القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جوهرة يوسف نصار الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم صافي

 رواية جوهرة يوسف نصار الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم صافي





رواية جوهرة يوسف نصار الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم صافي


💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

ولاول مره تغيير في رواياتي 

تعريف الابطال 

يوسف نصار.

السن .٢٥ عام متملك اناني جدا 

وسيم جدا جدا بيحب يهتم بنفسه وبصحته 

جنه.١٢ سنه يتيمه عايشه في ملجا طيبه وساذجه لا تعلم شي عن الحياه سياتي هو ويعطيها درس قاصي في حياتها فهل ستتغير 


يوسف وجنه

جنه لسا طفله دي وهي كبيره 



رائف.صديق يوسف وفي نفس سنه وبيشتغل معاه زير نساء هو ويوسف متزوج ويعشق زوجته وهي ايضا لكن لا تعلم بخيانته لها 


ليلي.زوجه رائف من عائله غنيه رقيقه جدا وغلبانه اوي بتعشق جوزها عندها من العمر ٢٢ لا تعمل شي تجلس في بيتها بامر من زوجها ولا تخرج الا معه فقط فهي من عشقها له تطيعه في كل شي 

مراد.الاخ الاكبر ليوسف له نفس الوسامه لكن بفرق كبير بالمواصفات فهو شخص وفي جدا لزوجته يحبها ويحترمها امام الصغير قبل الكبير له من العمر ٣٥ عاما 

الهام.زوجة مراد وحب الجامعه لها من العمر٣٣ عاما 

عبير.صديقة جنا لها من العمر١٧ سنه بتحب جنا زي اختها الصغيره بالظبط

عمر.كان بالميتم مع جنا وعبير ولكن عندما كبر ترك الملجا وسعي للرزق للزواج من عبير فهو يحبها بشده عندما ترك الميتم كان عمر جنا ٧ سنوات يحبها كاخت له له من العمر ٢٠ عاما 


دول ابطال الروايه اي شخصيات اخري سنعرفها بالاحداث 

نبتدي 

باحد الشقق 

مقيده من يديها وقدميها تبكي بخوف وفزع فهي غلطة غلط كبير بمعرفتها رجل كيوسف نصار المتكبر المغرور 

ركل الباب بقدمه وتقدم منها بهالته المرعبه ثيابه السوداء عينيه زرقاء وبهم شر كبير 

هي.واللهي يايوسف بيه هما الي غصبو عليا انا مكنتش اقدر اقولهم لا ابوس ايدك ارحمني 

يوسف بضحكه مرعبه.غصبو عليكي يحرررام هما مكنوش يعرفو انك مش بنت ولا اي ولا تكونيش عملتي عمليه من اياهم بقا انا يا.....

تسبيني وتروحي تتجوزي انتي مش عارفه ان الي تبقا من حريمي ملهاش جواز ولا معرفه باي راجل تاني غيري بس عموما ملحوقه انا بقا هخليكي لا تنفعي ليا ولا لغيري وعمليتك المضروبه دي هفرتكلك امها ومش هيعرفو يعملولك واحده غيرها 

هي ببكاء حاد.ابوس ايدك يايوسف بيه ارحمني ارجوك متعملش كدا استرني ربنا يسترك والنبي لااااااااااااااا 

صرخه مدويه وهو ينقد عليها كالذئاب الجائعه لا يملك اي رحمه فقط رغباته وتملكه الشديد يعتبر النساء كالدمياء لعبته تخصه فقط لا يتجرا احد بالعب بها غيره وعندما يفرغ منها يرميها بالمهملات لا تنفع احد ولا ياخذها احد منه فكما قلت متملك اناني 

بعد عدة ساعات خرج من الغرفه وهو يعدل من هياته ويبتسم بغرور علي ما صنعه لمحها وهي غارقه بدمائها تركها وغادر ولا يشعر بذره من الشفقه علي هذه المسكينه 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بشركات نصار جروب 

دخل بهياته وبكبرياء شديد لمكتب اخيه 

مراد بهدوء ورزانه.كنت فين يايوسف من امبارح 

يوسف بهدوء واحترام لاخيه الاكبر.كنت بشوف صفقة المعموري 

مراد.ها واي الاخبار 

يوسف .كسبناها طبعا انت عارف لما بحط حاجه في دماغي لزم انولها 

مراد بغموض.اتمني يكون في الشغل بس 

يوسف.قصدك اي ياعني 

مراد.يوسف انت سمعتك سبقاك اتمني تخف شويه وترجع عن عمايلك دي 

يوسف ببرود.وانا بعمل اي يعني 

مراد.قول مبتعملش اي كل يوم في حضن واحده من العاهرات الي بتعرفهم وبتوسخ جسمك بيهم انا مصدقتش الناس الي قلولي بس لما شوفتك وانت داخل شقه ومعاك واحده من اياهم صدقت انت عارف انت كدا تبقا اي 

يوسف.مراد دي حياتي وانا حر فيها وبعدين انا مبخدش حاجه ببلاش كلهم بيعملو كدا علشان الفلوس 

مراد.علشان ماشي سكه شمال شيفهم كلهم زي بعض شوفلك واحده محترمه واتجوزها واتلم 

يوسف بسخريه.محترمه دا كلهم مستعمل 

معتش تعرف المحترمه من السافله 

مراد.مش كلهم يايوسف زي ما في رجاله خاينه وفي رجاله اوفياء في ستات كدا وكدا 

عندك اكبر مثل صاحبك رائف ومراته اساله بس اتمنا لما تلاقي زوجه محترمه متبقاش زي رائف 

يوسف.مراد انت حاله نادره حد يفضل عايش مع واحده بس انت عامل زي الي بياكل من اكله واحده طول عمره دا حتي ملل يااخي 

مراد.وليه متقولش اني باكل من صحن نضيف هي الاكله زي ماهي بس ليك انت بس في بقا قدامك صحنه كتير فيها انواع من الاكل بس غيرك كتير ريل عليهم كتير كل منها والصحنه ملوثه وعافف عليها الدبان يبقا اكل من انهو 

نظر له يوسف مطولا ولم يعرف كيف يجاوبه فهو افحمه برده ويعلم انه محق تماما ولم يفكر ابدا باجابته هذه 

اكمل مراد حديثه

يوسف انت عارف متعت انك تكون الراجل الوحيد في حياة الست عارف انك تكون اول راجل يلمسها وانها ملكك انت وبس انا عارف انت متملك قد اي وبتحب الحاجه تكون ليك انت وبس اشمعنا في الستات فكر فيها الست الي تكون ليك لوحدك تكون جوهرتك المكنونه جوهرة يوسف نصار 

اظلمت عيني يوسف وهو يشعر بالنشوه امراه تكون له فقط لم يلمسها غيره وله فقط احساس رائع 

خرج بهدوء وذهب لصديقه رائف 

رائف.مالك يابني بتفكر في اي 

يوسف.عاوز بنت بنوت 

رائف.اله ودي هتعملها ازاي 

يوسف.مبهزرش انا عاوز واحده متعرفش اي حاجه عن الرجاله متلمستش قبل كدا محبتش حد قبل كدا 

رائف.لا دا انت الي بتهزر بقا متلمستش وبنات الناس كتير انما محبتش اجبهالك منين دا انت كدا عوزلك عيله عندها لسه ٧ ولا ١٠ سنين 

يوسف.. اي كان عمرها انا عوزها

رائف بصدمه ..مصيبه سودا فعلا لو بتتكلم جدا نظر له وجد الجديه علي ملامحه والاصرار

رائف.لا بقا دا انت اتجننت خالص واردف بسخريه ودي هتجيبها منين هتخطفها من اهلها

يوسف.الايتام كتيرر 

رائف بجديه.يوسف متهزرش ازاي يعني 

يوسف وهو يقف ويضربه علي كتفه عدة ضربات .ملكش دعوه انت واكمل بهمس .هلقيها


البارت الثاني 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

في ملجا الاطفال 

تفتح عينيها شديدة السواد بلمعتها الساحره واهدابها الطويله ووجهها الملائكي 

عبير.اخيرا صحيتي ياجنتي 

جنه .اممم صباح الخير يابيرو 

عبير.صباح الفل يلا تعالي نفطر قبل ميس ناديه متزعقلنا انا خلصت شغل وجيت 

جنه.حاضر يابيرو يلا 

عبير.ياختي شطوره

جنه.بيرو ممكن تسرحيلي شعري 

عبير.من عنيا ياقلب بيرو 

جنه.اصل لما بسرحه انا بيبوظ بسرعه والبت شذي بتقعد تتريق عليا 

عبير.دي بس متغاظه منك علشان شعرك طويل 

جنه.بتقعد تقولي ياعود القصب 

عبير.سيبك منها دا انتي قمرايه وبعدين انتي بتتاخري علي الاكل يكونو خلصوه علشان كدا رفيعه بكرا تكبري وتبقي احلي منها 

جنه.طب يلا انا هاكل اكلي كله 

عبير.شطوره ياجنه 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بعد مرور شهرين 

قام يوسف بالبحث عن فتاته المنتظره لكن لم يجد المواصفات التي رسمها براسه 

بقصر ال نصار من اكبر القصور بمصر 

علي سفرة الطعام 

مراد.ها يايوسف مفكرتش لسا في موضوع الجواز 

يوسف.مراد ارجوك دي حياتي وانا حر فيها لما الاقي البنت المناسبه هتجوزها 

مراد بحنق.ربنا يهديك 

الهام.حبيبي انا هروح الملجا النهارده اشوف الاطفال 

مراد وهو يقبل يدها.تمام ياروحي متتاخريش 

الهام.متشكره ياحبيبي 

يوسف بتفكير وهو يتذكر حديثه.ايتام 

الهام ممكن اجي اشوفهم معاكي 

الهام.اوكي يايوسف بس غريبه 

يوسف.لا غريبه ولا حاجه يلا 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸بالملجا 

شذي.يلا يامعصعصه ياام شعر منكوش 

جنه ببكاء.انتي وحشه 

شذي.وانتي زباله 

شذي بسن ١٨ عام مغروره 

جنه.ربنا ياخدك انا عمري مهتكلم معاكي وركضت بعيد عنها لكنها اصطدمت بقدم صلبه نظرة للاعلي واذا به حائط بشري بعيون زرقاء ينظر لها بتقييم 

فتاه صغيره تبكي ضعيفه جدا بيضاء البشره عيونها سوداء بها لمعه برائه وجهها طفولي شعرها مشعث لكن يمتلك طول يصل لركبتيها كم عمرك صغيرتي لو فقط كبيره بعض الشي كنت اخذتك الان فاق من تركيزه علي صوتها 

جنه.سوري ياعمو 

يوسف.وهو ينزل لمستواها .اسمك اي 

جنه.اسمي جنه 

يوسف.عندك كام سنه

جنه.١٢ سنه 

يوسف..بتعيطي ليه 

جنه.شذي بتقول عليا معصعصه وشعري منكوش هو انا وحشه ياعمو 

يوسف وهو يمرر انامله علي وجهه الناعم فتبتعد هي بتلقائيه ابتسم هو بجانب شفتيه 

الهام بابتسامه.شكلك اتعلقت بيها يايوسف 

يوسف.متنفعش لسا صغيره قوي 

الهام.بتقول حاجه يايوسف

يوسف.لا ابدا يلا وقبل ان يعتدل نظر لها وتركوها وذهبو بعد ان اعتطها الهام هديه لها 

كان يوسف ينظر للجميع عندما راته شذا اعجبت به واقتربت منهم بدلال بقلم صافي 

شذا.ابله الهام اذي حضرتك كانت تتحدث معها لكنها تنظر ليوسف الذي عرف نظراتها جيدا 

ابتسم بغرور هي جميله جدا قوامها متناسق لاكنها لا تناسب ان تكون جوهرته المنتظره فااخرها معه يوم او ليله واحده لا اكثر 

شذا.علي فكره انا عندي مجلات كتير عليها صور ليك 

يوسف بسخريه.واللهي 

شذا.اه واللهي حضرتك غني عن التعريف مين في مصر ميعرفش يوسف نصار 

لمحها وهي تقدم يدها للسلام عليه.مد يده وبادلها السلام بنظراته الحاده 

اقتربت منه بعدم حياء وقبلت خده الايمن وسط دهشته هو والهام والموجودين

ياقليلة الادب التفت الجميع لصاحبة الصوت واذا به هذه الصغيره من اهانتها 

وقفت بعيدا وهي تنظر بعينيها البريئه بغضب لهذه الشذا التي تخطت كل الحدود 

اقتربت منهم وهي تضع يدها بخصرها النحيل وقالت .محدش قالك ان كدا عيب 

رفع حاجبه بتعجب من هذه الطفله 

شذا بغيظ منها لكنها قالت ببرائه.وانا عملت اي يعني 

جنه.متبوسيش راجل كدا عيب 

يوسف.وهو يقترب منها ويميل اليها ليكون بمستواها .وانتي مبتبوسيش رجاله خالص 

جنه بانكار واشمازازا.يع مبحبش ابوس حد اصلا وعبير قالتلي ان كدا عيب 

يوسف.عبير مين.

جنه.عبير صحبتي بس هي خرجت مع خطيبها محمد 

.اراد ان يتعرف علي عبير هذه من الممكن ان تكون اكبر ولكن هي تعرف شخص وتحبه لكن لماذا يشعر بالانجذاب لهذه الطفله مع انها لا تمتلك شي من الانوثه 

يوسف.مبتبوسيش حد حتي اصحابك 

الهام باستغراب.جرا اي يايوسف 

لم ينظر لها وظل محدق بصغيرته 

وهي تنظر له نظراتها البريئه ولكن مع نظراته لها احست بالخجل وانزلت عينيها سمعت زمجرته 

يوسف بضيق.لما اكون بكلمك تبصيلي 

نظرت له بخوف 

ردي عليا مبتبوسيش حد من اصحابك 

جنه.ببوس عبير بس علشان بحبها 

اعتدل من وقفته وتوجه للخارج بخطوات سريعه لحقت به الهام وهي تشعر بالتعجب من تصرفاته 

شذا بغيظ وحقد. سابنا كلنا وراح يتكلم مع الزباله دي 

مني صديقتها.بقا تبوسي الراجل من خده قدامنا كلنا يجبروتك 

شذا بحقد.بقا انا تقولي ياقليله الادب وربنا لاعرفها المعفنه دي 

مني بشفقه.ارحمي البنت هي مقلتلكيش حاجه غلط وبعدين انتي هتعملي عقلك بعقلها 

شذا.اسكتي انتي بس ملكيش فيه انا لزم اعلمها الادب الحيوانه دي 

مني.انتي حره بس حابه اعرفك ان واحد زي يوسف نصار مش هيبص لواحده متربيه في ملجا 

شذا.وايه يعني ملجا بجمالي اوقع اكبر رجال العالم بقلم صافي 

مني ..مغروره اوي ربنا يهديكي وتركتها وذهبت 

شذا.غوري انتي كمان 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

رائف بسكر.انا عوزك تدلعيني علي الاخر 

هي.هيهيهي من عنيا ياباشا 

رائف.اموت فيك يامدلع 

رن هاتفه امسكه وهو يحاول فتح عينيه من اثر الخمور اعتدل وحاول الرد بصوت طبيعي

وسمع صوتها القلق 

ليلي بقلق.كدا يارائف تقلقني عليك الساعه داخله علي اتنين ولسه مجتش انت فين ياحبيبي 

رائف.ا اه انا في شغل ياحبيبتي معلش نامي انتي ولما اخلص هجيلك وغمز للموجوده بجانبه اقتربت هي وجلست باحضانه 

ليلي.طب ياحبيبي كنت اتصل بدل ما انا قاعده علي اعصابي 

رائف.معلش ياحبيبتي اسف المره الجايه هبقا اقولك يلا سلام ولم يمهلها فرصه للرد وقفل هاتفه نهائيا 

كنا بنقول اي بقا 

ضحكت بعهر وترك حلاله وذهب معها لما حرمه الله


البارت الثالث.

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

عبير. بعدم تصديق ..يوسف نصار بنفسه جه هنا 

جنه.هو مين دا اصلا يابيرو 

عبير.يوسف نصار دا من اغنياء مصر بس غريبه انه يجي هنا دول بيقولو عليه مغرور ومتكبر وسمعته هباب 

جنه.عادي يابيرو ما الناس بتيجي هنا كتير يمكن حب يعمل خير فينا 

عبير.ربنا يهدي المهم بقا ياقرده تشتمي شذا قدام الكل 

جنه.ماهي الي قليلة الادب يابيرو مش انتي بتقولي ان الي يبوس راجل يبقا قليل الادب وانا عمري مبوست حد زي مقولتيلي 

عبير.اه طبعا لانه عيب وحرام 

جنه.حرام 

عبير.اه طبعا اوعي تخلي اي حد يبوسك انتي جوهره جميله اوعي تخلي اي حد يلمسها 

جنه.هو انتي بتعرفي الحاجات دي منين 

عبير.عمر اداني تلفون وعلمني اجيب اليوتيوب واتفرج علي حاجات تخص ديني 

جنه.انا عاوزه اتعلم انا كمان 

عبير.اول متكبري هعلمك 

جنه بحزن.ما انتي هتسيبيني كمان سنه علشان هيبقي عندك ١٨ وتتجوزي عمر 

عبير.مش هسيبك ابدا انا وعمر اتفقنا اول منتجوز نتبناكي 

جنه.ههههه ابقا بنتكم يعني ههههه انتي ليه محسساني اني عندي سنه ولا اتنين وانتي عندك خمسين دا الفرق بيني وبينك خمس سنين 

عبير.ههههه اه تصدقي صح دا انتي كبيره اوي بقا عموما مش هسيبك برضو ويلا نامي ياقرده علشان هنصحو بدري مش عوزين كلام من حد بقلم صافي

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

كان يجلس بسريره المريح يضع يده خلف راسه وشارد الزهن 

اعاد ما حدث بالملجا براسه 

يوسف.معقول يبقي كل الصفات ملقهاش غير في بنت صغيره بس وليه لا اربيها واشكلها علي ايدي تبقي ملكي اطبعها بطباعي احسن متكون كبيره وتقرفني ابتسم وافتكر حديثها...

يع مببوسش حد انا 

قال باصرار.متلمستش حتي ببوسه كل حاجه ليها اول مره هتكون معايا احس بشعور مميز 

ظل طوال اليل يفكر بها وماذا سيحدث بينهم وكيف سيجعلها ملكه وله فقط 

تاني يوم ذهب يوسف للملجا لاخذ جوهرته 


بالملجا

عبير.جنه روحي استحمي يلا 

جنه.استني شويه ياعبير 

عبير.يلا يادبه ياكسوله بقالك يومين مستحمتيش يامعفنه 

جنه.ههههه خلاص هتفضحينا وشذا تعايرني هدخل اهو 

دخلت جنه الحمام العادي للملجا للاستحمام 

عندها دخلت شذا وقصت ثيابها انتقاما منها 

بعد انتهائها رات ثيابها ممزقه 

جنه ببكاء.مين قص هدومي اهي ياعبير اهي 

ياعبير انتي فين 

عبير.عاوزه اي ياشذا مني 

شذا وكل غايتها ان تخرج جنه بثيابها الممزقه لتكون اضحوكة الملجا .وتعطيل عبير 

شذا.ابدا انا بطمن عليكي حابه نكون اصحاب 

عبير.واللهي لما تكبري دماغك وتبطلي تاذي جنه تبقي صحبتي واختي كمان 

شذا.انتي بتحبي العيله دي علي اي 

عبير.اديكي قولتيها عيله صغيره ياريت تحسبيها كدابقلم صافي 

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

ناديه .يافندم في شروط لزم تتوفر اولها ان التبني لزم يكون زوج وزوجه اب وام يعني وفي اوراق تانيه 

يوسف.بصي انتي عارفه انا مين وبمكالمه مني اقفلك الدار بتاعتك دي دا غير التبرعات الي اكترها بيروح في حسابك مليون جنيه وتجبيلي البنت دي 

ناديه.بخوف ورعب.طب طب ح حضرتك ه هتعمل بيها اي 

يوسف بحده.شي ميخصكيش 

ناديه .ب بس ح حضرتك دي مسؤليه انا ممكن اروح في داهيه 

يوسف.اعملي اوراق التبني وبس وبكدا مسوليتك هتنتهي فاهمه 

ناديه .فاهمه 

دخلت المربيه الغرفه 

حضرت المديره الحقي البنات ماسكين في بعض 

ناديه .ايه الي حصل 

المربيه.جنه هدومها اتقطعت وعبير ماسكه في شذا 

يوسف وهو ينظر للمديره بشر 

ناديه .روحي بسرعه هتيلها افضل فستان ولبسيها وهتيهالي هنا 

يوسف بغضب.البنت الي اسمها شذا دي تجبيها هي كمان بقلم صافي

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

عبير وهي تشد شعر شذا.بقا ياحقيره تقطعيلها هدومها وتسيبيها في الحمام عريانه وربنا مهسيبك المرادي

شذا .وهي تحاول الفكاك منها.ابعدي عني ياحيوانه 

عبير وهي تهجم عليها وتوقعها ارضا.انا هوريكي الحيوانه هتعمل فيكي اي 

المربيه بزعيق.بس عبير خدي لبسي جنه وحصليني لاوضة المديره 

عبير وهي تتركها وتاخذ الفستان وتدخل عند جنه 

جنه ببكاء.شوفتي عملت اي في هدومي وانا ندهتلك كتير 

عبير.واللهي مسمعتك كانت معطلاني الحيوانه خدي البسي وتعالي نشوف الزفته المديره هي كمان 

جنه.اكيد هتضربني زي كل مره وتقولي اني سبب المشاكل 

عبير.ربنا ياخدها البعيده بذنبها 

جنه.بس غريبه انها جبتلي فستان جديد

عبير.وانا بقول كدا الحدايه مبتحدفش كتاكيت يلا بينا بس اي الفستان هياكل منك حته 

جنه.انا خايفه 

عبير.متخافيش ياحبيبتي



البارت الرابع 

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلي اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

بمكتب المديره

دخلت شذا اولا وجدت يوسف نصار ينظر لها بشر ارتعبت من نظراته لكن تقدمت بدلع وانوثه امامهة

شذا باحترام مصتنع.حضرتك طلبتيني 

المديره.انتي اذاي يابنت تقطعي لبس جنه 

شذا بكذب ودموع ذائفه.محصلش دا هما بيتبلو عليا انا معملتش حاجه 

دق الباب مره اخري ودخلت عبير وجنه 

المديره بترحيب مبالغ .اهلا وسهلا تعالي ياجنه ياحبيبتي اقعدي 

جنه بخوف وارتباك همست لعبير.هي مالها دي 

عبير باستغراب.والنبي معرف غريبه 

تقدمت جنه وعبير امام المكتب لحظت عبير شاب في منتهي الجمال عيونه الزرقاء بشرته قمحيه تميل للبياض بنيته قويه لكن نظراته مخيفه لقد راته من قبل بالمجلات 

عبير في سرها.ااه دا هو دا يوسف نصار بصراحه اجمل من الصور استغفر الله العظيم اي الي بقوله دا 

المديره .جنه حبيبتي اقعدي ارتاحي واقفه ليه 

انصدمت شذا وعبير وجنه من هذه المعامله 

وزعت جنه نظرها علي شذا وعبير المنصدمتين فهذه المراه قاسيه جدا ولا ترحمهم .

لم تلاحظ جنه حتي الان الجالس ينظر لها من راسها حتي اصابع قدميها من شدة خوفها وارتباكها جلست وهي تنظر للارض 

جنه بخوف.حضرتك انا معملتش حاجه واللهي المديره.لتغيير الموضوع حتي لاتقع مع يوسف نصار ..يوسف بيه ياجنه 

جنه وهي ترفع نظرها تجده ينظر لها قالت بابتسامه.اذايك يااونكل 

يوسف وهو يحول نظره للمديره.زي متفقنا لم يضيف شي اخر وتركهم ورحل 


المديره بغيظ وقد رجعت لهيئتها.انتو اي الي عملتوه دا 

رجع ثلاثتهم بخوف .

شذا حضرتك عبير ضربتني قدام الكل حتي اساليهم 

عبير.حضرتك هي قطعت هدوم جنه وسابتها تبكي في الحمام ولولي الفستان الي جبتيه كانت ملقتش حاجه تلبسها 

جنه.ايوا صح 

المديره ندهت للمربيه وقالت.خدي عبير وشذا وعقبيهم واتوصي قوي بشذا 

شذا بكره.حرام عليكي اوعي سبيني اخذتهم المربيه ومسعديها 

جنه ببكاء.عبير معملتش حاجه دي شذا واللهي

المديره بحب زائف.تعالي ياحبيبتي اقعدي 

جلست جنه بخوف ورهبه.منها 

المديره.بصي ياجنه انتي حظك حلو قوي في ناس اتبنوكي وهتروحي تعيشي معاهم ناس اغنيه وهتنبسطي لا شذا ولا حد يدايقك وتجيبي كل الي انتي عوزاه 

ظلت تحكي لها عن حياتها القادمه وكيف سيتبدل حالها وستكون بافضل حال 

جنه بارتباك.طب وعبير 

المديره بنرفزه.عبير اي وزفت اي فكري في نفسك وبس عبير خلاص كلها سنه وتتجوز وهتسيبك مع شذا وغيرها ودول لو مسكوكي هيقتلوكي وبصراحه انا هسيبهم 

شعرت جنه بخوف منها ومن تهديدها الصريح لها 

المديره بنفاذ صبر.ها علي فكره انا مش باخد رايك انا بديكي خبر 

سعاد 

اتت المربيه 

المديره بصرامه.خدي جنه وجهزيها يلااا

بكت الصغيره وذهبت مع المربيه لتجهيزها 

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

عبير وهي نائمه علي بطنها وتتوجع من ظهرها بسبب ضربهم لها بالعصايه علي ظهرها 

وصوت صراخ شذا يملي المكان 

عبير ببكاء.منكم لله حسبي الله ونعم الوكيل 

بدل ميفهمونا بالراحه طول عمرهم يضربونا منهم لله اهلنا الي بيغلطو وفي الاخر يرمونا ويكون سبب غلطهم طفل يتعذب 

توجهت اليها جنه والمربيه وصوت شهقات جنه يملا المكان 

عبير وهي تعتدل بصعوبه وتقترب منها وتاخذها بين احضانها.مالك ياحبيبتي عملت فيكي اي المفتريه دي 

جنه.في ناس اتبنوني ياعبير هياخدوني 

عبير بفرح.وانتي زعلانه ليه المفروض تفرحي انك هتتخلصي من الهم دا 

جنه.انا زعلانه علشان مش هشوفك تاني 

عبير بحزن لكن لم تظهره.وابتسمت لها.مين قال كدا انا هجيلك واشوفك وبعدين حد يزعل انه هيبقاله اب وام وعيشه تانيه بعيد عن المديره وشذا وكل الي بيديقوكي 

جنه وهدات تماما .بجد يعني هتيجي ليا 

عبير.طبعا ياقلبي هجي واشوفك افرحي بقا يامحظوظه انتي 

ضحكت جنه واستعدت بحماس لجنتها القادمه ولم تعلم انه الجحيم بحد زاته 

بصراحه لا نعلم حتي الان 

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀


البارت الخامس 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

اللهم اشفي مرضانا ومرضي المسلمين اللهم ارحم موتانا وموتي المسلمين 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

صباحا 

دخل رائف قصره بخطوات غير متزنه اثر شربه الخمر 

ليلي وهي تركض اليه بخوف.رائف حبيبي مالك 

رائف بعدم اتزان.لي لي اي الي مصحيكي دلوقتي 

ليلي بشك.رائف انت شارب حاجه ياحبيبي 

رائف بكذب.كنت في اجتماع مع وفد اجنبي وبعدين كانو بيشربو وكان لزم اشرب معاهم 

ليلي بحزن.ليه كدا ياحبيبي حرام عليك نفسك معتش تشرب تاني ارجوك علشان خطري 

رائف.تعبان يالي لي عاوز انام 

ليلي سريعا.ياعمري تعالي وسندته للصعود حتي الفراش نام فورا قبلته من جبينه بعشق وتركته وخرجت ليرتاح قليلا 

توجهت للمكتب لقرائة بعض الروايات روايات المبدعه المتالقه الجميله صاااافي لولولولولوي 

اياك حد يشتم انا بحذركم 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بغرفة يوسف نصار

افاق من نومه بنشاط وابتسامه تعلو شفتيه فهو يحب التغيير والتحدي والتملك واليوم سيكون اكبر تغيير بحياته وتحدي للطبيعه فهو سياخذ هذه الجوهره النادره له فقط اقسم ان يجعلها له وسيخفيها عن الجميع 

بعد ان اعدل هياته ابتسم بغرور وتوجه للاسفل 

وجد اخيه يجلس علي طاولة الطعام ويطعم زوجته بحب شديد رغم سنوات زواجهم 

القي عليهم تحية السلام وشرع بالافطار

يوسف.مراد انا هرجع اعيش في فيلا الساحل 

مراد.طب وليه ما انت قاعد معانا 

الهام.هتروح تقعد لوحدك ليه خليك معانا يايوسف لحد متلقي بنت الحلال واعمل الي انت عاوزه 

يوسف.هههه علي كدا هفضل معاكم طول العمر انا حابب اكون علي راحتي 

مراد بتنهيده .تمام علي راحتك بس ياريت تحاول تعدل من حياتك شويه وتفكر في موضوع الجواز 

يوسف.اه طبعا طب استاذن انا بقا سلام 

ردو عليه السلام وذهب 

مراد.واللهي ما انا مطمنلك 

الهام.ليه بتقول كدا 

مراد.سمعته زفت وكل يوم مع واحده شكل 

الهام بهدوء.ربنا يهديه كل الي في سنه كدا 

مراد.الي في سنه طب ما انا كنت في سنه ومبعملش كدا 

الهام انت غير ياحبيبي وبعدين.انت خايف من اي مفيه شباب كتير بيعرفو ستات كتير في وقت واحد 

مراد بقلق.يوسف مبيعرفش ستات وخلاص لا الي بيعرفها لو عرفت غيره بياذيها عامل لنفسه حريم خاصه بيه دا بيدفعلهم ملايين علشان ميشتغلوش شغلتهم دي تاني والهدف ان محدش يلمس حاجه هو لمسها هو مبقاش متملك وبس لا دا متملك اناني بشده 

الهام.ياااه انت كبرت الموضوع كدا ليه يمكن لما يتعرف علي واحده ويحبها هيتغير 

مراد.دا هيبقا بختها اسود  

الهام بتوتر.انت هتقلقنا ليه بس 

مراد.اخويا وانا عارفه 

بالملجا

المديره.يلا ياجنه العربيه مستنياكي 

جنه ببكاء وهي تتمسك بعبير ..متسبنيش ياعبير 

عبير بدموع.مش هسيبك ياقلبي وهجيلك ياعمري 

المديره بحنق.متيلي بقا 

عبير وهي تبعد جنه عن احضانها بحنان.يلا ياحبيبتي ربنا معاكي ويحميكي خليكي جدعه كدا وخلي بالك من نفسك 

جنه.تعاليلي ياعبير والنبي 

عبير بشهقات ..هجيلك ياحبيبتي واللهي 

سحبت المديره جنه وخرجت بها وجنه تلتفت وتنظر لعبير ببكاء شديد 

اركبتها السياره واغلقت الباب 

تحركة السياره بها وهي خائفه مما هو ات 

كانت لا ترا شي امامها ولا انها تركب سياره رائعه ولا من يجلس بجانبها 

يوسف.بتعيطي ليه 

جنه.علشان سبت عبير 

يوسف ..من النهارده مفيش عبير انسيها خالص 

جنه وكانت لا تنظر له مسحت دموعها ونظرت له...انساها ليه 

انتبهت له.انت 

يوسف بابتسامه.ايوا انا فكراني 

جنه.اه حضرتك الي جت الملجا قبل كدا بس هو حضرتك بتعمل اي 

يوسف.جيت علشان اخدك 

جنه بستغراب.هو انت الي اتبنيتني بس 

يوسف.بس اي 

جنه.هو انت متجوز 

يوسف .لا 

جنه.طب ازاي مش متجوز 

يوسف.مش متجوز بس ممكن اتجوزك انتي 

جنه بصدمه.هه 

ابتسم علي شكلها الطفولي وبرائتها الشديده 

يوسف..هه اي 

جنه.انا ههههه اكيد حضرتك بتهزر معايا ياعمو صح 

يوسف بحنق.لا مش صح 

جنه.متهزرش بقا ياعمو انا صغيره لسا مينفعش اتجوز غير لما اتم ال١٨ سنه وانا بكره اتم ال١٣ يعني كمان خمس سنين عبير قالتلي كدا وبعدين انت كبير قوي قوي خالص في بنات كبار اتجوزهم 

يوسف وهو يحاوطها .بس انا عوزك انتي 

جنه بخوف من قربه ومحاوطته لها.يعني اي وبعدين عيب كدا ابعد حضرتك شويه 

يوسف ..اول حاجه لزم تعرفيها وتتعلميها اياكي تبعديني عنك او حتي تقوليها ثانيا انا مبحبش الهزار يعني الكلام الي اقوله تنفذيه علي طول ثالثا ودا الاهم انتي هتكوني ليا وبتاعتي يعني مفيش راجل غيري يلمس شعره منك او حتي يتكلم معاكي عارفه ساعتها هعمل فيكي اي 

هزت راسها بخوف شديد.

يوسف بابتسامه شر.هقتلك 

جنه برعب.انا عاوزه اروح وديني الملجا تاني والنبي 

يوسف.هشششش انا قولت اي خلاص معتش ينفع انتي بقيتي من حريمي لمس وجهها بحنان بس مش اي واحده انتي هتكوني مميزه عندي عوزك تكوني شاطره وتسمعي الكلام ساعتها بس هتكوني جنه وهعيشك في جنه كل الي تتمنيه هيكون تحت رجلك هعيشك ملكه بعيد بقا عن المديره وشذا والضلمه والفيران كل الي انا عاوزه منك تسمعي كلامي وبس وتقولي نعم و حاضر سهله وبسيطه تمام ياجوهرتي 

جنه برعب.ح ح حا حاضر 

ابتسم باتساع وقبل جبينها ثم اعتدل في جلسته وهو ينظر امامه .شطوره ياجوهرتي 

بعد مده و

وصلو للفيلا الخاصه بيوسف 

اتجه الحارس يفتح له الباب باحترام ترجل هو منها نظر للجميع وجد وجههم للارض اقترب من السياره وفتحها لجنه التي ما ان خرجت منها حتي شهقت بصدمه .اي دا كل البيت دا بتاعك 

يوسف.اي رايك ومن النهارده دي مملكتك 

جنه بصدمه.بتاعتي انا 

يوسف.اممم تعالي ندخل وانا افرجك عليها 

جنه بفرح.ماشي يلا ياعمو 

يوسف..يوسف قوليلي يوسف بلاش عمو دي

جنه .عيب ح

يوسف بعصبيه.انا قولت اي مش قولتلك تسمعي الكلام 

جنه بخوف.انا اسفه واللهي مقصد 

يوسف بهدوء.تمام بس دا اخر تحذير 

جنه.حاضر 

يوسف.شطوره 

امسك بيدها وتوجهو للداخل نظرت للبيت باعجاب وبريق عينيها يشع بالبرائه 

جنه.الله دا حوض زي الي بشوفه في الافلام 

يوسف.حوض ههههه تعالي حابه تستحمي فيه 

جنه.بس مش بعرف اعوم 

يوسف.هعلمك عليه بس ترتاحي شويه تعالي 

اتجه بها للداخل وجدت سيدات يلبسن لبس موحد يضعون وجههم للاسفل ويقفون باحترام 

جنه بتعجب.هما متزنبين 

يوسف وهو يحاول كتم ضحكته لم يتخيل يوم انه سيبتسم والان من اول يوم لها سينفجر ضاحكا لكن تحدث بجديه.دول الخدم اي حاجه تحتجيها هينفذوهالك 

جنه باعين متسعه

لا واللهي 

يوسف.جنه هانم طلباتها اوامر اي حاجه تطلبها تتنفذ فورا اي شكوا منها فيها رقبتكم اي خبر عن وجودها هنا او حد عرف عنها حاجه برا الباب دا رقبته ورقبة عيلته التمن فاهمين 

اومو بخوف له 

يوسف.لاحدي الخدم.وصلي الهانم لاوضتها وجهزيها بعدها هتيهالي المكتب 

الخادمه باحترام.اتفضلي ياهانم

جنه وهي تهز قدم يوسف .انا مسميش هانم علي فكره انا اسمي جنه 

يوسف.انا بس الي اقولك جنه انما هما يقلولك هانم يلا اطلعي معاها 

جنه .حاضر 

بالاعلي

جنه .انتي اسمك اي 

اسمي ريم 

جنه.الله اسمك جميل 

ريم.انتي اجمل يلا ياهانم علشان تاخدي شور 

جنه.يعني اي شور 

ريم بشفقه.يعني تستحمي 

جنه.تمام انتي بتعملي اي 

ريم.هساعدك

جنه بخجل.لا انا بعرف لوحدي اتفضلي برا ولما اخلص هخرج بس انا معنديش هدوم 

ريم.لا ما يوسف بيه جبلك هدوم كتير 

جنه بفرح .بجد  

ريم بابتسامه.بجد ممكن اسالك سؤال 

جنه باستغراب من معاملتها باحترام ذائد فهي لم تتعود علي هذا.اسالي 

ريم.انتي عندك كام سنه 

جنه.بمزاح.تديني كام سنه

ريم.اصلك صغيره اوي عشره او ١١ 

جنه.لا غلط بكرا هيبقي عندي ١٣ سنه

ريم باسي.صغيره اوي 

جنه.هههه ما علش بقا بكرا اكبر 

ودخلت للمرحاض 

ريم بسرها.دا لو سابك تعيشي انتي اي الي وقعك في سكته بس 

يعني مكفهوش الكبار رايح يجيب طفله لو اتجوز يخلف قدها يعيني عليكي وعلي بختك

جنه .بقولك اي تعالي شغلي المايه دي علشان مش عارفه اشغلها ابتسمت لها وتوجهت للداخل وهي تعلمها كيف تستعملها وخرجت 

خرجت جنه وهي تلف جسدها بالمنشفه جيدا 

ريم.بسم الله مشاء الله قمر بس انتي ضعيفه قوي كدا ليه 

جنه بخجل.مش عارفه الكل بيقولي كدا 

ريم وهي تضع لها الثياب لتساعدها 

جنه.لا انا هلبس لوحدي 

ريم بتعجب.انتي بتتكسفي قوي كدا ليه 

جنه.علشان خطري والنبي سبيني وانا هلبس اخرجي انتي ولما اخلص هندهلك 

ريم.حاضر بعد اذنك 

جنه وهي تنظر للغرفه بانبهار شديد ...الله دي الاوضه دي اكبر من الملجا لفت انتباهها فستان بغاية الروعه موضوع علي الفراش اخذته بفرحه شديده فهي صغيره وتفرح باقل شي وهذا ليس بالقليل فلم تحلم به في حياتها ففي الملجا قد حرمت من كل شي 

القت المنشفه وارتدت ثيابها الجديده وهي تدور حول نفسها بفرح شديد بقلم صافي


تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع