القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احتياج الجزء السابع 7 للكاتبة حنان حسن حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 

رواية احتياج الجزء السابع 7 للكاتبة حنان حسن حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات






رواية احتياج الجزء السابع 7 للكاتبة حنان حسن حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات




الجزء السابع  احتياج للكاتبة.. حنان حسن  تتجوزيني ؟ سؤال غير متوقع اترمي في وشي فجاءة.. وصاحب السؤال  هو.. ايهاب بيه بجلالة قدرة...


تتجوزيني ؟


سؤال غير متوقع اترمي في وشي فجاءة..


وصاحب السؤال


 هو.. ايهاب بيه بجلالة قدرة



في اللحظة دي


 وقفت متسمرة وانا بحاول استوعب الي سمعتة 


ولما لقاني مردتش عليه



 عاد عليا سؤالة تاني


وقالي...تتجوزيني يا غرام؟



فا رديت بسرعة 


وقلتلة...ايوه موافقة طبعا



وبالفعل...اخدني علي البيت وجاب الماذون  والشهود...



في اللحظة دي..


الدنيا مكنتش سيعاني من الفرحة


لدرجة اني كنت خايفة لا اكون بحلم


وبقيت اطمن نفسي


واقول ..لا دا مش حلم دي حقيقة



 انا فعلا اتجوزت ايهاب بيه


والمأذون انتهي من كتب الكتاب بالفعل



واليلة دخلتنا


وكان واضح ان ايهاب عايزنا نبقي لوحدنا الليلة



لانة اعطي اجازة لسميرة



ودا خلاني اشعر بالسعادة اكتر



الغريبة اني كنت عاملة زي الي اول مره بتتجوز



ولقيتني بجري علي غرفة النوم..عشان ا اجهز واستعد لليلة الرهيبة دي



ولحسن الحظ  اني لقيت ايهاب جايبلي لبس.. ومكياج



فا دخلت  اخدت شاور علي السريع ..وحطيت ميكب دافي



وبعدها لبست قميص ساخن  مكشوف من كل حتة 



واخيرا... فنشت اللوك 


 بالميكب والبرفان...



ولما بصيت في المراية 


 لقيتني ...مزة جامده 


اخر حاجة



ايوه امال ايه؟...


منا ناوية اجننة الليلة دي



ولو حكمت اني اعملة شقلبظات عشان يرضي عني هعمل



اهم حاجة اني اسعدة..


 و اعلقة بيا 



للكاتبة..حنان حسن



المهم


بعدما جهزت نفسي


سمعت صوت باب غرفتنا بيخبط



فا رديت بخجل 


وقلتلة...اتفضل الباب مفتوح



وبالفعل دخل عليا ايهاب بيه


وهو مبتسم..


والشوق.. والرغبة باينين في عنية


لكن للاسف


بمجرد ما شافني ادامة برق عنية...ووقف متسمر وهو بيبصلي بهلع





فا بصيتلة بقلق


وقلتلة...هو في حاجة ولا ايه؟


فا رد ايهاب بيه وهو بيبصبلي با اشمئزاز


وقالي...ايه المنظر دا؟


انتي شكلك بقي عامل زي القرد كدا ليه؟



واية الديل الي طالعلك فجاءة دا؟



فا التفت للمرايه وبصيت علي نفسي وانا مصدومة



لكن...كا العادة مشوفتش حاجة من الي هو بيقول عليها



فا رديت بكسرة


وقلتلة...قرد ايه يا ايهاب


 انا غرام مراتك



فا رد باسف


وقالي




انا لولا اني سمعت صوتك مكنتش هعرفك 



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي


حاولت امسك ايده وانا بترجاه ينتظر لغاية ما افهمة موضوع السحر الي اتعملي



لكن للاسف ايهاب شد ايده وهو في منتهي التقزز



وقالي..انا كنت جاي اقولك اني شخص مريض 


والمرض الي عندي بيمنعني من الجواز نهائي 



عشان كده ...


 من الافضل لينا احنا الاتنين


ان كل واحد ينام في غرفة منفصلة



بعدما سمعت كلامة


 فهمت طبعا انه اتفزع من منظري...عشان كده اخترع قصة المرض الوهمية


 عشان يهرب بجلدة وينام في غرفة تانية



فا هزيت راسي بالموافقة


وقلتلة..انا شايفة برضوا ان من الافضل لكل واحد فينا انه ينام في غرفة منفصلة 



اكتشاف المزيد


رواية جميلة


رفوف كتب


فا رد وقالي...


ياريت كمان متتعبيش نفسك وتيجي لغرفتي 



انا لما اعوزك هبقي اجيلك



فا رديت بعصبية


وقلتلة..مفهوم طبعا


ممكن بقي تتفضل و تروح علي غرفتك عشان عايزة انام؟



وبالفعل


غادر ايهاب الغرفة وتركني مقهورة ..و مسكورة الخاطر



وبعدها مقدرتش اسيطر علي حالة الغضب الي انتابتني



 وفضلت اكسر في المراية 


وانا ببص لنفسي فيها


و بعيط وبصرخ بهيستريا



وفضلت اهرتل بالكلام 


واقول..


انا مش قرد يا ايهاب


انا مش قرد يا ايهاب


انا مش قرد يا ايهاب



للكاتبة..حنان حسن



وفي اللحظة دي



اتفاجئت با ايهاب بيفتح عليا الباب تاني



ولما شافني منهارة اخدني في حضنة بمنتهي الحنية



وقالي.. ليه بتعملي في نفسك كدا



فا جاوبت وانا بمسح دموعي


وقلتلة.. عشان انت شايفني قرد


فا ابتسم ايهاب وهو بيتلمسني بمنتهي الشوق



وقالي...معقولة انتي قرد؟



دا لو البنات والستات شافوا جمالك زي منا شايفة


هيتمنوا يتقلبوا قرود كلهم



فا بصتلة بتعجب


وقلتلة..هو انت مش  قولتلي من شوية انك شايفني قرد ؟



فا رد ايهاب وهو بيرمقني بنظرات مليئة بالرغبة



وقالي.. 


بصراحة انتي وحش... 



ووضح التشبية بتاعة الغريب 


وقال


انا شايف دلوقتي ادامي انثي متفجرة الانوثة 


تاخد لقب  (وحش )



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي


رجعتلي فرحتي تاني



وخصوصا لما شعرت بالرغبة الجارفة الي بيضمني بيها ايهاب (زوجي )



وطبعا مقدرتش امنع نفسي اني اعيش لحظات المتعة مع زوجي الي ربنا اكرمني بيه بعد عذاب و صبر سنين



واخيرا تمت دخلتي علي ايهاب زي ما كنت بحلم.. واكتر شوية



للكاتبة..حنان حسن



المهم


بعدما نمت طول الليل في حضن زوجي وحبيبي ايهاب



استيقظت في الصباح علي


وجه ايهاب الجميل وكان مازال بيدلعني وبيداعبني بنفس احساس الشوق واللهفة



للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي


حسيت اني لازم اقوم وادخل الحمام عشان اظبط لبسي ومظهري


وبعدها ارجعله و نبدء انا وهو صباحية مليئة بالمرح والمتعة



المهم


بعدما فلت من حضنة بالعافية



دخلت الحمام..ولما انتهيت من الحمام بتاعي ...


 رجعت علي غرفتنا 



عشان اقولة ان الحمام بتاعة جاهز



لكن الغريبة اني ملقتش ايهاب


في غرفتي..



فا روحت  اشوفة في المطبخ


وبرضوا ملقتوش


فا روحت علي غرفتة المنفصلة التانية


وللاسف اتفاجئت انه راح  ينام فيها تاني



فا دخلتلة الاوضة


وقعدت جنبة علي السرير


وقلتلة...


اخص عليك انت رجعت تنام هنا تاني لوحدك ؟



للكاتبة..حنان حسن



 في اللحظة دي


فتح ايهاب عيونة بصعوبة



وبمجرد ما اتحقق من وجهي



اتفزع وكأنة شاف عفريت امامة



وفي الاخر ..


صرخ فيا


وقالي...انتي ايه الي جابك هنا؟



هو انا مش نبهت عليكي امبارح...وقلتلك حذار تدخلي  غرفتي نهائي........؟



فا رديت وانا مزهولة من التحول الغريب الي حصلة 



وقلتلة


هو انت مش كنت معايا من شوية في غرفتي ...


وبالامارة تركتك ودخلت الحمام ؟



اكتشاف المزيد


رواية جميلة


رفوف كتب


للكاتبة..حنان حسن



في اللحظة دي



رد ايهاب  بسخرية


وقالي..


ابقي اتغطي قبل ما تنامي


لان اكيد كنتي بتحلمي...


فا رديت باصرار


وقلتلة ....لا انا متأكده اني مكنتش بحلم



فا رد ايهاب بضيق


وقالي..


ريحي نفسك 


انا استحالة افكر اني ادخل


 غرفتك بعد ما شوفت منظرك دا



فا رديت تاني بغضب


وقلتلة...


لكن انا متأكده انك كنت نايم في حضني طول الليل



للكاتبة...حنان حسن



في اللحظة دي


رد ايهاب بغضب


وقالي..


وبعدين بقي علي التخريف الي ع الصبح دا



بقولك انا نايم هنا من ساعة ما سيبتك باليل ومخرجتش من غرفتي نهائي.......؟



 وبالفعل


تركتة ورجعت لغرفتي المنفصلة وانا بكلم نفسي



واقول...



هاررررررسود


لما ايهاب بيه كان نايم في غرفتة طول الليل امبارح؟



 امال مين الي تمم دخلتة عليا؟



محدش يقولي انه داغر (العفريت) 


لاني اتأكدت من اعترافات المج...&رم اياه 



الي اعترف وقال ان مفيش عفاريت ولا حاجة



ورجعت فكرت تاني 


بيني وبين نفسي



وقلت..


يكونش ايهاب بيمثل...


لكن...هيمثل عليا ليه؟


دا ملوش اي مصلحة في كدا




طب يكونش مثلا عنده انفصام في الشخصية؟



ايوه ...اكيد الراجل دا مصاب بالانفصام



وبعدما اقنعت نفسيي بان ايهاب  عنده انفصام في الشخصية وعايش بشخصيتين 



روحت بسرعة علي غرفة ايهاب...


 عشان اواجهة بمرضة



يمكن يعترف ويريحني



لكن...اول ما اقتربت من غرفة ايهاب


لقيت نفسي توقفت فجاءة



ودا لاني سمعتة بيتكلم مع شخص في الغرفة



وبعدما سمعت المحادثة وشوفت هو بيتكلم مع مين



فهمت سبب الن...&كبة الي انا فيها



ومش هتتخيلوا انا سمعت ايه.... ؟

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع
    close