القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اميره الرعد الفصل الثامن والتاسع والعاشر بقلم ندا الشرقاوي

التنقل السريع

     


    رواية اميره الرعد الفصل الثامن والتاسع والعاشر بقلم ندا الشرقاوي 




    رواية اميره الرعد الفصل الثامن والتاسع والعاشر بقلم ندا الشرقاوي 




    **8=رواية أميرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم ندا الشرقاوي**


    **… /رعد**


    **رعد /خالتوا**


    **خاله رعد /كده يا رعد اعرف من رحمه**


    **Stop**


    **(هيام المنشاوي خاله رعد ام رحمه بتحب الفلوس مقدتش في الصعيد كتير اتجوزت ونزلت مصر جوزها متوفي متكبره وابنتها مثلها)**


    **رعد /عادي ياخالتوا انا كويس أصابه خفيفه**


    **هيام وهيا بتبص لاميره بقرف /انتي هتيلي كوبايه مايه**


    **اميره /حاضر ياطنط**


    **هيام بتكبر  /طنط اي انا هيام هانم**


    **رعد بصوت عالي /وه انتي بتكلمي مرتي كده ليه دي اميره رعد المنشاوي**


    **ياسمين في سرها /رعد قلب صعيدي يبقي ربنا يرحمك ياخالتي**


    **هيام /اي يا رعد هيا دي مراتك**


    **رعد بثبات /اه**


    **هيام /اممممم وانتي بقا بتدرسي اي ولا بتعرفي لغات اي**


    **رعد /هقدملها طب جراحه**


    **ياسمين بتصفير/اوبا ياجامد طبعا مرات رعد المنشاوي**


    **هيام /علي كده بتعرفي انجليزي او لغات تانيه**


    **اميره بثقه /اه انجليزي وفرنسا والماني وايطالي و تركي**


    **كلهم بصولها بصدمه**


    **بقلم /ندا الشرقاوي**


    **رعد بصدمه وانهار /انتي بتعرفي كل دا**


    **اميره /اه بابي الله يرحمه كان بيعلمني وبدأت دراسه اللغات وانا عندي 7 سنين**


    **ياسمين /ما شاء الله دا انتي اي حاجه كده مختلفه**


    **رعد بصوت واطي لاميره /انا عاوز امشي الدكتور قال أمته**


    **اميره /قال ممكن دلوقتي بس تستريح في البيت**


    **دخل أكرم**


    **اكرم /حمد الله على السلامة يارعد**


    **رعد وهو مركز مع اميره /الله يسلمك ياله علشان هخرج**


    **هيام بخبث /لو عاوز رحمه تبات معاك في الفيلا عادي علشان تاخد بالها منك**


    **رعد /ليه أن شاء الله عندي مراتي حبيبتي هتساعدني صح ياروحي**


    **اميره بكسوف من كلامه أمام الجميع /صح**


    **ساميه /عندك حچ والله ياهيام علي الاچل هترعاه اميره لساتها صغيره.**


    **رحمه /انا معنديش مانع**


    **اميره بقوه مصتنعه /لا انا هساعده في كل حاجه**


    **وطلعوا وبدأ رعد يجهز لمغادره المستشفي**


    **وطلع رعد وتوجهوا الي الفيلا**


    **دخلت اميره ورعد. والعائله**


    **اول ما دخلت شافت جنه جريت عليها وعانقتها جامد كأنها لم تراها منذ سنوات وكانها ابنتها وليس بنت زوجها**


    **اميره /وحشتيني اوي اوي ياجنتي**


    **جنه /تيني (وحشتيني)**


    **اميره /تعالي نروح لبابي**


    **شال رعد جنه**


    **رعد بسعاده /جنتي وحشتيني**


    **عانقت رعد جنه**


    **نادي رعد علي احد الخادمات لتجهيز الغدا**


    **رعد /هطلع اغير وانزل عن ازنكوا**


    **طلع رعد واميره**


    **رعد /اميره اميره**


    **اميره/نعم**


    **رعد وهو يقربها منه ويده السليمه علي خصرها /مالك زعلانه ليه**


    **بقلم /ندا الشرقاوي**


    **اميره /علشان انت زعقتلي في المستشفي وانا مكنش قصدي غير اني اطمن عليك**


    **رعد بحنان  /معلش انا اسف والله مكنش قصدي**


    **اميره /خلاص مش زعلانه**


    **رعد بيقرب عليها /لا والله شكلك زعلانه**


    **اميره /لا خلاص**


    **رعد /يابت انا عاوز أصلحك**


    **اميره /مفيش بنا خصام يابابي**


    **رعد /روح قلب بابي**


    **اميره /ياله بقا خلص لبس علشان ننزل نتغدا**


    **رعد /طب مش هتساعديني**


    **اميره /احممم طب حاول**


    **رعد /خلاص هنادي رحمه احسن**


    **اميره مسرعه /خلاص خلاص هساعدك**


    **وساعدت رعد في إتمام ملابسه**


    **اميره /هاخد شاور والبس وانزل**


    **رعد /هستناكي**


    **اميرة /ماشي**


    **دخلت اميره تاخد شاور**


    **وخلصت ولبست**


    **ونزلوا**


    **بقلم /ندا الشرقاوي**


    **واتغدوا وأصر رعد انهم يبيتوا ويرجعوا تاني يوم لان الوقت اتأخر.**


    **عدا شهر والحياه طبيعيه رعد قدم لاميره في الجامعه وبيقرب منها وحده وحده واميره حبه قرب رعد بنسبالها امان وحنيه**


    **وياسمين رجعت جامعتها وبترجع علي فيلا رعد علشان تسلي اميره أكرم  بيفكر اللي بيعمله صح ولا غلط وانه هينتقم لشقيقته ولا لا المريض اللي في  أوروبا رعد فك الجبس ويسافر أوروبا**


    **ساميه بتفكر فانتقام جديد ورحمه بتفكر ازاي تستولا علي فلوس رعد هيا وهيام**


    **في يوم جديد**


    **رعد /اميره ياله الجامعه**


    **اميره /معلش اجازه اجازه**


    **رعد بضحك /يابنتي انتي كل يوم علي كده قومي الله يهديكي طب انا اللي هوصلك مش السواق**


    **اميره /هلبس في دقيقه**


    **ولبست اميره ورعد**


    **علي الفطار**


    **احد الخادمات /اميره هانم في حد عاوز حضرتك**


    **اميره /مين**


    **الخادمه/معرفش ياهنام هو قال اقولك كده بس**


    **رعد /تعالي نشوف مين**


    **طلعوا يشوفوا مين وفاجاه جريت اميره علي الشخص وحضنته**


    **اميره /وحشتني اوي**


    **رعد بغضب وغضبه عماه  وتوجه إليهم وووووووووو**


    **مين دا؟ ورعد هيعمل اي؟ واي اللي هيحصل**


    **يتبع…..**



    9=رواية أميرة الرعد الفصل التاسع 9 بقلم ندا الشرقاوي

    ## 


    جريت اميره وحضنه الشخص دا جامد


    رعد وصل لاقصي حد من غضبه


    وراح رعد  شد اميره ولكمه بوكس في وشه


    اميره بصراخ /ابيه يوووووسف


    (يوسف 29 سنه صديق رعد من الطفوله رجل أعمال برده)


    يوسف بوجع /اي عربيه دخلت فيا   بصدمه ررررعد


    رعد بصدمه /يوسف


    يوسف /اميرتي انتي بتعملي اي مع رعد


    رعد بغيره عامية /برده هيقولي أميرتي انا تعرف مراتي منين يايوسف


    يوسف /مراتك ازاي


    اميره /ابيه انت تعرف رعد


    رعد بهدوءمصتنع /تعالوا ندخل بدل ما الحرس بيتفرجوا علينا


    دخلوا


    رعد /تعرف اميره منين يايوسف


    يوسف /اميره بتكون بنت عمي


    رعد بصدمه واستغراب/بنت عمك ازاي انا اول مره اعرف


    يوسف /اميره كانت مسافره يره مصر يعني متعرفش حد اوي وانت مشفتهاش قبل كده بس ازاي بقا فهمني كده ازاي مرات انت كنت رافض الجواز


    دخلت احد الخادمات /اميره هانم جنه صحيت


    يوسف بستغراب /جنه انت خلفت من البت كمان يا رعد دي مكملتش 18 سنه


    رعد بلوي فمه /اخلف لي بس دي قعده اسبوع تقولي ياعمو


    يوسف بضحك/هههههه عمو امال جنه مين انت نفسك اتفتحت علي الجواز فاتجوزت اتنين


    رعد /اميره اطلعي لجنه وبلاش جامعه انهارده وانا هدخل المكتب مع يوسف


    اميره /حاضر ابية اوعي تمشي


    يوسف /حاضر ياعيون ابيه


    رعد /اطلعي ياأميره بدل ما اموتلك ابيه


    طلعت اميره ودخل رعد الكتب هو ويوسف


    يوسف /اي بقا الحكايه


    رعد /انت سافرت  من 6 سنين اتجوزت بنت عمي وتوفاها الله بعد ولاده جنه  مكنتش بحبها بس كنت براعي الله فيها مهما كان هيا مراتي بس نعمل اي بقا  الحج قالي لازم اتجوز قالي قبلها بيومين ومشفتش امي ه غير وهيا مراتي


    يوسف /يااااه دا انا غبت كتير اوي


    رعد /اوي اوي


    يوسف /طب ازاي مامت اميره وابويا وافقوا


    رعد بحزن /اللي اعرفه ان والدك باعها لبويا بالفلوس


    يوسف بصدمه /اي ازاي بابا يعمل كده ما علينا من كل الموضوع دا انت هطلق اميره


    رعد بغصب /دا علي جثتي


    يوسف بخبث /اي حبتها


    رعد بتردد /وانت مالك


    يوسف /ماشي ياله علشان اشوف جنه واميرة وحشتني


    رعد مسكه من القميص /لو قربتلها هزعل


    دخلت اميره ومعاها جنه


    اميره /في اي انت ماسك ابيه كده ليه


    رعد/احممم ولا حاجه بهزر معاه


    يوسف /كده ينفع دا واجب الضيوف برده


    الله البت القمر دي بنتك


    رعد /اه


    شالها يوسف وقبل وجنتها


    يوسف /ما شاء الله قمر اوي


    رعد /خلي بالك منها بقا هاخد اميره اقولها حاجه واجي


    يوسف /مكنش يومك ياغاليه


    اميره /بتقول حاجه ياابيه


    يوسف /لا ياروح….. لا ياأميره اطلعي ياختي


    طلع رعد واميره وقفل الباب امسكها من خصرها بتملك


    رعد بغيره وصوت عالي  /ازاي تحضنيه ازاي  انتي ملكي انا انا بس اللي تحضنيه انا بس ساااامعه


    اميره بخوف منه /في اي يارعد ابيه انا مشفتوش من زمان وانا بحضنه عادي


    رعد وهو بيزيد ضغط علي خصرها  بتملك /لا لا اوعي تاني اشوفك بتقربي منه حته سامعه


    اميره ببكاء /رعد.. انت بتوجعني


    فاق رعد من غضبه عند سماع حملتها وسابها


    دخلت اميره جري علي الحمام وهيا بتعيط


    رعد بغضب من نفسه /غبي غبي خوفتها منك ليه لما بصدق أقرب منه خطوه رجعت عشره وقعد يرمي في اي حاجه قدامه ويكسر


    واميره في الحمام خايفه


    رعد بيخبط عليها /اميره اميره افتحي ياأمير تي


    اميره ببكاء /لا انتي هتضربني


    رعد مسرع/لا والله عمري ياأميرتي افتحي بس انا بابي انا رعدك


    وبحاول يطمنها


    فتحت اميره بعد محاولات كتيره وعيونها حمره وخدودها من كتر البكاء


    رعد بحزن  عليها /ليه كده ياأميرتي البكاء دا


    اميره  ببكاء /انت زعقت جامد وانا بخاف من الصوت العالي


    رعد وهو يحضها بتملك /حقك عليا واللة مكنش قصدي انا انا مقدرتش استحمل وانتي بتحضنيه


    اميره /خلاص مش هحضنه تاني


    رعد /شطوره حقك عليا بقا مش هزعقلك تاني ياله نشوف جنه ويوسف


    نزلوا تحت


    يوسف /انا قلت عجبتك القعده فوق


    رعد /اه عجبتني اوي


    وقعدوا


    عند هيام ورحمه


    هيام /مروحتيش ليه الفيلا عند رعد


    رحمه /هو عملي اعبار كل لما اروح مبيقعدش لو قعد بيقعد حاضن البت الطفله دي


    هيام /علشان انتي هبله ما انتي لو حببتي البت جنه فيكي هو تيحبك بسبب معاملتك لبنته


    رحمه /جنه مين هو انا ليا في حوار الأطفال دا جا لو عيطت بصدع


    هيام /خليكي انتي كده لحد ما رعد مراته تجبله عيل ويلم كله فلوسه


    رحمه /لا مفتكرش رعد بيتسلي بالبت دي وشهرين ويرميها


    هيام /اه زي ما قلتلي علي بنت عمو واهو جاب منها بنت


    رحمه بخبث /بس ماتت


    هيام بشك /بت يا رحمه انتي ليكي يد في اللي حصلها


    رحمه /هااا لا طبعا


    في جامعه ياسمين


    طلعت لقت أكرم مستنيها


    ياسمين بقرف /خير اي اللي جابك


    أكرم /هوصلك


    ياسمين /لا وامشي من هنا بدل ما اصوت والم عليك الناس


    أكرم شالها علي كتفه /انا قلت الزوق مش نافع نلحئ للعنف لو سمعت صوتك هزعلك


    ياسمين /نزلني بقولك


    أكرم /انا قلت اي اسكتي


    وأصر انه يوصلها


    في الفيلا


    يوسف بخبث /انتي قعده بعيد كده ليه ياأميره


    اميره بتوتر وبتبص لرعد /هااا ولا حاجه ياابيه انا مرتاحه هنا


    يوسف /لا ياروحي تعالي جمبي


    راح رعد حاضن اميره بتملك /خليك في حالك يايوسف بدل ما اوديك المستشفي


    يوسف /علي اي الطيب احسن


    رعد /شاطر خليك مع جنه بقا


    يوسف/ مالها جنه دي قمر


    في عربيه أكرم


    أكرم /مش ناويه توافقي بقا


    ياسمين /لا لا لا اغني


    أكرم /هتوافقي غصب


    ياسمين /لا ونزلني لوسمحت


    وصلها أكرم ونزلت بدون كلام


    دخلت


    ياسمين /انا جيت ياقوم


    رعد /بس يافضيحه


    ياسمين /اي دا ضيوف معلش اهلا مين الأخ


    رعد بضحك /دا يوسف صحبي واكيد انتي مش فكراه


    ياسمين /مش أوي منور ياجووووو


    يوسف بضحك /نورك ياختي


    ياسمين /ميروووو منوره


    اميره /نورك ياسو


    وعدا اليومين مرح عليهم ومزح يوسف وياسمين وغيره رعد


    في جناح رعد


    رعد /اميره لسه زعلانة


    اميره /لا مش زعلانه منك ياعمو


    رعد بضحك /تاني عمو


    اميره /اه


    رعد /تعالي ننام بقا علشان انا عندي شغل وانتي عندك جامعه


    وحضنها وناموا.


    يوم حلو بدون مشاكل بقا ????♥️


    يتبع…..

    10=رواية أميرة الرعد الفصل العاشر 10 بقلم ندا الشرقاوي

    ## 


    صحيت اميره لقت رعد لابس وفي حقيبه سفر


    اميره /رعد انت رايح فين


    رعد وهو يقبل راسها  /مسافر


    اميره/مسافر فين


    رعد /مسافر شغل اسبوع واحد


    اميرة /مسافر ومش قولتي ليه


    رعد /هو اسبوع واحد بس ياأميره معلش حقك عليا اني مقولتلكيش


    اميره بدموع /لا انت هتسبني زي مامي من ساعت ما اتجوزت وهيا مش بتسأل  عليا غير في الفون وكمان قالت إنها هتسافر وتتجوز انت عاوز تسبني زيها


    رعد /ياأميرتي هو اسبوع واحد


    اميرة /امشي يارعد


    رعد /ياأميره


    اميره /امشي


    نزل رعد لقي يوسف


    يوسف /فين اميرة


    رعد /قعده فوق بتعيط


    يوسف /طب ما تخدها معاك انا عارف انك مسافر بطياره خاصه وكمان مش شغل


    رعد /بعدين هقولك خلي بالك من اميرة وجنه


    يوسف /ماشي يارعد


    في السرايا


    هدي /سليم في عريس متجدم (متقدم) لياسمين


    (هدي المنشاوي بتتكلم مصري عادي بس هيا بتحب تتكلم بالغه الصعديه لغه أهلها)


    سليم /وانتي عرفتي منين


    هدي/امه چت عندنا انهارده


    سليم /بتي لسه صغيرة ومش هغصب عليها حاجه


    ساميه بخبث /ولد عمها احچ بيها ولا اي البت لولد عمها


    سليم/ولد عمها مين انسي الكلام دا


    ساميه /ليه ياود عمي دا حته ولد اخوك الله يرحمه


    سليم /الله يسامحك ياخوي مش عارف مخه كان فين وهو بيكتب الكتاب ولا انتي كنتي سحراله


    في الفيلا


    طلع يوسف لاميره


    يوسف /اميره افتحي اميرة


    فتحت الباب وكانت بتعيط


    يوسف /مالك ياأميره بتعيطي ليه


    اميره /مفيش ياابيه


    يوسف /تعالي ياأميره نقعد


    يوسف /بصي ياأميره رعد متعودش انه يقول لحد هو رايح فين ولا جاي منين  بس اللي اعرفه انه مرداش يقولك علشان مش تزعلي وبعدين هو اسبوع واحد بس  ياله البسي علشان اوصلك الجامعه وكلمي رعد قبل ما يركب الطياره يالة


    اميره /حاضر ياابيه هيا جنه صحيت


    يوسف /لا لسه


    نزل يوسف واميره بترن علي رعد


    رعد بقلق/اميره  في اي انتي كويسه جنه كويسة


    اميره /مفيش يارعد انا حبيت اطمن عليك بس علشان نزلت من غير ما اودعك معلش انا اسفه


    رعد /لا ياروحي انا اللي غلطان مش قلتلك بس مكنتش عاوزك تزعلي ياله  روحي الجامعه بس معاكي حرس ياأميره متمشيش من غير حرس ويوسف هيوصلك لبس  واسع ماشي واسع


    اميره /حاضر


    رعد /اميره


    اميره /نعم


    رعد /هتوحشيني ياأميرتي


    اميرة بكسوف /انت كمان


    وقفلت المكالمة علي طول


    لبست اميره فستان واسع ولمت شعرها علي شكل كحكه


    وتصورت صوره وبعتتها لرعد


    الشات


    رعد /جميله ياأميرتي  ????


    اميره /????????????انا هنزل بقا


    رعد /ماشي سيبي الفون مفتوح اوعي تقفليه


    اميره /ماشي


    نزلت اميره ومشيت هيا  ويوسف علي الجامعه وطبعا معاها طقم كامل من الحرس


    وصلت الجامعه


    يوسف /اول ما تخلصي رني عليا


    اميره /ماشي ياابيه


    يوسف بابتسامة /ياله ياروحي ادخلي


    دخلت اميره الجامعه ومعاها الحرس


    احد الشباب /هيا مين دي


    بنت مغروره /دي وحده كده جديده بس مبتتحركش منغير حرس حته في المدرج بتلاقي حرس ودا ممنوع معرفش دخلوا ازاي


    الشاب /اممم مفيش مانع نتعرف


    البنت /نتعرف اي بس دي شكلها مش نوعنا خالص


    الشاب بغمزه /احب اجرب النوع الجديد


    (احمد العربي 22سنه بينجح بالواسطة مغرور عاوز كل حاجه ليه هو علشان ابن رجل أعمال مشهور جدا دخل طب بالفلوس)


    دخلت اميره المدرج


    الدكتور بعصبيه/اي دا مين سمحلكوا تتخلوا هنا


    رئيس الحرس /احنا حرس اميره هانم ومش ينفع نسبها هنا


    الدكتور /ازاي اتفضلوا بره ياله


    اميره بصوت هادي /خلاص يادكتور اطلعوا استنوا علي باب المدرج وسيبوا اتنين بس هنا


    الدكتور/كله يطلع ياطالبه يامحترمه


    رئيس الحرس بتحذير /اتفضل يادكتور اشرح واحنا واقفين مفيش حاجه احنا وخدين اذن من عميد الكليه


    الدكتور  بدا يشرح وكله مستغرب ازاي الحرس هيدنهم في المدرج غير انهم مسلحين كمان


    بعد مرور عده ساعات طلعت اميره من المدرج


    احمد /اذيك ياقمر انتي نتعرف على بعض


    اخد بوكس من يوسف / وماله اعرفك انا خدو الحي **ا* ن دا علي المخزن


    اخد اميره علي العربيه


    يوسف /انتي عارفه لو رعد كان زمانه خلص عليه


    اميره /ياابيه انا مالي هو اللي جاي يتعرف


    يوسف /لا والنبي طب ياله نروح رعد وصل أوروبا وعاوز يكلمك


    وصلوا البيت دخلوا لقوا رحمه جوه


    رحمة/ Surprise


    اميره /هاي رحمه


    رحمه /انا قلت اعملهالكوا مفاجأه واقعد معاكوا يومين اي دا يوسف عامل اي


    يوسف بتصنع الابتسامه /الحمد لله وانتي


    رحمه /الحمد لله


    دخلت ياسمين /انا جيت يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم اي اللي جابك يارحمه


    رحمه /دا واجب الضيافه برده ياياسمين انا قلت اقعد معاكوا يومين لحد ما رعد يرجع من السفر


    اميره /انا طالعه لجنه واكلم رعد نورتي يارحمه


    رحمه بخبث /هو انا ممكن انام في الجناح بتاع رعد


    اميره بستغراب /جناح رعد امال انا انام فين انا وجنه ان شاء الله


    رحمه /اي دا انا فكره انكوا بتناموا في اوضه تانيه اصل رعد مكنش بيدخل حد الجناح بتاعه


    ياسمين وهي فهمت رحمه بتحاول تقول اي /مش مراته اكيد هتبعت في الجناح بتاعه يعني اطلعي ياأميره


    طلعت اميره ودخلت


    اميره للمربيه /اتفضلي انتي انا ههتم بيها


    المربيه /تمام


    اميره /جنتي تعالي ياروحي وسألتها وقعدت تلعب معاها


    فهي احببتها كأنها ابنتها


    اميره /تعالي نكلم بابي


    واتصلت فيديو كول علي رعد


    رعد /اميرتي عامله اي


    اميرة /كويسه الحمد لله وجنه معايا اهي لسه جايه من الجامعه


    رعد/ماشي ياروحي عملتي اي بقا في الجامعه احكيلي


    بدأت اميره تحكيله كل حاجه وحكت موقف الدكتور بس محكتش موقف احمد ويوسف


    رعد /اممممم ماشي ياأميره واي تاني


    اميره /ورحمة جت تقعد هنا يومين


    رعد بستغراب/ليه يعني ماعلينا ماشي انا هقفل واكلمك بليل علشان عندي meeting


    اميره /ماشي باي


    قفل رعد المكالمه وغادر الشركه وراح علي المستشفي


    الحوار مترجم


    دكتور مايك /اهلا رعد بيك اتفضل


    رعد /اهلا دكتور مابك أين غرفه المريض


    دكتور مايك /تفضل


    دخل غرفه المريض


    المريض /رررعد


    رعد /عمي……


    عم رعد ازاي؟ ورعد هيعمل اي؟


    واي سبب الغيبوبه؟


    ورحمه هتعمل اي مع اميرة؟


    هنعرف البارت الجاي


    يتبع…..

    تكملة الرواية من هناااااااا 

    لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

    بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

    متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

    الرواية كامله من هناااااااااا

    مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

    مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




    تعليقات