القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حور وتميم الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم رحمه ايمن

 



رواية حور وتميم الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم رحمه ايمن 





رواية حور وتميم الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم رحمه ايمن 




السادس

_ طيب اجهزي 

= اجهز؟  لي هترجعني عند مرات ابويا تاني صح؟  عشان خاطري لاء انا مش حمل اني ارجع ليها تاني،  هعملك اي حاجه بوعدك غير دي؟ 

_ حوريه انتي مجنونه صح؟ 

= انا! 

_ انتي لازم تكوني عرفه انه طول ما رجلك دبت المكان ده يبقي مش هتخرجي منه غير بإيذني وبمزاجي انا وده غصب عنك مش ب إرادتك "ينظر لساعه"  قدامك عشر دقايق 

="بتوتر " احم حاضر هجهز بسرعه 

جريت علي فوق وانا بجهز وبقول اي الثقه بنت... الي بيتكلم بيها دي، بهددني؟ ومفروض اخاف وادايق وكده بس ده اهون عليا من اني ارجع هناك تاني عند مرات ابويا واسراء  لاء مستحيل.. ثانيه هو انا مبسوطه لي عشان هددني اني هبقي هنا بمزاجي او لاء ؟! حور انتي مجنونه فعلا هو مكدبش! 

لبست هاڤ كول اسود واسع لركبه وتحته بنطلون اسود وطبعا الحبكه الي لازم تكون في كل لبسي "الاحمر"  


الاحمر ده من اجمل الالوان الي بتسعدني وتفرحني ولازم يدخل في لبسي بشكل او باخر حتي لو كان مجرد خاتم بس

كنت مبسوطه اوي وانا بلبس تقريبا بقالي سنتين مخرجتش! 

وكان من سنتين خرجت عشان ملقتش سمك في السوبر مركت الي تحت العماره عندنا وكانت اول مره فأضطريت اروح مكان تاني ودي لوحدها غيرت مودي وشتريت تلات رويات من غير ما قلهم وتعملي ليله كبيره قد كده عشان اتاخرت 

مش مصدقه هخرج بجد من غير ما جيب طلبات!  الللله! 

= جهزت 

_ انتي ريحه فين؟ 

= هقعد ورا عشان متديقش مني و... 

_ تعالي اركبي معايا قدام 

= بس... 

_ مبحبش اعيد ام كلامي مرتين قولنا 

="بخوف" حاضر هركب 

ركبت جنبه وهو ساق والحمد لله روق ومش هتاكل ،  ولاني مبخرجش كتير بحب اركز في كل حاجه في الطريق والناس واللوح المكتوبه وراقبهم وتخيل نفسي موجوده بينهم وقد اي هكون مبسوطه لو امشيت من هنا زيهم 

كان اقصي طموحي اني بس امشي في طريق من غير ما اجيب حاجه من غير ما افكر في طلبات من غير ما افكر هشيل كل دول مره واحد ول علي مرتين،  امشي وبس 


وبعدها بصيت لي وابتسمت وقلبي بقولوا شكرا انه خرجت انهارده وانا مبفكرش كيلو العدس بقي بكام ؟ 

_ في حاجه؟ 

=" تنظر للارض بخضه وتحرك راسها بسلب " 

_ متقلقيش مش هخطفك

ابتسمت وانا لسه مرفعتش عيني من الارض وبخطف كام نظره عليه كده لقيته ركز في السواقه ببتسامه هاديه خلابه وراقيه تشبه،  هو لي حلو كده بجد،  هو اه قاسي ومعندوش مشاعر ول دم والتركيبه تشهد،  بس بجد ما شاء الله واتكه! 

هو اي الي انا بقولو ده معلش؟! 

_ اربطي حزام الامان 

= نعم! 

_ اخلصي،  في امن وانا مش عايز حوارت عصبح

= ايوا يعني فين ده 

_ اووف 

قرب عليا ف لزقت في الازاز واتري جنب الازاز،  انا مني لله! 

قفلو ليا وعينه متصوبه اتجاهي وانا هموت من التوتر،  لاء بص قدامك لو سمحت! 

_ حتي حزام الامان متعرفهوش فين 

= مختش بالي والله

_ اسكتي بقي خلاص 

=" انت متعصب عليا لي،  الاه! "

امام المطعم. 

_ انزلي 

= اي ده! 

_ لما تنزلي هتعرفي 

= احم ممكن تساعدني في الحزام الناسف ده لو سمحت 

ضحك وهو بفكه ليا فقلبي ضحك معرفش عشان شِده قربه مني وهو بيعملو ول ضحكته القمر زيه دي . 

في الداخل.. 

دخلت لقيت واحد بسلم عليه وبصيت لي لقيته بيضحك تاني و ضحكته حلوه اوي اجدعااان هموت!،  بس طبعا غضيت بصري بعد ما لمحت صحبه بنص عين كده وطلع احم قمر هو كمان وبعد كده خدنا علي احسن مكان في المطعم كلو،  اختارو صحابكو يا جماعه عشان لحظه زي دي. 

صديقه:  منوره يا هانم

= "هانم مين!  بكلمني انا! "

صديقه: بتمني اكل المطعم يعجبك هو اكيد مش هيكون زي اكلك الي بجد انبهرت بيه امبارح في العزومه 

=" هو كان واحد من صحابه امبارح يعني؟! "

صديقه:  هستني رئيك في؟ 

ضحكت بإمتنان وانا عيني لسه في الارض،  معقول حد عايز رائي انا في حاجه!  

= شكرا جدا علي ثقتك واكيد هقلك راي لما اخلص 

صديقه:  ده شيئ يسعدني جدا،  وانت يا باشا هتيجي الفرح الليله 

_ مينفعش منجيش ده يقتلني 

صديقه:  ههه في دي معاك حق، من زمان مشفتوش بعض صح 

_ امم

صديقه:  طبعا لو مكنش وراك مشوار انهارده مكنتش جيت يا عم تميم،  لازم نِصر عليك وتتعبنا صح 

_ خلاص بقي روح شوف وراك اي 

صديقه:  ماشي يا سيدي،  المكان كلو تحت امرك 

_ حبيبي 

مشي صحبه وانا كان اول مره اشوفه بتكلم،  بهزر،  وانه انسان طبيعي زينا،  ول صحبه يلهوي علي صحبه وجمال صحبه وعسل صحبه احم نتلم بقي 

_ اخترتي اي؟

سنت علي وشي كده بصعوبه من القراءه،  اي التعويز المكتوبه دى، انا تعليم حكومي علفكره عادي يعني..مش مترجم لي طاا؟

 فلقيته بيكتم ضحكته وبيقول برخامه تاني

_  ها اطلبلك اي؟ 

= مايه،  كوبايه مايه كفايه اوي عليا أهضم بيها الي قراته ده

_ ههه،  لو سمحت هنا 

شاور لشخص يجي وطلب الاكل والي بقولوا بالانجليزي قالوا بالعربي كمان عشان افهم هو اختار اي 

هو عسل لي كده!  لاء حاسب انا صحتي علي قدي 

_ عايزه حاجه تانيه غير دول؟ 

سِكت شويه وبعدها قولت بكسوف وإحراج منه

= اه ممكن طلب منك حاجه 

_؟ 

= في حاجه اسراء كانت بتجبها كده سندوتش محشي فراخ كده علي شكل مثلث عايزه اجربه 

_ " بإستيعاب" امم كريب 

= ايوا!  هو ده 

_ هه طيب ده فطار ف بليل واحنا ماشين هجبلك اتفقنا 

= اتفقنا 

كلنا وانا حقيقي مبهوره بيه،  كان اول مره أكل من ايد حد غيري وبذات في مطاعم زي دي كده 

كنت باكل وانا حسه بطعم وحلاوه في الاكل رغم انه فول وفلافل واكل شعبي بسيط وراقي. 

لكن كان طعمه غير اي حاجه اقدر اوصفها. 

_ هروح اودعه واجي 

= ممكن تقولوا انه الاكل حلو جدا وعجبني واكيد هيحقق نجاح كبير جدا بإذن الله 

_ روحي العربيه وانا جي وراكي 

طيب رد حتي،  ده انت غتت. 

صديقه:  هستنتك انهارده في الفرح عشان اودعك بقي 

_ خلاص هتمشي 

صديقه:  بعد يومين كده 

_ ربنا يعينك يا صحبي 

صديقه:  نورت يا غالي 

"يتحرك قليلا ثم يرجع ويضع يده في جيبه وهو يتحدث" 

_  احم حور عجبها الاكل وبتشكرك 

صديقه:  ههه حور مراتك صح،  رد ليها السلام وقلها شكرا علي التشجيع

_ الي عايز يقول حاجه يقولها انا مش ناقص غباء 

صديقه:  اهدى يا باشا خلاص متقلش حاجه 

_ همشي انا 

صديقه:  تميم،  انا اكتر واحد عرفك وعارف انه البنت دي وراها حوار بس صدقني اول مره تفلح وتختار حاجه صح 

تعرف مرفعتش عنيها ول مره تشوفني او تكلم معايا بطريقه غير حضاريه او معوجه زي بنات اليومين دول وده اكبر دليل انها مش زيهم 

_ هي متقدرش تعمل كده وانا موجود 

صديقه:  لاء غلطان ده مش خوف منك دي بتكون اصول يا صحبي وخصوصا كمان اني اول مره اشوفك كده انهارده واعتقد فاهم قصدي 

" يتحرك من امامه بثقه ويقول بغرور "

_ خد بالك لتقع بس وانت ماشي 

صديقه بضحك : عيل بارد!،  فكر في كلامي ها

في السياره.. 

_ انا رايح الشركه ورايه شويه شغل،  بعد ساعه كده هيعدي ناس عليكي افتحلهم 

= مين؟ 

_ هتعرفي وقتها 

= طيب كن... 

_ واضح انك بقيتي تردي عليا كتير،  بتمني ناخد بالنا. 

=..... 

هو لي عايز يبين ديما ليا انه وحش!  كنت عايزه اشكرو علي اليوم الجميل ده واقلو حاجات كتير حسيتها وفرحت بيها انهارده بس فوقت علي اخر لحظه وانا بقول هو انتي نسيتي نفسك ول اي؟ 

بعد ساعه...

ترن ترن ترن 

يتبع


السابع 

ترن ترن ترن 

= ايوا مين جايه.؟! 

اول ما فتحت لقيت مجموعه كبيره كده من البشر وكل واحد ماسك شنطه قد راسه بظبط وواحده كده بتلمع الله اكبر بتقولي بمنتهي الزوق. 

الميكب ارتست " فرح ":  حضرتك مدام حور 

= " مدام كمان!  وهانم الصبح؟  انتو شربين اي اجدعان "

احم ايوا انا 

الميكب ارتست:  تمام انا جيه لحضرتك انا وفريقي عشان نجهزك بحفل اليوم،  ممكن حضرتك تساهمي معانا شويه 

=... 

وقفت ربع ساعه متنحه كده؟  الي هو متقولي يا بنتي عايزه اي؟ 

= بصي هو انا مينفعش ادخلك وصاحب المكان مش موجود 

الميكب ارتست:  تميم هو الي بعتنا لحضرتك 

= ينهار أبيض!  م تقولي كده من الصبح اتفضلي

" تضحك الميكب ارتست علي برائتها، فهي تتعامل مع تميم دائما فهي من الاقرباء له وتسعد بوجودها بجانبه "

= ممكن اعرف بصالي كده لي؟ 

الميكب ارتست: مش محتاجه ميكب ما شاء الله جميله جدا شكليا ،  صافيه ك بيض التلج،  عينك واسعه ورومشك وحوجبك زي سواد الليل،  ابسامتك رقيقه والصدق الي في عينك مش معقول قد اي بسيط وزيدك جمال بس متقلقيش والله هه انا مبحسدش ول عيني وحشه. 

= ههه فهمه شكرا ليكي انا اول مره حد يمدحني ويشَكر فيل كده 


الميكب ارتست:  تمام يا ستي ريحتيني، نتعرف بقي انا اسمي فرح 

= حور 

الميكب ارتست: ههه جميل اوي اسمك يشبهلك،  المهم دلوقتي سيبي نفسك خالص ومتقلقيش انا هخلي يدوخ من جمالك الليله دي 

= ههه 

جهزتلي فستان،  كان اسود ونازل بجبونه وسعه حاجه بسيطه من تحت، مطرز بنجوم فضيه هاديه من فوق وجزمه حمره وطرحه حمره وده راي العبد لله وبصيت لنفسي في المرايه وصراحه معرفتنيش!  هو ده انا فعلا!  معقول هعجبه؟  

دقيقه وانا مالي اعجبه ول لاء انتي صدقتي انك المدام ول اي؟! 

الميكب ارتست:  قمر ما شاء الله مستنيه رايه بقي ها 

= ههه شكرا علي تعبك معايا 

الميكب ارتست:  انا لازم امشي دلوقتي عشان الحق اجهز للحفله،  اه نسيت اقلك انا اخت العريس 

= نعم!  وجيه تعمليلي ميكب!  انتي... 

الميكب ارتست: ههه متقلقيش كده ده تميم الي طلب مش اي حد وكفايه جمايله مغرقانه، بصي خلال ساعتين كده هتلقي العربيه جاهزه ومستنياكي قدام القصر تمام 

= تمام،  روحي اجهزي انتي بسرعه 

الميكب ارتست:  ههه حاضر 

كأنه حلم!  هو انا فعلا مبحلمش؟!  ضحكت لما جدت في بالي سندريلا دلوقتي وبصص لجزمه واقول اقلعها منعا لطوارئ؟! 

بعد ساعتين.. 

مشينا وكان بعت لي السواق ففتحت الشباك وانا بقول لي خايفه؟  اول مره تروحي حفله وتبصي ل إسراء وهي بتلبس وتقول ريحه العزومه او الحفله او العيد ميلاد ده يا ماما ومش هرجع غير بليل ف نامي انتي وكان نفسك تعملي زيها كده . 

دلوقتي هتخرجي زيها  وهتروحي فرح وهتشوفي كل الي كان نفسك تشوفي،  لي خايفه 


بس ابتسمت بتعب وانا ببص لفوق واقول احيانا لما بحس اني هفرح،  انه خلاص الدنيا هتضحكلي برجع بتعب،  برجع بتكسر،  ويترجع كل السعاده دي تنزل علي دماغي انا وبتعب بعدها اكتر 

يا رب بس يعدي اليوم علي خير واقدر اقول انه فعلا من اسعد الايام في حياتي. 

السواق:  هدخل انادي المدير

= تمام 

خرج عشان ينادي وانا نزلت عشان اقعد جنبه لما يجي 

ويارتني ما شفته! 

كان لابس بدله سوده كامله من اول الجزمه للساعه، برفانه كان واصل لقلبي قبل حاسه الشم عندي 

كان بتكلم في التلفون واول ما شفني نزله او يمكن قفل من غير ما ياخد باله،  كان مخترق عيني وانا بقول يخربيتك غض البصر هنروح في داهيه بس لا حياة لمن تنادي، جازبيته وقفت كل ذره حياء عندي وكان ساحرني بمعني الكلمه. 

بس هو ببصلي كده لي هو كمان هحضنه والله! 

= اي 

بتحريك عينه قليلا وتركيز: امم 

=" تضع قبضه يدها علي فمها بخجل وتضع عينيها في الارض"

_ احم يلا 

= يلا 

طلعت من العربيه لقيت فندق كبير شكلو حلو اوي!  ودخلنا لقيت قاعه كبيره واخيرا شوفت واحده علي الطبيعه انا مبسوطه اوي! 

مسكت دراعه وانا ببص للمكان بلا مبالاه وعدم تركيز وبقول بفرحه 


= في ورد وتربيزات وكراسي!  شوف الانوار حلوه ازاي ههه 

_... 

= تعرف كان نف.... 

بصيت لي ووقتها ركزت في الي هببته وبعدت عنه فورا 

="بتوتر" انا اسفه مختش بالي 

_ اول مره تحضري افراح 

=" تحرك راسها بالايجاب" 

وانا وهو بنتناقش في هدوء لقيت تقريبا الفرح كلو ببص علينا ببساطه لانه العريس ساب الفرح بالعروسه بالدنيا والليله دي كلها وجيه جري عليه اول ما شافه وحقيقي كان قمه البهجه وهما بيحضنه بعض بكل فرحه وضحكه نبعه من القلب 

هو ده الشخص القاسي الي معايا في البيت فعلا ول شخص تاني 

_ مبروك يا حبيب قلبي 

العريس:  انا اليوم كمل لما شوفتك بس والله تعالي اق...  "بهمس"  مين دي موزه جديده 

_ " بهمس " هي فرح مقلتش ليك ول اي مش انا تجوزت قبلك 

العريس:  نعم! 

_ ههه تعالي بس اسلم علي بسنت،  جيبي ايدك يا حور

مسك ايدي وصحبه في الجهه التانيه وماشي وهو بصصلي بصدمه كده!  ماله ده!  وبعدها حرك كرسي وهمس ليا وقلي شويه وجي متتحركيش وانا قعدت وانا براقب وحقيقي مبهوره وفرحانه بالجو ده!  

بس هل في فرحه بتم زي ما قلت من شويه،  اكيد لاء. 

اسراء بديق:  الي الي جابك هنا 

="بخضه " اسراء! 

اسراء :  ليكي عين تيجي كمان الفرح ده! واي الي انتي لبسه ده!  انتي من كل عقلك فكرتي انك مراته ول اي! 

= اسراء لو سمحتي انا... 

اسراء:  ول لو سمحتي ول زفت!  تعالي معايا 

= لاء 

اسراء:  هه لاء وبقينا بنبجح،  حلو اوي

مسكت دراعي جامد وقومتني بالعافيه،  كنت بدور عليه بس ملقتوش،  كنت بستنجد بيه بس اختفي،  اعمل اي! 

فرح:  ريحه فين يا اسراء 

اسراء ببتسامه بريئه زائفه:  ازيك يا فروحه،  انا ريحه الحمام انا وحور بس 

فرح بفضول:  انتي تعرفيها؟ 

اسراء:  اه دي اختي 

فرح:  اختك! 

اسراء:  من جهه الاب يعني 

فرح:   امم بس انا عايزها 

" تمسك يد حور وتقفها بجانبها " 

اسراء:؟؟

فرح:  اصل تميم قلى اقعد معاها وكده وانا مفيش حد اقف معاه فخدي اي حد وخليها معايا بليز 

اسراء:  ههه اكيد يا قلبي،  انا في الحمام يا حور مش هتاخر تمام 

= " تحرك راسها بالموافقه وتمسك يد فرح بقوه"

........ 

فرح:  في اي ديقتك؟ 

= لاء هي بتحبني متقلقيش 

فرح:  ههه مش بقلك غلبانه،  تعالي اقعدي معايا هنا عبال ما تميم يسلم علي العروسه ويعمل الواجب ويجي يقعد معاكي 

= قلي متتحركيش من هنا مش هعرف 

فرح:  طيب هجي اقعد معاكي انا ول مش عايزه؟ 

= لاء طبعا موافقه

فرح:  ههه تمام حلو اوي يلا 

في الخارج.. 

اسراء بدموع:  الو يا ماما 

مرفت:  اي يا قلب ماما مالك؟ 

اسراء:  حور يا ماما كانت واقفه مع تميم في الفرح،  كلو خد باله منها وانها مين وخدت حق كان مفروض يكون ليا،  لو تشوفيها لابسه اي؟  لابسه فستان من ارقي واغلي المجموعه الجديده في الشركه يا ماما!  ،  انا ممكن اقتل"ها ول قربت من تميم حبيبي يا ماما 

مرفت:  اهدي كده يا ماما وانا هتصرف ومتزعليش نفسك كده وحور دي ليها معايا مواقف جيه وهندمها بس اسمعي كلام امك الي هتقولو دولوقتي ونفذي بالحرف تمام يا روحى

إسراء بمسح دموعها:  تمام

في داخل الحفله. 

كان الفرح جميل والعروسه فرفوشه جدا ولان فرح اخت العريس مينفعش تقعد جنبي كده ف البنات خدوها واعتذرت انها لازم تروح معاهم لكن طبعا معترضتش وشكرتها علي وقوفها جنبي 

ورقبته،  كان واقف بضحك مع شباب وكانو مجموعه كبيره جدا،  بس كان واقف صلب مبيتحركش ابدا والعريس يجيبه يمين او شمال زي ما هو صنم فحقيقي موت عليهم ضحك وبعدها خدو استراحه وجيه قعد جنبي. 

_ زهقتي 

= لاء بالعكس مبسوطه جدا 

_.... 

= احم هو مفيش جاتو؟ 

_ هه هينزل بعد شويه 

ترن ترن ترن 

_ دقيقه ورجعلك 

جالو تلفون وقام اتكلم بره وانا بفكر في الجاتو،  عاا هاكل جاتو! 

وفي ما انا أتامل شكل الجاتو الرأئع وهو ينزل في بطني، لقيته جي ونار الدنيا كلها في وشه، مالو قلب كده لي؟! 

= في حاجه؟ 

_ لاء،  هي اسراء جت 

= اه شوفتها في اول الفرح وبعدها مشفتهاش 

_ تمام 

هو اي الي عرفه انه اسراء في الفرح؟  ولي بيسال عليها؟ 

النادل:  تميم بيه كام قطعه هنا 

_ اتنين كفايه 

بل اسراء بل بطيخ دلوقتي،  الجاتتووو نزل!!! 

بعد فتره.. 

كانت الموسيقي هاديه والمكان كلو قام رقص،  فبصينا لبعض كده وبعدها قدمنا وسكتنا خالص والجو كلو توتر 

لكن الي حصل بعد كده كان عكس كل حاجه اتوقعها 

" تأتي اسراء عليه وتنزل له بمد يدها وتقول برقه وثقه "

اسراء:  تسمحلي يا قمر 

_... 

اسراء:  هتكسفني؟ 

_ منقدرش نكسفك،  اتفضلي. 

مسك ايديها! 

قام معاها وانا قاعده! 

هو...  هو بهزر! 

_ عملتي اي يا اسراء؟ 

اسراء:  جيب ايدك بس كده. 

" تضع يده علي خصرها وتضع يدها علي كتفه ببتسامه انتصار وتنظر لحور " 

_ انتي بتعملي اي!  اتجننتي! 

اسراء: خليك معايا زي زمان؟  بالله عليك خليك جنبي 

_ اسراء ابعدي ايدك عني فورا 

اسراء:  لو فكرت تمشي هصوت واقعد في الارض وانت عرفني مجنونه واعملها 

_ اسراء متعصبنيش وتخليني اخرج عن شعوري هببتي اي انتي ومرفت انطقي

اسراء:  هقلك والله بس ممكن ترقص معايا شويه 

_ اووووف 

اسراء: عشان خاطري يا تميم مصدقت فرصه زي دي تحصل 

_.... 

كان قلبي بيتفتت، وانا ببص لي وهو بيرقص مع واحده تانيه قدامي وحضنعا بشكل ده!

 ازاي يقوم معاها كده وانا جنبه،  حتى لو مبحبنش بس كان يعملي حترام علي الاقل 

فرح بصتلي بقلق فردتهلها ببتسامه مليانه دموع ونار بتتحر*ق جوايا مش عرفه ابررها بإي 

هو انا غيرانه! 

أنس:  تسمحيلي؟ 

وفي عز كل الدوكه الي في دماغي دي وفي عز وجع قلبي الي مفهمتش سببه اي لقيت واحد منحني قدامي وطالب ايدي لرقص 

أنس:  مينفعش حد جميل زيك كده يكون قاعد وانا موجود 

بصيت للارض وانا بقول بإحراج: 

= انا اسفه بس انا مينفعش اقوم معاك اعذرني 

" ينظر لهم تميم فيغضب ك ثور ويحاول اتحرك لهم ولكن اسراء تشده لها "

اسراء:  متمشيش، خليك معايا انا 

تميم: " يقوم بدفعها بغضب وتوجه للمنضده بكل قوته "

يتبع


الثامن


اسراء:  متمشيش، خليك معايا انا 

تميم: " يقوم بدفعها بغضب وتوجه للمنضده بكل قوته "

كان لسه الشب واقف قدامي و انا بصه في الارض بتوتر وخوف،  هعمل اي دلوقتي في الموقف المحرج ده! 

بعدها لقيته مندفع علينا بهمج"يه وشده من قميصه جامد 

أنس بإستغراب:  تميم ازيك، في اي؟ 

_ انت بتعمل اي يا انس؟! 

أنس:  شوفت بنت جميله مينفعش تقعد كده عرضت عليها الرقص 

_ انس دي مراتي احترم نفسك! 

أنس:  مراتك!  اووه مختش بالي اصل شوفتك بترقص مع بنت تانيه غيرها هناك وهي قاعده لوحدها  ف لي مخدهاش انا كمان ارقص معاها

_ انت تعديت حدودك وانا.... 

كان هيضربه لكن فرح جت وقفت قصاده.. 

فرح:  تميم اهدى خاالص وبلاش مشاكل هتفضحونا،  أنس امشي دلوقتي

أنس: انتي مشفتهوش هجم عليا ازاي! تميم انت بتهزر 

_ انا اكسر دماغك كمان يا حيوان!

فرح: بسسس! اهدو، تميم عشان خاطري العيون علينا وهيحصل مشاكل في الفرح بالله عليك 

_ انا اصلا ماشي، اظن كده عملت الواجب.

 كنت قاعده في النص وانا حطه ايدي علي وداني ودموعي بتنزل لقيته شدني من ايدي وقومني من الكرسي بفزع وخوف منه 

انا والله ما عملت حاجه! 

اسراء ببتسامه :  الو يا ماما،  شكلها هتحصل مشكله كبيره الليله دي ههه جهزي العشاء عايز اجي احكيلك. 

كان سحبني ورا بندفاع وانا رفعه الفستان وبحاول متكعفلش من الكعب والفستان من قلقي وتوتري يارتني ما جيت! 

_ " يترك يدها " لفي من ناحيه التانيه يلا 

= و.... 

_ شششش ول نفس 

=" والله انا ما عملت حاجه، يا رب ساعدني  " 

قعدت طول الطريق عيني في الارض ودموع في عيني وهو باصص قدامه وسايق علي اعلي سرعه ول طايقني ول طايق نفسه ول فاهم اي حاجه ومفكرش حتي يقولي حصل اي او قولتي اي؟ 

" ببتسامه مؤلمه " كنت عرفه انه اليوم مش هيمكل علي خير كنت عرفه انه بدال فرحت هيحصل حاجه تدمر اي حاجه حستها،  والله يا رب ما قصدي حاجه،  بس انا حقيقي تعبت. 

في القصر... 

= ايدييي براحه! 

_ ده ول حاجه قصاد الي هيحصل فيكي 

=" بدموع " انا معملتش حاجه،  هو الى وقف قصادي وطلب مني وانا.... 

_ وانتي اي؟  لو كنتي فكرتي بس تقومي كنتِ شوفتي وش عمرك ما شوفتي 

معرفش جبت الجرأة دي منين وبصتله وعيني بطق شر"ار

معرفش قلبي حر"قني ازاي وقتها وبفتكر الي حصل وبرد عليه: 

= وانت لما وفقت علي عرض اسراء ومراتك قاعده جنبك كان عادي برضه؟ 

جز علي سنانه جامد وايدي تعصرت جوه كفه! 

كان بطلع كل قوته وغضبه ونار"ه جواها،  ومش شده وجعي وقعت في الارض ومكنتش قادره استحمل 

= "بألم"  تميم ايدي! 

_ اي وجعتك؟

حياتك كلها هتكون نفس الوجع ده كده لو متضبطيش ومن دلوقتي بقلك انا اعمل الي انا عايزه لانك هنا مجرد شغاله بتنظف المكان وتعمل الاكل ومش من حقك ول حق اي حد يدخل فى حياتي الشخصيه فهمه 

=.... 

حرر ايدي من قبضته ومشي وانا كنت قاعده في الارض ومتحركتش. 

حوطت رجلي بايدي وانا بصر"خ من جويا 

حسيت كل حاجه تبنت جوايا من احلام وامال تحطمت بلمح البصر،  جبروت نظرته،  قسوه كلامه الي فوقتي وفهمني اني حور،  حور الي مينفعش تحلم ومينفعش تتعشم في حد 

فوقي يا حور، طلع شبهم،  طلع زيهم وكل الامان الي عشيته معاه طلع كدب 


ارجعي لحياتك ،  لان ده مكانك ولازم تكوني عرفاه كويس. 

بعدها غمضت وانا برفع راسي لفوق وبقول علي الاقل ارحم من مرات ابويا واسراء. 

اليوم التالي... 

_ معجبنيش الاكل،  حضري تاني 

= حاضر يا تميم بيه 

_ تميم بيه؟ 

= دقيقه واحده 

......... 

_ صحابي مشغولين فمتنظفيش انهارده 

= تمام بس هنظف برضه  لان ده شغلي وانا هنا عشان كده 

_" بديق" تمام هيكون احسن 

= تمام يا تميم بيه 

_" اووف " خلصت اكل. 

....... 

="بقلق" في اي!  ،  اي الي تكسر؟ 

_ كوبايه العصير وقعت 

= ول يهمك،  هلم الازاز وانظف الارض دلوقتي. 

_ مفيش داعي انا هلمه 

= ميفعش يا بيه الشغاله بس الي بتعمل كده

_" بعصبيه" انتي....  

ترن ترن ترن 

_ الو 

*...... 

_ حاضر جي اقفل. 

لفيت وشي الجهه التانيه وبعدها دخلت المطبخ عشان اجيب ادوات التنظيف. 

لي متعصب عليا كده؟  هو عايزني اعمل اي بعد الي قاله يعني؟ 

هو انسان غريب لي،  هو انا اتجننت من بلاش. 

في الشركه. 

طق طق طق. 

_ ادخل 

فرح:  تميم لما تخلص تعالي نشرب شاي في مكتبي 

_ ورايه شغل كتير يا فرح 

فرح:  سمعت انا قلت اي ي تميم 

_.... 

فرح:  هستناك. 

بعد فتره.. 

_ خير يا ست فرح 

فرح:  ديقتها مش كده 

_.... 

فرح: رد عليا 

_ انا مكنتش عايزك تعرفي عشان الزن ده وتقرفيني 

فرح:  تميم انا مبهزرش عملت فيها اي 

_ معملتش حاجه بس عرفتها هي مين واي دورها في حياتي وبس

فرح:  يبقي جرحتها يا زباله 

_ فرح انا مش فاضي للكلام ده،  نتكلم بعدين 

فرح:  انت بتهرب يا تميم 

هتموت من الغيظ انه كان في شخص ممكن يقرب منها وانت موجوده رغم انك قربت من غيرها عادي 

مفكرتش في مشاعرها او شكلها قدام الناس حتي 

_ انتو مش فاهمين حاجه فمتكلموش 

فرح:  طيب يا تميم احنا ناس مبتفهمش،  لي مدايق عشان زعلتها

_ انا مدايق؟ 

فرح: لاء امي!  امي الي مديقه 

_"بببتسامه" غيري السيره دي 

فرح بوضع يدها علي كتفه:  تميم انا فهماك اكتر من اي حد في الدنيا وانت عارف لي،  انا الي مربياك ي ولد 

_ فرررح! 

فرح:  هه خلاص بهزر معاك،  بس انا عرفه انك مش تميم الي انا عرفاه من يوم ما دخلت حياتك،  بتهرب من موجهه انك بتحبها وبتغير عليها 

_ انا بحبها وبغير عليها!  لاء انا ماشي لانك اتجننتي 

فرح: تعرف قالت اي لانس؟ 

_"يقف وينظر لها بفضول خفي" 

فرح:  قالتلو انها مينفعش تقوم وتاسفت لي 

لو كان اي حد مكانها كان قام وحر"ق دمك وردها ليك لكن هي مش كده،  هي احترمتك ومقمتش من مكانها ول حتي بصت في عينيه وهو بيتكلم وشايف انت عملت اي؟ 

_.... 

فرح:  راجع نفسك عشان خاطري ،  لو خسرتها هتندم بجد خصوصا اني ما صدقت لقيت حد يقف جنبك ويستحمل غباء يا عم تميم 

_ هزعلك يا فرح 

فرح:  ههه علفكره متقدرش،  وكمان بعت ل أنس طلب رفد انت اتهبلت!  انت مش عارف مين انس ول اي 

_ انتي شكلك نوايه تعصبيني بجد وهطردك انتي وهو 

فرح:  ههه خلاص يا عم امسحها فيا كان بهزر معاك 

_ انا رايح مكتبي ونشوف الحوار ده بعدين،  اه عملتي اي يوم السبت 

فرح:  رحت وكان يوم جميل وريما هتقت"لك

_ ههه هبقي اروح اشوفها 

فرح:  اه صح تعالى احكيلك اخر الاحداث هناك. 

*******

انس:  مساء الورد يا قمر 

فرح:  صباح الفل علي عيونك يا قلبي 

انس:  ههه قلك اي،  شوفته عندك فمدخلتش لنضرب 

فرح:  حلو انك عارف 

انس:  مفهمتش قلتلي اروح اعمل كده لي معاها غير لما شفت عيونه وهي بطق شرار،  كان هيو"لع 

فرح:  احسن،  خلي يفهم مشاعره وانه غلط بالحركه دي،  ما علينا تشرب اي؟ 

بعد 3 ايام 

عدا تلات ايام وانا وهو زي الربوت،  هو يامر وانا انفذ وبس 

وبحاول يسال حاجه ونفتح موضوع بس ديمل بصده وبنهي 

بس معرفش لي مخنوقه ومدايقه كده 

هو الي قال كده ب لسانه 

هو الي جرحني وكسر قلبي وقتها 

 لي مديقه اننا كده،  لي للاسف وبعترف بده وحشني الكلام معاه.

وانا بنظف وحقيقي مخنوقه طلعت تلفوني الي كنت قفله من زمان لقيت رساله  جتلي نفس يوم الفرح بليل خرجتني عن شعوري وكل الصمود الي جويا ده 

اسراء: " دلوقتي لازم تكوني عرفتي قيمتك،  وانك خدتي حاجه مش بتاعتك ول تخصك،  واعرفي انه بحبني اوي وانتي مجرد وقت وهترجعي هنا تاني واندمك علي كل حاجه عملتيها معايا واه قربه مني وقتها فهمني قد اي انتي مش في دماغه ول ملي عينيه وبتنمني انتي كمان تفهمي ده 

 see you بيبي 

وشكري ليا علي الليله الجميله دي "

رميت المخده الي كنت مسكاها علي اخر ايدي وانا بغلي من جوايه 

بس حقها،  حقها تقول كده بعد الي عمله معايه 

معرفش اي الي حصل بس كنت مخنوقه حد الموت ف لبست اي حاجه شوفتها قدامي وخرجت،  خرجت من غير ما اعمل حاجه ول افكر اقلو ول لاء ول هيعمل اي 

كل الي فكرت في اخرج اشم شويه هوى عشان هنفجر وبس

يتبع


التاسع


قلبي وقف! قربه موتني! هو اي الي حصل ده ؟! 

ولقتني ببعد عنه بخضه وانا وشي احمر زي الطماطم و الاحراج هي"قتلني... 

= تميم! 

"يمسك يدها ويقربها له مجددا" 

_ متبعديش عني تاني من غير اذن 

= تميم لو سمحت مش قادره اتنفس 

_ " بخبط راسها برفق" وحشتيني اوي ووحشني اسم تميم من غير بيه منك وحشتيني بجد 

= والله هعيط! 

_ ههه خلاص اهدى ها اهدي 

بصيت في الارض وانا بقول اهدي يا حور هو مجنون دلوقتي وانتي هيحصلك حاجه كده وطوبي ساكته اهدي بالله!  

وفي كل الصرعات الي في دماغي دي لقيت دفي غريب وراقي لقيتني في حضنه!


 كان مخبيني جواه وكأني حاجه غاليه عنده وكأني مش كنت برتجف من شويه وبسيح والي عمله ده هيقضي عليا انا وقلبي  روح منك لله! 

= تميم مالك في اي؟! 

_ معرفش،  فخليكي قريبه مني كده شويه من غير صوت 

=...... 

في الصالون...

مسك ايدي وقعدني علي الكنبه وقلي متتحركيش و طلع فوق وسبني قاعده وانا بستوعب انا مين وفين وانه ازاي ده حصل! 

هو لاما فقد الذاكره لاما اتجنن وفي الحالتين انتي قلبك نبض وتكادي من فرط الجمال تزوبي الله الوكيل. 


وبعدها جيه قعد قدامي وعلبه قدامه وقلع الجاكت وفتح اول زرار في القميص وهو بتنهد بتعب وبقولي هات ايدك؟  عفوا عايز اي؟! 

= نعم؟؟ 

_ هتقعد تندهشلي ومش هنخلص

مسك ايدي وطلع مرهم للحر"ق من العلبه ودهنه ليا بتركيز وانا في عالم موازي ببص لي بشلل كده!  ولقتني بقول ب تلقائيه: 

= انت شارب انهارده صح؟ 

_ امم قزازتين وسكي 

= كنت متاكده دي مش دماغ شخص طبيعي لاء 

_ حوريه 

= نعم 

_ اسكتي 

بعد ما خلص مسك منديل ومسح ايده الاحلي من حياتي دي وقال بتحذير وقمر 

_ انا مش هتكلم او اعمل حاجه علي الي حصل انهارده ده عشان انا في مزاج حلو وههه وفرحان الصراحه 

= " بإحراج " احم  

_  ما علينا الي حصل ده لو تكرر تاني وخرجتي من غير اذن هتعامل معاكي بطريقه مش هتعجبك وده تحذير مني تمام 

=... 

_ روحي نامي بقي بام التوتر الي هبلني ده، ول بقلك اي  تحبي اجي اوصلك؟ 

= تميم الله! 

_ ههه خلاص بهزر اتحركي 

مكملش كلام لقني بره الصالون كلو علي بعضه واني ما صدقت اه فعلا عشان قلقني بضحكته القمر دي وتعب اعصابي! 

وبعدها وقفت ورجعت لي خطوتين كده وانا بقول: 

= تميم؟ 

_ امم 

= انت واثق انه وسكي بس؟ 

اليوم التالي.... 

صحيت وانا بلمس وشي بإيدي وانا بفتكر الي حصل وبصوت زي الهبله بظبط وفتحت الدولاب اتاكد اني لبسته امبارح ول لاء 

وشوفت الحر"ق الي في ايدي بفرحه كده الي هو انا مبسوطه اني محرو"قه والله! 


هشوفو تاني انهارده صح،  هيكون زي ما هو صح وهو كان شارب وسكي امبارح فعلا؟  طيب اعض نفسي اتاكد اني عايشه ول لاء ول هكون مجنونه 

هو عمل فيا اي في يوم ينهار ابيض لاء فوقي معايا كده نهارك ابيض وراكي فطار هتعملي وليله زرقه سعادتك قومي ؟!  

موعد الافطار... 

_ "ببتسامه" صباح الورد  

حركت وشي يمين وشمال كده وبعدها استوعبت اننا لوحدنا بس في المكان الطويل العريض ده وبشاور علي نفسي كده وانا مبرقه ليه ومصدومه 

= قصدك انا! 

_ لاء للناس الكتير الي جنبك دي 

= ناس؟ 

_ ههه والله انك مجنونه يا حوريه 

=" طبعا مجنونه انت سبت فيا عقل او دماغ، هو هتلقي الي شربه لسه مسيطر عليه اكيد هيفك دلوقتي جاتك داهيه في حلوتك "

_ بتكلمي نفسك بصوت واطي لي ها،  بتقولي اي؟ 

= احم مبقلش حاجه 

_ طيب اقعدي كلي معايا يلا 

= كمان!  لاء انا... 

_ حوريه هقلب عليكي بجد 

= انا هخلص الاكل ده كلو قلتلي اقعد فين،  هنا،  قعدت اهو 

ضحك كده بخفه وهو بياكل وانا بفكر في الي هببته ده والكلام الي بقولوا من غير تفكير ده،  حور افصلي عشان لسانك ده هيوديكي في داهيه بجد. 

_ انا مقلتش تقعدي هنا،  تعالي 

حرك الكرسي الي جنبه وشاولي اقعد جنبه وانا قاعده هقع في الارض،  بالله سبني في حالي او سبني قاعده هنا ايهما اقرب! 

= انا مرتاحه هنا 

_ حووريه انا.. 

= مبحبش اعيد كلامي مرتين،  حاضر 

قمت قعدت جنبه وهو مبتسم بسماجه كده ،  هو حصلو اي بجد؟! 

وبعدها ركزت في الاكل وانا بقول بفضول.. 

_ هو انت ملبستيش هدوم الشغل انهارده؟ 

= امم 

_ لي 

= لانه انهارده الجمعه يا ذكيه 

_ ااه صح نسيت!  تعرف انا بحب اليوم ده جدا و.... 

الله يخربيتك افصلي!  حور روحي ادفني نفسك بسرعه علي الهبل الي بتعملي ده لينا جل"د ذات في الاوضه سوي انا وانتي ماشي. 

_ كملي سمعك 

= بتقول اي؟! 

_ بتحبي اليوم ده لي؟ 

= هو...  انا اسفه مجتش بالي والله 

_ قولي يا بنتي اهو نتسلي 

= بجد؟ 

_ هه بجد. 

كان غريب انهارده؟ كان وسيم بطريقه مختلفه،  هادي،  لذيذ كده والله شكه فيه،  هو لحشيش ل وسكي زي ما قال. 

وبعدها خرج الصاله والسماعه الي بتثبتني وتثبت اي حد يشوفه لما يلبسها وغرق في الشغل وانا غرقانه في ملامحه هو اه بقراء روايه ومفروض انسجم وكده بس هل هستطيع بهذا المنظر الذي اري والله لو موت ما هيحصل. 

العصر.. 

دخلت المطبخ اعمل غداء لانه الاخ هيري بوتر مبيكلش العصر اما انا لاني كائن فرهود وبحب الاكل قد عيني وطفسه هه بهزر لاني عايزه اعمل حاجه نفسي فيها هالحين ومعملتهاش من زمان . 

وبعدها لقيت حركه ورايه حد بقرب مني فلفيت بسرعه 

= بسم الله الرحمن الرحيم! 

_ " بمسكها " اي اهدي انا! 

= " بتوتر " اسفه مش متعوده حد يكون هنا الساعه دي او دخولك المطبخ من غير معاد الاكل. اووه

_ هه طيب خدي نفس الاول 

= ابعد عني عشان اخده 

_ ااه فهمت 

اتحرك ورفع ايده بفُكاهيه كده متشبهوش خالص مالص وانا قلبي الي بيدا"س ده جوه وعمال يقول بيب بيب  وخرملي قفصي الصدري 

_ بتعملي اي 

= غداء ليا 

_ الريحه حلوه جدا 

= كيكه اسفنجيه،  اعمل حسابك 

_" ببتسامه وتربيع يده " اعملي 

= و..  شاي 

_ وشاي 

قطعتها شرايح مع كوبايتين شاي وانا ببتسم وبعدها بضحك وبها بحمر وبعدها بلمس ايدي بوشي بفرحه مسغربها في نفسي؟! 

اول مره بجد اقول كده لحد ويوافق ونقعد وناكل حاجه عملها 

حاجه بحبها جدا ومبأكِلش اي حد منها لما اعملها واطلب منه ويوافق وكمان اشرب معاه شاي!  لاء ده محتاج يتحضن علي كده. 

= عجبتك؟ 

_ ماشي حالها 

=" ماشي حالها، تصدق قفلتني وسحبت كل حاجه قلتها من شويه انت رخم عليا النعمه  " 

_ لاء جميله حبيتها 

= " والله انت قمر،  خلاص سمحتك "

_ مبترديش لي؟ 

= لاء مفيش،  شكرا ليك 

_ العفو يا ستي 

= تميم 

_ امم 

= هو انت بتعمل معايا كده لي؟  

_ في اي؟ 

= يعني مختلف انهارده،  لاء امبارح "بإحراج"  ول لاء بلاش امبارح!  بس...  انت فاهم قصدي صح؟  بص مش مهم. 

_ ههه طيب بصي انتي شويه وهتتجنني ف هريح قلبك واقلك 

= ياريت بجد،  قول؟ 

_ اممم بكره بقي مش قادر انهارده،  شيلي الاكل وانتي قايمه 

هو بهزر!  خد يا بارد هنا!  ،  ده مشي فعلا وبيضحك ول انى خلاص جمعت انفاسي ولملمت شتات نفسي ويحصل فيا كده،  لاء!  لاء والف لاء! ده انا انفجر زي الكوره الكفر من الفضول 

= " بتحرك" تميم لو سمحت قولي عندي فضول و... 

_ متقوليش اسمي كده تاني عشان مش مسؤل عن الي ممكن يحصل مني بعد كده 

= هو انا قلتلك عايزه اعرف حاجه،  طب والله ابدا،  في حفظ الله 

_ ههه بكره هقلك تمام 

= تمام 

معرفش هو مُصر علي بكره لي بس تمام هو بعد الكلمتين دول لو مش عايز يقول خالص حق الباشا واحنا عمرنا ما نعترض. 

اليوم التالي...  العصر 

ترن ترن ترن 

= الو 

_ انا قربت عليكي دقيقتين والقيكي جاهزه 

= هنروح فين 

يتبع


العاشر


قلبي وقف! قربه موتني! هو اي الي حصل ده ؟! 

ولقتني ببعد عنه بخضه وانا وشي احمر زي الطماطم و الاحراج هي"قتلني... 

= تميم! 

"يمسك يدها ويقربها له مجددا" 

_ متبعديش عني تاني من غير اذن 

= تميم لو سمحت مش قادره اتنفس 

_ " بخبط راسها برفق" وحشتيني اوي ووحشني اسم تميم من غير بيه منك وحشتيني بجد 

= والله هعيط! 

_ ههه خلاص اهدى ها اهدي 

بصيت في الارض وانا بقول اهدي يا حور هو مجنون دلوقتي وانتي هيحصلك حاجه كده وطوبي ساكته اهدي بالله!  

وفي كل الصرعات الي في دماغي دي لقيت دفي غريب وراقي لقيتني في حضنه!


 كان مخبيني جواه وكأني حاجه غاليه عنده وكأني مش كنت برتجف من شويه وبسيح والي عمله ده هيقضي عليا انا وقلبي  روح منك لله! 

= تميم مالك في اي؟! 

_ معرفش،  فخليكي قريبه مني كده شويه من غير صوت 

=...... 

في الصالون...

مسك ايدي وقعدني علي الكنبه وقلي متتحركيش و طلع فوق وسبني قاعده وانا بستوعب انا مين وفين وانه ازاي ده حصل! 

هو لاما فقد الذاكره لاما اتجنن وفي الحالتين انتي قلبك نبض وتكادي من فرط الجمال تزوبي الله الوكيل. 


وبعدها جيه قعد قدامي وعلبه قدامه وقلع الجاكت وفتح اول زرار في القميص وهو بتنهد بتعب وبقولي هات ايدك؟  عفوا عايز اي؟! 

= نعم؟؟ 

_ هتقعد تندهشلي ومش هنخلص

مسك ايدي وطلع مرهم للحر"ق من العلبه ودهنه ليا بتركيز وانا في عالم موازي ببص لي بشلل كده!  ولقتني بقول ب تلقائيه: 

= انت شارب انهارده صح؟ 

_ امم قزازتين وسكي 

= كنت متاكده دي مش دماغ شخص طبيعي لاء 

_ حوريه 

= نعم 

_ اسكتي 

بعد ما خلص مسك منديل ومسح ايده الاحلي من حياتي دي وقال بتحذير وقمر 

_ انا مش هتكلم او اعمل حاجه علي الي حصل انهارده ده عشان انا في مزاج حلو وههه وفرحان الصراحه 

= " بإحراج " احم  

_  ما علينا الي حصل ده لو تكرر تاني وخرجتي من غير اذن هتعامل معاكي بطريقه مش هتعجبك وده تحذير مني تمام 

=... 

_ روحي نامي بقي بام التوتر الي هبلني ده، ول بقلك اي  تحبي اجي اوصلك؟ 

= تميم الله! 

_ ههه خلاص بهزر اتحركي 

مكملش كلام لقني بره الصالون كلو علي بعضه واني ما صدقت اه فعلا عشان قلقني بضحكته القمر دي وتعب اعصابي! 

وبعدها وقفت ورجعت لي خطوتين كده وانا بقول: 

= تميم؟ 

_ امم 

= انت واثق انه وسكي بس؟ 

اليوم التالي.... 

صحيت وانا بلمس وشي بإيدي وانا بفتكر الي حصل وبصوت زي الهبله بظبط وفتحت الدولاب اتاكد اني لبسته امبارح ول لاء 

وشوفت الحر"ق الي في ايدي بفرحه كده الي هو انا مبسوطه اني محرو"قه والله! 


هشوفو تاني انهارده صح،  هيكون زي ما هو صح وهو كان شارب وسكي امبارح فعلا؟  طيب اعض نفسي اتاكد اني عايشه ول لاء ول هكون مجنونه 

هو عمل فيا اي في يوم ينهار ابيض لاء فوقي معايا كده نهارك ابيض وراكي فطار هتعملي وليله زرقه سعادتك قومي ؟!  

موعد الافطار... 

_ "ببتسامه" صباح الورد  

حركت وشي يمين وشمال كده وبعدها استوعبت اننا لوحدنا بس في المكان الطويل العريض ده وبشاور علي نفسي كده وانا مبرقه ليه ومصدومه 

= قصدك انا! 

_ لاء للناس الكتير الي جنبك دي 

= ناس؟ 

_ ههه والله انك مجنونه يا حوريه 

=" طبعا مجنونه انت سبت فيا عقل او دماغ، هو هتلقي الي شربه لسه مسيطر عليه اكيد هيفك دلوقتي جاتك داهيه في حلوتك "

_ بتكلمي نفسك بصوت واطي لي ها،  بتقولي اي؟ 

= احم مبقلش حاجه 

_ طيب اقعدي كلي معايا يلا 

= كمان!  لاء انا... 

_ حوريه هقلب عليكي بجد 

= انا هخلص الاكل ده كلو قلتلي اقعد فين،  هنا،  قعدت اهو 

ضحك كده بخفه وهو بياكل وانا بفكر في الي هببته ده والكلام الي بقولوا من غير تفكير ده،  حور افصلي عشان لسانك ده هيوديكي في داهيه بجد. 

_ انا مقلتش تقعدي هنا،  تعالي 

حرك الكرسي الي جنبه وشاولي اقعد جنبه وانا قاعده هقع في الارض،  بالله سبني في حالي او سبني قاعده هنا ايهما اقرب! 

= انا مرتاحه هنا 

_ حووريه انا.. 

= مبحبش اعيد كلامي مرتين،  حاضر 

قمت قعدت جنبه وهو مبتسم بسماجه كده ،  هو حصلو اي بجد؟! 

وبعدها ركزت في الاكل وانا بقول بفضول.. 

_ هو انت ملبستيش هدوم الشغل انهارده؟ 

= امم 

_ لي 

= لانه انهارده الجمعه يا ذكيه 

_ ااه صح نسيت!  تعرف انا بحب اليوم ده جدا و.... 

الله يخربيتك افصلي!  حور روحي ادفني نفسك بسرعه علي الهبل الي بتعملي ده لينا جل"د ذات في الاوضه سوي انا وانتي ماشي. 

_ كملي سمعك 

= بتقول اي؟! 

_ بتحبي اليوم ده لي؟ 

= هو...  انا اسفه مجتش بالي والله 

_ قولي يا بنتي اهو نتسلي 

= بجد؟ 

_ هه بجد. 

كان غريب انهارده؟ كان وسيم بطريقه مختلفه،  هادي،  لذيذ كده والله شكه فيه،  هو لحشيش ل وسكي زي ما قال. 

وبعدها خرج الصاله والسماعه الي بتثبتني وتثبت اي حد يشوفه لما يلبسها وغرق في الشغل وانا غرقانه في ملامحه هو اه بقراء روايه ومفروض انسجم وكده بس هل هستطيع بهذا المنظر الذي اري والله لو موت ما هيحصل. 

العصر.. 

دخلت المطبخ اعمل غداء لانه الاخ هيري بوتر مبيكلش العصر اما انا لاني كائن فرهود وبحب الاكل قد عيني وطفسه هه بهزر لاني عايزه اعمل حاجه نفسي فيها هالحين ومعملتهاش من زمان . 

وبعدها لقيت حركه ورايه حد بقرب مني فلفيت بسرعه 

= بسم الله الرحمن الرحيم! 

_ " بمسكها " اي اهدي انا! 

= " بتوتر " اسفه مش متعوده حد يكون هنا الساعه دي او دخولك المطبخ من غير معاد الاكل. اووه

_ هه طيب خدي نفس الاول 

= ابعد عني عشان اخده 

_ ااه فهمت 

اتحرك ورفع ايده بفُكاهيه كده متشبهوش خالص مالص وانا قلبي الي بيدا"س ده جوه وعمال يقول بيب بيب  وخرملي قفصي الصدري 

_ بتعملي اي 

= غداء ليا 

_ الريحه حلوه جدا 

= كيكه اسفنجيه،  اعمل حسابك 

_" ببتسامه وتربيع يده " اعملي 

= و..  شاي 

_ وشاي 

قطعتها شرايح مع كوبايتين شاي وانا ببتسم وبعدها بضحك وبها بحمر وبعدها بلمس ايدي بوشي بفرحه مسغربها في نفسي؟! 

اول مره بجد اقول كده لحد ويوافق ونقعد وناكل حاجه عملها 

حاجه بحبها جدا ومبأكِلش اي حد منها لما اعملها واطلب منه ويوافق وكمان اشرب معاه شاي!  لاء ده محتاج يتحضن علي كده. 

= عجبتك؟ 

_ ماشي حالها 

=" ماشي حالها، تصدق قفلتني وسحبت كل حاجه قلتها من شويه انت رخم عليا النعمه  " 

_ لاء جميله حبيتها 

= " والله انت قمر،  خلاص سمحتك "

_ مبترديش لي؟ 

= لاء مفيش،  شكرا ليك 

_ العفو يا ستي 

= تميم 

_ امم 

= هو انت بتعمل معايا كده لي؟  

_ في اي؟ 

= يعني مختلف انهارده،  لاء امبارح "بإحراج"  ول لاء بلاش امبارح!  بس...  انت فاهم قصدي صح؟  بص مش مهم. 

_ ههه طيب بصي انتي شويه وهتتجنني ف هريح قلبك واقلك 

= ياريت بجد،  قول؟ 

_ اممم بكره بقي مش قادر انهارده،  شيلي الاكل وانتي قايمه 

هو بهزر!  خد يا بارد هنا!  ،  ده مشي فعلا وبيضحك ول انى خلاص جمعت انفاسي ولملمت شتات نفسي ويحصل فيا كده،  لاء!  لاء والف لاء! ده انا انفجر زي الكوره الكفر من الفضول 

= " بتحرك" تميم لو سمحت قولي عندي فضول و... 

_ متقوليش اسمي كده تاني عشان مش مسؤل عن الي ممكن يحصل مني بعد كده 

= هو انا قلتلك عايزه اعرف حاجه،  طب والله ابدا،  في حفظ الله 

_ ههه بكره هقلك تمام 

= تمام 

معرفش هو مُصر علي بكره لي بس تمام هو بعد الكلمتين دول لو مش عايز يقول خالص حق الباشا واحنا عمرنا ما نعترض. 

اليوم التالي...  العصر 

ترن ترن ترن 

= الو 

_ انا قربت عليكي دقيقتين والقيكي جاهزه 

= هنروح فين 

يتبع

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا







تعليقات

التنقل السريع