القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جميلة المختار الفصل الرابع 4 بقلم جيجي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 

رواية جميلة المختار الفصل الرابع 4 بقلم جيجي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات




رواية جميلة المختار الفصل الرابع 4 بقلم جيجي حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات


٤....جميله قالت... بيقولى كلى بسرعه ويلا نطلع عشان وحشانى

حميده قالت... الحمد لله وطلعت على اوضتها ومختار بص لجميله بدهشه 


وقال... انتى قولتيلها ايه  


جميله قالت... ايه اللى انت كنت بتقولو ده انا كنت هقولها على القميص بس هى مشت 


مختار قال... اعمل فيكى ايه يا وليه هى ضرتك  


جميله قالت بحزن... والله يا مختار هى اللى مش بلعاني ومرضياش تحبني واصل دى حتى ميته  وتجوزك جيهان دى وانا كل ما اقولها ان احنا بنحب بعض تقولى امم وترجع تانى للحديت البايخ بتاعها ده ومش عايزانى 


وقالت ببكى... مع ان انا بحبك قوى واتمناك الرضا ترضى ولو لفت الارض كعب داير مهتلقاش واحده تحبك قدى  انا بحبك قوى يا مختار ومش هتلاقو زى حبى واصل  


مختار قال... يا حبيبتى انا كمان بحبك انتى ومعاوزش غيرك من الدنيا كلها لو قعدت على كده ريحى نفسك عاد


جميله قالت... بس انا نومتك على الارض امبارح 


مختار قال... على قلبى كيف العسل وراضى بيه يلا على اوضتنا وطلعو سوا فى صباح يوم جديد قام مختار ملقاش جميله جمبه بقى يدور عليها ونزل تحت بسرعه وشافها واقفه وبتضحك قرب شويه بس بص بصدمه لما لقها بتكلم بتاع اللبن


 وبتقول... والله انا مش فاكره بس هو الود مختار بيقول ان انا متجوزاه هتاكد من الموضوع ده واقولك بس مختار 


قال دعوة امى يالهوى وراح عندهم وقال بغضب... خير فى حاجه يا حسان 


حسان قال... لا انا كنت بديلها اللبن ومشى 


ومختار قفل الباب وقال بضيق ... بتهببى ايه ها واقفه تتصعصعى معاه ولا كان فى تور نايم جوه 


جميله قالت... ما انا روحت اناديلك ملقتاكش فى اوضتك وانا كنت بحضر الفطور وكنت عايزه اللبن للبن 


مختار قال... سيبك من انى جوزك ولا لا بتاع اللبن يا جميله


جميله قالت... مالو وهو حد لاقيه ده انا كنت افطور لبن ببلاش مختار اخد كيس اللبن ونادى على ولد فى الشارع 


وقال... خد يا على افطور بده الود اخده ومشى ومختار 


قال... يلا خشى جوه وعلى الله اشوفك تفتحي الباب ده تانى هدفنك تحتيه ودخلو وقعدو  على سفرة الفطار وجات جيهان 


وقالت... خالتى انا هوافق على محسن انا عوزاه 


حميده قالت... غبيه  


مختار قال.... فى ايه يا ما هى موافقه خلاص همليها لراحتها 


حميده قالت... حاضر يا مختار جوزها جيهان طلعت على اوضتها تانى 


ومختار قال... زعلانه ليه يا ست الكل 


حميده قالت... عشان هتفضل مع العقربه دى 


جميله قالت... ليه بقى الكلام ده انا مش فاهمه انتى عايزه ايه 


مختار قال... طب افتكرتى اهوه انتى بتاتكرى بمزاجك يا بت   


حميده قالت... عايزه اجوزه واحده زينه 


جميله قالت.... دى مضمنهاش بس اللى اضمنها انك مهتلاقيش فى الدنيا دى واحده تحبو كدى انا بعشق الترب اللى بمشى عليه ليه كرهانى ليه  مرضياش بيا 


حميده قالت... انا عايزه واحده لسانه حلو تكلمني بأدب  


جميله قالت... يعنى لو كلمتك حلو هتحبينى 


حميده قالت.... اه محبكش ليه انتى ضرتى  


جميله قالت.... حاضر يا حماتى ده انا من هنا ورايح مهكلمكش غير بحب هقول فيكى اشعار دى سهله قوى انا ما كنتش اعرف انك كيف الستات قلبك فى ودنك وتاجى بكلمتين حلوين 


حميده بصتلها بضيق وقالت... كيف الستات لا هملنالك الستته يا بت حسنه خد مرتك وطلع من هنا يا مختار روح انا ضغطى عالى لو حده 


مختار اتنهد بيأس وقال... حاضر يا اما ومسك جميله من ايدها 


وقال... يلا تعالى نطلع تعالى وطلع على اوضته وقفل الباب  


جميله قالت... واه هي ايه اللي زعلها 


مختار قال... ولا حاجه يمكن كيف الستات هو انتى شايفاها بشنبات وعمه 


جميله قالت... لا بقولك ايه هي جات معايا كده والله  


مختار قال... عارف هى العكه بتاجى معاكى كده تعالى بس ناخدلنا نومه وتتسهل..... في صباح يوم جديد قام مختار من النوم على صوت جميله وهى بتصرخ 


وقالت... مختار مختار 


مختار قعد بخضه وقال... ايه فيه اى يا جميله مالك 


جميله قالت... ملا في جنابك انت ايه اللي عملته ده انت كيف تقرب منى يا قليل الحيا  


مختار قال بستغراب ... قربت منك اه انتى قصدك عشان نومنا سوا يعني 


جميله قالت... ومالك بتقولها كده بهدوء وكنك بترد عليا السلام  


مختار قال... جميله وحياه ابوكى ما ناقصه حد يصحى حد كده على الصبح قطعتيلي الخلف


جميله قالت... شوف البجاحه 


مختار قال.... على فكره انى  مرتي وحبيبتي وكل حاجه يعنى  كده عادي هو حصل كتير اصلا 


جميله قالت... اتلم ياض انت بتسرح بيا ولا ايه.. متى اليوم ده


مختار قال... امي ليها مصلحه انها تقول انك مرتي 


جميله قالت... لا ما طيقانيش واصل 


مختار قال... خلاص ليه هى  قالتلك ان انا متجوزك وسيبانا ننامو سوا فى اوضه واحده وقالتلى خد مرتك واطلع ما سمعتيهاش 


جميله قالت... بس انا مش فاكره بصراحه فرحنا ده بس  انا عايزاك تعملى فرح جديد هوتجبلى فستان ابيض ونتجوز تانى كده يمكن 


مختار قال... اه بس تلبسيلى اللى كنتى لبساه  تحت الفستان يوم الفرح  


جميله قالت... ما خلاص راح لحاله مش اتقطع عملتو ممسحه للحمام


مختار قال... يعنى انتى فاكره اللى تحت  الفستان ومش فكره اللى لبستيهولو انتى بتصيعى  عليا يا بنت


جميله قالت... لا هي جات في الكلام كده انا ما فكراش حاجه 


مختار قال.... على فكره انا مش مستعجل افتكريني براحتك خالص معاكى ساعه ونص 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع
    close