القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أغتصب روحي الفصل الأول والثاني بقلم منال كريم

التنقل السريع

     


    رواية أغتصب روحي الفصل الأول والثاني بقلم منال كريم 






    رواية أغتصب روحي الفصل الأول والثاني بقلم منال كريم 


    اغتصب_روحي

    الفصل_الاول 

    بقلم_منال_كريم

    $$$$$$$$$$$$$$$$$

    فى منطقه شعبية فى الاسكندرية


    ندخل إلى منزل بسيط جداً 

    يوجد به أب مع ثلاث بنات 


    الأب محمود: موظف بسيط فى الشهر العقاري

    البنت الكبيره ريم  : خريجة كلية تربية وتعمل مدرسة  لغه عربية  ومتزوجة وتعيش مع زوجها فى السعودية.


    البنت الثانية رغدة :خريجة كلية طب  وتعمل فى مستشفى حكومي

    و مخطوبة لدكتور زميل لها في المستشفى.


    البنت الثالث روح : خريجة كلية تجارة انجليزي و عزباء  وتعمل فى أكبر شركات عقارات فى مصر.


    على أذان الفجر

    يقف الأب محمود أمام فى الصلاة 

    وتقف رغده وروح خلفه لأداء صلاة الفجر جماعة


    محمود:  تقبل الله.

     

    روح و رغدة: اللهم امين يارب العالمين.


    قامت رغدة وروح  حتي يحضرون الفطار 

    جلسوا يفطرون وبعدها ذهبوا إلى العمل 

    @@@@@@@@@@@@

    فى مكان آخر فى حي راقي 

    ندخل إلى فيلا كبيره جدا يوجد بها حراس وخادم كثير 


    فى غرفه نوم كبيره يستيقظ حمزه  من النوم بزهق

    حمزه رجل أعمال مشهور وأبن أكبر رجل أعمال 


    يدخل يأخذ شارو ثم ينزل إلى الاسفل 


    فى غرفه السفره

    يجلس طه المنشاوى أكبر رجل اعمال فى اسكندرية ومصر 


    وتجلس معه زوجته لمياء المنشاوى 

    هذه العائله لا تعرف اى شئ عن الحرام والحلال كل ما يهمهم المال والسلطة فقط 


    قال حمزة و هو يجلس :  صباح الخير.


     طه ولمياء: صباح النور 


    جلسوا يفطرون ثم ذهب حمزه إلى الشركه 


    في الشركه

    وصل حمزه ودخل بكل غرور وكبرياء والجميع يلقي عليه السلام وهو لا يجيب على أحد 


    دخل إلى مكتبه 

    ودخلت السكرتيرة خلفه


     روح باحترام: صباح الخير يا مستر حمزة


     حمزه ببرود:  صباح النور

    مواعيدي ايه النهارده.


    بدأت روح تخبره  على مواعيد اليوم 


    حمزه بعصبية: كفايه مش عايز مواعيد تاني النهارده.


     روح: حاضر يا فندم 


    خرجت روح لتبدأ فى العمل 


    ( روح) بنت جميلة جداً 

    طويلة وجسم مشوق

    ولون عيونها اخضر 

    شعرها اصفر فاتح

    و هى محجبة.


    ( حمزة) شاب طويل وعنده عضلات و جسم رياضي

    شعره أسمر ناعم

    لديه لحيه صغيره 

    و عيونه سمراء 

    بلا  أخلاق لديه علاقات نسائية كثير جدا ويشرب الخمر ودائما فى الكازينوهات.

     

    منذ عملت روح في الشركه منذ سنه وأعجب بالون عيونها يريدها مثل أى فتاه لكن روح لا تعطي أحد فرصة أن يقترب منها


    بعد يوم عمل طويل 

    تنزل روح لتعود إلى المنزل


    كان  حمزة يجلس فى العربية أمام الشركه

    ذهب سائق حمزه إلى روح


    السواق: آنسه روح حمزة باشا  عايزك


     روح لنفسها: عايز ايه الحيوان ده.


    ذهبت وقف أمامه 

    و حمزه  يجلس فى العربيه بكل غرور و قال بأمر: )تعالى اوصلك يا روح.

     

    روح: شكرا يا فندم.

     

    ذهبت روح قبل ما حمزة يرد


     حمزه بغضب لنفسه: والله بمزاجك غصب عنك تكوني لي.


    ذهب حمزة إلى المنزل ليبدل ملابسه وذهب إلى الكازينو 

    حتي يفعل كل شي حرمه الله


    أما روح عادت إلى المنزل

    توضات و أدت صلاة  العشاء 

    وخرجت تتناول الطعام  مع أبوها واختها وخطيب اختها


    روح: ازيك يا دكتور عمار.


    عمار: الحمد لله عامله ايه يا روح.


     روح:  الحمد لله بخير


     عمار: يارب ديما,

    عمي محمود كنت عايز حضرتك فى حاجه.

     

     محمود:  اتفضل يا ابني.


     عمار :  يعني بقول لو الفرح يكون بعد شهرين انا الحمد لله الشقه جاهزه.


     

    محمود: ربنا يسهل يا ابني على خيرت الله.


    قضي اليوم وذهب عمار 


    رغدة : ليه يا بابا وفقت

     

    محمود: يا بنتي أنتي مخطوبة من سنتين كفايه كده بقا


     رغدة: ماشي يا بابا لكن أنا لسه الجهاز مش خلص.

     

    محمود بابتسامه: ربنا موجود


    روح : بابا انا معايا شويه فلوس خده 


     رغدة: وانا كمان 


    محمود بحزن: كان نفسي مش أخد منك حاجه لكن غصب عني.


     روح: يابابا أنت عملت اللى عليك وأكثر و علمتنا أحسن تعليم وأحنا لازم نساعدك


     

     محمود: يارب يبارك فيكم

    يلا ندخل نام .


    فى الكازينو 


    كان حمزة يجلس مع صديقه 

    قاسم ويحكي له عن روح 

    واتفق قاسم وحمزة على خطة  لكي يحصل حمزه علي روح 


    وللحديث بقية


    لو عايزين أكمل لايك و كومنت لو مفيش تفاعل مش أكمل لأن كده اعرف أن الرواية مش عجبكم 


    💓💓💓💓💓💓💓💓

    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

    استغفر الله العظيم و اتوب اليه

    لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير

    اللهم صل على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد كما صليت على سيدنا ابراهيم وعلى ال سيدنا ابراهيم وبارك على سيدنا محمد وعلى ال سيدنا محمد كما باركت على سيدنا ابراهيم في العالمين انك حميد مجيد

    💓💓💓💓💓💓💓💓



    أغتصب_روحي

    لفصل_الثاني/بقلم منال كريم

    &&&$$$$$$$$

    اولا احب اشكر المصممة الجميلة المبدعة اللي عملت لي غلاف الرواية و كمان هي تعملي معظم اغلاف رواياتي شكرا أمولة المبدعة

    Amal Hamdy 


    🥰🥰🥰🥰🥰

    مازل حمزة يجلس مع قاسم و يضعون خطة ليحصل حمزة على روح.


    أخذ حمزة نفس من السجائر و قال بشر: تسلم دماغك يا قاسم على  الخطة دي.


    أخذ رشفة من كأس الخمر و قال بشر: مش صاحبي و لازم اجدع معه ، لازم تذل البت دي علشان تجرا و ترفض حمزة المنشاوي.


    قال حمزة بغضب شديد: البت دي من وقت ما اشتغلت عندي و هي وخدها عقلي بلون عيونها الساحر ، و كل ما الطف معها تقفل الباب في وشي.


    قاسم بشر: يبقي تستهل كل اللي يحصل فيها.


    في نفس الوقت اللي يتفق حمزة و قاسم عليها كانت هي تصلي قيام الليل. 


    تمر الايام تنشغل عائلة روح بترتيب فرح رغدة.


    فى منزل حمزة


    يعود  حمزة  إلى المنزل الساعة تلاته ونصف الفجر و سكران جداً .


     طه بعصبية:  حمزه استنا هنا


    حمزة  بعصبية : مش وقتك أنا عايز أنام.


    طه بعصبية: لازم نكلم دلوقتي كل يوم سهر لحد  الصبح.

     

    حمزة بعصبية: وأنت مالك بي خايف عليا يعني.


     طه بغضب: لا خايف على سمعتي وسمعه الشركات.

     

     حمزة ببرود: دى حاجة أنا واثق منه و متخافش الشركات سمعته فى السما بسبب شغلي.


    و صعد حمزة  إلى غرفته دون الاهتمام بحديث طه.


    طه بصوت عالى جدا:  حمزة حمزة استنا هنا.


    لم يجيب  حمزة و  دخل غرفته رمي نفسه على السرير ونام فوار.


    نزلت لمياء 


     لمياء بعصبية:  ايه الغباء ده بتزعق ليه دلوقتي.


    طه بعصبية: قومي شوفي ابنك راجع سكران زي كل يوم


     لمياء ببرود:  ايه يعني شاب يعمل اللى عايزه يلا اطلع نام وبلاش فضايح بليل.

     

    $$$$$$$$$$$$$$

    أما منزل روح  

    كانوا يصلون قيام الليل حتي  اذان الفجر.

     


    فى الصباح 


    فى الشركة


    فى مكتب روح


    روح: غريبة الساعة واحد ولسه حمزة مجاش أنا مرتاحه منه بس فى شغل كتير 

    يارب  اى شركه من اللى أنا قدمت فيها يقبلوني وامشي من هنا حمزة ده حقير وأنا لازم أتحمل علشان مصاريف جهاز رغدة.


    دخل حمزه فى هذا الوقت 

    حمزة باعجاب: صباح الخير يا روح 

    روح تنظر في الأرض: صباح النور مستر حمزة.


    دخل حمزه ودخلت روح خلفه 


     روح : حضرتك الملفات دى لازم تمضي.

     

     حمزه:  حاضر روحي هاتي قهوة.


     روح: حاضر يا فندم 


    خرجت روح وبعد شويه رجعت بالقهوة

    كانت تحط على الطاوله 

    لكن حمزة مد أيده 

    مدت أيدها لكن حمزة مسك ايدها.

     

    شدت روح أيدها بسرعه وقعت القهوه على حمزة


    قام من على المكتب

     

    حمزه بعصبية:ايه الغباء ده انتي مجنونه


    روح بعصبية: حضرتك غلطان ازاى تمسك أيدي.


     حمزة بغضب: من غير قصد


    روح ببرود: وأنا كمان من غير قصد .


    خرجت روح و حمزة خبط على المكتب بغضب و قال 

    : لازم انفذ خطه قاسم النهارده والله اكرهك فى عيشتك يا روح.


    طلب حمزة من روح أن تترجم له اكثر من عشره عقود من اللغة العربية إلى اللغة الإنجليزية


    حتي يشغلها ليستطيع تنفيذ الخطه 


    موعد إنتهاء العمل الساعه التاسعه مساء 


    طلب حمزه من جميع الموظفين حتي الأمن أن يذهبوا الساعة ثمانيه مساء 

    وبالفعل ذهب الجميع الا روح التى كانت  مندمج بالعمل ولا تشعر بمن حوالها

     

    نظرت فى الساعة كانت تسعة 


    روح بتعب :  الحمد لله خلصت اخيرا امشي اقوم أدخل الملفات دى وامشي 


    دخلت روح إلى مكتب حمزة

     

    روح: مستر حمزه انا خلصت ممكن امشي.


    كان يجلس على كرسي المكتب و يضع قدمه على المكتب و قال  ببرود:  لا


    روح باستغراب: ليه ده معاد الخروج .


     حمزه ببرود: وانا قولت لا 


    روح بتوتر:  مستر حمزه لو سمحت أنا ماشية.


    وضعت الملفات على المكتب و ذهبت حتي تغادر  لكن تحاول تفتح الباب لا يتفتح 


     روح بعصبية: ايه ده.

     

    حمزه ببرود:  أصل أنا قفلت الباب الكتروني ومش يتفتح الا لما انا اقول.


    شعرت بالتوتر و الخوف و قالت

    بدموع: مستر حمزه أنت عايز ايه.


    حمزه بغضب:  عايزك واظن من أول يوم ليكي  هنا وانتي عارفة.


     روح بدموع:  لو سمحت  عايزه أمشي وأنا مش اجاي هنا تاني.


    حمزه ببرود:  قولت لا.


     روح بصوت عالى جدا وتخبط على الباب:  الحقوني الحقوني

     

     حمزة ببرود:  أولا محدش هنا  ثانيا الغرفه دى  عزال لصوت  يعني بلاش تعبي نفسك 


     روح با استغراب: ازي لسه الساعه تسعه.


    حمزة ببرود:  انا قولتهم امشوا بدرى علشان نكون براحتنا 


    قالت بغضب شديد: تبقي حمار لو فكرت أني أسمح لك تقرب منى.


    قام حمزة من على المكتب وذهب اليه و خلع الجاكت و قال و هو ينظر لها بوقاحة: 

    بحب البنات العنيفة.


    اخذت روح كوب زجاج من على  الطاوله و كسرته و قالت  بعصبية:  لو قربت اقتلك.


    قرب عليها بثقة و غرور و قبل ما يلمسها ضربته روح  بكوب زجاج.


    وللحديث بقية


    تكملة الرواية من هناااااااا 


    لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

    بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

    متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

    الرواية كامله  من هناااااااااا

    مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

    مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





    تعليقات