القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اميره الرعد( الجزء الثاني) الفصل السادس والسابع بقلم ندا الشرقاوي

التنقل السريع

     

    رواية اميره الرعد( الجزء الثاني) الفصل السادس  والسابع بقلم ندا الشرقاوي






    رواية اميره الرعد( الجزء الثاني) الفصل السادس  والسابع بقلم ندا الشرقاوي





    رواية اميره الرعد( الجزء الثاني) الفصل السادس والسابع بقلم ندا الشرقاوي


    البارت السادس من الجزء الثاني

    اميره الرعد

    صلوا على الحبيب المصطفى

    بقلم /ندا الشرقاوي


    وصلت اميره الحفله هيا وجنه ونزلت من العربيه بمرافقه الحرس وهيا في قمه الثقه والكبرياء لان الوقت الحال يريد قوه فهي اميره المنشاوي اسم لا يستهين به اي احد

    وبدأت الصحافه تصورها هيا وجنه

    احد الصحافه /هل مستر رعد مازال في غيبوبه؟

    اميره /السوال دا هجاوب عليه في الحفله اكيد حضرتك هتكون جوه اسمع الاجابه بقا

    احد الصحافه /هو فعلا حضرتك خلفتي من رعد المنشاوي

    اميره /امال كان عندي انتفاخ

    افسح الحرس الطريق لاميره ودخلوا واستقبلهم الجميع احسن استقبال

    أكرم /اهلا بسنيوريتا...

    اميره /انا ولا جنه

    أكرم /جنه طبعا

    تعلقت جنه برقبته وشالها

    جنه /حلو فستاني

    أكرم /قمر ياروحي

    ياسمين /اميره داخله زي الاميرات

    اميره /قلبي طبعا تاج في القصر

    ياسمين /اه بصي بصي مرام جايه ازاي

    دخلت مرام ويوسف ومرام تعبث مثل الأطفال

    مرام /شوفت يايوسف هما شكلهم حلو ازاي وانا شبه البطيخة

    يوسف بقله حيله /ياحبيبتي انتي حامل والله وهما كانوا زيك بالظبط وبعدين انتي جميله اوي حته اسألي جنة

    جنه /اه ياطنط انتي جميله خالص

    مرام بفرحه مثل الأطفال /بجد

    جنه /اه ياله هاتي النونو بقا علشان بقا عندنا بيبيهات كتير اوي

    في القصر

    يوسف /قريب ياروحي

    اميره /بابا هيجي أمته

    أكرم /المفروض يكون وصل

    ****/مدام اميره

    اميره بابتسامه مصتنعه /مستر معتصم اهلا بيك

    معتصم باعجاب من جمالها وفستانها /اهلا بيكي احب اقول لحضرتك انك جميله اوي

    أكرم /وايه تاني ياحنين

    معتصم/لا يااكرم انا بعبر عن إعجابي بس مش بعاكس 

    جنه بصوت واطي ليوسف /من عمو الرخم دا 

    يوسف /بس عيب ياجنه بس انتي عندك حق بردة 

    اميره /شكر لزوقك 

    معتصم لجنه /مين القموره دي 

    جنه /جنه رعد المنشاوي 

    معتصم /بجد انتي عندك بنت كبيره كده 

    اميره /اه عندي اربع أطفال  عن ازنك بقا الحفله هتبدا ياله ياجماعه 

    الباقي /ياله 

    معتصم بصدمه /دي عندها اربعه ليه دي مكملتش ال22سنه 

    بدأت الحفله كل الناس حضره وكبار رجال الأعمال وسليم المنشاوي جنه وحضر 

    سيده /طبعا كلما عارفين ان شركه المنشاوي حققت رقم كبير اخر فتره وكمان من غير رعد المنشاوي واشتغلت علي مشاريع كتير والفضل يرجع لمدام اميره اصغير سيده أعمال في الشرق الأوسط وشركه المنشاوي بقت من الشاركات العالميه والحفله دي لتكريم  أصغر سيده أعمال وهيا اميره المنشاوي 

    صفق الجميع بفرحه لاميره واميره كانت فرحانه بنجاح اللي حققته واحمد كان فرحان لبنته باللي وصلتله 

    طلعت اميره وهيا فرحانه 

    اميره /طبعا انا مبسوطه بلقب أصغر سيدة أعمال انا اتغيرت في الفتره الاخير وانا فرحانه بالتغير دا بس انا مش سيده أعمال انا طالبه في كليه طب اه متستغربوش انا طالبه بس ميضرش اني هفضل في الشركه وشكرا اني اعرفت عليكي والفضل يرجع لاكرم المنشاوي هو كان شايل الشركه برده هو واستاذ يوسف 

    وانا كده خلصت ومستعده لأي سوال 

    الصحفي /استاذه اميره حضرتك نفيتي ان رعد المنشاوي في غيبوبه طب ازاي هو فين 

    اميره /مين قال ان رعد في غيبوبه الاخبار دي كاذبه 

    استغربت العيله وبالاخص سليم 

    الصحفي /فين رعد المنشاوي طيب 

    اميره /ليه 

    السيده /بعتذر عن قطع الحديث بس بنحب نقدم اللقب لاصغر سيده أعمال 

    اميره /ميرسي انا مش هستلمه شخص تاني اللي هستلمه 

    فاجاه انطفت الانوار وفتحت ودخل رعد وهو في قمه الوسامة دخل بثقه واستغرب الحضور جدا ازاي بدأت الكاميرات تصور والصحافه والعائله في حاله زهول 

    طلع رعد لاميره واحتضنها أمام الجميع 

    اميره /اهو رعد المنشاوي مين بقا اللي قال في غيبوبه رعد كان مسافر بره مصر للاستراحة والاستمتاع بعيد عن الشغل وطبعا الحادثه اللي حصلت كان لازم يفصل عن كل حاجة شويه وانا بنفسي كنت بسافر بره مصر 

    بصلها رعد بزهول من كلامها 

    وجت كلمه رعد 

    رعد /مش عارف اقول اي بجد بس انا عاوزة اشكر اميره علي كل اللي عملته بجد وانها احسن زوجه في العالم وربنا يقدرني واسعدها وبباركلها علي لقب أصغر سيده أعمال وشكرا جدا 

    ومسك ايد اميره ونزلوا 

    جريت جنه عليهم وشالها رعد وبدأت الكاميرات تصور 

    سليم /رعد 

    رعد جري /بابا 

    وحضنه بشوق كبير اوي واشتياق 

    سليم /حمد الله على السلامة يارعد 

    رعد وهو يقبل يداه /الله يسلمك يابوي 

    أكرم /حمد الله على السلامة ياصحبي 

    رعد وهو يحتضنه/الله يسلمك وهنفخك علشان بتقول لاميره ياميروو 

    أكرم /طيب سلام انا بقا 

    رعد /تعال ياخواف

    يوسف /وحشتني اوي 

    رعد /وانا كمان ياچووو 

    ياسمين بدموع /رعد 

    رعد وهو يحتضنها بشوق ولهفه/ياسمنتي القمر اللي جابت أجمل تاج على الأرض 

    ياسمين /وحشتني اوي 

    رعد /وانتي كمان ياقلب اخوكي 

    أكرم بغيره/كفايه ياحنين 

    رعد برفع حاجب /عاجبك ولا مش عاجبك

    أكرم /عاجبني ياريس

    اميره بعبث /طب اي انا مش هتحضن 

    رعد بضحك /لا ازاي 

    ساب ياسمين وراح لاميره وشالها وفضل يلف بيها 

    اميره /خلاص خلاص هقع 

    رعد /تفتكري وانتي معايا يننعف تقعي 

    اميره بابتسامه وبتبص في عينه /لا 

    احمد /حمد الله على السلامة يارعد 

    رعد /الله يسلمك ياعمي 

    وفاء /حبيبي حمد الله على السلامة 

    رعد /الله يسلمك يافوفه ياقمر انتي 

    احمد /انت بتعاكس مراتي 

    رعد /اه 

    احمد /طيب 

    ضحك الجميع عليهم 

    رعد /طب ياله نطلع على القصر علشان الناس بدأت تبص علينا 

    الباقي /ياله

    طلعوا من الحفله وبداو يتحركوا 

    السواق /اتفضلي يافندم 

    اميره /لا اتفضل انت وحدة المفاتيح 

    وادتها لرعد 

    رعد /اي 

    اميره /ياله 

    خد رعد المفتاح وجنه واميره ركبوا 

    اميره /رجوعك فرحني يارعدي 

    رعد وهو يقبل يدها /ديما فرحانة ياأميرتي 

    جنه /يانووووحي 

    رعد بغيظ /بس يابت مروحتيش مع أكرم ليه 

    جنه بعدم فهم /معرفش أكرم قالي روحي معاهم محرم هو يعني اي محرم 

    رعد بغيظ /ماشي يااكرم  يابن ساميه 

    واستمر في السواقة 

    رعد /اميره اي العربيات السوده دي كلها 

    اميره /الحراسه ياحبي 

    رعد /كل دا ياأميره 

    اميره /عادي بينفعوا نفعوني وقت ضرب النار وفيردوس معايا

    رعد /طيب ياروحي 

    اميره /اي رايك نطلع كلنا سفريه حلوه 

    رعد /فكره انا وانتي والولاد 

    اميره /والعيله كلها

    رعد /موافق ياقلبي تحبي نروح فندق شرم الشيخ 

    اميره بستغراب /فين دا 

    رعد /الطم ياأميره انتي متعرفيش انتي عندك اي 

    اميره /ياعم وانا مالي 

    رعد /ياعم امال بابي راحت فين 

    جنه بتحزير /باااابي 

    رعد بخوف مصتنع /ياروح بابي

    اميره بضحك/ههههه ياروح بابي ياله بقا علشان لوكه وحشني 

    رعد بغيره /نننعم ياعنيا 

    اميره /اي وانوس ودوسه 

    رعد /واي ياختي واي 

    اميره /في اي 

    رعد /لما نوصل بس

    بعد مرور الوقت وصل رعد واميره القصر وكانوا الجميع وصلوا 

    ونزلوا انس ومالك وفردوس وتاج تحت 

    رعد /منورين ياجماعه 

    اكرم/نورك ياغالي بس قولي مراتك خبتك فين احنا قلبنا كلك مصر كلها 

    اميره /عاوز تعرف كان فين 

    أكرم /اكيد 

    اميره بضحك /كان هنا في القصر اي رايك 

    أكرم ويوسف /🤪🤨🙄😳😲

    يوسف /ايوه برده مفهمتش كان فين

    اميره /كان في القصر هنا وكان في دكتور من بره مصر متابع حالته واهو وصل 

    اميره /مرحبا دكتور جان هل سوف تغادر الان 

    جان /اجل سوف نغادر الان 

    اميره /حسنا 

    رعد /اشكرك دكتور جان 

    جان /لا يوجد شكر هذا شغلي والمجهود لمدام اميره 

    رعد /مدام رعد المنشاوي وليست اميره 

    جان بعدم فهم /حسنا 

    والجميع ضحك عليه  مشي جان والفريق بتاعه

    رعد بهدوء/امي فين 

    يوسف /في المطبخ ومتعرفيش انك فوقت اصلا 

    رعد /حلو معايا يا رجاله

    أكرم ويوسف /معاك ياريس


    مشي رعد براحه ومعاه يوسف وأكرم دخل أكرم

    أكرم بتمثيل/ياااه انتي بتعملي ملوخيه كان رعد بيحبها اوي

    هدي بهدوء عند زكر اسم رعد /ربنا يرجعه بالسلامه

    يوسف ورعد /ياااااارب

    هدي /هو في اي انا سمعت صوت ولا بتهالي

    رعد /بتهيالك ياهدي

    هدي /اه ما..... اي

    رعد/وحشتني ياأمي

    هدي وبصت لرعد هل حقيقه ام انه تخيل مثل كل ليله

    هدي بدموع تنزل بغزاره بدون كلام 

    قرب رعد وخدها في حضنه قد اي كانت وحشاه هدي مسكت فيه جامد 

    هدي بدموع  /وحشتني يابن قلبي 

    رعد /وانتي كمان ياست الكل 

    هدي وهيا بتلمسه في وشه /انت..... انت كويس.... في حاجه وجعاك 💔طمني عليك 

    رعد وهو يقبل يداها/بخير والله بخير اهو واقف قدامك زي الحصان 

    أكرم بفك الجو وتغيير الموضوع  /ما كفايه محن بقا

    يوسف /معرفش اي النكد والمحن اللي دخلين علي بعض دول 

    رعد /هجبكوا انتوا الاتنين من التيشيرت وارميكوا بره 

    يوسف /طب ياله نطلع بكرمتنا احسن 

    أكرم /بقول كده

    طلعوا

    أكرم /الحق ياعمي مراتك بتتحضن جوه

    سليم بصدمه /ازاي

    يوسف بلا مبالاه /ابنك متبت فيها جوه الحقها بقا مش عارف اي العيله

    سليم بغيره /ررررعد

    رعد من جوه /حبيبي ياحج

    اميره /رعدي

    رعد /طب عن اذنك ياأمي اميره بتنادي

    ضحك عليه الجميع وطلعوا قعدوا بره

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    صوت تكسير الكاسات والزجاج

    المجهول /ازاي رعد ظهر فاجاه وكان فين

    المجهول /منعرفش يافندم دا اللي حصل فاجاه دخل الحفله فاجاه اميره الوحيده اللي مش كانت مصدومه

    المجهول بصوت عالي /اميره اميره اميره طالعه في البخت في اي

    المجهول/هقولك.....................

    المجهول /رعد في المنشاوي ممكن يطير راسنا ولا اميره دي بقت جبرووت

    المجهول /هو دا اللي هيحصل 

    المجهول /حاضر انا مراقبين العيله كلها 

    المجهول /تمام 

    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    في القصر 

    رعد شايل فردوس وحضنها ومبتسم 

    أكرم /اي ياعم انت سايب العيال الغلابه وماسك في فردوس 

    رعد /دي روحي  وريني تاج يااكرم 

    أكرم /لا ياعم انت معاك واحده وانا معايا واحده 

    رعد /هات يارخ*م 

    أكرم شال تاج واداها لرعد /خد حته بنتي عاوزها معاك 3 

    رعد /ربنا يحميكي ياتاج قمر 

    اميره /انتوا ناس مختلفه اوي 

    سليم /ليه 

    اميره بستغراب/انا اعرف ان اهل الصعيد بيزعلوا من خلفه البنات ورعد وأكرم فرحانين اكتر من الولاد


    سليم /علشان الناس اللي بيزعلوا من خلفه البنات دي ناس جاهله معندهمش دين دا الرسول صلى الله عليه وسلم قال (استوصوا بالنساء خيرا)

    الجميع /عليه افضل الصلاة والسلام على رسول الله 

    سليم /لما رعد اتولد انا كنت فرحان ان اسم العيله هيفضل موجود وكنت فرحان اول حفيد في عيله المنشاوي وبعده جه أكرم بقت العيله فيها صبيان بس جت ياسمين نورت حياتي كلها البنت يعني حنيه البنت حاجه تانيه غير الولد وبس ياستي

    اميره بابتسامه /ربنا يبارك فيهم

    سليم /ويبارك في عيالك ياميروو

    رعد /احمم اي ياحج ملاحظ ان ميروو بقا علي لسانكوا كتير

    مرام /ميرووو واميرتي وحبيبتي بقوا كتير اوي

    رعد بغضب /طب اسمع حد بيقول كده غيري

    يوسف /عيب ياكبير انا معرفهاش اصلا

    اميره /المهم

    ياسمين /المهم قولي

    رعد /عاوزين نروح الفندق اللي في شرم كمان اسبوع

    جني /ايوه بقا هو دا الكلام

    رعد /انا قولت الكبار الصغيرين لا

    جني/نننعم مامي 

    اميره /نعم ياروحي 

    جني /اي الكلام دا 

    اميره /والله ياجنتي انا مليش دعوه

    جني/لا والنبي كنتي واقفه مع الحرس وبتقوللهم هموتكوا لو حد دخل ودلوقتي ملكيش دعوه

    رعد بضحك /خلاص خلاص اصل احنا هنطلع علشانك موافقين ولا اطلع انا

    أكرم /اكيد موافق علي حسابك صح

    يوسف /اه اكيد علي حسابك يبقي طالع

    سليم /وانا طالع علي حسابك

    رعد /وانا طالع بس علي حساب اميره

    اميره /نعم ليه دا انا معييش جنيه

    رعد /كدااااابه انا عارف الصفقه الاخيره انتي ختي كام

    اميره بضحك /اللي بخده بيتحول علي البنك في حسابك

    رعد /حلو يبقي الجمعه الجايه طلعين شرم

    جني /هيهي هيهي هيهي 

    سمعوا صوت بكاء مالك قامت اميره بسرعه وشالته وفضلت تسكت فيه 

    اميره /اي ياروحي لوكه حبيبي قلب مامي 

    رعد بغيره فهو يستغرب غيرته يغير من ابنه /بوسيه احسن ياأميره 

    ضحكوا عليه وعلي غيرته

    هدي /اي يارعد دا ابنك 

    رعد بغيظ /ما هو المصيبه والواد حلو اوي اما بصي الهادي دا وبيشاور علي انس نايم في حاله اما التاني عاوز يفضل في حضن امه بس دا بعده 

    جنه /بابي 

    رعد /عيونه

    جني /ممكن اجي اقعد جمبك انت وفردوس 

    رعد بابتسامه /جنتي تقعد في اي مكان ونايم  فردوس 

    وشال جنه وقعدها في حضه 

    رعد /جنتي تؤمر

    أكرم /طيب نستأذن بقا 

    رعد /علي فين لسه بدري 

    أكرم /لا معلش كفايه كده محتاج انام انت هتنزل الشركه بكره ولا اي 

    رعد /لا انا مش هنزل غير بعد ما نرجع من شرم عاوز اخد اجازه شويه 

    يوسف بغيظ/انت واخد اجازه اكتر من 6 شهور يامفتري 

    رعد /عادي  كله فدايا وراحتي اهم 

    سليم /يعني اميره اللي هتنزل 

    رعد /لا انسوا ان اميره تنزل اميره هتفكر في الجامعه وبس كفايه كده ولا اي 

    اميره /هو يعني يعني 

    رعد /يعني اي وضحكي كده 

    اميره /انا حبه اشتغل في الشركه 

    رعد /نننعم والجامعه 

    اميره بطيبه ودلع /ما ياحبيبي انا هروح الجامعه بس مليش دعوه عاوزه انزل الشغل 

    رعد /طب يومين في الأسبوع 

    اميره /ماشي موافقه 

    يوسف /طيب ياله واحنا كمان 

    رعد /ليه 

    يوسف /معلش علشان مرام تستريح وكده 

    اميره /كله ماشي ليه 

    سليم /هو أحمد مشي ليه مقعدش 

    اميره /ماما تعبت شويه وروحوا

    هدي /الف سلامة 

    واستأذن الجميع وغادروا القصر 

    اميره /امل...... امل 

    امل/ايوه يافندم 

    اميره /ممكن تخدي الولاد تنايميهم في السرير لأنهم ناموا 

    امل /حاضر وجنه 

    اميره /لا جنه انا هدخلها الاوضه بتاعتها

    امل /تمام

    طلعت اميره الجناح 

    رعد /حلو الجناح دا ياأميره حسه مختلف 

    اميره /حلو علشان عيونك شيفاه ياروحي 

    رعد /حبيبتي بقولك انتي مش شايفه ان الجامعه والشغل كتير 

    اميره /لا حلو وانا لو تعبت هسيب الشغل 

    رعد /ماشي براحتك

    اميره /هغير بسرعه واجي لاني عاوزه انام 

    رعد /تمام 

    غيرت اميره ولبست بجامه جميله عليها ميكي ماوس وطلعت

    رعد /طفله طفله يعني

    اميره /طفله رعد وبس 

    رعد /طبعا اميره انتي ليه سميتي القصر بقصر الرعد 

    اميره /معرف هو الاسم جه كده 

    رعد /طب ممكن اميرتي تيجي علشان احضنها وانام لاني هموت وانام 

    اميره مسرعه /بعد الشر وطلعت علي السرير وشدها رعد وحضنها وقبل راسها وناموا 

    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    بعد مرور اسبوع في يوم السفر 

    صحيت اميره بنشاط ودخلت لبست لبس التمرين وطلعت دخلت غرفه التمرين 



    وبدأت تتمرن علي المشايه وهيا بتسمع موسيقه هاديه وبتتمرن بسرعه عاليه 

    وفضلت ربع ساعه 

    صحي رعد من النوم ملقاش اميره استغرب غير ملابسه وطلعت 

    رعد لاحد الخادمات/اميره فين 

    الخادمه /اميره هانم في غرفه التمرين 

    رعد بستغراب/تمرين

    الخادمه /اه يافندم جمب جناح جنه

    مشي رعد وصل الغرفه وفتح الباب وكانت اميره بتتمرن بشراسه 

    رعد مستغرب حياتها الجديده 

    رعد /اميره 

    اميره مش سامعه من المزيكا العاليه 

    رعد قرب /اميره اميره 

    ولسه بيمسك دراعها كانت اميره اسرع منه وقعته علي الارض 

    اميره /رعد 

    رعد بوجع /كتر خيرك لسه فاكره 

    اميره مده اديها ليه/طب قوم 

    شدها رعد وقعت جمبه وقام اعتلاها(فوقها) 

    رعد /بقيتي جامده ويتخاف منك ياأميرتي 

    اميره /ودا حلو ولا وحش 

    رعد /حلو علشان تكون قويه ومش مستنيه حد يحميكي 

    اميره وهيا بتنهج من كتر التمرين /هنسافر أمته

    رعد وهو بيبصلها من فوق لتحت بخبث/والله المفروض نلبس دلوقتي بس انا بقول ان الطقم اللي انتي لبساه دا حلو واي وانا عاوزك تفضلي بيه ولا اي رايك 

    اميره بحركه سريعه قامت من تحته /لا انا بقول نلبس احسن

    وجريت علي الجناح  

    رعد بيجري وراها /خدي هنا يابت

    وبداوا يجهزوا اميره لبست بنطلون اسود وتيشرت بنفس اللون وجاكت نبيتي



    ورعد لبس بنطلون اسود وتيشرت نبيتي وكان ينسق ملابسه مع اميره

    اميره /لا انت حلو اوي متنزلش

    رعد /حلو يبقا مننزلش ياله

    اميره /انت لما صدقت ياله

    نزلت اميره ورعد وكانت جنه لبسه شورت جينز وتيشرت يصل لاعلي بطنها 

    جنه /انا قمر صح

    رعد /انتي حوريه من الجنه 

    اميره /طيب ياله بقا  علشان أكرم ويوسف وبابا سليم بره

    رعد /طيب ياله عقبال ما اجيب الولاد واحطهم في العربيه 

    اميره /تمام 

    كله حاجه جهزت وهيبداو يتحركوا

    اكرم/كان لابس شورت وقميص ابيض وياسمين فستان باللون  الأزرق وطرحه باللون الأبيض

    ومرام فستان موف ويوسف بنطلون جينز وتيشرت

    وجه سليم وهدي

    رعد /ياله هنتحرك

    اميره وأكرم ويوسف /تمام

    كل واحد ركب عربيته واتحركوا والحرس وراهم طبعا وفي طرقهم لشرم الشيخ في عربيه رعد مشغل اغنيه عارفه احلي حاجه فيكي اي 

    رعد بابتسامه وماسك ايد اميره /نامي ياأميرتي لو عاوزه

    اميره /لا هفضل صاحيه وهلعب انا وجنه

    رعد /تمام

    اميره /بس وطي شويه صغيرين علشان مالك نايم

    رعد /مالك طلعلي في البخت ولا اي 

    اميره /اشمعنا مالك ما عندك فردوس وانس 

    رعد /رخامه بقا 

    وكملوا طريقهم الي شرم وبعد مرور عده ساعات وصلوا الي الفندق

    وكان الطريق معاهم حلو ويوم جميل ونزلوا استراحات سوا وقضوا وقت حلو


    هل السعاده هتفضل موجوده دايما ولا القدر ليه رأي آخر؟ 



    البارت السابع من الجزء الثاني

    اميره الرعد

    صلوا على الحبيب المصطفى

    بقلم ندا الشرقاوي


    وصلت عائله المنشاوي الي الفندق نزلت اميره ونزلت جنه نزل رعد سريعا شال انس ومالك واميره شالت فردوس

    وأكرم شايل تاج والجميع وصل

    نظرت اميره بانبهار من جمال الفندق الذي ياخد القلوب والعقول من جماله

    وكان يوجد خبر بأن رعد هيزور الفندق وكان في طقم كامل من العمال الأجانب لاستقبالهم نحيه وترحاب لهم

    المدير /اهلا يافندم اتفضل

    رعد /اهلا بيك الغرف جاهزه

    المدير /اه يافندم اتفضل في الاستقبال او لو تحب تطلع علي الجناح علي طول مفيش مانع

    رعد ليهم /تحبوا اي

    اكرم/نطلع احسن لاني تعبت من السواقه

    يوسف /اه يا ريت علشان مرام تعبت

    رعد /تمام اتفضلوا

    المدير /اتفضلوا يافندم والشنط هتطلع علي الغرف حالا

    رعد /تمام

    ركبوا المصعد وطلعوا

    رعد /احنا الغرف جمب بعض علشان لو حصل حاجه

    سليم /تمام تحب ناخد انس او مالك يفضلوا معانا علشان هيكونوا كتير عليكوا

    رعد بابتسامه /لا تمام انا اصلا جبت وحده تفضل معاهم

    اخد رعد وبدأ يفتح الباب بس فتح بصعوبه بسبب شيل أطفاله

    كل واحد دخل غرفته بس رعد كان جناح لأنهم كانوا كتير

    اميره /حلو اوي الفندق يارعد

    رعد بابتسامه /عجبك

    اميره /يجنن ماشاءالله

    جنه بنوم /مامي عاوزه انام

    اميره /حاضر دقيقه هحط فردوس والبسك البجامه بتعتك وتنامي ياجنتي

    جنه /تمام

    رعد /واهو استاذ انس نايم كالعاده

    اميره /غيبوبه نوم معرفش طالع كده لمين

    رعد بسخريه /اه والله متعرفش طالع لمين

    اميره ببراءه كالعاده/اه والله 🤷‍♀️

    رعد /طب وأخ مالك اللي مش ناوي ينام بقا 

    اميره بثقه /مبينمش غير في حضني

    رعد بصوت عالي /يبقا مش هينام انهارده ياختي 

    اميره /تؤتؤ هينام هاته بقا 

    رعد /علشان نكون علي نور هدخل اخد شاور اطلع يكون نام 

    اميره بضحك /حاضر 

    اميره غيرت ملابس جنه ونايمتها وشالت مالك 

    اميره بضحك  /والله يابني انا خايفه عليك من ابوك دا لما تكبر

    رعد من الداخل /متحضنيش اوي ياأميره  

    اميره وهيا تقبل مالك /حاضر ياروحي بيني وبينه مترين 

    ضحك رعد علي مزح صغيرته 

    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    أكرم /احلي حاجه حصلت السنادي اننا جينا  هنا 

    ياسمين وهيا تحضنه من الخلف /عندك حق 

    أكرم /تعرفي انا زعلان منك اوي 

    ياسمين بستغراب  /ليه 

    أكرم /مكنتش عاوز اقول بس بجد انتي من ساعه الولاده وانتي مش مهتمه بيا خالص قولت انك لسه صغيره وشايله حمل كبير بس انا... 

    ياسمين بتفهم /انا فهماك وعارفه اني مقصره معاك والله بس انا خايفه اقصر مع تاج 

    أكرم قبل يداها/ومين قال انك مقصره ما انا جايب واحده تساعدك صح غير الخدم اللي في الفيلا طب اميره وأصغر منك ومعاها 3 أطفال ربنا يبارك 

    ياسمين دخلت جوه حضنه /طب خلاص انا اسفه انا عرفت غلطي 

    أكرم بزعل /انا مش بقول كده علشان تتأسفي انتي عارفه اني مش بحبك تتأسفي احنا بنتكلم عادي صح 

    ياسمين تقبل خده /فهمت ياعمري 

    🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

    طلعت رعد ومنشفه حول خصره ومنشفه تانيه ينشف شعره من قطرات الماء  

    اميره كانت بتظبط ملابسها واحست بقطرات ماء علي اديها بصت لقت رعد يقف أمامها

    اميره بارتباك وخجل من هيئته /انت..... انت. في... اي

    رعد هو بيقرب اكتر /اي ياأميرتي في اي

    اميره /لا اصل انت يعني

    رعد /اي ياميرو متوتره ومرتبكه وخدودك قلبت علي فروله كده ليه

    اميره حطت اديها علي خدودها /اه..... خدودي اه

    رعد وهو يلمس علي خدها التاني/وبقت سخنه كده والواحد بقا عاوز ياكلك كده

    اميره /انا.... انا عاوزه اخد شاور

    افسح رعد لها الطريق وقال /اتفضلي ياعمري عقبال ما البس

    اميره /ok

    دخلت اميره الحمام 

    اميره /اي دا انا سخنت لا واحمريت ما هو ازاي برده يطلع كده اي ياأميره انتي هبله دا جوزك 

    رعد من الخارج /اميره متتكلميش في الحمام ياماما هتتلبسي 

    اميره /يامااااامي 

    اخدت اميره شاور ولبست بجامه جميله عباره عن شورت قصير جدا وتيشرت بحمالات رفيعه وشعرها علي هيئه كعكه

    وطلعت كان رعد جالس علي السرير عاري الصدر يرتدي بنطلون فقط وتظهر عضلاته السداسي بمنظرها الجذاب ونايم  علي السرير ينظر الي هاتفه بملل 

    اميره /انت منمتش ياروحي 

    رعد بخبث /لا اصل انا بنام زي ما مالك  ما بينام ابني بقا وشبه بعض 

    اميره /اااه قولتلي 

    قام رعد من علي السرير وتوجه إليها وحضنتها من الخلف 

    رعد /اي رايك نطلع نقعد بره شويه وكده كده كلهم ناموا نطلب حاجه ونقعد الجو جميل 

    اميره بفرحه /فكره جميله اوي ياله نطلع 

    وجت تمشي مسكها رعد من البجامه 

    رعد /انتي هتطلعي كده 

    اميره /فيها أي يعني ما مفيش حد جمبنا 

    رعد /هتلبسي حاجه عدله ولا تقعدي علي السرير اختاري 

    اميره /هدخل البس حاجه ياظالم 

    رعد بضحك /روحي ياقلب الظالم. 

    دخلت اميره ولبست روب طويل علي البجامه اللي كانت لبساها وطلعت 

    اميره /هااا كده  كويس 

    رعد /اه كويس ياختي ادخلي 

    دخلت اميره وكانت عباره عن بلكونه صغيره وفيها مكان يقعدوا فين مطله علي البحر 

    رعد /تعالي ياأميرتي 

    قعد رعد وقعد اميره في حضنه وقفل ايده عليها 

    رعد بحب /نفسي نفضل كده بعيد عن الدوشة وبعيد عن كل حاجه تعرفي بحمد ربنا انك دخلتي حياتي لو مش كنتي في حياتي كان اي اللي هيحصل كنت هفضل انا وجنه لوحدنا 

    اميره /بس انا دلوقتي معاك وبقينا عيله جميله اوي اوي 

    نظر إليها رعد بعشق فهو يعشق كل تفصيله بها 

    عيونها الزرق الذي يسرح فيهم مثل البحر وشعرها الأحمر الناري وشفتها مثل الكرز 

    رعد /نفسك في اي ياأميرتي نعمله واحنا هنا 

    اميره بتفكير /وهتنفذ 

    رعد /عمري ما أرفض طلب ليكي 

    اميره /نفسي في غزل البنات..... واجري علي البحر...... وادخل الصحرا 

    رعد وهو بيضحك علي تفكرها الطفولي /واي تاني قولي 

    اميره /واروح الملاهي 

    رعد وقبل يداها /بس كده من عيوني 

    الباب خبط 

    رعد /خليكي هنا وانا جاي 

    اميره /تمام 

    طلع رعد ولبس تيشرت وفتح الباب واخد المشروبات ودخل 

    رعد بابتسامه /اهو ياستي الشوكلت بتاعك 

    اميره بابتسامه /حبيبي ومدت اديها وأخذته 

    قعد رعد وفضلوا باصين للسماء 

    اميره باستعطاف وبراءه /رعد ممكن شويه من القهوه بتعتك 

    رعد بصرامه /لا 

    اميره /حبه صغننين خالص خالص 

    رعد /برده لا القهوه غلط عليكي احمدي ربنا علي الشوكلت بدل ما كنت هجبلك عصير وخلاص 

    اميره /ظالم ظالم 

    ضحك رعد علي منظرها وقال بخبث /تمام بس هاخد مقابل

    اميره /موافقه موافقه 

    اخذت اميره القهوه من يد رعد وأخذت اقل كميه من القهوه 

    رعد اخد القهوه /كفايه عليكي كده 

    اميره /هو انا لحقت ماشي يارعد

    رعد /بس ياطفله

    اميره/انا معايا اربع أطفال وتقولي طفله انت اللي عجزت 

    رعد /نعم عجزت مين دا انا مصر كلها بتجري ورايا انا 32 سنه ياماما بس بس انا رعد المنشاوي 

    اميره /مصر كلها اي محدش يعرفك في مصر غيري بس بس 

    رعد /طب اي مش اخذتي القهوه فين المقابل 

    اميره باستعباط /مقابل اي 

    رعد /هعرفك انا دلوقتي


    وشالها 

    اميره /انت بتعمل اي نزلني عاوزه اشرب مايه 

    رعد /بس بس اسكتي لما اخد المقابل

    اميره/هصوت والم عليك الفندق كله

    رعد /صوتي متعرفيش ان الجناح بتاعي عازل للصوت 

    اكمل رعد طريقه الي السرير ونزلها وقرب منها 

    اميره /يارعد 

    قبلها علي خدها 

    اميره /رعد 

    قبلها مره ثانيه

    ولمس بانامله شفتيها التي مثل الفراوله الطازجه 

    رعد بعشق  /نعم ياروح قلب رعد 

    وبيقرب سمع صوت بكاء مالك 

    رعد بغيظ /ياابن ال*****

    رعد /منك الله يااكرم منك الله عينك في كل حاجه 

    اميره /طب عاوزه اقوم 

    رعد قام /قومي ياختي قومي 

    قامت اميره وشالت مالك وبدأت تهديه  ورجع نام تاني 

    رجعت اميره لرعد 

    اميره بنوم /ياله تصبح على خير بقا عاوزه انام

    رعد بابتسامه /طب تعالي نامي علشان بكره ننزل الpool

    اميره /تمام 

    نام رعد واميره 

    بعد خمس دقائق 

    اميره بتقلب علي السرير وقالت /رعد 

    رعد /اي ياميرو 

    اميره /عاوزه انام 

    رعد /طب ما تنامي 

    اميره /ما انا مش بنام كده 

    رعد بضحك /امال عاوزه تنامي فين 

    اميره وشاورت عليه  رعد فتحلها دراعه دخلت اميره جوه حضنه زي البيبي الصغير

    وناموا 

    احساس حلو انك تكون قريب من شخص وحاسس معاه بالأمان ومتاكد ان مهما يحصل هو المكان الأمان ليك وعمره ما هيغزلك او يتخلي عنك 

    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    في صباح يوم جديد تشرق الشمس علي صوت زقزقه العصافير 

    حياه هادئه دون أي خلافات 

    في غرفه مرام ويوسف 

    يوسف /مرام مرام انتي فين 

    مرام /انا هنا ياحبي

    يوسف /صاحيه بدري يعني 

    مرام /مفيش عادي صحيت قولت اقعد شويه الجو جميل 

    يوسف /تمام صباحك فل وياسمين 

    مرام /حبيبي هننزل ولا اي 

    يوسف /اه لما الباقي يصحي هننزل نفطر ونقضي اليوم بره 

    مرام بفرحه /تمام 

    🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

    عند سليم وهدي 

    سليم /احلي حاجه ان ساميه دماغها هديت وسبتها من لعب العيال والانتقام دا 

    هدي /ربنا يهدي يارب

    سليم /يارب احلي حاجه ان رعد بقا عنده عيله وأولاد 

    هدي بابتسامه /الحمد لله اكتر حاجه كنت خايفه منها ان اميره متتقبلش جنه بس بتحبها اكتر من عيالها ومش بتفرق بنهم ابدا 

    سليم /ربنا يهدي الحال ويوفقهم ويرزقهم الذرية الصالحة 

    هدي بضحك /هو رعد ناوي يخلف تاني 

    سليم بضحك /لو تعلمي عاوز يكمل الدسته

    هدي /حرام عليكي البنت لسه داخله في ال22😂😂

    🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏

    عند رعد كان صاحي من بدري وقاعد يتفرج علي صوره هو واميره لما كانوا لبسين سوا نفس اللون 

    اميره جت حضنته من الخلف /رعد بيعمل اي 

    رعد بابتسامه وقبل يداها /رعدك بيتفرج علي الصور بتاعتنا 

    اميره /امممم بجد طب ياله نلبس

    رعد /تمام المربيه جت وهتقعد مع الاولاد لأننا مش هنعرف نخدهم هيتعبوا مننا هناخد جنه 

    اميره /تمام صحي جنه بقا عقبال ما اخد شاور 

    رعد /تمام 

    راح رعد يصحي جنه 

    رعد /جنه جنه 

    جنه بنوم /اوس الميس هتزعق 

    رعد بستغراب /اوس اوس مين دا    جنه جنه 

    جنه بنوم  /بعد ما الميس تمشي هنلعب سوا بس بقا 

    رعد/قومي يابنت **

    جنه /بجد هتتجوزني زي بابي ومامي

    رعد بصدمه /هيا حصلت يابنت اميره طب اعمل اي اغسل عاري بايدي وقال في نفسه عار اي انت اتهبلت بنتك اربع سنين

    رعد/جنه جنه جنه جنه قومي ياغيبوبه 

    جنه صحيت فاجاه وقامت /اي في اي مين مات 

    رعد مسكها من البجامه /مين اوس دا يابت 

    جنه /بابي اوس اوس مين 

    رعد /لا صحصحي كده  براحه انتي لسه مفوقتيش زي امك 

    جنه /اوس دا زميلي في الكلاس يابابي في حاجه 

    رعد /لا ياروح ابوكي روحي البسي وانا هشوف اوس هيدفع مهر كام

    جنه بستغراب من كلام رعد /تمام

    بعد مرور الوقت كله جهز وكانت اميره لبسه بنطلون اسود وتيشرت ابيض وشوز بنفس اللون



    وياسمين لبست فستان لبني وطرحه بيضاء وكانت في قمه الاناقه والجمال وشوز ابيض



    ومرام لبست فستان ازرق جميل وواسع وخمار يليق بها وكانت مثل الحوريه في الملابس المحتشمه وشوز ابيض



    وجنه لبست شورت جينز وتيشرت باللون الأحمر


    رعد /اي ياله نفطر بقا

    أكرم /اه كلنا موجودين

    رعد /تمام نفطر ونطلع نكمل اليوم بتعنا

    سليم /تمام

    راحوا يفطروا 

    💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐


    💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐

    المجهول /نفذ كمان يومين بالظبط ولو طلبت انك تخلص عليهم اعملها لازم اخد الحق بتاعي 

    المجهول /تمام الرجاله جاهزه ولو حصل حاجه هنخلص عليهم كلهم واهو السمك جعان 

    المجهول /تمام 

    (ناس وحشه اوي 😥) 

    👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

    بعد ما فطروا وقاموا 

    رعد /تحبوا نبدأ منين 

    أكرم /والله انا بقول نطلع نقعد شويه علي البحر وبعدها نعمل Diving

    يوسف /رأي من رأيه برده

    اميره /وانا موافقه

    ياسمين /وانا

    مرام /وانا بس هعمل Divingازاي ببطني دي

    ياسمين /لا ياحلوه انتي هتقعدي  مع ماما

    مرام /لا مليش دعوه 

    يوسف /ياروحي انا هخليك ظي تعملي كل اللي انتي عاوزاه ياذات الخمار ياحوريه قلبي 

    اميره /اي ياعم احنا موجودين 

    ياسمين /اي المحن دا 

    يوسف /انتوا مالكوا 

    أكرم /اتعلمي يااختي

    ياسمين /ياله بقا بس يااكرم هو انا مش قيلالك بحبك من شهرين 

    أكرم /الطم من شهرين يامفتري اختك اهي علشان لما الجيران يجوا يحوشوا بنا مليش دعوة 

    ياسمين /علي فكره جو السكاكين لسه موجود 

    أكرم /احممم طب ياله علشان نلحق بقا 

    رعد /انا بقول كده برده والفندق مش ناقص دم ولون احمر خليها في البحر ياياسمين محدش هيحس وانا اخوكي في ضهرك وانت يااكرم بنتك انا هربيها 

    أكرم /يالهوي عليا وعلي سنيني السوده ياله ياعم السياح بتبص علينا 

    طلعوا وراحوا علي البحر وكان جو جميل وقعدوا يهزروا ويلعبوا واميره تجري علي البحر ورعد بيجري وراها كاب يركض خلف ابنته ومدللته

    رعد جري ومسكها من خصرها وشالها وفضل يلف بيها وهيا تضحك 

    اميره /هههههههه كفايه كفايه 

    رعد بضحك /مش دا اللي انتي عاوزه خلاص بقا نتمتع 

    وشالها وفضل يجري بيها علي البحر والناس بتتفرج عليهم وبيستغربوا مين اللي بيعملوا كده وبيستغربوا اكتر لما يعرفوا انه صاحب الفندق ازاي المفروض يكون عاقل وليس مثل الشخص الذي أمامهم

    أكرم /تيجي نتجنن شويه 

    ياسمين بخوف /هتعمل اي يامجنون وقامت تجري 

    مرام /ايوه خليك انت عاقل 

    يوسف /كات علي عيني والله بس انتي اتخنتي اوي 

    مرام /قصدك اي بقا اني مش بقيت حلوه وانك مبقتش تحبني 

    يوسف /الهرمونات طلعت تعالي ياقلبي نتمشي  عن اذنك ياعمي

    سليم /روح الله يكون في عونك 

    وجنه قعده تلعب 

    بعد مده رجع رعد واميره بيضحكوا بس كان في ولد معها

    رعد /مين دا ياجنه 

    جنه /اعمل اي بقا انت خت مامي ومشيت وأكرم خد ياسو وأكرم خد مرام ومشيوا اعمل اي جيت لعبت مع كريم 

    رعد /يالهوي بت انتي من الصعيد شويه اوس وشويه كريم 

    جنه /وفي احمد ومصطفي ويوسف بس اوس مش عاوزني العب معاهم بقا 

    اميره /وانتي بتعملي اي دلوقتي 

    جنه /بنلعب 

    كريم/عمووو عمووو 

    رعد /نعم ياحبيبي 

    كريم /جوزني جنتي 

    رعد /اجري ياله العب بعيد ياله مامي بتنادي

    رعد /انتي يابت اتهدي بقا ختي ولاد مصر كلهم كفايه 

    جنه بلا مبالاه /وانا مالي هما بيحبوني 

    رعد /بنتك هتجبلي جلطه 

    اميره /قلب مامي قموره وتتحب

      رعد /هتموتوني انتوا الاتنين حسبي الله ونعم الوكيل 

    ياله علشان نشوف حاجه تانيه نعملها 

    اميره /ياله


    اتجمعوا واتفقوا  يعملوا Divingلاكن مرام لا بسبب الحمل 

    يوسف / انا مش هنزل معاكوا 

    مرام /لا روح  انا هقعد مع اونكل سليم وطنط هدي 

    يوسف /وانا هقعد معاكوا عادي 

    مرام /يابني انا كويسه وبعدين ما هنكمل اليوم سوا ياله روحوا بقا

    أكرم /خلاص ياله يايوسف 

    اتحركوا وراحوا يجهزوا ولبسوا وجهزوا وركبوا اليخت وصلوا نص البحر وبدأ في القفز 

    وكان المنظر جميل والشعب المرجاني والمنظر الجميل والاسماك بالوان مختلفه 

    خلصوا  اليوم وكان يوم جميل اوي بين البحر ولDivingوراحوا قعدوا في كافيه علي البحر بليل وكان يةم ممتع وجميل

    اميره /ااااه معنتش قدره رجلي

    ياسمين /وانا كمان

    مرام /عارفين ناقص اي غزل البنات

    اميره /عندك حق رعد هات غزل البنات

    رعد /اجيب منين غزل البنات دلوقتي 

    أكرم /بكره بكره 

    ياسمين /لا دلوقتي لسه بدري ياله 

    سليم /طب انا هطلع واطمن علي الاولاد وانام بقا عيا ياهدي 

    هدي /تصبحوا على خير يا حبايبي 

    الجميع /وانتوا من اهل الخير

    ........... /مش معقول رعد 

    أكرم /يامصبتك يافوزي 

    يوسف /مكنش يومك ياحبيبي 

    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    تفتكروا مين نده علي رعد؟ 

    والمجهول بيحطط لأي تاني؟ ومين المجهول؟ 

     

    تكملة الرواية من هناااااااا 

    لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

    بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

    متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

    الرواية كامله من هناااااااااا

    مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

    مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




    تعليقات