القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الخائن الفصل الخامس عشر 15بقلم إيمان أحمد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 


رواية الخائن الفصل الخامس عشر 15بقلم إيمان أحمد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات





رواية الخائن الفصل الخامس عشر 15بقلم إيمان أحمد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات


سمية وليلى الاتنين هييجوا معايا عشان نرجع العيال 

بصوا الاتنين لبعض وبعدها لعمرو وهما مش فاهمين حاجة وده كان حال زياد واجلال وتيم او لنقل جميعهم الا الشخص المسئول عن خ طف العيال

ليلى بتوتر: طب وانا مالى ماتروحوا لوحدكم عايزنى معاكم ليه! 

عمرو ببرود: انا مش عايز اسمع ولا كلمة وقدامى انتم الاتنين

زياد: لحظة واحدة انت هتاخد سمية وتروحوا فين انا مش بوثق فيك ولا فى ليلى

عمرو وهو بيجز على اسنانه: شالله عنك ماوثقت فيا وبعدين انت مالك بمراتى انا مش هحذرك تانى يازياد 

شخط عمرو فيهم بغضب

= قولت قدامى

مشيت ليلى وسمية وهما مش طايقين بعض 

زياد بغضب: كان لازم نعمل حاجة منخلهوش ياخد سمية... تيم شكلك مش معايا خالص

تيم بضيق: زياد سيبنى فى حالى دلوقتي انا مش فايقلك

زياد بسخرية: ماهو واضح عليك.... الظاهر انك مخبى علينا حاجة

تيم بتوتر: حاجة ايه لا طبعا

بصت اجلال لتيم وحست ان فعلا ابنها مخبى عنها حاجة وحست ان الموضوع مرتبط بليلى 

اجلال: وانت بقى يازياد ناوى تعمل ايه هترجع ايطاليا مع كارمن طب بالنسبة لاسهمك فى الشركه هتبيعها لمين؟ 

فهم زياد مقصد كلامها فقال: متقلقيش يااجلال هانم انا مش هبيع أسهمى فى الشركة ولو

فكرت يعنى ابيعها اكيد مش لعمرو ده اخر واحد افكر اخليه يكسب فاطمنى

اجلال:  ده معناه انك مش هترجع ايطاليا مع كارمن.. كارمن صاحبتى وانا عارفاها ممكن تنفذ تهديدها وتكتب أملاكها لاخوك لو مرجعتش معاها

زياد بهدوء: هلاقى حل مع ماما يرضينا احنا الاتنين 

بعدها قال بسرعة: تيم مش عايز تخرج من هنا

رد تيم على الفور: اكيد.. بس هنعملها ازاى والحرس فى كل مكان

ابتسمله زياد ابتسامه غامضة فهمه تيم وقال بمرح: بينا ياصاحبى

اجلال بصوت عالى: استنوا عندكم رايحين فين 

تجاهلوها وطلعوا عند البوابة ال كان عندها اتنين حرس مسل*حين

واحد فيهم قال بصوت غليظ: يفضل ترجعوا بكل احترام القصر 

تيم بدهاء: هدفعلك ضعف ال عمرو بيدفعهولك غير انى هشغلك شغلانة محترمه فى شركتى اختار

لمعت عينه بطمع الا ان زميله قال وهو بيرفع السلا *ح على تيم

= مفكر هتقدر تشترينا بالطريقة دي؟ إحنا وفاءنا لعمرو بيه.

ابتسامة تيم اختفت، وبص لزياد نظرة سريعة.

زياد فهمها في لحظتها.

زياد بهدوء مريب:

= تمام… يبقى نرجع.

الحارسين ارتخوا سنة، واحد منهم قال:

= لفّوا وارجعوا من غير مشاكل.

في اللحظة اللي زياد لف فيها، مد إيده فجأة وضرب الحارس الأقرب له بكوعه في صدره.

السلا*ح وقع، وصوت ط لقة طلع في الهوا 

تيم اتحرك فورًا، شد السلا. ح من الأرض ووجّهه ناحية الحارس التاني من غير ما يض رب:

= نزّل الس لاح… وإلا الرصا صة الجاية مش هتطلع في الهوا.

الحارس اتردد، لكن صوته جه من وراهم:

= اضر ب!

قالها الحارس التالت ال ظهر فجأة من جنب البوابة.

تيم مثل انه رمى السلا  ح ولكن فجأة ضر. ب الحارس التالت في رقبته، وقع وهو بيتأوه.

إنذار القصر اشتغل 

وبدأ الحرس كلهم يتجمعوا 

جرى زياد وتيم بأقصى سرعتهم ونجحوا  انهم يخرجوا من القصر بصعوبة 

تيم وقف فجأة 

زياد وهو بياخد نفسه: لازم نعرف عمرو خد سمية وراحوا فين 

تيم بهدوء: مش هقدر اكمل معاك عندى مشوار اهم 

زياد بسخرية: ايه الاهم من اختك يابيه! 

لكن تيم فجأة جرى وقبل مازياد يستوعب لقى الحرس مقربين فجرى هو الاخر قبل مايمسكوه لكنه خد ط لقة فى كتفه 


فى مكان اخر

همس عمرو بغ ضب: نفس المكان

سمية باستغراب: مكان ايه؟ 

التفت عمرو ليها وقال: ده نفس المكان ال اتخ طفتى فيه قبل كدا وقدرت أرجعك عارفة ده معناه ايه

سكت لحظة وبعدها قال: معناه ان ال كان خا طفك هو نفسه ال خا. طف العيال

ليلى بارتباك: ايه بتبصلى كدا ليه؟ 

عمرو بتهديد: عارفة ياليلى لو كنتى هعمل فيكى وقسما بالله لهخليكى تتمنى المو. ت

وقبل ماليلى ترد كان ظهر اتنين معاهم س لاح 

قال واحد فيهم

=ياأهلا يامدام نفذنا ال قولتيه بالحرف

بصت سمية وعمرو بصدمه لليلى ال بعدت عنهم مسافة وبدأت تضحك بصوت عالى وبشكل جنونى 

ليلى وهى مازالت تضحك: مفاجأة ايه رأيكم فيا! 

لكنها فجأة توقفت عن الضحك وقالت بجدية لرجالها: هاااتوه

جه واحد ومعاه الدكتور ال كان باين عليه الزعر 

الدكتور برعب: انا معملتش حاجة.. سي.. سيبونى

ليلى بهدوء: تقول كل ال عندك قول ال تعرفه

بلع ريقه وبعدها قال موجه كلامه لعمرو: سمية مش فاقدة الذاكرة هدد تنى هيا وواحد معاها واضطريت اقولك كدا سيبونى بقى  امشى انا عندى عيال عايز اربيهم

بص عمرو لسمية بصدمه وقال

= كنتى بتمثلى طول الوقت وانتى ياليلى انتى ال خط فتى عيالى ليييه 

ابتسمت ليلى بسخرية وقالت: لييه بجد انت ال بتسأل ليه 

قاطعتها سمية وقالت ودموعها نازلة: انتم الاتنين عملتوا فيا كدا ليه انا وثقت فيكى ياليلى اكتر ماوثقت فى اى حد اه ياعمرو انا كنت بمثل انى فاقدة الذاكرة وكانت خطتى انى أقهرك ابقى قريبة منك بس مش هتقدر تلمسنى جاوبنى ياعمرو ليه خدع تنى وخنت نى لييه 

ابتسمت بسخرية وكملت: انتم ال بتسألوا ليه انا ال من حقى أسألكم ده انا ياليلى كنت قبل مااعمل العملية  هقولك وصيتى لو م ت تتجوزى عمرو وتاخدى بالك من عيالى انا اتعاملت معاكى بكل حب وانتى اتعاملتى معايا بشر غلطت فى ايه عشان تعملى معايا كدا

ليلى بصوت عالى وشر: وانا كانت ايه غلطتى عشان يحصل فيا كدا.. حبيت تيم واتجوزته وربنا رزقنا بأجمل  هدية ابننا مالك امك استكترت عليا فرحتى قتل ت ابنى سم مته قدام عينى وانا مقدرتش اعمل حاجة وقتها حلفت برحمة ابنى انا هذلها وهخليها تتحسر عليكى انتى واخوكى 

ابتسمت بشر وقالت: بدأت بيكى خدت منك الحيوا*ن جوزك ال كان بيعشق التراب ال بتمشى عليه مليت دماغه بأفكار زى السم لحد ماخلتيه يخو نك بس بصراحه هو طلع واطى ومش بس خان ك لا ده كمان سر قك وحر ق د م اجلال على الشركه وبكدا خطتى نجحت 

سمية كانت بتسمع كلامها بصدمه ودموعها نازلة معقول دى صديقتها وال كانت بتعتبرها اختها اما عمرو فكان حاسس بالندم ايوا الندم انه خا. ن سمية وطعن. ها بضهرها

قاطع افكارهم الخا. طفين ال جم وكان معاهم العيال

كانت سمية لسة هتروحلهم الا ان ليلى وقفتها

= اقفى عندك متتحركيش خطوة كمان

عمرو بغ. ضب شديد: اقسم بالله لو مسيتى شعره منهم لاقت. لك ياليلى 

ضحكت ليلى وقالت بسخرية: ومين قالك اصلا انى عايشة انا م. ت فى نفس اليوم ال ابنى ما. ت فيه 

سمية بعياط: حرام عليكى ياليلى سيبى عيالى هما ذبنهم ايه

ليلى بحقد: ليه عيالكم يعيشوا وابنى ما. ت لازم يمو. توا زيه لازم تنقهروا عليه زى مانقهرت عليه

سمية بعياط شديد: حرام عليكى دول اطفال

ليلى بشر: كل ال بيحصل فيكى عشان انتى بنت اجلال

سمية بصوت عالى: مش بنتها والله مابنتها اجلال مش امى الحقيقة

ضحكت ليلى بصوت عالى وقالت: ومفروض اصدق الكدبة دى العبى غيرها ياشاطرة

سمية: والله مابكدب اجلال مش امى وهيا ال ق. تلت امى الحقيقية يعنى انتقامك منها فيا مش هيأثر فيها هيا بتكرهنى زي مابتكرهك بالظبط واكتر

الا ان ليلى تجاهلت كلامها وخدت السلا. ح من الخا. طف وبدأت تجهزه

عمرو بغضب: لا ياليلى العيال لا لا

ليلى ببرود: طلقها 

عمرو بصدمه: ايه! 

ليلى بصراخ: بقولك طلقها 

سمية برجاء: اعمل ال بتقولك عليه 

غمض عمرو عينه بألم بعدها قال بوجع وصعوبة

=انت.. انتى ط ط طالق... سبيهم بقى ياليلى

ليلى ببرود: بالتلاته 

عمرو بغضب: لا ياليلى لا 

ليلى بتهديد: يبقى اترحم على عيالك

خلاص خلاص

بص لسمية بحزن وندم وقال: انتى طالق ياسمية طالق طالق

نزلت دموع سمية بوجع وصدمه لكن سرعان ماقالت: ادينا عيالنا بقى ياليلى كفاية

ليلى بهدوء مخيف: نسيت اقولكم انى مش بلتزم بكلامى 

بصوا الاتنين بصدمه ضحكت ليلى وقالت

= بس انا ممكن افكر 

بدأت تلعب بالسلا. ح بعدها القته لعمرو وقالت

= يامراتك ياعيالك اختار مين بتحبه وهتخليه يعيش والتانى انت وبنفسك تمو. ته 

هعدلك من واحد لعشرة لو مختارتش حد فيهم يعيش هيكون الاتنين ميت. ين

وبدأت بالفعل تعد وعمرو ماسك المسد. س ومش عارف ياخد قراره


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع
    close