القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قربان ابي الفصل الثالث عشر 13بقلم ملكه حسن حصريه

 

رواية قربان ابي الفصل الثالث عشر 13بقلم ملكه حسن حصريه





رواية قربان ابي الفصل الثالث عشر 13بقلم ملكه حسن حصريه




الفصل الثالث عشر 

#بقلم ـ ملكه ـ حسن

#قربان ـ ابي

كانت زهره قاعده في العربيه  سرحانه في ذكرياتها مع ابوها وامها زمان وجمبها سالي اللي صعبانه عليها زهره وحالها اللي يقطع  القلب  فجاءه ظهرت عربيه سوده كبيره من جانب زهره فيها ناس ملثمه شكلهم غريب زي افلام الاكشن ومعهم سلام في أيديهم! انتبهت عليهم  سالي وبقيت تصرخ  وطي راسك يا زهره بسرعه 

ولكن الرصاصه كانت دخلت العربيه  وإصابت السواق

قعدو يصروخو من الخوف والهلع  وظهرت عربيه جاسر بسرعه والحارسه من وراهم قدر السواق يتحكم في نفسه ويوقف العربيه علي رغم إصابته أمر جاسر الحرس يلحقوهم  بالعربيه بسرعه بس بلغوه انهم قدرو يهربو من حرس جاسر لأنهم مخططين لكل خطوه هما ماشين بها !


وقف جاسر قصاد العربيه اللي فيها سالي وزهره نزلت سالي بسرعه وأجريت علي جاسر واتكلمت بهلع وخوف 

ابيه الحقنا السواق بيموت ؟


جاسر اتكلم بخوف متقلقش المهم انتي ومدام زهره بخير؟

سالي اطمنت من كلام جاسر وردت عليه الحمدلله لحقت زهره أول ما لمحتهم ولا كانت الرصاصه جات فيها وخضنته وبقيت تعيط في حضن جاسر بصوت وشهقات مسموعه ! 

انتبهت زهره وفاقت من الصدمه اللي هي فيها و نزلت من العربيه أول ما شافت سالي حضنت الشاب اللي واقف قدامها خمنت انو اخوها من الشبه اللي بينهم وانو خايف عليها بطريقه كلها حنينه لدرجه انو زهره أتمنت يكون عندها اخ زي سالي 


جاسر اتكلم بسرعه لما لمح زهره نزلت بسرعه اطلعو عربيتي بسرعه قبل ما حد يهجم علينا تأتي 

جريت سالي ومسكت ايد زهره اللي كانت شرده ومصدومه في نفس الوقت وطلعو عربيه جاسر وقعدو جمب بعض من وراء وجاسر جمب السواق 


سالي اتكلمت بصوت هادئ   دي أبيه جاسر يا زهره اللي قولتلك عليه وكنت احكيلك عنه في فرنسا 

زهره بصوت يكاد يكون مسموع !!تشرفت بحضرتك  يا استاذ جاسر

رد جاسر الشرف ليا يا مدام زهره!

سالي كملت كلامها لزهره وقالت ابيه عنده شركه  حرسات عشان كده ظهر بسرعه لما بلغه الحرس اللي ماشي ورنا


جاسر اتكلم بتحذير مدام زهره حضرتك مش هينفع ترجعي الفندق غير لما نعرف مين دول وتمسكهم لأن حياتك في خطر؟


اتكلمت زهره بصوت خالي من مشاعر أو اي تفائل وقالتله  مش هتفرق خلني اموت وارتاح يا استاذ جاسر 


جاسر بحيره  برضه مينفعش نروح للموت برجلينا بلاش ياس يا مدام زهره يمكن الجاي خير ان شاء الله 

ردت زهره بنفس الصوت أن شاء الله يا استاذ جاسر 


بصت سالي علي زهره واتكلمت أبيه عنده حق يا زهره أن هكون قلقنه عليكي لو رجعتي الفندق وغير كده لناس دي عايزه اي منك 

اتكلمت زهره بحيره مش عارفه يا سالي انا زهقت بجد

ردت سالي بسرعه يبقي خلاص تجي معانا 

اتكلمت زهره ماشي بس اعمل اي يعني بعد اللي حصل ؟


اتكلم جاسر وهو باصص قدامه انتي هتجي معانا للفيلا هي كبيره ومتامنه كويس وعليها نظام حارسه قوي  جدا من أكفاء الشباب اللي شغالين عندي في الشركه !


وكمل كلامه ومتقلقيش انتي هتكون مع سالي في نفس الاوضه وخالتي هتكون معكم وانا مش بقعد كتير في البيت  


زهره اتكلمت بسرعه مش حكايه كده يا استاذ جاسر بس انا مش عايزه اكون تقيله علي حد وكمان انا راجعه فرنسا!!

بص ليها جاسر بنفاذ صبر ماشي حضرتك بس هما هيحولو يقتلوكي تاني علي الأقل لما نعرف مين دول أو نحاول تمسكهم عشان مايبقش في خطر علي حياتك 


زهره بحيره وحسم خلاص موافقه اجي معكم 

جاسر اتكلم مع السواق لو سمحت اطلع بينا علي البيت بسرعه 

وكان الحرس وراهم عامل زي الجيش من كتر عددهم 

وصلو الفيلا كانت كبيره جدا وكان الحرس في كل مكان نظام امني قوي جدا أول ما دخلو كان بيت راقي الوانه هادئه واساسه عصري جدا فيه غرف كتير وجننيه كبيره كلها ورد وحمام سباحه وسط الجنينه 

كانت خالته في انتظارهم في  أول ما دخلو من الباب 

كانت في ست قاعده ملامحها حلوه وباين عليها الطبيه مكنتش كبيره قوي في السن وقفت أول ما دخلو اتكلمت  

رضا !!اهلا يابني وبصت علي زهره وسالي وقالت  عاملين اي يا بنات 

جاسر !!اهلا يا خالتي رضا عامله يا وليه انتي 

رضا ضربته بخفه علي دراعه احترم نفسك يا جاسر وخالني أرحب بالضيفه الجميله دي وسع كده !!

رضا قربت منهم  وخضنت زهره وقالتلها نورتنا يا زهره يا حبيبتي سالي حكتالي كتير عنك 

زهره ردت من بين احضان رضا !!دي بنورك 

رضا اتكلمت قوليلي يا خالتي زي البقر دول 

زهره ابتسمت وقالت حاضر يا خالتي 

سالي مسكتها من خدها بخفه  !!احنا بقر يا خالتي 

رضا اتكلمت وهي بتضحك انتي مش شايفه اخوكي عامل زي التور اهو يعني مغلطش !

اتكلم جاسرمن وراهم !نا تور يا خالتي 

رضا لفت ليه وردت إن كان عجبك يا روح خالتك ولا مفيش غداء النهارده !

جاسربغيظ ماشي يا خالتي براحتك

رضا اتكلمت بحنيه تعالي يا بنتي ارتاحي في اوضه سالي شكلك مرهق جدا

زهره بصوت واطي فعلا يا خالتي انا تعبانه جدا ومرهقه وكملت تعالي يا سالي ورني اوضتك عشان عايزه ارتاح شويه ؟

سالي مسكتها من دراعها بحنيه وبصوت هادي  !!يلا يا زهره تعالي يا حبيبتي 

وطلعو هما الاتنين علي السلم 

ام عند ذياد كان واقف في الظلمه بينفخ دخان سيجارته بغضب ويتذكر مكالمه جاسر ليه أثناء الحادث


فلاش باك

جاسر بصوت عالي !!ذياد في حد ضرب نار علي زهره في العربيه هي وسالي

ذياد بلهفه وخوف وزهره حصلها حاجه 

جاسر صوته هدي شويه وإتكلم !للاسف الطلقه جات في كتف السواق!

ام زهره بخير 

ذياد بعيون حمرا من الغضب والخوف في نفس الوقت حاول يا جاسر تاخدهم وتمشي بسرعه وأقنعو زهره تروح معكم الفيلا ببسرعه مفيش وقت 

جاسر !!تمام هحاول معها 

باك

ظهر ذياد واقف في اوضه كلها شاشات مراقبه كبيره وكاميرات في كل مكان بتظهر كل حاجه في الفيلا  


اتكلم ذياد بغضب ووعيد !وحياتك يا زهره لا هدفعهم  تمن كل دمعه نزلت من عيونك والله لا اخليهم يتمنو الموت في كل لحظه ولا يطوله!!


تتوقعو مين الناس دول واي علاقه ذياد بزهره

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع