القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صغيرتى البريئه الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم منال عباس

رواية صغيرتى البريئه الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم منال عباس 





رواية صغيرتى البريئه الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم منال عباس 



 15/16

صدق حدسها والان تنظر نتيجة التحاليل لتثبت ما تأكدت منه منذ قليل هي تشعر به حقا تشعر بوجوده بالطبع مشاعرها ستكون لها سبب ومبرر بالنهاية والان ستثبت الفحوصات حملها ..


# انت مصدق ان انا حامل تاني .!

# الحمدلله يا حبيبي .

ثم اقترب بهدوء ليهمس بأذنها .

# وبعدين متبقيش حامل ليه يعني دا انا حتي بتعب والله .

# هههههه سليم اتلم بقي .

# والله دلوقت اتلم ولما بيبقي ليكي مزاج و عايزة حاجة بتبقي ايه .

انهي حديثه بغمزة خبيثة لتتذكر هي تلك الليله عندما ذادت رغبتها بشكل غير طبيعي وارادته وحاولت اغرائه بكافة الوسائل ورغم علمها انه مثار للغاية الا انه ظل ثابت ولم يقترب حتي فعلت امور تخجل ان تتذكرها الان يا له من وقح الان يذكرها وهل نسي هو انه جعلها تتفوه بما تريده بالتفصيل لترضي غروره اللعين ويمارس معها الجنس بقوة كعادته ..


فقط تذكر ما حدث ليلتها يشعرها برغبة جامحة في مضاجعته بقوة الي ان تصرخ اسفله مرات ومرات ..

شعرت برجفة لذيذة تتسرب لجسدها لتقبض علي يده بقوة ..

مجرد ان نظر لها ورأي تورد وجهها وعلم ما تفكر به وما تريده بالطبع الان هي تشعر برغبة بممارسة الجنس معه … لو تعلم فقط انه لن يستطيع السيطرة على جسده الان بعد ان شعر برغبتها لو تعلم كم يريد سمعاها تأن اسفله وتتأوه من الرغبة والمتعه ..


اقترب بهدوء ليهمس لها .

# اهدي هنطمن بس عليكي ونروح وهنعمل اللي انتي عايزاه .

دائما ما يرغب بإحراجها ويعلم انها مهما يحدث اثناء علاقتهم فهي تخجل فيما بعد ..


قاطع حديثهم وهمسهم الممرضة تقترب لتبلغهم بانتظار الطبيبة لهم الان ..

تقدم بجوارها وهو متحمس كثيرا اما ريتال فهي تظن انه يستمع لنبضاتها الان من شدتهم ..


# اتفضلوا اقعدوا ..

ليبادر سليم بوقار لا يليق سوي به .

# طمنينا يا دكتور .

# اظن التحاليل كانت تحصيل حاصل وانتو كنتوا متاكدين من وجود الحمل ودلوقت التحاليل بتثبت دا .. مبروك يا مدام ريتال .

لتبتسم ريتال لها وشعورها بالفرحة الان لا يوصف .. ولكنها حقا تخاف ان يتكرر اجهاضها وما حدث معها ان اقترب لها سليم لتبادر هي هذه المرة ..


# لو سمحتي يا دكتور انا كنت حامل قبل كدا وحصلي اجهاض وخايفة يعني ..


# انا عارفة يا مدام ريتال وعارفة سبب الاجهاض المرة اللي فاتت بس متقلقيش صحة البيبي تمام جدا الحمدلله وتقدري تمارسي حياتك بشكل طبيعي جدا ..


# تمام يا دكتور ..

# دلوقت انا هكتبلك علي فيتامينات ونظام الاكل اللي هتتبعيه ..

# شكرا يا دكتور .


……………………………

……………………………………………….

…………………………………………………………


طوال الطريق وهو لم يترك يدها ولكن ايضا لم يتحدث ولم ينطق بكلمه واحدة فقط يبتسم لها تعلم انه لن يعبر عن فرحته الي ان يصلوا لغرفتهم وسيريها كم فرح بهذا الطفل كثيرا …


وصلوا سريعا لتجده يجذبها بهدوء شديد لغرفتهم وما ان دخلوا التهم شفتيها بعنف وشغف وحده قادر علي ان يفعله …

ظل طويلا يقبل شفتيها ويمتصهم ببطء مرة وبعنف مرة اخري واخيرا ابتعد ودفعها ببطء للفراش ولم تشعر بشئ سوي وخي اسفله عارية وهو ايضا عاري تمام يقبل كل جزء من جسدها وينخفض ليقبل بطنها ثم يعود ويمرر شفتيه علي جسدها العاري ..


لتشعر بانامله تتحرك في اتجاه مفاتنها ثم يقبض علي نهديها يلكهم بلطف ثم ينخفض يقبلهم تارة ويمتصهم تارة ..

ارتفع ليهمس لها بصوت متحشرج اثر مشاعره الثائرة .

# مش قادر اصدق ان بعد كام شهر حد غيري هيلمسهم ..

بالطبع فهمت انه يتحدث عن نهديها وانها قريبا سترضع طفلهم اهو يغار ؟! من الان ايضا ؟! ابتسمت له في حين عاود هو امتصاصه البطئ لها لينخفض ببطء مربك ومثير للاعصاب ينشر انفاسه اللاهبة علي منطقتها ثم تشعر بلسانه يلعقها لتخرج صرخه من بين شفتيها هو يعلم انها تحب هذا الشيء والان يفعله كم تعشقه وتعشق ان تشعر به بين فخذيها كما الان لتمد اصابعها تجذب خصلاته وتحاول دفن وجهه اكثر تجاه منطقتها لتشعر به يخترقها بلسانه ويمتصها بعنف ويضيف لهذا بعض العضات البسيطة لتفقد هي السيطرة على صوتها لترتفع تأوهاتها المثيرة ويصل هو لقمة اثارته وبمجرد ان وجدها مهيئة لاسقباله دفع بها ببطء هو لن يكون عنيف معها بالطبع يخشي ان يتكرر ما حدث سابقا لذا ظل يدفع ببطء الي ان صرخة به ..

# اسرع يا سليم اااااه اسرع ااااه اوي ..

هي الان من تصر عليه ليفقد اعصابه هو لا يريد التعامل معها بعنف وايضا يعلم انها اعتادت على عنفه ليسرع قليلا فقط …


# اااااه جامد اوي يا سليم عايزة احس بيك …

# ااااه بحبك اوي …

# انا اكتر اااااه بس سرع شوية عايزاك اجمد ..

ليسرع اكثر وهو يشعر بقرب خلاصه ولكن يحاول ان يتحامل علي نفسه وينتظرها هي …

# اااااااااااااه كمل يا سليم ااااااه .

ما ان شعر برجفتها حول عضوه ترك لنفسه العنان ليحصل علي مراده وهبط فوقها يلهث بعد هذه الملحمة الطاحنه بينهم لم يشعر برجولته اكثر مما يشعر بها وهو معها .. وهو داخلها فقط يشعر انه مسيطر ….

ابتعد ونزع نفسه عنها بهدوء ليجدها منهكة كثيرا ليضمها لاحضانه …

لم تشعر بشئ بعد ان انتهوا من معركتهم الحامية لتسقط في النوم سريعا …..


………………….

……………………………

……………………………………………….


وفي الجانب الاخر في غرفة مريم كانت تحادث والدها وتبكي لم تشعر بالخوف من قبل سوي الان دائما ماكان وجود والدها جانبها يشعرها بالامان …

# ايوا يا بابا بس انا خايفه .

# خايفة من ايه بس يا حبيبت بابا مش طول مانتي عند سليم محدش هيقدر يأذيكي صدقيني .

# انا مش خايفة علي نفسي انا خايفه عليك والله .

# متقلقيش عليا يا روما المهم متتحركيش من عند سليم طول مانتي هناك انا مطمن وهعرف اتصرف .

# طب بس حتي فهمني مين دول ؟! وليه خايف منهم كدا ؟!

# روما يا حبيبتي انا علمتك انك تمشي ورا الحق وانا بعمل كدا دول جماعه فاسدة ولازم حد يوقفلهم .

# طيب يا بابا بس علشان خاطري خد بالك من نفسك انا ماليش غيرك .

# حاضر يا حبيبتي .

# تصبح علي خير يا بابا .

# وانتي من اهل الجنه .

اغلقت معه وظلت تفكر ماذا سيحدث الان ؟ هل من الممكن ان يصيب والدها اي مكروه ؟! هي لن تستطيع العيش بدونه … ليس لديها سواه هو من قام بدور الام والاب في حياتها بعد ان توفيت والدتها اثناء الولادة ..


ظلت تفكر الي ان وصل تفكيرها ككل ليله الي صاحب العيون الزرقاء الوسيم ملت التفكير به وحاولت مرارا ابعاده عن عقلها ولكن باءت محاولاتها جميعا بالفشل لا تعلم لما يستوطن تفكيرها هكذا دعت ربها ان تتوقف عن التفكير فيه اذا لم يكن هناك فرصة اخري معه ..


…………………..

……………………………………….

……………………………………………………………


صباحا استيقظت ريتال علي همسه باسمها تشعر بالسعادة والراحة بعد معرفتها خبر امس وهذه الليله الاسطورية برفقته والنوم بين ذراعيه ..

# اصحي عايزك في حاجة مهمه ..

نظرت له تحاول ابعاد النعاس عنها لتقول .

# في ايه يا سليم ؟!

# انا مسافر وهرجع بليل انشالله ..

# مسافر فين ؟!

# القاهرة عند ليلي ومرات عمي وعاملك مفجأءة حلوة اوي لما اجي ..


# ماشي يا سليم بس كنت عايزة اطلب منك حاجة ..

# ايه يا روحي .

تعلم انه سيغضب الان ولكن لا مفر ..

# عايزة ازور جدي بقالي كتير مش بشوفه ووحشني ..

صمت هو يعلم انها حزنت لانه سيسافر لـِ ليلي ويعلم ان حازم في القاهرة هذه الايام لذا ما الضرر ان يفرح صغيرته ..

# ماشي يا ريتا بس مطوليش اجي الاقيكي هنا ..

اشرق وجهها بابتسامة ساحرة لتقبله بهدوء سريعا ما حوله هو لشغف ..

…………………..

……………………………………….

……………………………………………………………

# روما عندي ليكي خبر انما ايه جمدان ..

# جمدان !! بيئة .. قولي يا اختي .

# هنخرج انا وانتي انهاردة هنروح نزور جدي .

# بجد اخيرا هنطلع من البيت دا .

# اتاكدتي بقي انه جمدان يا ستي .

# بس هالك وافق ازاي .

# هههههه هالك طب يا رب يسمعك .


# لا يا ستي بعد الشر انا مش مستغنيه عن عمري .

# متقلقيش انا اقنعت سليم .

# طب الحمدلله هنمشي امتي ؟

# هنفطر وسليم هينزل القاهرة واحنا هنتحرك علي طول .

# تمام يلا نفطر .

…………………..

……………………………………….

……………………………………………………………

بعد ساعات قليله كان يجلس مع ليلي ووالدتها والماذون ومما هو واضح ان زوجة عمه ليست راضية عن هذا الطلاق ولكنها بالنهاية رغبة ليلي يعلم انه السبب بها بالطبع وانه ظلمها ولكن لن يستطيع ان ياخذ قرار كهذا وحمدا لله انها من قررت …

انهي اجراءات الطلاق وخرج لمقابله بعض الاشخاص للعمل ليعود سريعا ويُفرح صغيرته …


يُتبع ..


بعد ساعات قليله كان يجلس مع ليلي ووالدتها والماذون ومما هو واضح ان زوجة عمه ليست راضية عن هذا الطلاق ولكنها بالنهاية رغبة ليلي يعلم انه السبب بها بالطبع وانه ظلمها ولكن لن يستطيع ان ياخذ قرار كهذا وحمدا لله انها من قررت …

انهي اجراءات الطلاق وخرج لمقابله بعض الاشخاص للعمل ليعود سريعا ويُفرح صغيرته …


…………………..

……………………………………….


في قصر جدها تجلس معه منذ ساعات يتحدثون وكم فرح بخبر حملها وسعدت هي لفرحته …

وفي الحديقة تجلس مريم شاردة تفكر بالوسيم خاصتها …


كان يدخل للبيت ليلمح فتاة جالسة علي العشب ولا يري وجهها كان سيتجاهلها ويدخل هو علم من جده ان ريتال ابنة عمته وصديقتها هنا منذ الصباح وبالطبع هذه صديقة ريتال ..

يالله ما هذا انها هي # والله هي بتاعت المحطة دا ايه الصدف الحلوة دي ..

تقدم تجاهها لترفع هي نظرها عندما احست بشخص ما يقف خلفها .. شخصت عيونها من الصدمة في البداية تصورت انها قد تكون تتوهم من كثرة تفكيرها به ولكنه ابتسم ليخطف ما تبقي من قلبها البريء ..


# اهلا بيكي . انتي بتعملي ايه هنا ؟! مش معقول انتي صاحبة ريتال بجد صدفة جميله ..

لم يستطع اخفاء فرحته وحماسه ولكنها ظنت انها تتوهم لتظل علي نفس ملامح الصدمة …..


#اختيار_صعب


لم تتحرك من صدمتها انه هو حقا ايعقل ان يستجيب لها القدر ويجمعهم مرة اخري ؟!

عيناه يظهر بها الفرحة يبدو انه ايضا سعد كثيراً بلقائها .. ولكن مهلا ماذا يفعل هنا ببيت صديقتها هي تعلم انه لا يوجد هنا سوي خالها وجدها واا مااااذا ايعقل ان يكون هووو ؟؟!


# انت مين ؟!

ابتسم وقال بتلقائية بينما يمد لها يده للسلام .

# انا حازم وانتي ؟

انه حقا هو ابن خال صديقتها الفاسق هو من اعجبت به ولم تستطع اخراجه من عقلها منذ ايام …

التفت لتغادره بهدوء بينما امتلأت عينها دموع بلا سبب او هي من ترفض تصديق هذا السبب ….

# طب استني بس انتي اسمك ايه ؟!


انتفضت عندما شعرت بلمسته علي يدها يحاول ايقافها قبل المضي خطوة اخري في الهرب لتنظر له بذعر وغضب بنفس الوقت ..

# ابعد ايدك لو سمحت .

# انا اسف مش قصدي انا بس كنت عايز اعرف انتي اسمك ايه انتي اكيد صاحبت ريتال ..

# ايوا واسمي مريم عايز حاجة .

# لا ابدا يا مريم .نظر بعيونها العسلية الفاتنة ليري دموعها التي لم يفهم سببها بالبداية ..

# طيب مالك ؟!

نظرت له لتتحدث بهدوء

# مفيش حاجة بعد اذنك هدخل لصاحبتي .

وتركته دون اضافة حرف ذهبت إلى ريتال واخذتها وغادروا وبالطبع كان هذا الافضل لريتال بعد علمها بحضور حازم المفاجأ ومكالمة سليم عندما اخبرها انه اوشك علي الوصول ..


………………………

………………………………………………

………………………………………………………………………


عاد سليم ليجد الهدوء يعم المكان ولا يوجد صوت لزوجته او صديقتها …

صعد لغرفته مباشرة يريد ان يفرح صغيرته بخبر طلاقه هو وليلي ..


# ريتا .. ياعمري ..

# امممم نعم يا سليم ..

# فوقي كدا عايزك ..

استقامة له تحاول ابعاد النعاس عنها .

# نعم .

# عندي ليكي خبر هيفرحك بس عايز مكافأة .

# خلص يا سليم عايزة انام .

# انا طلقت ليلي .

# طيب انا هناااا.

اييييييييه !!! بجد يعني خلاص اتطلقو بجد يا سليم ..

# اه والله يا قلب سليم .


لم يشعر بشيء بعدها سوي شفتيها وهي تلتهم شفتيه نهم كانها تدعوه لقضاء ليلة ماجنه وبالطبع هو اكثر من مرحب الان لينقض عليها يطفئ لهيب جسده ويبعد عن جسده وعقله اشتياقه لها …


………………………

………………………………………………

………………………………………………………………………


وفي مكان ليس ببعيد علي الجهة الاخر في غرفة مريم كان يوجد فقط الحزن والبكاء تبكي ع كل ما بها الان بعدها عن والدها تعلق قلبها بهذا الشاب الدي يتضح انه ولسخرية القدر هو اكثر من تبغضه وتكرهه دون رؤيته حتي ..


# طب اعمل ايه انا حاسة اني موجوعه والله مش عارفه اعمل ايه حقيقي يارب انا ماليش غيرك وعارفة انك معايا دايما وهتحلها زي مـ دايما بتحلها المرادي مش هعمل حاجه هستني ومتاكدة انك موجود ..


يالله بالاخير يكون هو المتحرش الدائم بصديقتها وقاتل هو بالنهاية قاتل وشاب متهور وطائش ومن دفعت ثمن طيشه وتهورت بالسابق هي صديقتها والان هي تشعر بالاعجاب تجاهه ظلت تفكر كثيرا الي ان عليها النوم


………………………

………………………………………………

………………………………………………………………………


صباح اليوم التالي تجمعو علي مائدة الافطار وكلا منهم يفكر بشئ مختلف ..

وبالطبع لم يُخفي علي ريتال شحوب صديقتها ولكنها فضلت الصمت الان وعدم التحدث في حضرة زوجها ..


بعد الافكار ذهبت ريتال لتودع سليم ليذهب لعمله وعادت سريعا لمريم ..

# احكيلي بقي مالك .

# مالي يعني مانا كويسة اهو .

# لا يا مريم مش عليا خلصي ..

# انا شوفت الشاب اللي حكيتلك عنه ..

# يييييييي بجد واو وبعدين ..

# طلع حازم .

# حازم مين ؟ ابن خالي .

# تخيلي سبت شباب اسكندرية كلهم واعجبت بالزبالة دا .

# بصي يا مريم انا مش هكلمك كتير في حوار حازم دا بس بجد حازم اتغير وانا دايما بدعيلو وهو بيحاول يصلح كل حاجة غلط عملها قبل كدا و اكيد محتاج اللي تكون جمبه فكري يا مريم فكري ولو فعلا معجبة بيه حاولي تديله فرصة وتكوني معاه .

# انتي بتكلمي بجد انتي عايزاني اكون مع قاتل ومتحرش وبتاع ستات كمان يا ريتال دانتي نفسك اللي حكتيلي انه مش بيسيب اي بنت في حالها وانه عارف ستات كتير ومش هنا بس وفي القاهرة كمان انتي عايزاني بجد اكون مع شخص يقرف كدا .


# انا مش هقول انه ملاك بس كمان مش شيطان حازم غلط زيه زي اي حد بس يكفي انه فاق لنفسه وبيحاول يصلح الغلط دا .. انا شايفه انه يستاهل .

# ياريتني ما جيت هنا .

# ومكنتش شوفتك ؟

# كنا ممكن نشوف بعض في اي مكان انا لو اعرف ان دا هيحصل كنت فضلت في اسكندرية واللي حصل حصل .

# وناوية تعملي ايه ؟

# هكلم بابا واشوف الاخبار واسافر ..

# تمام ..

بالطبع لن تستسلم وتعلم ان ما فكرت به سيوقعها بالعديد من المشاكل مع سليم ان علم ..

ولكنها صديقتها وقلب صديقتها ولن تجازف بهم ستحاول لاخر نفس لها ..


………………………

………………………………………………

………………………………………………………………………


في غرفة ريتال كانت تحاول الوصول لرقم حازم .

وبعد عدة محاولات بدأت بطلبه .

# الو حازم ؟

# ايوا مين ؟!

# انا ريتال .

# ريتال مالك في حاجة ؟! انتي كويسة ؟!

ابتسمت لتجيب بهدوء # انا تمام يا حازم بس عايزاك في حاجة مهمه .

# اتفضلي .

# مريم .

# مالها ؟!

# انت حاسس نحيتها ؟!

# ليه بتسالي هي قالتلك حاجة .

# جاوب بس .

# بصي مش عارف بس انا من اول مشوفتها وانا مش ببطل تفكير فيها ولما عرفت انها صاحبتك امبارح اتبسطت اني ممكن اشوغها تاني بس مش عارف كان مالها ومشيت فجأه .

# مريم تعرف عنك كل حاجة علشان كدا اتصدمت .

# انتي حكيتيلها صح ؟!

# ايوا كنت دايما بحكيلها مكنتش اعرف ان ممكن الصدف تجمعكم .


# تمام يا ريتال انسي .

# انسي ايه ؟

# صاحبتك مستحيل تبص في وشي تاني خلاص .

# ليه بتقول كدا يا حازم انت بقيت كويس وبتصلح من نفسك حاول تكلمها لو فعلا عايزها .

# لا يا ريتال مش هينفع انتي مشوفتيش شكلها امبارح ولا نظرة الخوف اللي كانت في عنيها لما لمستها من غير قصد مظنش انه هينفع .

# فكر يا حازم بس مترنش انا هبقي اكلمك انت عارف غيرة سليم ..

# عارف ومجرب ههههه .

# هههههه طيب يلا انا هقفل سلام وفكر هاا .

# سلام .


………………………

………………………………………………

………………………………………………………………………


بعد عدة ايام دون احداث لم تستطع مريم بهم الوصول الي والدها وتبقي فقط يتآكلها القلق عليه ..

واخيرا والحمدلله اجاب علي اتصالاتها .

# انت فين يا بابا كدا تقلقني عليك ..


# معلش يا حبيبتي انتي عارفة الظروف والوضع اللي انا فيه . انتي عاملة ايه طمنيني ؟.

# انا بخير بس عايزة ارجع يا بابا .

# ترجعي فين بس دلوقت يا حبيبتي خلاص هانت اصبري بس شوية كمان .

# لا يا بابا انا عايزة ارجع الاسبوع دا .

# طيب يا مريم انتي حرة بس لو رجعتي مش هترجعي علي بيتي .

# يعني ايه ؟!

# يعني هتتجوزي احمد ابن اونكل ماهر وتروحي بيته .

# لا طبعا حضرتك بتقول ايه ؟

# دا اللي عندي يا مريم احمد كل فترة بيكلمني وعايزك وانا محترم رغبتك وبرفض لكن لو هتنفذي اللي في دماغك فانا هوافق بيه .

# تمام يا بابا سلام .


اغلقت مع والدها ولا تصدق ما حدث وهو يخيرها الان ان تبقي هنا او تتزوج من ذلك التافه لا لن يحصل بالتاكيد هو يهددها فقط ولن يفعل بها شئ كهذا ابدا هو يحكم عليها بالموت ان تزوجت من هذا الشخص التافه عديم المسؤلية .

لتنتظر فقط عدة ايام وهو من سيحدثها لتعود بالطبع ..


يُتبع ..

 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع