القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب عمرى الفصل الأول والثاني بقلم شهد محمد

التنقل السريع

     

    رواية حب عمرى الفصل الأول والثاني بقلم شهد محمد 





    رواية حب عمرى الفصل الأول والثاني بقلم شهد محمد 





    الشخصيات 

    البطل: جاسر الشناوي: رائد شرطه معروف عنه انه صعب الشخصيه كل الناس بتخاف منه بيلقبوه بالصخر لانه بارد المشاعر طويل اسمر عنيه بني شعره كستنائي مفتول العضلات موز موز😂

    البطله عليا: رائد شرطه معروفه بخفه دمها لاكن في الشغل جد جدا متوسطه الطول عنيها بني شعرها اسود و لابسه طرحه

    روفيده:صديقه عاليا الانتيم من صغرهم طويله شعرها اسود مهندسه 

    فريده: صاحبه عليا و روفيده وكانوا بيلقبوهم ف المدرسه بالثلاثي المرح دبش اوي ف كلامها لاكن طيبه مترجمه

    رامي خطيب روفيده بيحبوا بعض من صغرهم طويل شعره اصفر عنيه سوده مهندس

    محمد: خطيب فريده بيحبوا بعض من صغرهم مترجم 

    شريف: حب طفوله عليا وهنعرف عنه اكتر ف الروايه بإذن الله 

    يارا: عدوه عليا بتكرها جدا مكبره و مغروره 

    وديه كانت الشخصيات

    ... يتبع 



    البارت الاول

    عليا واقفه قدام المرايه بتظبط المكياج علشان رايحه علي حفله المدرسه بتاعتها وهي صغيره و  المدرسه عايزه الدفعه بتاعتها بس  الساعه كانت خمسه عدلت هدومها كانت لبسه بنطلون قماش. اسود فوقيه بلوزه حمره وطرحه مزيج من اللونين وجذمه بكعب حمره دخلت مامتك عليا الاوضة

    فاطمة: علياحبيبتي خلصتي علشان انت لسه هتروحي تجيبي روفيده من بيتها 

    عليا:خلاص يا ماما جهزت ولفت علشان توري امها

    فاطمه: بسم الله مشاء الله قمر يا حبيبتي يلا بقي انزلي خلاص ياماما بلبس الجزمه 

    نزلت عليا وركبت العربيه بتاعتها Jeepوراحت بروفيده اتصلت 

    عليا:انت فين يا بت 

    روفيده: اطلعي ماما عايزه تسلم عليكي

    عليا: ماشي طالعه

    طلعت عليا وخبطت علي الباب فتحت لها وام روان 

    اماني: ازيك يا شهد عامله ايه 

    عليا: الحمد الله يا طنط ايه القمر ده بقيتي اصغير مني ومن بنتك 

    اماني: ههههه يا بكاشه ايه بت مش بتيجي تزوريني ليه 

    عليا: والله يا طنط الشغل و المأموريات واخده وقتي كله 

    اماني:، ربنا يحميكي و يحفظك يا بنتي

    عليا: ربنا يخليكى يا طنط الزفته

    خرجت روفيده وكان لبسه فستان لغيت الركبه اسود ومسيبه شعرها و لبسه جزمه سوده 

    روفيده: ازيك يا قلبي

    عليا؛: ازيك يا قدري يلا يا بت اتخرنا نزلت روفيده وعليا من البيتوركبوا العربيه 

    روان: عامله ايه يا لولو

    عليا: كويسه والله 

    روفيده: عملتي ايه ف Valentine' امبارح 

    عليا: متأكده انك عايزه تعرفي

    روفيده بفضول: جدا

    عليا ببرود: كان عندي مأمورية مخدرات روحت من الساعه 5 ال5جر و مرجعتش غير الساعه 10 امبارح بليل 

    روفيده ياحرام 

    عليا: شوفتي انتي عملتي ايه مع رامي

    روفيده بهيام: اخدني و خرجني اتعشينا عشاء رومنسي 

    عليا: اممم 

    روفيده: وجابلي السلسله ديه وورتها السلسله 

    عليا: جميله اوي ربنا يخليكم لبعض 

    وصلوا المدرسه و كانت موزين وشكلها جميل اوي اوي ودخلوا سلموا علي صحابهم 

    فريده: لولو وحشاني اوي الشغل واخدك مننا

    عليا: يا حبيبتي يا ڤيولا والله انتي كمان وحشاني معلش بقه االشغل

    محمد: ايه يا فريده بتتكلمي مع عليا بإدب و معايا بتلعي جعفر ليه 

    كلهم ضحكوا 

    فريده: طب بس لانهم شويه و هيمشوا وانا قاعدة معاكي

    محمد: يلهوي 

    وفجأه سمعوا صوت شهاب

    شريف: ازيكم وحشني اوي

    كلهم: وانت كمان يا شيفا

    شهاب بحب: ازيك يا عليا

    عليا: كويسه الحمد الله

    وجيه صوت من ورا شهاب 

    يارا: شهاب حبيبي 

    فريده: ايه يا بنتي عيب 

    يارا و هي بتبص ناحيه عليا: عيب ليه خطيبي وبقوله حبيبي

    عليا: خطيب مين 

    ... يتبع 


    البارت التاني

    يارا: انتي مزوده المكياج اوي 

    عليا: انا بردوا الي مزوده 

    يارا: انا همشي يا شريف باي

    شريف: باي

    الحفله خلصت وكانت روفيده و عليا

    وشافوا شريف وهو بيوقف تاكسي

    عليا :فين العربيه بتاعتك يا شريف

    شريف عطلت والله 

    عليا :تعالي اوصلك 

    شريف :لا يا عليا مش عايز اتعبك 

    عليا :ولا تعب ولا حاجه تعالي بس

    ركبوا العربيه 

    رن الموبيل عليا 

    عليا :روفيده افتحي الاسبيكر

    عليا :الو

    ادم: الو

    ادم: زميل عليا و رائد 

    ادم: ازيك عاملة ايه 

    عليا: الحمد الله انتي عامل ايه 

    ادم: كويس انا عايز ققولك حاجه 

    عليا :اتفضل

    ادم: انا بحبك 

    عليا :بكحه  نعم 

    ادم :انا بحبك 

    عليا: لوسمحت يا ادم بس انا مش بفكر في الكلام ده دلوقتي 

    ادم :لا ولا يهمك يلا سلام 

    عليا :سلام 

    شريف قاعد بيسمع وهو مضايق لان هو بيحب عليا

    وشويه ورن موبيل عليا تاني

    عليا :الو 

    حازم: الو ازيك يا عليا

    حازم: رائد مع عليا

    عليا: كويسه انت عامل ايه 

    حازم: انا كويس في حاجه عايز ققولهالك 

    عليا: اتفضل 

    حازم: عليا انا بحبك 

    عليا: انا اسفه اوي يا حازم انا مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي 

    حازم :لا ولا يهمك يلا باي

    قفلت عليا

    روفيده: يلهوي ع الضحك بتقوليلي مش بحب حد 

    عليا :طب انا فعلا مش بحب حد هو انا الي اتصلت بيهم 

    روفيده :تلعتي مدوخه شباب مصر

    عليا :اكيد ده انا الف مين يتمناني رن موب عليا تالت مره 

    عليا: ده اللواء 

    روفيده :تلاقيه بيحبك هو كمان 

    ردت عليا

    عليا: الو يا كبير 

    اللواء :عليا لازم تيجي دلوقتي 

    عليا :ماشي انا جيه 

    وصلت روفيده 

    شريف :انا عايز ققولك علي حاجه 

    عليا اتفضل 

    شريف :عايز تجمعيلي شويه معلومات عن يارا من اول لما اتولد لغيت دلوقتي 

    عليا: ماشي شهر و هجبهالك 

    وصلت شريف وراحت عليا للدخليه 

    عليا :انا وصلت يا كبير 

    وكانوا قاعدين في غرفه الاجتماعات وكانت ضلمه ومفتوح صور

    اللواء :اتفضلي خشي 

    كان موجود ف الاوضه اللواء و ادم وحازم و كان فيه شخص قاعد بعيد ومشفتش ملامحه كويس*جاسر*

    اللواء: انتي هتسفري يوم ٣١صح

    عليا اه هسافر سينا 

    اللواء: عايزك تشرحيلي الخطه 

    وقفت عليا عند الصور وبدات تشرح بمهارة وسلاسه عجب جاسر اوي طريقه شرحها 

    عليا كده انا خلصت 

    اللواء: هتاخدي مين معاكي 

    عليا :انا هاخد حازم وادم واحمد و امير 

    اللواء: ليه ٤انتي ققل حاجه تديها ٧

    عليا: هما ٤ انا ادم وحازم هنقتحم

    احمد هيجمع معلومات امير هيفق شفرات بس 

    اللواء: ماشي يلا المشوار بقي

    خرجت عليا

    عليا: احمد عيزاك

    احمد :في ايه 

    عليا :عيزاك تجمعيلي معلومات عن واحد اسمها يارا........ 

    احمد عيزاها امتي 

    عليا :بعد شهر 

    احمد: ماشي... يتبع 

    تكملة الرواية من هناااااااا 

    لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

    بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

    متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

    الرواية كامله من هناااااااااا

    مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

    مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





    تعليقات