القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه قلوب عذبها الحب الفصل الرابع 4 بقلم جنات بدر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 

روايه قلوب عذبها الحب الفصل الرابع 4 بقلم جنات بدر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات





روايه قلوب عذبها الحب الفصل الرابع 4 بقلم جنات بدر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات



البارت الرابع 

كل عيله رجعت بيتها،،،،، 


كانت رحيل بتعيط بصمت مفيش غير دموعها بتنزل 


قاسم قرب منها بحنيه، 


مالك ياقلب اخوكي في حاجه وجعكي بتعيطي ليه انده الدكتور يشوفك 


رحيل بوجع،،، 


لع ياخوي انا زينه بس كنت خايفه عليك لو حصلتلك حاجه هكون السبب مكنتش هسامح حالي 


قاسم كان حضنها،،،، 


يا حبيبتي انا فداكي المهم انتي مايصبكيش اي مكروه 


منه دخلت بحراج،، 


احم احم انا اسفه بس جيت عشان وقت العلاج 


قاسم،،،، 


اتفضلي بس بعد اكديه خبطي على الباب اكيد اهلك مش نسيو يعلموكي 


منه بضيق،، 


ماقولت لي حضرتك اسفه يعني اعمل ايه تاني،،،، وقالت بصوت منخفض وهي ماشيه،،، 


ليكم بيت تعملو في قلة الادب دي ايه النااس اللي مش صابره دي 


قاسم.،،، 


شوفتي بت الهبله بتقول ايه مجنونه دي ولا ايه 


رحيل بتعب،،،، 


خلاص ياقاسم هي فكرت انك زوجي او حاجه وبعدين انت اللي بتجر شكلها هي اعتذرت وانت لسه بتعصب فيها 


قاسم بضحك،،،،، 


بصراحه حلوه وزادت حلااوتها وهي متعصبه 


رحيل،،،، 


حلوه الصناره شكلها غمزة ياريس طيب اعمل حساب اني منصابه بسببك وانت قاعد تعاكس 


يابت خلاص بقا انتي هتذليني طيب عدي انتي عاد الجمايل مين اللي مشحطتط وياكي في الامتحانات ها 


رحيل لسه هتتكلم،،  دخل منتصر 


يلا يارحيل احنا هنمشو والممرضه هتيجي البيت تغيرلك على الجرح 


قاسم...... تمام انا هشتالها وانت هات العلاج 


جاد بتعب،،،،، 


زين شوف الدكتور انا عايز اخرج من اهنه مش طايق القعدة عاد 


زين،،، 


ياخوي انت لسه طالع من العمليات يعني معاك كام يوم اهنه لغاية


جاد، زين قولتلك مش طايق القعده اهنه هتفز تشوف الدكتور ولا امشي بطولي ومن هستنى اذن حد


خلاص ياخوي هدي اعصابك وانا هروح اشوف الدكتور هيكتبلك على خروج ولا لع 


جاد ــــــــ قولتلك همشي يعني همشي مش هستنى رائ الدكتور ماضيقش خلقي عاد مش ناقصه 


في بيت الجنايني كانت رحيل وصلت البيت 

في غرفتها، 


عبله شويه واجبلك الوكل عشان تاكلي 


رحيل بتعب، امي انا مش عاوزه اي حاجه بس ممكن تسبوني انام عشان انا تعبانه قوي 


عبله،، 


خلاص يابتي ريحي جدتك شويه ولما تصحي اجبلك الوكل 


وسبتها ومشيت 


كانت رحيل بتعيط وفي اللحظه دي الموبايل رن 

ردت 

بثينه،، ها قوليلي عملتو ايه جاد هيتقدملك امتى قررتوولالسه قوليلي قال حاجه اول باول 


رحيل بتعب،،، 


بثينه انسي كل اللي فات وكانو مفيش حاجه حصلت وانا معرفش حاجه اسمها جاد 


بثينه، اهدي بس حصل ايه انتو اتخانقتو سوا ولا ايه 


رحيل بغضب،،، 


بثينه انا تعبانه ومش عايزه اتحدت في الموضوع ديه كبير ياريت تفهمي عاد 


بثينة،،، ياحبيبتي خلاص اهدي طيب ممكن تريحيني وتقولي حصل ايه مش عايزه اقلق عليكي 


رحيل حكيت ليها كل اللي حصل وقالت بدموع 

شفتي اللي كنتي بتشكري فيه طلع بيحوم حولين مني عشان يقـtتل اخوي بثينة مش عايزة افتح الموضوع ده تاني في حياتي 

وقفلت الموبايل وقعدت تعيط 


جتها رساله من جاد محتوى الرساله 

( رحيل ارجوكي ردي عليا عايز اكلمك ضروري) 


رحيل بلكته وحذفة رقمه والمحادثه 


جاد حاول يرن مش عرف يوصلها قال بحزن،، 


رحيل ارجوكي بلاش تفهمي غلط وتفكري انا عملت اكديه عشان اوقعك 


كان الكل متجمع في بيت الجنايني،، 


شعبان الكل يتجمع عشان الصلح الليله وهيكون في دار الحج رضوان 


فارس بغضب،،،، 


انا مستحيل اقبل الصلح على د م ابوي اذا كنتو انتو خايفين انا مخايفش من حد وهاخد حق ابوي لي حالي


شعبان بغضب بقولك ايه ياد انت  بلاش حديت ماسخ انت اش عارفك بالي حصل قبل سابق هتجي الصلح ورجلك فوق رقبتك 


فارس بغضب بس انا مش جبان عشان اسيب حق ابوي مش هعمل وزيكم 


شعبان ضربه بالقلم اظاهر انو انا مش مالي عينك هتبجح فيا يلاه غور جهز حالك عشان نمشي 


فارس بص بغضب ومشي 


فوزيه بضيق بتفزع ليه اكديه في الشاب هو مش غلط في حاجه انت عايز تحط يدك في يد المنشاويه


شعبان بغضب مابلاش انتي انتي السبب في اللي احنا فيه زمان ليمنا العرقه ورجعتي حرضتي ابراهيم وبقينا ملزومين بطار طول العمر ودلوقيت كل واحد اخد حقه وهنقبل الصلح 


فوزيه سكتت ومش عرفت ترد 


في غرفة فارس دخلت زينب،،، 


قوم ياولدي روح مع جدك بلاش تعصي امره 


فارس بغضب يعني عايزني اتسامح في حق ابوي بسهولة اكديه 


زينب بحزن، جدك معاه حق ياولدي انت متعرفش حصل ايه قبل سابق ولا تعرف طبعا ابوك ولا كانت العركه على، انا دلوقيت مش فضلي غيرك انت واخوك اسمع حديت جدك ويلا انا وروح وياه 


فارس نزل بقلة حيله،،،، 


في بيت المنشاوي،،، 


سعيد يلاه يا رؤوف ياولدي وانت يازين انجز 


جاد بتعب، هو ينفع انا اروح معاكم 


سعيد لا انت لسه تعبان خليك اهنه ارتاح 


وفعلا اجتمعو العيلتين وتم الصلح بينهم،، 

والكل كان بيكبر 


شعبان بما انو تم الصلح والمياة رجعت لي مجريها انا عايز نزود المحبه بينا كمان واطلب يد حفيدتك لي حفيدي منتصر،،،، يتبع 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا








تعليقات

التنقل السريع
    close