رواية الخادمه الجميله الفصل الأول والثاني بقلم ياسمين سالم حصريه
رواية الخادمه الجميله الفصل الأول والثاني بقلم ياسمين سالم حصريه
نعم يا ماما عايزني اتجوز الخدامه بتاعه مراتي ليه عقلك راخ خلاص شكلك كبرتي
اسماء : أخرس يا أكرم احسنلك انا قولتي الي عندي هتتحوز ملك ااااه الي هي شغاله لمراتك الي متجوزها بقاله ٥ سنين ومعرفتش تجبلك عيل وخد تلتقيله مراتك موافقه قال عشان مش هتبوظ جسمها مراتك للي رايح تجيبا عرفش من اني داهيه
أكرم بضيق : يا ماما متتكلميش عن جاسمين انا وهي متفقين اننا مش هنخلف دلوقتي واكيد يعني موافقتي اني اتجوز غيرها و تنتي الي بتقولي كدا عشان اوح علي عمايا اتجوز الخدامه دي
اسماء بدموع : ااااه يا أكرم يا خساره تربيتي فيك في الاخر تقولي انك كدابه و كبرت وخرفت بعدها حطت ايدها هلي صدرها وقالت بوجع ااااه قللي هموت
أكرم جري عليها بسرعه وقعدها علي الكرسي وهو قلقان عليها وطلب الدكتور
ماما اهدي هعملك الي عوزاه بس بلله اهدي انتي معاكي القلب مش هقدر اخسرك انتي الي باقيه ليا
اسماء كان اغمي عليها من وجع قلبها. لانها مريضه قلب
كانت ملك واقفه بتتفرج من بعيد بعدتا قربت منهم وهي بتقوله اوعي ايدك
اكرم اول ما شافها اتصدم وقالها انتي مين
ملك جابت الاجهزه بتاعتها و بدأت تعملها اللازم و اديتها حقنه وبعدها بدأت اسماء تفوق
أكرم بغضب ؛ مش بكلمك انتي مين ليه مش بتنطقي وبعدها انتبه انه امه صحيت
مسك ايدها : خلكي مستريحه يا ماما متتحركيش. عشان هتتعبي وانا اتصلت بالدكتور جاااي
ملك بضيق ؛ مافيش داعي للدكتور خلاص انا عملتيها الازم و هي بقت كويسه
أكرم مسك ايدها وهي كانت ماشيه وقالها هو أنا مش سالتك انتي مين ووبتعملي ايه في بيتي
اسماء ؛ هي دي ملك الي انت تتتحوزها يا أكرم انت وعدني انك هتعملي الي انا عايزاه
أكرم بصدمه بصلها هي دي ملك الي شغاله خدامه لجاسمين انا اول مره اشوفها بعدين عينيه لمعت بخبث وشدها من ايدها وقال ل امه
هكلمها ف شويه حجات يا ماما بما اننا هنتجوز لازم نكون عارفين هنعمل ايه. وايه الاتفاق الي بينا
بعدها مشي في اتجاه اوضه مكتبه وهي كانت بتحاول تشد ايدها من ايده
زقها اول ما وصل المكتب ووقعت ف يالارض وبعدها قفل الباب وهي خافت
ملك بتوتر : سيبني اخرج يا استاذ أكرم أتت عايز ايه مني
أكرم نزل مكان ما هي واقعه في الأرض ومسك دقنها ؛ اممم خايفه دا احنى بعد كام ساعه هتكتب كتابنا وتكوني في سريري عشان تجيلي طفل يعني لسا قدامك مهمه صعبه
ملك بدموع ابعد عني ارجوك انا بس عشان محتاجه الفلوس والله
زقها أكرم وقالها ؛ انتي الاشكال الي زيك مش بيحتاج غير فلوس. بس قوليلي اخد كام عشان تبعيني نفسك وتبعيلي طفلك الي هيجي
ملك بعياط : ١٥٠ الف
أكرم: بس مش شايفه للمبلغ دا قليل يعني لسا حمل وولاده ودخله بس اسمعي بقي يا بت. الجوازه دي ماحدش هيعرف عنها حاجه. اولا ثانيا هتفضلي خدامه ليا و لي مراتي واول ما تخلفي تمش من هتا مش تشوفيه حتي سمعاني
ملك بنهيار ؛ موافقه موافقه بس الفلوس هاخدها امتي
أكرم بقرف : بعد كتب الكتاب هتاخدي ال ٧٥ اول ما تحملي هتاخد نص المبلغ الباقي
هزت راسها وهي لسا بتعيط وباصه في الأرض مش قادره ترفع عينها في عينه
طلع هو وطلب من مامته تجيب المؤذون وقالها علي كل شروطه الي قالها ل ملك
و اسماء وافقت بسرعه كان اهم حاجه عندها انه وافق و هيخلفلها الطفل الي هي عايزاه
ملك مسحت عيونها وطلعت التلفون وكلمت المحامي
ابدأ في الإجراءات والفلوس هبعتلك٧٥ دلوقتي و لما القضيه تنجح هتاخد الباقي بس اهم خاجه حسام يطلع براءه هوومش ذنبه
قفلت مع المحامي وهي لسا بتعيط
هتبيعي نفسك يا ملك ل واحد طول عمري بكرهه بس مضطره انا ماينفعش اسيب حسام بعد ما انقذني من شويه شوارعيه و اتحبس بسببي وماينفعش لازم يطلع
بعدها تلفونها رن برقم غريب
الو
حسام ؛ الو يا ملك انا حسام عامله ايه بقيتي كويسه
ملك ببكاء : حسام حسام انا اسفه انت هناك بسببي بس خلاص متخافش انا هتصرف وكلمت محامي كبير خالص وهو هيمسك القاضيه و هيطلعك براءه متخافش
حسام بحب ؛ مين قالك اني خايف يا ملك انتي اهم حاجه في حياتي انتي متعرفيش انا بحبك قد ايه انا لو رجع بيا الزمن مش هتردد لحظه اعملها تاني يا ملك
ملك بحزن ؛ عارفه يا حسام طول عمرك أقرب صديق ليا انت اخويا اكتر شخص عمري ما هتررد ادفع حياتي عشانك
حسام بوجع : اخوكي يا ملك ليه مش عايزه تفهمي اني مش اخوكي انا انسان حلمي من و انا اصغير انك تكوني ليا ليه مش عايزه تفهمي
ملك : حسام افهمني بس خلينا في القاضيه الاول. ووعايزاك تتطمن انك هتخرج والله اتا هعنى المستحيل
حسام لسا هيسالها ازاي وكلت المحامي وجاب فلوس منين بس الراجل اخد من التلفون وقاله كفايه كدا بالخمسين
ملك لما التلفون قفل قعدت تعيط بقهر.
ليه يا رب كدا طول عمري هفضل في الحزن دا مش هيجي عليا يوم و افرح ز باق الناس لي واحد زي أكرم اتجوزت بي السر عشان اجيب عيل يا رب ازاي اقدر اسيب ابني يا رب بالتني فا صبرني يا رب
بعد كام ساعه جه المؤذون. كتب كتاب أكرم و ملك الي كانت بتعيط اللحظه الي مةل عنها مستنياها وكانت متخيله قد ايه هتكون مبسوطه و تعوض طفولتها الي ضاعت في الميتم وتعوض اولادها بللطفوله لي معشتهاش
أكرم كان معجب بجمالها لانها كانت فاتنه لما لبست فستان جديد وكانتياج بسيط لكن كانت. في غايه من الجمال. ولكن كان نظرته ليها مش زوجه و كأنها فتاه ليل هيقضي معاهو كام يوم
اكرم بسخريه : مبرووك يا عروسه وطي علي ودنها وقالها دي الجوازه الكام الي بعتي فيها نفسك يا عروسه اكيد مش اول مره يعني
ملك حست تنه قلبها انكسر في اللحظه دي مكانت عارفه تقول ايت لفت وشها وهي مابقتش عارفه تاخد نفسها فا راحت علي الحمام و المؤذن
مشي و امت قالتله: انة رايحه عند خالتك و اااه يا خويا مراتك سابتك مع العروسه الجديد وراحت مع اصحابها عشان تسيبك مع العروسه عشان تستعجل وتجيب الولد
اسماء طلعت وراحت تقعد مع اختها وهي بتتمني انها تحمل و تجيب الطفل.
بأسرع وقت
أكرم : ماما بلاش كلامك دا مش خلاص نفدت الي انتي عايزاه ومافيش داعي انك تمشي متحسسنيش اننا متجوزين بجد يعني و لا هنكون عرسان دي مجرد مهمه هتخلص. وكل واحد هيروح لحاله متقلقيش
اسماء: ما اتا هسيبك عشان للنة ما تتكسفش وخليك معاها حنين للبنت غلبانه والله يا أكرم اكيد مرتاحه الفلوس عشان كدة وافقت
هز أكرم رأسه بسخريه. كل دا كانت واقفه بتتفرج عليهم ملك الي قلبها وجعها من طريقه كلامه عليها
و يتتتبع بقلم ياسمين سالم
البارت الأول
بعد ما اسماء طلعت من البيت
أكرم لف لقي ملك واقفه ولسا بتعيط فهم انها سمعت كلامه راح عندنها بسخريه
بتعيطي ليه يا عروسه مش دي الحقيقه و لا انا ظالمك ولا ليكون ماتك بتموت و انتي عايزه تعملها عمليه فا عشان كدا بعتي نفسك 😂😂😂
ملك متكلمتش ولكن تعبت من اسلوبه وقالتله ؛- للأسف يا أكرم بيه امي و ابويا ماتو من زمان بعدين تفرق معاك في ايه انا عايزه الفلوس عشان اكون زيكم و مشتغلش خدامه لواحده زي مراتك تهيني لاني فقيره
و متحسسنيش انك بتديني فلوس للله فلوسك دي لمها مقابل هتاخده تمام
لسا كانت هتمشي أكرم مسكها من شعرها جامد وقالها بقرف
واحده زيك مش هتعملهم عليا يا روح امك اوعي تنسي نفسك يا بت. ظا انت غلبت بنات الليل
ملك كانة بدوس علي شفايفها من الوجع مكانتش قادره تتكلم.
سابها و قالها تعالي ورايا
دخل الاوضه الي امه كانت مزينها وقطع كل الحجات دي وهو بيقولها
ماما مفكره انها دخله بجد
شدها علي السرير وو
تاني يوم قام و حضنها وهي كانت نايمه بس مفتحه عيونها وكأنها ف عالم تاني
دا انتي طلعت بنت بجد. يا لووكه بس الصراحه طلعتي جامده خالص احسن من جاسمين وباسها علي خدها
وقتها ملك مسحت خدها جامد وقامت دخلت الحمام وسابته بيبصلها بصدمه. مالها دي
قفلت الباب علي نفسها وهي لسا بتعيط
مش قادره تصدق أنها اتجوزت بالطريقه دي
طلعت وهي لافه نفسها بالبشكير
أكرم راح عندها. وقف جنبها
عايز نفتح صفحه جديده يا ملك لحد ما تخلفي الطفل يعني نعامل بعض كويس كاننا اتنين متجوزين عادي. مش لهدف. فهمتي يا لوكه اتكلم وهو بيقرب علي شفا'يفها
لكن للباب اتفتح مره واحده و كانت جاسمين
أكرم بغضب؛ في حد يفتح الباب كدا و لا انتي متعرفيش حاجه عن الذوق
جاسمين قربت منه وحطت ايدها حوالين رقبته
ايه يا بيبي انت هتتقمص الدور انك جوزها وهي مراتك. احنا في بينى اتفاق يعني تحمل بالطفل وبعدها تبقي في اوضه لوحدها فى متاخدش علي وجودها كتير
ملك كانت واقفه بتضغط علي ايدها من كلامها عليها بالطريقه، دي.
أكرم بغضب ؛ انتي اتفقتي معايا علي حاجه عشان تتكلمي. اطلعي برا يا جاسمين واوعي تفكري تتدخلي اوضه ملك بالطريقه دي تاني و مسكها من ايدها وكلعها برا وقفل الباب
ملك سقفتله
لأ برافو يا أكرم بيه تشكر جميلك هشيله علي راسي بس للاسف كلامك كان يجرح اكتر منها خاالص. يعني معملش دور الحنين. و اسمع كلام مراتك متتعودش
أكرم بصلها بغضب ودخل الحمام وصفع الباب
وملك غيرت هدومها و هي بتتوعدله انا هدفعك كل الكلام وشرفي الي غلط فيه وانت بتشبهني ببنات الليل. الي داير معاهم
وبعدها لعمت عيونها لما جه في بالها فكره خبيثه
طلعت كاش لانه نبيتي قصير يوصل بعظ الرقبه ولبسته وبعدن سابت شعرها وكان طويل لونها اسمر وفي خصلات صفراء كانت زي الملاك والكاش كان ارسم جسمها ورشت برفيوم و بصت علي الحمام ماقتهوش طلع فا نزلت تحت عشان تجيب مياه
شافتها جاسمين الي كانت نارجه و اتصدمت من جمالها وشكلها الي يطير العقل
جاسمين بغضب
انتي ايت الحركات الي بتعمليها دي انتي هتنسي نفسك ولا ايه يا روح امك انتي خدامتي يا بت هتنسي نفسك و لا ايه لو مفكره انه أكرم عقله هيطير لأ احب أقولك بطلي حركاتك الرخيصه دي
هنا ملك مقدرتش تسكت
انا مش بعمل حركات رخيصه يا جاسمين يا عسل. أكرم بقي جوزي يعني زي زيك وااه نسيت اقولك اني مباقتش خدامه اا بقيت مرات أكرم بيه و هبقي ام ابنه و المنظر دا أكرم الي طلب مني عشان عايز يعيش الي ناقصه معايا الي انتي متعرفيش تعمليه.
وسابتها وراحت اوضتها وقفلت الباب وهي بتشاورلها بيدها ولسة بتلف لقت أكرم وراها ال اول ما شافها بصلها بصدمه و كان بيطلع ريقه بصعوبه
قرب منها وهو بياخد نفست بالعافيه
لمس شعرها الطويل بحنيه انتي ازاي كدى انتي عامله زي الملائكه
ملم اتوترت زن معاملته الجديد معاها او اول حد يعاملها بالطريقه دي
استاذ أكرم بعد اذنك
ضحك أكرم وهو بيدفع وشه في رقبتها وبيبوسها استاذ أكرم ايه و زفت ايه انا جوزك يا لوكه اسمي أكرم بس
ملك مصدومه من طريقته و مش عارفه تتكلم
بعد عنها وقالها طلبت اكل يوصل ونفطر و بعدها نكمل الي وقفته عنده قال كلمته الاخير بغمزه
اتكسفت ملك ولفت وشها
اما هوونزل يستلم الطلب ساعتها رن تلفونها. وكان نفس الرقم الي كلمها من حسام
الو يا حسام عامل ايه انامردتش ارن علي الرقم دا خوفت اعمل مشاكل
حسام بحب : ازيك يا ملك وحشتيني اوووي مش عارف اكمل يوم من غير ما اشوف وشك الي متت لازم اشوفه كل يوم
ملك بغضب ؛ حسام احترم نفسك ماينفعش الكلام دا.
حساك بحزن: اسف يا ملك بس انا مش بقدر امسك نفسي وبقول كل الي في قلبي وحاسس بيه. و انتي عارفه انا بحبك ازاي صح انتي ماقولتيش ازاي هتدفعي مصاريف المحامي الي جبتيه دا انا اتصدمت لما سألته عن اتعابه قال انه هياخد انهارده ٧٥ الف و بعد ما يخلص عتدفعي ال ٧٥ الباقيين
ملك بتوتر ؛ ااه ايو نسيت اقولك يا حسام ا اا انا طلع لة ورث اااه وعمه حطه بإسمي وهما والله طلعوا ١٥٠ الف فا اكيد مش هدخل عليك. وانا اصلا السبب في دخولك السجن
حسام ؛ملك ايه الكلام الي بتقوليه دا انتي من ساعه مى جيتي الميتم وانت عندك ٥ سنين و انتي متعرفيش اي حاجه عن اهلك ولا حد سأل عنك ورث ايه و كلام فاضي ايه قولي الحقيقه يا ملك جبتي الفلوس منين
ملك بخوف : حسام والله.
الباب اتفتح راحت ملك قفلت التلفون بسرعه وخبته.
أكرم بصلها بشك وووقرب منها ويتتتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات
إرسال تعليق