رواية ليان الزعيم الفصل الخامس عشر 15بقلم آيه عيد حصريه
رواية ليان الزعيم الفصل الخامس عشر 15بقلم آيه عيد حصريه
#ليان_الزعيم
البارت 15
ميا :اسر ممكن تيجي تنام عندي
ليان بغيرة وغضب :دا مين دا ال ييجي ينام عندك، انتي اتجننتي
اسر بص لليان بحدة :ليان، كدا عيب
ليان بصتله بصدمة وغضب :يعني انت مش شايف هي بتقول ايه؟!
اسر بحدة :هي عندها رهاب من النوم لوحدها من وهي صغيرة
ليان بعصبية :ايوا يعني واحنا مالنا..... كانت تقدر تنام عند تيتية او عند والدتك، لي بالذات تقولك انت
وبصت ل ميا : ويعني انتي مش ملاحظة انك جاية تقولي كدا لواحد غريب عنك ومتجوز كمان، متزعليش مني بس بيقولو علي ال بتعمل كدا خطافة رجالة
اسر بص لليان وصرخ فيها :لياااان، التزمي حدودك.... ازاي تكلميها كدا
ليان انتفضت وخافت منه وزعلت منه، ودخلت جوا الاوضة
ميا بحزن مزيف :لي كدا يا اسر دي زعلت منك، انا اسفة ولله اني عملت كدا بس انت عارف اني بخاف
اسر اتنهد وهو بيفكر في ليان : متشغليش بالك، تعالي يلا انا جاي معاكي
ومشي معاها
ليان جوا الاوضة قاعدة بتبكي ، خصوصا لما سابها فعلا ومشي مع ميا
ليان بدموع : انا كنت فاكرة انك بدات تحبني ومش هتحرجني كدا
بتقوم ليان وبتخرج برا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ليان بتنزل تحت وتروح المطبخ
وبتجيب مياه عشان تشرب، وعينها علي الباب ال بيوجه للبوابة الخلفية برا القصر
وعقلها بيقولها: اهربي وقلبها بيقولها: خافي
فجأة سامي بيدخل هو كمان المطبخ واول ما بيشوف ليان ببيبتسم بخبث
سامي بخبث :ازيك يا ليان
ليان بضيق وهي بتقفل الازازة :كويسة
سامي :ايه ال مصحيكي في الوقت دا
ليان :يعني زي ما انت شايف بشرب
سامي بخبث :اه وانا كمان كنت نازل اشرب، بس جوعت فجأة
ليان بعدم فهم :طب ما تاكل
سامي ابتسم بخبث ولسة هيقرب
لقي ال حط ايده علي كتفه
وبص لقاه اسر
اسر بحدة : بتعمل ايه هنا؟!
سامي بخوف :ا انا ك كنت عطشان ونازل اشرب
اسر عطاه ازازة مياه وقال بحدة :ملمحكش هنا تاني
سامي اخد الازازة :ح حاضر
وخرج بسرعة
اسر بص لليان وليان جت تمشي من قدامه وهي مضايقة.... لكن اسر مسكها وشدها ليه ووحاصرها
اسرة بحدة :لو نزلتي بلبسك دا تاني، هزعلك
ليان:......
اسر :لسة زعلانة؟!
ليان بصتله بحزن ومردتش عليه وبعدت عينها عنه
اسر :بصيلي
ليان مبصتش
اسر بحدة :قولت بصيلي
ليان بصتله بضيق :نعم! عاي....
اسر قاطعها بقب*لة قوية
ليان فاتحة عنيها ومصدومة
(استغفر الله العظيم 🙂)
اسر بعد عنها وهي اخدت نفسها
ليان بصدمة :ا انت....
اشر شالها واخدها علي فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في الاوضة دخل اسر وحط ليان علي السرير وهي لفت وشها الناحية التانية
اسر قل*ع ال تيشيرت، ولف وقعد علي السرير وحط رأسه علي رجلها ....وهي قاعدة لافة وشها الناحية التانية ومضايقة
اسر بصلها : مرضيتش اسيبك زعلانة مني، وخليت تيتة تقعد معاها
ليان :......
اسر :عايزة ايه طيب عشان تسامحيني
وليان لسة ساكتة... اسر مسك ايديها وباسها
وليان بصتله
اسر بنظرة كلها حنية :اطلبي ال انتي عايزاه
ليان بطفولية :اي حاجة، اي حاجة
اسر ابتسم :اي حاجة
ليان بتفكير :امممم، اه لقيتها..... م ممكن تاخدني بكرا الملاهي ونغير جو
اسر :ملاهي.... عايزة اسر السيوفي يدخل ملاهي
ليان بزعل طفولي :ومالها الملاهي يعني..... ا انا بصراحة عمري ما روحتها ك كنت بشوفها في التلفزيون وبسمع عنها كتير
اسر بابتسامة وهو ماسك وشها :ال تطلبه اميرتي، اوافق عليه
ليان بصتله : ا اميرتك
اسر :اممم.... ويلا بقي عشان عايز انام
واستلقي علي السرير واخدها في حضنه
ليان :وعد الاول انك هتاخدني
اسر :وعد
ليان ابتسمت ونامت في حضنه
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
الكل قاعد في الصالة وميا قاعدة بتوريهم تصاميم عشان خطوبة ميار
وفي الوقت دا بينزل اسر وليان
واسر كان لابس نظارة و لابس بنطلون اسود وهودي بيش وكان فخم يعني
ليان كانت عاملة شعرها كعكتين ولابسة بنطلون اوفر سايس
وتيشرت بكم واحد
سميرة :ايه الحلاوة دي كلها، رايحين فين علي كدا
اسر بص ل ليان ال منزلة راسها في الارض ومكسوفة : الصغيرة نفسها تروح الملاهي
ميار بضحك :هههه بجد، طب يلا بالسلامة
ميا بسرعة :الله الملاهي، دا انا كان نفسي ازورها اوي
ليان بصت لاسر
سميرة :خلاص خلي اسر ياخدك معاه.... مش كدة يا اسر
اسر وهو باصص لليان ال زعلانة : انا كنت واعد ليان اننا نروح سوا
ميا بخبث:اكيد ليان مش هترفض اني اروح معاكم
وراحت مسكت ايد ليان:صح يا ليونة
ليان باحراج من نظرات العيلة :ا اه م موافقة
ميا بحماس :طب استنوا بقي هغير هدومي وهاجي معاكم
وطلعت علي فوق
اسر وليان طلعو برا يستنوها عند العربية
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خارج القصر
اسر واقف وليان واقفة جمبه بضيق
اسر : انا معملتش حاجة اهو، انتي ال وافقتي
ليان بحزن :كنت عايزة نروح سوا..... انا وانت بس
اسر مسك ايديها :هعوضك
ليان ابتسمت ليه
جت في الوقت دا ميا
ميا :انا جيت
وراحت ركبت في الكرسي الامامي، يعني جمب اسر
ليان بصت لاسر
اسر بصلها بمعني :مش مشكلة
وركب العربية وليان ركبت ورا
واسر بدا يسوق العربية
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الملاهي
وصل اسر وليان وميا..... واسر امر الحراس انهم يفضلوا برا
دخلو وليان كانت مبهورة ، وميا كانت العكس بس دخلت عشان اسر
ليان بحماس وهي ماسكة في اسر :اسر عايزة اركب دي، ودي كمان، ووعايزة لعبة
اسر مسك اديها وابتسم :حاضر اهدي بس
عدا وقت كتير وليان موقفتش لعب وكانت مبسوطة اوي، واسر كان مبسوط من فرحتها كانت زي الاطفال بالظبط
اما ميا مكانتش طايقة نفسها وكانت كارهة ليان
خلص اليوم وليان تعبت من كتر اللعب، وقرروا انهم يروحوا
ركبوا العربية وميا بردوا جريت وركبت قدام
وليان ورا وماسكة دبدوب
واسر بدا يسوق
وبعدة مدة ليان نامت
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وتحديدا في اوضة ميار كانت قاعدة في البلكونة، وفجأة لقت ال بينط عندها
ميار بصدمة :حازم
حازم بابتسامة :قلب حازم
ميار بخوف :انت بتعمل ايه هنا افترض ابيه اسر جه وشافك
حازم قرب منها :متقلقيش لسة ما جاش
حازم قرب منها وحضنها
ميار بابتسامة : متقدرش تقعد يوم كامل من غير ما تشوفني
حازم : مقدرش
فجاة سمعوا صوت :احم احم
حازم بعد بسرعة عن ميار وكان فاكره اسر
بس طلعت اميرة
اميرة : بتعمل ايه هنا يا قليل الاد*ب، وراحنت ومسكته من ودنه
حازم بالم : انا اسف مش هعملها تاني
اميرة :هو احنا مش عندنا باب بتيجي من البلكونة لي
حازم : عشان واقع في حبها
اميرة :طب يلا من هنا قبل ما اسر يوصل
حازم بمشاكسة ل ميار :ماشي ياقمر
ميار ابتسمت بكسوف
اميرة بضحك : طب يلا ياخويا
وطلعتوا برا
ودحلت لميار وبصتلها
ميار بكسوف :انا مليش دعوة يا ماما
اميرة ابتسمت وراحت عندها :انا هنام معاكي احسن يطب تاني
ميار بضحك :ماشي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
خارج القصر وصل اسر وخرج من العربية وفتح الباب الخلفي وشال ليان ال كانت نايمة.... وميا واقفة مضايقة
ميا بضيق :تقدر تصحيها وهي تطلع لوحدها
اسر : هي تعبت النهاردة، ومش عايزة اصحيها عشان متقلقش
وشالها وطلع بيها علي فوق
اسر لميا : تصبحي علي خير
ميا:وانت من اهلو
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في اوضة اسر وليان
دخل وحط ليان علي السرير واخد الدبدوب وحطه في اوضة الملابس
ورجع قلع*ها الكوتش والشراب، وفك الكعكتين ال في شعرها عشان تنام مرتاحة
وجه يلف ليان مسكت في ايده
ليان وهي نايمة : ا اسر
اسر بصلها بحب وقرب وبا*سها علي جبينها
اسر : بحبك يا قلب الزعيم.....
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق