رواية ليان الزعيم الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم آيه عيد حصريه
رواية ليان الزعيم الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم آيه عيد حصريه
نبدا بالبطلة(ليان) ومش لازم نأفور في شكلها يعني هي بنوتة حلوة وخلاص شعرها اسود وعيونها زي عيون خلق الله وقصيرة وشكلها شكل طفولي عندها 18 سنة طيبة وهبلة باختصار وهربت من الملجأ ال كانت عايشة فيه لان الست المشرفة كانت عايز تتاجر فيها يعني وكدا ،
نروح بقي للبطل وما ادراك ما البطل 😏
حاجة كدا مصري علي كوري 😂
طول بعرض انما ايه... (استغفر الله العظيم) 😭😂
احم المهم (اسر السيوفي)
طويل وعريض شعره اسود عيونه عسلي وعند نظرة حادة كعيون النسر ^^ عنده طبعا مجموعة شركات السيوفي
( وبيشتغل في الماس والسلاح بالسر ) يعني مافيا يعني🙂
:
خلصنا تعريف الابطال ندخل علي القصة بقي :
في قصر كبير من قصور الاغنياء قاعدة ست شيك علي الموبايل بتقلب فيه دخلت عليها كبيرة الخدم
كبيرة الخدم ( اسماء) : لو سمحتي يا هانم كنت عايزة اتكلم معاكي في موضوع.
والدة اسر (اميرة السيوفي) : ايه يا اسماء؟
(اسماء) :كان فيه بنت كدا جبتها عشان تشتغل هنا و كانت عايشة في ملجأ.
(اميرة) :طب وهي كويسة واثقة فيها يعني.
(اسماء) : ايوا واثقة فيها متقلقيش هي بس لسة صغيرة ومش عارفة الشغل كويس.
(اميرة) :خلاص تمام انتي علميها الشغل وعرفيها التعليمات هنا كويس.
(اسماء) :تمام يا هانم عن اذنك.
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
اتجهت ناحية المطبخ ال كان كبير وفخم لقيتها قاعد علي الكرسي وباصة للارض وباقي الخدم بيشوف شغله راحت عندها واول ما (ليان) شافتها قامت وقفت علي طول
(اسماء) بنظرة تدل علي السيطرة :انا اتكلمت مع الهانم الكبيرة وهي وافقت وانا مش بحب الدلع في الشغل، الشغل شغل تمام.
(ليان) بنظرة بريءة مليانة بالتعب والحزن : ح حاضر
(اسماء) وهيا بتنادي علي واحدة من الخدم : عليااااء
(علياء) بسرعة : نعم يا كبيرة.
(اسماء) : خوديها علي اوضتها واديها لبس الشغل.
(علياء) : حاضر.
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
اخدتها علياء علي اوضتها وطلعتلها لبس الخدم وسألتها
(علياء) :انتي اسمك ايه؟
(ليان) : انا اسمي ليان.
(علياء) :الله اسمك حلو، وانا علياء.
(ليان) :شكرا
(علياء) بهزار: البسي يلا بسرعة قبل ما كبيرة الخدم تعملنا عقاب مزدوج.
(ليان) ابتسمت: ههه حاضر
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
لبست ليان لبس الخدم كان عبارة عن فستان واصل لبعد الركبة زي ال بنشوفوا في الافلام الاجنبية كدا
وكانت رابطة شعرها كعكة وفي خصلات شعر نازلة علي وشها والبت كانت كيوتة وحلوة ويعني
كبيرة الخدم اول ما شفتها قالتلها
(اسماء): بصي كدا من الاول هتكوني مسؤلة عن تنظيف القصر، واياكي اسمع بسببك شكوي، وتسمعي الكلام علي طول ومتتكلميش مع حد الا علي قد السؤال وبس غير كدا مفيش كلام فاهمة، و اه متطلعيش الجناح ال فوق خالص دا خاص با اسر بيه وهو عنده خدم خاص لتنظيف الجناح بتاعه وحاولي ان شغلك يعجبني فاهمة.
(ليان) وهي باصة للارض :حاضر
. (اسماء) : يلا علي شغلك.
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
برا في الصالة جت بنت عندها 19 سنة ودي تبقي اخت اسر
(ميار السيوفي) ومعاها بنت خالتها ال عايشة معاهم (سيا الدمنهوري) ال عندها 21 سنة ووالدتها اخت اميرة والدة
اسر ( كريمة الدمنهوري) جوزها مسافر وهيا عايشة مع
اختها ونفسها تجوز اسر لبنتها
نزل من علي السلم شاب في العشرينات يبقي ابن كريمة واخو سيا الكبير عندو 25 سنة وبتاع بنات
(سامي) وهو نازل من علي السلم :صبااااح الخير يا عيلتي السعيدة
(اميرة) : صباح الخير يا سامي، يلا عشان نفطر الفطار جاهز.
اتجه الكل ناحية السفرة وكلهم قعدو مكانهم ما عدا الكرسي الرئيسي في مازال فارغ سالت كريمة
(كريمة) :امال فين اسر؟
ردت عليها ست كبيرة في السن ومتجهة علي الكرسي بتاعها
ودي تبقي جدة اسر من الاب
(الجدة' سميرة) : اكيد جاله مكالمة
خرخ الخدم وكانوا بيقدموا الاكل في الاطباق وكانت معاهم ليان وفي نفس الوقت نزل اسر بهيبته علي السلم ومتجه ناحية الكرسي الرئيسي لان هو يعتبر كبير العيلة
(اسر) بصوته الرجولي : صباح الخير.
الكل رد عليه بتركيز واحترام
قعد وبدا الكل في الاكل
(اسر) وهو موجه كلامه لسامي :كنت فين امبارح؟
(سامي) بلع ريقه بخوف :ك كنت ف في الشركة
(اسر) ساب الشوكة وبصله بنظرة تخوف : بجد!
(سامي) اتوتر وكان لسة هيتكلم فجاءة....
ليان كانت داخلة بالعصير وبدون قصد اتشنكلت ووقعت علي اسر وطبعا العصير وقع عليه
اسر بصلها وهيا بصتله وعينها وبقها مفتوحين من ال عملته
والعيلة كلها مصدومة ومستنين اسر هيعمل ايه
(اسر) بغضب جنوني وصوته العالي قومها صرخ فيها : انتيييي اتجننننتي
وليان واقفة ومنزلة وشها في الارض وبتعيط ومنكمشة في بعضها بسبب صوته العالي ال يخوف
(اسر) انتي غبية مبتشوفيييش مين ال جاااااب الغبية ديييي هنا
جات كبيرة الخدم وهي مصدومة وخايفة من اسر
كبيرة الخدم(اسماء) بخوف: ااا اسر ب بيه انا انا اسفة ولله انا ال جبتها وهيا لسة جديدة ومتعرفش حاجة اول واخر مرة مش هتعيدها تاني
ليان رفعت وشها وهي بتعيط وخايفة
واسر كان هيتكلم بس اول ما شافها كدا وشاف عيونها سكت وملامحه هديت في لحظة وبدون ما يتكلم مش من قدامهم والكل مصدوم ازاي عداها كدا دا لو حد من الخدم غلط غلطة بسيطة بيطرد فورا لي بالذات سكت المرادي......
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
استووووب يا ترا ايه ال هيحصل.... لو لقيت تفاعل هكمل ان شاء الله انا عارفة انها صغيرة بقي سامحوني ومش هكتر كلام ومع السلامة 👋
#ليان_الزعيم
البارت 2
كبيرة الخدم شدت ليان من دراعها واخدتها علي المطبخ وزقتها جامد ووقفت قدامها
اسماء بقسوة :انتي اكيد اتجننتي، ازاي تعملي كدا ولا من اول يوم ليكي هنا كمان.
ليان بدموع:ولله انا اسفة مكنتش اقصد انا وقعت بالغلط
اسماء :ههه بالغلط.... دا كويس انو مطردكيش انتي تحمدي ربنا دا انتي اول واحد متطرديش من اول غلطة.... بصي بقي انا بقولك اهو لو عملتي اي غلطة تاني متلوميش الا نفسك.... انتيي فاهمممة.
ليان بخوف: ح حاضر
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
اسر غير هدومه وكان نازل علي السلم ومتجه ناحية البوابة وقفته والدته
اميرة:انت كويس ياحبيبي؟
اسر : كويس
اميرة : متضايقش نفسك البنت لسة جديدة ومش عارفة حاجة كان بدون قصد
اسر:خلاص مش مهم دلوقتي الكلام دا انا رايح الشركة.
جه حازم ودا يبقي الايد اليمين ل اسر ك مساعد ليه في كل حاجة
حازم :انا جهزت الورق يا باشا تأمر بحاحة تاني
اسر :لا يلا بينا
فجأة نادت عليه اخته ميار :استني يا ابيه ممكن توصلني معاك للكلية
عيون حازم لمعت اول ما شافها (اصل الواد بيحبها بالسر)
حازم بعفوية :اكيد طبعا اتفضلي
اسر بصله :هي بتكلمك انت ولا انا
حازم:احم اسف يا باشا مقصدش
طلعوا برا القصر وكان فيه كمية حراس رهيبة ركب اسر العربية هو واختوا وكان ماشي وراهم عربيات الحراس....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
ليان كانت بتمسح جزء في القصر نادت عليها سيا
سيا: انتي يا بتااعة
ليان مركزتش معاها
سيا :هو اناااا مش بكلللمك
لفت ليان وبصتلها
ليان:حضرتك بتكلميني انا
سيا :اه بكلمك انتي تعاالي هنا
قربت منها ليان
سيا قربت منها وبنظرة خبيثة: ال حصل النهاردة ميتكررش تاني انا عارفة حراكات البنات ال زيك بتحبوا تبصوا لفوق اوي وفي النهاية مش هتوصلي.
ليان :انا ولله مكنتش اقصد اعمل كدا و...
قاطعتها سيا وبنبرة غرور: انا مش بحب الرغي ال كتير غوري وهاتيلي كوباية عصير
ليان بصت في الارض بحزن وقالت: حاضر
واتجهت ناحية المطبخ
في نفس الوقت جت كريمة
كريمة :كنتي بتكلمي البنت دي في ايه يا سيا؟
سيا بكبرياء :كنت بعرفها مقامها يا مامي
كريمة:خلي بالك منها البنت جميلة وانا النهاردة الصبح شوفت نظرة في عيون اسر ليها عمري ما شفتها
سيا :متقلقيش يا مامي انا مش هخليها تتهني بالعيشة هنا اصلا
جت في الوقت دا ليان ومعاها صينية وعليها كوباية عصير
ليان:اتفضلي
سيا اخدت كوباية العصير وشربت منها رشفة وبعدين بصت بقرف ل ليان
سيا:ايه القرف دا يععع
ومرة واحدة وقعت الكوباية علي ليان
سيا :طالما مش بتعرفي تعملي حاجة بتشتغلي ليه
ليان بدموع : اا انا....
كريمة بعصبية: انتي لسة هتهتهي غوري من قدامنا يلا
جريت ليان علي المطبخ
@@@@@@@@@@@@@@
في الشركة
دخل بكل هيبته لابس النضارة الشمسية وحاطط ايد في جيبه والايد التانية فيها التلفون بيعمل مكالمة، وجمبه مساعده حازم ووراه اتنين من البودي جارد ..... كل الموظفات نفسهم بس ف نظرة منوا، وكل الموظفين واقفين بحترام محدش يتجرأ يعدي من قدامه
جريت عليه السكرتيرة وقالتله :حضرتك فيه ميتينج بعد 10 دقايق وبعدها هنروح علي المصانع عشان نتفحصها وفيه غداء عمل النهاردة مع الوفد الالماني وهيكون فيه اجتماع لفحص ميزانية الشركة ال اميركا...
اسر:قهوة علي مكتبي فورا
السكرتيرة :حاضر يا فندم
@@@@@@@@@@@@@@
في مكان تاني، ست كبيرة علي وشها نظرات الشر
رحاب بصوت شديد:ها عرفت مكانها
رد عليها واحد مغطي عينه زي القراصنة كدا
مسعود بصوت خشن:لاا لسة بس الرجالة بيدورو عليها
رحاب :احنا لازم نلقيها البت حلوة وهتكسبنا كتير الراجل موافق انوا يدفع عشانها كتييير
مسعود متخافيش هنجيبها هتروح فين يعني
@@@@@@@@@@@@@@
في القصر وتحديدا في اوضة ليان كانت قاعدة وضامة رجليها ليها وتكلم نفسها
ليان : انا لازم استحمل هروح فين يعني لو رحاب لقتني مش هتسيبني في حالي وكدا كدا دا ارحم من هناك...
وبتفتكر ال كان بيحصل معاها....
فلاش باك
ليان بعياط هستيري: انا اسفة اسفة ولله مش ههرب تاني مش هعمل كدا تاني ارجوكي متضربنيش
رحاب بقسوة ومعاها حزام : اسكتي انا هربيكي وهعملك ازاي تحاولي تفكري بس انك تهربي.
وبعدها فضلت تضرب فيها بقسوة وليان لا حول ليها ولا قوة منهارة من العياط
دخل عليهم مسعود : ما خلاص يا ابلة هتشوهي جسم البت وجمالها دا هيفيدنا لكن وهي متشوهة مين ال هيقبل بيها
وقفت رحاب عن الضرب وراحت تشرب ماية وبعدين نادت علي المساعدة بتاعتها
رحاب : سميية انتي يابت يا سميييية
جت سمية بسرعة:نعم يا ابلة
رحاب :خدي الزفته دي من تحبسيها في الاوضة الضلمة 3 ايام وممنوع يدخلها اكل وهي كباية ماية واحدة كل يوم كفاية
(اصل المنطق ميقولش ان البت تقعد 3 ايام من غير مياه فا خليت بقي يكون في كوباية كل يوم +طيبة جلبي دي هي ال مشندلة حالي🙂)
سمية وهي بتشد ليان : يا يابت اسمعي كلام الابلة يبا قومييي
ليان بتعيط وبصويت : لااااا ارجوكي مش هعمل كدا تاني متحبسنيش انا بخاف وانا لوحدي في الضلمممة ارجوكيييي لااااااا
فلاش بااااااك
قاعدة بتعيط وبتترعش علي سريرها وبتفتكر ال حصل معاها
@@@@@@@@@@
بيجي الليل والكل بياكل عشاه لكن اسر لسة مجاش
الوقت اتاخر واميرة بتنادي علي كبيرة الخدم
اميرة: بقولك ايه يا اسماء لما اسر ييجي حطيله العشي اكيد هيجي تعبان..... وانا نعست اصلا وهطلع بقي انام
اسماء : حاضر يا ست هانم متقلقيش تصبحي علي خير
اميرة :وانت من اهلو
@@@@@@@@@@
في المطبخ
اسماء :انا تعبت والوقت اتاخر ولازم اصحي بدري
وبعدين بتبص علي ليان ال قاعدة معاها
اسماء: بصي ياليان الاكل جاهز يا دوب بس هتسخنيه ومتعمليش اي غلطة تمام انا تعبانة وعايزة انام اعتمد عليكي ولا هتكسفيني
ليان بخوف من اسر : بس لي انا يعني انا ا ا انا
اسماء : الكل نايم وهما شغلهم مهم ولازم يصحوا بدري ها انا مش عايزة اتكلم كتير
ليان بستسلام: ااا خ خلاص هستني
وميشت اسماء عشان تنام وليان قاعدة في الصالة مستنية.... لحد ما جت الساعة 1:00 وكانت بتغمض عيد وتفتح عين
وفجأه الباب اتفتح ودخل اسر وهي اتخضت اول ما شافته وقامت وقفت وعينها في الارض
اتقدم ووقف قدامها باصصلها بنظرة هاديه وايده في جيبه مستنيها تتكلم
ليان اول ما شافته قرب منها رفعت وشها ليه (اصل الواد طويل اوي)
عيونهم تلاقت وفضلو كدا ثواني وبعدين هي استوعبت نفسها وقالت بتلعثم
ليان: ا ا ا انا ان اس اسفة كنت م مستنيه حض رتك ع عشان العشا ..... اجهزلك الاكل؟
بصلها بثبات وقال:جهزيه
اول ما قال كدا جريت علي المطبخ وهو عينه منزلتش من عليها
ليان اول ما دخلت المطبخ اخدت نفسها
ليان : ه هو انا كنت بتهته ليه قدامه
بعد خمس دقايق جهزت الاكل وطلعت حطتته علي التربيزة وهو لسة منزلش فضلت قاعدة خمس دقايق كمان منزلش قررت انها تروح جناحه
طالعة علي السلم وتطلع رجل وتاخر رجل لحد ما لقت نفسها واقفة قدام جناحه دخلت وبعدين خبطتت علي باب الاوضة محدش رد خبتطط مرة اتنين تلاتة مفيش
ليان :مبدهاش بقي هدخل
دخلت الاوضة وهي خايفة بس ذوهلت منها كان شكل الاوضة حلو اوي والديكور خطير بالون الاسود والعسلي (حاجة اخر فخامة يعني تخيلو بقي)
راحت وقفت عند مكتبة فيها صور وجوايز كتير وقعدت تتفرج عليهم وفجاة من غير ما تحس بال وراها وطي عند ودنها وهمس بنبرة مخيفة: بتعملي ايه هنا؟
اتخضت من الصوت وجت تلف اتكعبلت وكانت هتقع لكن هو مسكها من وسط*ها وقربها منو.... وهي فتحت عينها واتصدمت....
كان لابس بنطلون ومكانش لابس تيشيرت وعضلاته واضحة و بار*زة وكان شعره مبلل وواضح انه كان بيستحمي
(استغفر الله العظيم) 🙃
وهي كانت واقفة مصدومة وهو باصصلها بهدوء مرعب
اسوعبت الوضع ال هي فيه وحاولت تفلت منوا لكن هو متشبث بها ومش عايز يسيبها
ليان : ا انا ا ك كنت جاية ع عشان اقولك ا الاكل ج جاهز...
ماذالت تحاول تبعد عنه وهو مفيش
ليان والدموع بدات تتجمع في عنيها : م ممكن ت تبعد ا ارجوك
قرب منها وهمس في ودنها وبنبرة مخيفة : متجيش هنا تاني
وهو في نفس الوضع*ية شال ايده من علي وسط*ها
وهي كانها اتحررت من سجن وجريت من قداموا علطول وهي بتنهج
وهي نازلة وبتجري علي السلم شافتها سيا ال كانت طالعة من اوضتها عشان تشرب مياه واستغربت هي كانت بتعمل ايه فوق عند اسر وعينها اتملت بالشر.....
استووووب حاولت اطول في البارت دا شوية ويا رب يعجبكم 🤍💕
#ليان_الزعيم
البارت 3
دخلت ليان اوضتها وهي بتنهج وخايفة
وافتكرت ال حصل وشها كان شبه الفراولة، قعد علي السرير وقررت انها تحاول تتجاهله وتبعد عنه
@@@@@@@@@@@@@@@@
اما عند اسر راح وقعد علي السرير وطلع سيجارة وبدا يدخن،
وهو مستغرب من نفسو هو عمل كدا ليه اصلا
سند رأسه علي السرير وابتسم لما افتكر وشها وهو شبه الفراولة، ولا وهي بتحاول تبعد عنه زي الاطفال....
طفي سيجارته وابتسم ابتسامة خبيبثة :شكلي كدا هحطها في دماغي
وبعدها عمل مكالمة.... واستلقي علي السرير ونام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح وتحديدا في المطبخ
اسماء كانت رايحة جاية ومتعصبة وبتشرف علي الاكل
اسماء بعصبية: يلا بسرعة الوقت اتاخر، اسر بيه لو نزل وملقاش الفطار جاهز هيتعصب علينا....يلا بسرررعة
وبعدين بتلاحظ ان ليان مش موجودة
اسماء : ليان.... ليااان فين
علياء بخوف : تلاقيها نايمة
اسماء : نعممم نايمة روحي هاتيهاا فورا
علياء بسرعة : حاضر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في اوضة اسر
صحي من النوم ودخل ياخد شاور..... وبعد مدة طلع من الحمام ولبس بدلته وحط برفانه ال ريحته تهبل
(استغفر الله العظيم🙂)
وجاب ساعته وابتدا يلبسها.... وفجاءة الباب خبط ودخلت سيا من غير ما يسمحلها بالدخول
سيا ببراءة مصتنعة :اسر انا كنت عايزة اط
اسر قاطعها وبحدة : اطلعي برا
سيا بتوتر: اس
اسر بنظرة مخيفة وبحدة : مش هعيد كلامي
خرجت سيا بسرعة من الاوضة خوفا من عصبيته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطبخ
اسماء بعصبية : انا مبكرهش في حياتي قد التاخير وانتي نايمة ولا علي بالك
ليان بخوف : ولله مكان قصدي راحت عليا نومة
اسماء : افتكري انتي مش هعديلك اخطاءك دي كتير فاهمممة
ليان : حاضر
وبعدين بتروح جمب علياء وبتساعدها في تجهيز الاكل
ومعاهم خادمة تانية
علياء : اتاخرتي كدا ليه في النوم؟
ليان : استنيت امبارح اسر بيه عشان العشا وهو اتاخر
الخادمة الاخري بهزار : اوعي تكوني وقعتي حاجة تانية عليه
علياء : ههه يمكن عملتها تاني
ليان بتوتر وهي بتفتكر ال حصل امبارح : ل لا طبعا معملتش كدا،..... انا مش عارفة اصلا انتو بتخافو منوا علي ايه ههه؟
علياء والخادمة سكتوا ثواني وبعدين قالت علياء
علياء بجدية : لانه فعلا يخوف اسر بيه مش شخص عادي
... وقالت بصوت واطي : دا من المافيا، اللهم احفظنا
ليان بصدمة : ايه!
الخادمة الاخري : ايوا طبعا امال انتي فاكرة ايه دا مش بيرحم اي حد يغلط معاه وال هو عايزه لازم يحصل يعني يحصل...
الكل سكت لما اسماء صرخت فيهم عشان يخلصوا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصالة
الكل نزل علي السفرة بما فيهم اسر.... والخدم بداوا يحطوا الفطار
الجدة سميرة : مش ناوي بقي تفرحني وتتجوز يا اسر... وبتكح جامد.... انا تعبت بقي يابني وعايزة اطمن عليك
اميرة : ايوا يا اسر انا عايزة اشوف عيالك بقي
اسر بجدية: نتكلم بعدين
اميرة : لحد امتا يا اسر، لحد امتا
كريمة بخبث : وافق انت بس واذا كان علي العروسة فا هي جاهزة، وبتلمح علي بنتها
اسر وهو فاهم قصدها كويس وبنفس الخبث : اكيد طبعا ، وهتفرحي اوي يا خالتي خصوصا انتي وبنتك
كريمة وسيا بيطيروا من الفرحة وهما فاكرين فعلا انوا هيتجوز سيا
في نفس اللحظة بتيجي ليان باطباق الاكل وبتيجي تحط طبق اسر وبتقرب منه وهي خايفة
اسر اول ما بيشم ريحتها وبيرفع عيونه ليها،
وهي اول ما بتلاحظ انه بيبصلها بتتوتر وايدها بتترعش
الجدة بتلاحظ ايدها المرتعشة:انتي كويسة يابنتي؟
ليان بتوتر : ا اه اه كويسة
وبتجري علي المطبخ
سامي بيصلها وبيصفر : مكنتش اعرف ان عندنا هنا حوريات بحر
بيلاحظ ان اسر بيبصله نظرة مرعبة، بيخاف سامي وويقول
سامي بخوف واضح : انا كنت بتكلم عن تيتة
سميرة :اه يا بكاش
........................
بعد دقائق بينهي الكل طعامه، وبيقوم اسر وهو ماسك الموبايل، بيشوف ليان وبيوجه كلامه ليها
اسر : هاتيلي قهوة علي مكتبي
ليان بتخاف وبتبص وراها يمكن بيكلم حد غيرها
اميرة : انت مش هتروح الشركة؟
اسر : هروح بس مش دلوقتي
بتقوم سيا من علي الكرسي ولسة هتتكلم: اس
اسر وهو ماشي وماسك الموبايل :مش وقته
وبيتجه ناحية مكتبه
@@@@@@@@@@@@@
بعد وقت بييجي حازم وبيشوف ميار
حازم بحب مخفي : ازيك يا ميار، عاملة ايه؟
ميار بابتسامة : ازيك يا ابيه حازم.... انا كويسة الحمد لله
حازم وهو سرحان في ابتسامتها : ها انا كويس، ايه اخبار دراستك
ميار : كويسة واديني بحاول اهو
حازم يتشجيع: انا عارف انك شاطرة وهتقدري.... لو احتجتي اي مساعدة متتردديش انك تطلبيها مني
ميار بتردد: ها ا اه اكيد
بتيجي سيا بكبرياء: انت المفروض بتشتغل عندنا يبقي متقفش وتتكلم مع اسيادك
ميار باحراج :سيا ايه ال انتي بتق
بيقاطعها حازم بثقة : حضرتك انا بشتغل عند اسر بيه مش عندك عشان تكلميني بالطريقة الوقحة دي.
وبيسبها ويدخل مكتب اسر بعد ما سمحله بالدخول
@@@@@@@@@@@
في مكتب اسر
اسر وهو قاعد علي كرسي مكتبه ومركز في الابتوب
اسر : الشحنة وصلت؟
حازم :ايوا يا باشا..... بس كان فيه مشكلة كدا واحنا خلاص حلناها
اسر علي وضعه: ايه هي؟
حازم : اكتشفنا ان واحد من رجالة رجب بيحاول يتجسس علينا عشان يعرف موعد التسليم، بس احنا لقطناه وعلمناه الواجب وهو دلوقتي في المخزن.
اسر بخبث: كويس وانا هبقي اعدي عليه بنفسي بالمرة يعرف مين هو اسر السيوفي
حازم: انا بعتلك معلومات البنت ال طلبها
اسر :ايوا شوفتها
في تلك اللحظة بتدخل ليان بالقهوة
واسر بيشاور لحازم انه يخرج وبالفعل بيطلع
وليان بتخاف لما بتبقي هي وهو بس
اسر بيقوم وبيقعد علي الانتريه ال في المكتب
ليان بتحط القهوة علي الترابيزة وجت تخرج، وقفها
اسر :استني
ليان لفت ليه :ن نعم
اسر وهو بيشرب القهوة:اسمك ايه؟
ليان : ليان
اسر:عندك كام سنة؟
ليان باستغراب : ليه
اسر بيرفع عيونه ليها وهي بتلف عيونها عنه بتوتر
بيقوم اسر ويقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما وصلت للحيطة وهو حا*صرها بايديه
ليان والدموع بتتجمع في عنيها: ا م ممكن تبعد ل لو سمحت ك كدا عيب
اسر بصلها وقال بصوت هادئ ولكن مخيف : لما اسالك تردي علي قد السؤال
ليان بخوف : 18 سنة
اسر بصوته الرجولي :جيتي منين
ليان : م من الملجأ
اسر بعد عنها وحط ايده في جيبه : وانتي هربانة
ليان اتصدمت ازاي عرف انها هربت هي مقالتش لحد
اسر :انا عارف كل حاجة عنك وعارف المشرفة كانت بتعمل فيكي ايه
ليان بدموع وراسها في الارض :..........
اسر اقترب قليلا منها : انا اقدر احميكي منهم
ليان رفعت راسها ليه : ليه.... وبعدين بتفكر وبترجع تبصله تاني وبشك : و وايه المقابل
ابتسم اسر : شاطرة، بتفهميها وهي طايرة
ليان:..........
اقترب اسر من ودنها وهمس : نتجوز
ليان بصدمة بعدته عنها وبصوت عالي : انت مجنووون، وانا ايه ال يجبرني علي كدا
اسر قرب منها ومسك دراعها بقوة وبصوت عالي خلاها تتخض منوا : صوووتك ميعلاش قصادي تانيي فاهممة.... واكمل بصوت مخيف
:وال يجبرك علي كدا اني اقدر ارجعك للملجا تاني، او اوريكي انا ممكن اعمل فيكي ايه اسوء من الملجاء حتي انتي لسة متعرفيش مين هو اسر السيوفي
ليان بدموع والم من دراعها ال ماسكه وخايفة تتكلم لينفذ تهديده فعلا، خصوصا بعد الكلام ال سمعته من الخدم انه مبيرحمش
خفف قبضة ايده من عليها ومسك وشها
اسر بصوت هادي : انا اقدر اجبرك انك تتجوزيني دلوقتي،
وغصب عنك، بس بقول لسة طفلة ومينفعش اشد عليها من دلوقتي،.... قدامك تفكري لحد بليل، هكيب المأذون معايا وانا جاي....
اسر بصوت مخيف :ومش عايز اسمع غير كلمة موافقة.
كل دا وليان بصاله بصدمة وخوف
بيسيبها ويمشي، وهي بتقع علي الارض وبتنهار من العياط
لسان بنهيار : طب طب اعمل ايه اعمل ايه انا مبقتش قادرة استحمل ان الكل يتحكم في حياتي اعمل ايييه
وبعدين بيجيلها فكرة
ليان وهي بتمسح دموعها بكف ايدها زي الاطفال : ا ايوا لقيتها ا انا ه ههرب تاني هروح في مكان محدش يلاقيني هبعد قد م مقدر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الشركة
بيدخل اسر بعصبية ومش بيبقي طايق نفسه
والكل بيخاف يقرب منه وهو في الحالة دي لانهم عارفين انه لما بيتعصب مش بيشوف قدامه
وبيدخل مكتبه وبيقل*ع جاكت بدلته وبيقعد علي الكرسي
وكل ما يفتكر اسلوبها وكلامها معاه يتعصب
اسر بعصبية : انا.... انا اسر السيوفي ال كل البنات مستنين نظرة مني بس ومحدش يقدر يرفع عينه في عيني تيجي عيلة زي دي وتعلي صوتها عليا..... بس مش مشكلة قريب هتبقي ملكي وهعلمك ازاي تغلطي قصادي تاني.
بيدخل في الوقت دا حازم: كنت عايزني يا باشا؟
اسر :جهز المأذون ييجي معانا بليل القصر
حازم :اوامرك يا باشا
@@@@@@@@@@@@@@@@@
جاء المساء
وليان طلعت من الباب الخلفي بعد ما قدرت تتهرب من اسماء من غير ما تحس وجت تنط من فوق البواية الخلفية وقعت ورجلها اتجرحت، وحاولت تسند نفسها لحد ما قامت وبدات تمشي وهي بتتالم
....................................
داخل القصر في الصالة.... قاعدة العيلة كلها
واتصدموا لما دخل اسر عليهم ومعاه حازم والمأذون
اميرة بعدم فهم : ايه دا يا اسر جايب معاك المأذون ليه؟
سيا هي ومامتها بفرحة وفاكرين ان اسر جايب المأذون عشانها
الجدة سميرة :ما تفهمنا يا اسر المأذون بيعمل ايه هنا، معقول هتحقق امنيتي يا حبيبي
اسر قرب منها وقعد عند رجليها :مش هو دا ال كنتي عايزاه
سميرة بفرحة : ربنا يتمملك علي خير يابني
اميرة بفرحة :ومين العروسة يا اسر
كريمة بخبث :الله يا اميرة دا كلو ولسة معرفتيش مين العروسة
سيا بكسوف مصتنع :انا عارفة انك كنت بتحبني ومخبي بس مش مهم انا موافقة خلاص
اسر بصلها بعدم اهتمام ورفعة حاجب :ومين قالك ان انتي العروسة اصلا
سيا وكريمة اتصدموا وبقوا واقفين في نص هدومهم من الاحراج
اسر : اسماااء
جت اسماء بسرعة وراسها في الارض : نعم يا اسر بيه
اسر : نادي ليان
اسماء : حاضر يا بيه
سيا بغيرة : وايه دخل الخدامة دي في الموضوع
اسر بصلها نظرة مرعبة اخرستها
بعد وقت جت اسماء وباين علي وشها الخوف : م ملقتهاش يا اسر بيه
اسر بنبرة مخيفة :يعني ايه
اسماء بخوف: ولله ما اعرف راحت فسن دورت عليها في كل حته، حتي في اوضتها ملهاش اثر دي كانت لسة قدامي اصلا من 10 دقايق مش عارفة راحت فين
اسر نادا حازم وبحدة : خلي الحراس يلفوا حوالين القصر كويس
حازم :امرك ياباشا
بيخرج حازم، وبيتجه اسر ناحية المطبخ ويطلع للبوابة الخلفية بيفتحها ومش بيلاقي حد، بس بيشوف بقع دم علي الارض، وبعدين بيروح للبوابة الخارجة وركب عربيته واتجه ناحية الجهة ال كان عند اثرها الدم وفعلا بعد 3 دقايق بيشوفها وهي ماشي علي حرف الطريق وبتعرج
بيسرع بعربيته وبيوقف العربية قدامها بالظبط
وهي بتتصدم خصوصا لما لقيته نازل من العربية ووشوا ميبشرش بالخير،
بتلف عشان تجري لكن بتقع بسبب رجلها
وهو بيقرب منها وبينزل لمستواها وهي بترج لورا وهي في الارض، لكن هو بيمسكها بعن*ف
اسر بصوته الرجولي المرعب : بقي عيلة زيك تستغفلني وتحاولي تهربي مني، انتي خلاص دخلتي عرين الاسد
ول بيدخل مبيعرف لباب الخروج طريق
وبيشيلها علي كتفه وهي بتصرخ فيه
ليان بدموع وصراخ :سيبنييييي ارجوك سيينييي انا معملتلكش حاجة سيبنييي..... حد يلحقنيييي
بيقعدها في الكرسي الامامي وبيقرب منها وبيحط حزام الامان، وهي بتحاول تبعده عنها
لف وركب جمبها وبدا يسوق للقصر، وليان قاعدة تعيط وتصرخ
ليان : سيبنييييي مش عايزة مش عاااايزة اتجوزك
اسر فزع فيها : مسمعشششش صووووتك
ليان اتخضت وخافت وحطتت ايدها علي بقها بخوف ومنكمشة في بعضها
وصلوا للقصر واسر نزل من العربية ولفلها وشالها وهي بتخبط في صد*ره وبتحاول تبعده عنها
دخل بيها وسط زهول الكل وجنون سيا ومامتها
قعدها علي الكرسي وهمس في ودنها بنبرة مرعبة وتخوف :
الاحسن ليكي تقولي موافقة عشان ال شوفتيه في الملجأ كوم وال هتشوفيه مني كوم تاني خالص.
ليان مصدومة وخايفة منوا
وبدا الماذون، والشهود كانوا حازم، وسامي ال قاعد غصب وبسبب خوفه من اسر
المأذون : موافقة يابنتي
ليان وهي باصة علي اسر بخوف : م.... موافقة
اسر ببرود : وانا موافق
.......
كتب المأذون الكتاب
*بارك الله لكما وجمع بينكما في خير *
ليان بكت من الكلمة مش مصدقة انها خلاص اتسجنت في سجن اسر
ذهب المأذون وحازم
أميرة : اسر هو ايه ال بيحصل هنا، هي موافقة غصب ولا ايه ومش معني ليان بالذاات دا معداش يومين علي وجودها
اسر مردش واتجه ناحية ليان ال بتبكي وقرب منها وشالها،
وهي استسلمت ليه ودفنت وشها في رقبت*ه وهي بتبكي
وطلع بيها علي فوق وسط نظرات سيا وكريمة بالشر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في اوضة اسر
طلع وهو شايل ليان وحطها علي سريره
اول ما حطها علي السرير لفت وشها الناحية التانية وهي بتعيط ومضايقة
وهو سابها وجه يمشي
ليان بدموع : ليه انا؟
اسر مردش عليها وطلع
وليان انهارت من العياط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
اميرة : ممكن تفهمنا بقي
اسر :مش هو دا ال كنتوا عايزينه
كريمة بعصبية وكره : خداامة خدامية يا اسر طب وبنتي ايه ذنبها فا دا كله
اسر وهو حاطط ايه في جيبه وصوته الرجولي وبحدة :
اولا صوتك توطيه ثانيا اول واخر مرة تقولي علي مرات اسر السيوفي خدامة وتعرفي حدودك من هنا ورايح..... واذا كان علي بنتك انا موعدتهاش بحاجة انا مكنتش شايفها اصلا
فا انا مليش علاقة بيها
كريمة بتمثيل الحزن : شوفتي يا اميرة شوفتي ابنك بيكلمني ازاي بقي بتعاملوا ضيوفكم كدا
اسر قرب منها :كويس انك عارفة انك ضيفة وبس، يبقي تتعاملي هنا وكانك ضيفة غير كدا هتشوفي مني حاجة عمرك ما شوفتيها
كريمة سكتت باحراج وعينها في الارض
اسر موجه كلامه للجميع بنبرة لا تنفع للنقاش : ال حصل حصل الكل مجبور انه يتقبل ال حصل( ووجه كلامه لكريمة وسيا) وال مش عاجبوا انا مش مانع حد الباب قداموا
وبعدين بيطلع علي فوق
@@@@@@@@@@@@@
فوق دخل اسر الجناح بتاعه وقل*ع جاكت البدلة ودخل الاوضة وبيرمي الجاكت علي الكرسي وفجأة بيتصدم لما بيشوف ليان واقعة علي الارض وماسمة رجلها ال بتنزف وبتعيط............
#ليان_الزعيم
البارت 4
اسر بيدخل بيلاقي ليان واقعة علي الارض وبتبكي ورجليها بتنزف د*م، بيجري عليها وبينزل لمستواها
اسر بحدة وعصبية : ما الهانم لو محاولتش تهرب مكنش حصل فيها كل دا
ليان بصتله بكره وساكته
اسر جه يشيلها
ليان بعند والدموع علي وشها: لاا مش عايزة، ابعد عني... اقدر اقوم لوحدي
اسر مهتمش لكلامها وشالها حطها علي السرير، وراح جاب علبة الاسعافات الاولية.... وبدا يضمدلها الجرح
وليان بتحاول تبعد رجلها من ايده
لحد ما اسر شد رجلها لعنده وبصلها بحدة خلاها توقف
وليان مستغربة منه هو ازاي كدا....
لف شاش علي رجلها وانتهي، وبعدين وقف وقالها
اسر وهو حاطط ايده في جيبه : قومي غيري لبسك دا
ليان بعند : مش هغير
اسر مسك دراعها جامد وقال بحدة :انا لما اقول كلمة تتسمع فورا
ليان بخوف ودموع: ح حاضر...... ب بس هلبس ا ايه
اسر بعد عنها: بكرا هيجيلك هدوم جديدة، اما دلوقتي البسي اي حاجة من عندي
ليان بصدمة : ن نعم هلبس ايه يعني
اسر وهو متجه لغرفة الملابس .... بيرجع وهو ماسك تيشرت من بتوعه: البسي دا
ليان اتصدمت هو اه واسع وهيبقي طويل عليها لانها قصيرة
بس رجلها هتكون باينة
اسر حط التيشرت قدامها ودخل الحمام
ليان مبقتش عارفة تعمل ايه لو رجع ولاقاها لسة كدا هيتعصب......
اسر طلع من الحمام وهو لابس تيشرت اسود وبنطلون اسود،
لاقاها قاعدة علي السرير ومغطية رجلها كويس، لف الناحية التانية وقعد علي السرير
ليان اتصدمت : ه هو انت هتنام هنا
اسر هو ماسك التلفون وضهره ليها : وحضرتك عايزاني انام فين يعني
ليان :نام في اي حته لكن متنمش جمبي
اسر ساب التلفون ولفلها وقرب منها وبخبث : ليه؟ خايفة
ليان بخوف واضح :ااا ايه انا ا اخاف و واخاف ليه ي يعني
اسر : يمكن...
وبدا يقرب منها اكتر وهي تزحف لورا، لحد ما كانت هتقع من علي السرير وهو مسكها وقربها منوا
اسر :احسنلك انك تنامي وتسكتي عشان انا مش رايقلك
ليان :خلاص هنام انا علي الكنبة
اسر بحدة : لو عملتيها ، متزعليش من ال هيحصل
وبعد عنها، ليان خافت ونامت فعلا مكانها
واسر نام وحاطط ايده تحت رأسه
@@@@@@@@@@@@@@@@@
في غرفة سيا ومعاها مامتها، سيا عمالة تكسر كل حاجة علي الارض وتصرخ
سيا بجنون: بقييي يسيبني انااا عشان الخدامة ديييي ولله لاوريها وهخليهااا تلف حوالين نفسهاااا، انا فيه نار جوايا مش عايزة تنطفيييي..... كان لازم اكون انا مدام اسر السيوفي بس لااااا اخدته مني الخدااامة
كريمة وهي قاعدة علي الكرسي وحاطة ايدها علي راسها :اسكتي بقي خلينا نفكر هنعمل ايه، انا مينفعش اسمح لخدامة هي ال تكوش علي كل حاجة كدا
بيدخل في الوقت دا سامي : فيه ايه يجماعة ايه يا سيا اسكتي شوية احسن اسر يسمعك
سيا بعصبية :انت ازاي تشهد علي جوازهم انت اتجننت
سامي :امال اعمل ايه يعني ما انتي عارفة اسر
كريمة :الصويت دلوقتي مش هيعمل حاجة لازم نهدي ونفكر نخلص من البنت دي ازاي
سامي بخبث :متخافيش انا عندي الحل
سيا بسرعة:وايه هو؟
سامي :هخليها تحبني واسر يفتكرها بتخونه فاهو بنفسه ال هيقتلها
كريمة بشر: ولو بردوا افرض مبصتش في وشك اصلا، فا خلاص اشتغل انت علي خطتك دي وانا هشتغل علي خطة تانية خالص.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح
استيقظ اسر من نومه، بص يشوف ليان لاقاها نايمة زي الاطفال وشعرها علي وشها بفوضوية
قرب منها وازاح خصلة من شعرها، وهي حست بحاجة علي وشها وفتحت عنيها.... واتخضت لما لقته قريب منها قامت من علي السرير فورا وهي خايفة
اسر بصلها لما قامت بالسرعة دي وبعدين نزل انظاره لتحت
وهي استغربت وبصت لقته بيبص علي رجلها المكشو*فة
رغم ان التيشرت واصل ل قبل الركبة بحاجة بسيطة
نزلت ايديها وحاولت تشد التيشرت لتحت بكسوف
اسر ابتسم علي منظرها وقام دخل الحمام
وهي وشها بقي احمر من الكسوف
............... بعد مدة خرج اسر من الحمام ولبس بدلته وبعدين طلع لاقاها قاعدة علي السرير
اسر وهو قدام المراية :قومي غيري عشان ننزل نفطر
ليان :بس انا مهنزلش
اسر قرب منها وقال بحزم :وانا قولت هتنزلي
ليان بحجة : بس انا معنديش هدوم اكيد مش هنزل كدا يعني
اسر وقف وايده في جيبه وهو عارف انها بتتحجج: لا متقلقيش قومي انتي خدي شاور وهتطلعي هتلاقي هدومك جاهزة
ليان : بس
اسر بمقاطعة : مش هكرر كلامي مرتين
ليان باستسلام قامت وبقت ماسكة التيشرت بايد والايد التانية بتتسند علي الحيطة عشان رجلها لسة فيها وجع بسيط
اسر شالها وهي اتصدمت
ليان :لا لا انا همشي نزلني
اسر مردش عليها ودخلها الحمام وقعدها علي قعدة البانيو
اسر :مش هاكلك يعني عشان تخافي كل ما قرب منك كدا
وبعذين قال بخبث : لسة في حاجات متمتش.
وطلع وسابها ،وهي قاعدة وشها احمر ومكسوفة
....................
اسر قاعد علي الانتريه وفاتح الابتوب، والباب خبط قام وفتح ولقي الخدم واقفين وشايلين حاجات كتيرة اوي
دخلهم وتحديدا في اوضة الدريسنج.... بدا الخدم يحطوا ويظبتوا في الحاجات كانت فساتين وبجامات ومكياج واحذية وشنط ومجموعات للعناية بالبشرة وكل ال تحتاجه اي بنت..... وبعدين بيخرج الخدم،
وليان بتطلع من الحمام وهي لابسة فوطة علي جس*مها
وبتتلفت يمين وشمال احسن يكون موجود بتخرج بتلاقي غرفة الملابس مليان هدوم كتيرة اوي ليها وكل ال محتجاه واكتر...... موجود بتختار تلبس دريس طويل بحمالا*ت عريضة لونه موف وعليه فرشات بيضاء وبتعمل شعرها ديل حصان وخصلات من شعرها نازلة علي وشها
(البت كانت سكرة يعني، ودا ميمنعش انها هبلة بردوا🙂)
بتخرج بتلاقي اسر مستنيها علي الكنبة وماسك الابتوب
بيرفع عينه ليها ومش بيبقي قادر ينزل عينه من عليها بس بيسيطر علي نفسه وبيقفل الابتوب وهو طالع :يلا
بتمشي وراه بكسوف وهي خايفة رد العيلة هيكون ايه
(انا لو مكانها هلبس وهتشيك ومهيهمنيش حد.... ايه دا دا انا ال كاتبة الرواية 🥲)
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة الكل متجمع علي السفرة ومستنين اسر
اسر نازل علي السلم ووراه ليان ال اول ماشفت العيلة بتبصلها خافت وجريت ورا اسر ومسكت في بدلته زي الاطفال
وهو سابها وعارف انها متوترة وخايفة
بينزلوا وبيقعد اسر علي الكرسي الرئيسي بتاعه المعتاد
وبتقعد ليان في الكرسي ال علي يمينه
اسر :صباح الخير
الكل في نفس واحد :صباح النور
وبيجوا الخدم وبيحطوا الاكل
والكل ابتدا وسيا باصة لليان بحقد،
ليان بتاكل وهي مكسوفة اول مرة تقعد في تجمع عائلي
الجدة سميرة :كلي يا بنتي متتكسفيش
ليان : ح حاضر
كريمة :اكيد مش متعودة علي....
قاطعها اسر بحدة : علي ايه
كريمة بتوتر : ولا حاجة
اميرة قاعدة ساكتة لانها لسة متقبلتش ليان
كريمة وهي قاعدة جمبها وبتوسوس فيها بصوت واطي
كريمة بخبث :دا حت اسر ماخدش رايك يا ترا هيحصل ايه لما الناس تعرف انه اتجوز خدامة منظرك هيبقي ايه قدام صحباتك
اميرة ساكتة وهي مضايقة وشايفة ان كلام كريمة صح
الكل انهي طعامه ووقف اسر: انا رايح الشركة
ليان وقفت لما شافت انه هيميشي وهيسيبها هنا
اسر لاحظ نظرات سيا ال بتاكل ليان
قرب من ليان وشدها من وسط*ها وباسها في خدها
وليان واقفة متسمرة ومصدومة من ال عمله
والكل مصدوم من ال اسر عمله ومش مصدقين
ليان وشها احمر زي الفراولة وساكته
واسر بعد عنها
الجدة سميرة بضحك :اه يا شقي طب استني اما تطلعوا فوقليان حاطة وشها في الارض ومكسوفة
اسر ابتسم : مش بقدر استحمل
وجه في الوقت دا حازم وسلم علي الجميع وبعدين مشي هو و اسر
وليان لسة واقفة مكانها قامت الجدة واخدتها علي الصالة
الجدة : انا اول مرة اشوف اسر بيتعامل مع حد كدا
بتيجي ميار وبتقعد معاهم وبضحك: علي فكرة ابيه اسر اتغير اوي لما انتي جيتي
ليان قاعدة ساكتة ومكسوفة
بتيجي اميرة وبتنادي ميار بضيق :مياار مش عندك مذاكررة يلا علي اوضتك
الجدة سميرة: ما تسيبها يا اميرة ما هي قاعدة مع مرات اخوها اهو
بتتكلم كريمة : اصلها مش عايزة بنتها تتكلم مع الاشكال دي،
حتي لو اسر اتجوزها دا ميخفيش انها كانت خدامة
ليان بتزعل من كلامهم
ميار :متقوليش كدا عليها، انتي بتتكلمي دلوقتي عشان اسر مش موجود
سيا بعصبية : انتي بتتكلمي مع مامي ازاي، شكل البنت دي خلتك تستقوي علينا
ميار بعصبية : انا اتكلم زي ما انا عايزة دا بيتي مش بيتك
اميرة بعصبية :ميااار اتكلمي بأدب ويلا اطلعي علي اوضتتك
ميار بتكت وتطلع اوضتها وهي مضايقة
اميرة لليان :اما انتي بقي كنتي بتشتغلي هنا واكيد مش هنتقبلك بين يوم وليلة يعني فا الاحسن ليكي انك متكلميش حد هنا خالص
ليان قاعدة وراسها في الارض وبتبكي
الجدة بعصبية : امييرة متتكلميش مع البنت كدا
اميرة سكتت بغضب
الجدة لليان :متزعليش يابنتي هي مكانتش تقصد
ليان بابتسامة مزيفة : لا لا انا عازراها اصلا، انا مزعلتش
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الشركة
اسر قاعد في غرفة الاجتماعات
وفي الكرسي الرئيسي، وفي ناس مهمين من الصين جايين عشان يعملو معاه صفقة وبيعرضوا عليه المشروع
واحد من الموجدين : وهكذا سنبدا بالموضوع سيدي طبعا بعد موافقتك
اسر بيدقق في الورق كويس ولاقي ان فيه غلطة
اسر : لست موافق
وبعدين قام وراح لمكتبه
والكل مصدوم انه مش موافق حتي مقلهمش علي السبب
اسر قاعد في المكتب ودخل حازم
حازم : الشحنة وصلت
اسر :تمام يلا
بيخرج هو وحازم وبيتجهوا لمكان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان بعيد عن انظار الناس
اسر واقف بكل هيبته وبيجيبله احد الرجال سلاح كبير
وبيجربه
اسر : المرة ال فاتت اتاخرتوا وانا مش بحب التاخير
الراجل بخوف :ولله يا اسر بيه كان فيه شويه مشاكل مع الحكومة بس حلناها
اسر بصله نظرة مخيفة وطلع سيجارة : اممم حكومة قولتلي
الراجل واقف وهو بيترعش : ا اه
اسر : ويا ترا الحكومة دي كان رجب بردوا
الراجل ركع قداموا وبقي بيعيط : ولله مليش ذنب هو ال قال انه هيدفعلي لو قولتله ميعاد التسليم وانا متكلمتش
اسر وهو باصص للسما :بس انت قولتله معلومة عني وخلاص
الراجل بخوف : اااا....
اسر بنظرة مرعبة :وانا ال يلعب بديله من ورايا ميستحقش انه يعيش
الراجل: لاااا لا اروجوك مش هعملها تانيييي ان......
ملحقش يكمل كلامه بسبب تدلك الرصاص*ة ال طلعت من مسد*س اسر
حازم : يلا يا رجالة لموه من هنا وهاتوا الشحنة دي ورانا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطبخ دخلت ليان
ليان بابتسامة : صباح الخير
اسماء باحترام :صباح الخير يا ست هانم
(ايوا كدا اتعلمي الادب يا وليه🤫)
ليان : انا لسة ليان علي فكرة مش لازم تقوليلي هانم دي، انتي برضوا اكبر مني وانا ال لازم احترمك
اسماء بابتسامة :لا ازاي انتي مرات الزعيم، لازم نحترمك
ليان بطفولية :يووه بقي انا قولتلك ناديني ليان بقي
الكل ضحك عليها وجريت عليها علياء وحضنتها :وحشتيني يابت
ليان بضحك :ايوا كدا
ليان قعدت معاهم وبقت تهزر وسطيهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء اسر لسة ماجاش والكل تناول عشاه ما عدا ليان
اسر رجع لقي جددته في وشوا :اتاخرت ليه
اسر :كان عندي شغل
الجدة :وناسي ان انت عندك عروسة
اسر :لا مش ناسي
الجدة :اكلت؟
اسر :لا
الجدة :علي فكرة ليان هي كمان ماكلتش ومستنياك فوق
اسر وهو طالع علي السلم :وحد قالها متاكلش
الجدة : اه يا بارد، انا هخليهم يطلعولك الاكل لفوق
اسر :تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في اوضة اسر وليان
ليان كانت فاكراه هيتاخر زي المرة ال فاتتت
ف شغلت التلفزون علي اغنية وقعدت تجرب مواهبها
وتر*قص وكانت لابسة بيجامة بحمالا*ت بينك وبنطلون بينك وكانت شكلها مثي*ر
(مثير للشفق ياجماعة بلاش قلة ادب🙃😂)
اسر دخل الاوضة وهي ملاحظتش وهو اتصدم منشكلها وبقي واقف وساند علي الحيطة وبيبتسم بخبث
وليان منسجمة خالص وجت تلف شافته واتخضت وصرخت
ليان :اااااا..... ان انت بتعملي اي هنا، ق قصدي ج جيت ا امتا
اسر قرب منها وهي بترجع لورا لحد ما وقعت علي الكرسي
وهو حاصرها ، وابتسم بخبث وهو بيفك زرا*ير قمي*صه
اسر : شكلها ليلتنا النهارة هتبقي حلوة
ليان وشكا احمر والدموع اتجمعت في عنيها : ا انا ااانت
اسر بصوته الرجولي الهاديء :انا ايه
ليان فلتت منه وجريت علي الحمام وهي بتجري قالت
ليان : انتتت سا*فل... وبتطلع لسا*نها ليه وبتقفل علي نفسها الباب
اسر اتنهد وقعد علي الكرسي وابتسم : طفلة..... بس قدرت توقع الزعيم......
خبطتت الخدامة وطلعت بالاكل وهو قام فتحلها
الخادمة :اسر بيه الست سميرة بتقول لحضرتك ان بكرا هيبقي في حفلة بمناسبة جوازك من الست ليان
اسر : تمام
ومشيت الخادمة
وهو اتجه ناحية الحمام وخبط علي الباب............
@@@@@@@@@@@@@@@@
استووووووووب، يارب تعجبكم الرواية يا قمرات 🌸وشكرا لتعليقاتكم السكر ❤️وبايييييي😘😊
#ليان_الزعيم
البارت 5
في غرفة اسر
خبط علي الباب وطلعت ليان وهي لابسة بيجامة واسعة، اسر مسكها وحاصر*ها عند الحيطة
اسر بحدة : انا كام ممكن اعلمك الادب علي الحركة ال عملتيها من شوية دي.... بس متكلمتش وبقول عروسة ومن حقها تتدلع.... بس لو اتكررت تاني هتشوفي حاجة عمرك ما شوفتيها.
ليان بدموع : ح حاضر م مش ه هعمل كدا ت تاني
اسر بعد عنها :وبلاش التهتهة بتاعتك دي
ليان :حاضر
اسر :الاكل جاهز
ليان : مش عايزة اكل
اسر ببرود مش وسابها
وراح قعد علي التربيزة وابتدا ياكل وهي كانت قاعدة علي السرير وجعانة بس كبرياءها منعها
(هبلة.... هبلة، وما ذنب الطعام في الموضوع🙂)
اسر خلص اكل والحادمة جت وشالت الصينية
اسر اتجه ناحية درج في الاوضة فتحوا واخد منو علبة
وراح عطاهالها،
ليان باستغراب: ايه دا؟
اسر حط قدامها العلبة واتجه ناحية الحمام
وهي فتحتها ولقت جواها موبايل غالي اوي
فرحت لانها عمرها ما كان عندها فون، عرفت تفتحه
واول حاجة عملتها هي....... نزلت العاب للاطفال
اسر طلع وهو لابس فانلة سودة وبنطلون
لاقها بتلعب في التلفون ومنسجمة خالص وبتبتسم
راح شاف هي بتعمل ايه لاقها بتلعب لعبة للاطفال
ابتسم علي منظرها، وهي كل دا ملاحظتش انو واقف جمبها
لف وقعد علي السرير الناحية التانية واخد منها التلفون
ليان بزعل طفولي وهي بتحاول تاخد منوا التلفون : لا لا سيبوااا شوية
اسر وهو بيحط التلفون في الدرج ال جمبوا : كفاية عشان عينك..... وغير كدا الوقت اتاخر وهنام
ليان بتحاول تقرب وتفتح الدرج وقعت علي اسر وتنحت
اسر بابتسامة خبيثة : لو عايزة تلعبي انا جاهز للعب
ليان بعدم فهم : يعني هتلعب معايا
اسر لفها علي السرير واعتلا*ها، وليان مصدومة ومش عارفة تتحرر منوا
ليان :اااا انت ب ا بتعمل ا ايه
اسر اقترب منها ودفن رأسه في رقبت*ها
ليان بدموع مكتومة :ل لا ارجوك م مش ع عايزة
اسر بدا يشم ريحتها وهو مش قادر يسيطر علي نفسوا....
وطبع قبل*ة علي رقبت*ها، وهي حست برعشة غريبة.
ليان: ا........ اسر
اسر وقف دي اول مرة تنطق اسمه علي لسانها، رفع رأسه ليها لاقاها بتبكي ودموعها مغرقة وشها
ليان بدموع : م مش عايزة
اسر ابتعد عنها واتجه ناحية البلكونة وطلع سيجا*رة وبدا ينفث الدخان
وليان جوا انكمشت في بعضها وغطتت نفسها كويس......
وعدا وقت اسر دخل لاقاها نايمة بصلها كتير ، وبعدين استلقي علي السرير ونام هو كمان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصباح الكل كان مشغول في تحضير الحفلة ومحدش لاقي وقت يقعد، دي حفلة بمناسبة جواز الزعيم
سميرة : يلا يا اسماء خلي الخدم ينضفوا الجنينة كويس اوي..... الناس بتاعة الديكور لسة موصلتش ولا ايه
اسماء:لسة يا ست هانم انا كلمتهم وهما قالوا انهم في الطريق
نزلت ميار من علي السلم : ماااااما هي مصممة الازياء لسة مجتش
اميرة بضيق مما يحدث : علي الطريق
سميرة :ميار لما مصممة الازياء تيجي توديها عند ليان عشان تصمملها فستان
ميار :حاضر يا تيتة
كريمة بقرف: وكمان هنصمم فساتين للخدم
سميرة بعصبية : ابقي قولي الكلام دا لما اسر ينزل
سيا جت وراحت جمب اميرة وبزعل مصتنع : انا قلبي واجعني اوي يا طنط.....
كنت فاكرة ان الحفلة دي هتبقي ليا انا
اميرة بزعل : متزعليش يا سيا.... بس دا نصيب.... واكملت بضيق.... ودا قرار اسر
سميرة انا هطلع انا اصحي اسر وليان.....
@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق في اوضة اسر، اسر كان حاضن ليان من ضهرها
وفجأة الباب خبط وصحي هو وليان علي الصوت وهو قام واتجه ناحية الباب وفتحوا
سميرة :ايه كل دا نوم... واكملت بغمزة... يمكن كنتوا سهرانين امبارح
اسر ببتسامة خفيفة :عايزة ايه يا تيتة
سميرة : فين ليان ... وبعدين دخلت
ليان بابتسامة :صباح الخير يا تيتة
سميرة :صباح الخير يا قلب تيتة.....جهزي نفسك بقي عشان الحفلة
ليان باستغراب :حفلة.... حفلة ايه؟!
سميرة بصت لاسر :انت مقولتلهاش!
اسر قعد علي الكرسي : ملحقتش
سميرة :بصي يا حبيبتي دي حفلة بمناسبة جوازك من اسر الصحافة هتبقي موجودة وناس مهمين اوي هيجوا
ليان بصت لاسر بتوتر
سميرة :مصممة الازياء هتيجي شوية كدا هتختاري فستان من الماكة الخاصة بيها ولو معجبكيش حاجة هتصمملك حاجة جديدة...... انا هنزل بقي عشان اشوف باقي التحضيرات
وبتخرج الجدة
ليان بتوتر :انت ازاي م متقوليش علي حاجة زي دي،لا وفيه صحافة كمان انا مستحيل انزل
اسر :.......
ليان :انت مبتردش ليه؟
اسر قام واتجه ناحية الحمام وهو بيقول
اسر ببرود :في الحالتين كدا كدا هخليكي تنزلي يبقي وفري النقاش دا بقي
ودخل الحمام
ليان واقفة خايفة هي لسة مش متعودة علي الناس، لانها دايما كانت محبوسة في الملجأ مش بتشوف حد
قعدت علي السرير وهي قلقانة دخلت اوضة الدريسنج وقعدت علي الكنبة ال موجودة في النص
وخرج اسر من الحمام وكان عا*ري الصد*ر ولابس بنطلون
ليان اول ما شافته :اااااا..... ا غ غطي نفسك.... في حد يطلع كدا
اسر برفعة حاجب : وهطلع ازاي حضرتك من الحمام مثلا.... وانتي اصلا ال قاعدة في اوضة الملابس
ليان وقفت وهي مدياله ضهرها :ك كنت جاية اتكلم معاك
اسر قرب منها واخدها في حضنه ودفن رأسه في رقبت*ها:اممم في ايه بقي
لياان اتصدمت وجريت بكسوف منه وهي بصوت عالي :مش عايزززة اقولللل حاجة
اسر ابتسم علي منظرها، وبعدين اختار هدومه
اما برا طلعت وهي بتنهج خصوصا لما حست بانفاسه قريبة منها
قعدت علي السرير ومسكت قلبها :ل لا انا متأثرتش هو ال قليل اد*ب
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالة
نزلت ليان واسر قرر انو ميروحش الشركة المرادي فا قرر انو هيشتغل في مكتبه وحازم معاه
ليان:صباح الخير
ميار :صباااح الخير، ايه يا عروسة قدامنا حاجات كتير لسة هتتعمل
ليان بتوتر : ا انا معاكي اهو
وبعدين جت المصممة
المصممة : بونجور هبايبي
ليان باستغراب:هي بتقول ايه دي
ميار بضحك :اصلها بتتكلم عربي مكسر اصل هي من فرنسا
ليان بذهول :واو من فرنسا مرة واحدة
سيا بغرور : اكيد متعرفيش ايه هيا فرنسا دي اصلا هههه.
ليان زعلت وسكتت
(سبوني عليها سبوووني علييها 😠)
اميرة جت :بونجور يا ايملي، عاملة ايه في مصر يا حببتي
ايملي :كويسة هببتي مصر جميلة اواي
سميرة :طيب يا حببتي ورينا بقي التصاميم ال معاكي
دخولو بنتين بفاستين كتيرة اوي
كريمة بكبرياء : ايملي لو معاكي حاجة رخيصة للبنت دي هاتيها من فضلك. وهي بتشاول علي ليان
سميرة بعصبية: كريمة التزمي حدودك
كريمة ببرود :هو انا قولت حاجة
ايملي :هببتي انا مستهيل اجيب هاجة رهيصة ليكم انتوا زبايني المفضلين اقل فستان هنا تمنه 200 الف جنيه مصري
ليان اتصدمت
(انا هبوس ايدي وش وضهر شكر لله لو لقيت 2 جنيه في جيبي اصلا🙂)
بيخرج في الوقت دا اسر وحازم
ايملي :اسر بيه اهلا بهضرتك
اسر قعد علي الكرسي : اهلا
بدات ايملي تعرض الفساتين
حازم كان واقف جمب ميار وهمس:علي فكرة دا هيبقي لايق عليكي اوي
ميار كان في ايدها فستان بيش وابيض عليه تطاريز جميلة
ميار بكسوف :بجد.... شكرا
اما ليان كانت محتارة تلبس احمر او بينك
قام اسر قام ومسك واحد مميز اوي من الحرير الخالص
(تخيلوه انتوا بقي علي مزاجكم 😉)
اسر لليان :البسي دا
وسابه في ايدها وطلع علي فوق
ليان عجبها الفستان فا قررت ان دا هو ال هتلبسوا
كريمة بحقد وهي شايفة انو اخترلها اغلي فستان من الموجدين
سيا كانت واقفة ومش طايقة نفسها وكانت هتروح تشد الفستان من ليان بس مامتها وقفتها وهمست في ودنها:مش دلوقتي اسر ممكن ينزل يعملنا مشكلة انا عاملة خطة تخليها تتبهدل النهاردة
سيا سكتت وبصت لليان بشر
@@@@@@@@@@@@@@
في المساء
الكل لبس واتشيك وبعض المعازيم وصلو
واسر كان في الاوضة ولبس وكان شكلوا وسيم اوي وليان كانت في اوضة الملابس وبعدين طلعت وكانت شبه الاميرات وشعرها كان كعكة وخصلات نازلة علي وشها
(يادي الخصلات ال مبتقفش دي)
اسر كان مش قارد يشيل عينه من عليها وهي اتكسفت ونزل وشها في الارض، اسر قرب منها ورفع وشها ليه واخرج شي من جيبه وكانت سلسلة الماس علي شكل قلب صغنن وكانت شيك اوي ثرب منها اكتر ولف ولبسبها السلسلة وهي كانت مصدومة وفي نفس الوقت مبهورة بالسلسلة، ولف تاني وبقي قدامها
ليان بكسوف :ش شكرا
اسر قرب منها وطبع قبل*ة علي خدها، وهي واقفة مصدومة بس حست باحساس حلو، وبعدين مسك ايديها وطلعوا برا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الصالة
سيا ومامتها واقفين ومش طايقين نفسهم
وفجأة كل الانظار اتحولت علي السلم
وليان واسر نازلين علي السلم وشابكين ايديهم في ايد بعض
والصحافة بدات تصور بالكاميرات
الجدة سميرة بفرحة : ايه الحلاوة دي كلها
ليان بكسوف :شكرا ياتيتا
ميار : ولله وعرفت تنقي يا ابيه
حازم جه من واها :الف مبروك ياباشا
ميار بخضة :خضتني يا حازم..... ا قصدي ابيه حازم
حازم بهمس : ولله حازم دي طالعة منك زي السكر، انا معجزتش يعني عشان تقوليلي ابيه
ميار بكسوف جريت من قداموا
الصحافة بيصورا اسر وليان ال حاطط ايده علي وسط*ها
وهي مكسوفة....وال بيجي اشخاص مهمين وبيسلموا عليهم
بيجي واحد من الرجال المهمين : مبروك يا زعييم الف مبروك
وبيسلم عليه..... بيجي عشان يسلم علي ليان
اسر بيمدله ايده ويسلم عليه تاني
الراجل بضحك :اوووه غيرة يعني وكدا ولا يهمك
......
كريمة واقفة علي جنب وحطت حاجة في كوباية العصير وبتنادي حد من الخدم، وعطتها الكوباية وقالتلها تديها لليان
ليان واسر بيقعدوا واسر بيتكلم مع شخص معم في خصوص الشغل، وليان قاعدة جمبوا
بتيجي الخدامة وبتدي الكوباية لليان
ليان وهي محروجة و بتبص لاسر : ممكن اشرب
اسر بيبصلها :اشربي
وليان كانت عطشانة عشان كدا شربتها كلها
وكريمة وسيا واقفين بعيد وبتبص بخبث
كريمة بخيث : دلوقتي دماغها هتلف وهتفضح اسر قدام الناس ههههه
ليان بدات دماغها تلف وبقت بتقول كلام غريب وبقت تتصرف زي الاطفال وكانها سكرانة
بتشد في بدلة اسر..... واسر بصلها باستغراب
وليان بصتله وبطفولية :اسر انا عايزة شوكولاتة
اسر : مش دلوقتي
ليان بدات تبكي زي الاطفال : لا انا عايزة شوكولاتة مليش دعوة
معظم الناس بدات تبصلها
سميرة :في ايه يابني مالها ليان
اسر :مش عارف
ليان :تخيلي يا تيتة طلبت شوكولاتة ومش عايز يجبلي
اسر قام وشدها وراه عشان ياخدها علي الاوضة
وليان بدات تشده
ليان :لاااا مش عايزة اطلع فوق انت وحششش سيبني
اسر بصلها بحدة وشالها وطلع بيها علي فوق
وهي بتخبط في صد*ره : سيبنييي بقولك نزلنييي بقييي
وبعدين بتسكت وبتمسك عضلاته وبتضحك
ليان: الله كل دي عضلات... وحضنته...... يا خلاثي ايه الحلاوة دي دا انت طلعت سكرة وانا مش واخدة بالي خالث
اسر استغرب وحس انها فعلا سكرانة
اخدها الاوضة وحطها علي السرير وجه يمشي مسكته من ياقت البدلة وشدتوا ليها وبقوا قريبين اوي ووشها قدامه بالضبط
وهو ثابت ومستغرب ومستني هتعمل ايه
ليان قربت من خدوا وبا*سته
وهو رفع حواجبه بصدمة
لسان بصوت رقيق : خليك معايا، متسبنيش....
وحضنتوا وهو ساكت
ليان : اسر......ا انا.... بحبك
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق