رواية أنا والشيطانه الفصل الثامن 8 بقلم محمد طه
رواية أنا والشيطانه الفصل الثامن 8 بقلم محمد طه
#أنا_والشيطانه
#بقلم_محمد_طه
#الثامن
_بلهفه وإستعجال..الحق أختك حنين يا عبدالرحمن بسرعه.. فيه واحد هيغت،صبها وبعدين هيق،تلها
(ف اللحظه دي أنا قلبي وقف وعقلي مبقاش موجود ف راسي عشان أفكر..أنا بقيت باصص على الشيطانه ومش قادر أنطق وروفيده بصالي وبتحاول تفهم مني فيه إيه..وبعدين لقيت نفسي بصرخ بأعلي صوتي على حنين أختي) بقلم..محمد طه
_حنييييييييببيين
_مالها حنين يا عبدالرحمن..دا أكيد كابوس
_بتجاهل لروفيده..أتصرف إزاي..أتصرف إزاي
_الشيطانه بإستعجال..أتصل بإبن عمك بسرعه يروح يلحقها
(وبدأت أدور على التلفون زي المجنون..ومسكت التلفون وأنا إيدي بتترعش أو بعنى أصح وأنا جسمي كله بيترعش من الخوف على أختي..ورنيت على رياض لكن ما ردش من أول مره لأننا ف نص الليل وهوا أكيد نايم لكني فضلت أرن عليه لحد ما فتح)
_بانهيار وصوت كله خوف..الحق حنين بسرعه يا رياض..هيق،تلوها
_بفزع..أنته بتقول إيه..هيا فين ومين اللي هيق،تلها
_بصيت للشيطانه وصرخت فيها..هيا فييييييييين
(وبدأت الشيطانه تتخيل المكان عشان توصفهولي..
لكن أخدت وقت لحد ما صرخت فيها)
_أخلصيييييييييي
_غرب الطاحونه
_غرب الطاحونه بسرعه يا رياض..بسرعه
(وراح رياض غرب الطاحونه ما لقيش حاجه وأتصل بيا يبلغني وأنا صرخت ف الشيطانه تاني)
_غرب الطاحونه فييييييييين..ماهو أكيد يعني مش هيغت،صبوها ويق،تلوها ف الشاااااااااااارع
(وبدأت الشيطانه تتخيل شكل البيت أو أي علامه مميزه على البيت..وأنا عمال أستعجلها وروفيده قاعده جنبي مش فاهمه أي حاجه من اللي بتحصل)
_البيت مرسوم عليه صوره علم نادي ومهجور
(وأنا بسرعه عرفت هوا بيت مين لأن مفيش بيت مهجور غرب الطاحونه غير بيت واحد)
_أيوه يا يا رياض..بيت آدم جبريل المهجور اللي غرب الطاحونه..بسرعه يا رياض..بسررررررررررعه
(وبعد ما عرفت رياض المكان بالظبط..عنيا ما نزلتش من على الشيطانه..وبعدين أنتبهت لروفيده وبصتلها وبصيت للشيطانه ولقيت الشيطانه بتقولي)
_أطمن..مراتك لا شيفاني ولا سمعاني..ومتحاولش تتكلم معايا عشان ما تفتكركش مجنون وتخاف منك
ولو فيه حاجه ضروري عايز تقولها..قولها ف سرك وأنا هسمعها وهرد عليك..وبدأت أكلمها ف سري
_أختي هتمو،ت..بقلم..محمد طه
_دا يتوقف على سرعه إبن عمك
_مين اللي مع أختي دلوقتي وكام واحد وأساميهم إيه
_رياض هيقولك
_وإنتي ما أنقذتيهاش ليه
_وهوا أنا بعمل إيه دلوقتي
_مين اللي ق،تل إبن عم مراتي
_قولتلك مين اللي يعرف كل التفاصيل
_إنتي مين وعايزه مني إيه
_قولتلك أنا شيطانه ..وعايزه منك إيه..أنا لحد دلوقتي بساعدك ما أذيتكش
_يعني ممكن تأذيني
_أنته اللي هتأذي نفسك..إحنا ما بنأذيش حد
_يعني إيه أنا اللي هأذي نفسي..هوا فيه حد عاقل بيأذي نفسه..وأنا لو حصلي حاجه هيبقي بسببك
_دا من وجهة نظرك أنته..إنما الحقيقه هيا إن الإنسان هوا اللي بيأذي نفسه..لأننا بكل بساطه ملناش سلطه عليكم
(وطبعا الحوار دا كله ما أخدش نص دقيقه ..لأن كان كل ما سؤال ييجي بس ف بالي الاقيها بتجاوب عليه وإجاباتها كلها مختصره ومفيش مجال للنقاش فيها)
(وبدأت إني أتصل برياض عشان أعرف عمل إيه..لكنه مكنش بيرد..فضلت حوالي 10 دقايق أتصل بيه..لحد ما رد عليا)بقلم..محمد طه
_بلهفه.. عملت إيه يا رياض (وبلعت ريقي اللي تقريبا نشف من الخوف وقولتله) أختي عايشه
_أطمن يا عبدالرحمن..أنا لحقتها قبل ما يقت،لها..بس
_بس إيه يا رياض (وما ردش عليا لحد ما قررت عليه السؤال تاني) بس إيه يا رياض أنطق
_أغتص،بها يا عبدالرحمن
_بحرقه وغضب.. مش هسيبه..مش هسيبه
_أنا اللي ما سيبتوش يا عبدالرحمن..وفضلت أضر،ب فيه لحد ما ما،ت ف إيدي (وبعدين سكتنا إحنا الأتنين شويه لحد ما لقيت رياض بيقولي) أنا هوصل حنين البيت وهروح أسلم نفسي للحكومه
_رديت عليه بسرعه..لأ يا رياض أوعى تعمل كده..
أنته توصل حنين وتحكي لعمك اللي حصل وهوا هيتصرف واللي يقولك عليه تعمله
_حاضر يا عبدالرحمن (وسكت شويه) بس فيه حاجه تانيه كنت عايزك تعرفها
_حاجه إيه يا رياض
_الواد ده يبقي من عيله النادر..عيله مراتك........
_ويتبع...............
_بقلم..محمد طه
_تحياتي لمتابعيني الأعزاء
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق