رواية صغيره على الحب الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم ندى احمد
رواية صغيره على الحب الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم ندى احمد
البارت الخامس عشر .. رواية ( صغيرة على الحب )
البارت السادس عشر
•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••
-خرج من غرفته يرتدي بنطال من اللون البني وتيشرت من اللون الابيض ليفتح الباب وهو يطلق سباب لاعنه لصديقه المتطفل ها هو قد جعل الباب طبل بلدي فتح الباب بوجه حانق منه :-
-عايز ايه يا زفت على الصبح ..؟
فارس بخبث :-
جاي ابارك يا عريس واطمن سبع ولا ضبع ..
ابنى طول عمره سبع السباع كلهم ..
-قالت ناهد تلك الجمله من خلف فارس :-
-ضحك جاسر واذن لهم بالدخول قائلا :-
-اتفضلو ..
-دخلت العائله جميعها لشقه جاسر وحور .. تحول الجميع بنظره باحثا عنها حيث قال :-
-اتقضلو انتم وانا هدخل اصحي حور ..
-دخلو جالسين على كراسي الانتريه الفخمه ودخل هو لزوجته ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:-فى الغرفه ..
-دخل الغرفه وجد الفراش فارغا ظهرت معالم الجهل علي وجهه و ما هي الا لحظات حتي وجدها تخرج من الغرفه ترتدي برموده مكونه من كولون بعد ركبتيها بسنتيمترات وتيشرت كات .. رفع نظره لها بصدمه لا ينكر انها رغم صغر سنها الا انها تثير غريزته الذكوريه ابتسمت له ووقفت امام التسريحه لتمشط خصلاتها الحريريه شعرت بشفتاه على عُنقها تقبلها برقه بالغه شعرت وكأن ماس كهربائى سار بجسدها للتلو واغمضت عينيها وقالت :-
-جاسر .. الناس برا ..
-شعر كأنه مغيب عن الواقع والتفت لها وثبت انظاره على شفتاها ولبي دعوه قلبه غير مبالي ل انظارات عقله وانحني مُلتهمها شفتاها برغبه عاشقه وهو مازال ينكر هذا اجبرته هي علي البعاد وقالت بخجل :-
-مينفعش .. انا هخرج وانت خد شاور واخرج ..
نظر لها بخبث وقال :-
انا عندي حل احلى ..
حور بجهل :-
حل ايه ..
جاسر بخبث ووقاحه :-
اخرج ازحلقهم واجى اكمل ..
حور باشمزاز :-
ازحقلهم .. ادخل يا جاسر ادخل ..
جاسر ينظر لها :-
انتى خارجه كده ..؟
اومأت له وقال هو :-
ادخلى البسي بيجامه محترمه واخرجى .. بسرعه ..
حور بحنق :-
جاسر ..
جاسر بحده :-
ولا كلمه فارس برا تخرجى كده قصاده ليه متجوزه كيس جوافه ..
-نظرت له هى حانقه من الفاظه ووقاحته التى دائما تسبب في خجلها وسط ضحكاته ..
°° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °° °°
_ خرجت لهم ترتدي بيجامه مكونه من بنطال لونه الوردي وتيشرت كات من اللون الابيض فوقه جاكت من اللون الوردي باكمام طويله نوعا ما نظرت لهم مبتسمه بخجل على تأخيرها وقالت بخجل :-
-احم .. اسفه علي التأخير ..
ليله مصطنعه عدم الاهتمام :-
لا عادي .. جاسر طول عمره شقى ..
-ذهبت نحوها وجلست جوارها وقالت بهمس :-
بس يا بتاعه فارس ..
-توترت ليله وكما يقولون اتقلب السحر على الساحر وسكتت نهائى .. بعد مباركات الجميع لها قال سليم :-
-جاسر عامل معاكى ايه يا حور ..
حور مبتسمه :-
جاسر ده اجمل شخص قابلته فى حياتى فعلا .. بيعاملنى كويس جدا ..
فارس بمرح :-
الله الله .. فينك يا عم جاسر تسمع ..
وراك يا اخويا ..
قالها جاسر وهو يجلس جوارهم يرتدي ترنج اسود ..
-جلس جاسر بجوار حور وقال سليم :-
ناوي تنزل شغلك امتى ..؟
يوسف بصدمه :-
شغل ايه يا حاج .. ده لسه تانى يوم جواز .
جاسر :-
من بكرا ان شاء الله ..
-صدمت حور من كلامه وافكارها تذهب وتعود الهذا الحد لا يحبها يأخذها لمجرد شهوه ذكوريه فقط تظاهرت بملامح القوه وقالت مبتسمه :-
-بلاش نضيع وقت مالوش لازمه يا جدي ..
-نظر لها بجمود ظاهري عكس ما بداخله وقال مراد :-
شعل ايه انت وهى انتو ناسين ان فى شهر عسل ..
جاسر بجمود :-
يتأجل لوقت تانى يا جدي المزاد فاضل عليه 3 شهور ..
مراد :-
تمام تروح انت ومراتك شهر العسل وترجعوا ل اشغالكم الشغل مش هيطير يا بشمهندس ..
حور :-
عادي يا عمو مش فارقه ..
سليم :-
هاتروحو شهر العسل وده اخر كلام
-طلبت امانى الجلوس معها بمفردهم واذن لهم الجميع ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:- في غرفه حور ..
-جلست حور علي الاريكه وامامها امها قائله :-
طمنينى .. حصل
اومأت لها حور بشرود :-
اه حصل .. حصل لمجرد شهوته بس مش بيحبني ..
امانى بعقلانيه :-
شهوه ايه يا حور انتى مراته وده حقه ..
حور بعيون دامعه :-
يا ماما انتى مش شايفه عايز ينزل شغله مش طايق حتي يستني شهر العسل .. جاسر مغصوب عليا يا ماما وانا گُنت بضحك على نفسي ..
امانى :-
يا بنتى انتى دلوقتى بقيتى مراته وهو دخل عليكى يعني خلاص مفيش رجعه .. جاسر مجروح وخايف من الحب وانتى بتحبيه يا حور .. صح ولا لا..
-اومأت حور بضعف وقالت بخفوت وخجل :-
اه بحبه .. مش عارفه امتى وازاي بس بحب قربه منى اوي بحب ريحته لما يقرب مني بفرح جدا لما بشوفه بيضحك .. مكنتش عايزه اخسر صداقته خالص ..
اماني مبتسمه :-
طيب مكسوفه ليه .. ده جوزك لو محبتيهوش هو هتحبى مين ..
طول ما انتى لابسه بيجامات كده هتفضلي طفله في نظره لازم تخليه يحبك لما يلاقيكي في ضهره ديما لما تشغلي باله ديما .. جاسر لو لفيتي الدُنيا گُلها مش هتلاقى زي جاسر .. جاسر بيحبك بس خايف من الحب ده شطارتك بقا تخليه يعترف وتحتلى قلبه ..
حور بعيون تحدي :-
تفتكري ممكن اعمل ده گُله ..؟
اماني :-
اه طبعا تعملى ونص .. شوقيه ولا تدوقيه البسى واتشيكى وقولي عايزه انام مثلا يوم كده ويوم تستلمى فاهمانى ..
حور بتفهم :-
فاهماكى ربنا يعني عليك يا بن الهواري ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:- بعد مرور اسبوع ..
:- فى الحديقه للمنزل ..
-اصدام قوى جعلها تفقيق من شرودها به وجدت رأسها عند صدره رفعت رأسها رأت نظرات حب مهيمه بها قال لها بهمس :-
- ده ناهد داعيالى في ساعه استجابه ..
-ضحكت بخفه وابتعدت عنه وجدته يحيط خصرها ويشدد عليه قالت هي بحده خفيفه :-
- فارس ابعد حد يشوفنا ..
فارس بابتسامه لعوب :-
ما يشوف يا قلبى ساعتها هصلح الغلط واتجوزك ..
-نظرت له بحده قائله :-
لا يجوز احنا اخوات ..
ابعدها عنه ونظر لعيونها قائلا بتحدي :-
لا ..
يجوز يا ليله يجوز اوي كمان .. اعملي حسابك بعد المزاد الزفت ده هكتب عليكي ومش باخد رأيك لا ده انا بقولك بس ..
ليله بسخريه :-
ايه هتتجوزنى غصب عني ..
فارس بشراسه :-
اه يا ليله لو حصلت اتجوزك غصب مش هتأخر .. انا بحبگ ومحدش هيتجوزك غيري ..
-تركها بغضب وخرج من البوابه بينما هي شردت فيه مبتسمه بحب ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
- خرج من المرحاض يرتدي بنطال قطني من اللون البني لفت انتباهه وهي تقف امام التسريحه تمشط شعرها ترتدي ثوب يصل لقبل ركبتها ولديه حاملات رفيعه من اللون الكريمى انتهت وجدته يجلس علي الفراش وصدره عاري .. جلست جواره وهي تضع اللوشن علي رقبتها وتبدأ بتدليكه ..
- تولت يداه المهمه بدلا من يداها وبدأ بتدليك يديه .. اخذت نفس عميق لتستعيد وعيها من لمساته لها .. فجأه سارت رعشه في جسدها عندما شعرت بشفتاه علي عُنقها التفت له وجدته ينظر لها باعين بها حب دفين حب يأبي الاعتراف به ابعدته عنها قائله :-
- احنا بقالنا اسبوع في باريس بتتجنبني .. ولما حسيت انك محتاجلي جيت .. عشان انا مُجرد واحده لرغباتك وبس ..
رد عليها بحده :-
رغبه ايه ..
انتِ مراتى واللى باخده ده حقى .. وده كله كان برضاكي ..
حور بدموع مهدده :-
طيب انا دلوقتي عايزه انام ..
جاسر بعدم اهتمام :-
نامي .. براحتك
-خرج من الغرفه عندما سمع شهقاتها بالبكاء واخذ يردد :-
مش هحبك .. انا مش هحب حد .. انا مش عايز احب .. مش عايز ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
-نظر لها مستنكرا وقال :-
انا مش فاهمك الصراحه ..
هي باستغراب :-
ليه ..؟
كين :-
ايوه انتى عارفه منين انها بتحبه ..
كارما بضحك :-
حور الهواري ..
عنيده .. ورغم كده وافقت علي الجواز تقدر تقولي ده معناه ايه .. نظراتها ليه في الصور.. كلها حب ..
كين :-
وده هيفيد في ايه ..
كارما بخبث :-
هيفيد اوي يا كين صدقني هيفيد ...
كين بجهل :-
طيب انتي دلوقتي استفادي ايه لما عملتي اللي عملتيه ده ..
كارما :-
لازم اروح البيت وهو عارف وكان لازم انشط الزاكره شويه ..
كين :-
دماغك الماس يا كبير ..
-ضحكت بشر وشاركها ايضا ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
- يجلس في الصاله امام التلفاز وجد هاتفه يعلن عن وصول رساله نظرت له وقالت بسخريه :-
- شوفها شوفها ...
-ما كان نصيبها الا نظره جعلتها تتأكل رعبا فتح هاتفه وما هي الا ثوانى وانصدم .....
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
البارت السادس عشر ..
•• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• •• ••
- تهجم وجهه وظهرت معالم الغضب عليه قالت له بتوجس :-
- مالك فى ايه ..
-لم يرد عليها و اتصل بالريسبشن قائلا :-
لو سمحت عايز احجز علي اول طياره نازله مصر ..
-استمع للجانب الاخر وزفر بقوه قائلا بحنق :-
ُشُكرا ..
-اغلق الهاتف ونظرت له قائله بتساؤل :-
ممكن افهم في ايه عايز تنزل مصر بدري ليه ..
جاسر بضيق :-
ابعدي عني السعادي ..
حور بعند :-
لا مش هبعد غير لما اعرف .. جاتلك رساله وعايز تنزل مصر حالا ليه ..
جاسر بحده :-
كده .. زهقت عايز انزل ..
حور بصدمه :-
زهقت منى .؟
جاسر بحنق :-
منك ولا مش منك ابعدي عني بقا ..
-نظرت له بجمود واغضبت علي دموعها عدم الهبوط على وجنتيها .. ثم اتجهت الى غرفتها لتجهز الشُنط بوجه خالى من التعبير ..
-اما هو فمسك هاتفه واتصل بصديقه الوحيد :-
-الو يا فارس ..
استمع له جاسر واجاب :-
فارس حضر الطياره الخاصه عايز انزل مصر بكرا الصبح .. اسمع اللي بقولك عليه من غير نقاش وياريت محدش يعرف ..
-دخل لها الغرفه وجدها تبكى وعندما رأته مسحت دموعها نظر لها بحزن دفين ودّ لو يحضتنها ويعتذر لها عن افعاله ولكن عقله يوهمه انه صح حتى لا يقع بحبها ويظلمها معه هو لا يريد الحب قال بجمود :-
- حضري الشُنط .. ومش عايز حد يعرف اننا نازلين مصر ..
حور بسخريه :-
ايه خايف من جدك ..
جاسر ببرود :-
مش جاسر الهواري اللى يخاف .. وبلاش طريقتك دي نتايجها مش هتعجبك ...
-نظرت له بحنق واكملت ترتيب الملابس .. وقلبها يعتصر الما وتلعنه الاف المرات علي حبها له ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:- فى اليوم التالى..
:- فى ڤيلا الهواري ....
-دخل جاسر بوجه حانق لا يطيق احد وهي خلفه عقلها يذهب و يعود ولكنها ترسم معالم الجمود علي وجهها ..
نظر الجميع بصدمه وقال سليم بعيون مُتسعه :-
- جاسر ..
جاسر بسخريه :-
اه جاسر يا جدي .. وعايزك لوحدينا في المكتب شويه ..
قال مراد بصرامه :-
مكتب ايه ..
انت ازاي ترجع فجأه كده قبل الشهر ما يخلص ..
-جاسر بحنق :-
زهقت من هناك محبتش الجو ..ايه هو لازم احبه عافيه..
-نظر له سليم وقال بحذر :-
-خلاص يا جماعه .. تعالى يا جاسر ..
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- دخل جاسر المكتب وجلس امامه سليم قائلا :-
- ادينا في المكتب اهو ... فى ايه بقا ..
جاسر بحذر :-
انت عارف ان كارما لسه مراتى ..
سليم بصدمه :-
انت مطلقتهاش ..
جاسر بسخريه :-
لا انشغلت في موضوع انها جرحتنى ومطلقتهاش .. امبارح بعتتلى مسدج فيه صوره القسيمه ..
سليم بحذر :-
وهطلقها صح ..
جاسر بخبث :-
لا .. هي اكيد هترجع بعد المزاد .. ومش هينفع تسافر تانى غير بموافقتي .. المره الاولي وافقت بس نسيت اطلقها ...
سليم بهدوء :-
هترجع البيت هنا وتخليها تعيش مع حور يوسف استحاله هيوافق ..
جاسر :-
مش ممكن هعمل كده في حور .. ڪُل حاجه هتبان فى وقتها ..
-اومأ له سليم وهو يبتسم بخبث داخله يعلم انه لا يسكت ....
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
:- فى منزل حور ...
-كالعاده ترتدي ملابس تُبين تفاصيل جسدها و مفاتنها عباره عن فستان من اللون الاحمر حريري وضيق علي جسدها قصير و لديه حاملات رفيعه وارتدت عليه الروب الشفاف نوعا ما ..
-خرج من المرحاض ببنطال من اللون الاسود قطني وصدره عاري وبيده منشفه يجفف خصلات شعره و رفع نظره عليها وجدها تجلب شئ ما من الدولاب ولا تطوله حاولت مرار وتكرارا لتجلبه ولكن باتت محاولاتها فاشله شعرت بسخونه انفاسه بعُنقها ويديه بجانب يديها في المكان العالي ورأسه بجانب عُنقها يشمه باستمتاع وانزل يديه وبها شنطه يبدو انها مِلكها قال بصوت مبحوح :-
-اتفضلى ..
-اخذتها بجمود وقالت :-
شُكرا يا جاسر...
جاسر بخبث :-
احلى جاسر سمعتها فى حياتى ..
- نظرت له بخجل واستغراب قائله :-
طب ابعد كده عشان متزهقش مني ..
-شعر بضيق لتفكيرها وقال بغموض :-
حور... انا مش زهقان منك انتي بنت عمي وصاحبتى وتلميذتى اللي بزاكر ليها .. بس في حاجات مينفعش تتقال دلوقتى لازم تتقال في وقتها ..
حور بتفهم :-
يعنى انت عايز تقول ان سبب نزولك مصر فجأه كده مش انك زهقان مني بس السبب مجهول ...
جاسر مبتسم :-
حاجه زي كده ..
- وعاد النظر لها مره اخرى وفجأه ظهرت ابتسامه لعوب علي وجهه واقترب منها اغمضت هي عيناها تلقائي ظنا منها انه سيقبلها وقال لها بخبث :-
-مغمضه عيونك ليه ...
نظرت له بغيظ :-
دخلت فيها حاجه ..
-واقترب اكثر وتلك المره قبلها بشده وكأنه يصك ملكيته عليها لا يعلم لما قربه هذا ولكنه يحتاجه .. وضع يد خلف عنقها والاخري حول خصرها بتملك تام .. شعرت به يزيل الروب عندها قبضتها الصغيره شعر بها تبعده عنها قائله بصوت مهزوز :-
- بلاش يا جاسر بلاش تعمل حاجه كأنها واجب عليك ..
جاسر يحمود :-
مش واجب يا حور ... انا بعمل كده وانا مش مضايق صدقينى .. عموما علي راحتك ..
-تركها ويشعر بسواد الدنيا بوجهه .. وتسطح علي الفراش وغاض في ثبات عميق ...
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:- بعد مرور شهرين ..
- تجلس امامه وقالت بجديه :-
المزاد ده هيخسرنا ناس كتير اوي ..
جاسر بتفهم :-
عارف .. بس لازم ابنى المصنع ده .. ناس كتير محتجاه ..
حور :-
اوك ..
- وما الا ثوانى حتي رن هاتفها واجابت قائله مبتسمه :-
الو يا انور ..تمام نص ساعه وجايه .. لا لسه معملتوش .. اوك سلام ..
- لو كانت النظرات تقتل لقتلتها فريسه له همّ واقفا امامها ونظر بعيونها وحاوط خصرها وهمس لها بصوت يشبه الافعي :-
- مين انور ده ..
حور بقوه مُزيفه:-
زميلى في الجامعه ..
- نظر لعينها وقال بحده :-
وزميلك يكلمك ليه ..
حور :-
عشان اروح الجامعه ..
كاد ان يرد ولكن توقف عندما سمع صوت طرقات الباب اذن بالدخول ودخل فارس قائلا بضحك :-
- اوبس شكلى جيت في وقت مش مناسب ..
- تلون وجهها بلون الدم وقال جاسر ببرود :-
طيب كويس انك عارف لخص عايز ايه ..
فارس باستغراب :-
الاجتماع يا بنى بتاع الشركه الالمانيه ...
جاسر :-
وانا مالى انت المسؤل ..
فارس بسخريه :-
مهو محسوبك جاهل المانى لا مؤخذه وانت بتعرف الماني بما انك درست هناك تعالى يلا ...
-اومأ جاسر بعدم اكتثرات وقال لحور :-
استني هنا هخلص الاجتماع و اوصلك للجامعه..
حور :-
بس كده هتأخر ..
جاسر ببرود :-
اتأخري ..
-خرج وتركها تغلى من بروده ذلك المتعجرف الذي لم تفهمه يوما بحياتها ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:- فى منزل كارما ...
كارما بهدوء :-
جهزت الاوراق ..
كين :-
اه جهزتها .. وان شاء الله نكسب المزاد ..
كارما بتساؤل :-
المزاد هيدأ من كام ..
كين :-
من 50 الف تقريبا ...
- اومأت له بهدوء...
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:- في منزل حامد العُرابى ..
-يدخن بشراسه وقال بخبث :-
هقتل سليم ..
اريانا بدهشه :-
حامد .. شكلك تقلت في الشُرب ... ده جاسر ومراد ويوسف يمحوك من علي وش الارض ..
حامد بحنق :-
ما لو رامى ابنك ده كان راجل بجد كان وقف في ضهري ..لكن ده عيل ..
اريانا :-
يا حامد اهدي انا كمان عايزه انتقم من سليم وجاسر زي زيك بالظبط.. بس بالعقل بالعقل ..
حامد بغضب :-
هياخد الارض صدقينى هياخدها ..
اريانا بهدوء :-
مش فارقه ..
انا ولادي وحشوني اوي ..
حامد بقسوه :-
ولاد ايه ..
احنا مش اتفقنا ننساهم خاالص شكلك اتغير خلاص واسمك يبقي خلاص يا اريانا .. هاا يا اريانا ..
** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **
:- تجلس بالجامعه ذهبت بمفردها ولم تنتظره ولا تعلم ما هي رده فعله اتاها صوت تعلمه جيدا :-
- عملتى اللي في دماغك ..
-نظرت له ببرود وقالت :-
اقعد متتكلمش وانت واقف ..
-لم يجلس وبدأ صوته يرتفع :-
انتِ ازاي تيجي لوحدك بتكسي كلمتى ..
حور بتحدي :-
والله انا جيت جامعتى وانت متقدرش تمنعنى..
-جاء انور شاب بعمر حور لديه جسد قوي ولكن ليس بقوه جاسر .. قال :-
- انت يا اخينا انت مالك ومالها ..
نظر له بسخريه قائلا :-
وانت مال امك ..
انور بدهشه :-
انت راجل مش محترم .. ازاي تقف تزعق لحور كده
حور بقلق :-
خلاص يا انور .. خلاص يا جاسر ...
جاسر بحده :-
لا مش خلاص و لازم يتربى ..
-انهى جاسر جملته بلكمه قويه ل انور جعلت الدماء تنزف منه وكاد ان يكمل ولكنه توقف عندما سمع:-
ايه اللى بيحصل هنا ..
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - - - -
التفاعل ❤️❤️❤️❤️
يتبع
تكملة الرواية بعد قليل


تعليقات
إرسال تعليق