القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الخادمه الجميله الفصل الثالث والرابع بقلم ياسمين سالم حصريه

 


رواية الخادمه الجميله الفصل الثالث والرابع بقلم ياسمين سالم حصريه 





رواية الخادمه الجميله الفصل الثالث والرابع بقلم ياسمين سالم حصريه 





دخل أكرم الي اول ما شافته ملك خبت التلفون  وهي خايفه 


 أكرم بشك ووقف قدامها. 


 بتكلمي مين يا ملك و خبيتي التلفون اول ما شوفتيني 


ملك بتوتر ؛ هاا لا انا كنت بكلم حسناء صحبتي وهي قفلت وانا كنت بنزل التلفون عادي هخبيه ليه 


أكرم كان باصص عليها بشك و طريقه كلامها 


 طيب تعالي عشان نفطر.  ونكمل احنا كن واقفين فين 


 ملك مكانتش مركزه وهزت  رأسها  ب ماشي 


 أكرم كان مركز مع مل حركاتها 


  وبدأت تاكل وهي سرحانه  لو أكرم عرف انها بتعمل دا كله عشان حسام. ممكن يكمل ويديها الفلوس  ولا يعتبرها خيانه 


  أكرم لمس خدها  برومانسيه 

 مالك  يا لوكه مش تلي بعضك ليه كل  دا بكلمك و انتي سرحانه لما اكون موجود متركزيش علي اي حاجه غيري انا وبس 


 ملك اتعجبت من طريقته 


شالت ايده وقالتله 


ابعد ايدك عني يا أكرم بيه  بلاش تنسي احنا مع بعض له و تنسي الكلام الي حضرتك قولته  و المهم انا عندي جامعه وولازم انزل دلوقتي 


 كشر وشه وقالها 


هو انتي هتتبسطي لما اعاملك بطريقه مش كويسه يعني وبعدين انة بعمل كدة عشان نحترم بعض و نسهل علي بعض الأمور  اما المهم جامعه ايه هوو انتي في جامعه 


 ملك رفعت حاجبها ورجعت شعرها خلف ودانها 


 ليه يعني مش فاهمه مبقاش في جامعه ليه   ولا انا مش زيكم اااه من انا الخدامه الي شغاله ل مراتك و ليك 


 وقف أكرم لما مسك ايدها و ضغط عليها جااامد 


 ايه الاسطوانه دي كلها عشان قولتلك انتي في جامعه  ما عرفنا  انك ست دحيحه بتذاكري و تشتغلي عشان الظروف المعيشه  مش كويسه. بعدين كان من حقي اعرف طل حاجه عنك يعني فين اهلك و عايشه فين بتعملي ايه  تعليمك ايه ازاي مى اخدش بالي من التفصيل دي 


ملك ؛ نعم دا الي هو ازاي يا استاذ اكرم  في ايه انا بقتش فهماك طبعة لا مش من حقك تعرف حاجه عني كل الي يهمك. انت الوعد الي بينا يتنفذ. و ووو كملت بتوتر عايزه الفلوس الي اتفقنا عليه بعد الدخله 


أكرم  بصلها بغضب. و طلع شيك و مضاه  امسك معلش احسن نسيت احنا هنا.   ليه  ما كنتش هكلك


 و جامعتك  تقدري تنزليه  بس قبل ما اوصل علي الساعه ٥ تكوني موجوده و مجهزه الغدا  و ههاخدلك شقه برا عشان جاسمين مش هتسيبك في حالك 


 هزت راسها ب تمام و دخلت لبست  فستان  طويل و لكن ضيق شويه من عند الصدر لكنه  مخليها زي الاميره و سابت شعرها  ووضعت ميكب بسيط 


 أكرم دخل الها وقالها  اوا هوصلك معايا  ولسا بيكلم كلامه  بصلها بصدمه و بعدن نظرات اتحولت ل غيره 


 ايه الزفت الي عملاه  دا  مش شايفه الفستان  ضيق وواصف جسمك  وامسحي المكياج دا 


 كشرت حواجبها  :   نعم  دا ازاي بعدين الفستان مش ضيق و انا مش همسح  حاجه   متنساش انتي ملكش دخل بحياتي و البس ايه  و تكلع ازاي و احط ايه 


 لوا دراعها  بغضب : بت انتي فوقي ل نفسك مهمها كان طريقه جوازنا بس انتي علي اسمي و مش هسمحلك  تمشي بالطريقه دي  


 زقته واتكلمت بضيق 


 روح شوف مراتك الي ماشيه بقمصا'ن نوم  مش جاي تعمل عليا دلوقتي دور الزوج الي كنت فاقده مع مراتك  


 أكرم بغضب وهو ماسك نفسه عنها:  اسمعي يا ملك و حطي الكلمتين دول في ودانك اولا  انتي مالكيش علاقه  ب  جاسمين  ولبسها  يا انة نقطع العقد ال بينا و كل واحد يروح ل حاله و اعتبري تمن ليله امبارح للفلوس الي معاكي 


 ملك برقت من الصدمه   و ما عرفتش تتكلم لعنته  في سرها و مقدرتش تتكلم و بعدها دخلت غيرت الفستان و لبست واحد طويل  وواسع  ولكنه كان عليها احلا من الاولاني  و غلست وشها وقالتله. 


 خلصت 

بص عليها مره تانيه. و كان مش عارف يعلق علي  حاجه تاني   

 قالها تلقائي  شكله العيب فيكي انتي مش في الفستان انتي الي قمر في كل حلاتك 


 رفعتله  حاجبها  و اخدت شنطتها  وطلعت  قدامه 

 ابتسم  : يا خربيت امك قمر. اللخ يسهلك يا ام أكرم  

وطلع وراها 


  ركبت جنبه في العربيه وقالها 


 برضوا يعني ماقولتيش كليه ايه للي هوصلك ليها 


لفت وشها ليه وقالت بفخر 

 طب بشر سنه  تالته  

 بصلها بدهشه. : بجد بعدها ضحك  و مالط يا بنتي بتعوجي  في وشك ليه كدا خلاص يا سة الدكتور  بلاش تتغري علينا كدة 


ضحكت ملك  تلقائي  

 

 يا حلاوه يا حلاوه يا ولاد البت دي طلعت بتضحك زينا.  هههه 


 ضحكت ملك مره تانيه وقالتله بس خلاص وصلنا.  وقف أكرم. بالعربيه و ملك نزلت   واول ما نزلت في شاب وبنت جم عليها 


 ملك. و مسك ايدها وقالها تعالي بسرعه معايا 


اركن كان نزل بغضب. و ييتتتتبع 

 



نزل من العربيه بغضب  ومسك ايد ملك وشدها عليه وبقت في حضنه و هو لسا بيبص  ل مالك وحسناء أصحاب ملك 


 يوسف اضايق من تصرفه ؛ مين دا يا ملك و انت من يا جدع انت وازاي تمسكها بالطريقه دي 


ملك كانت متوتره و مش عارفه تعمل ايه فا بعدت أكرم الي لسا غضبان و مش بيتكلم وقالت 


 خلاص يا يوسف دا مديري في الشغل. هو كان عايز يقول حاجه اكيد و وفكر انك بضايقني كتر خيره ملقناش  مواصلات فا اخدني في طريقه وبصت ل أكرم  برجاء 


 صح  يا استاذ أكرم   

 أكرم شك انه في حاحه من طريقتها وقال 


 لأ بوصلك عشان انتي مراتي. و مش مضطر اكذب  لاني مش متجوزك في السر يا ملوكه.   احنا متجوزين رسمي و انا بوصلك عشان دا واجبي  و بلاش تتكسفي 


 حسناء و يوسف بصلها بصدمه 


ويوسف  قال بغضب ؛ وحسااام يا ملك حسام انتي نسيتي عمل ايه عشانك في الاخر بتبعيه  ورايحه مع الغني دا  طلعت واطيه علي الاخر 


 أكرم مستحملش وهجم عليه  بغضب 


أخرس يا ابن الكلب انتي بتشتم مرات أكرم السيد 


 حسناء بصت ل ملك بلوم وغضب وبدأت تصرخ عشان حد يجي ياخد يوسف الي لى بيضرب فيه 


 أكرم قام من عليه وشد ملك واخدها في العربيه بالغضب وقالها بتحذير  


 ولااا حرف واحد اطلعي العربيه عشان مايكونش اخر يوم في حياتك يا ملك 


 ملك خافت منه وركبت العربيه و هي مرعوبه لما أكرم يسألها مين حسام مكانتش عارفه هترد و تقوله هو مين 

أكرم كان سايق العربيه بسرعه ووصل بيها بيته  وشدها من العربيه و هي مكانتش بتعمل حاجه غير انها بتعيط 

 

 اسماء ام أكرم  كانت جت وسمعت صوت عياط ملك وشايفه أكرم بيشدها  وهي بتجري معاه عشان تلحق خطواته السريعه 


  اسناء وهي بتزعل في أكرم؛ اكرم في ايه سيبها انتي بتشدها كدا ليه يا ابني 

طلعت جاسمين عل الصوت وكانت بتتفرج عليهم  بشماته  


أكرم: ماما ارجوكي دي مشكلخ بيني وبينها بلاش تتدخلي 

ملك كانت بتعيط ومنزله رأسها في الأرض  و مش بتتكلم  

اسماء  بضيق  وخبث : انا ش هدخل يا أكرم بس سيب ملك مش من حقك تشدها كدا بعدين أحنى متفقين انك مش هتمارس ليها دور الزوج   يعني هي تعمل الي عايزاها كل الي بينكم هو الطفل الي هيجي وخلاص 


 هنا أكرم مستحملش وصرخ فيها : لا من حقي لانها مراتي وعلي اسمي. و مش هسيبها لاني خلاص بقت ملكي  انا ومش هتكون ل غيري ومافيش طلاق والطفل الي هتيجبه اذا ربنا أراد  هي الي هتربيه 


 كان المل مصدوم من كلامه اما اسماء فا كانت فرحانه 


 جاسمين: نعم نعم مين الي قال كدا يا أكرم انا اكيد مش هقبل بواحده  تشاركني جوزي انا وافقت عشان خاطر امك الي كانت عماله عايز حفيد عايزه حفيد و انا اكيد مش هبوظ شكلي عشان اجيبها حفيد اتفقنا انه نلم تجبلك الحفيد وخلاص هيبقي ابني 


 أكرم بغضب : انتي مش مستعده  تضحي عشان يجيلك طفل  هآمن علي ابني معاكي ازاي الي هو مش ابني  انتي قولتي الي عندك انتي وامي  وكلامكم نفذته   لكن ظا كان بمزاجي إنما مفكرين انه أكرم السيد هيمشي علي كلام حريم دا مش هيحصل و انا قولت الي عندي لو مش عاجبك  في بابين مش باب. ورقتك توصلك من الصبح 


 وبعدها اخظ ملك ودخل اوضتهم 


 اركن رفعه صباعه في وشها وقالها تحذير : انا مش هقول تاااني مين حسااام يا ملك  سمعاني وقبل ما تفتحي بوقك كدبه واحده انا هعرفهم مش انا الي يتلعب  بيا ملك سمعتي 


  ملك كانت بتعيط  وقالتله ؛ حسام حسام يبقي صديق ليا من ايام الطفوله يعني هو كان كان 


اكرم بغضب  من أفكاره الي   اكدت انه في حاحه بينهم : ما تنطقي كان  ايه خلصيني 


ملك ؛ من و احنا أطفال في الميتم لما روحت كان عندي حوالي ٥ سنين.   هو كان اكبر مني ب سنه بس كان زي اخويا  الكبير بقي هو الي يحميني من كل حاجه  ويدافع عني بقي هو المسؤول  عني لحد لحد  ما كاو عاملي مفاجأه  في مطعم. علي البحر. وساعتها. كانت مش قادره تكمل من العياط 


 أكرم كانت الغيره عمياه  وبيخرج  أنفاسه بغضب ؛ خللللصي يا ملك بدل ما اخلص عليكي انا 


ملك  اخدت نفس ؛-  اعترفلي انه  بيحبي من وقت ما كن أطفال. و انه في سنه ٣ اعدادي مرحش  الامتحان  عشان يعيد السنه ويكون معايا عشان يخلي باله اكتر مني. انه  من وقت ما جيو وهو بيحبني وطول عمره بيحلم بالحلظه دي


 أكرم بصلها  بشك ؛ و انتي كان ايه رد فعلك  علي عرضه 


 ملك بخوف ؛ قولتله اني  طول عمري  بعتبره اخويا مش اكتر  و عمري ما فكرت انه يكون في  بينا جواز والكلام دا.  وان مش هقدر اكون معاه 


ساعتها قد يترجاني اني افكر في الموضوع بس في الوقت دا فعلا ما كنتش فكرة في كا زوج   مشيت وقولتله هفكر في الموضوع وسيبني لوحدي اصر انه يوصلني لانه كان الوقت متأخر و المنطقه دي مش امان 

بس انا كنت مصممه  ان اكمل طريقي لوحدي كنت حابه افكر في الموضوع لوحدي ومشيت بس وقتها اتاخرت في المشي وفي شباب طلعوا عليا في الطريقه وكان واحد بيصور  والتاني حاول يلمسني بطريقه قذره  ماكنتش عارفه أبعدهم عني. بس بعدن لقيت حسام لانه كان بيراقبني  ودخل معاهم في  خناقه كبيره وبفضلوا يضربوا فيه  بس خام ضربهم  وكان واحده نعمه مت'وه و كان عايز يضرب بيها حسام  بس حسام كان أخدها كنه وضربه بيها    واتحبس  لانه الشاب ما'ت من الضربه لانه كانت قويه.  مسح عيونها وقالتله هي دي قصه حسام مش اكتر 


 أكرم بصلها بشك : والفلوس الي هتتخديها عشان تطلعي حسام 

ملط بدموع : هزت راسها. اكيد بعد ما كنت السبب  في دخوله السجن مش هتخلي عنه مش هردله  جميل انه طول عمره فإني حياته عشاني. كول عمره بيحميني  


أكرم بحاول يسيطر علي نفسه من كلامها عنه. غمض عينه بغضب وكور ايده. 


 اسمعي يا ملك مالكءش دعوه بالقضيه دي وانا الي هخرجه  منها.  لكن هتبعده عنه نهائي لاني مش هسمح  لمراتي تمشي او تقرب من واحد حاطط عينه عليها و حوار اننا نطلق وتسيبي الطفل تنسيه والكلام الي قولته هيتنفذ 


 ملك  بغضب : لأ  يا أكرم انا مش عبد هتشتريني و عمري ما هبعد عن حسام سامع  مش هتقدر تبعدني عنه فاهم حسام دا كل حاجه في حياتي. او ممكن  تقوله ان من غيره  ميبقاش عندي اصلا 


 اكن اول ما سنع كلامها مقدرش يسيطر علي نفسه وضربها بالكف وكتم بقها بيده لاه مش قادر يسمع كلمه تاني منها عت حسام. دا  و يتتتتبع 

تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


  



تعليقات

التنقل السريع
    close