رواية احببت ارمله الفصل الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم حوريه مصطفي
رواية احببت ارمله الفصل الرابع عشر والخامس عشر والسادس عشر والسابع عشر بقلم حوريه مصطفي
#part14
تقي: لان ببساطه شغل الروايات ده مش عليا ﯾا دكتور انا
عارفه كويس انك لما جيت طلبتني مش حبا فيا مش كده ﯾا دكتور
يعقوب: لا مش كده ﯾا تقي يمكن احنا لينا مواقف مش ظريفه سوا ودي اللي خليكي تفكري كده بس صدقني انا لما جيت اتقدم ليكي جيت لانك شوفت فيكي شريكه حياتي وحبيت اسلوبك المرح مقدرش اقول ان ده حب بس اقدر اقول اني هعشقك
تقي بكسوف: عن اذنك لازم امشي وجيت تمشي مسك يعقوب ايديها
يعقوب بحب: تقي انا مش هجبرك انك تحبني بس هطلب منك انك تديني فرصه واحده وصدقني مش هتندمي ابدا..
تقي: عن اذنك ﯾا دكتور عندي محاضره واه صحيح احنا فاضين علي الساعه 8 وطلعت تجري..
يعقوب ابتسم بخبث: هانت ﯾا تقي يــــا..
وذهب لكي يكمل عمله..
✰ــــــــــــــــــــ✰
في الجهاز..
في مكتب المقدم اليـاس..
كان الياس يتباع عمله لحد مـا دخل عليه جاسر بهجوم..
اليـاس بعصبيه: انت ازاي تدخل كده يــــا سياده المقدم..
جاسر باستفزاز: مالكش دعوه يــــا سياده المقدم.. انـا اعمل اللي يعجبني..
اليـاس بغضب: يعني ايه تعمل اللي تعمله.. ده مكان شغلي انت فاهم..
جاسر ببرود: لا مش فاهم.. وبعدين انا مش جيلك..
اليـاس بعصبيه: امال انت جاي لمين..
جاسر ببرود: لاخويا وصاحبي..
اليـاس بهدوء: انت ملكش اصحاب هنا يــــا سياده المقدم..
جاسر بإبتسامه: لا ليـا الياس اخويا وصحبي.. خلينا نرجع زي الاول يــــا اليـاس..
اليـاس بحزن: اخووك اللي اتهمته بالخا"ينه..
جاسر بحزن: حقك علي قلبي.. انا اسف يــــا اليـاس بس صدقني كان غصب عني..
اليـاس ابتسم بحب وقال مسامحك يــــا صحبي..
جاسر من سعادته حضن اليـاس وقال اخيرا يــــا اخي ده انت قلبك قا"سي اوووي..
اللوا سليم من وراهم بإبتسامة: اتمني تسامحني علي سوء ظني ليك يــــا عقرب..
اليـاس بإبتسامة: اكيد مسامحك يــــا سياده اللوا..
اللوا سليم بإبتسامة: حيث كده بقا الذئب والعقرب انتوا ليكوا مهمه جديده..
جاسر بإبتسامة: احنا تحت امرك يــــا فندم..
اللوا سليم بهدوء: تعالوا علي مكتبي عشان تناقش بهدوء..
جاسر واليـاس: تمام يــــا فندم...
✰ـــــــــــــــــــــــ✰
في منزل نجمه..♥
نجمه بإبتسامة: شهرين بس وتنور الدنيا بوجودك يــــا روحي..♥"
فاطمه بحب: ربنا يقومك بالسلامه يــــا حبيبتي..
نجمه بإبتسامة: امين يارب العالمين..
تقي بإبتسامة بلهاء: فطوووم..
فاطمه بغيظ: عملتي مصيبه ايـه يــــا اخره صبري..
تقي بإبتسامة: انـا جايلي عريس..
فاطمه بغيظ: مين ده اللي اتحو"ل في عينه..
تقي بإبتسامة: الدكتور اللي رفضته..
نجمه بعصبيه: انتي بتقولي ايـه يــــا تقي.. هو ده لعب عيال..
تقي بحزن: لا مش لعب عيال يــــا نجمه بس حبيبت اديله فرصه تاني بعد ما اعتذر مني..
نجمه بغيظ: وانتي عرفك انو مش بيضحك عليكي..
تقي بمرح: احساسي..
فاطمه بغيظ شدتها من ودنها وقالت ما هو احساسك ده اللي مودينا في داهيه يــــا مصيبه..
تقي بإبتسامة: هو هيجي علي الساعه 8 يــا فطوم..
وفعلا مر الوقت لحد ما الساعه وصلت 8..
فاطمه بإبتسامة: منور يــــا بني..
يعقوب بإبتسامة: البيت منور باهله يــــا خالتي..
فاطمه بإبتسامة: تسلم يــــا حبيبي..
نجمه بإبتسامة: هقوم انادي لـ تقي..
في غرفه تقي كانت قاعده بتوتر لحد ما نجمه دخلت عليها..
نجمه بإبتسامة: يلا يــــا تقي عشان تقدمي العصير..
تقي بتوتر: شكلي حلو يــا نجمه..
نجمه بحب: زي القمر يــــا حبيبتى..
تقي بإبتسامة: تسلمي يــــا قلبي..
نجمه بإبتسامة: هخرج وانتي تعالي بالعصير..
بعد فتره تقي خرجت بالعصير..
فاطمه بإبتسامة: وانت فين اهلك يــــا بني..
يعقوب بحزن: انا اهلي متوفيين من وانا صغير ومعنديش غير اختي الكبيره وهي مسافره تبع شغلها..
فاطمه بإبتسامة: ربنا يديمها في حياتك يــــا حبيبي..
الكل امن علي دعائها..
وهم بيتكلموا جرس الباب رن..
نجمه بإبتسامة: هقوم اشوف مين..
نجمه فتحت الباب واتفاجت باليـاس و جاسر و حوريه..
حوريه بإبتسامة: ينفع كده يــا نجمه مش تقوليلي ان في عريس جاي لـ تقي..
نجمه بإبتسامة: كل حاجه جات بسرعه يــــا قلب نجمه..
اليـاس بإبتسامة: هنفضل واقفين علي الباب كتير كده يــــا عسل..
نجمه بضحك: اسفه يــــا سياده المقدم اتفضلوا ادخلوا..
حوريه بإبتسامة: لووووووولي الف مبروك يــــا حبيبتي..
تقي بإبتسامة: الله يبارك فيكى يــــا قلبي..
فاطمه بسعاده: منورين يــــا حبايبي..
جاسر بإبتسامة: اسف علي التاخير يــــا امي بس كان عندي شغل..
فاطمه بحب: ولا يهمك يــــا حبيبي..
جاسر بإبتسامة لـ يعقوب: معاك المقدم جاسر اخو تقي..
يعقوب بإبتسامة: تشرفت بحضرتك يــــا سياده المقدم..
جاسر بهدوء: الشرف ليـا طبعا..
اليـاس بإبتسامة: المقدم اليـاس.. اخو تقي وسندها في الحيـاه عشان لو في يوم فكرت تزعلها هتلقيني انـا و الذئب في وشك يــا بطل..
يعقوب بغيظ: اكيد مستحيل ازعلها..
جاسر بإبتسامة: مبدأيا كده مفيش موافقه مننا غير لما نسال عليك الاول يــــا دكتور..
يعقوب بإبتسامة: تماام يــــا سياده المقدم..
فاطمه: قوموا يا ولاد نسيبهم يقعدوا شويه سوا
جاسر والياس: نعممممم يقعدوا لوحدهم لي يعني
حوريه بغيظ: قوم ﯾا ابيه يلا
الياس: تقدر تقوم ﯾا جاسر وانا هقعد معهم..
جاسر بغيظ: واشمعنا انت اللي تقعد معهم انا اخوها الكبير وانا اللي هقعد معهم..
فاطمه بعصبيه: اتفضلوا انتوا الاتنين محدش هيقعد معاهم..
وفعلا خرجوا..
اليـاس بغيظ: مر خمس دقايق كفايه عليهم كده..
جاسر ببرود: معاك حق..
فاطمه بغيظ: اهدي يــــا بني انت وهو مينفعش كده الراجل يقول علينا ايه..
جاسر بهدوء: يقول اللي يقوله يــا امي وسبها ودخل هو و الياس..
اليـاس بإبتسامة: مش كفايه كده يــــا كابتن ولا ايه..
يعقوب ابتسم بغيظ: استاذن انا وهستني موافقتكم..
جاسر بهدوء: شرفتنا..
يعقوب مردش عليه ومشي..
جاسر بغيظ: ابن *** مردش عليا ومشي..
فاطمه بغيظ: هيرد عليك ازاي بعد اللي عملته..
تقي بإبتسامةراحت عند اليـاس و جاسر..
تقي بإبتسامة: شكرا علي وجودكم معايا في يووم زي ده محستش اني يتميه..
جاسر بحب: ايه كلامك ده يــــا تقي احنا اخواتك وفي سندك وفي ضهرك ع طول مينفعش كلامك ده..
اليـاس بإبتسامة: حبيبت اخوها الف مبروك ليكي.. وزي ما جاسر قالك احنا سندك وفي ضهرك ع طول..
حوريه بمرح: وانا برضو في ضهرك يــا بت تقي ع طول.. ونجمه برضو بس مش اوووي عشان عندها بطيخه..
نجمه بغيظ: مش هرد عليكي يــــا حيو"انه..
تقي بإبتسامة: حبيبه قلبي يــــا حور.. وبعدين قالت نجمه عندها احلي بطيخه يــــا بت..
نجمه بغيظ: هو التحفيل عليا ولا ايه..
تقي و حوريه بإبتسامة: ايوه..
نجمه بوجع: اااه..
يتبع....
#Part_15
نجمه بغيظ: هو التحفيل عليا ولا ايه..
تقي و حوريه بإبتسامة: ايوه
نجمه بوجع: اااه..
جاسر بخوف: مالك في اي حاسه بحاجه واكمل بصراخ اطلبوا سياره اسعاف..
فاطمه بخوف: مالك يا حبيبتي حاسه بي اي..
نجمه بهدوء: مفيش يا جماعه اهدوا انا بس عايز ارتاح شويه تقي وحوريه يدخلوني بس الاوضه ارتاح..
تقي وحوريه: تعالي يا حبيبتي ارتاحي..
وفجاه بدون سابق انذار نجمه مسكتهم وفضلت تضر"ب فيهم..
فاطمه بضحك: خلاص يــــا نجمه سيبهم.. شكلهم بقا مسخر'ه..
نجمه بعند: مش هيحصل لازم اربيهم الاول..
تقي بوجع: انـا اسفه يـا نجمه والله كنت بهزر معاكي..
حوريه بوجع: الواحد ميعرفش يهزر معاكي خالص ياختي..
نجمه سبتهم وقالت بدموع: هو انا شكلي وحش وعامل زي البطيخه بجد..
تقي و حوريه اتصدموا من كلامها..
تقي وحوريه حضنوا نجمه بحب..
تقي بإبتسامة: يــــا روحي ده انتي زي القمر والله.. انا كنت بهزر معاكي امسحي دموعك دي يــا حبيبتي..
حوريه بإبتسامة: انا اول مره اشوف واحده حامل وبالجمال ده يــــا ناس.. يا خلاثي علي الحلاوه وبس'تها من خدها..
نجمه بعيون دامعه: تعرفوا اني بحبكم اوووي..
فاطمه بحب: ربنا يديم المحبه بينكم يــــا حبايبي..
الجميع امن علي دعائها..
قعدوا يهزروا في جو ملئ بالسعاده والبهجه..
بعد فتره من الوقت..
جاسر بإبتسامة: نستاذن احنا بقا يــــا امي..
فاطمه بحب: ما تخليك شويه يــا جاسر..
اليـاس بإبتسامة: متقلقيس يــــا امي انا عازم نفسي بكره علي الغدا...
فاطمه بحنان: تنور يــــا حبيبي..
حوريه بمرح: اعملي حسابي في الاكل يــــا فطووم انا كماان عشان هيجي مع الـياس..
فاطمه بإبتسامة: تنوري يــــا قلب فطووم وانت يــا جاسر مش هتيجي..
جاسر بحب باس ايديها وقال اكيد هيجي يــا امي..
فاطمه بحنان: ربنا يبارك فيك يــا حبيبي..
جاسر بإبتسامة: آمين يارب..
اليـاس بإبتسامة: نستاذن احنا بقا يــــا امي..
✰ـــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد..♥"
في قصر الكيلاني..💜
حوريه بغيظ: عشان خاطري يــا جاسر خليني اشتغل..
جاسر ببرود: قولت لا يــا حوريه مفيش شغل انتي فاهمه ..
حوريه بدموع: لا مش فاهمه يــا جاسر.. انا عايزه اشتغل انا من الكليه للبيت ومش بخرج..
جاسر بعصبيه ضر"بها بالقلم: انتي قلي'له الادب عشان تعلي صوتك علي اخوكي الكبير..
حوريه بدموع: بكر''هك يــا جاسر..
جاسر بعصبيه: اطلعي علي اوضتك مش عايز اشوف وشك..
حوريه بصتله بخذلان وطلعت..
جاسر خرج من قصر بعصبيه..
✰ــــــــــــــــــــ✰
في منزل نجمه..♥"
كان الجميع جالس علي طاوله الطعام..
فاطمه بإبتسامة: مالك يــا حوريه شكلك متغيره..
حوريه بإبتسامة: انا كويسه يــا فطووم..
فاطمه بإبتسامة: تماام يــا حبيبتي..
جاسر بإبتسامة: انا سالت علي يعقوب وعرفت انو كويس واخلاقه كويسه لوالخميس مناسب بالنسبالك يــا امي هتصل عليه عشان يجي ونتفق علي كل حاجه..
فاطمه بإبتسامة: اللي تشوفه يــا حبيبي..
بعد فتره انتهي الجميع من تناول الطعام..
اليـاس بإبتسامة: تسلم ايدك يــا امي علي الاكل الجميل ده..
فاطمه بإبتسامة: بالف هنا علي قلبك..
تقي بإبتسامة: هقوم اعمل حاجه نشربها..
فاطمه بإبتسامة: جاسر و حوريه تعالوا معايا عاوزكم في موضوع مهم..
فاطمه خدت جاسر و حوريه علي اوضتها عشان تعرف تتكلم معاهم..
فاطمه بإبتسامة: انت ليه مزعل اختك يــا جاسر..
جاسر بإبتسامة: مشكله صغيره يــا امي بكره تتحل..
فاطمه بإبتسامة: المشكله الصغيره بكره تكبر يــابني وتعمل فجوه بينكم انتوا اخوات ومالكوش غير بعض ليه تسيبوا مسافه للزعل بينكم يــا بني.. انتوا المفروض تكونوا سند لبعض يــا حبيبي.. راضي اختك حتي لو هي غلطانه انتوا في الاخر مالكوش غير بعض..
جاسر بإبتسامة: حاضر يــا امي..
جاسر مسك ايد حوريه وباس دماغها..
جاسر بحب: انا اسف اني زعلتك.. بس انا مكنتش حابب انك تشتغلي وتتعبي نفسك..
حوريه بإبتسامة: وانا اسفه انا كماان اني متفهمتش ده..
فاطمه بإبتسامة: صافي يــا لبن..
جاسر بإبتسامة بإبتسامة: حليب يــا قشطه.
جاسر بحب: لو عايزه تشتغلي يــا حوريه اشتغلي..
حوريه بمرح: لا انا صرفت نظر عن موضوع الشغل ده انا عايزه اتجوز..
جاسر بعصبيه: يــا بنت**"
حوريه بضحك: بهزر والله..
جاسر ابتسم واخد حوريه في حضنه.. اسف اني زعلتك يــــا حوريتي..
فاطمه بحب: ربنا يديم المحبه بينكم يــا ولاد..
جاسر و حوريه: امين يارب..
حوريه بإبتسامة: يلا نخرج نقعد معاهم برا..
اليـاس كان قاعد بيكلم نجمه..
نجمه بإبتسامة: يعني انت عارف انها بتحبك وساكت لحد دلوقتي..
اليـاس بإبتسامة: مستني الوقت المناسب.. غير كده انا كمان حبيبتها الصراحه..
نجمه بإبتسامة: قصه حب غريبه..
تقي بضحك: وعجيبه الصراحه..
اليـاس ضر"بها بالقفا وقال: بلاش انتي تتكلمي يــا زقرده..
حوريه بضحك: بتتكلموا في ايه..
اليـاس بإبتسامة: ولا حاجه يــا حور..
جاسر بإبتسامة: انا هكلم يعقوب يــا امي يجي يشرفنا هنا عشان نتفق علي معاد الخطوبه...
اليـاس بهدوء: انا مش مرتاح لـ يعقوب ده و قلقان منه بصراحه..
يتبع..
عارفه ان البارت صغير والله بس ياريت القي تشجيع عليه لاني بتعب فيه..
#Part_16
اليـاس بهدوء: انا مش مرتاح لـ يعقوب ده و قلقان منه..
فاطمه بإبتسامة: ان شاء الله خير هو شكله ابن ناس ومحترم وبعدين جاسر سأل عليه وقال كويس..
حوريه بإبتسامة: متخافيش يــا ابيه هو شكله محترم فعلاً..
اليـاس بإبتسامة: تماام يــا حور..
جاسر بحب: الف مبروك يــا تقي و ربنا يتمملك علي خير..
تقي بإبتسامة: تسلم يــــا ابيه..
اليـاس بإبتسامة: نستاذن احنا بقا يــــا امي وان شاء الله هنيجي يوم الخميس عشان نقابل العريس..
فاطمه بحب: ماشي يــا حبيبي..
حوريه بإبتسامة: هتوحشيني يــا نجمه انتي وتقي..
نجمه وتقي بإبتسامة: وانتي كمان يــــا حبيبتى..
✰ــــــــــــــــــ✰
في قصر الكيلاني..♥"
حوريه كانت طالعه علي اوضتها لقت اللي بيشدها من هدومها..
حوريه بغيظ: في ايه يــا جاسر..
جاسر بهدوء: ايه اللي عملتيه هناك ده..
نجمه بإبتسامة: عملت ايه..
جاسر بغيظ: بتقولي لـ نجمه انها شبه البطيخه..
حوريه بإبتسامة بلهاء: كنت بهزر مع معاها.. وبعدين ما هي ضر"بتني..
جاسر بهدوء: حتي مينفعش اللي عملتيه..
حوريه بإبتسامة بلهاء: خايف علي مشاعرها يــــا بطه..
جاسر بعصبيه: حوووريه..
حوريه في لحظه كانت في اوضتها وقفل الباب عليها..
جاسر بعصبيه: ماشي يــا حوريه الكل"ب انتي..
حوريه من اوضتها: الله يسامحك مش هرد عليك احتراما لفرق السن مش اكتر لكن مش خوفا منك انت فاهم..
✰ــــــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد..💜"
في كليه الهندسه..
تقي كانت داخله الكليه لحد ما سمعت صوت بينادي عليها..
يعقوب بإبتسامة: تقي..
تقي بهدوء: نعم يــا دكتور..
يعقوب بإبتسامة: بلاش القاب بينا انتي هتكوني خطبيتي..
تقي بهدوء: لسه يــا دكتور وبعدين حتي لو بقيت خطبيتك احنا في الكليه هتكون دكتوري مش اكتر ياريت تفهم ده..
يعقوب بإبتسامة: تماام اووي..
تقي بهدوء: عن اذنك يــا دكتور..
يعقوب بغيظ: اتفضلي..
بعد مرور ربع ساعه..
تقي دخلت المحاضره لقت الدكتور جوا..
يعقوب ببرود: بره يــا انسه..
تقي بغيظ: اسفه علي التاخير يــــا دكتور..
يعقوب ببرود: انا قولت بره انتي مسمعتيش..
تقي بصتله بعيون دامعه وخرجت..
يعقوب خلص المحاضره وخرج يشوف تقي لقها قاعده في كافتريا الجماعه وبتكلم تفسها..
تقي بغيظ: هو مفكر نفسه مين عشان يطردني من المحاضره وفيها ايه يعني لما اتاخر ربع ساعه العالم انتهي.. دكتور غبي و حيو"ان..
يعقوب من وراها: وبعدين كملي..
تقي بإبتسامة بلهاء: هههه الكلام ده مش ليك يــا دكتور..
يعقوب بإبتسامة: امال لـ مين الغبي..
تقي بغباء: انا قولت الغبي و الحيو"ان يــــا دكتور..
يعقوب بعصبيه: نعااااام..
تقي بإبتسامة بلهاء: هههه بهزر معاك يــا را"جل..
يعقوب بعصبيه: امشي من قدامي حالا..
تقي بإبتسامة: حاضر..
✰ـــــــــــــــــــ✰
في منزل نجمه..♥"
نجمه بغيظ: نعااااااام يــــا عنيا..
تقي بإبتسامة: انا اللي بجيبه لـ نفسي ومبعرفش اخبي عليكي حاجه..
نجمه بغيظ: ليه انتي كنتي عايزه تخبي عليا كمان يــــا كل"ب البحر..
تقي بإبتسامة: ايوه..
نجمه لقت اللي في رجلها وحدفته في وش تقي..
تقي بوجع: انتي قلبك قاسي اووي..
فاطمه بضحك: هههه خلاص بقا يــا ولاد..
نجمه بغيظ: شوفتي عميلها يــــا ماما.. بتقول لـ الدكتور بتاعها انت غبي و حيو"ان البجحه دي..
تقي بغيظ: ما هو اللي طردني من المحاضره..
فاطمه بهدوء: هتكبري امته بقا يــا بنتي..
تقي بمرح: عند ام لطفي اللي بتنور و بتطفي..
نجمه بعصبيه: غوري من وشي يــــا مصبيه..
تقي بإبتسامة: بس متنكريش الحياه بدون وجودي اللطيف مش حياه اصلا..
نجمه بضحك: مين الغبي اللي مفهمك كده..
تقي بإبتسامة: انتي..
نجمه بصراخ: هعد لـ 3 لو لقيتك قدامي مش هتعرفي ايه اللي هيحصلك..
تقي بإبتسامة: من غير ما تعدي وتتعبي في نفسك انا داخله لوحدي..
مرت الايام بدون احداث تذكر..
✰ـــــــــــــــــــ✰
في مساء يوم الخميس..
كان الجميع مجتمع في صالون المنزل ينتظرون مجئ يعقوب لحد ما رن جرس الباب..
نجمه بإبتسامة: هقوم افتح..
جاسر بجمود: ارتاحي انتي وانا هفتح..
نجمه بإبتسامة: اوكي..
جلست نجمه مكانها وقام جاسر بفتح الباب..
جاسر بإبتسامة: اهلا وسهلا نورتوا يــــا جماعه..
مريم «اخت يعقوب»: بيت منور باصحابه..
جاسر بإبتسامة: اتفضلوا..
يعقوب: شكرا ودخل يعقوب ومريم
مريم بابتسامه: السلام عليكم
رد الجميع عليها السلام
نجمه بابتسامه: نورتوا يا جماعه
مريم: ده نورك يا قمر واكملت انا مريم اخت يعقوب وجاينا نتفق علي خطوبه يعقوب والقمر ده
ابتسمت تقي بخجل
فاطمه: واحنا معندنش مانع شوفو
ا المعاد المناسب
يعقوب:طب اي رايكم يـا جماعه لو الخطوبه بقت بكره
جاسر: بكره بدري اوي ومش هنلحق نعمل حاجه
نجمه: فعلا
يعقوب بهدوء: لو مشكلتكم اننا مش هنلحق نعمل التجهيزات متقلقوش هنلحق بس وافقوا بس
نجمه بهدوء: رايك اي يا ماما
فاطمه: اللي تشوفوا ولو تقي موافقه انا كمان هبقي موافقه..
تقي بخجل: انـا موافقه..
جاسر بإبتسامة: يبقا الخطوبه عندي في القصر..
اتفق الجميع علي ان خطوبه يعقوب وتقي في قصر في الكيلاني.. ♥"
✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد..💜"
نجمه بصراخ: ما تصحي بقا يــــا حيو"انه تعبتيني معاكي..
تقي بنوم: خمسه بس يــا نجمتي وهصحي..
نجمه بغيظ كوب الماء وسكبته عليها..
تقي بصراخ: عاااااا الحقو"ني يــــا ناس يــــا لهوووي همو"ت بغر"ق..
نجمه بضحك: هههههه مش قادره يلهوووي علي منظرك هههههه...
تقي بغيظ: ماشي يــــا نجمه..
نجمه بضحك: تستاهلي انا بصحي فيكي من الساعه 8 وبعدين قالت بتريقه خمسه يــــا نجمه وهقوم والساعه دلوقتي 9 يــــا هانم..
تقي ببرود اعصاب: وفيها ايه يعني العالم هينتهي..
نجمه بتريقه: الهانم شكلها نسيت ان النهرده خطوبتها علي سي يعقوب..
تقي بفزع: يلهووووي اتاخرت..
نجمه بعصبيه: انجزي قومي صلي والبسي عشان نروح قصر الكيلاني..
تقي وهي علي وشك البكاء: حاضر قايمه اهو..
بعد فتره انتهت تقي من تجهيز نفسها وخرجت لكي تناول طعام الافطار ومن بعدها الذهاب الي قصر الكيلاني...
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
في قصر الكيلاني..
كان الجميع يعمل علي قدم و ساق من اجل الانتهاء من التجهيزات في اسرع وقت...
الياس بعصبيه: يــــا بني انا مش قولتلك تحط هنا الورد الجوري..
العميل بخوف: اسفه يــــا فندم..
جاسر بهدوء: براحه يــــا الياس مش كده..
الياس بعصبيه: انا خايف ان مش نلحق نخلص حاجه وتقي تزعل..
جاسر بإبتسامة: ان شاء الله كل حاجه هتخلص في معادها بس انت هدي اعصابك مش كده العمال خايفه منك..
الياس بسخريه: ليه هو انا بعض..
حوريه بضحك من وراه: انيل يــا ابيه ده انا خوفت منك يــــا جدع..
الياس بسخريه: ولازمتها ايه ابيه يــــاختي..
حوريه بإبتسامة: لزوم الاحترام يــــا ابيه..
الياس بسخريه: كتر خيرك والله..
جاسر بابتسامه: ربنا يهديهكوا.. وسبهم ومشي..
في غرفه تقي كان يقوم البنات بتحهيزها
حوريه بحب: زي القمر يا حبيبتي
نجمه بدموع: طبعا لازم تبقي قمر
تقي بدموع حضنت نجمه طب بتعيطي لي دلوقتي
نجمه بابتسامه: مفيش يا قلبي بس مبسوطه اوي مش مصدقه انك كبرتي وخطوبتك النهارده
حوريه بمرح: لا صدقي يختي ان تقي الهبله اتخطبت قبلي وكل شويه هتقولك خطيبشي خطيبشي...
تقي بضحك: اللي متغاظ مننا يعمل زينا يــا سنجل يــا بائس..
حوريه بغيظ: بقا كده يـا تقي..
تقي بضحك: ايووه..
نجمه بصراخ: كفايه انتوا الاتنين انتوا عاملين زي القط والفار ع طول كده..
حوريه بإبتسامة: هنادي لـ جاسر عشان ننزل..
نجمه بإبتسامة: طيب..
خرجت حوريه لكي تنادي جاسر من اجل تسليم تقي الي يعقوب..
تقي بدموع: ياريت بابا وماما كانوا معانا يــا نجمه..
نجمه بإبتسامة حضنت تقي: هما في مكان احسن يــا حبيبتي ادعيلهم ربنا يرحمهم..
تقي بإبتسامة: ربنا يرحمهم..
نجمه بإبتسامة: امين يارب..
قاطع كلامهم دخول جاسر و حوريه..
جاسر بإبتسامة: الف مبروك يــــا تقي..
تقي بإبتسامة خجل: الله يبارك فيك يــــا ابيه..
جاسر مد ايده لـ تقي عشان ينزلوا..
في حديقه القصر.. ♥
كان يعقوب منتظر تقي..
مريم بضحك: مالك يــــا يعقوب اهدي كده مكنتش خطوبه يــا حبيبي..
يعقوب بتوتر: هم اتاخروا كده ليه..
فاطمه بإبتسامة: زمانهم نازلين يــا بني..
مريم بإبتسامة: اهي نزلت يــــا يعقوب..
يعقوب رفع نظره واتفاجا بحوريته..
جاسر بإبتسامة: اسفين علي التاخير يــــا جماعه..
فاطمه بإبتسامة: ولا يهمك يــا حبيبي..
مريم بإبتسامة: يلا عشان نلبس الدبل وبعدين قالت بضحك لان يعقوب مش علي بعضه..
جاسر بايماء: تماام..
وتمت الخطوبه في فرحه وسعاده الكل..
يعقوب بإبتسامة: مبروك ليكي يــا تقي..
تقي بإبتسامة خجل: الله يبارك فيك..
وبارك الجميع لهما..
وبعد ساعتين انتهت حفله الخطوبه وذهب الجميع الي منزلهم..
✰ــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور شهرين..
في منزل نجمه الساعه 3 فجرا..
نجمه بصراخ: اااااه..
صحي الجميع علي صوت صراخها..
تقي بفزع: مالك يــــا نجمه..
نجمه بوجع وصراخ: شكلي بولد..
فاطمه بخوف: روحي يــا تقي رني علي الجاسر او الياس يجيوا يودينوا المستشفى يــــا بنتي..
تقي بخوف: حاضر يــــا ماما..
نجمه بصراخ: اااه مش قادره يــا ماما حاسه انى بمو"ت..
فاطمه بحزن: اهدي يــــا حبيبتي خدي شهيق و زفير..
نجمه بدات تفعل زي ما فاطمه بتقولها..
بعد مرور نص ساعه وصل جاسر واخذ نجمه المستشفي..
في المستشفي...
جاسر بصراخ: دكتور بسرعه..
الدكتور بعمليه: حطها علي الترولي يــــا فندم..
فعل جاسر ما امره بيه الطبيب..
الدكتور بجديه لاحدي الممرضات جهزوا غرفه العمليات حالا..
الممرضه بايماء: حاضر يــــا دكتور..
بعد مرور ساعتين كانت نجمه داخل غرفه العمليات وكان الجميع في انتظار خروجها..
حوريه بخوف: هم اتاخروا جوا كده ليه..
تقي بدموع: انا خايفه عليها اووي..
فاطمه بإبتسامة: اهدوا يــــا بنات..
كان جاسر يقف علي اعصابه من كتر خوفه علي نجمه..
الياس بإبتسامة رغم خوفه: هتكون كويسه يــا جاسر..
جاسر بإبتسامة: انا واثق من ده يــــا الياس..
بعد مرور بعض الوقت خرج الطبيب..
الطبيب بإبتسامة: الف مبروك مدام نجمه جابت ولد..
جاسر بخوف: طيب ونجمه يــــا دكتور عامله ايه..
الدكتور بإبتسامة: هي كويسه مفيش داعي للخوف هتنقل غرفه عاديه دلوقتي..
بعد قليل من الوقت تم نقل نجمه الي غرفه عاديه..
كان الجميع داخل الغرفه منتظرين نجمه ان تفوق من اثر المخدر..
نجمه بوجع: ااه..
فاطمه بإبتسامة: حمدلله علي سلامتك يــــا بنتي..
نجمه بإبتسامة: الله يسلمك يــــا ماما.. انا عايزه اشوف ابني..
تقي بغيظ: ابنك مع ابيه جاسر رافض حد يشيله يــــاختي..
جاسر بإبتسامة: وانتي مالك يــــا بارده..
تقي بغيظ: مش خالته..
جاسر بإبتسامه عطي الطفل بإبتسامة وقال حمدلله علي سلامتك..
نجمه بإبتسامة: الله يسلمك..
الياس بإبتسامة: هتسميه ايه يــــا نجمه..
نجمه بإبتسامة: ادهم..
فاطمه بدموع: ادهم..
نجمه بإبتسامة: ايووه يــــا ماما هسميه ادهم..
حوريه بإبتسامة: عايزه اطلب منك طلب يــــا فطووم..
فاطمه بإبتسامة: اطلبي يــــا حبيبتي عنيا ليكي..
حوريه بإبتسامة: انا بطلب ايد نجمه لـ جاسر اخويا..
يتبع..
بارت طويل اهو ياريت تتفاعلوا يــا حلوين..
لو البارت مجبيش تفاعل حلو هنف'خكم لان حرفيا مش حاسه بايدي
#احببت_ارمله
#حوريه_مصطفي
أحببت ارمله ١٧
#Part_17
فاطمه بإبتسامة: اطلبي يــــا حبيبتي عنيا ليكي..
حوريه بإبتسامة: انا بطلب ايد نجمه لـ جاسر اخويا..
جاسر بصدمه: حوريه انتي بتقولي ايه..
حوريه بإبتسامة: ممكن تسكت يــــا جاسر خليني اكلم فطوووم.. وبعدين قالت بإبتسامة ايه رايك يــــا فطووم..
فاطمه بحب: انا موافقه يــــا بنتي بس الراي في الاخر راي نجمه..
تقي بحب: وافقي يــــا نجمه عشان خاطري..
نجمه ببرود: مستحيل اتجوز بعد ادهم انا بعتبر جاسر اخويا الكبير مش اكتر من كده..
فاطمه بحزن: ليه كده يــــا بنتي..
جاسر ابتسم بحزن: محدش يجبرها علي حاجه يــا امي.. اذا اعتبرتني اخوها الكبير فانا هفضل اخوها وفي ضهرها ع طول وخرج..
الياس بحزن: استني يــــا جاسر..
جاسر بإبتسامة: عايز افضل لوحدي شويه يــا الياس..
الياس بحزن: طيب يــا جاسر..
الياس وهو داخل الغرفه خبط في شخص..
الياس بعصبيه: مش تحاسبي يــــا متخل"فه..
_اسفه مخدتش بالي وبعدين قالت بصدمه الياس..
الياس بغرور: هو انتي تعرفيني..
هي بإبتسامة: ايوه انا الدكتوره جني اللي كنت بعالجك..
الياس بضحك: مش باين عليكي انك دكتوره فكرتك دكتور بسبب لبسك ده..
جني بعيون دامعه: مسمحلكش تنهني بالطريقه دي عن اذنك..
الياس بضحك: مجنون"ه دي ولا ايه..
تقي من وراه: مكنش ينفع اللي قولته ده يــا ابيه حرام عليك زعلتها..
الياس بحزن: مكنتش اقصد..
تقي بإبتسامة: طيب روح شوفها فين واتاسف ليها..
الياس بإبتسامة: طيب..
الياس خرج من المستشفى وفضل يدور علي جني عشان يعتذر منها لحد ما لقها قاعده في حديقه المستشفى وبتعيط..
الياس بإبتسامة: انا اسف يــا دكتوره مكنش قصدي ازعلك..
جني بحزن: عادي انا اتعودت علي كده..
الياس بإبتسامة: اتمني مش تزعلي مني..
جني بإبتسامة: مش زعلانه منك..
الياس مد ايده لحد جني وقال اصحاب..
جني بسعاده: اصحاب..
الياس بإبتسامة: عن اذنك لازم امشي اكيد هشوفك في وقت تاني..
جني ابتسمت بسعاده ومردتش عليه..
جني بسعاده بعد ما الياس مشي.. عااااا مش مصدقه نفسي يــــاربي انا بحبه اووووي...
✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰
في غرفه نجمه.. ♥
فاطمه بحزن: ليه يــــا بنتي تعملي كده وتد"فني نفسك وانتي لسه صغيره والعمر لسه قدامك طويل..
نجمه بدموع: افهميني انتي يــــا ماما انا مستحيل اتجوز بعد ادهم..
فاطمه بدموع: انا مش هسمحلك بكده يــــا نجمه انتي فاهمه.. انتي لسه قدامك الحياة طويله.. المفروض تشوفي حياتك بقااا..
تقي بحزن: ماما معاها حق يــا نجمه..
نجمه بعصبيه: بلاش تجبروني علي حاجه مش عاوزها..
فاطمه بحزن: تمام يــا بنتي..
✰ـــــــــــــــــــــــــ✰
في المقابر..
قدام قبر ادهم.. 💜"
جاسر بدموع: عارف اني خا"ين و انا"ني اووي عشان حبيبت مراتك يــا ادهم..بس ده مش ذنبي انا لقيت نفسي بقع في حبها.. اتمني تسامحني يــــا صحبي..
جاسر خرج من المقابر و اتجه الي عمله..
في الجهاز..♥"
جاسر كان بيشتغل وبقي يفتكر نجمه وهي بتقول انا مستحيل اتجوز بعد ادهم..
جاسر خرج من سرحانه علي صوت العسكري..
العسكري باحترام: القهوه يــا فندم..
جاسر بحزن: حطه علي المكتب واخرج..
العسكري بايماء: تحت امرك يافندم..
العسكري حط فنجان القهوه زي ما امره جاسر وخرج..
جاسر بعيون دامعه: انا ليه بيحصلي كده انا حبيبتها من كل قلبي انا مش قد العذ'اب ده يارب..
جاسر استغفر ربه وقام يتوضي عشان يصلي..
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
في المستشفى عند نجمه..💜"
تقي بهدوء: يــا نجمه خليكي النهارده بس وبعدين ابقي اخرجي بكره انتي لسه طالعه من العمليات يعني محتاجه راحه يــــا حبيبتي..
نجمه بحزن: هكون مرتاحه في بيتي يــا تقي..
حوريه بإبتسامة: اسمعي الكلام يــا نجمه وبلاش عند..
فاطمه ببرود: خليها تعمل اللي يريحها هي حره دي صحتها هي..
نجمه بدموع: ماما بلاش تعملي فيا كده..
فاطمه ببرود: انا بعمل كده عشان مصلحتك ومصلحه ابنك يــــا نجمه..
نجمه بدموع: عارفه انك عايزه مصلحتي بس انا مش عايزه اتجوز.. انا بحب ادهم ومستحيل اتجوز غيره..
فاطمه بحزن: اذا انتي عامله علي اني هزعل لما تتجوزي حد غير ادهم ابني تبقا غلطانه يــا نجمه.. انتي اول ما بقيتي مرات ابني وانا اعتبرتك بنتي يــــا نجمه..
نجمه بدموع: وانا حبيتك يــــا ماما ولا مره اعتبرتك حماتي..
فاطمه حضنتها وافقي لو عايزني مبسوطه يــــا قلب ماما..
نجمه بدموع: بس..
فاطمه بحب: صدقيني هكون مبسوطه وانتي مع جاسر..
حوريه بإبتسامة: وافقي بالله عليكي يــــا نجمه..
تقي بإبتسامة: وافقي يــــا نجمه ابيه جاسر طيب وهيحافظ عليكي..
نجمه بدموع: موافقه..
حوريه بسعاده: لوووولي..
نجمه بهدوء: انا عايزه امشي من هنا..
فاطمه بإبتسامة: حاضر يــا حبيبتي..
بعد مرور بعد الوقت انتهت إجراءات خروج نجمه من المستشفى.. ♥"
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
في منزل نجمه.. 💜"
الياس بإبتسامة: نورتي البيت انتي والبطل الصغير..
نجمه بإبتسامة: ههه البيت منور بوجودك..
فاطمه بإبتسامة: خشي يــا حبيبتي ارتاحي شويه لانك اكيد تعبانه..
نجمه بإبتسامة: لا كويسه يــا ماما..
تقي بغيظ: هاتي ادهم شويه بقا يــا حوريه..
حوريه بعناد: لا حبيب خالتو يــــا خلاثي علي الحلاوه.. لما تكبر يــا ادهومي هجوزك بنتي..
الياس بضحك: وهي فين بنتك دي يــا حوريه..
حوريه بغيظ: بنتي المستقبليه يــا ابيه..
تقي بغيظ: مستحيل يتجوز بنتك هو هيتجوز بنتي انا..
فاطمه: عوض عليا عوض الصابرين يارب في الكل"بتين دول..
نجمه بضحك: ههههه معاكي حق والله يــا ماما..
حوريه وتقي بغيظ: نجمه..
نجمه بضحك: بهزر..
حوريه بغيظ: ابيه جاسر تحت لازم امشي..
فاطمه بإبتسامة: بلغيه موافقتنا يــا حور..
حوريه بفرح: حاضر يــا فطوووم..
الياس بإبتسامة: استاذن انا بقا يــا امي..
فاطمه بحنان: خليك لحد ما تتعشي..
الياس بحب: لا مش هقدر اكل حاجه دلوقتي عشان انا اكلت في المستشفى..
تقي بتسال: اكلت مع مين يــــا ابيه..
الياس بإبتسامة: وانتي مالك يــــا بارده..
تقي بغيظ: ماشي يــا ابيه..
الياس رفع حاجبه وقال: مو"تي غيظا.. ومشي..
✰ـــــــــــــــــــــــ✰
عند جاسر..♡
جاسر بعصبيه: اتاخرتي ليه يــا حوريه..
حوريه بإبتسامة: اسفه يــــا ابيه الوقت خدنا..
جاسر بهدوء: ماشي..
بعد مرور ساعه وصل جاسر وحوريه قصر الكيلاني.. ♡
جاسر كان طالع الجناح بتاعه سمع حوريه وهي بتقول وافقت يــا ابيه..
جاسر بصدمه: هااا..
حوريه بسعاده: نجمه وافقت انها تتجوزك..
جاسر بسعاده: بتتكلمي جد..
حوريه بإبتسامة: جد الجد كمااان..
جاسر بسعاده شال حوريه وبقا يلف بيها..
جاسر بدموع: مش مصدق انها وافقت وهتكون ليا..
حوريه بحب مسحت دمو''عه وقالت: صدق يــا ابيه..
جاسر بهدوء: حد جبرها يــا حوريه..
حوريه بإبتسامة: لا يــا ابيه وفطوم بتقولك شوف انت فاضي امته عشان تروح تطلب ايد نجمه من ابيه الياس..
جاسر بصدمه: نعاااااام من اليـاس..
حوريه بضحك: ايووه..
جاسر بسعاده: هطلب ايدها من اليـاس وامري لله..
✰ــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح يووم جديد..♡
فاطمه بإبتسامة: يلا يــا تقي اصحي عشان ننضف البيت عشان لما جاسر ييجي..
تقي بنوم: جاسر مننا وعلينا مش لازم نتعب نفسنا وننضف علي الفاضي..
فاطمه بصراخ: انتي سامعه انا قولت ايه يــا تقي..
تقي بفزع: سامعه يــــا فندم..
فاطمه بهدوء: قومي اخلصي يلا..
تقي بغيظ: حاضر يــا فطووم اصل انا الخدامه الفلبيبنه بتاعت البيت ده..
فاطمه بسخريه: كويس انك عارفه قومي شوفي شغلك يلا..
تقي بغيظ: قايمه اهو..
✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰
في المساء في منزل نجمه.. ♡
جاسر بإبتسامة: انا يشرفني يــا الياس اني اطلب ايد الانسه نجمه..
الياس : الياس باشا لو سمحت..
جاسر بعصبيه: انا يشرفني يــا الياس باشا اني اطلب ايد الانسه نجمه..
الياس بهدوء: سبني اسال عليك يــا سياده المقدم ويومين بالكتير هرد عليك..
جاسر بعصبيه: نعاااام يــا رو"ح امك..
الياس بغيظ: افندم..
فاطمه بضحك: خلاص بقا يــا الياس..
اليـاس بإبتسامة: عشان خاطرك بس يــا امي..
حوريه بهمس لـ الياس: ابقي اتشها"د علي رو"حك لما تخرج من هنا..
الياس بخوف: انا مش هخرج من هنا..
جاسر بإبتسامة: انا بفضل نكتب الكتاب والفرح ع طول وبلاش خطوبه..
فاطمه بتايد: ايه رايك يــــا نجمه..
نجمه بإبتسامة: اللي تشوفيه يــا ماما..
فاطمه بإبتسامة: يبقا علي بركه الله..
جاسر بإبتسامه: كتب الكتاب والفرح يوم الخميس..
نجمه رفعت وشها بصدمه..
الياس بإبتسامة: الف مبروك ليك يــا صاحبي.. مبروك يــا نجمه..
جاسر بإبتسامة: الله يبارك فيك عقبالك..
نجمه بإبتسامة: الله يبارك فيك..
تسريع الاحداث.. ♡
✰ــــــــــــــــــــــــ✰
يوم الخميس في احد الفنادق المطله علي البحر..
في جناح نجمه.. ♡
فاطمه بدموع: زي القمر يــا حبيبتي ربنا يحميكي من العين..
حوريه بسعاده: يــارب..
نجمه بإبتسامة: تسلمي يــــا ماما..
باب الجناح خبط..
تقي فتحت الباب لقت الياس..
تقي بإبتسامة: اتفضل يــا ابيه..
الياس بإبتسامة: الماذون تحت..
تقي بإبتسامة: احنا خلصنا وكنت لسه هنادي عليك..
الياس دخل واتصدم من جماال نجمه..
الياس بإبتسامة: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن..
نجمه ابتسمت بخجل..
الياس بسعاده: جاهزه يــا نجمه ننزل..
نجمه بايماء: ايوه..
الياس مسك ايد نجمه ونزل بيه.. وسلمها لـ جاسر..
الماذون مين وكيل العروسه..
الياس بإبتسامة: انا يــا شيخنا..
وتم كتب الكتاب وسط كلمه الماذون الشهيرة..
بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير..
جاسر بسعاده حضن نجمه وبقا يلف بيها..
جاسر بإبتسامة: اخيرا بقيتي ملكي وعلي اسمي..
يتبع..
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق