رواية ظلم الايام الفصل الاول والثاني والثالث والرابع بقلم خاتون أمام
رواية ظلم الايام الفصل الاول والثاني والثالث والرابع بقلم خاتون أمام
انا اسمي شهد بنت علي ولدين انا اصغرهم ماما ماتت بعد. ما اتولد باسبوع اتربيت بين اب حنين جدا جدا واخ كبير اناني مش بيحب غير مصلحاتة واخ وسطاني كلمة تودية وكلمة تجيبة اخواتي كان عملين زي المثل اللي بيقول انت المخ وانا العضلات بمعني معتز اخوية الكبير المخ يفكر ويدبر وكارم العضلات عشان مش بيفكر غير بعد فوات الاوان بابا كان. ديما يكون في صف كارم لانة يعتبر مريح. دماغة وضد معتز لانة ديما اس اي كرسة ويعيني كارم هو اللي يدبس فيها بابا كان في الاول يزهق لكارم بس لم عرف وشاف معتز بيعمل ابة بقة يفهم كارم انة انت لزم يكون ليك شخصية معتز اخوك الكبير بس كل واحد ولة شخصيتة بس تقول لمين معتز كان مسبطر علي كارم جدا انا بقة غير بنت طموحة جدا عندي مستقبلي فوق كل شيء عمري ما فكرة في الحب ولا الجوز زي اي بنت مع اني مفيش قيود علية ابدا بس انا عرفة حدودي كويس جدا يعني بعنل كل حاجة من غير ما اغلط عندي مبدء الغلط ممنوع لانة دي تعتبر ثقة وانا لو غلط مش هكون اد ثقة بابا وانا بقة عندي اني اهخسر كل حاجة الا بابا هعرفكم علي اخواتي
الكبير :معتز مهندس مسافر برة ومتجوز بصراحة ومن عير كسوف انا معرغش حاجة عن مرات معتز ولا ولادة ولا حدة نعهم. يعني ولاد ولابنت الن من بعد. سفر معتز اتقطعت اخبارة ايوة ليتصل بس قليل جدا جدا. جدا دي معتز.
الوسطاني :كارم ودة بقة متعلم تعليك متوسط لانة ملوش في التعليم مخة مش بستوعب بسرعة
وانا الصغيرة :شهد باكريليوس تمريض كان نفسي اكمل بس يا خسارة منفعش بعدبن هنعرف لية
بابا اسمة مصطفي كان موظف حكومي عادى بس مسطرين الحمدالله بابا كان وارث من جدي بيت وعمارة ٥ ادوار كانت بتجيب إيراد شهري كويس كان بيساعد مع معاش بابا انا بحب مجال التمريض اوى لم خلص الثانوى دخلت كلية تمريض مه اني كان ممكن اكون دكتورة بس من وجة نظري التمريض اهم. من الطبيب الحمدالله انا دلوقتي ممرضة ممتاز. وبشهادة كل الدكاترة اللي استغلت معهم كنت عيشة احالي عيشة مع بابا ومهو اخوتي اتجوزة واحد سافر برة وقعد هناك مش عاوز ينزل حتي لو زيارة والتاني عيش في شقة في عمارة بابا
شهد :صباح الخير يا مصطفى يا عسل حلا الفطار هيكون جهاز ثواني
مصطفي بابتسامة :صباح الفل يا شهد الحياة براحة شوية انا لسة شترب قهو وسكت بسرعة
شهد.: شارب اية قهوة كدة يا. درش مش الدكتور منع القهوة وقال مرة وحدة بس في الاسبوع
مصطفى: مهو انا بقالي اسبوع ما شربتش
شهد وهي بتبوس ابوها :لا يا حاج انت شرب امبارح لم نزلت قعد علي القهوة مع عم محمود بس هقول اية مغلبني معاك انت محروم من القهوة لمدة اسبوعين يا بابا
مصطفي: بس كدة كتبرةيا شهد
شهد: لا مش كتبر يا بابا انت عارف انك بتتعب لم. بتشرب قهوة كتير مصطفى جية بتكلم معلش يابابا مش هينفع نكمل كلام
انا متأخرة وفي عمليات كتير انهاردة اشوف بكرة وهنقعد. نتكلم لاصبح
مصطفي بستفسار :يعني هتباتي برة
شهد :اكيد طبعا انت عارف اادكتور امين. لم بيرجع بيكون في عمليات كتير اوي وهو مش بيحب غلط في شغلة ومختار عدد محدود .من الستاف المستشفي وكل مرة بيكون في شغل كتير اوي
مصطفي :خلص انا هاجي اخدك من المستشفى قبل متخلص اخر عملية اتصلي ماشي
شهد : تأمر يا حج بس متتحركش من البيت غير لم انصل لان معرفش عدد العمليات كام باي الفطار جهز تفطر كويس وداخد الدوى انا عملت سندوتشات وهنزل بقة سلام
مصطفي :ربنا يقوكي ويكفيكي شر طريقك سلمي علي الدكتور امين
شهد : يوصل سلام يا حج
ونزلت ورحت شغلي وفعلا بابا جة تاني يوم بليل وخدني من المستشفى كنت هلكانة جدا الشغل فعلا كان كتبر اوي وانا اعتبر ايد الدكتور امبن اليمبن بعد الدكتور المساعد
شهد :اليوم النهاردة كان متعب اوى يا بابا رجلي مش حسة بيها
مصطفي:ربنا يقوكي يا بنتي ويبعد عنك ولاد الحرام
وصلنا وطلعت نمت علي طول من غير ما اغير هدومي ولا اكل لقكة نمت من التعب واجلت كل حاجة لتاني يوم مهو اليوم اللي بيكون فية عمليات كتير باخد تاني يوم إجازة انا ممرضة عمليات بابا سبني انام لحد العصر عشان كنت تعبانة جدا بس صحيت علي صوت ولا العيز بالله صوت بكرهة جدا صوت مرات اخوية كارم
ايناس بابتسامة سمجة :صح النوم يا شهد هانم في حد. ينام لحد. داوقتي
شهد بنعاس :يا فتاح يا عليم يا رب صباح الخير يا ايناس ازيك ايوة في ناس كتير بتصح متاخر
وقمت عشان بصراحة انا مش بحب مرات كارم اسلوبها مش حلو في الكلام مش بيعجبني بصراحة
ايناس بتريقة :في حد يصحي العصر بردة
شهد بزهق :اوف معلش اصل كنت تعبانة انت عرفة بقة الكبارية بيخلص متاخر
ايناس مصمصمة شفيفها: قومي شوفي انا جيبالك اية
شهد بسماجة :ياما جاب الغراب لامة خير جيبلي اية اكيد شوكولاته اللي بحبها بس معلش مبقتش اجبها عشان بتعملي حساسية
ايناس: شكلولاتة لا يلختي عريس صفوت اخوية
شهد بفرق :نعم صفوت اخوكي الصايع اللي بيتجوز اكتر ما بيطلق السكري
ايناس ':مالو اخوبة الراجل ما يعبهوش غير جيبة يا ست شهد وصفوت اخوية مشاء الله راجل كسيب والقرش بيلعب في ايدة لعب
شهد :بس انا مش عوزة اتجوز انا حرة يا ايناس ولو صفوت دة اخر راجل في الدنيا مش هتحوزة
وخرجة لقيت كارم بيكلم بابا في انة جيبلي عريس
شهد بتريقة :كارم اخوية ازيك عاش من شافك اية هو احنا مش بتشوفك غير لم تكون عاوز حاجة أو ليك مصلحة خير يا اخوية
كارم :شهد حبيبتي أختي الصغيرة عمل اية كدة بردة دى كلام تقولية لاخوكي الكبير بردة
ايناس :معلش يا كارم بتدلع عليك عروسة وكدة
مصطفي : عيب يا شهد كدة دة اخوكي الكبير شهد كارم جايبلك عريس
شهد بغضب : عريس صفوت يا بابا صفوت بتاع الحريم صفوت يا حاج مصطفى
مصطفي بندهاش :اية صفوت اخوكي مقلش كدة يا شهد قال عريس لقطة
العريس يا كارم صفوت
كارم برتباك :ايوة يا بابا صفوت راجل يعتمد علية وبعدين شهد بنت وحلوة ومسرها للجواز بردة
شهد بغضب :ايوة اتجوز بس مش من صفوت الخمرجي بتاع الستات
ايناس بزعيق :مالة صفوت يا شهد احمد ربنا اني في حد بص في وشك انتي مش بتشوفي نفسك في المرايا دة منظر بنت انتي تبوسي قيدك وش وضهر اني لقتي حد بصلك
مصطفي وفغ بغضب :خد مراتك وامشي يا كارم
كارم بتبرير :بابا ايناس مش قصدها حاجة
شهد: ولا فصدها انا مش هتحوز غير بم اكتفي من التعليم واحقق هدفي
مصطفي بغضب :خد مراتك ومشي يا كارم ايناس يا بنتي لو بيتي وحشة مش حلوة بس عندى ملكة جمال العالم بنتي مش بيضة زيك بس السمر نص الجمال قولي لاخوكي شهد مش للجواز يشوف وحدة غيرها حضري الغدة يا شهد عشان اخوكي ومراتة يتغدى قبل ما ينزلة و
من البجاحة. فعلا قعدة اتغدة وشربة الشاي ومشية و كمان حلة
كارم بكسوف :بابا متزعلش مني انا كنت عاوز مصلحة شهد والله صفوت ببحبها جدا
مصطفي:ربنا يهديك يا ابني شهد هتكمل تعلمها زي ما قالت وهي مش بتفكر في الجواز. يا كارم
ايناس بتبرير :يا عمي انا واللة مش قصدي انا كان قصدي أنها حلوة بس مش وخدة باها من نفسها بعني تعمل زي البنات
شهد بديق :شكرا علي النصيحة يا ايناس انا مش زي اي بنت انا مش بفكر في الجواز خالص وازي ما قولتي صفوت الف وحدة تمنة بس انا لا
ومشيو عدى شهر بابا تعب اوى ودخلة المستشفى اتصلت بمعتز اخوية الكبير
شهد بعياط :الو يا معتز بابا تعبان اوى وعاوز يشوفك تعالي يا معتز بابا تعبان اوي
معتز ببرود : والله يا شهد انا مشغول جدا ومعنديش اجازات في الوقت الحاضر بس هحاول انزل بس مش وعد لاني مفيش عندي اجازات لاني الفكرة اللي فاتت خد اجازات كتير اوي
شهد بعياط :معتز بابا بيموت الدكاترة بيقولة مفيش امل المرة دى صعبة انزل شوب ابوك بدل ما تندم يا معتز
معتز ببرود :هحاول يا شهد وبعدين هو بايدي والله غصب عني بس هحاول شهد انتي محتاجة فلوس ابعت فلوس لو محتاجة
شهد بستغراب :فلوس اية لا طبعا بابا مش محتاج غير وجدنا جنبة احنا كلنا يا معتز ارجوك تعالي الو الو معتز تتتتتتتتتتتتتتتتتت
الفون فصل المكلمة يارب ورحت لبابا خير يا دكتور
الدكتور :,شهد انتي بنت مامنة بالله صح بابكي في حتة احسن من اللي احنا فيها البقاء الله
شهد بعياط :بابا ااااااه يا بابا
كارم جة وعملنا إجراءات الدفن مات بابا مات القلب الطيب مات سندى في الدنيا مات ضهري مات اللي كنت بتحامة فية مات بابا وقفت علي قبرة وعيطة يا بببببببابببا يا ببببببباببببببا ليييييييية انا مش لية غيرك يا بببببببابببا يا امممممممممممي اااااااااه بابا جالك يا ماما بابا عندك يا حبيبتي
كارم بحزن :خلص يا شهد مش لية لزمة انتي كدة بتعذبية هو و ماما يلا يا حبيبتي نروح
روحت كنت فكرة كارم اخوية اتعظ من موت بابا لا بس يا خسارة بعد شهر قعد واكل نايم هو مراتة في شقة بابا غير التقمير من مراتة علية وهو شايف وساكت اكون رجعو من المستشفى تعبانة تطلب حاجات تهد الحيل
في يوم .
كنت نزلة شغلي
كارم :انتي ريحة فين
شهد :نزلة شغلي
كارم :,مفيش شغل انهاردة كتب كتابك علي صفوت
شهد بتكشيرة :نعم ازى يعني هو مش انت قلت مش عاوزة اتجوز
ايناس وهي بتاكل لبان :مش بمزاجك يا حبيبتي خلص احنا مش هنقدر علي مصريفك
شهد :مصرفي هو انت يا كارم مفهم مراتك انك بتصرف عليه لا يا انياس انا بشتغل وبصرف علي نفسي يعني محدش لية فضل علية وغير كل دة معاش بابا مش مخلني محتاجة هي دى وصية بابا ليك يا كارم
كارم :اسمعي يا شهد الحي ابقى من الميت وانا بصراحة كدة محتاج فلوس وبصراحة. اكتر محتاج ابيع العمارة والبيت دة انا خدة رأي معتز وهو وافق عشان هو كمان محتاج فلوس
شهد بستغراب :ولم انت هتبيع انت واخوك انا هقعد فين ولا انتم مش معتبرني معاكم في الورث
ايناس :بصرحة بقة مش منطقي انك حتة بيت صغيرة تقعد في بيت طولي عريض لوحدها وبعدين انا عوزة ارجع شقتي بقة كفاية هدمة فيكم
شهد: خدمة في مين يا انياس داي انا لروح الشعل وارج القيكي لسة نايمة وحتي تلاكل مش بتعملبة وديما دلافري
ايناس
مسكتني من دراع: يا بت دى صفوت هيشتري العمارة والبيت بنص مليون دولار شفتي مش بجنبة شوفي بقة اذا كان اشتري بدولار هيجيب شبكة ومهر بكمام ياهبلة وبعدين نصيبك مش هيكون قليل من بيعة الحاجة اعقلي و اوزنيها بعقلك كدة وبطلي فقر بقة وبعدين يا حبيبتي احمدي ربنا اني لقيتي حد يعبرك لشكلة كدة
شهد بدهشة :كارم انت سامع اللي مراتك بتقولة وموافق مراتك بتشتمي
كارم ببرود :هو مغلتطش يا سهد متزعليش مني صفوت فرصة ليكي انتي مش حلوة عشان تلفي عريس زي صفوت وبعدين كلام اعقل كدة وبعدين انتي موفقة ولا لاء انا اخوكي الكبير واعرف مصلحتك كويس انا هكتب لصفوت عليكي اعقلي يا شهد
قعدة مكاني معقول دى كارم اخوية
سهد: انا ختصل باخوك الكبير واعرفة
كارم وايناس بصلوي وسكتة اتصلت بمعتز وحكيت علي اللي حصل
معتز :بصراحة أنا شايف اني مفيش غلط في كلام ايناس انا شيف عين العقل بصراحة
شهد بدهشة :يعني انت موافق علي كل دة
معتز :شهد يا حبيبتي انت كدة كدة هتتجوزي انتي كبرتي ولزم تتجوزي و بعدين صفوت مش غريب يعني مش هيكون طمعان فيكي زى الغريب وبعدين انتي مش موفقة لية
شهد بغضب :عشان بتاع حريم وبتاع مخدرات وخمرجي
معتز :بتع حريم دى في ايدك انتي املي عينة متخلهوش يبص برة وبتاع مخدرات أنتي شفتي بيبيع مخدرات ولا شفتة بيرجع البيت سكران معتقدش وفقي يا شهد فكيها علينا كلنا مش هخبي هليكي انا مزنوق اوي الايام دي وصاحب االشعل عمل حادث وبين الحي والموت والشغل بقة علي كف عفريت وفقي يا شهد عشان خاطر اخواتك
شهد بستسلام :حاضر بس من اليوم اللي همضي علي ورق جوزى من صفوت انت واخوك متلزمنيش الله يرحمك يا بابا يا سندي وضهري
خرجة لكارم كان صفوت قاعد برة بصيت لايناس ورجعت بثيت لكارم
شهد.: انا موفقة علي صفوت بس بشروط
ايناس بفرحة : حبيبتي يا مرات اخوية انتي تأمري يا قمر
كان صفوت قاعد بصلي: انتي تشوري يا ست الينات
شهد وهي بتوجة كلامها لصفوت :انتي هتشتري العمارة والبيت صح
صفوت :ايوة
شهد :خلص مش انت هتقدم مهر وشبكة
منصور :اكيد طبعا
شهد :انا مش عوزة مهري وشبكة بس هقبل بدلهم العمارة والبيت يتكتبة باسمي
صفوت :نعم يختي لا. طبعا. طب قولي البيت لكن العمارة لا
شهد: يا امة العمارة والبيت ياامة مفيش حوز
صفوت: بس احنا هنهد العمارة ونبني مكنها برج كبير
شهد :هي دى شروطي ولو موفق تسجل كل حاجة باسمي قبل كتب الكتاب ها قلت اية وانت شايف أنا زى ما اختك قلت مش حلوة وعندك بنات الشارع احلي مني كتير وهيوفقة بيك من غير تردد
صفوت بعد تفكير طويل :بس انا موافق ماشي نكتب ونسجل في نفس اليوم
شهد :لا التسجيل الاول
صفوت : الصبح نسجل وبليل نكتب ونخش اية رايك
شهد :موفقة طب وشغلي
صفوت :لا مفيش شغل بقة كل اللي هتطلبية هيجيلك وهيكون تحت رجلك
شهد :ماشي وشغلك
صفوت :لا كدة هنتعب مع بعض اوى ملكيش دعوة بشغلي ماشي
شهد :,موفقة
كل دة وكارم وايناس مندهشين من اللي. بيحصل فعلا تاني يوم الصبح رحنا الشهر العقاري انا وكارم ومعتز مه. نزل عشان راخد. نصيبة من اليبيعة هما باعة لصفوت وصفوت عمل تنازل لية في الشهر العقاري وبقة البيت والعمارة بتوعي رسمي وقانوني طول النهار كنت في البيوتي سنتر بليل لبست فستان الفرح وصفوت جة وخدمني علي مركب بس مشفش وشي كنت حطة طرح. علي وشي دخلنا المركب صفوت رفع الطرحة :بسم الله مشاء الله كنتي مخبية الجمل دة فين يا شهد
شهد :عجبتك
صفوت :طول عمرك عجباني انا من زمان بحب وشيفك احلي بنت في العلم كلة
شهد :صفوت قلت الكلم دة لكم بنت قبلي
صفوت انا بتكلم. كان بيعمل عصير وقدملي كاس
شهد: انا مش بشرب خمرة
صفوت بشهوة :دي مش خمرة دي عصير
شهد خدى منة العصير وشرب منى: بردى مقلتش قلت الكلام دة لكام وحدة
صفوت بطريقة غريبة: متخلني هنا يلهوى عليكي (في الوقت دة حسيت بدوخةصفوت ) انقض علية زى الاسد اللي بيفترس فرستة مكنتش علقة حب لا كان اغتصاب بمعني اصح قطع الفستان مستناش لحد اما اغير هدومي بعد فطرة من العذ اب اللي انا كنت شيفها بس مش حسة كاني في حلم قام وقال بجد مش خسارة فيكي العمارة والبيت صدقي اول وحدة تخيش في دماغي انتي يا شهد تعالي بقة وعمل كدة تاني بس اكتر من الاول بعنف وضرب كنت بموت بمعني اصح هو انا كنت اكني في حلم مش حسة بعد فطرة معرفش اد اية فقت لقيتة قعد مدني ضهرة ور ما يكون كان بيعيط صح انوم يا عروسة شوفي جبتلك اية طقم ماس مش خسارة فيكي وكل ما هتبسط منك هديكي كتير اوى يلا يلا قومي كدة خدي دش انا طلب سمك وجمبري يلا عشان علي وصول
ورمي العلبة علية كان وحدة رخيصة مش مراتة دخلت الحمام عيط علي بختي
صفوت :شهد ماتخرجيش من الا اوضة لحد ما انادي عليكي سمعة
شهد :حاضر
كنت سامعة صوت رجالة كتير وضحك حولت افتح الباب بس مقفول بالمفتاح بعد فطرة طويلة صفوت فتح الباب كان سكران
صفوت وهو سكران :وشك حلو يا شهد تعرفي مش خسارة فيكي اللي جي بكرة ههههههههههه وقلع الحزم وفضل يضرب في. وانا اصوت بعد. ما صربني بوحشية مسك كوب ماء وقال خد. اشربي دة معلش شربى وبردة حسيت بدوخة صفوت مسك الحزام وفين يوجعك
شهد بعياط وتوسل :صفوت حرام عليك انا معملتش حاجة اااااااه
صفوت :ههههههههه صوتي كمان وانقض علية بكل قسوة وبكل عنف بعد فطرة انا كنت مش حسة بجسمي كأن مكسر من الضرب ومن العنف او بمعني تاني كنت كاني متخدرة
شهد.بصوت ضعيف :صفوت صفوت انا بموت الحقني انا بنزف
صفوت بصي علية ونام تاني انا حولت اقوم عشان اوقف النزيف بنفسي لحد ما وصلت للحمام كنت خلص بجد اتصفايت كان فية عصير من اللي بيعملة صفوت شربت منة حبة وجبت من شنطتي برشام مسكن عشان وجع جسمي وقمت ودخلت الحمام ومليت البانيو مائى سخنة وقعد فيها قعدة ساعة في الحمام لاني بعد. ما سربت العصير دخت وصفوت ولا هو هنا نايم فقت علي صوت صفوت
صفوت بزعيق :شهد اية الدم دة يا بت
شهد بتعب :صفوت انا تعبانة اوى
صفوت دخل علية الحمام
صفوت بقرف :في اية اية الدم دة
شهد بتعب :صفوت في حقنة هكتب اسمها هاتها بسرعة
صفوت بقرف :مشي هاتي
كتبت الاسم وصفوت اتصل بحد وجبها وانا ختها منة وعلاجت نفسي
بس الغريب اني نزفت اكتر كنت بتصفا حرفيا خىجت من الحمام وانا مش قدرة كنت بموت
صفوت بزهق:,اظن هتقولي سبني يومين صح
شهد بتعب :المفروض انا مش قدرة
صفوت :لا هو انهاردة بس عشان مش فاضي عندي تسليم بضاعة تعرفي يا بيت لو العملية دى نجحة هحط ليكي مليون جنية في البنك باسمك اقولك بصرحة كدة وشك حلو اوى وبصي بصة شهوانية يلا كان نفسي بس انا قلت بكرة يعني بكرة صفوت لم يوعد ميخلفش انا مشي اوعي تخرجي من هنا
شهد بتعب :هخرج ازي بس هو احنا مش في مركب وانت قلت اني احنا في وسط البحر
صفوت ؛,,ايوة صح المائة من كل ناحية هههههههههههه
شهد :صفوت ممكن ابقى اطلع فوق شوية
صفوت :,,ماشي وعندك اكل وشرب يكفيكي لحد ما ارجع صحيح انتي مكلتيش من اول امبارح عشان كدة هفتانة لالا دى غلط في حقي قوم كلي كدة وتقوتي انتي لسة هتتمتعي يا بت انا هطلبلك سمك وجمبري عشان تشدي حيلك
شهد: انا عوزة بيتزة بالجمبري والسيفود
صفوت: ايوة كدة انة هوزح. معتية علي الخط عمتا لو احتاجتي حاجة هتلقيها عندك.
هو مشي وانا مسكت فوني واصلت بكارم
شهد بعياط :كارم الحقني دى مش طبيعي يا كارم بيضربني عمال علي بطال
كارم :اكيد عملتي حاجة يا شهد
شهد بانهيار : والله ابدا يا كارم دي اغتصبني
كارم ببرود :عيب يا شهد تقولي كدة
شهد بكسوف :يا كارم دة قبل ما يعمل معاية اي حاجة بيضربني
كارم بيستعباط :عيب يا شهد كدة خدي ايناس معاكي فهميها
ايناس بتريقة:خير يا عروسة
شهد بيأس:مفيش حاجة اظاهر اني غلط في ارقم قولي لكارم اني يوم ما طلبت المساعدة منة عمل فيها عبيط مش مسمحاك يا ابن امي وابوية وقفات السكة وقعدة العيط
افتكرت معتز بس الفون فصل شحن دورة علي شاحن مفيش قعد اعيط وستسلمت لامر ربنا وعرفت اني خلص مفيش غير ربنا سندي وقلت يا رب يا رب حلها من عندك
😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥
الحلقة الثانية
ظلم الايام
صفوت فعلا مشي وانا لوحدى في المركب بس مستريحة جدا محدش بيضرب ولا يزعق فضلت في المركب ٣ ايام والأكل قارب يخلص بليل سمعت صوت طلعت لقيت رجالة بتحط صناديق
شهد بخوف:انتم مين
محدش رد
شهد بزعيق :,انا بكلمك انت و هو انتم مين وآية الصناديق دى
محدش رد وسبوني ومشيوة بس واحد وهو نازل علي مركب صغير قال :الباشا بيقول هيتأخر حبة متخافيش لو حصل حاجة عندك فون ممكن هيكلمك علية ولو حولتي تتصلي بية دولقتي مش هيرد عليكي عشان الفون استقبال وبس وايوة صح بيقول هو مش نسيكي حقك محفوظ وحاجة تاني انا هكون تحت امرك في اي لحظة تقدري ترني علية من الفون اللي سيبة الباشا دوسي رقم ١ انا هاجي علي طول وفي خدمة في اي حاجة وغمزلي بطريقة قزرة الصنديق دي فيها اكل وشرب وكل حاجة ممكن تحتاجيها انا وبصتلة بقرف ومشي وسبني
شهد بستغراب :ربنا يرحمه منك يا شيخ انت وهو عدة اسبوع وصفوت مرجعش ومرة وحدة بليل لقيت الباب بيخبط انا اترعبت اصل البحر بليل بيكون شكلة مرعب اوي
شهد بخوف :مين
الحارس :انا الحارس افتحي الباشا اتصال وعيزك
شهد فتحت الباب بسرعة وبخوف :الو صفوت انت فين انت سيبني لوحدى لية انا خايفة اوي يا صفوت ارجع بقة
صفوت بمرح : اية وحشتك عمتا متزعلش يا ستي وبعدين في شغل كتير اوي والله مش فاضي اعمل اية وشك حلو علية يا شهد كل ما اعمل صفقة يجلي غيرها والله مش فاضي خالص بس بكرة هكون عندك وحقك محفوظ طبعا
شهد :حق اية وزفت اية انا مش فهمة حاجة انا مرعوبة ارجع بقة حرام عليك
صفوت : خلص يا شهد اسكتي وبطلي زن قولت بكرة خلص يا بت
شهد: هو احنا مش مفروض في شهر العسل هو في عريس بيسيب عرستة في سهر العسل بردة
صفوت: لا طبعا بس اصل انا بصراحة كدة استغليت فرصة جوزنا وشهر عسلنا وكنت بسلم بضاعة بملايين فقلت لو البضاعة اتسلمت هروقك بس بقة بصراحة كدة جالي اكتر من صفقة علي وشك عشان كدة انتي حقك محفوظ
شهد بعصبية :انا مش عوزة حاجة يا اخي انا مرعوبة وانا لوحدي وكل شوية الرجالة اللي بتجيل حاجات وتاخد حاجات في نص اليل دي انا بترعب منهم شكلهم يرعب
صفوت : حد فيهم قرب منك
شهد: لا بس
صفوت: خلص يبقة تسكتي وتحطي جزمة في بقة اقفلي بقة ونكمل كلما لم ارجع وبعدين برن عليك الفون مقفول لية
شهد :فاصل شحن وبعدين انت بتنكلم معابة كدة لية
صفوت :خلص خلصنا ادي الفون للحارس هو هيتصرف سلام
شهد بزهق :الو الو صفوت تتتتتتتتتتتتتتت يا رب بقة
الحارس بصلي بطريقة وحشو اوي وخد الفون ومشي وسبني تاني يوم صفوت جة فعلا كان غريب اوي زي ما يكون متخدر سكران مش عرفة بس متغير
صفوت وهو بيحضنها وهو زي السكران :وحشتني يا شهد تعرفي انا حطيت في حسابك مبلغ كبير اوي هههههه بس بقة لزم تعوضني يلا يلا استعدي انا هخش اخد دش ورجع بسرعة عشان انتي وحشاني اوى دي انا جايب معاية حاجة هتعجبك اوى
دخلت غيرة هدومي وجهزت وهو طلع ماسك كرباج في ايدة وطبعا لزم كان يشربني العصير
صفوت وهو ماسك كاس في ايدة والايد التاتبة كاس عصير: خدي اشرب دة بسرعة عشان انتي وحشاني
شهد: مش عوزة اشرب حاجة
صفوت بسكر: هتشربي غصب عنك اشربي
شهد خدة الكاس وشربتة كلة صفوت فضل يضحك ولف جاب خاحة من الدرج ولفلي
صفوت وهو ماسك الكرباج وبيشاور بية :شفتي دة احلي من الحزام مئة مرة دورة علية كتير في السوق هههههه لحد ما لقيت ومرة وحدة نزعل علية ضرب وإهانة وكل ما صوت يضحك ويقول صوتي زيدة علي صوتك اوي كنت زي المتخدرة مش حسة بحاجة كل حاجة زي الحلم وعمل كدة بكل جبروت وعنف واغتصاب بعد فطرة قام وهو بيضحك كنت مابين الفوقان والتخدبر وقال:لا بجد انتي كل مرة بتبهرني بجد مش خسارة فيكي العقد دة خدى
ورمي علية عقد زى اي بنت رخيصة قمت من جنبة وانا حسة اني بنت من البنات الرخيصة وهو بيشدني تاني ويعذبني تاني وعمل كدة اكتر من مرة لحد تعب والله ما كنت بخس بحاحة غير اني بحلم لا دي كابوس
صفوت بتعب :ياااااااه كل مرة احلي من اللي قبلها مش بشبع منك ابدا يا شهد
شهد بزهق وقرف :صفوت انا عوزة ارجع زهقت من المركب دى
صفوة بقرف : بكرة رجعني خدي دول كدك الاقرف وش غم حد يسب شهر العسل ويرجع لاقرف
ورمي علية رزمة فلوس ااااااة من اللي انا فية ومن الإهانة
رجعنا البيت وفضلت في العذاب شهرين وانا مش عرفة اتكلم حد فون مهو واخد فوني مني لم سمعني بكلم معتز وبشتكي منة وبطلب من اخوية يطلقني منة
##فلاش باك ##
اول ما روحت شحنت الفون بتاعي ولاول ما شحن اتصلت بمعتز
شهد بعياط:الو معتز الحقني يا معتز صفوت مش طبيعي ابدا دي شاز يا معتز بيضربني كل شوية
معتز ببرود :عيب يا شهد دى جوزك عيب تقولي كدة
شهد بعياط:معتز والله زى ما بتكلم كدة دي مش طبيعي طلقني منة يا معتز انا تعبت جسمي اتشوه من اللي بيعملة فية
معتز بنفس البرود :شهد انا مش فاضي لدلع دة عيش يا شهد وقفلي عليكي بابك جوزك راجل كسيب مش مخليكي محتاجة حاجة وكل بيت في اللي مكفية وبعدين لو اطلقتي هتعيشي ازى مطلقة هيكون العين عليكي اكتر من الاول عيشي يا شهد ومتشتكيش تاني مغيش ست محترمة تقول علي جوزها كدة سلام
انا كنت متفجاء من اللي اخواتي بيقولة ومرة وحدة لقيت قلم علي وشي من صفوت
صفوت بعصبية :عوزة تطلقي عشان مشوه جسمك طب تعالي وانا هشوهك صح يا بنت الكلب وفضل يشتم فية بابشع الشتايم ويوصفني بقزر الاوصاف ومل دة وهو بيجرجرني علي السلم -( وكلم انت تتخيلة زي ما انتم عاوزين الشتيمة والافاظ )
اليوم دة كان اصعب يوم في العذاب ضرب وإهانة وصلة بية أنة طفي السجائر في جسمي والغريب أنة كان مبسوط اوى وبيضحك ومن بعدها خد الفون مني وعملة استقبال مكتش بقدر اتصل بحد خالص رضة وسكت وقفلت بابي علي نفسي زي ما اخواتي ما قالة
##باك##
عدة سنة علي جوزنا وصفوت كل يوم يبحترع عذاب شكل خلص اتعودة علي كدة خاص جسمي نحس وفعلا بقية مشوها وش سليم جسم مشوة في يوم دخل صفوت علية وهو متعصب اوي قومت وقغت مستعدية عشان هيقول العذاب النهاردة ازاي
صفوت بغضب :شهد مش وخدة بالك من حاجة
شهد بهدوء:لا حاجة اية يعني
صفوت عصبية :احنا بقلني سنة ولسة محملتيش انتي بتخديد حاجة لمنع الحمل
شهد بستغراب :ابدا والله وهعمل كدة ازاي وبعدين انا مش بخرج من البيت ابدا وانت عامل الفون استقبال هاخد ازي حاجة تمنع و
الحمل دي حتي الدلفري انت االي بتتصل وانت اللي بتستلم
صفوت بعصبية :امممممم طب قومي هنروح للدكتور يكشف عليكي ويشوف انتي متأخرة في الحمل لية
شهد بطاعة :حاضر
قومت ولبست وكنت طوع جدا
كنت بطوعة عشان عرفة اني مليش ضهر ولو سند وفعلا رحنا والدكتور قال مفيش اي مانع بس هي مسالت وقت مش اكتر
رجعنا البيت وانا خلص مبقتش قدرة خلص تعبت اصل صفوت وحنا برة متوصاش في الاهانة استعداد ليوم من العذاب الجديد انا كنت بفكر مع نفس اخلص من حياتي ازي افتح باب العرببة وارمي نفسي ولا اعمل اية اخلص من اللي انا فية دة زي قلت اروح لاخوية كارم يمكن لم يشوف جسمي يحس بعذابي ويطلقني منة وياريت ما رحت وحنا مروحين
شهد :صفوت ممكن نروح نزور كارم وايناس
صفوت : لية كان حد فيهم. سال عليكي يا###### وشتيمة وحشة بس ماشي نروح عشان متقوليش اني حبسك
كنت بسمع شتمتي ومش قدرة ارد هعمل اية وانا لوحدى احنا مشين لقيت بيت بابا منور
شهد بستغراب :استني يا صفوت بيت بابا منور
صفوت :ايوة ما كارم وايناس عيشين فية
شهد :بس دى بيتي وانا مش عوزة حد. يعيش فية
صفوت :يعني اية
شهد :انا عوزة البيت فاضي انت بعتلي البيت فاضي
صفوت :دى حاجة بتعتك انتي مدخلنيش بينك وبين اخوكي
شهد :طب نزلني
نزلت ودخلت البيت واول ما دخلنا
ايناس :لوووووووووووووو العرسان جم يا كارم لووووووووووووووو.
كارم بصحكة سماجة : اخيرايا شهد افتكرني اني ليكي اخ عمتا مبروك يا حبيبتي مبروك يا عريس
ايناس :شوفتي جيتي علي الجواز ازي بقيتي قمر يا بت .
شهد :عوزك يا كارم لو سمحت لوحدك
كارم :ومالة عن اذنك يا ابوة تسب
دخلنا اوضة نوم بابا وترميت في حضن اخوية
شهد بعياط~: شوف صفوت بيعمل اي يا كارم .بيعذبني يا كارم
وفتحت البلوزة وكشفت ضهري كان مشوة من الضرب ومن التعذيب وانا منهارة من العيط اترميت في حضن اخوية بس غريبة اوى اية دة كارم مخدنيش في حضنة انا بس اللي حضنها وهو وقف صنم كأن حد غريب علية
كارم بعدني عنة: شهد استحملي دى جوزك عيشي يا شهد انا لو في أيدي حاجة عهملها بس دى جوزك ويعمل معاكي اللي هو عوزة
اية الكلام الغريب اللي بقول اخوية معقول مصعبش علية وآية الكلام دة انا عرفة اني الجواز عشرة طيبة وكلمة حلوة ومعملة طيبة وحب واهتمام من الطرفين بس اية الكلام اللي كارم بيقولة بصيت لكارم وقلت يعين دة رايك اني دة عادي و مش هتساعدتي اني ارفع علية قضية خلع علي صفوت
كارم :لية ترفعي قاضية هو مقصر معاكي في حاجة معتقدش اظن اني بيتك مش ناقصة حاجة وانتي مش ناقصك حاجة
شهد بستغراب :طب واللي انت شفتة والعذاب اللي بحكي عنة كل دة اية انا بتهان واتشتم بابشع الالفاظ وانت بتقول مش ناقصني حاحة
كارم بهدوء غريب :حبيبتي اهدي كدة وحسبيها انتي لو اطلقتي هتعيشي ازى مطلقة كلام الناس مش هيسيبك في حالك اعقلي يا شهد وعيشي وقفلي عليكي باباك محدش فينا فاصي لمشكلك وسبني وخرج قعدة فكرت الكل بيتخلي عني اخواتي بيتخلو عنى عشان اية محدش فيهم يشيل مسؤوليتي الله يرحمك يا بابا وفكرة اني لزم اخد حقي منهم قمت مسحت دمعي وخرجة ليهم وعلي وشي ابتسامة انتقام من الكل
شهد وبكل برود :ممكن اعرف يا كارم اللي مقعدك في البيتي
كارم بستغراب :بيتك دي بيت أبوية ولية فية
شهد ببرود :لا ملكش حاجة انا صحبة البيت اتفضل خد مراتك ومتقعدش هنا ممكن
كارم بغضب :في يا صفوت انت مش ليك كلمة علي مراتك ولا اية مش انت اللي قلت عقدة في البيت
صفوت برتباك :ايوة قلت بس انتم اخوات مع بعض انا مش لية دعوة وبعدين صحبة البيت مش موفقة انا مقدرش اتكلم
ايناس بعصبية :في اية يا بت مالك نفشة ريشك كدة في اية يا صفوت مش قادر تكسر مراتك انا اكسرها وراحة قيمة وكانت هتشدني كان شعري انا دخلت في حضن صفوت
حسيت اني دى فرصتي قلت زى ما هما بيعملوا انا هعمل قربت من صفوت اوى ولعب في زراير القيص وعملت نفيس بعيط
شفت يا صفوت اختك عوزة تمد اديها علية وتضربني
صفوت بتوتر :بس ايناس اسكتى دول اخوات مع بعض ملكيش دعوة انت متدخليش في وسطيهم
كارم بغضب :ولو ما خرجتش يا بنت امي وابوية هتعملي اية
انا استغليت الموقف اكتر وقربت من صفوت اكتر وعملت حركة صفوت بس اللي يعرفها وهمست في ودانة :عاوز تتمتع اوى وتعمل كل حاجة بمزاج عالي اوى خروجهم من هنا ومن العمارة وانا تحت امرك
كان غي مرة. وخو بيعذبني اتعورة والجرح لسة جديد صفوت كان مسكني من عند الجرح داس علية اوي انا اتوجعت هو البسط اوي وبصلي
صفوت بشهوة وبنفس الهمس :و لو معحبنتش
شهد الم. بهمس :متنفذ غير لم يعجبك وعملت حركة صفوت ببتجنن لم اعملها اتفقنا
صفوت بشهوة :من عيني بس هعمل اي حاجة
شهد الم لانة كان بيدوس زيادة علي الجرح. :كل اللي انت عوزة اعملة وانا مش هعترض ابدا
صفوت بابتسام بشهوانية :كارم انا بجد مش عرف اقول اية بس هي عندها حق هي القانون معها خلص يا ايناس وانت يا كارم ادامك اسبوع تسيب البيت والشقة عشان انا عوزها
وخدني وخرج مستناش حد فيهم يتكلم روحت كنت بنفذ كل حاجة يقول عليها لحد ما هو خلص مبقاش قادر تعبت مع اني كنت زي المتخدرة بس كنت قرفانة اوي من نفسي
صفوت بتعب :خدى.دول ليكي غير الفلوس اللي هحطها باسمك في البنك بس كل مرة من دة عجبتني اوى انهاردة اوى تعالي
بعد أيام من العذاب والقرف من نفسي صفوت سافر وغاب كتير مكنش هممني غيابة كنت بيرح جسمي من العذاب استعداد لعذاب جديد لم يرجع وفي صفقة مشبوهة من بتوع اضرب بنار مات كنت قعدة في الصالة بتفرج علي التليفزبون ما انا معنديش نت كان بيخاف اتواصل مع اي حد واطلب مساعد اي حد مكنش فية غير التلفزبون كنت قعدة وبقلب في التلفزيون ولقيت الباب بيتكسر اتخضيت
دخل ظباط وعساكر كتير
ظابط: فتشو البيت وهاتي كل حاجة واقبضة علي اي حد
شهد بخوف: ههو في اية انا معملتش حاجة
الظابط: اخرسي يا بنت انتي مين بقة عشقت صفوت
شهد برعب : لا انا مراتة هو فين
الظابط: مات اضرب بالرصاص ومات
مكنتش عرفة افرح ولا احزن بس كان احساس غريب خلص مفيش عذاب تاني جسمي هيستريح من العذاب فوقت علي ايد العسكري وهو بيشدني من ايدي
العسكري: قدامي يا روح امك.
شهدبخوف: ااانا معرفش حاجة ونبي سبني
الظابط: انجري يا ختي
خدني علي القسم وانا دخلة شوفت كل الرجالة اللي كنت بشفهم مع صفوت كنت منهارة وقفت حنبهم وانا مرعوبة منهم حبة ودخلت للظابط
الظابط: اللي هيسعدني ويعترف علي مكان المخدرات اللي مخزنها صفوت هعتبرة شاهد. مالك وهيطلع منها
محدش التكلم بس انا قولت: لوسمحت انا معرفش حاجة عن عن اللي بتقولة دة ارجوك انا عوزة اتصل باخوية
الظابط: انتي بقة البت بتاعة صفوت ولاعشقتة انتي هتعملي فيها شريفة.يا روح امك
شهد بدمع:ااااانا مش عشيقة صفوت انا مراتة ووالله معرفش حاجة عن اللي بتقولة دة اااانا كنت اعرف انة بيتاجر في المخدرات بس معرفش بيحطها فين .
الظابط. قام ومسكني من طرحتي وضربني قلم: قالو للحرامي احلف اعترفي احسلك ووعد.مني هعتبرك شاهد
شهد بنهيار:ورحم بابا معرف حاجة حتي اسالهم الظابط زقني وقعت تحت رجلبهم: حد فيكم يعرف البت دي
الكل: لا محدش يعرفها اول مرة نشفها
مع. انهم. شفوني كتير مع صفوت بس محدش قال حاجة
واحد. منهم قال: انا اعرفها يا باشا دي مرات الباشا الكبير الله يرحمة بس ملهاش دعوة باي حاجة
الظابط: يعني مكناش بتستلم ولا توزع ولا سلم بضاعة معاكم
الكل: لا هي كان اخرها تطلب مني اي حد فينا اكل يعني حاجات السوق مش اكتر حتي هي مكنتش بتظهر الباشا هو اللي كان بيدينا الورقة بالطلبات
الظابط. بصلي وانا منهارة من العياط ومتكومة في ركن الاوضة : هنشوف
شهد بعياط: لو سمحت انا عاوزة اكلم اخوية ممكن
الظابط: من حقك ادني الفون اتصلت بكارم اللي اتهرب مني وخاف يجي يخدني
شهد. بحزم بعد ما كارم رفض يجي: ششششكرا لحضرتك وقعد. علي الارض وانا نفس افوق من الكابوس دة
الظابط قرب مني: متقلقيش واضح من شكلك انك متعرفيش حاجة وكلام رجالة صفوت في صفك اكيد النيابة هطلعك منها
سهد بعياط.: والله العظيم معرف حاجة عن. صفوت كان يوم اسود يوم ما اخوتي رومي لية انا كنت ممرضة عمليات
الظابط.: طب اهدي انا اسف عشان ضربتك انا مش هنزلك الحجز. هخليكي هنا
شهد: شكرا لحضرتك
وفعلا فضلت قعدة لحد. الصبح تاني يوم النيابة جتة واتعرضة عليها وكل كلام رجالة صفوت كان في صلحي الكل اكد اني معرفش حاجة
وكيل النيابة: -مدام شهد احنا اسفين بس طبعا حضرتك مقدرة الموقف
شهد.: حححصل خير اااانا دلوقتي اقدر اخرج
وكيل النيابة: اكيد بس مش هتقدري تقعدي في البيت بتع صفوت لانة الحكومة صدرة كل حاجة ملك صفوت
شهد: ييعني مشهد اخد هدومي من هناك
وكيل النيابة: لا طبعا انا هعمل تصربح انك. تدخلي تاخد كل حاجة تخصك.
شهد: شكرا لحضرتك.
وكيل النيابة: احنا اللي اسفين. اتفضلي
خرجة من القسم وانا مش عرفة افكر انا بقيت أرملة وصلت البيت واخدة كل حاجة تخصني لميت هدومي كلها ورحت بيت بابا اصل الحكومة صدرة كل فلوس المرحوم الحمدالله سبو فلوس اللي كان بيحطها في البنك لية اول ما روحت اتصلت بمعتز مهو اخوية الكبير بردة
شهد: الو معتز شوف اللي كارم عملة معاية
معتز: شهد حبيبتي البقاء للة يا خبيبتي عرفت والله انا زعلت اوي علي صفوت معلش مقدرتش انزل بس هحاول انزل ها بقة يا ستي هتعملي اية بالفلوس اللي صفوت سبها دي سايب كتير مقلتيش ساب كام انا من رايي تعمل مشروع كبير وانا عندي حت فكرة هتكسبك.دهب
شهد:معتز انا بكلمك في ابة وانت بتقول اية كارم اخوك سبني لوحدي في النيابة وجاش يشوف مالي لم اتصلت بية
معتز:انتي عرفة كارم طول عمرة مش بيعرف يتصرف ها بقة مقلتيش صفوت ساب اية وكام
شهد.:اطمن يا معتز الحكومة خدة كل حاجة ملك صفوت انا رجعت علي الحديدة محلتيش غير معاش بابا ومرتبي دي لو رجعت شغلي بعد.اللي حصل
معتز:يعني اية انتي معكيش حاجة خالص
شهد: ايوة وحمد ربنا اني كل حاجة ملك صفوت خدتها الحكومة لانها فلوس حرام يا معتز
معتز: يعني انتي
شهد بمكر : علي الحديدة دي كنت هتصل بيك تبعد فلوس لحد ما اصرف معاش بابا
مهتز:والله يا شهد انا مديون ومعيش اسف يا شهد لزم اقغل
شهد:معتز انا اللي بقلك متتصلش بية واسفة اني افتكرة انك.ممكن تكون سندي انت واخوك
قفلت مع معتز وانا حزبنة وخد قرار اني هعشت في بيت بابا لوحد بعدها عرفت اني كارم ومراتة اطلقة ايناس ضحكت علي كارم وخدة منة فلوس واطلقت رفعة علية قضية خلع ومسكت مكان اخوها وكارم عيش لوحدة بصراحة مصعبش علية اصل عرف بعد كدة ان ايناس كانت شريكة صفوت في كل حاجة وكارم كان عارف وساكت وكمان كارم مصعبش علية عشان كنت بحكي كل حاجة بتحصل بيني انا والمرحوم وهو يرد ويقول عيشي وارضي بنصيبك لا ومراتة تقول يختي هو حد.طايل وهو كأن مش اخوية اللي بكلمة ولا بشتكي لية فعلا البنت بعد ابوها ضهرها مكسور وعدة شهر لا اتنين لا تلاتة ومحدش من اخواتي سال علية حتي بالتليفون ولا حتي عرفة عيشة ولا ميتة وفي اخر الشهر الرابع يعني قبل ما تخلص عدتي بحوالي 10او 15يوم
في يوم بليل كنت قعدة وبتكلم مع حد.من صحابي عشان ارجع شغلي لقيت باب البيت بيخبط
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
يا ترى مين بيخبط ؟؟
وياترى هيحصل اية اشهد ؟؟
الحلقه الثالثه
ظلم الايام
بليل كنت قعدة بتفرج علي التلفزيون بعد ما كلمت حد من صحابي يكلم الدكتور امين اللي كنت بشتغل معى اني ارجع الشغل تاني والباب خبط رحت افتح لقيت معتز اخوية
شهد بدهشة :معتز حمدالله على السلامه اتفضل عشان من شافك اية اللي فكرك بية
معتز سماجة وببرود :اللة يسلمك يا حبيبتي والله انا لسة جي من المطار علي طول وبعدين انتي علي طول في بالي وبعدين حد ينسة اختة بردة انتي عمل اية وعايشة ازي
شهد بستغراب : اممم انا كويس ولدك عملين اية جم معاك
معتز بنفس البرود :بيسلمة عليك وبعتين هداية كتير اوي بس للاسف هما هناك انا نزلت عشان اطمن عليكي والله البت لسة زي ما هو ريحة بابا وماما لسة فية الله يرحمهم
شهد بدهشة :, الله يرحمهم اتعشيت
معتز :ايوة اكلت في الطيارة أنا تعبان محتاج اريح انا داخل اوضتي انام
شهد بستغراب بصية برة البيت :اتفضل اوضتك زى ما هي خش نام فيها هي فين شنط يا معتز
معتز: ها لا انا مجبتش شنط علي اية اشيل وادفع وزن زيادة علي الشنط. انا جبت معاية كم غير
شهد: هه طب خش نام والصبح نتكلم
وفعلا دخل ينام وأصبح لقيتة محضر الفطار لينا انا وهو انا مستغربتش بس اتاكدة من اللي في دماغي اصل عرفة معتز كويس انا عرفت اني اكيد في حاجة معتز عوزها اصل هو دة طبع معتز من زمان لف والدوران بتاع مصلحته
معتز ببتسامة :صحيت بدري وقلت اعمل فطار زى زمان لاختي حبيبتي فكرة يا شهد
شهد بستغراب: اممممم طبعا فكرة جدا مكنتش بتعمل حاجة الا لم تكون محتاج فلوس من بابا أو عاوز تاخد من حد فينا فلوسة عشان تعمل بية مصلحة صح يا معتز وبصيت في عينة اوى معتز انت جيت لية
معتز بتوتر :ابدا وحشتني قلت اجي اشوفك انتي وكارم الا صحيح اية اخبار كارم
شهد بدهشة : وحشتك ازى يعني دى يا معتز انت مجتش لم ابوك تعب ولا حتي جيت تاخد عزة هبقة وحشتك ازي عيب يا معتز انا اختك الصغيرة بس فهماك كويس قول طلباتك علي طول من غير لف ولا دوران
معتز تهرب : بردة مردتيش يا. شهد فين كارم واية اخبارة
شهد بدهشة اكتر : كارم معرفش هو اصل من يوم موت صفوت محدش يعرف عنة حاجة
مفيش ثواني ولقيت الباب بيخبط وفتحت مكنتش مستغربة اتفضل يا كارم
معتز قام وحضن كارم :كارم عامل اية وحشتني
كارم ببرود : الحمدالله ازيك يا شهد عمل اية كدة بردة مبتساليش علي اخوكي
شهد بدهشة: انا كويسة جدا بس موضوع اني مبسالش دة غريب هو مين فين الراجل
كارم: والله مشاغل جدا
معتز : والله واتجمعنا تاني وحشتوني جدا اقعد يا كارم افطر دا انا اللي عامل
وفعلا قعدنا نفطر بس انا كنت ببص لكل واحد فيهم لاني فهم معتز بيخطط لحاجة وجايب كارم عشان يخوفني بس انا مش هخاف ولزم اقف في وشك كل واحد فيهم انا مش ضعيفة
معتز: شهد انتي العدة بتعتك هتخلص امتة
شهد بدهشة :كمان عشرة أيام لية
معتز ببرود: بصراحة أنا جايب ليكي عريس لقطة
شهد بستغراب:عريس لقطة قول وشجني ياااا......... اخوية
معتز :دى صاحب الشغل ومحترم أوى وكمان غني جدا ومحتاج حد يرعية
شهد.: اقصدك محتاج ممرضة
معتز: مش بظبط بس هو يعني قعيد ومحتاج ممرضة شاطرة
زيك هو لم عرض الموضوع علي موظفين الشركة انا رشحتك علي طول هو كان عاوز ممرضة بس عشان عرفك كويس بتختفي من ربنا قولت لا لزم. يتجوزك لان طبعا هيكون في مساعدة في كل حاجة وانتي فهمة
كارم ببرود:و اظن وحدة بظروفك دى تقبل باي حد والراجل كتر خيرة انة وافق يتجوزك وانتي ارملة ويعني متزعليش مني مش حلوة
شهد بنفس بردهم :بس انا مش عوزة اتجوز
معتز ببرود:شهد يا حبيبتي لزم توفقي عشان خاطري وفقي وقفي جنبي انا وعد. الراجل انك هتتجوزية وهيدفع مهر كبير هيعوضك عن اللي ضاع من صفوت دي غير الشبكة طبعا وغير كدة انتي مش هتعيشي هنا لا انتي هتسافري برة
شهد بستغراب:وعدة مين و باي حق تاخد قرار نيابة عني انت ازي تعمل كدة
معتز بسزاجة :بحق اني الأخوية ومسؤول عنك وبعدين مينفعش تعيشي لوحدك كدة وانتي أرملة الناس تقول علينا اية
كارم بغضب :فعلا الناس مش هتيسبك في حالك يا شهد وبعدين احنا رجالة مش هنسمح انك تخرجي وتروحي وتجي لوحدك والناس تجيب في سرتك انا قتلك يا شهد ولا تحطي راسي انا واخوكي في الطين
معتز. بهدوء :لالا يا كارم شهد شاطرة هتوافق عشان مش هيهون عليها اني حد فينا يتسجن مش كدة يا شهد يا حبيبتي
شهد بتحدي :لا مش موفقة انا حرة في نفسي وجواز مش هتجوز مش كفابة صفوت واللي عملة فية وانا مش مسؤولة عن غلط حد فيكم ولا عشان انقذ حد فيكم اضحي بنفسي لا كفاية كدة بقة كل واحد فيكم مسؤول عن نفسة وبعدين انا مالي ما تتسجن وآية اللي هيسجنك يا معتز
مرة وحدة لقيت معتز اتغير وبقة انسان غريب علية جاب العصبية دة والشر دة من فين معرفش وقام وقف لدرجة التربيزة وقعت ومسكني من شعري جامد اوى
معتز بشر :اسمعي يا بت انتي بعد عشر ايام هخلي تميم يجي ويكتب عليكي والا هدفنك جنب ابوكي انا مش هتسجن عشان خاطرك
كارم بعصبية :مش حتة عيلة هضيع مننا الفلوس دى كلها مش كفاية بغباءك ضيعتي فلوس صفوت
شهد بعياط :فلوس اية انتم بتبعوني يا كارم فينيك يا بابا الحقني يا بابا ولدك بيبعوني اهون عليك يا معتز انا اختك اللي كانت باديك مصرفها انا اختك يا كارم لية كدة
كارم بغضب :معتز البت دي ملهاش خروج من هنا انت اجازتك هتخلص امتة
معتز ببرود :لا متخفش تميم صاحب الشغل وقال خليك زي متحب عشان العروسة
شهد بعياط :ابوس ايدك انت وهو انا ممكن اتنازل عن الفلوس اللي في البنك بس مش عوزة اتجوز واسافر طب سبوني واعتبروني اني مت معتز انا اتعذبت كتير من صفوت اسال كارم
كارم مسكني من شعري ودخلني اوضة كنا بنخزن فيها حاجات وقفة علية
كارم :هتقعدي هنا لحد العدة ما تخلص وبعدها نكتب مسمعش بقة صوتك فهمى لكسر عضمك
عد ايام كتير كانو بيجيبو اكل وشرب فاخر جدا ومكنتش بعد الايام من الحزن علي حالي وعلي اخواتي اللي بيبعة اختهم لوحد متعرفهوش شكلة معرفش سنة كام معرفش اي حاجة عنة فيوم الباب اتفتح
معتز بغضب :يلا قومي عشان كتب الكتاب
شهد بعياط :عشان خاطري يا معتز طب بلاش عشان خاطري عشان خاطر بابا ورحمة بابا وماما متعملش كدة انا اختك
ولا كأن في حد بيتكلم خدني علي اوضة بابا
معتز ببرود:خشي خدي دش وغيري في فستاني علي السرير البسي وحطي حبت مكياج واخرجي الراجل قاعد في الجنينة يلا اخلصي واعملي حسابك لو حولتي بس ترفضي مش هتردد لحظة في قتلك ومش هاخد فيكي ثواني هلبسك تهمة
دخلت اوضتي وانا مزهولة من اللي بيحصل بقيت اقول اكيد انا بحلم وهصحي من النوم هلقي بابا واخواتي
قعد اضرب في نفسي ومسكت دبوس وشكيت نفسي عشان اقنع نفسي اني في حلم بس لا انا في علم خلص اتاكدة اني لوحدي محدش جنبي حتي اخواتي بعوني فكرت وانا في البانيو لزم اخد حقي منهم قمت ولبست اي حاجة وفتحت الشباك بس لقيت حديد بصيت من الباب ملقتش حد وافق خرجة جري بس لقيت كارم قعد علي باب البيت
كارم: متحوليش كل الشبابيك محطوط عليها حديد معتز عمل حساب كل دة خشي البيس واخلصي بدل ما هتندمي
معتز كان داخل يشفني: اية في اية انتي لسة ملبستيش ادخلي البيس احسنلك
دخات تاني وانا كلي ياس لبست وحطيت ميكب وخرجت لقيت المأذون وجنبة شاب صغير باين علية أنة محترم بصية علية بس معتز قال انة محتاج ممرضة اكيد مش هو دة العريس
سالت كارم
شهد :هو دا العريس
كارم : لا دى الاستاذ فهد شريك تميم و إخوة مصري عايش هنا الوكيل بتعة عشان هو. مش قادر ينزل
شهد بتنهدة :ماشي يعني هو شريكة ولا إخوة
كارم : لا اخو تميم وشريك في مجموعة الشركات اية عينك زاغة علية
بصتة من فوق لتحت وقعدة لوحدي وبعد تاما الإجراءات فهد قعد معاية .
فهد بيتكلم بقرف : اسمك شهد
شهد: ايوة
فهد: اسمعي كويس تميم اخوية عندة ٣٥سنة شاب انا الصغير منة بابا عندى مجموعة شركات تميم اختار أنة يمسك شركات اللي برة وانا الشركات اللي هنا من حولي ٤ستنين تميم اتعرض لحادث كبير الدكاترة فقضة الامل في أنة. يعيش عشان دخل في غيبوبة لمدة سنة كاملة هو لم عمل الحادث ضهرة اتكسر ودة اتسبب في شلل رباعي يعني ايدة ورحلة مش بيتحركة وكمان حصل ضعف جنسي فاخوية مش عاوز زوجة اد مهو عاوز ممرضة في الفطرة الأخيرة بقة عصبي اوى اوى محدش بيستحملة طبعا احنا قلنا جواز عشان طبعا لم ياخد دش ولا اي حاجة ميكنش في حرام ولا حاجة
شهد بحزن :يعني المطلوب مني اني اكون ممرضة مش اكتر صح كدة
فهد بنفس قرف :مظبوط كدة واي حاجة هتطلبيها انا تحت امرك بس المهم عندى اخوية ورحتة
شهد بحزن :متقلقش انت اصلا ممرضة عمليات وبفهم كويس في الحاجات دة ممكن سؤال
فهد :طبعا افضلي
شهد :هو الاستاذ تميم عايش فين وممكن اعرف حالتة كويس واطلع علي الاشعة
فهد:في دبي عشان هناك الشركة الأم وطبعا لم نوصل هتعرفي الحالة وتشغي تاريخة المرضي وهتشوفي كل حاجة تخص تميم وكبعا هتقبلي الدكتور المعالج اي سؤال تاني انا تحت امرك
شهد :لا مفيش حلا استاذ. فهد انا موفقة علي اني اكون ممرضة لاخوك وبس لكن كزوجة لا
فهد وهو بيبص من فوق لتحت :هو دى اللي انا عوزة انا نسيت صحيح مهرك تحبي تخدية ولا نعمل بية حساب
معتز باسرع :لا انا هخدة
شهد بتحدي :لا يا استاذ فهد اعمل بية حساب جديد عشان انا. عندي حساب بس انا مش عوزة الحساب دة فلو سمحت اعمل بمهري حساب جديد وهو السفر امتة
فهد بستغراب :بكر انشاء الله الساعة ٧مساء طبعا الشبكة اللي تعجبك هتلقيها تحت امرك
شهد: انا مش عوزه حاجة بس في حاجة لم اخوك يخف ويرجع زي الاول يطلقني وانا متنزالة عن اي حاجة لية
فهد: بس انا هوزك تعرفي اني تميم مش هيخف لان الضهر مكسور
شهد بحزن :تمام انا بس بفهم حضرتك كمان انا بس يستأذن حضرتك انا بكرة هخرجة انا واخواتي مشوار لو تسمح
فهد بستغراب اكتر .:اتفضلي بس انا مش جوزك عشان تستاذني مني
شهد بحزن :بس انت وكيل جوزي فلزم احترم حضرتك لحد ما تودني لجوزى بابا علمني كدة الله يرحمة
فهد بدهشة :تمام بكرة انشاء الله يكون حسابك في البنك اتعمل وهيتحط فية مهرك وكمان تمن شبكتك تحبي اي مبالغ تاني صحيح في زى راتب شهري لكي هو مش راتب لا هو مصروف تحبي يكون تحت امرك ولا نحطة في حسابك
شهد بحزن شديد :راتب كتر خيرك
فهد حس أنة جرحها :,انت اسف والله مش قصدي دة مصروف لكي عشان لو تحبي تشتري فستان اي حاجة عجبتك والله انا اسف خني التعبير انا اسف
شهد بابتسامة حزن :ولا يهمك اصلا دي شغلي ولزم اخد علية اجر ممكن يتحط في حسابي
فهد :تمام استاذن انا بقة واشوفك بكرة في المطار انتي ومعتز اتشرفت يا استاذ كارم
كارم :انا لية الشرف والله
فهد طلع من جيلة فون :عن اذنكم وبص نحيتي لو عزتي اي حاجة دة فون لكي علية رقمي تقدري تتصلي في اي وقت سلام عليكم
مشي فهد وانا قعدة حزينة علي كل اللي بيحصل من صفوت لتميم يا قلبي لا تحزن لقيت اخواتي
كارم :اية يا شهد مالك دي حتي هتشتغلي الشغلة اللي بتحبها
معتز :لا وكمان فلوس ملهاش عدد هتكون تحت امرك وغير كدة تميم دة اغني واحد في عيلة دة وانت بقة و شطرتك تخلية يكتب اللي انتي عوزه بس متنسنيناش
كام: المفروض بقة تحلي لكل واحد فينا بقة
شهد بحزن علي حال إخوتها :بكرة انشاء الله هنروح البنك هحاول كل فلوس صفوت اللي كان بيكتبها لية تمن تعذبي لكل واحد فيكم حالا عليكم ومن اللحظة دة محدش فيكم يسأل اختي فين وعتبروني مت وعيط الله يرحمك يا بابا تاني يوم فعلا
رحنا البنك وطلع صفوت حاطط مبالغ كبيرة اوى باسمي بصراحة أنا انزلت عنها لكارم ومعتز بس مدير البنك قال إني في خازنة باسمي
دخلت شفتها لقيت فيها ورقة من صفوت
((صفوت :عارف مش هتصدقني بس والله اللي الا حسن من الكل انا حبيتك ومش من يوم ما اتجوزتك لا من يوم جواز كارم وايناس والله اللي بعملة فيكي غصب عني دى مرض ربنا ابتلني بية بس والله لم كنت بسببك كنت بندم علي اللي بعملة فيكي متزعليش مني يا شهد عوزك تسمحني وحيات رحمة عمي مصطفي تسمحني انا بحبك اوى يا شهد تعرفي معرفتي طعم الحب غير معاكي انتي انا كنت بتعلاج عشانك عمرى ما في جواز من الجوازات السابقة كنت بهتم خلفت ولا لا بس كنت عاوز اخلف منك انتي يا شهد كل الدهب اللي في الخزنة بتعك انتي شبكتك عارف انك مش عوزة حاجة مني بس والله العظيم دي دهب امي الله يرحمها يعني فلوسة حلال وفي الختام بقول بحبك يا شهد الروح والقلب ))
إن بقيت محتارة مش عرفة اعمل اية انا كنت عرفة اني فلوس صفوت حرام عشان كدة مجتش جنبها خالص وكنت بصرف من فلوس إيراد العمارة بس الدهب دة انا مش عرفة اعمل اية قفلت الخازنة ومشيت بليل فعلا فهد جة وخدني انا ومعتز علي المطار بس اية دة انا شهد الممرضة يحصل معاية كدة مش ممكن في اول ما جة فهد.اخو تميم كنت بحضر شنطتي والباب خبط فتحت لقيت واحد زي الباب
الراحل: الهانم جهزة فهد باشا مستني برة
شهد:ايوة جهزة ثواني هتمم علي باقي البيت واخرج
الحارس:تحت مرك يا هاتم فهد.باشا بيقول لحضرتك متحبيش معاكي حاجة هو مجهز كل حاجة تخص حضرتك
شهد:تمام.اتفضل
معتز بص للحارس:خد الشنط دي
الحارس بص لمعتز وقال:الهانم تحب اني اسعادة فهد. باشا قال اللي الهانم تقول علية يتعمل من غير نقاش
شهد بصية لمعتز.: معلش خد شنط البشمهندس بس متخايهاش معاية خلية لوحدة
الحارس نفذ من غير نقاش خرجة ولا كاني ملكة ركبت عربية ولا في الاحلام عربية من اللي بنشفها في التليفزيون اللي هي طويلة دة (ليموزين )
فهد: حد ديقك يا شهد. هانم.
شهد: لا ابدا
فهد. شاور الحرس انهم يامنة البيت ويحصلة وصلنا المطار مش ممكن انا
بخش من بابا كبار الزوار لا وكمان طيارة خاصة لا وكمان بتعامل زي اي بنت ناس اغنية لا زي ما اكون ملكة موقفتش في اي حاجة كل حاجة كنت متخضرة في المطار المهم طلعت الطيارة اية دة مش ممكن انا هركب الطيارة دي دي طيارة خاصة بصية لقيت معتز راكب معنا بس بعيد عني مع الحرس ووصلنا ولسة المفاحة واضحة علي وشي لا كدة كتير اوي مش معقول اية الجمال دة قصر ولا في الاحلام كنت مزهولة من المنظر ومن اللي انا فية اية دة مش معقول كل دي شنط نزات من العربيات
فهد.: طلعة شنط للجناح بتعها الهانم
الكل نفذ من غير نقاش
شهد: بس انا مجبتش حاجة معاية
فهد: كل حاجة لزم تكون جديدة تليق بتميم الالفي ومش عاوز اي نقاش بعد. كدة
دخلنا القصر كان في استقبلي انا وفهد ست كبيرة يعني عندها ٥٥سنة استقبلني بكل تكبر
فهد فتح.ايدة وحضنها :معقول دولت هانم بزات نفسها مستنية وفي استقبالي دي انا كدة محظوظ جدا دى لزم تتكتب في التاريخ
دولت وهي بتحضنة :بس يا ولد حمدالله بالسلامه ياقلبي وحشتني يا فهد وبصت نحيتيهي دى مرات تميم الممرضة
فهد :ماما لو سمحتي
دولت :ولد عيب من امتة وانت بتقول ماما انا لسة صغيرة
فهد ابتسم وباس راسها :اسف دولت هانم طبعا انتي عمرك.ما هتكبري يا حبيتي بس دى مرات تميم يا ماما.يعني
دولت : ماشي مهم هي مش بتفرق كتير المهم تميم حد يرعية ويكون مستريح
شهد بحترام :متقلقيش حضرتك يا هانم انا اصلا ممرضة وبحب شغلي وانشاء الله هتشوفي تغير في حالة تميم بية
دولت وهي بتبص من فوق لتحت :,كويس جدا دلوقتي تطلعي تستريحي وبليل ممكن تميم يشوفك فهد وصلها للجناح بتعها وفهمها القانون هنا
فهد :,حاضر انتي خارحة
دولت: يعني محتاج. حاجة
فهد: ابدا كنت محتاج اقعد. معاكي
دولت: اكل و استريح ولم ارجع من المقابلة هنسهر مع بعض
فهد: تمام اتفضلي يا شهد وحنا طلعين شهد متزعلش من ماما هي طبعها كدة مش بتحب حد يقول ليها ماما هي مش امي تميم هي امي انا وبس عشان. مامت تميم مات وماما هي اللي ربتة تميم مش عوزك تزعلي منها هي طيبة والله
شهد بحترام :استاذ فهد انا هنا عشان اخوك وبس انا هعمل شغلي وبس يعني حضرتك ممكن تعتبرني من الشغالين هنا زي ما انفقنا الممرضة بتاعة تميم بية وبس
فهد بستغراب :لا طبعا مينفعش انتي مرات تميم متقليش كدة تاني لان كل اللي في القصر عرف انك. مرات تميم
بصراحة أنا حسيت براحة في كلام فهد افتكرت اني خالص الدنيا ضحكت لية وهعيش بقة ايوة مش زوج وزوجة بس احسن من العذاب اللي كنت عيشة فية دخلت الاوضة وكانت ولا في الخيال كنت تعبانة جدا دخلت ادور علي الحمام. لحد. ما لقيتةو يالهوى اية دة حمام ولا ملعب المهم خد. شور ودخلت انام و بليل نزلت
دولت بقرف :صح النوم اية فكرة نفسك فعلا عروسة
شهد بحترام :اسفة يا فندم كنت تعبانة اوى مش هتحصل تاني
فهد :يلا عشان تتعشي انتي مكلتيش حاجة من الصبح
فعلا اتعشيت كنت. جعانة جدا بعد العشاء فهد خدني لتميم شاب زي الورد بس يا خسارة مش بيتحرك خالص راسة بس هي اللي بتتحرك
فهد بحب :تميم حبيبي عامل اية
تميم بزعل :فهد وحشتني لسة فاكر اني ليك اخ
فهد: حبييي اسف بس انت عارف الشغل كتير وانا لوحدي انت صختك عملة اية
,تميم: زى ما انت شايف مشلول محدش بيسأل فية.حتي انت يا فهد مش بتسأل
فهد. بحزن :تميم حبيبي انا واللة الفطرة اللي فاتت كنت مشغول جدا انت عارف الشغل والسوق مش بيرحم بس هقعد معاك فطرة طويلة متزعلش مني
تميم وهو بيبص نحيتي :,لا يا حبيبي مش زعلتن انا عارف ربنا يفويك ,فهد مين دي
فهد بتوتر :دى شهد مراتك والممرضة بتعتك
تميم بزعيق :نعم مراتي مين يعني اية مراتي انت اكيد مجنون فهد يعني اية مراتي
فهد :لا مش مجنون انت محتاج حد يسعدك في كل حاجة ومينفعش لزم تكون مراتك يا امة ممرض راجل وانت رافض يبقة مفيش غير انك تتجوز
تمتم بزعيق :فهد انت عارف كل حاجة
فهد :,وهي فهمة ومش عوزة اي حقوق منك حتي اسالها كدة
شهد :استاذ تميم ممكن تهدى انا فعلا مش عوزة منك اي حاجة انا هنا بس مجرد ممرضة
تميم بعصبية :انا مسالتش عشان تتكلمي غوري من وشي ارجعي مطرح ما جيتي
فهد بجدية :تميم كدة ما ينفعش انت محتاجها يا تميم عشان خاطري
تميم بغضب شديد :خلص مبقاش لية كلمة عشان عاجز من كل حاجة
شهد بهدوء :طب ممكن اعرف انت اية اللي يريحك وانا هعملة ومش عوزتي لية مع اني شيفة عكس كدة
تميم بغضب :انتي تخرسي خالص وتغوري من وشي وترجعي مطرح ما جاتي انا مطلبتش رايك
شهد :استاذ فهد ممكن تسبني حبة مع تميم بية
فهد بقلق :ماشي بس
شهد: لو سمحت
تميم بغضب :انتي مش بتفهمي بقول برة برة بررررررررة
دولت كانت دخلت :في اية يا تميم بتزعق لية وانتي بتخليى يتعصب لية هو انتي مش غرفة اني العصبية غلط علية
شهد :انا معملتش حاجة حضرتك انا بس كنت عوزة اكون مع جوزي نتكلم مع بعض ونتعرف علي بعض مش اكتر
دولت :تميم يا حبيبي اسمع منها ولو مش عجبتك نرجعها مطرح ما جت
تميم بغضب :حاضر حاضر ما خلص تميم الالفي بقة ملهوش كلمة تميم الالفي اللي السوق كان بيترعب منة خلص بقة مشلول ملهوش كلمة وبقيتة تتحكمة فية
شهد بهدوء :لا طبعا تميم الالفي هو اللي عامل في نفسة كدة وهو اللي مخلي كل اللي حولية يتحكم فية
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
يا ترى اية هيحصل
الحلقة الرابعة
{{{ظلم الايام}}}}}
شهد بدبلوماسية .: مع احترتمي لحضرتك بس تميم الالفي هو اللي عمل كدة في نفسة هو اللي مخلي كل اللي حولية يتحكمة فيةوفي تصرفاتة هو اللي حابب يكون كدة
تميم بعصبية :نعم أنا اللي عمل كدة في نفسة انتي ازي تسمحي لنفسك تكلامني بطريقة دي
شهد بهدوء :انا اسفة طبعا علي الطريقة بس ايوة طبعا انت اللي عامله في نفسك كدة مش معني انك عملت حادث واتشليت تقعد تندب حظك وتستسلم للمرض في ناس كتير اوي زيك. واكتر منك عيشين حياتهم وبيشوفة الناس وبيتعملة معهم وبينزلة شغلهم وحياتهم ماشية عادي جدا متثارتش بحاجة مش قفلين علي نفسهم زيك وعملين يقواة انا كنت وكنت
تميم بعصبية : انتي انسانة وقحة اطلعي برة يا حقيرة يا زبالة يا جربوعة
شهد بنفس الطريقة: حضرتك متعصب لية مش هي دي الحقيقة انت اقفل علي نفسك وستسلم لمرضك فعلا ومانع حتي تقعد مع حد مش هو دة اللي بيحصل
تميم بعصبية: دي بتكررها تاني انتي زى تسمحي لنفسك تتكلمي معاية كدة الزمي حدودك وعرفي انك هنا مش اكتر من خدامة جارية عندي
شهد بهدوء :انا مخرجتش عن حدودي انا عرفة حدودي كويس وهي دى حدودى انا بتكلم في شغلي في تخصصي مش في خوصيات انا مليش حق اني اتكلم في خصوصياتك بس انا من حقي ارشدك لصح انا ممرضة وتخصصي اني اساعدك عشان تخف وعشان تخف لزم تعرف انك انت اللي عامل في نفسك كدة ولزم تعترف بحقيقة دي انك انسان ضعيف
تميم بعصبية: اطلعي برة مش عاوز اشوف وشك قدامي طلعها برة يا فهد. برة برة يا حقيرة انا مش ضعيف انا تمبم الالفي اللي السوق بيخاف منة
فهد: شهد انتي بتقولي اية
شهد. بهدوء: بقول الحقيقة اللي الكل عرفها واللي اخوك رافص يعترف بيها هو عايش في الماضي انة تميم الالفي اللي السوق بيخاف منة
دولت: اطلعي برة انتي ازي تسمحي لنفسك تقولي كدة
شهد: يا فندم تميم بية مستسلم لمرضى ودي غلط لزم يقوم ويخطلط بالناس لان كدة ممكن يخش في حاجة اكتئاب
تميم بديق :واية كمان يا ست الدكتورة ولا لا دكتورة اية بقة انتي برفسير
شهد بهدوء شديد: والله كان نفسي اكون فرفيسور لكن الظروف حكمت اني اكون ممرضة انا وظفتي اني اشوف حلتك الصحية البدنية و النفسية دى شغلي غير كدة لا ودى كان انفاقي مع فهد بية
تميم بعصبية :وانا استغنيت عن خدماتك اطلعي برة انتي مرفودة
شهد بهدوء :حضرتك مش من حقك ترفدي لان وبساطة انا متفقاش مع حضرتك
تميم بعصبية :نعم انتي بقولي اية انتي واللي اتفقتي معها شغلين عندي انا تميم الالفي يا جربوعة أنتي اوعي تنسي نفسك انا ممكن انسفك من علي وش الدنيا وانا قاعد هنا في مكاني مش بتحرك
شهد بجدية :انا مش نسي نفسي بالعكس أنا لم وفقت علي الجوز قلت هكون ممرضة وبس زوجة لا وعشان كدة انا وقفة و بتكلم في تخصصي اللي هو التمريض انا لو اتكلمت كزوجة هيكون من حقي كل حاجة علي فكرة وبدرة لو رفدتني انا لسة حق اني اكون موجودة ادخل في كل حاجة تخصك كزوجة
تميم بعصبية : والله كويس اوى يا فهد بية بقة حتة الجربوع دة تكلمني انا كدة وبعدين انتي اصلا تطولي انك تكوني مرات تميم الالفي يا جربوعة يا حشرة يا زبالة
شهد: فعلا انا مطلش اني اتجوز وحد زيك واسفة لان قبلت بكدة بس للاسف انا قبلت مش عشانك ولا عشان اسمك انا قبلت بس عشان انا بعشق مهنة التمريض وبحب الساعد اللي زيك
تميم مكنش عارف يرد علية بصة لفهد لقيتة معجب بطرقتي وبقوتي مهو مهنتي علمتني اني لم يكون في مريض شخصية قوية. لزم يلقي اللي اقوة منة و دولت كانت وقفة مديقة مني جدا وبتفكر في حاجة انا معرفهاش بس تعررفة حاجة انا مستريحتش لدولت دي حستها خببسة المهم انا مهمنيش حد انا المهم عندي شغلي وبس تميم فضل يشتم فية و يزهق وانا سكتة و
بحكم شغلي استحملت لانة ممريض وليس علي المريضة حرج
دولت بعصبية :تميم حبيبي متزعلش نفسك طلقها وخلصنا منها دة جية هنا عشان رحتك مش اكتر
فهد كان معجب بكلامي واسلوبي اخيرا لقة حد يروض تميم المتمرد
فهد :ماما لو سمحتي من فضلك اسكتي تميم شهد عوزة مصلحتك لو سمحت اسمع كلمها يا تميم ارجوك انا عوزك معاية ابوس ايدك وافق خلي شهد تسعدك لو بتحبني مش انت بقول اني ابنك عشان خاطري واقف علي طريقتها في العلاج وبصراحة انا مش شيفها غلطانة
تميم بتأثر :خلص اللي انت عوزة يافهد انا هعملة بس
فهد بترجي :من غير بس جربها شهرين اوتلاتة لو منفعتش طلقها وتمشي وكدة مش هنكون خسرنا حاجة
تميم بقلة حيلة :حاضر اتفضلي قول انا اللي عامل في نفسي كدة ازى
شهد بنتصار بصة في ساعتها :ابدا حضرتك دلوقتي الوقت اتاخر لزم تنام انشاء الله من بكرة هيكون في برتوكول جديد للعلاج عشان اكون عرفت كل حاجة عن حضرتك
تميم بغضب :انتي ممرضة ولا دكتورة
شهد بهدوء .:لا انا بكرليوس تمريض بامتياز بس انا مش بتكلم علي العلاج لا انا بتكلم علي طريقة مش اكتر
تميم بديق : ازى يعني
شهد.: انشاء الله بكرة نتفق حضرتك دلوقتي لزم تتعشا وتاخد العلاج وتنام وانا انشاء الله من بكرة الصبح من بدري هكون تحت امرك عشان عاوزة اعرف العلاج وموعيد من فهد بية ومن الهانم عن اذن حضرتك احلم سعيدة
وفعلا قعدة مع فهد. ودولت وعرفت كل حاجة عن تميم وسبتهم وطلعت اوضي
فهد بص لدولت؛ تعرفي يا ماما انا متفايل اوي بوجود شهد
دولت: لسانك خد علي كلمة ماما كتير الايام دى
فهد: ههههه حبيبتي يا امي وحشتني اوى
دولت: وانت اكتر يا قلبي بس يعني انا مش كبيرة اوي كدة عشان تقول ماما بس ماشي ها بقة انت متفائل لية
فهظ: اول مرة من يوم الحادثه وتميم ياخد ويدي في الكلام مع حد شوفتي لم قالت لا دى شغلي وانا مش بتكلم في خصوصية شوفتي مقدرش يتكلم ولا لم قالت حتي لو اتكلمت في حاجة تخصك دي حقي كزوحة
دولت بتفكير : شكلها شاطرة اوي انا مبسوطة جدا اني حد هياخد بالة منة انت متعرفش هو بقة عصبي ازي كنت بتقطع لم بشوف حلتة هو مش ابني ايوة بس انا اللي ربيتة وامة كانت صحبتي
فهظ.:يا ماما يعني هو في الطبيعي كان هادي دي كان بردة عصبي
دولت ضربتة علي ايدة :متقولش كدة علي اخوك.الكبير ومتظلم اخوك.هو كان عصبي في الشغل غير كدة كان حنين اوي متنكرش
فهد:فعلا المهم شهد ممتازة في شغلها انا سالت عليها بس خلي بالك منها
دولتز:: انت شاكك في حاجة
فهد: لا بس يعني الاحطيات واجب انتي عرفة اعداء تميم كتير يلا انا هقوم انام لاني هلكان جدا
الكل طلغ ينام وانا كنت في اوضتي بفكر في اللي جي شكلي هتعب اوي بس مش مهم دي شغلي اللي بحبة نمت لاني كنت هلكانة حلمت بابا
في الحلم
((شهد شهد قومي يلا عشان الشغل فهد عوزك
شهد :لا يا بابا دي تميم اللي عيان
مصطفي :عارف بس فهد كمان محتاج مساعدتك قومي قومي يلا شوفي العلاج بتاع تميم بسرعة ))
وصحيت من النوم :خير اللهم اجعله خير قمت كانت الساعة ٩ قمت غسلت وشي واتوضيت وصليت الصبح ونزلت كانت الشمس حلوة جدا دخلت اوضة تميم
شهد وبفتح الستاير :صباح الخير تميم بية يلا عشان تفطر وتاخد الدوى ونخرج نقعد حبن.... واتسمرة مكاني
تميم بنعاس :مش وقتة عاوز انام اطلعي برة
بصيت علية لقيت جنبة ازازة خمرة
شهد بدهشة :تميم بية هو حضرتك بشرب
تميم بنعاس :ايوة في حاجة
شهد بستغراب : بتشرب طب ازى وانت مش بتتحرك
تميم بغضب :انتي مالك اهلك اشرب ولا مشربش انتي مالك اطلعي برة
شهد بديق : لا طبعا مالي لأن الشرب بيخلي الدور يفقد مفعولة لو سمحت بلاش شرب بس انا عوزة افهم انت ازاى بتشرب وانت ايدك مش بتتحرك وجسمك كلة مش بتحرك
تميم بعصبية :انتي كدة زوتيها اوى انت مال اهلك اطلعي برة وشدي الستاير غوري من وشي
في الوقت دة الكل فاق
فهد دخل علينا بابتسامة :صباح الخير يا تميم في اية صباح الخير يا شهد
شهد بشك: صباح الخير يا فهد بية حضرتك امبارح اتفقت مع تميم بية أنة يسمع كلامي صح
فهد :ايوة فعلا وهو وعدني اية اللي حصل
شهد بشك اني فهد هو اللي بيشرب تميم :فهد بية لو عاوز اخوك يخف بلاش شرب الخمر
فهد بستغراب :خمرة تميم مش بشرب ولا حد. في البيت بيشرب اصلا
شهد بستغراب :لا يا فندم بيشرب الازايز اهي لسة ما حدش دخل ينضف
فهد بستغراب :اية من امتة يا تميم بتشرب وبعدين ازى انت بتشرب
تميم :محدش لية دعوة انا حر في نفسي
شهد بديق :فهد بية كدة مش هينفع احنا كدة مش بنعمل اي حاحة بالعكس احنا بندمر اللي العلاج بيعملة
تميم بعصبية:عنة منفع بقول اية انتي هنا عشان رحتي وبس فهمى واتفضلي برة بقة يا بردة
فهد بغضب.:لا هي هنا عشان تسعدك علي الشفي مش عشان رحتك ولا مش هتطلع برة اية يا اخي انا مش بصعب عليك وانا لوحدي في السوق السوق فية غلان وانا لوحدي انت مجرد اسمك بس يتقال الدنيا تتقلب مبالك لو ظهرت وانت كويس انت مش بتحبني يا تميم زى ما بتقول مين بيخليك تشرب مين بيشربك مين بيجيب الزفت دى من امتة واحنا بنشرب القرف دة
تميم بغضب :انت غبي ياض انت ابني يا فهد مش اخوية محدش بيجيب حاجة دي ازاز عصير
فهد بغضب :مين يا تميم بيسعدك انك تشرب
تميم بعصبية:محدش ملكش دعوة بية
فهد بترجي :لو زي ما بتقول انت أبوية بطل شرب عشان خاطري وقول مين بيسعدك تشرب متجنننننننيش
تميم بحزن : حاضر مش هخلية يجب خمرة تاني
فهد بغضب:مين يا تميم متعصبنيش
تميم :واحد من الحرس انا اللي بخلية يجيب خمرة ويسعدني في الشرب
فهد بعصبية :شهد عوزك متفرقيش تميم غير علي النوم وغير كدة كل اكل تميم وشربة انتي المسألة عنة
شهد بهدوء :,حاضر بس انا عوزة اشوف كل التقرير والأشعة بتعتة واعرف مواعيد العلاج بتاعة تاني لو سمحت لان كدة لزم اعرف الدكتور المعالج
فهد :تمام حاضر وهعرفك بالدكتور
خرج فهد وفضل يزعق في الحرس وطردهم كلهم وجاب حرس جديد غير القديم وغير كل القديم وفعلا فهد جاب كل حاجة تخص تميم وانا شفتها واحتفظت بيها وعملت فيل بكل حاجة وحفظتة في مكان معاية وعرفت مواعيد العلاج وعملت نظام جديد خالص الاكل والشرب انا اللي بعملهم والعلاج بميعاد محدد بس مش عرفة في حاجة ديما قلقاتي المفروض اني في وسط العلاج مهدء يهدي من حالة العصبية عند تميم بس الغريب انة لم بيخدة بيتغير وبيبقة عصبي جدا وعدة شهر وانا متابعة معها كل حاجة بدقة غير عادية بس انا الشك عندي بيزيد لاني بلغت الدكتور بكل حاجة بس الغريب اني الدكتور زعق وقال ملكيش دعوة دي مش شغلك
بعد حوالي اسبوع كان العلاج خلص انا قلت لدولت هانم وهي كلمت الصيدلية وهما جبو العلاج بس الغريب اني لقيت العبوات مفتوحة
انا بجد شكيت اني حد فتح العلب وحط فيها حاجة بس شكل الاقراص هي نفسها معرفش بس في شك كبر جوابة و في حاجة قلت اتكد مهو بحكم شغلي بكون عرفة شكل الحبوب لم مسكت العلبة وشفت الحبوب شكيات اكتر قولت لزم اتكد دخلت لتميم
شهد بتوتر :لو سمحت يا تميم بية انا عوزة أخرج اروح عند اخوية اشوفة لانة وحشني ممكن
تميم بديق :متتاخريش خدى عم ابراهيم السواق معاكي
شهد :حاضر يا فندم
فعلا خرجة بس خد الدوى معاية ورحت الصيدلية وسالت
شهد :,لو سمحت العلاج دة بتع اية
الصيدلي :دى علاج لدمور الأعصاب
شهد :طب لوسمحت هو دى شكل الاقراص بتعتة
الصيدلى :,لا الأقراص دي مش بتاعة الدوري دة الاقراص دة بتاعة علاج تاني خالص
شهد بستغراب :شكرا لحضرتك اوى
خرجت من الصيدلية واتصلت بدكتور امين اللي كنت بشتغل معاة عشان اتاكد اكتر وسالت عن اسم الدوى وشكلة وقالي ابعتي الاسم وشكل الاقراص فعلا عملت كدة والدكتور رد أكد كلام الصيدلي وأكد شكوكي ورجعت اتصلت بالدكتور امين تاني
اشهد بترجي :معلش اسفة هديق حضرتك هبعت تقرير وأشعة لحالة انا ممرضة لية لو سمحت تقول رايك فيها اية ممكن
الدكتور :تمام يا شهد مستنكي
شهد :انا عرفة اني حضرتك اكبر دكتور مخ واعصاب عشان كدة اتصلت بحضرتك بس ارجوك تقول اللي فيها بسرعة لان الحالة صعبة جدا وانا شكة في حاجة لو اتاكد هيكون في كرسة
الدكتور بحب ابوى :يا شهد يا بنتي انت عرفة انت بحبك زى شروق بنت بظبط ابعتي وانا هشخص الحالة بس انا متاكد من شكك
شهد :ربنا يخليك خلص انا هبعت الصور لاني فعلا انا متاكدة اني في حاجة غلط مع السلامة
روحت بسرعة وبعت كل التقرير والاشعة بعد حوالي ساعة الدكتور اتصل بية
الدكتور بستغراب :شهد مين قال اني الحالة دة عندها كسر في الضهر
شهد :الدكتور المعلاج والكلام دة من فطرة من حوالي سنة او اكتر
الدكتور :لا يا شهد الحالة دى معندناش كسر في الضهر هي الأشعة دة من امتة انا عاوز اول اشعة للحالة لو سمحتي واخر أشعة واسماء كل الادوية وشكل حبوب كل علاج ممكن
شهد: طبعا ممكن جدا
فعلا بعت صورة اول اشعة لتميم واخر أشعة وصورة كل علاج والحبوب
الدكتور :شهد يا بنتي الحالة كان عندها كسور في جميع عضم الجسم الضهر سليم تماما مفيش اي كسر فية أنا لزم اشوف الحالة دى فورا لان العلاج اللي بيخدة بيدمر العضلات وبيتلف الاعصاب وبيعمل شلل لجميع الجسم دي غير انة لية تاثير سلبي علي خلاية المخ وممكن يعمل زي جنون عرفني الحالة دة علي طول عصبية حتي لو خدة مهدء
شهد.: اية مش ممكن انا معرفش اعمل اية الحالة فعلا عصابية جدا
امين: هي عندك في العلاج اي مهدء
شهد: ايوة بس بردة شكة في انة مش مهدء
امين: تمام انا هكتب علي مهدء ولزم يخدة ورقبي الحالة كويس كدة وزي ما علمتك تعملي تقرير بكل تطورات الحالة ولزم في اقرب فرصة اشوف الخالة دي
شهد: مش عرفة هقدر اخليك تشفها ولا لا اصل عشان تشوف الحالة لزم وحكيت كل حاجة عن تميم
الدكتور :تمام بصي يا شهد انا جي دبي الشهر الجي عشان في مؤتمر كبير وانا هحضر وكمان انا اتعقد مع المستشفي عندك انشاء الله تستمري علي العلاج اللي هقول علية وخلي الشهر تبعي حالة حركة الايد الرجل يعني درجة الاحساس عندة ودى سهل جدا لكي وتعرفني اول باول اتفقنا وتكتبي تقرير بالحالة قبل العلاج وبعد ما غيرنا العلاج دي غير عوزك ترقبي انفعالات الحالة كويس حدا
شهد :تمام يا دكتور
وفعلا عملت كدة لقيت في تحسن في الحالة العصبية تعتبر قلة وحتي الشاهية اتفتحت بقة ياكل كويس بقية براقبة كل حاجة وكل دة ببعتة للدكتور امين وطبعا انا ماشية معها في كل حاجة خطوة خطوة كنت بحط العلاج الاي الدكتور امبن في علب العلاج اللي بتيجي وكنت باخرج بحجة اني بسوف اخوية واشتري العلاج لحد ما في يوم طلب متي الدكتور اني اشوف درجة الاحساس عندة
تميم بستغراب :انا ممكن اعرف انتي بتعملي اية بظبط
شهد بترجي : ارجوك يا تميم بية لو سمحت طوعني بس لو حسيت باي حاجة في رجلك قول ممكن اي حاجة
تميم بستغراب :مجنونة انتي صح انا مشلول هخس باية يا متخلفة
شهد بترجي وهي بتحط الإبرة في رجلة :معلش الشكة مش أتأثر فيك ممكن ارجوك. ساعدني
تميم بنفاز صبر : اخلصي
شهد شكت تميم :حسيت بية
تميم بدهشة :ايوة انا حسيت بس مش قوي زي لسعة
شهد بفرحة :كويس اوي معلش ممكن ايدك كمان
تميم بدهشة : تمام اتفضلي بس افهم بتعملي اية
شهد شكتة تميم :هفهمك بعدين هاة حاسس بية
تميم بابتسام :حاسس بس مش اوي يعني زى شكة بسيطة او لسعة يعني حاجة زي كدة
شهد بسعادة : الحمدلله تميم بية انت بتخف انا كتن شكي صح الحمدلله الحمدلله
تميم باندهاش :انتي اكيد مجنونة في اية
شهد بفرحة : والله مش بكدب انت فعلا بتخف بس لية طلب اصبر حبة ممكن ومحدش يعرف حاجة لحد ما تخفي وتقف علي رجلك ومحدش غيري يديك العلاج لو سمحت ماشي
تميم :ماشي ام اشوف اخرتها معاكي بس لية كل دة ممكن افهم
شهد وانا بتصل بالدكتور امين :معلش ممكن تأجل الكلام في الموضوع دة دلوقتي ادني فرصة كمان حبة ارجوك محدش غيري يعرف انك بتخف لوسمحت
تميم: حاضر
واتصل بالدكتور وعرفتة وقال ممتاز وغير العلاجع انا كنت بحط العلاج اللي كتبة الدكتور امين في عليب العلاج اللي بيجي من الصيدلبة اللي انا شكة في اني حد بيحطها عد شهر وتميم كل يوم يحس بحاجة في رجلة فس ايدة
تميم بندهاش :شهد انا حاسس اني رجلي وأيدى منملين اوي في اية
شهد بفرحة :بجد طب حاول تحرك ايدك أو رجلك
تميم: اكيد اني مجنونة انا مشلول
شهد-حاول مش هتخسر حاجة
تميم حاول بس حركة بسيطة جدا لا تزكر من ايدة ومن رجلة
شهد بفرحة : الحمدالله انت كدة تمام ثواني
ومسكت الفون واتصلت بالدكتور امين
شهد: مساء الخير يا دكتور
امين: مساء الخير يا شهد اية اخر تنطورتت عندك
شهد.: في حركة بس بسيطة جدا جدا في الايد والرجل
امين: كويس كدة انا وصلت دبي. خلص احب اشوف الحالة في اقرب وقت ممكن
شهد: مش عرفة بس هحاول
امبن: طب خلص مستنيكي انتي وهو انا هكتب علي علاج جدبد ودة يستمر علية لحد ما اشوفة
شهد: تمام وشكر يا دكتور
قفلت مع الدكتور وبصية لتميم اللي مستغرب جدا
شهد: دلوقتي بقة لزم نروح لدكتور عشان نكمل العلاج بس هنخرج ازي
تميم: انا بس عاوز افهم الموضوع اية ممكن
شهد: حاضر انت لزم تعرف عشان لزم تساعدتي بص يا سيدي وابتديت احكي كل حاجة لحد ما قفلت مع الدكتور امين
شهد:هي دي كل الحكاية
تميم ساكت حبة:طب وانا ايش ضمني اني كلامك.صح
شهد:اظن اني مليش مصلحة اني اضرك وانت شايف انت كنت ازاي وبقية ازي
تميم بصلي بتفكير : تمام انا هتصرف بس عاوز اعرف انتي هتعملي اية بعد. كدة
شهد: مش فهمة هعمل اية في اية
تميم: يعني انتي بتستفادي اية من كل دة
شهد: انا مش مستفيدة حاجة انا بس بعمل شغلي اللي بحبة
تميم بصلي حبة :بس من رايك مين ممكن يعمل كدة انا الكل بيحبني
شهد :مش مهم دلوقتي مين بيعمل كدة المهم اني لزم نروح لدكتور بس ازي
تميم : متقلقيش انا هتصرف بس بجد انا مش عارف اشكرك ازى انتي إنسانة كويسة اوى يا شهد
شهد بحترام : حضرتك. متشكرنيش لاني دي شغلي يا تميم بية.
تميم :شهد ممكن طلب
شهد بحترام :تحت امرك يا تميم بية
تميم :,بلاش تميم بية دي ممكن تخليها تميم بس
شهد بحترام :يا فندم العين متعلاش عن الحاجب وحضرتك ليك مقامك وينفعش اني اتخطي حدودي.
تميم : مقام اية بس يا,شهد متنسيش انك مراتي
شهد :لا يا فندم مش نسية ولا نسية اني هنا مجرد ممرضة و بس يعني زى اي خدامة دي كان اتفاقي مع فهد بية
تميم بغضب :متقليش كدة انتي مراتي انتي هنا زيك زى ومقامك من مقامي
شهد :شكرا يا تميم بية بس كدة انا مستريحة ارجوك خلينبي برحتي
تميم :,حاضر هخليكي برحتك بس اخف وقف علي رجالي ونشوف الموضوع دة بصي يا ستي انتي هتقولي اني ريحين للدكتور
شهد بسرعة: تميم بية انا مش عوزة حد في البيت يعرف حاجة ممكن ولا حتي الفت نظر حد لخد ما نعرف مين لية مصلحة انك تفضل عاجز
تميم :,تمام ممكن تنادي دولت هانم
فعلا خرجة ونديت مدام دولت
دولت :خير يا تميم
تميم بغضب مصطنع :,,ماما انا زهقان جدا عوز أخرج
دولت :خلص يا حبيبي أخرج في الجنينة
تميم بديق :يعني نفس البيت انا عاوز اخرج برة البيت زهقت بقالي كام سنة محبوس هنا في البيت دة نفسي تشوف الناس اشوف الشارع
دولت :يا حبيبي انا هكلمك السواق يجهز العربية ونخرج سوى
تميم :ماما لوسمحتي مش عوز اروح انادي مش عاوز حد يتفرج علية ولا اصعب علي حد انا هخرج في العربية وشم الهوى انا و اللي اسمها اية دة
دولت :اة الممرضة تمام يا حبيبي برحتك بس لزم انهاردة خليها بكرة عشان اكون معاك
تميم: انا مش عوز اتعبك انا هخرج وارجع بسرعة
دولت:خلص يا حبيبي اخرج وانا هخلص اللي وراية وهرجع بسرعة عشان نقعد مع بعض من زمان متكلامناش مع بعض
فعلا خرجنا وقبلت الدكتور وكشف علي تميم وعمل كل حاجة أشعة وتحليل
الدكتور :تميم بية مين اللي قال إنك ضهرك مكسور حضرتك سليم جدا
تميم ؛ازي انا بعد الحادث دخلت في غيبوبة مكنتش حاسس بحاجة بس فهد قال إني سفرت فرنسا و أنهم عرضوني علي اكبر دكاترة وهما اللي قالة اني ضهري مكسور ومش هقدر امشي تاني لاني عندي شالل في الايد والرجل و و يعني عندي ضعف جنسي
الدكتور بص تاني للاشعة ورجع بص لاول اشعة :امممم في الاول كدة حضرتك معندكش حاجة في الضهر وحضرتك كنت بتاخد علاج لدمور العضلات وتلف الاعصاب وكمان تلف في خلاية المخ واللي اكتشفة دة شهد
تميم بحزن :طب مين هيعمل كدة وآية مصلحتة في كدة انا مش فاهم حاجة
شهد طبطبة علي ايدة :تميم لوسمحت ممكن تخليك في صحتك وبعد.كدة نعرف مين عمل كدة دكتور دلوقتي احنا هنعمل اية يعني طريقة العلاج اية
الدكتور :ابدا علاج طبيعي وبس واستمرار علي العلاج اللي هكتبة ليكي والغذة الصحية واي حاجة تجد تقول عليها علي طول طبعا ما ستمرار الحركة
تميم بكسوف :دكتور في حاجة كمان لو سمحت
الدكتور :خير
تميم بكسوف : اصل زي ما عرفتك الدكاترة قالة اني اللي حصل دة عمل ضعف جنسي انا عاوز اتأكد من الكلام دة ممكن
الدكتور :,طبعا حقك انا هعمل كشف عام عليك ثواني اخصائي من كل تخصص هيجي يفحصك
وفعلا جاب الدكاترةو كشفو علي تميم كل التهصصات كشفت علبة عشان يطمن بعد الكشف
الدكتور:حضرتك سليم جدا وممكن كمان تخلف بكل سهولة وكل حاجة تمام صحتك سليمة جدا دلوقتي تقدر تعيش حياتك طبيعي بعد ما طبعا توقف علي رجلك وترجع تتحرك طبيعي
تميم بسعادة :,يعني انا دلوقتي اقدر امشي
الدكتور :انت سليم جدا جدا معندكش اي حاجة هي فطرة وهترجع زي الاول واحسن
تميم :انا مش عارف اشكرك ازى يا دكتور انت و شهد بجد انتم انقذتم حياتي
الدكتور :شهد بنتي وانا بحبها زى بنتي وهو دى اللي انا اعرفة عنها بنت اصول جدعة وتساهل كل خير بس حظها بقة
شهد بسرعة :شكرا جدا يا دكتور اول ما هيجد حاجة هتصل بحضرتك بس عاوزة اعرف دكتور العلاج الطبيعي ممكن يبتدئ امتة
الدكتور فهم اني شهد مش عوزة تميم يعرف حاجة عن حياتها :انشاء الله من بكرة لو تحب
تميم :انشاء الله نستأذن احنا بقة أتشرفت بمعرفتك يا دكتور
الدكتور :الشرف لية يا تميم بية وانا تحت امرك في اي وقت انا قاعد هنا لمدة سنة لو في اي حاجة انا موجود مع السلامة
مشينة انا وتميم في العربية.
تميم :عم ابراهيم محدش يعرف اني جيت المستشفى ممكن
السواق :متقلقش يا بية انا سرك من زمان
تميم: عشان كدة انا متمسك بيك
شهد: شكلك بتحب عم. ابرهيم
تميم : ايوة دي سواق بابا وكان بير اسرار بابا ومن بعدة بقة معاية بس بجد انا مش عارف اشكرك ازاي بجد انتي عملتي معاية اللي كان مستحيل
شهد : تميم بية دى وجبي ودى شغلي وانا معملتش غير الواجب
تميم وهو بيحاول يحط ايدة علي ايد شهد :؛ارجوكي بطلي تميم بية دى
شهد :هحاول بس مش وعد تميم بية انا لية عند حضرتك طلب لو مش يديقك
تميم :,اكيد بعد اللي عملتية معاية انا تحت امرك في اي مبلغ انت تطلبية واي مقابل انا موفق علية انشاللة تطلبي ثروتي كلها
شهد بحزن :مبلغ لا يا تميم بية مش فلوس خالص انا طلبة منك انشاء الله بعد ما ربنا يتم شفاك علي خير وتظهر حقيقة اللي بيعمل كدة ممكن تطلقني لوسمحت
تميم بندهاش ؛:,اطلقك طب لية
شهد.: لاني لم تخف مش هيكون لية لزمة
تميم: طب سبيها لوقتها يمكن في حاجة تغير طلبك دة
شهد بأسرار :مفيش حاجة هتغير طلبي ارجوك تميم بية انا فية اللي مكفيني ارجوك اوعدني انك تنفذ طلبي
تميم :ربنا يسهل بس اخف الاول ممكن
شهد :انشاء الله
وصلنا البيت البيت وكانت دولت مستنية في الجنينة
دولت هانم : حمدالله بسلامة يا تميم و انتي خشي كلي مع الخدم في المطبخ يلا
شهد :تحت امرك دولت هانم
تميم :استني يا شهد ماما لوسمحتي شهد مينفعش تاكل مع الخدم في المطبخ دى مراتي
دولت هانم :تميم انت مش واخد بالك انك بتقول ماما انا مش كبيرة اوى كدة
تميم :اسف دولت هانم بس دى مراتي مينفعش تتعامل كدة ابدا
شهد :تميم بية مش مهم دولت هانم عندها حق عن اذنك
تميم :لا هتكلي معاية ولا انتي نسيتي اني لزم حد ياكلني
شهد :اسفة جدا حاضر اتفضل معاية
دخلت تميم وحضرة الاكل فعلا .تميم اتغدة ودخلة ينام ودخلت انا اتغدة
دولت هانم دخلت علية المطبخ :شهد انتم كنتم فين .
شهد وانا بقغ بحترام :ابدا كنا بنتمش بالعربية هو مش تميم بية قال لحضرتك
دولت :بصي يا شهد تميم دة ابني وانا بجد بخاف عليه اوى لو في حاجة ممكن تأزية انا ممكن اموت شهد لو سمحتي لو في حاجة ممكن تأزية قولي علي طول انا جنبك
شهد :مفيش حاجة الحمدالله تميم بية كويس بس هو عصبي جدا
دولت :طب خدي الدوي بتاع تميم اصل انا شفتة لقيتة خلص وجبتة من الصيدلية
شهد :علي فكرة انا فعلا لقيت الدوى خلص ختة معاية وجبنه
دولت بتوتر :بجد طب كويس عمتا خلية هينفع
شهد :عن اذن حضرتك اروح اشوف تميم بية محتاج حاجة
دولت بغيظ :اتفضلي انا خرجة وهي بنت ال جابت الدوي
وراحة كسرة الكوبابة اللي كانت علي التربيزة
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق