رواية انتقام الإناث والجبابرة الفصل الثامن والتاسع بقلم شروق حسن
رواية انتقام الإناث والجبابرة الفصل الثامن والتاسع بقلم شروق حسن
🌺🌺إنتقام الإناث والجبابرة 🌺🌺
♥️البارت الثامن♥️
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
وَأَدْعُو رَبِّي عَسَى أَلاَّ أَكُونَ بِدُعَاء رَبِّي شَقِيًّا.🧡
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
حل الصباح علي جميع ابطالنا منهم من يفكر ومنهم من يخطط للانتقام ومنهم من يخطط للقتل
استيقظت ميار من نومتها وقامت بالاستحمام وادت فريضتها ثم ارتدت الملابس الرسمية لعملها وخرجت من غرفتها وذهبت الي غرفة الجلوس وجدت اخواتها ووالدتها جالسون ٠٠ القت عليهم السلام وردوا عليها ثم خرجت من المنزل وركبت سيارتها ثم انطلقت الي عملها ٠٠٠٠
بعد نصف ساعة وصلت الي مكان عملها ترجلت من سيارتها وعندما همت بالدخول سمعت صوت تعرفه جيدا ٠٠ نعم هو مالك ٠٠٠ كان يقف مع احدي الفتيات وملتصق بها بطريقة مبالغ بها وهي تضع يدها علي كتفه ومقتربة منه بشده ثم اقترب منها بشدة وهو يقوم فعلته الفاحشة ٠٠ صدمت منه ميار ووضعت يدها علي فمها لكتم شهقتها ٠٠ امتلئت عينيها بالدموع وذهبت سريعا قبل ان يراها احد دخلت الي الحمام الخاص بالموظفين وظلت تبكي بشدة علي حالها وقلبها الذي اوقعها في مالك ٠٠ نعم هي تعرف انه زير نساء ! ولكن لا تصل الا ان يقبلها هكذا بطريقة تؤدي الي الغثيان ٠٠ هي قررت ان تنساه ولكن قلبها دائما ما يخونها ويدق بشده لاجله كلما رآه ٠٠٠٠ مسحت دموعها وعندما فتحت الباب لتخرج وجدته امامها كان يظهر علي عينها البكاء بسبب احمرارها الشديد
نظر الي حالتها باستغراب فلأول مرة يراها بهذه الحالة كاد ان يقترب منها حتي يسألها ولكن تركته وذهبت بجمود وهي عازمة علي ان نسيانه ولكن قلبها حينما يراه يدق بشده فصدق من قال ان الحب سهل ولكن عندما يصعب علينا نسيانه ٠٠ اطلقت تنهيده حارة وقد عزمت علي تنفيذ خطتها فهو بليلة امس قال لها بكل بروود انه يعلم بحبها الشديد له ومع ذلك حاول استغلالها ولكن هي ستنتقم منه وستجعله يعشقها وبعدها ستهجره وتجعله يتعذب مثلما فعل هو.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
وتُعجزك الأسباب والله لا يُعجزهُ شيء.🦋
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند منار..
استيقظت بوجه شاحب فهي مازالت متعبة من ليلة امس ولكنها قررت ان تذهب الي جامعتها لكي تنسي تعبها ارتدت ملابسها علي عجالة لانها كانت متأخرة ثم ادت فريضتها وخرجت من الغرفة وجدت عائلتها جالسون يأكلون افطارهم كالعادة ولكن وجدت اخيها الذي يكبرها بعدة اعوام جالس معهم ٠٠ تهللت اساريرها وذهبت له بسرعة : حموووووو ٠٠ فزع هو من صوتها ولكن حاله تبدل الي الفرحة عندما رآها
محمد بفرحة وهو يحتضنها : حبيتي ازيك ٠٠ عاملة ايه يا جعفر
نظرت له بعبوس ثم لكزته في كتفه بقوة : هي مين دي اللي جغفر يا روح امك
والدة منار: بتتت ٠٠ احترمي نفسك ٠٠ ايه روح امك دي
منار بعبوس : طب ما تخليه يلم نفسه طااااه
صلاح : طاااااه !! حمار اللي قبلك في الجامعة المحترمة دي
منار بمرح : محترمة مين ياحج دي كلية اداب هيهيهيهيهيهي
امسكها اخيها من رقبتها ( قفاها 😂) ثم رفعها لفوق حيث انها قصيرة : نعم يا عنيا ٠٠ انتي انحرفتي امتا يا بت ٠٠ دول هما 45 يوم اللي انا غبتهم
منار بدهشة مصطنعة : لأ هو انا مقولتلكش
نظر لها بتهكم : الصراحة محصليش الشرف وقولتيلي
منار : اصل انا مش محترمة اصلا ٠٠ يعني انا منحرفة طبيعي يا بيبي هيهيهيهيهي
صلاح : بت اتلمي بقا ٠٠ الله ، صحيح انا معرفتش اربي
منار : مانا قولتلك انا مش متربية الله ٠٠ اغنيهالك ،، ثم وجهت حديثها الي اخيها : وانت يا جحش نزلني بقا اتأخرت علي الجامعة ٠٠ عايز العيال يقولوا عليا ايه !! المعيدة المحترمة اتأخرت علينا ٠٠ يرضيك آحج
محمد : لأ ميرضينيش طبعا ٠٠ يلا قدامي علشان اوصلك ياختي
Stooop:
( محمد : هو اخو منار ٠٠ شاب في السابعة والعشرين من عمره طويل ذو جسد رياضي وعينان باللون البني الفاتح وبشرة بيضاء ولديه لحية ثقيلة بعض الشيء تزيده وسامة ويعمل في شركة هندسة كبيرة جدا ملك لصديق طفولته )
( محمد : هو اخو منار ٠٠ شاب في السابعة والعشرين من عمره طويل ذو جسد رياضي وعينان باللون البني الفاتح وبشرة بيضاء ولديه لحية ثقيلة بعض الشيء تزيده وسامة ويعمل في شركة هندسة كبيرة جدا ملك لصديق طفولته )
اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر ، يرجى إزالته أو تحميل صورة أخرى.
ثم انزلها وعدلت من ملابسها ونزلت معه حيث سيارته وركبت ثم انطلقوا الي وجهتهم لم يخلوا الطريق من مزحاتهم ولا مشاغبتهم
منار بمكر : ايه يا معلم مش ناوي تتجوز بقا علشان اشيل عيالك واكون عمتو ولو مسمعوش الكلام ابقي اضربهم ولو مراتك طولت لسانها عليا اضربها ونتخانق انا وانت ونروح محكمة الاسرة و٠٠٠٠ قاطعها بحدة : يخربيتك اكتمي خالص ٠٠ ايه مش بتفصلي
منار : الحق عليا بدردش معاك بدل مانت قاعد زي الضفضدعة كده
محمد بقرف : ضفدعة !! دانتي الفاظك باظت خالص
منار : ياعم فكك ٠٠ دي حاجة عادية اصلا
نظر لها محمد وحرك رأسه بيأس من اخته التي مهما مر عليها السنين لن تكبر ابدا
وصلوا الي الجامعة ثم هبطت من السيارة وهبط هو الاخر ووقف معها وظلوا يضحكون سويا ولكن لن يخفي هذا عن صاحب العيون الفيروزية ٠٠ حيث رآها وهي تنزل من سيارته ٠٠ تذكر خجلها حين كان يوصلها ولكن الان هي تقف وتضحك مع هذا الشاب ٠٠ غضب كثيرا منها ولكن تدارك نفسه وذهب الي عمله
محمد : خلي بالك من نفسك ٠٠ يلا سلام
منار بحب : سلاام ٠٠٠٠ ثم دخلت الي جامعتها
● __________________________ ●
* عند عشق ووعد *
استيقظا كلامها ٠٠٠ ارتدت وعد ملابسها ثم خرجت الي الصالون فلم تجد عشق تنتظرها مثل كل مرة ٠٠ دقت باب غرفتها وجدتها جالسة علي سريرها ولم ترتدي ملابسها حتي الان
وعد : في ايه يا بت ملبستيش ليه لحد دلوقتي
عشق : مفيش حاجة عادي ٠٠ روحي انتي المديرية وانا هاجي وراكي
وعد : ليه في حاجة ٠٠ ماتلبسي وتعالي معايا وخلاص
عشق : لا ٠٠ روحي انتي علشان متتأخريش
وعد : تمام ٠٠ سلاموووز يا قلبي ٠٠٠٠ ثم تركتها وذهبت الي عملها ٠ بينما ظلت هي جالسة مكانها تفكر في مستقبلها وكيف ستتعاش مع هذا الادهم ٠٠ والاهم من ذلك انه بالتأكيد يريد الانتقام منها ٠٠ فهي تعرف من هو أدهم الشهابي ٠٠ هو لا يهاب احدا ٠٠ يخافه الكبير قبل الصغير ٠٠ وهو لن ينسي تلك الاهانة التي وجهتها له ليلة امس ٠٠ نفضت تلك الافكار عن رأسها ثم ذهبت لتغتسل وادت فريضتها وارتدت ملابسها ثم هبطت الدرج وصعدت حيث سيارتها ٠٠٠٠٠ بعد بضعة دقائق اوقفت سيارتها امام المديرية فجأة لانها كادت ان تصطدم بسيارة شخص ما ٠٠ نزلت من سيارتها للاعتذار فهي كانت شاردة ولم تركز في الطريق امامها
بمجرد نزولها وجدت ادهم ينزل من سيارته بكل هيبة وغرور نظر لها ولم يتحدث وانما تابع طريقه للداخل
عشق لنفسها : بني آدم قليل الذوق والله ٠٠ عبوشكلك ٠٠٠٠ ثم دخلت الي المديرية هي الاخري ٠٠٠٠
- عودة منذ وقت قليل -
عندما دخلت وعد الي مكان عملها وجدت احدي اصدقائها في العمل ويدعي طارق ينادي عليها ٠٠ وقفت وعد وتطلعت له باستغراب
وعد باستغراب : ايوه يا حضرة الظابط
طارق : العميد بعتني علشان آخد ملف القضية اللي فاتت بما انكم يعني طالعين مهمة جديدة
ابتسمت له وعد بهدوء:تمام ٠ اول ما اوصل مكتبي هبعته لحضرتك مع العسكري
طارق مبادلا اياها الابتسامة : تمام ٠٠ مفيش مشكلة
كادت ان تذهب ولكن قدما قد ثنيت وآلمتها وكادت ان تقع لولا ايدي طارق امسكتها بسرعة قبل ان تصل الي الارض ارتجفت هي بين يديه
في هذا الوقت دخل ادهم ووجدهم قريبين من بعض بهذه الطريقة ٠٠ رقصت امامه عفاريت الانس والجن ولم يتمالك نفسه ودخل مسرعا وسحبها من احضان طارق ٠٠ ثم نظر اليه نظرة حارقة وذهب وهو ممسك بيدها بشدة ٠٠ كانت متوترة بشدة وخائفة كثيرا من هذا القرب وكمية الغضب التي وجدتها في عينه
دخل الي غرفة مكتبه ثم اغلق الباب بقوة اجفلت هي منها
آدم بحدة : ممكن افهم ايه اللي حصل بره ده
وعد محاولة التحكم في نفسها وقالت بقوة وهمية : وهو ايه اللي حصل ٠٠ انا كنت هقع لولا طارق مسكني ٠٠ غضب كثيرا من ردها المستفز ثم ٠٠٠٠٠٠٠
● __________________________ ●
🌺🌺إنتقام الإناث والجبابرة 🌺🌺
♥️ البارت التاسع♥️
اسفة والله بجد انا كنت تعبانة ☹ بس يالا الحمد لله رجعت ☺❤
* عند علياء *
استيقظت بسرعة لانها كانت متأخرة ثم ارتدت ملابسها والتي كانت عبارة عن بلوزة طويلة من اللونين الجملي والكحلي وبنطال من اللون الاسود وحجاب من اللون الكحلي
ثم خرجت من غرفتها وجدت والدتها جالسة في الصالون ذهبت وقبلت يدها والقت عليها السلام ثم خرجت بسرعة الي عملها وفي اثناء هبوطها الدرج وجدت هذا اللزج الذي يدعي طارق وقف في طريقها ونظر لها نظرة تشملها من اولها لآخرها ارتبكت من خلالها ولكنها اظهرت القوة
طارق بخبث : آلا الجميل رايح فين كده
علياء بحدة : وانت مالك انت اروح فين ولا اجي منين
طارق بخبث : ماشي ٠٠ بكرة تجيلي بمزاجك يااا حلوة
لم تفهم مقصده ورمقته بنظرات حادة ثم تركته وذهبت الي مكان عملها علي عجالة حتي لا تعاقب من مديرها الفظ ٠٠ اوقفت التاكسي ثم املته عنوان الشركة ثم جلست في المقعد الخلفي وانطلق السائق بالتاكسي ٠٠ اما هي فظلت شاردة بما حدث معها ليلة امس
Flash back
كانت جالسة في مكتبها تنهي الملفات التي امرها مديرها ان تنهيها في خلال ساعتين فقط وبالعادة هذا العمل ينتهي بعد يومان ٠٠ ظلت تلعن وتشتم فيه حتي انتهت من نصف العمل ٠٠ ذهبت اليه حتي تريه الملفات التي قامت بالعمل بها وجدت هذه الفتاة اللزجة جيهان
علياء : الاستاذ محمد جوه
جيهان بتكبر : ايوه جوه ٠٠ عايزة ايه
علياء : قوليله شغل
جيهان : طب ثواني ابلغه الاول وبعدين تدخلي ٠٠ ثم دخلت الي المكتب وغابت عدة ثواني ٠٠ علياء بقرف: مش عارفة مشغل انثي البغبغان دي معاه ازاي٠٠ اووووف
مرت عدة ثواني اخري وخرجت لها وسمحت لها بالدخول ٠٠ وقفت علياء امام باب المكتب واخذت نفسها حتي تستطيع التحدث امامه لانها مجرد ما تقف امامه تصيبها حالة من الذعر ٠٠ تستغرب من نفسها احيانا فهي علياء المتمردة التي لا تخشي احدا فماذا يحدث معها اذا ٠٠ نفضت تلك الافكار عن راسها ثم طرقت الباب مرتين متتاليتين ٠٠ سمعت صوته الذي سمح لها بالدخول ٠٠ دخلت المكتب وجدته منكب علي الاوراق امامه
علياء بهدوء : بعد اذنك يا فندم
محمد ومازال علي وضعيته : امممم
علياء : كنت عايزة آخد رأي حضرتك في الملفات وتشوف اذا كنت عايز تغير فيها حاجة ولا لأ
محمد بهدوء : تعالي هنا عشان اراجعها
اقتربت منه علياء ووقفت بجانبه ووضعت امامه الملفات ٠٠ اخذ ينظر الي الملفات امامه وبداخله ابدي اعجابه بعملها ٠٠ ثم توقف عند صفحة معينة وهي تتابعه باهتمام ٠٠ طلب منها الاقتراب قليلا حتي تري ما يريد ان تتمه ٠٠ انحنت بجسدها قليلا ٠٠ نظر اليها عن قرب وهي كذلك ظلوا ينظرون لبعضهم بضع ثواني ٠٠ استفاقوا علي صوت جيهان الغاضب
جيهان بصوت عالي : محمد بيييييه ٠٠
فاق محمد من شروده ثم نظر لجيهان بغضب وتحدث بحدة : في ايه يا غبية ٠٠ حد يدخل كده من غير ما يخبط
جيهان بغل دفين : مانا خبطت يا فندم ومسمعتش رد حضرتك فدخلت ٠٠ ثم نظرت الي علياء : الظاهر ان حضرتك مشغول يااا فندم
محمد بغضب : عايزة ايه يعني اخلصي
جيهان بهدوء: الاوراق دي عايزة امضاء حضرتك ٠٠ اخذ منها الاوراق ثم قرأها بهدوء وكتب عليها امضته واعطاها لها ثم قال : في حاجة تانية
جيهان : ايوه يا فندم ٠٠ كمان نص ساعة في اجتماع مع شركة **** علشان الشحنة اللي احنا طالبينها
محمد : تمام ٠٠ اجلي الاجتماع لبكرة ٠٠واعملي حسابك علياء هتحضر معانا الاجتماع
نظرت كلا منهم بصدمة ودهشة له
جيهان بصدمة : ن٠٠ نعم ٠٠ علياء مين دي اللي هتحضر معانا الاجتماع
محمد بحدة : ايه مبتفهميش
جيهان بتلعثم: لا مش قصدي يا فندم ٠٠
محمد : تمام روحي شوفي شغلك ٠٠ ثم نظر الي علياء : وانتي جهزي الورق الي انا لسه قايلك عليه من شوية علشان هنحتاجه ٠٠ حركت علياء رأسها ثم ذهبت من امامه بسرعة
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
من مر صدفة فليصلى على النبىﷺ🤍🧡
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
* عند وعد وآدم *
أدم بحدة : ممكن اعرف ايه اللي حصل دلوقتي ده
وعد بهدوء : وهو ايه اللي حصل انا كنت هقع راح طارق مسكني قبل ما اقع
نظر لها أدم بغضب ثم اقترب منها ووضع كلتا يديه علي جانبيها والصقها بالحائط ثم قال لها بغضب : انتي عارفة لو شوفتك واقفة مع جنس راجل هخليكي تندمي انتي فااااهمة ٠٠ نطق الاخيرة بصوت عالي افزعها
توترت وعد من قربه كثيرا وظلت ترتجف بين يديه واومأت برأسها عدة مرات ٠٠ ظلت علي ارتعاشتها ٠٠ استغرب ادم كثيرا فهو لا يقصد ان يصل الامر الي هذا الحد ٠٠ ادم بتهدئة : وعد ٠٠ وعد اهدي مش هعمل حاجة
ظلت ترتجف بين يديه وهي تضع كلتا يديها علي اذنها وهي تقول : ابعد عني ٠٠ ابعد عني ٠٠ والله مش هعمل كده تاني ٠٠ وظلت علي حالها هكذا ٠٠ ظل ادم مصدوم مكانه فهو لم يفعل لها شئ حتي يصبح حالها بهذا السوء
ذهب اليها بسرعة واخذ يهدئها ولكن مع اقترابه كانت تزيد من صراخها وتدفعه بعيدا ٠٠ اقترب منها مرة اخري ثم اخذها في احضانه بقوة ظلت تدفعه بعيدا عنها وهي تصرح ولكن لم يتحرك من مكانه ٠٠ ظلت علي حالتها بضع دقائق حتي هدأت ولم يجد منها مقاومة نظر اليها فوجدها قد اغشي عليها
نظر لها بهلع ثم حملها وخرج بها امام العاملين والضباط بالإدارة ٠٠ نظروا له باستغراب ولكن لم يهتم بهم٠٠ ولكن هو في طريقه للخارج قابل عشق
فزعت عشق عندما وجدت صديقتها محمولة علي يد آدم جرت نحوها ثم نظرت له : ايه اللي حصل وهي مالها
آدم بفزع : مش عارف ٠٠ مش عارف
عشق بحدة: يعني ايه مش عارف
كان آدهم في طريقه للخارج فسمع صوت عشق العالي نظر لها وجدها واقفة مع ادم الذي يحمل وعد بين يديه
ادهم : في ايه ٠٠ ايه اللي حصل
تركهم ادم وذهب للخارج ثم وضع وعد في سيارته وانطلق بها الي اقرب مستشفي بينما ظلت عشق واقفة مكانها بذهول ثم وجهت حديثها الي ادهم الذي يقف ببرود : شايف صاحبك قليل الذوق خدها معاه انت عارف لو حصلها حاجة انا هعمل ايه انا هقلب الدنيا دي عليكوا وبعدين انا بكلمك ليه اصلا مانت قليل الذوق زيه كتكو نيلة في شكلكو ٠٠ ثم تركته وذهبت الي سيارتها حتي تلحق بوعد ٠٠ اما هو نظر اليها بذهول ٠٠ حدث نفسه قائلا : ايه بنت الهبلة دي ٠٠ دي مجنونة رسمي اقسم بالله ٠٠ ثم ذهب خلف صديقه
بعد عدة دقائق وصل ادم الي المشفي ثم دخل واوقف احد الممرضات : ترولي بسرعة ٠٠ اتي الممرضين بالترولي وضعها عليه بهدوء ثم ذهب خلفها وظل ممسك بيدها ٠٠ بعد قليل وصلت عشق الي المشفي وسالت علي وعد
عشق بقلق : لو سمحت ٠٠ كان في حالة لسه جاية دلوقتي مغمي عليها وكان واحد شايلها ٠٠ هي في اوضة كام
الاستقبال: اسم المريضة ايه حضرتك
عشق بسرعة : وعد عادل
- ايوة حضرتك المريضة هتلاقيها في اوضة رقم **
ذهبت عشق من امامها بسرعة وجدت ادم واقف امام احدي الغرف
عشق بقلق : الدكتور قالك ايه
ادم بقلق هو الاخر : معرفش ٠٠ لسه مخرجش عشان يطمنا ٠٠ ياارب
بعد قليل وصل ادهم ٠٠ نظرت له عشق ثم مطت شفتيها للامام وحدثت نفسها : ابو حلاوتك يا شيخ ٠٠ بكون واقفة قدامك مش هاين عليا امشي بس مش عارفة طالع تنح وبارد لمين.
بعد قليل خرج الطبيب وهو ينظر اليهم بأسف
الطبيب : ٠٠٠٠٠٠
تكملة الرواية بعد قليل
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق