روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الرابع عشرو الخامس عشر بقلم اميرة
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الرابع عشرو الخامس عشر بقلم اميرة
البارت الرابع والخامس عشر
ف الفرح
احمد/نااديلى كريم وشمس يااعبدالله
عبدالله/اؤك
ثم يذهب الى الطااوله مره اخرى ويجلس ثم يغمز ل كريم
عبدالله/مش هتباارك لااحمد يااكريم
كريم/احم صحيح تعاالى يااملك نباارك
عبدالله/لا سيب ملك انا عاايزهاا ف موضوع خد شمس هى كماان تباارك لااحمد
شمس بضيق/وانا هقوم ازااى
عبدالله/كريم هيسندك
شمس/يوووووه انا بركتله ف الفيلاا
عبدالله بضيق ويغمز لهاا/قومى ياشمس مع كريم بااركى لااحمد اسندهاا يااكريم
فيقوم كريم من مكاانه ويذهب ل شمس ويسندهاا لتقوم وبطريقه مفاجاه يحملهاا بين ذراعيه
فينصدم الجميع ومنهم مهدى الذى تفاجأ من سااقها المكسوره فهو كاان لايفهم سبب عدم موافقتهاا لتباارك لاخااها ولكن الان وضح كل شىء
يأخذهاا كريم ويتجهه الى احمد ثم ينزلهاا
كريم/الف الف مبروك يااحمد
احمد/الله يباارك فيك يااكريم
كريم/الف مبروك يامدام
ريم/الله يباارك ف حضرتك
شمس وهى تعاانق احمد/الف مبروك يااحبيبى
احمد/الله يباارك فيكى يااشمسى
شمس وتعاانق ريم/الف مبروك يااريمو
ريم ببتساامه /الله يباارك فيكى ياشمس
احمد بهمس/احم بابا هيقعد معاانا ف الفيلاا شهر ياشمس
شمس بعدم فهم /يعنى ايه
كريم/يعنى انتى قداامه مرااتى والمفروض انك عاايشه معاايا مش ف فيلاا الانصاارى
شمس بصدمه/ايه؟؟
احمد/كريم قاال اللى كنت هقوله
شمس بضيق/طب وانت هتعمل ايه انت وريم
احمد/احم هنتصرف احناا بقاا
شمس/اؤك ابقاا تعاالى يااحمد شوفنى
احمد/اكيد يااشمسى والواد عبدالله هتلااقيه عندك كل يوم لو مفيش ازعااج لكريم يعنى
كريم ببتساامه /لا ابدا دا انتو تنورو
خاارج القااعه
زيااد/ايه الدوشه دى دا انا دمااغى هيتفجر ثم يتمشى ف الحديقه مبتعدا عن الصوت العاالى فيجد فتااه وااقفه بالقرب من شجره كبيره ولكن تعطيه ظهرهاا فيذهب لهاا
زيااد/احم ازيك
........../الحمدلله تماام
زيااد/سيبتى الفرح ليه
........... بضحك/لنفس السبب اللى انت سيبته عشاانه
زيااد بدهشه/انا سيبته عشاان الدوشه و دمااغى صدع
.......... ببتساامه/مش بقولك لنفس السبب
زيااد/احم طب انا اسمى زيااد صااحب احمد العريس
........./وانا سااره صااحبه العروسه
زيااد ببتساامه/اتشرفت بمعرفتك يااسااره بتدرسى؟؟
سااره/ اهاا هندسه
زيااد/احم سنه ايه
سااره/تاالته
زيااد/ومش بتتدربى
سااره/احم لاا
زيااد/احم عفكره لاازم تنزلى تتدربى عشاان اما تخلصى يبقاا عندك خبره وتشتغلى عطول
سااره/احم بفكر ف كداا بس مش عرفه اتدرب فين
زيااد/ممكن تتدربى ف شركه الانصاارى التدريب هيبدأ الاسبوع الجااى وهيبقاا شبااب وبناات من سنك
سااره بفرحه/بجد
زيااد/هههههههههههههه ايوه هتيجى يعنى؟؟
سااره/طبعاا ميرسى جداا
زيااد ببتساامه/لا ميرسى ع وااجب
سااره/احم طب هدخل انا عشاان لو ريم احتااجت حااجه
زيااد/اؤك وانا كماان هدخل
سااره ببتساامه/اؤك يلاا
ثم يدخلو الاثنان ويتجه هو الى الطااوله التى يجلس عليهاا عبدالله ويجلس معهم
عبدالله بهمس/واالعه يااعم زيااد
زيااد/اتوكس يااخوياا كله من قرك
عبدالله بضحك/هههههههههههههه قرى انا
زيااد/اتعدل يااض
وهنا تبدأ المزيكاا الهادئه ويطلب من العريس و العروسه الرقص فيقوم احمد ويمسك يد ريم وهى ف قمه الخجل والتوتر ويتجه بها الى مكاان الرقص ويبدأو ف الرقص وااضعه يدهاا حول رقبته وواضعاا يدهو حول خصرهاا
اماا زيااد فيذهب الى سااره التى تقف بمفردهاا
زيااد/احم ممكن الرقصه دى
سااره ببتساامه/اؤك
ثم يتجهو الى سااحه الرقص التى اصبحت مليئه بالعشااق والمتزوجين
اماا ع الطااوله التى يجلس عليهاا مهدى
ملك/عاايزه ارقص يااكيمو
كريم/مليش مزااج يااملك
عبدالله/تعاالى نرقص يااملك وسيبيه قااعد مع مرااته
ملك بفرح/اؤك وتطلع لساانهاا لكريم
وتذهب هى و عبدالله ليرقصو تااركين شمس و كريم معهم مهدى
مهدى ببتساامه بااهته/رجلك اتكسرت ازااى ياشمس
شمس بدهشه من سؤااله وفرحه /كنت نزله من ع السلم بسرعه فوقعت
مهدى /الف سلاامه
شمس بفرحه /الله يسلمك ياا بااباا
اماا كريم فكاان ينظر لهاا فهى كاانت تشبه الطفله التى ترى واالدهاا بعد مده طويله من الغيااب
مهدى /اتجوزتو امتى
شمس والصدمه ظااهره ع وجهها من سؤااله ولا تعرف كيف ترد
كريم بتوتر/اتجوزناا تاانى يوم ماا شمس هربت
مهدى بصدمه /وانت شوفتها فين
كريم بتوتر/احم كنت ف المحطه بقاابل وااحد صااحبى وشوفتهاا
مهدى /واتجوزتهاا بالسرعه دى ازااى
كريم/احم حب من اول نظره بقاا يااعمى
مهدى بدهشه/بالسرعه دى
كريم ببتساامه بااهته/ايوه
اماا شمس فكاانت مصدومه من مجرى الحوار ومندهشه من ردود كريم عليه
عند احمد كاانت ريم منذ ان بدأو الرقص تنظر الى الارض
احمد/احم عاايز اقولك ع حااجه
ريم وماازلت ع نفس وضعهاا/اتفضل
احمد /بااباا هيقعد معاانا ف الفيلاا شهر والفتره دى لاازم نمثل قداامه اننا كااى زوجين وبنحب بعض وانتى هتكونى معاايا ف اوضتى عشاان دا الطبيعى بعد الجوااز
ريم وترفع وجهها له وكاانت عينااها ممتلئه بالدموع وتحااول ان تبعد عنه ولكن شدد ع خصرهاا فقربهاا اكثر له
ريم/عاايز منى ايه تاانى انا تعبت كله عاايز مصلحته مفيش حد بيفكر ف غيره
احمد بضيق/هو انا عملتلك حااجه وقولتلك اللى انتى عاايزااه هدهولك
ريم/الفلوس من كل حااجه ياابشمهندس
وهناا تنتهى الموسيقى فتبتعد عنه وتتركه وتذهب تجلس مكاانها ويذهب هو خلفهاا بسرعه
احمد بعصبيه/ازااى تسيبينى وتمشى كداا
ريم بضيق/ايوه طبعاا ازااى اعمل كداا مع احمد الانصاارى سورى يااحمد بيه
احمد وينظر لهاا بضيق من طريقه كلاامها
ف فيلاا الشاازلى
بعد ان تأكدت من خروج واالدهاا ذهبت الى غرفتها واخذت المفااتيح التى حصلت عليهاا من واالدهاا بعدم معرفته
فلااش باااك
عندماا اتجه ادهم الى المرحااض ليأخذ دوش ليستعد للذهااب الى فرح احمد الانصاارى ف هذاا الوقت دخلت مريم الى الغرفه واخذت المفاتيح من ملاابسه وطبعتهاا ع صاابونه وخرجت بسرعه دون ان يرااهاا واخذت الصاابونه وذهبت لشخص لينسخهم واصبحت معهاا نسخه من المفاتيح
باااك
الباارت الخاامس عشر
ذهبت الى غرفه ف الطابق العلوى بجانب غرفه والدها وفتحتها بهدوء باستخدام المفاتيح التى نسختهاا ودخلت وفصلت جميع كاميرات المراقبه وحذفت تسجيل الفيديو وقت دخولها غرفه والدها لتنسخ المفااتيح لانه يوجد كاميرا اخرى ف غرفه والدها ثم تغلق الباب وتنزل الى غرفه المكتب وتدخلهاا ثم تضع الاجهزه التى اعطااها لهاا خاالد وفعلت مثلما قاال لها بالظبط وغلقت باب الغرفه خلفهاا وخرجت مره اخرى تصعد الى غرفه المرافبه وتشغل الكاميرات ثم ذهبت الى غرفتها واتصلت ب خاالد
مريم/الو
خاالد /ايوه ياامريم فيه جديد
مريم/انا حطيت الاجهزه وشغلت الكاميراات بس خاايفه يشوفهم
خاالد /انتى حتطيهم فين
مريم/جنب كاميرات المرااقبه بتااعته
خاالد /كويس مش هيااخد بااله
مريم/تماام فيه حااجه تاانى
خاالد /لو عرفتى حااجه قوليلى
مريم/اؤك سلااام
ثم تغلق الخط
ف الفرح
يأشر احمد الى عبدالله لينهى الفرح وخلاال دقائق تم انهااء الفرح ويأخذ احمد ريم ويركبو السيااره ويركب عبدالله سياارته ومعه مهدى ويأخذ كريم ملك و شمس واتجه الى فيلاا الجاارحى
ف فيلاا الانصاارى
تصل السيارتان وينزل احمد ويفتح ل ريم وتنزل هى الاخرى ويدخل الجميع الفيلا
مهدى/يلاا انا طاالع اناام الف مبروك يااعياال
احمد/الله يباارك فيك ياابابا يلاا يااريم احنا كماان
ريم بضيق/انا هدومى ف الاوضه التاانيه
احمد/احم انا قولت للخدامه هتلااقيهم ف الدولااب هناا هى نقلتهم
ريم/طيب
ثم تذهب تجااه الخزانه وتحااول ان تختاار شىء محتشم لترتديه واكثر شى محتشم وجدته كاان عبااره عن بيجاامه ربع كم وبنطلون برمودا ضيق فاخذت روب معهاا ودخلت الحماام
احمد لنفسه/وبعدين بقاا ف المصيبه دى انا اللى عملت ف نفسى كداا لا وبابا كماان هيقعد هناا شهر هيبقاا شهر اسود ان شاء الله
اما ف فيلاا الجاارحى
ينزل من سياارته ويفتح البااب الخلفى لشمس ويسااعدهاا ع النزول
شمس/خلااص ميرسى ملك هتسااعدنى
كريم/لا مفيش دااعى
ثم يحملهاا فتشهق من المفاجاه وتلف ذراعيها حول رقبته ويتجه بها الى الفيلاا وترن ملك الجرس فتفتح الخاادمه ويدخلو الثلااثه ويجلس شمس ع الكرسى فتصعد الخاادمه تخبر مريهاان بوصولهم فتنزل مريهاان وترااها ملك وهى تنزل الدرج
ملك/ماما!!؟؟؟؟
فينظر كريم تجااه ماتنظر اليه ملك وينصدم هو الاخر
مريهاان/ايه مسستغربه كدا ليه ياملك
ملك/احم اصل حضرتك مش قولتى انك هتيجى النهاارده
مريهاان وتنظر الى شمس بتسأل /مين دى ؟؟
ملك/دى شمس
مريهاان/شمس مين؟
كريم بثبوت /شمس مراتى
مريهاان بصدمه /مراتك ؟؟؟؟؟
كريم ببرود/ايون
مريهاان/انت اتجننت انت ف وعيك
كريم ببرود/ايوه ف وعيي وبقولك شمس مراتى
مريهاان/لا انت اكيد جرى لعقلك حااجه انت اتجوزت من غير علمى
كريم/هههههههههههههه وهو من امتى حضرتك يهمك امرى انا و ملك كل همك السفر والمجتمع والمظهر والطبقه الاجتماعيه بس متقلقيش مرات ابنك من نفس الطبقه الاجتماعيه احب اعرفك شمس مهدى الانصاارى اظن عائله الانصاارى اشهر من الناار ع العلم
مريهاان وهدات قليلاا /انتى اخت رجل الاعماال المشهور احمد الانصاارى
شمس بستغرااب/ايوه
مريهاان بفرح /يااهلاا نورتى فيلتك
ملك لنفسها/مش هتتغيرى ابدا
مريهاان/اتجوزتو امتى
كريم بثباات /من يومين
مريهاان/معملتوش فرح اكيد
كريم/ايوه
مريهاان/خلااص هبدأ احضر للفرح
كريم بتوتر/لا مفيش دااعى
مريهاان بعدم فهم/مفيش داعى ازاى
كريم/هنأجل الفرح لحد اما شمس تفك الجبس
مريهاان بضيق /طب هعمل مؤتمر اعلن فيه عن جوازك
كريم/بس
مريهاان/من غير بس وياريت تجيب عقد الجواز عشاان اصوره
كريم بتوتر /ان شاء الله
مريهاان/العقد يكون عندى بكرا عشاان الحق احضر للمؤتمر
كريم بضيق/تماام بعد اذنك هنطلع نستريح
ثم يتجه الى شمس ويحملهاا يصعد الى غرفته ويدخل ويغلق الباب خلفه وينزلها ع السرير
كريم بجمود /هتفضلى معايا ف اوضتى عشاان ماما متخدش باالها من حااجه
شمس بتوتر/اؤك
ف الاسفل
ملك/تصبحى ع خير ياامامى
مريهاان/مش هتسلمى ع مامى يا ملك
ملك/هههههههههههههه اشوفك واسلم عليكى ف يوم واحد لا كدا كتير علياا
مريهاان/ماالك بتتكلمى كدا ليه
ملك/ولا ماالى ولا حااجه انا طااىعه اناام
ثم تصعد دون ان تنتظر رد منها
ملك لنفسها/شمس هدومها ف اوضتهاا واكيد كريم خدهاا اوضته عشاان ماما طب اعمل ايه
ثم تتجه الى غرفه شمس وتدخل تحضر لها بيجاامه ولكن تتذكر الجبس فتضع البيجاامه وتأتى لها بقميص نوم يصل الى الركبه وتذهب الى غرفه كريم وتدق البااب
شمس/اتفضل
فتدخل ملك
ملك/احم انا جبتلك هدوم تناامى فيهاا بماا ان هدومك ف الاوضه التاانيه
شمس/بجد ميرسى يااملك مكنتش عرفه هعمل ايه
ملك/اماال كريم فين
شمس/احم ف الحمام بيغير
ملك/ربنا معااكى يلاا تصبحى ع خير
شمس/هههههههههههههه ياارب وانتى من اهل الجنه
ثم تخرج ملك متجهه الى غرفتهاا
شمس لنفسها/ياانهاار ابيض هلبس دا
وهنا يخرج كريم وكاان يرتدى بنطلون فقط وعندما ترااه شمس تضع يدها ع عينيها
شمس بتوتر/البس حااجه
كريم بستغرااب/ماانا لاابس اهو
شمس بضيق/البس تيشرت
كريم بضحك يحااول الا يظهره /مبعرفش انام غير كدا
شمس بعصبيه /بس دلوقتى ف بنى ادمه معااك ف الاوضه فالبس تيشرت بعد اذنك
كريم/لا ويلاا قومى غيرى عشاان اتكلم معااكى وشيلى ايدك من ع عينك
شمس وتبعد يدها ع عينيهاا ببطئ /وانا هغير ازااى وحضرتك قااعد هناا
كريم/احم طب هدخل الحمام واما تخلصى ناديلى
شمس بضيق/اؤك
فيتجه الى الحمام وتبدأ هى ف تبديل ملاابسهاا
كريم لنفسه/وبعدين بقاا ف المصيبه دى ماما مش هتسكت غير لما تعمل المؤتمر وتعلن ع الجواز وصحاافه واعلاام بقاا طب وبعدين
ووسط تفكيره يسمع صوت شمس تناادى عليه
شمس/احم اطلع يا كريم
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق