رواية غدر القريب الفصل الرابع 4 بقلم الكاتب مصطفي جابر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
رواية غدر القريب الفصل الرابع 4 بقلم الكاتب مصطفي جابر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
انتي ليه رفضتي تركبي معايا العربيه في اليوم ده ... كنتي عاوزة كام ؟
يارا بقرف: اخرس قطع لسانك انا مش زي البنات بتوع الكباريهات اللي بتجري تقعد معاهم
امام بسكر: لا انتي زيهم واكتر. ... انتي جايه من انهو كبارية ؟
يارا بغضب زقته: من الكباريه اللي جابوا منه امك .. فوق من القرف اللي انت شاربه ده وشوف انت بتكلم مين
امام بغل وغضب شدها من شعرها: بتجيبي سيرة امي يا جربوعه انا هوريكي تعاليييي.
جرها علي المطبخ وهي مرعوبة: اوعا سبنييي اوعااا حرام عليك .
مسك مقص وقربه منها بشر: اي رايك في المقص دا حلو مش كدا.
يارا برعب : انت ه هتعمل اي.؟؟؟
امام بشر: هقص لك بيه شعرك الحلو .
يارا حطت ايديها علي شعرها بخوف : لااا والنبي انا اسفه انا والله اسفه مش هغلط تاني
امام ضحك بسخرية ورمى المقص وسابها: ايوه كده .. دا بس درس عشان تتعلمي الادب معايا.
يارا بصت له بقهر : انت معدوم الانسانية عملتلك انا اي عشان تعمل فيا كده ... انا عمري ما ظلمت حد ولا زعلت حد .. حتي لما ضربتك كان بسبب قلة ادبك.
امام بجمود: خلصتي تمثيل ؟ يلا قومي شوفي شغلك معاكي ساعة ارجع القي البيت بيلمع.
مشي وهيا بصت له بغضب...
عند كريم..
كريم بغيظ: نجوة مبتردش عليا هيا هتصدق اني بحبها وتتقل عليا ولا اي.
صاحبه بخبث: تلاقيها مشغولة .. دلوقتي ترد عليك انت خلاص كدا مش هتكلم يارا.
كريم بغيظ : لا هي كارت واتحرق انا بس عاوز نجوة تتزفت ترد محتاج فلوس مش معايا جنية.
صاحبه ببرود: سيبك من التليفون وقوم روح ليها واطلب اللي انت عايزو وهي ما هتصدق وتديك كل اللي انت محتاجه واكتر.
كريم بطمع: عندك حق واهو بكلمتين حلوين اخليها تقع اكتر واكتر...
بعد شويه..
نجوة بتفتح الباب لاقته: خير عاوز اي تاني يا كريم.
كريم باستغراب: دا اي المقابلة الناشفة دي انا جيت اشوف وبصراحه محتاج قرشين مزنوق فيهم.
نجوة بغضب: اسمع يزباله انت انا مبحبكش ولا عمري فكرت فيك انا عملت كل دا عشان اكشف حقيقتك الرخيصه دي لبنتي و اهي وقعت علي نفوخي ف بالذوق كدا تخرج برا حياتنا والا اقسم بالله لهرميك في السجن وما هتلاقي اللي يخرجك منه يا حرامي يا نصاب.
كريم بغل: يعني كل ده كان مسلسل عليا طب اه يا نجوة انا بتاع فلوس و كنت عاوز اتجوزك انتي لأنك في ايدك كل حاجه واوعاطي تفكري تهدديني تاني هزعلك.
نجوة بغضب: يبقي انت متعرفنيش ومن النهارده شوف اللي هيحصلك مني.
قفلت الباب في وشه وهو بص لها بذهول وتوعد...
عند يارا.
يارا خلصت تنضيف القصر و تعبت ومكنش في وقت تعمل اكل..
رجع امام وباين عليه السكر و بنت سانداه.
يارا بقرف: هتدخل النار حدف لا حدف اي دا بطيارة والله .
البنت بدلع: فين جناح سيدك يا بت انتي.
يارا بغيظ زقتها وسندته هيا : برا يا بت انتي شوفي جاية منين وارجعي للمكان اللي جابك منه غوري يلا .
البنت بغضب: بتطرديني بصفتك اي يا جربوعه امام هو اللي جايبني .
يارا تلقائي: بصفتي أخته يحبيبتي ولو ممشتيش من هنا هخلي الكلاب اللي برا تتسلى عليكي.
البنت خافت ومشيت..
امام بسكر: هو انتي اختي فعلا اول مرة اعرف .
يارا بتوتر: اسكت خالص ...يلا بقي عشان اطلعك فوق.
امام بحزن: اوعي تمشي وتسبيني زيها
يارا باستغراب: هيا مين دي اللي هسيبك وامشي زيها .
بعد عنها وراح بسكر قعد علي الكنبة: ماما ... هتسبيني زيها.
يارا بهدؤء: قوم اطلع فوق يا... هو انت اسمك اي.
امام بضحك: امام انتي نسيتي مانا قولت لك .
يارا بضحك: طب هيا امك سابتك ليه عندي فضول اعرف.
امام غمض عينه ونام وهيا اتنهدت بغيظ...
: اطلعهولك فوق ؟
اتخضت لما سمعت صوت من وراها:بسم الله الرحمن الرحيم انت مين.
الحارس بهدؤء: انا الحارس الشخصي لإمام بيه اطلعه يا هانم.
يارا باستغراب: هانم مين قصدك عليا انا .
الحارس: ايوا امام بيه قال انه حضرتك الهانم ونسمع كلامك ماعدا انك تخرجي من هنا.
يارا بسخرية: فيه الخير والله شيله ارميه فوق في اي داهيه
الحارس باستغراب: افندم .
يارا بهدؤء: قصدي نيمه في سريره.
الحارس: تحت امرك يا هانم .
طلعه فوق وهي حست بالجوع بس نومها غلبها ونامت بارهاق مكانها ..
عند نجوة.. كانت بترن علي كريم .
نجوة بلهفة: ها يابني كلمتها هيا عاملة اي دلوقتي طمني عليها.
حاتم بكذب: اه هي كويسة بس مش عاوزة ترجع ولا تسمع حد ... حالتها بتتحسن بصي يا مرات عمي هخلص شغل واكلمك.
قفل معاها..
حاتم وهو بيشوف الورق: معلش بقا يا مرات عمي والله مشغول وما فاضي ل مشاكلكم دي ورايا شغل و حاجات تهد جبل كدبة بيضة وتعدي ان شاءلله.
بعد شويه أمام صحي ونزل لاقاها قاعده
امام ببرود : قاعده زعلانه كده ليه ؟
يارا بجمود : مفيش حاجه
امام شافها ماسكه بطنها : انتي مكلتيش من امبارح ؟؟
يارا بجمود : يعني هو في أكل وانا مكلتش ؟ منتا اتاريك ممشي الشغاله واكلك كله من برا .
امام قعد جنبها :طب خلاص بقي متزعليش هروح دلوقتي بنفسي واجيب اكل دلوقتي
بعد شويه..
خلصت الاكل وجاية تقوم لاقت امام جي ومعه علبة كبيره بصت له باستغراب..
يارا باستغراب: اي العلبه الكبيره دي ؟
امام بابتسامة: دي أحلي واكبر علبة بيتزا هتاكليها
يارا بذهول: دي ليا أنا وانتي ؟
امام بابتسامة: دي معمولة خصوصا ليكي علشان تاكلي فيها براحتك
يارا بابتسامه : تسلملي
عند نجوة..
كانت في المطبخ بتعمل قهوة سمعت صوت تكسير برا..
خرجت برا واتخضت من اللي ماسك سلاح: انت بتعمل اي هنا وازاي دخلت.
كريم بغل: جاي انتقم منك واخد روحك يا حلوه ... مانا مش هخرج من المولد دا خسران ..
نجوه بخوف : استهدي بالله كده هتودي نفسك في داهيه
كريم بضحك : قلبك عليا هااا ...دنا هخلص منك وانا مبسوط وعارفه هلبسها في المحروسه بنتك .
نجوة بصدمه :
#يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق