القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أحاسيس ميته الفصل الرابع 4 حصريه بقلم محمد منصور


رواية أحاسيس ميته الفصل الرابع 4 حصريه بقلم محمد منصور





رواية أحاسيس ميته الفصل الرابع 4 حصريه بقلم محمد منصور


 ح(4)

اول ما شوفت فريد قصاد مني ضربته. بسن الايباد في حنجرته والضربه سببت له اختناق. ووقع علي الارض وهو مش قادر ياخد نفسه وقبلتني نانا وقبل ما يكون ليها اي رد فعل زقتها بعيد عني وخرجت من القصر جري قصاد كريم وعبير اللي استغربو اللي بيحصل،،،،،،


درة


كتابة واقتباس 

محمد منصور **منص**


وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.


اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب


فضلت اجري في الغابة ما اعرفش انا رايحة لغاية ما قعد تحت شجرة كبيرة وبعدها طلعت الايباد اللي كان في هدومي وانا كنت عارفة الباسورد وبدات افتح كل الملفات الموجودة في الايباد واللي فعلا كانت تخص تصرفاتي ووقفت عند خانه الذكاء اللي كانت 40 في المية وخليت الذكاء 100%100.  ما انا علشان اقدر اهرب من فريد لازم اكون اذكي منه وبدات احس ان تفكيري بقي منظم كتير عن الاول وبدات احط خطة الهروب من فريد الي الابد.،،،،


ونرجع للقصر و نانا قاعدة قصاد فريد اللي بدا يرجع زي الاول وقالت


حاسس انك بقيت احسن دلوقتي


فريد بغل 

انا مش هبقي احسن الا لما اوصل ل درة وانتقم منها دة كنت هموت


هنا كريم ادخل في الكلام وقال


واية اللي خلي درة بالعدوانية دي. وهما متبرمجين علي انهم ما يأذوش اي مخلوق 


فريد

انا يا كريم قدرت اخترق السيستم الخاص بيها 

و خليتها بالشكل دة 


كريم

معني كدة انك كنت بتخطط ل قتل صابر علي ايدها


فريد

اة. وكل اللي خطط له خرب لانها هربت ولو ما قدرناش نوصل لها كلنا كدة هنلبس جريمة قتل صابر


كريم

انا ماليش دعوي بالتخريف دة انا هاخد عبير وهرجع مصر


فريد

طيب قبل ما تاخد قرار زي دة تعالي اوريك حاجة


كريم

عايز توريني اية


فريد

تعالي بس


ومسك كريم ايد فريد وراح بي ناحية خزنه كبيرة في اوضة نوم صابر وقال فريد ل نانا


افتحي الخزنه دي


فتحت نانا الخزنه اللي قدرت تعرف كلمة السر بتاعها وقت ما كان صابر سكران واول 

ما اتفتحت الخزنه شافو ملالاين الدولارات كريم اتصدم من اللي شايفو وقال


اية كل الفلوس دي


فريد

صابر عمي حاطط بس نص ثروته في البنوك والنص التاني هنا في الخزنه والفلوس دي حلال علينا احنا الثلاثة


كريم بص للفلوس بطمع شديد وقال


تقصد انها هتتقسم علي اربعه ولا انت ناسي عبير


نانا بعصبية 

انا هتستهبل عبير دي مجرد روبوت. جاي للمتعه زيها زي الموبيل اللي في ايدك عايز تديها فلوس


كريم

عبير دي هي كلب الصيد اللي هنقدر من خلالها نعرف فين درة


فريد

ازاي


كريم

مع انك لعبت في السيستم لكنك ما قدرتش تعرف ان الروبوتات عندهم جهاز جي بي اس داخلي بيقدرو من خلاله يكتشفو اماكن بعض حتي عن بعد


فريد

تقصد اننا نقدر نعرف درة فين عن طريق عبير


كريم مسك المسدس اللي كان فوق الفلوس وقال


بالظبط


فريد

طيب اعمل كدة بسرعة وعرفنا هي فين


وراحو الثلاثة جري ناحية عبير اللي كانت قاعدة علي الركنة بتتفرج علي الشاشة بامر من كريم وقال كريم ل عبير بصيغة الامر 


نامي


النني الاسود بتاع عبير اختفي وعيونها بقيت بيضاء خالص وبدا كريم يستخدم الايباد بتاع عبير علشان يقدر يعرف مكان درة لكن درة ما ظهرتش علي الجي بي اس بتاع عبير واستغرب كريم وبص ل فريد وقال


ما ظهرتش


فريد

ازاي بس


كريم

هو جهاز التحكم الخاص بيها معاها


فريد

اة


كريم

وعارفه الباسورد بتاعه


فريد

اة


كريم

كدة هي قدرت تخفي نفسها علي جهاز استشعار لاي روبوت قريب منها 


فريد

معدل الذكاء بتاعها انا مش مخلي اعلي حاجة دة،،،،،


قاطعه كريم وقال


قدرت تعلي معدل الذكاء علشان تقدر تهرب منك


فريد

يبقي نقلب عليها الغابة وهي هتتعب قريب لانها بقالها كتير بعيد عن الشاحن 

و بطاريتها في النازل


نانا

طيب احنا مستنين اية يلا بينا


وصحي كريم عبير. وقال


يلا عبير ندور في الغابة علي درة


وخرجو الاربعة من القصر جري وهدفهم الاول والاخير الوصول ل درة،،،،،،،،


كنت انا وقتها لسة قاعدة تحت الشجرة وخطتي كانت معتمدة علي اني استني فريد  يجي لغاية عندي علشان انا ارجع القصر واركب العربية وارجع للفندق لاني لو طلعت علي الطريق السريع وانا هدومي كلها دم كدة ما افتكرش ان اي حد هيرضي يوصلني للفندق. وكمان حركتي الكتير هتخلي بطاريتي تنزل. لان كان باين في الايباد اللي في ايدي ان فاضل 40 % من اجمالي طاقتي وانا مش هضيع الطاقة دي باي حركات غبية وغير مدروسة. وعديت ربع ساعة بالظبط قبل ما احس بان في حد قريب مني وقفت بحذر شديد وبصيت من وراء الشجرة اشوف مين اللي وصل عندي مالقتش حد

برجع براسي تاني علشان استخبي وراء الشجرة لقيت ايد مسكت شعري وصوت كريم بيقول


رجلك كانت باينه من وراء الشجرة. مالكيش في التخفي


لفيت جسمي بسرعة ناحيته وزقيته بكل قوتي ومن قوة الزقة اختل توازنه ووقع لكنه فضل ماسك شعري ووقعت معه من فوق منحدر وفضلنا ندحرج لغاية ما استقرينا علي ارض عدله ومعاها شوفت مسدس كان في ايد كريم ووقع منه حاولت اوصل للمسدس هو وصل ل رجلي شدني ناحيته وهو بينادي باعلي صوت


يا فريد. فريد 


وحصل بيني وبينه اشتباك والمسدس بقي في ايدي وهو فوق مني ماسك حجر ولسة هينزل بي علي دماغي طلعت الرصاصة في القلب بالظبط وقع فوق مني زقيته بعيد عني وانا مش مصدقة اني قتلت تاني واحد وكنت مصدومة لكن ما فيش وقت للصدمة لان في اصوات حد جاي وبسرعة ناحيتي قومت اكمل جري وانا معايا المسدس ومحددة انا هروح فين هو القصر ورجعت القصر وركبت العربية وحاولت ادور العربية لكنها ما بدروش الا ببصمة الصوت وهنا ظهر فريد وحاول يفتح الباب وكان بيقول


اخرجي يا درة انا مش عايز أذيكي


كنت مرعوبه وانا باصة له لكن ازاز العربية كان مانع للصوت حاول يفتح الباب وانا طلعت الايباد من هدومي وبدات العب في اعدادت الصوت بحاول اوصل لنبرة صوت فريد اللي شاف كدة اتجنن وفهم انا بعمل اية راح جري ناحية حجر في جنينة القصر ومسك الحجر ورجع يكسر في ازاز العربية وكان متعصب اوي اول مرة اعرف اني كنت عايشة مع مجنون. وفضلت احاول واكرر محاولاتي واغير في نبرة صوتي يمكن اجيب نفس نبرة صوت فريد والعربية تتحرك والازاز بيتكسر. وقرب فريد يكسر الازاز خالص وانا عماله احاول ومرعوبه ودقات قلبي بتزيد والخوف قرب والموت دلوقتي ما فيش اي حاجة اقرب منه وهنا، ،،،،،،،،،

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


  



تعليقات

التنقل السريع
    close