رواية خيانة علي ورق الفصل الخامس 5 حصريه بقلم نور شريف
رواية خيانة علي ورق الفصل الخامس 5 حصريه بقلم نور شريف
البارت الخامس
وعد بنتي فين يا جاسر و ماتت ازاي و كيف ؟!
اتصدم جاسر من دخول ابوها
وجري علي أمه وحضنها و بدأ يعيط بتمثيل .. وعد راحت مني كانت حته مني رجعيلي وعد يا ماما
رفع ابوها حاجبه بغضب .. أحنا ناس بيهمها الشرف وانا اللي هدفن جثة بنتي بإيدي ..
قرب جاسر من ابوها وشده لحضنه وبدأ يبكي ويمسك إيده لحد ما حط إيده في جيب جلبيته وطلع تلفونه حطه في جيبه بعد عنه ومثل أنه أغمي عليه
اخدوه علي الصالون بهدوء وبدأ يفوق اتعصب ابوها و اخد رجالته ومشي وهو طايق حاله
قام جاسر وهو بيبتسم بخبث واخد التلفون وطلع الاوضة عند وعد دخل وهو بيغني بفرحة قفل الباب عليهم وقرب عليها و ضحك بهسترية ... النهاردة هعرف مين فيكوا علي حق هعرف انتي هربتي من فرحك علي قاسم ليه
لمعت عيون وعد بفرحة : بجد يا جاسر عرفت ازاي ..
طلع تلفون ابوها وقال تعرفي الباسورد ولا اشوف حد يفك الشفرات و افتحه بطريقتي ..
أيوة عارفه الباسورد اخدت التلفون و فتحته ليه ساعتها عرف جاسر أن وعد بريئه وان في لعبة بتدور حوليها دخل علي حسباته و مكالمته قعد و سند ظهره علي السرير
فتح الاب بخبث ونقل كل المعلومات عنده وقفل الاب و اخد التلفون و رماه قدام البيت
بحيث لو رجع ابوها يعرف أنه وقع منه !!!
حط التلفون و طلع فتح الاب و شاف سجل المكالمات و اخر مكالمة كانت بينه و بين قاسم ليه دخل علي الوتس عنده بصدمة :-
يبوي شوفي ابوكي هو اللي مصورك و باعت الصور لقاسم مقابل مبلغ ٢٥٠ الف جنية عشان قاسم يتمتع بيهم
مقرف ابوكي ده راجل حق'ير ازاي يبيع شر'فه مقابل الفلوس ..
قرأ الشات وفي صور كتير ل وعد اتبعتت و اتفاقات علي خط'ف وعد عشان قاسم عايزها بص علي تاريخ السنة و الشهر وقال بغضب
ازاي ده يحصل أنا هتجنن انتي كنتي مخطوفة اليوم ده لما كان عندي مأمورية طب ازاي لما أنا رجعت منها انتي مقولتيش أن حصلك حاجة
و ازاي اتصورتي بشكل ده و ازاي انتي مش فاكرة أن قاسم عمل فيكي كدا
السنة دي و الشهر ده انتي كنتي مراتي ومعايا وكنتي سليمة ومفيش اي مشاكل بينا ..
قفل الاب بغضب و نار الغيرة سيطرت عليه ضغط علي إيد وعد بضيق .. انطقي عايز اعرف الحقيقة أنا مش بنام كل ما بتخيل انك كنتي معاه بإرتك وأنه اخد حاجة من حقي
عدا سبع شهور وانا زي المجنون مش بنام يا وعد
ده ابني ولا لاء قوليلي طيب هما عملوا فيكي ايه عشان اقدر اجيب حقك لو عندك حق ..!
عيطت وعد بقهر وزقت إيده بتعب .. إيدي بتوجعني أبعد عني أنا بكرهك .؟
بص علي بطنها اللي ظاهرة رفع التيشرت لانه لمح جرح كبير صرخ بصدمة وقال ايه اللي علي بطنك ده انتي حد حاول يسق'طك قبل كدا
حد عارف إنك حامل غيري ..
صرخت وعد بانهيار و بدأت تشد في أعصابها و تشد شعرها وتصرخ فيه لدرجة البيت كله سمع صوتها وقفت كسرت كل اللي في الاوضة
مسكت فازه مكسورة و قربتها عليها .. إياك تقرب مني ولا تلمسني أنا مرآت جاسر مش بتاعتك متقربش مني
يا بابااا ألحقني يا جاسر صرخت وعد صرخه بصوت مبحوح وفجأة وقعت علي الارض قرب جاسر منها يقيس نبضها وهو قلقان وخايف ممكن مرعوب كمان
حضنها عشان يطمنها و أمه عدلت لها السرير و نامت عليه بهدوء كانت بتتنفض و بترتعش من الخوف
ساعتها قرر جاسر أنه يجبلها دكتورة تكشف عليها وأنه خلاص لازم يعرف الحقيقة سواء منها أو من غيرها ..
سبها و نزل الساعة عدت 6 و جهزت مامته الاكل و قعد جاسر في مكتبه في انتظار قاسم .
دخل قاسم من الباب ومعاه علبة شكولاتة و الفرحة مش سايعه أنه هيرجع علاقته بجاسر وعن طريقه هيوصل أنه يرجع ظابط برتبه تاني ..
قعد جاسر علي الكرسي لما حس بخطوات رجليه حط قطرة في عينه و مثل العياط و الزعل قرب قاسم و خبط
سمحله جاسر بالدخول .. دخل بهدوء شاف جاسر بيعيط قرب منه بتوتر
البقاء لله يا جاسر ربنا يعوضك بالاحسن منها وتقدر تنساها و تعيش يا صحبي ؟!
وقف بحزن .. البقاء لله وحده حقيقي مش قادر اسامحها .
حقك يا جاسر اللي عملته وعد مش سهل علي أي راجل بلذات لو جوزها أو حبيبها ؟
قعد جاسر وقال بهدوء .. وعد اتعرضت علي الطب الشرعي وقالوا إنها اتعرضت لضر'ب و جرو'ح عمقها كبير و قالوا إنها ب سك'ين مستغرب مين عمل فيها كدا ..
مش يمكن اخوك اشرف يا جاسر
يتبععععععععع
تكملة الرواية من هنااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق