القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب عمرى الفصل الحادى عشر 11بقلم شهد محمد

التنقل السريع

     رواية حب عمرى الفصل الحادى عشر 11بقلم شهد محمد




    رواية حب عمرى الفصل الحادى عشر 11بقلم شهد محمد


    البارت الحادي عشر

    عليا: جاسر قوم قوم يا جاسر

    جاسر: لو عملتلك اي حاجه متزعليش مني انا بحبك اوي وافتكريني ديما

    عليا: بس متقولش كده يا جماعه عربيات بسرعه عليا و جاسر ركبوا في عربيه شريف مع يارا والعربيه التانيه كان راكب فيها محمد و فريده 

    في عربيه شريف 

    عليا: فوق يا جاسر يلا حبيبي قوم بقا يلا علشان انتي قولت مش هتسبني قوم رد عليا يا جاسر يلا بقا

    بسرعه يا شريف

    وصلوا المستشفى الي بيشتغل فيها شريف 

    دخل اوضه العمليات وشهاب دخل معاه 

    عليا: شريف انا لازم اخش معاه 

    شريف: لو سمحتي يا عليا مش هينفع

    عليا: هموت لو فضلت هنا 

    شاور ل محمد و فريده خلوها هنا 

    محمد: يلا يا عليا هو هي قوم وهيبقي كويسه 

    عليا: مش عايزه روفيده و رامي يعرفوا حاجه وبصت ليارا لان جاسر قالها ان هي الي كانت عايزه تموتها

    عليا: يارا عارفه لو عرفت انك ورا الموضوع ده هنسفك من علي وش الارض 

    فريده: اشمعني يارا 

    عليا: القموره جابت واحد علشان يموتني وهو اعترف علي كل حاجه 

    محمد: انتي ازاي كده 

    خرجت الممرضة 

    الممرضة: محتاجين فصيله دمه 

    عليا: انا الفصيلة بتاعتي بتناسب اي حد 

    الممرضة: اتفضلي

    اخدنا منها الدم 

    الممرضة:خلاص كده مع هينفع نسحب منك دم علشان خطر عليكي 

    عليا: هو محتاج تاني

    الممرضة: اه

    عليا: خلاص خودي 

    الممرضة: لازم تكتبي ع نفسك تعهد انك لو حصلك حاجه المستشفي ملهاش زنب

    مدت عليا واخدوا منها الدم 

    وخرجت 

    راحت الممرضة ل محمد و فريده

    الممرضة: انا عايزه اقولكم ان استاذه عليا لو مأكلتش او مشربتش حاجه ممكن يحصلها 

    محمد: ياعني هيحصل ايه 

    الممرضة: ممكن تفقد الوعي

    محمد: ليه 

    الممرضة: علشان سحبنا منها دم كتير اوي 

    محمد؛ ازاي تعملوا كده ده خطر

    الممرضة: يا باشا انا قولتلها هي الي قالتلي كده 

    فريده: خلاص يا محمد هي ملهاش ذنب اتفضلي يا حبيبتي وادتها فلوس وشكرا جدا انك قولتي

    الممرضة: ده شغلي

    محمد نزل جاي لعليا اكل 

    محمد: خدي كلي ده

    عليا: مش عايزه شكرا 

    محمد: هتاكلي

    عليا: قولت لا

    محمد: احنا مش هنسيبك تعملي حاجه في نفسك ونفضل ساكتين

    عليا: انا عارفه مصلحتي انا اسفه اوي بس مش عايزه 

    بعد مرور ٦ساعات 

    خرجت شريف وجريت عليه عليا

    عليا: طمني يا شريف

    شريف: مش عارف ققول ايه الصراحه الحاله صعبه الطلقه جت قبل القلب2 ثانتي وهو دلوقتي هيدخل في غيبوبه 

    عليا: ديه هتفضل قد ايه 

    شريف: يوم اسبوع شهر سنه علي هتعلم حسب تمسك المريض بالحياه

    تاني يوم في بيت رامي 

    رامي: اصحي بقا 

    روفيده: لا 

    رامي: خلاص هقومك بطريقتي

    روفيده'لا لا صحيت 

    دخلت روفيده الحمام وخرجت لابسه قميص نوم اسود وكانت خارجه 

    رامي: انتي هتخرجي فين 

    روفيده: هروح ع المطبخ جعانه 

    رامي: تعالي وانا اشبك وحملها الي عالمهم الخاص

    عند عليا لسه جاسر مفاقش

    شريف خلي فريده ومحمد يروحوا وقعد هو معاها 

    شريف: انتي لازم تاكلي

    عليا: شكرا مش عاوزه

    شريف: كده غلط عليكي

    عليا: لوسمحت يا شريف مش هقدر هو انا ممكن ادخله 

    شريف: اه عشر دقايق وانا هدخل معاكي علشان انتي تعبانه 

    عليا: ماشي شكرا جدا يلا ندخل 

    دخلت عليا العنايه وكان جاسر نايم علي السرير كانت الانابيب تدخل في زوره وانفه واول لما عليا شافتها انهارت من العياط

    علي بعياط: انا اسفه كل ده بسببي لوسمحت اوعي يحصلك حاجه والنبي فاكر يا جاسر اول مره اتقابلنا فيها كنت متعصب اوي كنت خايفه منك اوي عمري مكنت اتخيل دلوقتي ان ممكن اخاف عليك جاسر انا مش متعوده عليك ضعيف انا متعوده علي جاسر القوي البطلمي يا جاسر قوم وكلمني مكنتش متخيله اني ممكن اتكلم معاك وانت متردش 

    عليا بعياط جامد وزعيق: قوم بقا قوم هموت من غيرك قوم 

    شريف: يلا يا عليا خلاص كده 

    عليا: بعياط مش عايز يرد عليا يا شريف مش عايز يرد خليه يقوم يحضني انا محتجاه اوي يا شريف انا ضعيفه من غيره 

    بعد مرور اسبوع لسه جاسر مفاقش وعليا مش عايزه تاكل ولا تشرب

    دخلت عليا العنايه وقعدت جمبه 

    عليا: وحشتيني اوي انت بقالك كتير اوي قوم هموت منغيرك لقت حد بيحط ايده علي دماغها بتبص 

    عليا: جاسر انت فوقت

    جاسر بصوت ضعيف: متخافيش عليا انا كنت بسمعك وشوفت بابا وكان وحشني اوي وكنت هروح معاه بس هو رفض وقالي ان عاليا هتتعب من غيرك علشان كده قومت 

    عليا: انا كنت هموت فعلا 

    خرج جاسر من العنايه 

    تاني يوم 

    دخل شريف وشاف عليا و جاسر نايمين علي السرير و جاسر حاضنة عليا وهي نايمه علي صدره 

    هو اضايق شويه بس خلاص وخرج ودخل بعديها بشويه لقاهم صحيوا

    شريف: صباح الخير 

    جاسر و عليا: صباح النور

    شريف:  جاسر عامل ايه دلوقتي

    جاسر: كويس

    دخلت الممرضة الاكل

    شريف: ياريت تخلي عليا تاكل

     علشان مأكلتش حاجه من اسبوع

    ودخلت 

    جاسر: ليه كده يا عليا 

    قامت عليا علشان تاكل جاسر و قعت واغن عليها... يتبع

    تكملة الرواية من هناااااااا 

    لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

    بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

    متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

    الرواية كامله من هناااااااااا

    مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

    مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





    تعليقات