رواية أحاسيس ميته الفصل الخامس 5 حصريه بقلم محمد منصور
رواية أحاسيس ميته الفصل الخامس 5 حصريه بقلم محمد منصور
ح(5)
وخلاص ازاز العربية بدا يتكسر وهنا قدرت اوصل لصوت فريد والعربية اتحركت وداست علي رجل فريد وما كنتش مصدقة اني ممكن اكون قدرت اهرب منه وبصيت وراء مني وشوفته وهو بيعرج وبيدخل القصر ما كنتش فاهمة هو راجع القصر لية وبصيت قصاد مني وقولت بنفس نبرة صوت فريد
رجعني الفندق
وخرجت العربية من القصر،،،،
درة
كتابة واقتباس
محمد منصور **منص**
وقبل ما نبدأ نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد.
اللهم صل وسلم علي محمد صلاة تحل بيها العقد وتفك بيها الكرب
ونرجع ل فريد اللي دخل القصر وهو بيعرج و كان بيدور علي اي موبيل وفعلا وصل ل موبيل صابر ودخل علي الابلكيشن الخاص بالعربية وقدر يوقف العربية بالتحكم فيها عن بعد. في نفس الوقت درة كانت جوة العربية مستغربه انها بتقف بعد سمعت رساله.
تم التبليغ عن سرقة العربية
درة
لا. اوعي توقف العربية كمل
لكن العربية وقفت وكمان ابوابها اتقفلت عليه صرخت وضربت التبلاو بايدي وانا متعصبة. ورجعت صوتي زي ما كان وبدا الشحن بتاعي ينزل وبقي 20 في المية. بصيت حوالين مني وانا محبوسة في العربية ومابقتش عارفة هعمل اية. بس لازم اتصرف وبسرعة،،،،
ونرجع ل فريد اللي كان في الغابة وواقف قصاد نانا وشافته وهو جاي عليها وبيعرج وقالت
اية اللي حصل
فريد وهو متعصب
هربت مني
وقال كدة وبص ل عبير اللي واخدة جثة كريم في حضنها وعماله تعيط فقال
عبير انا محتاجك توصلي ل درة وتخلصي عليها
نانا
عبير مش هتسمع كلامك ابدا لانك مش كريم
فريد
كدة لازم اعمل اعادة ضبط مصنع و اعمل انشاء رابط حب جديد بيني وبينها
نانا
وتفتكر ان فكرتك دي هتنجح
فريد وهو بيحط ايده وراء ودان عبير الشمال علشان يفصل عنها الباور وقال ل نانا
ما فيش قدامنا غيرها لاننا مش هنقدر علي درة وخصوصا بعد ما داست علي وش رجلي بالعربية باين عليها كسرته
ومد فريد ايدة في جيب بنطلون كريم وطلع الايباد الخاص بعبير. وقدر يفتحو ببصمة صباع كريم واختار اللغة العربي وهنا عبير عيونها بعد ما كانت مقفوله اتفتحت وقالت
ل انشاء رابط الحب خليك علي مسافة تسمح لي
قعد فريد قصاد عبير وبدا انشاء رابط الحب وبعدها بتلت دقائق بالظبط عبير فتحت وبقيت مرات فريد اللي طلع الفلاشة اللي بيقدر عن طريقها يخترق البرمجة وقدر يعلي مستوي الاجرام عند عبير. وقال لها
درة قريبة مننا عايزك توصلي ليها وتجيبيها القصر
عبير
حاضر
وقامت وقفت عبير ومشيت في اتجاة الطريق السريع وهنا نانا قالت لفريد
الحكاية بدات توسع مننا وانا مرعوبه من اللي ممكن يحصل بكرة يارتني ما كنت سمعت كلامك
فريد بعصبية
بقول لك اية بطلي ندب انا فيا اللي مكفيني.،،،،،،
كنت انا في الوقت دة بدات اكسر ازاز العربية برجلي وهو هيتكسر لان فريد كان بيكسر في بالحجر يعني قرب يتكسر خالص. ومجهودي بدا يقل والشحن بقي 2 % ما انا عملت مجهود كبير لغاية ما الازاز اتكسر لكني فتحت باب العربية من برة ونزلت من العربية ولسة همشي لقيت عربية بوليس ونزل ظابط امريكي قوام اخترت اللغة الانجليزية والظابط وقف قصاد مني و بص للازاز العربية المكسور والدم اللي علي هدومي وقال
محتاج افهم اية اللي حصل هنا. واية الدم اللي علي هدومك دة
درة حاولت تكذب لكنها ما قدرتش فاختارت اللغة الروسية وقالت بالروسي علشان الظابط ما يفهمهاش
انا كنت في زيارة ل صابر المصري وهو حاول يتهجم عليه فقتلته وانا ما كانتش عايزا اعمل كدة
الظابط ما افهمش هي بتقول اية فقال
ممكن تحكي اللي حصل بالانجليزي
درة لسة بتتكلم روسي وقالت
ما اقدرش اتكلم بالانجليزي علشان ما تقبضش عليه
الظابط لسة مش فاهم فقال
انا محتاج افهم اية اللي حصل والا هضطر اقبض عليكي.
درة هنا شافت عبير فقالت
انا لازم امشي دلوقتي حالا
ولسة هتتحرك الظابط افتكر انها عايزا تهرب منه. فقال
اقفي مكانك
درة لسة بتتحرك و هي بتقول
ما ينفعش اسمع كلامك لازم امشي حالا
لكن هنا الظابط هجم عليها ومسكها من ايدها ولفهم بقوة وراء ظهرها ولبسها الكلبشات وهو بيقول
هيتم القبض عليكي لاني شاكك ان وراكي شئ مريب من الافضل ليكي انك تلتزمي الصمت
درة قالت وهي بتبص علي عبير اللي بتقرب وفي عيونها الشر
من فضلك سيبني امشي
لكن الظابط قال
انتي مشتبه فيها
وهنا تقف عبير قصاد منه فيقول لها
انتي مين
لكن عبير ومن غير اي كلمة سحبت المسدس بتاع الظابط من جرابه وبدات تضرب الظابط بكعب المسدس في مناخيرة اللي اتكسرت وبدات تجيب دم بشكل مرعب ودرة استغلت اللي بيحصل دة وقررت تجري لكنها وقعت من طولها لان الشحن خلص. بصت لها عبير بشر مخيف و راحت ناحيتها ومسكتها من رجليها وبدات تسحبها ووش درة كان علي الاسفلت وبدا وشها يتجلط بشكل مخيف ،،،،،،،،،
بعدها بشوية تقف عربية الظابط جوة القصر وفريد ونانا راحو يشوفو في اية وعربية الظابط بتعمل اية عندهم في القصر و هنا يشوفو عبير نازلة من العربية وعلي ذراعها درة فاصلة شحن فرح فريد وقال
الله عليكي يا عبير. انا كنت صح لما قررت اسخرك
ل خدمتي
نانا
دة كل اللي همك. ومش واخد بالك انها راجعه لك بمصيبة تانية. سرقة عربية شرطة
فريد
عبير انتي جبتي العربية دي منين
عبير
من الظابط دة
وراحت ناحية شنطة العربية وفتحت الشنطة علشان فريد ونانا يشوفو جثة الظابط وعضم مناخيره متكسر والدم مغرق وشه صرخت نانا من المنظر وفريد قفل شنطة العربية تاني وقال
الحكاية كدة اتعقدت والمصيبة ما بقاش في منها مخرج،،،،،،،،
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات
إرسال تعليق