القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسيره الوحش الفصل السابع عشر 17بقلم سجده محمد  حصريه 

 

رواية اسيره الوحش الفصل السابع عشر 17بقلم سجده محمد  حصريه 






رواية اسيره الوحش الفصل السابع عشر 17بقلم سجده محمد  حصريه 



#اسيرة_الوحش

سجده بتدخل علي فهد بتلقيه متعصب وبتلاقي الكرسي واقع علي الارض 

سجده بقلق: مالك يافهد 

فهد: مفيش ياحبيبتي دا الكرسي وقع غصب بس 

سجده بعدم اقتناع: متاكد ان مفيش حاجه مضيقاق 

فهد بحنيه: لا يا حبيبتي... متقلقيش مفيش حاجه 

سجدة بتقرب منه وبتبوس جبينه وبتقوله: اتمني لو في حاجه مزعلاك احكيلي ومتخبيش عليا حاجه ونحلها مع بعض 

فهد بيمسك ايدها.... وبيقبلها بحب وبيقولها: متخافيش صدقيني الكرسي وقع غصب ولو في حاجه... هقولك 

سجده: تمام هطلع انا بقي اشوف حور بتعمل ايه 

بتطلع سجده... وفهد بيكمل تكسير في اي حاجه يلقيها قدامه وبيفتكر.... محتوي الرساله الي بيكون مكتوب فيها: عيش ايامك الاخيره مع  مراتك علشان ايام قليلة.... ومش هتكون معاك هتكون عند الي خلقها 

فهد بعصبيه مفرطه:مين اتجرا وهدد فهد الراوي ولا فكر ياذي مراته الي هيا كل حياته لو خربوش مسها اقسم بالله اطربق الدنيا علي دماغ اي حد... وبيطلع 

بره المكتب 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيكون متجه لغرفته بس بيوقفه صوت بيقول: متقلقيش ياحبيبتي... هرجعلك حقك وقبل خطوبتهم هتكون عند ربها وفهد واملاكه... وكل حاجه هتكون ليكي وليا فهد بيشوف الصوت جاي منين بيلاقي الصوت... طالع من اوضه مالك 

فهد بصدمه: انت يامالك..انت يابن عمي...شربت الشر والهبث انت كمان... يبقي انت الي جنيت علي روحك لما فكرت تلعب مع فهد الراوي وبيخبط الباب برجله بينزل علي الارض 

مالك بخوف: فيه.... ايه يافهد 

فهد بيمسكه من لياقته بعصبيه وبيقوله: فيه انك عيل واطي وخسيس

مالك بتوتر: اناعملت ايه بس 

فهد بيديله بالبوكس في وشه: في انك اتجرات وفكرت..... تاذي حرم فهد الراوي 

مالك: ان.... انا يافهد اعمل كده 

فهد بيديله بوكس كمان: ايوه انت 

مالك بشر: ايوه يافهد انا زي... ما اختي طلعت من البيت بسببها وحصرت قلب امي هحصر قلبك عليها 

فهد بيمسك وبيضربه ضرب مبرح لغاية.... مبيقع علي الارض وبيقوله: انت عبيط يلا اقسم بالله لو خربوش مسها ليكون اخر يوم في حياتك.... اختك الي طماعه وحاولت تقتلها زيك كده بس شوف مصيرها ايه انتي بقي هتكون زيها ياواطي وبينزل فيه ضرب وجنونه بيجن لما بيفتكر ان في حاجه ممكن تاذي سجده.... وبعدين بيجرجره من الاوضه وبينزل بيه علي السلم لغاية مبيقع تحت رجله جده

مالك بضعف: ابوس ايدك ياجدي.... خليه يسبني مش قادر 

الجد بصرامه: فيه ايه يافهد 

فهد بعصبية وصوت جهوري: في ان الكل**** اتجرا وفكر انو ياذي مراتي.... وبيوريلهم الرساله الي كاتبها 

الجد بخزي: يا خسارة تربيتي فيك انت واختك انتو ليه بتكرهو سجده..... كده عملتلكم ايه 

مالك بطمع وشر: احنا مش بنكرها هيا احنا بنكره فهد المفضل..... عند الجميع الي مكوش علي كل

بتعبه.... وبمجهوده وشطارته ولو علي اسطول العربيات فهيا بملكه الخاص مش زيك اي حاجه تحتاجها من فلوسي انا وفلوس ابوه ابوك الله يرحمه كان زيك كده كان دايما زعلان ان سليم عنده ملكه الخاص وهو لاء وربنا كارم فهد علشان نيته الصافيه.... وانت عارف ان عربياته الي بتتكلم عليها دي من تعبه وان طول عمره فعلا دايرلنا الشركات بس اي مكسب مش بياخد منه جنيه 

مالك بطمع: مهو في الاخر هيكوش علي كل حاجه 

الجد بيضربه بالقلم وبيقوله: عمري مفرقت بينكم ليه تعمل كده 

مالك: انت مش عادل... ومين قالك انو انت مش بتفرق مبنا انت راجل منافق 

فهد بيتعصب لما بيسمعه بيغلط في جده  وبيمسكه يضربه جامد 

الجد: بس خلاص يافهد..... مصيرك هيكون زي مصير اختك وورثك هتاخده...  زي اختك

مالك: مش ههنيك يافهد.... وكل العز الي انت فيه ده مش ههنيك عليه 

فهد بيكون هيضربه تاني بيوقفه صوت ابوه: خلاص يافهد 

فهد بيحترم ابوه.... وبيسكت 

بيطلع مالك يجيب شنطته وبيخرج علي بره 

الجد: هتلاقي فلوسك وصلالك علي حسابك ومش عايز اشوف وشك تاني 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد بيكون داخل الاوضه بيلاقي سجده بتعيط بيقرب منها بقلق وبيقولها: مالك ياحبيبتي 

سجدة بتترمي في حضنه وبتقوله: خايفه عليك يافهد ابن عمك.... ده مش ساهل ومش هيعدي الموضوع عادي انا مش هاممني.... نفسي ان شاء الله اموت بس 

فهد بيقاطعها وبيضمها جامد لحضنه: متقوليش كده تاني انتي لو حصلك حاجه.... متعرفيش هيحصلي ايه وبيمسحلها دموعها وبيقول: ان كان عليا فده عيل مفعوص اهرسه بايديا متخافيش يا حبيبتي 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

في اليوم التالي فهد بيكون في الحمام وبينادي علي سجده....

تجبله فوطه بتروح تديهالو بيسحبها من ايدها علي جوه 

سجده بخجل: عيب كده

فهد بضحك: فتحي عينك.... انا لابس اصلا 

سجدة بتفتح عينها ببطء بتلقيه فعلا لابس وبتقوله: ليه عملت كده 

فهد بمشاكسه: ممكن تقولي برازي فيكي

سجده: اممم وبتشده من ايده.... بتوقفه قدام المرايه

فهد: فيه ايه 

سجده بتمسك كريم الحلاقه وبتحط علي خده 

فهد: ينهار 

سجده: شكلك كده جميل 

فهد: بجد وبيمسك منها الكريم وبيحط علي خدها وبيقولها: انتي كده جميله بردو

والاتنين بيفضلوا يضحكوا علي شكلهم.... وبعدين فهد بيشدها عليه وبيمسحلها.... وشها بمنديل وبعدين بيمسح وشه وبعدين الاتنين بيغسلوا وشهم وبيطلعوا 

فهد: بكره هنعمل.... حفلة الخطوبه 

سجده: يعني المفروض انام في اوضه تانيه لغاية منتجوز بقي

فهد: ده ازاي.... ده 

سجده: انا هعرض علي جده الموضوع ده 

فهد بضحك: طب يبقي.... حد يفكر كده ياخدك من جنبي 

سجده: حتي لو جدو

فهد: خلي موضوع جدي ده وانا هتفاهم معاه وطبعا بردو مش هتنامي بعيد عني وقوليلي بقي

سجده: اقولك ايه 

فهد: ازاي وقعتيني... في حبك

سجده بغرور مصتنع: علشان انا اتحب 

فهد: بجد بس انا..... مش بحبك

سجده: لا والله

فهد:انا بعشقك بعشق..... كل تفصيله فيكي ضحكتك طفولتك.... برائتك حتي جنونك 

سجده: انا مجنونه 

فهد: انا الي هتجنن لو فضلتي.... وقفه قدامي واتهور ونخليها بكره الفرح.... علطول 

سجده: عندك اثبت انت.... بس واديني ثواني وهنزل 

فهد: اوك 

سجدة: بس ثانيه 

فهد: فيه ايه 

سجده : انا بستاذن منك يا حضرة المدير علشان خطوبتي بكره..... ومش هينفع اجي الشركه

فهد بضحك: وانا كمان هخطب بردو فمش هروح بكره... وبينتهي اليوم في سلام 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

يوم الخطوبه

 سجده بتكون لابسه فستان بسيط.... وواسع  باللون الموڤ وعليه طرحه بنفس اللون...تضع القليل من مساحيق التجميل.....وبتكون طالعه شبه الاميرات وفهد بيكون لابس بدله باللون الاسمر الي بتزيده جاذبيه ووسامه وبينزلوا..... الحفله الي بيكون حاضر فيها رجال اعمال كبيره وكلهم جايين لتهنئة فهد الخطوبه بتم وبيلبسوا بعض الدبل في اجواء كلها فرحه وسعاده....... مابينهم وبعدين البوفيه بيتفتح 

فهد: مبروك يانجمتي 

سجده : الله يبارك فيك يا اميري 

فهد بيجيله اتصال.... وبيقولها ثواني هرد 

سجده: انا هطلع اشوف موبايلي فين وهاجي مش هغيب 

فهد: ماشي يا حياتي 

وبتطلع تشوف تليفونها.... وفهد بيبعد شويه علشان الدوشه سجده..... بتطلع غرفتها وبتدور علي تلفونها وبتلقيه وبعدين.... بتبص من الشباك بتلاقي فهد بيتكلم في التليفون.... بس بتلاحظ انو في نور احمر متوجه نحيته  قلبه بيتقبض وبتبقي مصدومه.... فبتصرخ بصوت عالي وبتنادي فهد علشان يبعد بس مش بيسمع..... بتنزل جري علي السلم وهيا بترن عليه بس طبعا بيكون انتظار...... بتجري علي تحت وهيا بتنادي علي فهد سجده بتكون نازله جري علي السلم.. وبتحس ان قلبها هيقف.. بمجرد شعور ان فهد هيضيع منها.. وبتنادي باسمه مش سامع وبتصرخ باعلي  صوتها لما بتلاقي الرصاصه.... اخترقت جسده... لحظات.. ثواني.. بتحس ان الدنيا واقفه بيها... مش مستوعبه الي حصل.... 

سجده بجنون وصريخ : فهد..... لاء....لاء  وقبل مينزل علي الارض بتجري عليه وبتسنده..... فهد.. قوم يفهد الناس كلهم طبعا بيتجمعوا علي صراخ سجده وبيتصدموا من الي حصل وبيطلبوا عربيه علشان ينقلوه المستشفي

سجده بدموع ووجع قلب : فهد.... يافهد متسبنيش...... انا معاك... مش انت قولت مش هتسبني وابو فهد بيجري عليه.... وبيزعق في الحرس..مين الي دخل القصر وانتو واقفين يشويه حمير......ازاي حصل ده...وبيبقي هيتجنن علي ابنه  والكل بيبقي زعلان علي.... حالة سجده 

فهد بيحاول يتكلم... بس بيغمي عليه 

سجده بصوت عالي جدا وصريخ : فهد وبتتمسك في هدومه جامد  ..... مقدرش اعيش من غيرك اموت والله يفهد... وحور بتببقي واقفه منهاره علي منظر اخوها .. والناس واقفين مصدومين

سليم بزعيق : العربيه يا حسن انجز ابني هيضيع 

العربية بتوصل.... والجد بيركب قدام جنب السواق وسجده بتركب في الخلف.... وعلي رجلها فهد وبتكون رابطه الجرح 

سجده بهوان: انا معاك ياحبيبي... قوم بص قوم وانا مش هعاندك تاني والله  وهسمع الكلام ودموعها بتنزل بحرقه..... زي متكون طفله بتبكي علي ابوها 

الجد بحزن: خلاص ياحبيبتي متخافيش فهد قوي ومش هيحصله حاجه 

سجده بحزن: مش قادره ياجدو.... روحي بتتسحب مني 

بيوصلو المستشفي  وطبعا بيبقي وراهم حور وسليم..... وسجده بتصرخ علي الدكاتره بجنون: انتو وقفين عندكو بتعملو ايه مش شايفينه مضروب برصاصه.... قدامكم 

الدكاتره بخوف بعد مبيعرفو... انو فهد الراوي: حاضر يافندم وبياخدوه... بسرعه علي العمليات 

سجده بتدعيلو من قلبها ودموعها بتنزل وبتقول: يارب قومه بالسلامه انا مقدرش اعيش يوم واحد من غيرو يارب انت القارد.... علي كل شئ يارب 

الممرضين بيبقو وقفين دموعهم نزلت لانها صعبت عليهم جدا 

بعد فتره الدكاتره بيطلعو جري علي بره 

سجده: هو كويس يادكتور 

الدكتور بخزي: الحاله خطيرة... جدا لان الرصاصه كانت قريبه من القلب بس قدرنا نوقف النزيف الحمد لله

سجده بزعيق: يعني هيفوق... امتي

الدكتور: والله هو دلوقت محتاج دعواتكم 

سجده بدموع غزيره: يعني ايه الحاله خطيره.. اومال انتو لازمتكم ايه.. طب.. طب انا عايزه اشوفه 

الدكتور: مش هينفع 

سجده برجاء: لا هينفع الله يباركلك.... يادكتور سبني ادخله

الدكتور: مش هينفع... والله يمدام

سجدة بدموع: يعني ايه مش هينفع.... هدخل يعني هدخل انتو ليه كلكم عايزين تبعدوني عنه حرام عليكو.... دا هو كل مليا في الدنيا 

بتصعب علي الدكتور فبيقولها: طب ادخلي بس ارجوكي... بلاش تتاخري 

سجده بتسحب زي العمليات... من الممرضه وبتتعقم وبتدخل 

سجده اول مبتشوف حالته والخراطيم متعلقه في جسمه.. قلبها بيوجعها 

سجده بتقعد علي الكرسي... الي جنبه وبتقوله:فهد فهد انا معاك اصحي.... يافهد سايب نجمتك لوحدها ليه طب هتسبني انام من غير متاخدني في حضنك طب انا عايزه.... احضنك دلوقتي يافهد ليه كله بيعمل كده ليه كلهم عايزين يبعدوني عنك يارتتي مكانك يافهد مش مهم انا المهم انت تعيش وبتقوم تمسد علي شعره بحنيه.... وبتبوس دماغه 

الدكاتره بيدخلو وبيطلعوها وهيا مش بتكون عايزه تطلع 

سجده: سبوني معاه بالله عليكو 

الدكتور: والله بقي مش هينفع 

سجده بتوهان: طب خلاص هطلع.... بس فوقوه بقي... عرفوه اني معاه هنا.. ومحتجاه والله 

الدكتور بيراعي حالتها: حاضر.. بس استهدي بالله وادعيله

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده بتكون قاعده علي الكرسي في عالم تاني ومش مستوعبه الي... بيحصل 

سليم: سجده

سجده: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

سليم بحزن: سجده فوقي ياسجده

سجده بتوهان: نعم 

سليم: متخافيش ياحبيبتي... ادعيلو وان شاء الله هيكون كويس 

سجده: مش قادره تعبت خلوه.... يفوق وانا مش هعاند فيه تاني... ولا اضايقه 

سليم بيحاول يداري حزنه علشان سجده متضعفش وبيقولها: هيفوق وهتعملو اكبر...... فرح في الصعيد كلها 

سجده: خليه يفوق ويقوم بالسلامه.... وانا مش عايزه فرح كفايه.... هو يكون جنبي 

الدكاتره بيكونوا داخلين خارجين علي الاوضه وسجده مش فاهمه فيه ايه 

سجده بخوف: فيه ايه 

الدكتور: المريض محتاج..  انعاش حالا 

سجده: يعني ايه وبيكون قدامها.... ترولي بتوقعوا علي الارض وبتقعد تكسر في اي حاجه قدامها وبتصرخ: يارب يارب نجيه..    مش هقدر اعيش من غيره الجد وسليم بيحاولو يهدوها.... وهيا مش بتهدي 

الجد: اهدي يابتي 

سجده: اهدي ازاي قولي ياجدو اهدي ازاي 

سليم: طب اهدي بس

سجده: متقولوليش اهدي محدش يقولي اهدي... وبيغمي عليها 

الدكتوره بتجيلها وبتديها حقن.... ه مهدئه 

الجد بقلق: مالها يادكتوره

الدكتوره: جالها انهيار عصبي.... ياريت تدعولهم 

الجد: ربنا يقومهم بالسلامه يا دكتوره

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

الدكتور بيخرج وبيقول لسليم: المريض محتاج دم واحنا مش لاقين فصيله دمه 

سليم: متقلقش يادكتور.... هتصرف وهجيب انا 

الدكتور: بس احنا محتاجين.. حالا

سليم: فصيلة دمه ايه يادكتور 

الدكتور: o-

سليم: حالا تكون عندك يادكتور....وبيعدي ساعتين وسليم محتار انو يلاقي فصيلة دم مش لاقي... رن علي كل معارفه في الصعيد كلها وفي القاهره وفي كل مكان مش عارف يتصرف... وبقي حيران.. مش عارف يعمل ايه... وشعر بقلة حيله.. ابنو بيضيع قدام عينه بدا يحس ان بيفقد اتزانه.....  وفجاه بيلاقي الي بتقول 

: انا هتبرعله 

سليم بصدمه: انتي 

ياتري مين الي هيتبرع لفهد؟!!!!!!!

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا







تعليقات

التنقل السريع