رواية ليان الزعيم الفصل الثامن عشر 18بقلم آيه عيد حصريه
رواية ليان الزعيم الفصل الثامن عشر 18بقلم آيه عيد حصريه
#ليان_الزعيم
البارت 18
في الحفلة تحت، الصحافة كانت موجودة.... وميار كانت حلوة اوي وحازم معاها وقاعدين علي كرسيين واسر وليان موجدين
حازم قرب من ميار وهمس :امتا هتبقي مراتي بقي؟!
ميار بكسوف : خلاص ياحازم، مش فاضل كتير
حازم كان هيقرب منها اكتر، بس شاف اسر بيبصله بنظرة تحذير....
حازم بعد عن ميار بتوتر :انا بقول اصبر احسن
جت اميرة ومعاها الخواتم :يلا يا ولاد
حازم وميار اخدوا الخواتم ولبسوا بعض
اسر وليان كانوا واقفين وليان حاطة ذراعها في ذراع اسر
ليان بابتسامة وهي ساندة رأسها علي اسر : اسر انا عايزة شكولاته
اسر بضحك: هي الحالة جت تاني ولا ايه؟!
ليان بضحك :لا بس انا نفسي فيها، تعالي ندخل المطبخ
وشدته من ايده ودخلو المطبخ.... وميا عينها عليهم
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المطبخ دخلت ليان وجابت قطعة جاتوه من الثلاجة
اسر قرب منها ورفعها وقعدها علي الرخامة
وليان بدات تاكل
ليان ببراءة وهي بتمد الشوكة ليه:تاكل؟!
اسر بصلها :مش باكل حلويات
ليان باستغراب :ليه
اسر بابتسامة وهو بيقرب منها :يمكن عشان انا عندي ملبن في حياتي
ليان اتكسفت :طب ابعد بقي عايزة اكل
اسر قرب وعطاها بو*سة علي خدها
ليان بصتله بخجل : علي فكرة، انت لما بتحب بتبقي عسل اوي
اسر بابتسامة :بجد
ليان بطفوليه :اه الاول كنت شرير وقاسي، وكلامك جا*رح
الحاجة الوحيدة المشتركة بين زمان ودلوقتي انك قليل اد*ب
اسر مسك الطبق وحطه علي الرخامة وقرب منها اكتر
اسر بهدوء: قولتيلي بقي.... انا كنت شرير
ليان بتوتر :ا لا م مكنتش اقصد
اسر بخبث :ولو عاقبتك دلوقتي
ليان :هتعاقبني عشان كلمة
اسر :بصراحة لا.... بس انا مش قادر اسيطر علي نفسي، وعايزك
ليان بتوتر :اسر ف في حفلة مش وقته
اسر :مش مهم
ولسة هيقرب منها ويبو*سها
فجأه....بتدخل ميا بسرعة
ليان شافتها وحبت تضايقها، وحضنت اسر من رقبته
ليان :اسر انا.... بحبك
اسر بصلها بذهول :انتي قولتي ايه؟!
ليان بكسوف : ب بحبك
اسر حضنها حضن قوي
اسر بحب:وانا بعشقك يا قلب اسر
كل دا وميا واقفة بغضب ولسة هتدخل ليهم، جت مامتها وشدتها علي برا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الخارج وعلي جمب
رهام بغضب وهمس :اناي اتجننتي، ايه ال كنتي هتعمليه دا
ميا بغضب :يعني كنتي عايزاني اقف اتفرج عليهم
رهام :وطي صوتك
ميا شر :انا مش هسكت.... حتي لو هضطر اخلص من ليان دي
رهام :هتعملي ايه يعني، انتي مش شايفة اسر بيحبها ازاي.... يعني لو اتخد*شت، بس اسر مش هيسكت، وانتي عارفة اسر بقي
ميا : بس انا مخليه بالي قوي.... وبعدين بصت علي حد في الحفلة وهو بصلها.....انا راجعة شوية كدا
.............
اسر خرج من المطبخ هو وليان ومبسوطين
سميرة :انتو كنتو فين؟!
ليان باحراج :ا انا بس كنت عايزة اشرب مياه واسر جه معايا
سميرة بصت لاسر بابتسامة :ربنا يحبب قلبك عليها
اسر بابتسامة وهو بييص لليان : حبها خلاص
سميرة بفرحة :بجد يا اسر، انا بجد فرحانة اوي
اميرة جت :انا كنت عارفة من الاول انها هتوقعه
ليان واقفة مكسوفة وساكتة
جه حازم وميار
حازم :بقولك ايه ياباشا، انا عايز اتجوز ميار دلوقتي.... انا مش عارف حتي اكلمها عدل بسببك
اسر :طب احترم نفسك بقي..... واذا كان علي كتب الكتاب فا مش دلوقتي
حازم :بص انا كدا كدا هتجوزها بعد بكرا، والعروسة موافقة
اميرة بصت لميار :دا ايه الدلقة دي
ميار بكسوف :ما هو ال مستعجل ياماما
اسر لحازم :في النهاية مش هتكتب الكتاب الافي اليوم ال انا عايزه
ليان بصت لاسر بابتسامة :خلاص يااسر بقي وافق، مش شايفهم فراحنين ازاي
اسر بعشق :عشان خاطر عيونك انتي بس يا قلب اسر
حازم بضحك وهو بيسقف: الله دا احنا وقعنا بقي يا باشاااا.... وبص لليان.... ولله انتي مرات اخويا بجد
ليان بابتسامة :شكرا
ميار حضنت ليان :انا بحبك اوي
ليان :وانا كمان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ميا كانت واقفة في الجنينة راجل
ميا بغضب :انا دخلتك هنا بصعوبة، ولو معملتش ال هقولك عليه هتندم
الراجل :قولي بس ال عندك يلا
ميا طلعت الموبايل
ميا :شايف صورة البنت دي...... عايزاك تخلص عليها
الراجل :بس مش شايفة انها صعبة هنا، دا بيت اسر السيوفي برضوا
ميا :متخافش انا همهدلك الطريق عشان تهرب
الراجل تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الحفلة
ليان كانت واقفة وبتتكلم مع ميار
جت ميا ووقعت كوباية العصير عليها
ميا :اوبس، سوري يا ليان مكنتش اقصد
ليان بصتلها بضيق
ميار :خلاص يا ليان اطلعي وبدليه
ليان بضيق :ماشي
وطلعت علي فوق، وميا واقفة مبتسمة بشر
...........
جه اسر وبص لميار :فين ليان؟!
ميار : ميا وقعت عليها كوباية عصير بالغلط وطلعت تغير هدومها
اسر :تمام، واتجه علي فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
فوق عند ليان دخلت الاوضة
وفتحت النور ودخلت اوضة الملابس
وجت تفتح الدولاب لقت راجل ضخم قدامها ومعاه الة حاد*ة
ليان رجعت لورا بخوف :ا انت م مين؟!
الراجل طع*نها في بطنها
وليان صرخت صرخة مدوية
واسر في الوقت دا كان داخل الاوضة وسمع صوت ليان، وجري علي جوا.... فتح الباب ولقي راجل قدامه وبص علي ليان ال مرمية علي الارض بتنز*ف
مسك الراجل وضر*بو جامد
حازم والحراس دخلوا لما سمعوا الصرخة
حازم بخضة :في ايه؟!
اسر بغضب :امسك الوا*طي لحد ما ارجع
حازم والحراس مسكوا الراجل
واسر جري علي ليان
ليان بدموع والم:ا اسر.... م متسبنيش
اسر بخوف : مش هسيبك، عمري ما هسيبك
اسر شالها وراح بيها بسرعة رهيبة علي المستشفي
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المستشفي
اسر بغضب للدكتور : حياتك قصادها
الدكتور بخوف : ح حاضر
واخدوا ليان لغرفة العمليات
اسر قاعد علي اعصابه
حازم رن عليه
حازم :الو
اسر بحدة :الك*لب ال عندك، تخليه يقول مين ال بعتوا.... وبعدين تخلص عليه
حازم :حاضر ياباشا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في القصر
حازم قفل الفون
ميار بدموع :قالك ايه ياحازم؟ ليان جرالها حاجة
حازم :لسة منعرفش هي كويسة ولا لا
سميرة وهي قاعدة علي الكرسي بحزن :انا متاكدة انها مش هتسيبنا
اميرة واقفة حزينة والدمعة في عنيها :انا مش عارفة بس عايزين منها ايه دول
ميا كانت واقفة علي جمب وبتبسم بشر، ومامتها واقفة جمبها وشافتها.... مسكتها من دراعها واخدتها علي الجنينة
رهام بعصبية :انتي ال عملتي كدا
ميا ببرود :اه
رهام بغضب :انتي اتجننتي ازاي تعملي كدا، ا انا مكنتش متخيلة انها توصل معاكي لكدا
ميا بغضب :لا توصل.... توصل لاي حاجة المهم بس اسر يبقي ليا لوحدي
رهام بصدمة :لاا بقي دي هربت منك خالص
واكملت بصرامة وغضب :بكرا هنرجع ايطاليا، انا لازم اعالجك قبل ما الوضع بزداد عن حده....انا مش هسمحلك تدمري مستقبلك
ميا بغضب :ملكيييش دعو انتي، انتي مالك بيا... انا اعمل ال انا عايزاه، ومش هرجع انا ايطاليا، انا هقعد مع اسر وهنتجوز
وخلاص ليان دي هتروح من حياتنا.... ولو اتضطريت اعمل فيها كدا تاني هعملها واكتر
اميرة بصدمة من وراهم :انتي بتقولي ايه؟!
ميا ورهام اتخضوا وبصوا عليها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
اسر واقف وهو رايح جي بخوف علي ليان
اسر اتنهد وقعد علي الكرسي وحط ايده علي رأسه
اسر بدموع في عينه :يا رب دي الوحيدة ال دخلت قلبي وحياتي، متحرمنيش منها يا رب.... انا لازم اعوضها عن اي حاجة شافتها...... ا انا ب بحبها
خرج الدكتور، واسر قام بسرعة
اسر :ليان كويسة؟!
الدكتور :.............
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق