القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ظلم الايام الفصل الخامس 5 بقلم خاتون أمام

 


رواية ظلم الايام الفصل الخامس 5 بقلم خاتون أمام





رواية ظلم الايام الفصل الخامس 5 بقلم خاتون أمام


الحلقه الخامسة 

{{ظلم الايام}}

دولت هانم اتغاظت مني جدا لم  مختش منها  الدواء اللي هي جيبة انا دخلت لتميم وحكيت كل حاجة دولت كانت في المطبخ 

دولت: لزم تميم ياخد. اخر جرعة لزم بس ازي وفقة تفكر لقة وحدة من الخدم وقفة اتعصبة عليها انتي وقفة كدة لية اطلعي برة وزقت الكاس اللي كان علي التربيزة وقع اتكسر 

انا دخلت لتميم وعرفتة اللي حصل 

تميم بهدوء:شهد انتي غبية 

شهد بستغراب  :انا طب لية كدة 

تميم بتفكير و الهدوء  :قومي خدي الدواء منها وقلي اني الازازة اتكسر  او نستيها قولي اي حاحة  بسرعةالمفتاح عند دولت 

شهد  بندهاش :انت شاكك في دولت هانم 

تميم بنفس  الهدوء :لا بس الكل في موضع شك حتي فهد اخوية حتي انتي كمان كل الخدم حتي الحرس لحد ما اعرف الحقيقة ومين اللي عاوزين عاجز كدة لزم اشك في كل اللي حولية قومي هاتي من دولت العلاج ولو فعلا.مفتوح يبقة يا دولت.يا حد.من الصيدلية يا مديرة البيت اللي بتجيب الطلبات  

شهد  بستغراب :انامش فهمة حاجة انت بتشك فية انا لية  طب انا مالي انا اصلا هعمل كدة لية وبعدين انا اللي ساعدك عشان تخف لو عوزة ائزيك مكنش عملت كدة  كنت استمريت علي العلاج وخلاص محدش كان هياخد بالة 

تميم بهدوء :قانوني الغول  كدة انا بشك حتي في نفسي روحي هاتي العلبة منها بسرعة

شهد  بستغراب: حاضر 

تميم :ثواني اكسري اي ازازة عشان لو جت معاكي تشوف تلقي الازازة مكسورة 

ومسكت ازازة تاني خلص كنت مخبيها  ورمتها  علي الارض اتكسرت وخرجت لدولت هانم 

شهد  بخوف مصطنع :دولت هانم انا اسفة جدا بس ازازة الدواء  اتكسرة منى غصب عني  فلو سمحتي ممكن الدواء اللي  حضرتك جبيتة ممكن اصل الازازة وقعت من ايدي  غصب والله واتكسرة 

دولت بمكر وفرحة  :مش تخلي بالك يعني لو مكنش في بديل تميم الصبح كان هياخد اية اتفضلي 

وفعلا اخت الدواء  وشفتة 

شهد :تميم الدواء  الاقراص متغيرة فعلا 

تميم بستغراب  :دولت طب لية 

دة امي اللي مربياني  انتي متاكدة من اني دولت هي اللي جابت  الدواء 

شهد :هي اللي ادتهوني  وقالت كدة أنها شافت اني الدواء خلص اتصلت وجاب غيرة 

تميم :انا عاوز فهد 

شهد :فهد بية سافر وجية اخر الاسبوع 

تميم بغضب  :وانتي تعرفي اخبار من فين 

شهد بستغراب  :,انا معرفش اخبار فهد بية الخدم هما اللي قالة وبحكم اني بقعد معهم سمعت كلمهم 

تميم :اممممم ماشي 

شهد :تميم بية من المفروض اني العلاج الطبيعي يبتدئ  من بكرة هنعمل اية 

تميم بتفكير :طب سبيها علية  احنا ممكن ناجل العلاج الطبيعي حبة 

شهد: ممكن بس مش كتير 

تميم: طب نادي دولت هانم 

شهد.: هتعمل اية 

تميم: نفذي وبس لو سمحتي 

فعلا خرجت  ونديت  دولت هانم جت 

تميم بزعل  :ماما لوسمحتي عوزة التكلم معاكي 

دولت: خير يا قلب ماما في اية 

تميم: ممكن خديني في حضنك يا امي تميم عيط أوى تعبت يا امي عوز أخف بس مفيش امل 

دولت بحزن مصطنع  :لية يا تميم بتعيط احمد ربنا انك عيش يا  حبيبي  انت كان ممكن تموت في الحادثه 

تميم  بمقطعة :طب ما انا ميت زى الميت مفيش غير راسي هي اللي بتتحرك ماما انا عاوز اشوف دكتور تاني يمكن يكون في امل 

دولت  بيأس :احنا سفرنا كتير اوى وأكبر دكاترة قالو مفيش امل احنا تقريبا لفينا الكون كلة

تميم  بحزن :ااااااااه يا امي من التعب اللي انا فية نفسي ارجع زي الاول 

شهد  بمقطعة لم شافت اني مفيش فايدة :دولت هانم بعد اذن حضرتك 

ودلت بستغراب :انتي وقفة هنا من امتة وعوزة نقولي اية خير 

شهد بهدوء  :, انا لقيت في جسمة تميم بية زى جروح ودي غلط علية لزم دكتور يجي يشوفة

دولت  بدهشة:جروح من اية دي 

شهد بشرح  :دى قرحت فراش من كتر النوم بيحصل كدة يعني لزم دكتور يشوفة

دولت  بفرحة مكتومة :ماشي هكلم الدكتور 

شهد :انا بعد اذن حضرتك. طبعا انا اتصلت بدكتور كنت بشتغل معها وبعد اذنك طبعا أنا قلت يجي

دولت  :تميم انت موافق 

تميم بستسلم  :يعني هيجرة اية تاني خلية يجي 

وخرجت دولت هانم وتميم ابتسم وقال  تجعبني برافو عليكي  الدكتور  كدة يجي برحتة   بس فهمة ماشي 

شهد وهي بتشار علي عنيها : تأمر تميم بية عن اذنك.

تميم وهو بيحاول برفع ايدة : انتي عوزه مني اية يا شهد 

شهد: انا مش عوزة حاجة من حضرتك لية بتقول كدة 

تميم: عشان كل شوية براي مرة تميم ومرة تميم بية خدي قرار وعرفني تميم  ولا تميم بية 

شهد بحزنز: انا وخدة قرار من قبل ما شوف حضرتك  

تميم: قرار اية احب اسمعة 

شهد: تميم بية وهو دة القرار الصح 

تميم: مش فهم 

سهد: قراري انك بنسبالي تميم بية 

تميم: لية انا جوزك 

شهد: الجوز رفض و قبول مش بيعة ولا اتفاق الجوز مودة ورحمة مش اهانة ومشقة 

تميم: جوزك مني ايهانة ومشقة 

شهد: مش لو اللي حصل دة كان جواز اصلا 

تميم: امال اللي حصل كان اية 

شهد: كان عقد شغل مكنش جواز ومن غير ما تسال انا اللي هسال حضرتك شفتني قبل كدة لا حضرتك تعرفني لا حضرتك حبتني لا من الاخر حضرتك يا تميم بية من الاساس  متعرفنيش طب ازي تتجوزتي وانت لا تعرفني ولا بتحبني انت كنت مغصوب زي  والجواز بالغصب باطل يعني انت مش جوزي 

 تميم: مغصوبة..... حد غصبك علي الجواز مني 

شهد بقهر : تميم بية كل حاجة حصلت كانت غصب زي ما فهد بية حطك ادام الامر ااواقع وجوزك لية انا كمان اتعمل فيها كدة يمكن اخوك مبعش بس اشتري  اشتري راحة اخوة انا اسفة بس كل واحد فينا اتفرض علية التاني يعني مش جواز برة لم بقول تميم قدام اي حد غيرب عشان الحقيقة  الوضع بكون بحترمك وبحسس نفسي اني مش جارية اتباعة ليك بس نقول بيعة شيك تحت مسمي الجواز اسف تاني اني تعديت حدودي مع حضرتك حدود  اني شعلة عندك 

سكت خالص وتميم فضل يفكر في كلامي طول النهار كان ساكت مش بيتكلم حتي لم اوجهلة كلام ميردش ويبصلي وبس اليوم خلص وقمت عشان اطلع انام بعد كانت خلصت كل حاجة تخص شغلي 

شهد ابتسامة: انت كدة لزم تانم يلا تصبحزعلي خير 

تميم بصلي: ريح فين يا شهد خليكي اقعدي معاية لحد ما انام او ممكن تقراء حبة في اي رواية انا بحب القراء علي فكرة وعندي مكتبة كبيرة هنا قبل الحداث كنت مخصص كل يوم وقت اقرء فية 

شهد بفرحة :بجد بس انا بقالي فطرة  هنا ما شفتش اي مكتبة 

تمبم: فعلا لان المكتبة في الملحق اللي برة المكتب بتاعي دولت هانم كانت رفضة اني يكون في مكتب هنا في البيت كانت بتقول البيت لاراجة مش للشغل هيفرق ابة البيت عن المجموعة خليك قاعد في المجموعة بدل عاوز تعمل مكتب فطبعا عشان متزعلش عملت زي مكتب برة الجنينة  هو مش بيفرق حاجة عن البيت بس مكتب في كل حاجة وكتب كتير اوي هتعجبك ابقي خاني اصبح نروح نشوف الكتب هناك 

شهد:  انا معاية كتب  ممكن  اقراء قصص الانبياء القصص دى حلوة اوى يا تميم بية وممكن فصص 

تميم : طب ممكن طلب نتعرف علي بعض يمكن....

سهد: بس يا تميم بية 

   تميم بود: ولو سمحتي قولي تميم وبس 

شهد :,صدقني مقدرش 

تميم:لية متقدريش 

شهد:عشان متعودش عليك ولم ترجع كل حاجة لطبيعتها متوجعش 

تميم: تتوجعي عشان بتقولي اسمي من غير القلاب 

شهد:ايوى لاني هكون باخد حق مش حقي  انت من حقك تتجوز بنت تحبها وتحبك  عشان كدة مقدرش لان  وقتها هتكون فقت ورجعت لحياتك تاني  وانا بردة هرجع لحياتي بس بعد ما اتعودة علي وجودك وعلي حاجة كتير  انا مقدرش استمر فيها انا اسفة بس كدة مستريحة ارجوك سبني برحتي 

وقمت وطلعت اوضتي وجبت منعاية كتاب قصص الانبياء 

قعد جنبة وقريت قصة سيدنا ايوب واد اية هو صبر علي الابتلاء اللي ربنا ادهولة 

تميم بندهاش :معقول في حد يصبر كدة 

شهد :سيدنا ايوب نبي ولزم بصبر تميم ب

تميم :تميم بس لو سمحتي ادي لنفسك فرصة وادني نفس الفرصة نعرف بعض ارجوكي 

شهد غمضة عنيها :تميم  انا هطلع انام تصبح علي خير 

تميم :وانتي من اهل الخير 

طلعت وانا متلعبطة الفطرة اللي قعده مع تميم مش عرفة اقول عليها اية اعجاب ولا حب بس معتقدش اني دي جاجة من الاتنبن هي ممكن  انبهار  مش حاجة اول مره اشفها  نمت وتاني يوم  دكتور العلاج الطبيعي بدء مع تميم في السر محدش كان بيخش غيري انا  بحكم اني الممرضة بقيت في الأوقات اللي مش بيجي فيها الدكتور  اعمل انا  العلاج الطبيعي لتميم والحالة إبادة تتحسن وتميم  حرك ايدى بس مش اوى يعني يقدر يدوس علي زرار يشاور 

هتسالو انا  لية مصصممة اني اقول   تميم بية  مش تميم  انا مش نسي اني اخواتي بعوني ولا نسي اللي كان صفوت بيعملة فية مش عوزة اتوجع تاني وبعدين والاهم بقة  

عشان الفرق الطبقي اللي بنا هو مين وانا مين هو تميم الالفي رجل الأعمال المعروف وانا  وشهد مصطفي بنت الموظف والممرضة  يعني فرق السما من والأرض مش عوزة اتعلق باحجة ممكن تضيع من بين ايدي 

عدة ٦شهور وتميم في تحسن وبيحاول يعرف مين عمل فية كدة 

شهد :تميم بية  انت موصلتش لحاجة 

تميم  بيأس :لا مفيش غير حل واحد اني اركب كاميرات مراقبه في كل البيت 

شهد  بندهاش :ازاى وانت مش عاوز حد يعرف 

تميم :سهلة انتي تقولي لدولت  هانم انك عوزها معاكي عشان تجبيبي هدوم

شهد بضحك  :تميم تميم تميم اهدي كدة يا حبيبي دولت هانم هترضى تروح مع شغالة للتسوق  لا طبعا انت كدة بتحلم بصي يا سيدى انا هتحايل عليها اني اروح معها المقابلت اللي بترحها بحجة اني زهقت وعوزة أخرج واني

ممكن أشيل اي حاجة لية اية رايك 

مخدش بالي من كلمة حبيبي اللي قولتها بس تميم خد وابتسم 

تميم بابتسام  و تريقة  :حولي هنشوف

فعلا حولت بس مفيش امل رجعت لتميم اللي كان بيضحك علي طريقة دخولي 

تميم  بتفكير : هههه مش قولتلك بكرة اية 

شهد بغيظ  :اية وراك ميعاد ولا اجتماع 

تميم :لا ياذكية بكرة لو الخميس ممكن اوى نركب الكاميرات وبسهولة 

شهد بندهاش  :لية بقة بناصح 

تميم وهو بيعدل نفسة :انتي قعده هنا في البيت من كام شهر 

شهد بسزاجة  :يعني ٦ او ٧ شهور 

تميم :يوم الخميس دولت هانم بتعمل اية 

شهد :بتخرج طول انهار وترجع محملة حاجات كتير من كتره الحاجة سغلين كير بيطعو الحاجة

تميم وهو بيحاول يسقف:شطر انا بقة هخليها تبات  برة 

شهد  وهي نسية نفسها وقعدة جنب تميم :ازى يا اذكي اخواتك 

تميم وهو بيضرب علي ماغي :هتخدي علية ولا اية أبدا يا ستي كل الحكاية اني هطلب منها حاجات لية كتير اوى من الهدوم طبعا  واكيد هتشتري لفهد هدوم هي كدة  هتتاخر ومسخترجع  بسعرة

شهد : ولم انت  عارف كدة خلتني التحايل عليها لية 

تميم بمزاح  : مزاجي

شهد  بحساسية :انا اسفة نسيت اني هنا لرحتك وبس عن اذنك  

تميم  بستغراب :شهد مش قصدي بس كنت عاوز. اعرف هي فعلا مامنة ليكي  ولا لا 

شهد بنفس الحساسية  : مش مهم  المهم راحة حضرتك بصتلة عرفت لية بقة مش عوزة اقول تميم بدل بية لاني عمري ما هنسي اني وحدة اخوتها بعوها ليك  عن اذنك 

طلعت اوضتي وقعد لوحدى وكلمت نفسي  طب ممكن اعرف انتي زعلانة لية دلوقتي ما انتي عرفة انيك عمرك ما هتكوني بنسبة لتميم  غير حتة ممرضه  او شغالة  عندة ولا حتي جارية و اية اللي عملتة دة بتخديد علية لية دي ايام وهتمشي من هنا متنسيش نفسك تاني يا بنت مصطفي اوع تكوني فكرة نفسك مرات تميم الالفي لا دة الأمير بتاع القصص وانا بنت غلبانة اليتمة الفقيرة متنسيش نفسك تاني يا شهد ولقت جرس اوضة  تميم بيرن .نزلت 

شهد   :تحت امرك يا تميم بية 

تميم بهدوء  :انتي لسة زعلانة مني 

شهد :لا ابدا انا مش بزعل من حد وبعدين  من حقك انت اشتريت وانا جارية عندك تحت امرك 

تميم استغرب من كلامى :ممكن سؤال 

شهد :من غير ما تساذن  اتفضل 

فضل باصص علية وفهم اني جواية حزن كبير اوي 

تميم  اتنهد بحزن :انا شايف جروح في رقبتك وانتي بتعدلني هو دة من اية  

شهد حطت ايدها علي اثر تعذيب صفوت وبحزن  :دى   دىىى ظلم الايام 

تميم بستفسار  :هو دى من. زمان ولا اية ممكن تحكي اية سبب الجروح دة  انا عاوز اعرف هنك كل حاجة ممكن

شهد  سرحة حبة وبحزن شديد مع ابتسامة  وهزة راسها ايوة : دة من جوزي 

تميم بهزار  :انتي بتتبلي علية انا مجتش جنبك وبعدين انا لو ضربتك مش هتقومي منها 

شهد بحزن شديد  :,مش انت انا كنت متجوزة وهو مات  بتنهيدة انا  أرملة  يعني انت متجوزني أرملة 

تميم بديق  : ارملة يعني كنتي متجوزة قبلي هو انتي مش  بنت 

شهد  بحزن :لا مش بنت 

تميم بستفسار  :هو اللي عمل كدة في رقبتك

شهد ابتسمت و بعدم انتباه :,هو دى بس جسمي  كلة خريطة ودموعي نزلت انا اسفة  وقمت عشان امشي تميم شدني من ايدي 

تميم :استني  انا عاوز اعرف وعوزك تحكي كل حاجة خرجي اللي جواكي يا شهد 

شهد غمضت عيني بحزن  : انا اسفة مش هقدر احكي 

تميم بعصبية  :قعدي انتي لزم تحكي وهو  ازى يعمل  فيكي كدة وانتي سكتي لية فين اهلك 

شهد ببتسامة حزن  : اهلي اااااااااااااه من اهلي 

وقمت وسبتة وجريت علي اوضتي تميم فضل ينادي علية نزلت عشان اشوفة  

تميم :شهد ارجوكي واضح انك جواكي حاجات كتير وحزن كبير احكي يا شهد. خلينا نقرب من بعض ارجوكي 

شهد: نفهم بعض لية 

تميم: عشان اللي قولتية امبارح احنا فعلا اتغصبا علي الجوز من بعض بس صدقني انا خاسس بحاجة من نحيتك واميد انتي حسة اني متغير معاكي مش زي الاول شهد ارجوكي خلينا ندي لبعض فرصة احكي يا شهد طلعي اللي جواكي لية في كلامك حزن 

شهد :حزن دي كلمة قليلة علي اللي انا عشتة 

تميم :طب احكي ممكن اعتبريني خطبيك او حتي صديق 

بصة حبة كتير وابتديت احكي وكنت منهارة مش حسة انا بقول اية ولو حسة بعمل اية بس منهارة حكيت ازي اغتصبني يوم فرحي ازي كان بيضربني بعدها يغتصبني ازى كأن بيبقة مبسوك وهو بيضرني ازاى كان بيهني بعد الاغتصاب ازاى كأن بتعامل معاية زى اي بنت رخيصة حكيت   كأن مستنية حد يقول مالك وحكي كل حاجة فقت لقيت نفسي معرية ضهري وجسمي وتميم باصص علي ضهري بحزن مد ايدة ولمس ضهري بعد عنة حاول يقف ويخدني في حضنة بس خدني في حضنة ووقع بية

تميم  بحزن :كل دة اتعمل فيكي وانتي سكتة 

شهد  بنهيار :كنت هعمل اية وأخواتي مش في ضهري وإخوتي محدش فيهم عاوزني كنت هعمل اية كنت انتحرت اموت كفرة ولا اعمل اية  أبوية مات وسبني من غير ضهر ولا سند فعلا ضهر البت ابوها وانا ضهري مكسور عشان أبوية مات ضهري مكسور ااااااااااااة يا بابا انكسرت من بعدك  

تميم وهو حضني :لا طبعا  مكنتيش سكتي ارفعي قضية خلع 

شهد بحزن  :خلع  انا لم حكيت لاخوية  وشاف جسمي و لم شاف ضهري قال عيشي كل بيت وفية اللي مكفية  اتصال بخواية التاني قال نفس الكلام سكت وقلت ربنا لية حكمة في كدة 

تميم  بغضب : اكيد طبعا بس تعرفي اني ربنا بيحبو اوى اني خدة عشان كنت هقطعة بسناني

شهد بندهاش  :لية 

تميم  بتوهان في عيني :هاة معرفش بس انا

(و فاق من الوضع اللي احنا بسرعة الوقعة  قوني بسرعو رجلي وجعني اة يا رجلي هو انا ناقص  

شهد بابتسامة  :حاضر قوم اللي قومك بس  وقومتة وهو قعد علي السرير 

تميم وهو حضني  :شهد مش عاوز الماضي يأثر فيكي انتي دلوقتي مرات تميم الالفي انا ضهرك وسندك بعد ربنا طبعا 

شهد بحزن  : اسفة يا  تميم  بية انا ممرضة وبس ومش هكون اكتر من كدة 

تميم بغضب وهو بيمسك دراعي  :انتي مراتي فهمى 

شهد بغيظ  :لا انا مش مراتك انا جارية عندك  انت اشتريت واخواتي باعة 

تميم  بستغراب :جارية عندي 

شهد بحزن وجدية   :ايوة جارية انت اشترتني من اخواتي والجواز مش بيع وشراء اسال اخوك دفع كام في اللي بتسمة  الجوازة  حتي صفوت انا كنت جارية عندة مهو  اللي ملهاش ضهر  ولا سند لزم تكون جارية 

تميم  بحب :وانا بعتقك وبقول انتي مراتي. مش جارية عندى 

شهد  :بجد يعني هطلقني  لم تعرف مين بيعمل فيك كدة 

تميم  بحب :مش عرفة بس انا عوزك معاية متسبنيش 

شهد بحزن  :يبقة انا لسة جارية تحت امرك يا سيدي 

تميم بغضب  :ششششهد انتي مراتي مش جارية عندي 

شهد بدموع  :ابوس ايدك انا مش حمل عذاب جديد  

تميم بزعيق  :ششهد من بكرة تكلمي الشغالين ينقلة كل حاجة لكي هنا في اوضتي و من انهاردة لا من الحظة دي  هتتعملي علي انك مراتي   مش الممرضة بتعتي انتي هنا زيك زيي فهمة 

شهد  بطاعة :حاضر تأمر بحاجة تاني 

تميم وهو بيحاول يقوم يمشي :ايوة في مش عوزك تزعلي ممكن وكلامي يتنفذ  لاني لو متنفذ هتزعلي مني بجد

شهد بطاعة :حاضر 

وسبتة وطلعت فوق تاني يوم الصبح 

دخلت اوضة تميم وكان صحي 

شهد :صباح الخير

تميم :صباح الجمال 

شهد :هنعمل اية بقة انا تحت امرك 

تميم بحب  :في الاول كدة انا مش عاوز كلام امبارح دة يتعادل تاني انتي مش جارية انتي مراتي فهمتي وكمان مل حاجة تخصك تتنقل هنا انا مكنتش بقول كلام وخلص لا انتي مراتي وانا مش هقبل انك تكوني او تتعملي باقل من انك مرات تميم الالفي  من النهاردة زي ما الكل بيقعد علي السفرة انتي اول وحدة وقبل اي حد انتي ست البيت هنا فهمة 

شهد :لو 

تميم بمقطعة  بغضب :مش هكرر كلمي تاني عشان رصبتي ولا مرضتبش هتنفذي كلامي لاني جوزك فهمة  تاني حاجة المهندس علي وصول انا طلب اني يجي بدري اوي قبل ما حد يصح عوزك تروحي الباب الخلفي  وجبية  علي هنا بسرعة وتجي 

جبت امش شهد متمشيس إدامة أمش ورها 

شهد بستغراب :حاضر 

جبت المهندس ودخلت واتكد اني محدش شاف

تميم :بعد ما دولت تخرج انا هزعق واطردك برة انتي وكل الشغالين ولم اندي عليكي تجي بسرعة انتي بس اتفقنا 

شهد :تمام 

تميم :في الوقت دة قبل ما حد من الخدم يخش تخدي المهندس وتخرجية من الباب اللي في  الجنينة  الخلفي تمام دلوقتي هاتي المهندس ودخلية اوضة البس لحد ما دولت تخرج 

شهد :تمام في اي حاجة تاني 

تميم :لا يلا بسرعة  مش عاوز غلط يا شهد 

فعلا دولت هانم خرجة وعملت زي ما هو قال بظبط  وتميم بدء يزعق ويتعصب وطرد الكل من القصر حتي انا كمان بعد حوالي ساعتين تميم نده علية وانا دخلت نفذت باقي الخطة ودخلت  كل الشغالبين تاني البيت  ودخلت اوضة تميم 

شهد :كل حاجة تمام 

تميم :تمام جدا  

شهد :بس في حاجة ازاى هنشوف من غير شاشة عرض 

تميم بستغراب  :انتي اكيد جهلة صح كلية اية ولا مدرسة اية اللي مخرجاكي 

شهد بسزاجة  : والله كلية تمريض بامتياز كمان 

تميم بستغراب  :كمان امتياز دى مصيبة بس يا شهد يا حبيبتي انا معاية فون بسهولة ممكن اشوف من علية كل حاجة زى شاشة العرض  

شهد  بستفسار :بس الكاميرات كدة مش هتبان 

تميم :شوفي كدة انتي وحكمي 

شهد: هو انت ركبت هنا كمان 

تميم :مسباش مكان 

شهد بخضة .:  الحمام كمان  

تميم :لا مش للدرجة دي  ركبت صوت بس 

شهد باسرع :برافو يا تيمو 

تميم :يا قلب تيمو يا شهد 

🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع