يا بيثو ثيبنا نتفيبج شهنعمل ثوت
(احيات عيالك يا باثل سيبنا نتفرج مش هنعمل صوت)
باسل :يله يا ولاد الكلب علي اوضكم يا صيع ادي اخرت خلفت الصبيان وحيات امكم الي هناك دي لاعلمكم الادب واجبلكم اخت عشان تحترمو نفسكم قدمها وتتكسفو
وغمز لملاك
ملاك: العيال يحرقك وقفين
باسل:يعني هما مش عرفين الكلام ده عيالك اساتذه دنا في سنهم كنت كل همي ان معتز ميخدش الكيس الشبسي بتاعي لما يجيلنا اتنيلي
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق