رواية علمتنى عشقا الفصل الحادى عشر والثاني عشر بقلم هاجر قطب
رواية علمتنى عشقا الفصل الحادى عشر والثاني عشر بقلم هاجر قطب
عرفت معني العشق بقربك وعرفت معني الشوق بوجودك
الحلقة 11/12
في منزل سها
خرج الطبيب من غرفتها
والدها.خير يا دكتور بنتي منها.
الدكتور. حاليا مقدرش اقولك ع حاجة لازم تعمل تحاليل واشعات.
والدها. لية كل دا انت شاكك في حاجة
الدكتور. مقدرش حاليا اقول حاجة ﻻازم اشعاعة
والدها. انت قلقتيني هي حاجة كبيره
الدكتور. قول يارب
.....................
في مركز التدريب.
خرج خالد ليجد نور وعمر
عمر. اومال كنت فين
خالد.احم احم مفيش بتمشي
نور بصوت منخفض . مشيت عليك بطنك يا شيخ.
خالد. بتقول حاجة أنور
نور. وﻻ حاجه
خالد . طيب اومال نادين فين اقصد فهد
عمر. ابعد عن الشر وغنيلة اخالد
خالد. هو انا عملت اية بس
عمر.نادين مرات فهد
نور. فهد عصبي
ليبتسم بخبث
...........................
في مركز القيادة
القائد. اية الجديد
الملازم. هما بدأوا في تدريب نادين وفي تدريب نفسهم وفعلا بدأت نادين في جمع بيانات
القائد. والموضوع التاني عرفتة مين
الملازم. اه واتاكدنا
القائد . تمام مش تخليهم يحسوا بحاجة
الملازم. تمام يافندم
.................
في فيلا القصاص
كانت شهد وامها يزروان منزل القصاص
شهد. وهما سفروا فين يا عمي
القصاص. باريس
شهد بغيظ. باريس اه ... وهيعدوا اد اية
نيفين.شهر عقابلك يا حبيتي
شهد بحقد.انشالله
امها. وع كدة مبسوطة نادين
نيفين. الحمدلله
شهد.هنشوف...
...................
في منزل نور
كانت نجاه تحاول النوم وﻻ تعرف تفكر في محمد الذي اقتحم حياتها ويحاول قبلها
نجاه.بس هو بيعمل معايا معقول يكون اكيد ﻻ طب انا مالي انا بحب نور وبس
وراحت في النوم
.....................
في منزل محمد
صديقة .يعني مش فاهمك عجبك فيها اية
محمد.انا قولت اية مالكش دعوة انا بحبها هي خفيفة الدم وطيبة وكمان مقبولة
صديقة. بس دي يعني
محمد.مالها مليانة برضوة بحبها وغور يلا ع بيتك عشان عايز انام
صديقة.طب يا خويا
......
في منزل سها
دخلت ندي عليها
ندي. انتي كويسة
سها.الحمدلله
ندي. مالك شكلك متضايق
سها.انا حاسة اني تعبانة واوى كمان
ندي. متخافيش
سها.انا مش قلقانة غير علي عمر
ندي.مالة بس ماانتي كويسة وهو كمان
سها.يارب
.............
في مركز التدريب
كانت تنام بين احضانة هو لم يفعل معها شي حتي يتاكد من مشاعرة هو قبلها واخذها في احضانة لتنام بين احضانة
........................
في الصباح استيقظت نادين واقتربت من وجهه ونظرت لة مطوﻻ كم تحبةوكم تمنت قربة اقتربت من وجهه وقبلتة
ليستيقظ فهد وينظر لها.........
اوباااااا هنعرف المرة الجاية.....
.
الحلقه 12
ان الشعور بضيق القلب ما هو عزيزى ألا الشعور بالعشق والغيرة علي من تحب.......
في مركز التدريب ......
استيقظ فور قبلتها ونظر لها بقوة جعلت وجها احمر ونظرت بخجل ع الارض محاولة النهوض.
نادين.انا....انا.... عايزة اعدي
لتجري سريعا للحمام
فهد ابتسم . مجنونة . انا اللى جابتة لنفسي. .
....................................
في مركز التدريب
نور.مالك يا عمر ع الصبح مبوز
عمر.معرفش قلقان
نور. من اية
عمر.معرفش بس حاسس بحاجة بحبها بضيع مني
نور.في اية يا عم ع الصبح اية الفقر دا
عمر. انت معدوم الاحساس اصلاا
نور. هش اسكت اومال محدش صحي
عمر.ﻻ لسة بص انا قلقان انا هحاول اعمل اتصال اطمن ع اهلي وع سها
نور.انت عارف انة ممنوع.
عمر.هحاول
نور .حاول يا خويا بس ابقي طمني علي...
ليقطعة عمر ع مين ياروح ماما
نور. ع طنط
......................
في شركة السيوفي كان يتحدث ع الهاتف
السيوفي. تمام وبعدين
السيوفي. طب خلاص انا هتصرف
اغلق الهاتف لينظر لمني السكرتيرة
السيوفي. عايزك تبعتلهم هدية صغيرة
السكرتيرة. اومرك يابيبي
السيوفي. اما نشوف
............. ...... ....
في أسفل بناية نور
محمد.انسة نجاة
لتلتف لة لتنظر لعيونة نجاه في نفسها.انسة اول مرة حد يحترمني
نجاه.ايوة
محمد.ازيك عاملة اية
نجاه.الحمدلله
محمد. يارب دايما بردة مصممة منتقابلش برة
نجاه. طب ممكن أفهم لية
محمد. لما نتقابل هتعرفي
نجاة. طيب امتي
بعد ساعة ونص في مطعم ........
نجاه.ماشي
محمدبفرحة.بجد
نجاه.باستغراب.ايوة
ورحلت لتجهز نفسها
.................
في منزل سها
ندي.شكلك تعبان من ساعة الاشعة والتحاليل
سها. الحمدلله
ندى انتي كويسه
سها.الحمدلله بس الدكتور هيجيب نتيجة التحاليل امتي
ندى.قريب انشالله هو قال عشان في معمل التحاليل بتاعة فيطلعها بسرعة
سها.خير انشالله
.........................
في مركز التدريب
خرج فهد من الغرفة مبتسم ليقابل خالد
خالد.صباح الخير يا حضره الرائد
فهد.اهلا
خالد.اومال نادين فين...
ليقطعة فهد بضربة ع انف خالد لينزف انفة ويمسكة من قميصة ويقول.انا بحذرك ابعد عن مرتي انت فاهم دى مرات فهد القصاص
ويتركة ويرحل
خالد يمسح انفة.ماشي يا فهد انا هدمرك
.............................
في المطعم
كان ينتظر محمد نجاه لتدخل علية نجاه......
مرتدية فستان اسود طويل وطلقة حرية شعرها ومكياج هادئ فبرغم من انها سمينة الا انها جميلة الملامح
لينظر لها بقوة. ...
محمد.اية الجمال دا
نجاه.ميرسي
محمد. لا مش بجامل ع فكرة
لتبتسم نجاه برقة
محمد.بصراحة انا معجب بيكي جدا
لتنصدم نجاه ايمكن ان يسخر مني
محمد. انا مستعد اعمل اي حاجة ترضيكي
نجاة ردى عليا
نجاه.انت فجائتني اديني فرصة افكر
محمد.ماشي وانا تحت امرك
يلااا تشربي اية
نجاه.كوﻻ دايت
ليبتسم ع خفة دمها
حاضر امرك
...............................
في منزل سها
والد سها.خير يادكتور
الدكتور. والله مش عارف اقولك اية
والد سها.ارجوك يا دكتور
الدكتور. سرطان
..........................
في مركز التدريب. .....
اقترب بهدوء منها
فهد التصق بيها من الخلف وامسك يدها
فهد.هعلمك ضرب النار.
نادين.بجد
فهد.اه
امسك يدها وضرب رصاصة
فهد.شاطرة
نادين.بفرحة هي ي ي ي
فهد احتضنتها من الخلف فجأة. ....
اشتعلت النيران من حولهم نيران
لتصرخ نادين ويغشي عليهاااااا
اوبااااااااااااااااااا
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق