القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احببت ارمله الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم حوريه مصطفي

 رواية احببت ارمله الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم حوريه مصطفي




رواية احببت ارمله الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم حوريه مصطفي





الفصل الاول 

_  البقاء لله يـا مدام.. 


هي بصدمه: مين حضرتك وايه اللي بتقوله ده.. 


هو بحزن: انا اللوا سليم الانصاري.. والمقدم ادهم استشهد يــا بنتي.. 


هي بصراخ: انت اكيد غلطان ادهم لسه عايش.. ادهم ما"متش.. ادهم  بيحبني مستحيل يسبني.. 


حماتها من وراها: في ايه يا نجمه ليه بتصرخي كده الناس اتلمت علي صوت صراخك.. 


نجمه بدموع وشهقات: هو.. بيقول ان ادهم ما'ت.. 


حماتها فاطمه بعدم فهم: هو مين يا حبيبتي اللي بيقول مش فاهمه منك حاجه.. 


_نجمه مدت ايدها بالفون لفاطمه.. 


فاطمه بهدوء: ايوه مين.. 


اللوا سليم بحزن: المقدم ادهم استشهد يا مدام فاطمه.. 


فاطمه بدموع: ابني ادهم ما'ت.. 


اللوا سليم بحزن: ميغالش علي الي خلقه ده نصيبه وعمره انتهي لحد كده..وبعدين قال البقاء لله وربنا يصبرك علي فراقه.. 


فاطمه بدموع: طيب انا عايزه اشوف ابني لاخر مره.. 


اللوا بحزن: تمام انا هبعت حد ياخدك انتي ونجمه علي المستشفي عشان تشوفه قبل ما يتم اجراءات الدفن.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


بعد فتره وصل شخص من طرف اللوا عشان يوصلهم المستشفى.. 


في المستشفى..✰


فاطمه بدموع :لو سمحت يــا دكتور عايزه اشوف ابني.. 


الدكتور بجديه: ابنك مين يا خالتي.. 


فاطمه بدموع وشهقات: المقدم ادهم المنشاوي.. 


الدكتور بحزن: تماام اتفضلي.. معايا هو موجود في الغرفه دي.. 


_نجمه كانت دموعها بتنزل ومش بتتكلم.. 


فاطمه بدموع مسكت ايد نجمه و دخلت الغرفه اللي فيها ادهم.. 


فاطمه بدموع مسكت ايد ادهم وقالت: ربنا يرحمك يا حبيبي ويجعلك من اهل الجنه ونعيمها.. 


نجمه كانت واقفه بتتخيل مواقفها مع ادهم.. 


نجمه بحب: ايه رايك في الدريس ده يا دومي.. 


ادهم بعشق: نجمتي اي حاجه بتلبسها حلوووه.. 


نجمه بحب: بحبك يا ادهمي.. 


ادهم بحب:  وادهمك بيحبك يـا نجمتي.. 


موقف 2.. �


ادهم بحب: مالك يا نجمتي بتعيطي ليه.. 


نجمه بدموع: حر'قت الاكل بتاع الغدا.. 


ادهم بحب: فداكي يــا حبيبتي مبحبش اشوف دموعك دي.. 


نجمه بحزن: طيب انت هتاكل ايه دلوقتي.. 


ادهم بحب: هنطلب اكل من برا يـا حبيبتي.. 


موقف 3.. �


نجمه بحب: ايه رايك نتفرج علي فليم كرتوني لحوريه البحر «اريل».. 


ادهم بحب: نجمتي تأمر وانا انفذ.. 


موقف 4.. �


الساعه 3 فجرا.. ♡


نجمه بحب: قوم يا ادهمي عشان نخرج نتمشي علي الكورنيش.. 


ادهم بنعاس: ناامي يا حبيبتي انا عندي ماموريه الصبح بدري.. 


نجمه ببكاء: عشان خاطري يـــا ادهم.. 


ادهم بحب: قومي البسي يا نجمتي خاطرك عندي غالي وانا مستحيل ارفضلك طلب.. 


موقف5.. �


نجمه كانت بتفرج علي التلفزيون وادهم جيه وقعد قدامه وقال.. 


ادهم بحزن: نجمه.. 


نجمه بحب: نعم يا حبيبي.. 


ادهم بحزن: عندي ماموريه تبع الشغل واحتمال كبير مرجعش.. 


نجمه بدموع: يبقا مستحيل تروح يا ادهم انا مستحيل اتخيل حياتي من غيرك.. 


ادهم بحب: بس ده واجبي تجاه بلدي يا نجمتي.. 


نجمه بدموع: طيب وانا.. 


ادهم بحزن: بلدي محتاجني يا نجمتي لازم ادي واجبي.. 


نجمه بدموع: تمام يا ادهم روح بس ارجعلي لاني مقدرش اعيش من غيرك.. 


ادهم بحب: هرجعلك يا روح ادهم ودنيته.. 


عوده..♡


نجمه مسكت ايد ادهم وقالت هتوحشني اوووي يا ادهم نجمه من غيرك ولا حاجه.. بحبك يــا ادهمي.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


مرت اجراءات الدفن.. 


في العزا.. 


عمه ادهم: يا حبيبي يا بني كله من بوز الفقر و وش النحس علي البيت.. 


واحده من اللي قاعدين في العزا:  ياعيني ملحقش يتهنا في حياتي مبقالوش 3 شهور متجوز.. 


واحده تانيه: عريس الجنه.. ربنا يرحمه ويغفر له ويجعل مثواه الجنه يارب.. 


نجمه كانت سماعه كلامهم وساكته.. 


تقي اخت نجمه:  قومي معايا يا حبيبتي اقعدي جوا.. عشان ترتاحي.. 


نجمه وهي قايمه سمعت عمه ادهم وهي بتقول داهيه تاخدك يا وش الففر انتي..


بدون مقدمات نجمه وقعت من طولها علي الارض.. 


يتبع..


#البارت_التاني


تقي اخت نجمه: قومي معايا يـا حبيبتي اقعدي جوا.. عشان ترتاحي.. 


نجمه وهي قايمه سمعت عمه ادهم وهي بتقول داهيه تاخدك يا وش الففر انتي.. 


بدون مقدمات نجمه وقعت من طولها علي الارض.. 


تقي بصراخ: نجممممه.. 

واحده من اللي قاعدين: حد يساعدنا ندخلها جوا ونطلبها الدكتور.. 


عمه ادهم بحقد: سيبوها وهي شويه وهتفوق ده اذا مكنتش بتمثل.. 


فاطمه بدموع: حر'ام عليكي كفايه بقا كلامك اللي زي ا' لسم ده.. 


تقي بدموع: خالتي فاطمه نجمه تنفسها ضعيف خالص.. 


عمه ادهم في نفسها: يارب تمو'ت عشان نخلص من قر'فها بقا.. 


فاطمه بحزن: اهدي يـــا حبيبتي الدكتور علي وصول.. 


بعد فتره وصل الدكتور.. ♡


الدكتور كان بيكشف علي نجمه وقال: انخفاض في ضغط الدم وده غلط علي صحتها وصحه الجنين.. 


فاطمه بدموع: انت بتقول ايه يــا دكتور.. 


الدكتور بجديه: المدام حامل.. 


عمه ادهم: ده اكيد مش ابن ادهم انا متاكده من ده.. وبعدين قالت ادهم كان بقالو 3اسبابيع مسافر قبل ما يتوفي.. 


الدكتور بجديه: المدام نجمه حامل في أسبوعين ياريت تهتموا فيها كويس لان حالتها النفسيه زيرو.. 


فاطمه بحزن: تمام يا دكتور معلش تعبنك معانا.. 


الدكتور بابتسامة: ده واجبي.. عن اذنكم.. 


الكل: اتفضل..


بعد ساعه نجمه فاقت وعرفت انها حامل.. 


تقي بحب: مبروك يـا حبيبتي.. 


نجمه بحزن ودموع: ادهم لو كان عايش كان هيبقا مبسوط اوووي يا تقي.. 


تقي بحزن: ربنا يرحمه يـا حبيبتي.. 


نجمه بحزن: امين يارب وبعدين حطت ايديها علي بطنها وقالت.. مبسوطه ان جوايا قطعه من ادهمي.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


مرت ايام العزا في حزن كبير.. ♡


في صباح يوم جديد.. ♡


عمه ادهم بحقد: قومي كده يا حبيبتي اتحركي وجهزي الاكل مع حماتك كفايه عليكي ايااام العزا مكنتيش بتعملي حاجه.. 


نجمه بتعب: حاضر يا عمتو قايمه اهو.. 


تقي بحب: خليكي انتي يا نجمه وانا هقوم اساعد خالتو فاطمه.. 


عمه ادهم بغضب: انا قولت ست نجمه اللي تقوم.. وبعدين قالت هي مش اول واحده تبقا حامل.. خليها تتحرك شويه بدل قاعدتها دي.. 


نجمه بتعب قامت و دخلت المطبخ.. 


تقي بعصبيه: ربنا ينتقم منك يا عقر'به حسبي الله ونعم الوكيل فيكي.. وقامت عشان تساعد نجمه.. 


عمه ادهم في نفسها: بكره هندمك علي كلامك ده يا تقي هانم وضحكت بشر.. 


بعد فتره الاكل جهز.. 


عمه ادهم بغضب: مين الي عمل الشاي ده.. 


نجمه بتعب: انا يــا عمتو.. ليه فيه حاجه.. 


عمه ادهم مكست كوبايه الشاي ور"متها علي نجمه.. 


نجمه بصراخ: اااااه.. 


عمه ادهم بغل: الشاي مفيش فيه سكر.. 


فاطمه بزعيق: خلاص كفايه بقا ارحمي البت انتي عايزه منها ايه.. وبعدين قالت بعصبيه العزا خلص من شهر ياريت تلمي هدومك يـــــا سهير وتمشي من هنا.. 


سهيـــر بعصبيه: بقا بتطرديني يـا فاطمه من بيت اخويا.. 


وقامت عشان تلم هدومها.. 


بعد وقت انتهت سهيــــر وهي ماشيه قالت بعصبيه: صدقيني هتندمي علي الي عملتيه ده يا فاطمه.. 


فاطمه بهدوء: مع السلامه ياريت تبقي تقفلي الباب وراكي وانتي خارجه.. 


سهيـر وهي خارجه رزعت الباب جامد.. 


تقي بفرح: الحمدلله انها مشيت دي وليه عقر'به.. 


فاطمه بضحك: معاكي حق والله يا تقي.. وبعدين راحت جابت مرهم الحر"وق عشان ايد نجمه.. 


نجمه بحزن: ليه بتعاملني كده..


فاطمه بحزن: هي بتعمل كده عشان الورث مش اكتر.. 


تقي بمرح: كفايه تجيبوا في سيرتها بقااا انا ماصدقت انها مشيت وبعدين قالت بمرح سيرتها بتعصبني يــا جماعه.. 


نجمه وفاطمه ضحكوا علي كلامها..


وهما بيتكلموا جرس الباب رن.. 


نجمه كانت قايمه تفتح الباب.. 


تقي بحب: خليكي انتي يــــا نجمه ارتاحي وانا هقوم افتح.. 


نجمه بتعب: طيب يا حبيبتي.. 


وفعلا تقي فتحت الباب.. 


فاطمه من جوا: مين يا تقي.. 


_انا يا خالتي.. 


فاطمه بصدمه: إلياس.. 


إلياس بحب: اذيك خالتي وحشتيني اوووي.. 


فاطمه بدموع: وانت كمان يــا حبيبي.. 


إلياس بحزن: كفايه دموع يا خالتي.. انا كنت جاي وعايزك في موضوع وياريت مش تفهميني غلط.. 


فاطمه بحزن: اتفضل يـا بني.. 


إلياس بهدوء: انا عايز اتجوز نجمه.. 


فاطمه بصدمه وعصبيه : انت ايه اللي بتقوله ده.. انت واعي للكلام ده.. 


يتبع.. 



#البارت_التالت


إلياس بهدوء: انا عايز اتجوز نجمه.. 


فاطمه بصدمه وعصبيه : انت ايه اللي بتقوله ده.. انت واعي للكلام ده.. 


إلياس بهدوء: ايوه واعي جدا لكلامي.. 


نجمه بعصبيه: انتي واحد متخ'لف وانا مستحيل اتجوز بعد ادهم انت فاهم.. واتفضل برا من غير متطرود.. 


إلياس ببرود: انا همشي بس انتي لازم توافقي لاني مش باخد رايك ع فكره.. 


فاطمه بحزن: يــــا خساره يــا إلياس بتبص علي مرات صحبك... دا ادهم كان بيتعبرك اخوه.. 


إلياس بصلها بحزن ومشي.. 


نجمه كانت منهاره من البكا... 


تقي بدموع: اهدي يـــا نجمه.. 


نجمه بدموع: هو مش عنده د'م للدرجادي يــــا تقي عشان يطلب طلب زي ده قولي.. 


تقي بدموع: محدش موافق علي طلبه يــا حبيبتي.. 


فاطمه بحزن: قومي يــــا حبيبتي اتوضي وصلي.. وكفايه دموع عشان صحتك وصحه ابنك.. 


نجمه بحزن: حاضر يـــــا ماما.. 


مر اليوم بدون احداث تذكر..♡


✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰


في صباح يوم جديد..♡


نجمه كانت بتجهز الاكل هي وتقي.. 


تقي بمرح: جمالك ده ولا جمال عبدالناصر.. 


نجمه بابتسامة: جمالي طبعا.. 


تقي بضحك: تبا لتواضعك يا فتااه.. 


فاطمه بتدخل: هو في زي جمال نجمه وطيبه قلبها.. 


نجمه بحب: تسلمي يـــــا ماما علي كلامك الحلو ده.. 


فاطمه بحنان: انتي بنتي يــــا نجمه انتي والشعنونه دي.. مش عارفه من غيركوا البيت هيكون عامل ازاي.. وكملت بدموع من وقت ما ادهم اتو'في وانتي قاعده معايا هنا واحده غيرك ولا كانت سالت فيا حتى يــــا بنتي.. 


تقي بمرح لتخفيف الحزن: الله ايه لازمه كلامك ده يـــــا فطومه دلوقتى.. 


فاطمه بضحك: يــــا بت احترميني ده انا زي امك ع الاقل.. 


تقي بحب: ما انتي امي فعلا.. 


نجمه بابتسامة: الاكل جاهز.. 


فاطمه بحب: يلا عشان ناكل وننضف البيت.. 


_وفعلا خلصوا اكل وهم بينضفوا البيت نجمه لقت البوم الصور بتاعها هي و ادهم.. 


_ نجمه مسكت الألبوم وخدته وقعدت علي السـريـــر وبقت تتفرج علي صورها هي وادهـم مع بعض ودموعها كانت بتنزل كل ما تشوف صورها مع ادهم.. 


فاطمه بخوف: مالك يا نجمه في حاجه بتوجعك يــــا حبيبتي.. فاطمه بتبص لقتها بتتفرج علي صورها مع ادهم.. 


نجمه بدموع: وحشني اووي يـــــا ماما.. ادهمي وحشني اووي.. 


فاطمه بدموع: ليه يا نجمه تتعبي نفسك وتتعبي قلبي معاكي يــــا بنتي.. 


نجمه بدموع: اسفه يا ماما مش بايدي والله.. انا مش قادره انساه.. 


فاطمه بدموع وحزن: ربنا يرحمه يــــا حبيبتي.. 


نجمه بدموع: امين ياارب العالمين..


✰ـــــــــــــــــــــــــ✰


في مكان اخر..♡


مجهول بعصبيه: ازاي يعنى ترفض تتجوزك.. انت كان لازم تقنعهم لان حياتها في خطر هي وعيلتها يـــا إلياس... 


إلياس بهدوء: يــــا سياده اللوا دي حاجه مش بايدي غير كده هي طردتني من البيت.. 


اللوا سليم بعصبيه: ده مش شغلي يا بيه.. انت لازم تتجوز نجمه في اسرع وقت ممكن انت فاهم.. 


الياس ببرود: فاهم يـــــا فندم عن اذنك.. 


اللوا سليم: اتفضل.. 


إلياس ادي التحيه العسكريه وخرج.. 


الياس خرج وطلع فونه و رن علي شخص وطلب منه يقابله في مطعم**.. 


في احد المطاعم اللي بتطل علي البحر.. 


الياس بهدوء: اسف علي التاخير يــــا خالتي.. 


فاطمه بهدوء: انا مش خالتك وياريت تقول موضوعك المهم في اسرع وقت.. 


الياس بحزن: حاضر.. 

الياس بدا يحكيلها عن الكلام اللي حصل بينه وبين اللوا.. 


فاطمه بصدمه من الكلام اللي سمعته قالت: يعني انت عايزني اقنع نجمه انها تتجوزك.. 


الياس بهدوء: ايوه.. 


فاطمه بحزن ودموع: تمام.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في المساء..♡


كانوا بيتناولوا طعام العشا.. 


فاطمه بهدوء: كتب كتابك علي الياس كمان اسبوع يـــــا نجمه.. 


نجمه بصدمه: ايه الكلام اللي بتقوليه ده يا ماما.. 


فاطمه بببرود: زي ما سمعتي وياريت كلامي يتنفذ ومش عايزه مناقشه فيه.. 


تقي بحزن: كمان اسبوع ازاي وادهـم متو'في بقاله شهر.. 


فاطمه بهدوء: الكلام اللي بقوله يتنفذ انتوا فاهمين كتب الكتاب كمان اسبوع.. 


نجمه بدموع: انا زعلتك في حاجه طيب.. 


فاطمه ببرود: لا.. 


نجمه بدموع: وانا مستحيل اتجوز بعد ادهم يـــا ماما.. 


فاطمه بهدوء: هتوافقي يـــــا نجمه لان ده في مصلحتك..  انت فاهمه.. 


نجمه بعصبيه: وانا مش عاوزه اتجوز بعد ادهم يا ماما.. مستحيل اتخيل حياتي مع حد غير ادهم.. انت ليه بتجبيرني علي حاجه مستحيل انها تحصل.. 


فاطمه بعصبيه ضربتها بالقلم وقالت:  انا بعمل كده عشان مصلحتك يـــــا نجمه وبعدين قالت بدموع انا مش عايزه اخسرك زي ما خسرت ادهم.. 


نجمه بدموع: قصدك ايه.. 


فاطمه بحزن: هتعرفي بعدين انا بعمل كده ليه... 


تقي بحزن: تعالي يـــــا نجمه اقعدي عشان شكلك تعبتي.. 


نجمه بدموع: لا انا كويسه.. كويسه اووي وسبتهم ودخلت جوا.. 


بعد مرور اسبوع..♡


يوم كتب الكتاب.. ♥"


الياس لفاطمه: شكرا اوووي يا خالتي انك تفهمتي الموضوع.. 


فاطمه بحزن: انا عملت كده عشان حياه نجمه وتقي مش اكتر.. 


المأذون بمقاطعه: ياريت حد ينادي العروسه.. 


فاطمه بدموع: ادخلي يا تقي نادي نجمه.. 


تقي بحزن: حاضر.. 


وفعلا تقي دخلت عشان تنادي نجمه.. 


تقي بصدمه: نجمممممه... 


يتبع.. 


#البارت_الرابع


فاطمه بدموع: ادخلي يــــا تقي نادي نجمه.. 


تقي بحزن: حاضر.. 


وفعلا تقي دخلت عشان تنادي نجمه.. 


تقي بصدمه: نجمه.. 


نجمه بابتسامة: ايوه يـــــا تقي.. 


تقي بمرح: ده انا فكرتك هتهربي او تمو'تي نفسك.. 


نجمه بابتسامة حزن: وليه اغضب ربنا.. 


تقي بحزن: يعني انتي هتوافقي.. 


نجمه بغموض: هتعرفي بره يلا نخرج..


وفعلا خرجوا.. 


نجمه قعدت جمب فاطمه بحزن.. 


الماذون: انتي موافقه يـــــا بنتي تتجوزي الياس الشافعي.. 


نجمه بهدوء: لا مش موافقه يا شيخنا.. 


الياس بعصبيه مبالغه: ايه الكلام اللي بتقوليه ده.. 


الماذون: اهدي يـــــا بني.. 


نجمه ببرود: الجواز ده هيكون باطل انا عدتي لسه مش خلصت يا شيخنا.. وبعدين قالت بدموع انا جوزي متو'في من شهر تقربيا وانا دلوقتي حامل.. 


الياس بعصبيه: يعني ايه الكلام ده.. 


الماذون بعصبيه قام من مكانه وقال: يعني الجواز هيكون باطل يـــــا بني لازم تستني لحد ما تولد.. 


الياس ببرود: ميهمش انت لازم تكتب علينا دلوقتي.. 


الماذون بغضب: روح اقرا في كتاب الله يـــــا بني اللي بتعمله ده اكبر غلط وهو ماشي قال اتقوا الله ده شرع ربنا.. 


نجمه ببرود: اتفضل امشي  لان وجودك هنا غلط وعلي ما اعتقد مش جواز والماذون مشي هو كمان.. 


الياس بهدوء: تمام.. وفي نفسه صدقيني هتندمي.. 


بعد ما الكل مشي..♡


فاطمه بدموع: انا اسفه يـــــا بنتي انا راح عن بالي موضوع العده من خوفي والله.. 


نجمه بحزن: الموضوع انتهي خلاص يــــا ماما.. 


تقي بغيظ:  هو ليه الياس كان مصصم انو كتب الكتاب يتم النهارده مع ان أكيد عارف ان الجواز هيكون باطل.. 


نجمه بهدوء: اكيد في حاجه ومع الوقت هتبان.. 


فاطمه بتعب: انا هدخل ارتاح شويه.. 


تقي بعد ما فاطمه دخلت: هو انتي مش شاكه في الياس يـــــا نجمه.. 


نجمه بضحك: بلاش المحقق كونان يطلع دلوقتي و روحي ذاكري.. 


تقي بضحك: حاضر.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰


في مكان بعيد عن انظار الناس..♡"


 مجهول 1 بغضب :انت واحد غبي مبتعرفش تعمل حاجه بعمايلك دي هنروح كلنا في داهيه واولنا انت لان انت اللي في الوش.. 

مجهول 2 بغضب: نعم قصدك اي بالكلام ده انا لو حصلي حاجه هوديكم كلكم في ستين داهيه اللي مش تعرفيه ان كلنا في الهواء سوا ولو نجمه عرفت السلسه اللي معاها فيها أي يبقى علينا العوض..


مجهول 1 بغضب:نعم سلسله اي اللي مع نجمه انت اتجننت يعني انت عارف انها معاها حاجه تودينا في داهيه ومخليها لسه عايشه مش قت"لتها لي.. 


مجهول 2 بسخريه :اقت"ل مين هو الق"تل بالبساطه دي  ولو ده حصل هنوصل ازاي للحاجه اللي معاها..


✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰


في الجهاز..♡


اللوا سليم بفخر: انا فخور بيك اووي يـــــا بني.. انت قبضت علي الدراع اليمين اللي هيقدر يوصلنا لرئيس العصابه.. واكمل بحزن ووقتها نقدر ناخد حق ادهم.. 


هو بحزن: انا مستحيل اسامح نفسي لاني مقدرتش انقذه وقتها.. 


اللوا سليم بحزن: متقولش كده يـــــا جاسر انت حاولت تتقذه بس مقدرتش لوحدك.. 


جاسر بحزن وعيون دامعه: دلوقتي الذئب رجع.. انا اللي هاخد حق صحبي يــــا سياده اللوا.. عشان كده انا عايز امسك القضيه بدل الياس.. 


اللوا سليم بهدوء: تماام انا هسحب ملف القضيه من الياس وبكرا الصبح هيكون علي مكتبك باذن الله.. 


جاسر بهدوء: تماام يا فندم.. وادي التحيه العسكريه وخرج.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في منزل نجمه..♡


نجمه بهدوء: يـــــا ماما صدقيني احنا محتاجين الشغل عشان مصاريف البيت ومصاريف دراسه تقي.. 


فاطمه بحزن: مستحيل اخليكي تشتغلي وانتي حامل.. فرضا انك تعبتي ولا انا ولا تقي جمبك.. وبعدين قالت احنا الحمدلله مش محتاجين ومستوره معانا.. 


نجمه بحب: صدقيني هكون كويسه وبعدين انا حابه اشتغل زهقت من قاعده البيت.. 


تقي بحب: بلاش تشتغلي يــــا نجمه وانا هوقف دروس وهبقا اذاكر في البيت.. 


نجمه بعصبيه: مش عايزه اسمع كلامك ده تاني.. انتي كده هتدمري مستقبللك..وبعدين قالت عشان خاطري يـــــا ماما وافقي.. 


فاطمه بهدوء: سبيني افكر في الموضوع ده يــانجمه.. 


نجمه بفرح: حاضر يا احلي ماما.. 


فاطمه بضحك: يــــا بكاشه.. 


تقي بمرح: ابغي احضنكم لكن استحي.. 


فاطمه بضحك: تعالي يا اخره صبري هنا.. واخدتهم في حضنها ودعت ربها ان يحميهم من كل شر..


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في صباح يوم جديد..♡


فاطمه بعصبيه: اصحي بقا يـــــا نجمه بقالي ساعه بصحي فيكي.. 


نجمه بنعناس: معلش يا ماما اصل نايمه متاخر.. 


فاطمه بحزن: هتنامي ازاي وانتي طول الوقت بتفتكري ادهم.. 


نجمه بحزن: ادهمي مستحيل انساه يـــــا ماما وانتي عارفه كده كويس.. 


فاطمه بعيون دامعه: عارفه يا بنتي.. يلا قومي اتوضي وصلي وتعالي ساعديني في الاكل.. عشان عازمه صاحب ادهم.. 


نجمه بعصبيه: الياس.. 


فاطمه بضحك: لا جاسر.. يلا قومي اخلصي.. 


نجمه بابتسامة: حاضر... 


ويمر الوقت وياتي جاسر.. 


علي طاوله الطعام.. 


فاطمه بحب: منور يا جاسر.. 


جاسر بود: البيت منور باهله يا امي.. 


تقي بمرح: وانت يـــــا عمو جاسر ليك لقب زي ادهم كده.. 


جاسر بابتسامة حزن: ايوه يا قمر.. 


تقي بابتسامة: وهو ايه لقبك بقا.. 


جاسر بابتسامة: الذئب.. 


نجمه رفعت وشها من علي الاكل وقالت الذئب.. 


جاسر لمح السلسه في رقبه نجمه وقال حلوه السلسه دي.. 


فاطمه بابتسامة: دي هديه من ادهم الله يرحمه.. 


يتبع.. 



#البارت_الخامس


نجمه رفعت وشها من علي الاكل وقالت الذئب.. 


جاسر لمح السلسه في رقبه نجمه وقال حلوه السلسه دي.. 


فاطمه بابتسامة: دي هديه من ادهم الله يرحمه.. 


الجميع بحزن: اللهم امين..


جاسر بابتسامة: عن اذنك يـــــا امي لازم امشي ضروري.. 


فاطمه بابتسامة: اتفضل يـــــا حبيبي وياريت تبقا تكرر الزياره تاني.. 


جاسر بابتسامة: باذن الله.. 


جاسر بابتسامة وهو ماشي قال لـ نجمه  تشرفت بمعرفتك يــــا مدام نجمه.. 


نجمه بابتسامة: انا اكتر يـــــا سياده المقدم.. 


تقي بمرح: يعني انت مش اتشرفت بمعرفتي انا كمان يـــــا عمو.. 


جاسر بضحك: اكيد طبعا اتشرفت بمعرفتك يــــا قمري.. 


تقي بخجل: وانا كمان اتشرفت بمعرفتك.. 


فاطمه بابتسامة: مبسوطه اني شوفتك النهارده يـــــا جاسر.. 


جاسر بحب: يارب ديما يـــــا امي اشوفك مبسوطه.. عن اذنك لازم امشي.. 


فاطمه بحب: اتفضل يـــــا حبيبي.. 


بعد ما جاسر مشي تقي بمرح قالت: ايه رايك في جاسر يـــــا نجمه.. 


نجمه بعدم فهم: رايي في ايه مش فاهمه.. 


تقي بابتسامة: في شخصيته.. 


نجمه بابتسامة: هو باين عليه شخص محترم.. 


تقي بمرح: يابوي علي حلاوته وجماله وبعدين قالت بضحك استنوني بعد الثانويه العامه عشان قررت اتجوز الحليوه ده.. 


فاطمه بعصبيه: ادخلي ذاكري يـــــا فاشله يـــــام ثانويه عامه.. 


نجمه بخبث: استني بس يـــــا ماما فين يـــــا تقي درجه امتحان الكيميا بتاعت الامتحان اللي فات.. 


تقي بتوتر: لسه المستر مش وزع الدرجات.. 


نجمه ببرود: فين الدرجه يـــــا حيو'انه انا عارفه انك خدتيها.. 


تقي بتكشيره طلعت الورقه من جاب البنطلون وقالت خدي اهي.. 


نجمه اخدت الورقه منها واتفاجات من الدرجه وقالت بصدمه نهارك اسوح  ايه ده.. 


تقي بابتسامة: 3 من 20.. 


نجمه بغيظ: ومالك بتقوليها وانتي فرحانه كده ليه.. 


تقي بفخر: عشان انا اعلي درجه في صحابي.. 


فاطمه بضحك: ابو ورده بيسلم عليكي وحدفته في وشها.. 


تقي بابتسامة لنجمه: عنفيه اوووي فطومه دي... 


نجمه بصراخ: ادخلي ذاكري يا حيو'انه.. 


تقي باستهزاء: علي اساس اني نافعه اوووي.. 


فاطمه بهدوء: كويس انك عارفه بس اعملي اللي عليكي.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــ✰


في الجهاز..♡


الياس بعصبيه: يعني ايه ملف القضيه هيتسحب مني يـــــا سياده اللوا.. 


اللوا سليم ببرود: صوتك يبقا واطي وانت بتكلمني.. والملف هيتسحب منك لاني شايف انك مستهتر فيها..


الياس بهدوء: انا اسف يـــــا سياده اللوا.. وبعدين قال مين اللي هيستلم القضيه.. 


اللوا سليم ببرود: المقدم جاسر.. 


الياس بعصبيه: تمام عن اذنك وادي التحيه العسكريه وخرج.. 


في مكتب المقدم جاسر..♥


الياس دخل بهاجميه.. وقال انت مفكر اللي بتعمله ده ايه ها.. انت عاوز تبين للوا انك احسن واحد هنا في الجهاز.. 


جاسر ببرود: ما انا فعلا احسن واحد هنا في الجهاز.. 


الياس بعصبيه: صدقني هتندم وملف القضيه هيكون عندك اشبع بيه بس مش هتقدر توصل لــ حاجه برضو بخصوص القضيه.. ولا لـ العصابه..


جاسر بضحك: انت اهبل ياض.. انا الذئب وبعدين قال باستهزاء اذا انت مش قادر توصل لــ رئيس العصابه اللي قت'ل صحبك فانا اقدر عارف ليه لاني الذئب اللقب ده مش من فراغ وانت عارف.. 


الياس باستهزاء: ذئب والذئب ده كان فين لما قت'لوا صحبه.. 


جاسر ببرود: كنت بلعب يـــــالا.. واتقضل برا عشان عندي شغل.. 


الياس خرج بعصبيه ورزع الباب وراه.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰


في مكان بعيد عن انظار الناس.. 


مجهول1بغضب: يعني ايه كلامك ده.. 


مجهول 2 بهدوء: يعني الذئب رجع ونهايتنا قربت اوووي برجوعه.. احنا  قدرنا نخلص من القناص بس مش هنقدر نخلص من الذئب..


مجهول1بغيظ: في دي معاك حق احنا خلصنا من القناص بصعوبه بس الذئب مش هنقدر عليه لوحدنا.. 


مجهول2 بتفكير: بس اكيد في حل..


مجهول1 بابتسامة خبث: مفيش غير ضرغام اللي هيقدر يخلص عليه..


مجهول 2 ضحك بشر وقال نهايتك قربت يـــــا ذئب.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في صباح يوم جديد..


فاطمه بحنان: خليكي انتي يـــــا حبيبتي وانا هنزل اشتري طلبات البيت.. 


نجمه بحب: لا يــا ماما ارتاحي انتي.. انتي رجلك تعباكي انا هروح ع طول ومش هتاخر.. 


فاطمه بحب: ربنا معاكي يـــــا حبيبتي.. 


نجمه بابتسامة: امين يارب.. 


نجمه نزلت واشترت طلبات البيت.. 


وعلي جانب اخر من الطريق في العربيه حيث يوجد شخصان يخططان لق'تل نجمه 


مجهول1:-نفذ يلا البت قدمك اهي ويسوق باعلي سرعه.. 


يتبع.. 


تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا







تعليقات

التنقل السريع
    close