القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ورطه زواج الفصل السادس والسابع بقلم لبنى عباس

 رواية ورطه زواج الفصل السادس والسابع بقلم لبنى عباس




رواية ورطه زواج الفصل السادس والسابع بقلم لبنى عباس



شديت مصطفى من ايده من غير ما أسمع رأيه 

*يله نرقص يا مصطفى 

محمد واقف شايط وبيطلع نار من عينه وشكله ناوى على شر 

_شكلك حلو يا مسك طالعه قمر فى فستان الفرح 

*شكرا قولتها بخجل مصطنع وراسمة الكسوف بس من جوه فرحانه اووى علشان متأكده ان محمد سامع وهو بيرقص لسه مع البنت اللزقة يستاهل هو إلى بدء اتوعدله 

*فرحت اووى انك جيت فرحي خوفت تكسفنى وما تجيش

بلطف زياده عن اللزوم ودلع ماعرفهوش اصلا طلع من لساني اول مره

 

_ هو انا اقدر ارفض ليكي طلب سيبت اشغالى كلها وجيتلك 

قالها بهيمان 

*ميرسى اووى يا مصطفى انت احسن واحد قابلته

 عليت صوتي لما قرب محمد مننا وبيوشوش البنت إلى معاه فنفخت بغيظ منه

اتحولت الفقرة لرومانسية أكثر وكل واحد بدء يقرب من شريكة فى الرقص أكثر ولسه مصطفى هيمد ايده  ويشدنى ليه أكثر لقى ايده بتلمس الهوا وانا ببعد عنه شويه وأستاذ محمد إلى عينيه بتطلع نار قافشنى من قفايا بغيظ وشدنى بعيد كأني حرامي غسيل  

- معلش هأخذ مراتي شويه 

وضغط اوى على كلمة مراتي عايز يثبت ليه انه خلاص خسرني ما نكرش ان الكلمة فرحتنى ماستناش رد مصطفى وشد ذراعى جامد وجعنى بس انا ما بينتش 

لف ايده حوالين جسمى وقرب وشه من وشى وبغيظ 

*انت ازاى تشدنى كده وتحرجنى قدام الناس   

- بقى هو احسن واحد قابلتيه يامدام 

قالها بهدوء مخبى وراها عصبيته وغضبه ومتجاهل زعيقى

*اه ومحترم كمان قولتها بملل فشدنى أكثر ليه وايده بتتغرص فى لحمى 

- انتى ليلة اهلك سوده معايا يا مدام مسك قالها بعصبية صراحة خوفت بس طبعا لسانى يسكت لاء

* ليه ان شاء الله عملتلك ايه انا علشان تهددنى 

-كل ده ماتعرفيش عملتى ايه بترقصى مع راجل غريب وحضناه بق*لة حيا ولا كأنك متجوزه 

*صورى جوازنا صورى متنساش يعنى ما يحقلكش تتحكم فيه وتهددنى فى الرايحه والجاية وكمان ماانت راجل متجوز ذى ما بتقول ورايح تحضن الما*يصه إلى رقصت معاها قولتها بغيره واضحه جعلته يبتسم    

- حتى لو صورى انا راجل وما سمحش اشوف إلى اسمها على اسمى مع راجل غيرى

وبعدين تعالى هنا انتى بتغيرى ولا ايه ياحلوه قالها بسخرية 

بقلمى أسماء الكاشف 

*ضحكتنى لاء طبعا قال احبك قال 

حسيت بعينه انطفت شويه وكأنه مستني منى حاجه مختلفة او كسرته مثلا خلصت الرقصه وسيبته ورجعت الكوشة من ثاني شويه وجيه قعد جنبى بس المره دى شكله متغير 

- دى بنت عمى و اختى فى الرضاعه

بصيتله بصدمه وحسيت براحه كبيرة ماعرفش ليه فرحت يمكن علشان قلبى بدء يتعلق بيه حتى لو ما حبنيش بنجذب ليه 

* بتقولى ليه

_ يمكن علشان مهتم بيكي شويه قالها بسخرية بس للحظة حسيته بيقول إلى فى قلبه وبيستخدم أسلوب السخرية علشان ما يبينش مشاعره ضحكت على غبائى

*مش محتاج تبرر ليه حاجه ذى ما قولت جوازنا صورى تقدر تعمل إلى عايزه ما يهمنيش قولتها بجفاء 

_ بس انا يهمنى 

بصيتله بصدمه وعدم فهم 

_ انا يهمنى كل حاجه تخصك علشانك مراتي حتى لو صورى ولفتره قصيرة سمعتك من سمعتى وقربك من مصطفى غلط كبير وانا مقبلش بده ماردتش اعمل مشاكل علشان يوم فرحنا المفروض احسن يوم لينا ماحبتش اقلبه على نكد 

*انت بتقول ايه لاء طبعا مقبلش كده كلامك على نفسك يابابا وملكش علاقة بيه 

قولتها بعصبيه مسك ذراعى بقوه وصرخ 

-   هتقبلى غصب عنك وعلشان هكسر دماغك لو لقيتك بتعملى تصرفاتك الصبيانية دى

* سيب ايدى انت بتوجعنى قولتها وانا هعيط من الوجع اتصدم لما شال ايده ولقى آثار غضبه عليه 

- اسف اتعصبت عليكي 

بصيتله بغيظ ووجع ولفيت وشى الناحية الثانية وهو زفر بغيظ 

- مصطفى مشفهوش ثاني ناحيتك فاهمه

قالها مره ثانية بغيرة شديدة 

أغمضت عينى وقولت 

* مالكش دعوه

بغيظ باين فى صوتي

- ماشى يا مسك هحاسبك على قله السمعان دى بس فى البيت قالها بعصبيه ونبرة إجرامية خوفتنى  وكالعادة تنتهى أيام السعاده بكابوس مزعج ودعنا اهلنا بعد يوم طويل ومحمد سحبنى من دراعى بنفس العصبية وركبنا العربية

وصلنا الشقة ودخلت جرى واستخبيت ورا كرسي السفره لما لقيته بيشمر كم قميصه وبيقول بوعيد

- تعاليلى بقى يا حلوه نتحاسب بقى

يتبع



الفصل السابع. .

٧

*يانهار اسود قولتها برعب مضحك وانا شيفاه مرمي على الأرض مغمى عليه

* قوم يابنى لتكون مت اه هيفضحونى على السوشيال ويقولو إلى قتلت جوزها اهى قولتها برعب وفتحت البرفيوم  رشيته عليه علشان يفوق 

*قوم بقى ياخربيتك هتجيبلى مصيبه ياسي محمد 

بعد شويه فاق بتعب 

- ايه إلى جرالى

* أخيرا يااخى فوقت سيبت ركبي افتكرتك مت قولتها وزقيته وقومت صرخ بوجع 

- اه مابراحه 

شويه افتكر إلى حصله من فتاة رقيقة مثلي 

- انتى كنتى هتموتيني 

*لاء انت إلى جيبته لنفسك وانا دافعت عن نفسى بس 

قولتها ببرود وماسكة ديل فستاني باايدى وداخله على الأوضه

بقلم أسماء الكاشف 

رن جرس الباب وقام فتحه لقى جده وانا كنت دخلت الاوضه ارتاح شويه بعد تعب الاعصاب ده وضحكت لما افتكرت ازاى ضربته واتصلت كمان بجده 

فلاش باك 

جريت ورا كرسي السفره لما لقيته قفل الباب وبيشمر كم قميصه وبيبصلى بشر 

_تعاليلى بقى يا حلوه نتحاسب بقى

* اهدى يا لا وخليك مكانك احسن والله 

-هتعملي ايه يعنى تعاليلى بقى 

قالها بعصبيه وبيحاول يمد ايده يمسكني

جريت وهو فضل يجري ورايا 

-اقفى بقى فرهدتينى 

*لا يعنى لاء مش مستغنية عن عمرى 

-هنتكلم بهدوء ذى اى أثنين كبار وواعين

قالها بمهادنه وخبث

* هبلة انا صح يابنى انا إلى عملت المقلب ده فيك قبل كده وضربتك قولتها بضحك لكن صرخت لما لقيته قرب منى اوى وجريت ومسكت الفاظة وسيلة للدفاع عن نفسى 

-بتستخبى ورا مزهرية يا ست مسك وبرد هجيبك حتى لو مستخبيه تحت الأرض قالها وبيقرب أكثر نطيت على الكرسي وطلعت علي الطربيزة 

* ماتقربش لأعورك ايه إلى معصبك كده عايزه اعرف 

- مش عارفه الي عصبنى سي ذ*فت بتاعك ايه إلى جابه الفرح  وهو يعرف أن احنا متجوزين وعندنا عيال كمان

* انا إلى عرفته قولتها بسماجة 

فى لحظة لقيته فوق الكرسى الى جنب الطربيزه وبيمسك ايدى 

*مسكتك ولا حد سمي عليكي 

من غير وعى صرخت وضربته خفيف بالمزهرية ماعرفش ليه هو ضعيف ووقع من على الكرسي  وسحبنى  معاه وقعت فوقه كسرت صدره ورأسه بتنزل دم مكان الضربه

بقلم أسماء الكاشف 

فتحت عينى لقيت نفسى فى حضنه وهو ماعرفش مصيره ايه بعد عنه بسرعه ولقيته مغمى عليه حاولت افوقه أكثر من مره بس ما فاقش مسكت تليفوني ورنيت على جده ينقذ حفيده لحسن الحظ كنت واخده رقمه وبعد شويه لفيت رأسه بضماض وقفت الدم ببن من القهوة 

باااك 

ضحكت على منظره وقولت

*عاملى فيها سبع رجاله فى بعض ضحكت ورميت نفسى على السرير وانسحبت لعالم الأحلام بعد إرهاق يوم طويل

- جدي ايه إلى جابك 

قالها بصدمة واضحه لما شاف جده حسن واقف قدامة 

^ انت كويس قالها بلهفه وبيحسس على وشه بقلق 

- كويس ياجدى ادخل 

قالها بهدوء وبعد عن مرمي ايد جده ووسعله يدخل 

قعدو في الصالون وحكى محمد كل حاجه علشان جده يطمن عليه

^ انت ليه مخبي عليها لدلوقتى لازم تحكيلها 

- مش وقته يا جدى هعرفها كل حاجه بس في وقتها  

قالها بسرعة سمع تنهيده جده إلى وقف مكانه وقال

^ اعمل إلى عايزه يا محمد بس متزعلش من ردة فعلها لما تعرف الحقيقة 

- مش هسمحلها تبعد عنى ابدا قالها بإصرار وراقب جده بيتحرك ومشى سايبه مع صراع كبير بين قلبه وعقله 

يتبع...



تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

التنقل السريع