رواية أحاسيس ميته الفصل الثالث 3 حصريه بقلم محمد منصور
رواية أحاسيس ميته الفصل الثالث 3 حصريه بقلم محمد منصور
ح(3)
يعني اية روبوت. انا بحس وبتوجع وبعيا وباخد علاج وبخف وبعيط. بعد دة كله تقول اني روبوت
دة اللي انا قولته ل فريد بعد ما قالي اصحي وبصيت لقيت نفسي مربوطة في الكرسي فقولت
انت رابطني لية كدة
فريد
لانك بقيتي خطر عليه وعلي كل اللي موجودين في القصر
درة
فريد انا عمري ما اقدر أذيك انا عمري ما كنت ليك غير مراتك حبيبتك. لية عايز تجنني وتقول عليه اني روبوت
فريد
لان دي الحقيقية يا درة
درة
لا مش الحقيقية انت عايز تخدعني لية وتعذبني. انا عندي احساس.
فريد
الاحساس دة ما هو الا احدث سوفت برمجة في العالم
فعيطت درة فقال فريد
حتي دموعك دي عبارة عن مية موجودة في مركز الاحساس الصناعي في مخك
درة
والحب اللي انا حساك ناحيتك
فريد
كل احساسيك عبارة عن برمجيات الجيل التاسع. في عالم الروبوتات. وعلي فكرة مش انتي بس اللي كدة. دة عبير مرات كريم هي كمان كدة
اتصدمت اكتر وفريد كمل وقال
هقول لك ازاي بقيتي تحبيني كل الحب دة، ،،،،،،،
درة
كتابة واقتباس
محمد منصور **منص**
وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.
اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب
فريد ولع سيجارة وقال
في عيد ميلادي ال 30. عمي صابر قال لي انه هيبعت لي هدية من امريكا. روبوت يهون عليه ليالي الوحدة ويكون السبب في علاجي من حاله الاكتئاب اللي عندي. وفعلا بعتك انتي ليا وبعت عبير ل كريم. ودة كل اول لقاء بيني وبينك ،،،،،،
ونرجع بالاحداث ل وراء شوية لما رن جرس الباب الداخلي لفيلا فريد. وراح فريد وفتح الباب ولقي قصاد منه صندوق كبير من خشب الباب بتاعه من الباغ وكان جوة الصندوق دة. درة والمندوب كان بيمضي فريد علي اوراق الاستلام وبيقول
دي احدث تكنولوجيا وصلها لها العلم الحديث. روبوت كانه انسان من لحم ودم بياكل وبيشرب وبيدخل الحمام وبيمتلك الاحساس. بيضحك وبيعيط وبيتعب وبيخف بالعلاج ويمتلك ذكريات طفوله واصحاب في ذاكرة سمعية وبصرية هي الاقوي في عالم البرمجيات. ضد الكذب والخيانه وضد اذية اي مخلوق سواء من البشر او من الحيونات. مخلوق للمتعه والحب اللي ضاع بينا
فريد بص ل درة وقال
ودي اسمها اية
المندوب
سميها اي اسم انت تحبه. وزرار الباور الخاص بيها وراء ودانها الشمال دوس دوسة طويلة وبعد كدة قوم بانشاء رابط الحب بينك وبينها. وفي خلال تلت دقائق من بداية التشغيل هتكون مراتك وانت جوزها وجوة مخها كل الروابط اللي هتخليها متاكدة انها مراتك بتفاصيل خطوبتكم والاماكن اللي روحتوها سوي وكمان ليلة فرحكم.
مع اخر كلمة دي فريد كان مضاء علي كل اوراق استلام الروبوت والمندوب ادي ل فريد جهاز يشبه الايباد
و عن طريقة يقدر يتحكم في كل تفاصيل درة وقال المندوب
تقدر تختار اللغه من هنا وتقدر تتحكم في لون عيونها وصوتها ولون شعرها ومستوي الذكاء. يعني من الاخر شوف انت تحب تشوفها ازاي واتحكم فيها عن طريق الايباد دة اللي متحكم في كل تفصيلة تخصها. و تحذير الروبوت دة بمجرد ما هيتم انشاء روابط الحب. هيكون بني ادم يعني اي اعتراف قصاد منه بانه روبوت هيسبب خلل في النظام كله. ولو هيحصل ياريت تكون متحكم في الروبوت بشكل كامل
مسك فريد الايباد ومعاها
مشي المندوب وفريد راح قعد قصاد درة وقال
اسميكي اية. اسميكي اية
وهنا جه في باله اسم درة فقال
درة. حلو الاسم دة
و اختار في الايباد اللغة العربي وحط ايدة وراء ودانها الشمال ومعاها عيون درة اللي كانت مقفوله اتفتحت وقالت
ل انشاء رابط الحب خليك قصاد مني علي مسافة تسمح لي ب انشاء الرابط
قعد فريد قصاد درة وطلع من عيونها ليزر عمل مسح كامل لتفاصيل الوش ومعاها قالت
اختار لي اسم
فريد
درة
درة
اختار المكان اللي اتعرفنا علي بعض في
بص فريد في الايباد وكان في اماكن كتير لكنه اختار السوبر ماركت. ومعاها درة قالت
يجري الان انشاء رابط الحب في خلال تلت دقائق
وغمضت درة عيونها وبدات تشوف نفسها في السوبر ماركت بتشتري اكل وقت ما شافت فريد ل اول مرة وبعدها الخطوبة ثم الجواز ومعاها فتحت درة عيونها وبصت ل فريد وقالت
حبيبي انت رجعت امتي من الشغل
وقامت درة واترمت في حضنه ومعاها فريد فهم انها كدة بقيت مراته حضنها اوي وهو مش مصدق لكن ساب نفسه ليها. ولحبها، ،،،،،،،
ونرجع تاني ل درة اللي لسة مربوطة وبتصرخ في فريد وبتقول
كل دة كذب انا بني ادمه من لحم ودم. انت لية عايز تجنني
فريد
لا مش بني ادمه وهثبت لك
ومسك الايباد وقال
دة الايباد اللي عن طريقة بقدر اتحكم فيكي وافتكر انك مالكيش في الصيني وما تعرفيش تتكلمي صيني
درة
انا عمري ما، ،،،،
لكن فريد داس علي اللغه الصيني وبدات درة تتكلم بالصيني. اتصدمت درة فقال فريد
واية رايك في اللغه الروسي
وداس علي اللغة الروسي وبدات درة تتكلم روسي اتصدمت درة اكتر رجعها للغة العربية وقال
انتي روبوت وانا زهقت منك وجه الوقت استفيد منك قبل ما ارجعك للشركة اللي صنعتك. علشان كدة جبتك ل امريكا وعن طريق الفلاشة دي
وطلع من جيبة فلاشة وكمل وقال
قدرت اعمل خلل في السيستم بتاعك وخليتك تقدر تاذي اي حد من البشر ودافعي عن نفسك وقت الخطر. وعلشان كدة حطيت المطواة في الشرط بتاعك وخليتك تروحي للبحيرة لوحدك وانا عارف ان عمي صابر هناك وسكران وانتي هتحلي في عينية وهيفكر يغتصبك وانتي هدافعي عن نفسك بانك تضربي بالمطواة اللي انا حاططها في جيبك
وابتسم فريد بخبث وقال
وكل اللي انا خطط لي حصل ما انا عبقري وعمي مات وفلوسة بقيت ملكي ما انا الوريث الوحيد والشرعي. واللي قتله روبوت حصله خلل في البرمجيات بتاعته
درة عيطت وقالت
وانا ما فكرتش فيا
فريد
انتي هترجعي جنب اصحابك الروبوتات. مش هيحصل لك اي حاجة تاذيكي
درة
دة انا ما قدمتكش ليك
الا كل حب
فريد
طيب ما انا كمان بحبك. لكن عادي لما استفاد من حبك في اني اورث كام مليار. ووعد لما اخلص اجراءات نقل الملكية هرجع تاني واشتريكي
في الوقت دة دخلت نانا عليه وقالت
هتفضل قاعد مع الزفته دي كتير
فريد
بودعها
نانا
طيب تعالي شوف كريم اللي عايز يروح يشوف صابر
فريد قام وخرج مع نانا وسابوني لوحدي في الاوضة وانا ما كنش ينفع استسلم واصدق كل الكلام اللي هو بيقوله انا بني ادمه مش روبوت. وبصيت للمطواة اللي علي الارض ووقعت نفسي بالكرسي اللي انا مربوطة في وبدات ازحف لغاية المطواة ومسكتها وفتحتها. وقطعت الحبل وعيوني وقعت علي الايباد اللي عن طريقة فريد بيتحكم فيا ومسكت الايباد وفتحت باب الاوضة علشان اهرب لقيت فريد في وشي، ،،،،،،،،
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات
إرسال تعليق