القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصدفة مكتملة بقلم الكاتبة المبدعة تقي اشرف

 رواية الصدفة مكتملة بقلم الكاتبة المبدعة تقي اشرف



رواية الصدفة مكتملة بقلم الكاتبة المبدعة تقي اشرف


يبنتي انتي خدامه عندي اتجوزك اي انتي هبله 

استر عليا ي بيه والنبي اهلي مش هيسبوني ف حالي والنبي ي بيه استر عليا 

استر عليكي اي انتي عاوزه تجبيلي ڤضيحه غوري يبت من هنا 

ي بيه والنبي اتجوزني ولو حتي يوم وهعيش خدامه تحت رجلك 

انا قولتلك غوري من هنا انتي مبتفهميش 

وف اللحظه دي أهل مي وصلوا 

تعالي هنا عرتينا وجبتلنا الڤضيحه انا هربيكي من اول وجديد 

أسر انت ا بيتمد ايدك عليها لي 

عمها وانت مال اهلك انا عمها وهربيها متدخلش 

أسر لا أدخل لان انت ف بيتي وبنت اخوك شغاله عندي هنا يعني شغاله ف بيتي والي يمد ايدو ع حد ف بيتي اقطعها له 

عمها وانت محموق لها كده لي اكيد انت الي هي بتحبه ي نحنوح 

أسر لحد هنا والتزم ادبك علشان انت ف بيتي بس وقدام اهلك مش عاوز اهزئك فخد بعضك كده بهدوء واطلع بره بدل مطلعك من البيت معډوم الكرامه 

جدها بص يبني ب الأدب كده ومن غير زعقيق احنا لقينا صوره حضرتك وعليها رقمك ف اوضه مي واحنا صعايده وطبعا الموضوع انتشر وهي دلوقتي سمعتها بقت ف الأرض والمفروض عندنا ف البلد الي يعمل كده وخاصه بنت نقتلها علشان متجبلناش العاړ بس انا اكيد مش هقتل حفيدتي ف احنا جينا لك علشان تلاقيلنا حل 

عمها مفيش حل غير أننا نقتلها دي جبتلنا العاړ تعالي هنا بتتحامي في ده انا هموتك ب اديا وراح علشان يمسكها من شعرها ف أسر مسكه 

أسر قولتلك طول م انت ف بيتي متمدش ايدك عليها

جدها عندك حل ي ابني 

أسر سكت شويه وبصلها لاقها عينيها بتستغيث بيه صعبت عليه فقال 

أسر انا هتجوزها

مي بصتله بفرحه واتمسكت بيه اكتر كانها لاقت منفذها وهو فعلا منقذها 

عمها اه طبعا مع الموضوع ع هواك ي نحنوح 

أسر كلمه كمان وأقسم ب الله مهخليك تشوف قدامك 

جدها اخرس ي جابر شكرا ي ابني 

أسر كتب الكتاب امتي 

جدها زي م انت عاوز 

اسرتمام تجيب الماذون بليل نكتب الكتاب ونخلص وتتكلوا ع الله 

جدها اطلب المأذون ي جابر 

بعد كتب الكتاب 

أسر يلا مش عملتوا الي انتوا عاوزينه اتفضلوا من غير مطرود 

جدها هنمشي ي بني بس هي لازم تيجي معانا البلد علشان نعلن جوازها علشان الفضائح يبني وسمعتها وهي دلوقتي مراتك واكيد مش عاوز تبقي سمعتها ف الطين 

أسر ماشي نسافر الصبح مش هيحصل حاجه 

جدها خلاص احنا هنروح نشوف مكان ننام ف الليله دي ونرجعلكوا الصبح 

أسر ولي التعب ف اوض للضيوف اتفضلوا اقعدوا فيها 

جدها لا يبني علشان منتعبكش 

أسر مفيش تعب ولا حاجه


اتفضلوا 

أسر تصبحوا ع خير 

جدها وانت من أهله 

أسر نزل من الأوضه يدور ع مي ملقهاش 

أسر ي مي ي مي 

مي نعم ي بيه اتفضل تأمر ب حاجه 

أسر انتي بتعملي اي 

مي هروق الشقه واظبط المطبخ قبل م انام اتفضل انت ي بيه 

أسر انتي يعني المفروض مراتي دلوقتي و 

مي انا فاهمه حضرتك متقلقش انا هفضل مي الشغاله بتاعت حضرتك مفيش حاجه هتتغير وشكرا ليك ع الي عملته معايا النهارده 

أسر طب وانتي هتنامي فين 

مي زي م كنت بنام ي بيه عادي 

أسر لا اطلعي نامي ف الاوضه الي جمبيمتناميش هنا تأني 

مي بس ي بيه يعني مينفعش الي حضرتك بتقوله ده 

أسر مفيش بس اسمعي الكلام وروحي نامي يلا علشان سفر بكره 

مي بس البيت والمط 

أسر انتي سامعه انا قولت اي يلا 

مي حاضر ي بيه 

أسر ف سره انت اي الورطه الي حطيت نفسك فيها دي ي أسر 

مي بتخبط ع الباب 

مي أسر بيه الحقني ي أسر بيه 

أسر ف اي بترزعي ع الباب كده لي !وبتعيطي لي !

مي اسفه ي بيه بس عمي مش مبطل بهدله وضړب فيا من ساعه م صحيت 

أسر وهو بيضربك ليه 

مي بكسره علشان جبت العاړ ل العيله بتاعتنا 

أسر واحنا مش هنخلص من الموضوع ده مش اتجوزتك وخلاص عاوز اي تأني 

مي بعياط مهو بيقولي اني عملت كده علشان اتجوز حضرتك واعيش في العز ده لوحدي وهو يفضل يشقي فالارض وانا بتمرقع وفضل يضرب فيا

أسر بقي كده ماشي 

أسر بزعيق انت ي جابر الزفت 

جابر متحسن ملافظك ي جدع انت 

أسر انا اخر مره بحذرك انك تمد ايدك ع مي هي دلوقتي مراتي وانا عامل حساب انك عمها لحد دلوقتي بس تيجي لحد عند الضړب وانا مش هسكتلك انت فاهم

جابر م براحه ع نفسك كده الي يسمعك بتقول كده يقول مېت ف حبها 

أسر ملكش ف 

جدها خلاص يبني هدي نفسك وانت ي جابر مش عاوز اسمع حسك لحد م

نوصل البلد انت فاهم 

جابر حاضر ي ابوي 

جدها يلا يبني جهز نفسك علشان نلحق نسافر 

أسر ماشياما نشوف اخرت الليله دي هترسي ع اي تعالي ورايا ي مي 

مي حاضر

أسر انتي واقفه عندك كده لي ادخلي 

مي حاضر 

أسر انتي واقفه متحنطه كده لي اقفلي الباب ده وتعالي اقعدي هنا 

مي ميصحش ي بيه 

أسر سمعتي 

مي حاضر

أسر فاهميني اي المفروض اعمله

هناك 

مي بص هو حضرتك المفروض دلوقتي جوزي ف هما مش ييصدقوا ع طول فمعلش يعني ممكن حضرتك تعاملني كاني مراتك قدامهم بس وهيكون ف اوضه واحده لينا بس متقلقش حضرتك هتنام ع السرير وانا ع الأرض ده بس كل الي بطلبه

من حضرتك 

أسر ماشي بس بما انك عاوزاني أبين أن انا جوزك وكده ف انتي كمان تمثلي انك مراتي 

مي ازاي!

أسر مبدأيا اللبس ده مش هتروحي بيه هناكلانك رايحه بصفتك مرات أسر عبد الله يعني تكوني ملكه وانتي هناك غير كمان انك تلبسي طرحه انا اه عديت موضوع النهارده لأنهم اهلك وإنا جوزك ف عادي انما هناك لا انا اه مبحبكيش بس ف الاول والاخر أنتي مراتي 

مي حاضر ي بيه حاجه تاني 

أسر اه بلاش بيه دي قولي أسر وخلاص 

مي ميصحش ي بيه يعني 

أسر اسمعي الكلام بقي 

مي حاضر ي بي ي أسر 

جدها اهلا ي بني جهزتوا خلاص 

أسر هي مي لسه منزلتش 

جدهالا ي ولدي 

مي انا هنا اهو 

أسر بص وتنح شويه وقال لنفسه هي دي مي الي كانت بتشتغل خدامه سبحان الله 

مي أسر ي اسر 

أسر ها نعم 

مي شكلي مش حلو اطلع اغير 

أسر اه مش حلو ومفيش وقت تغيري يلا انجزي 

مي بدموع حاضر 

أسر لنفسه !!!!

سعد عم مي اهلا ي ابوي تعالي اتفضل اتفضلوا ي جماعه مين حضرتك 

مي ده أسر جوزي ي عمي 

سعد اتفضل ي بني اهلا وسهلا منورين 

فتحيه أزيك ي مي ي بتي كيفك 

مي بخير ي عمتي 

فتحيه ده جوزك صوح 

مي ايوه ي عمتي 

أسر اهلا وسهلا 

فتحيه ازيك ي ابني اتفضل 

يلا ي سعد ي لا جابر الوكل 

سعد يلا ي جماعه 

فتحيه كلي ي مي واتغذي شكلك هفتانه اليومين دول مش عاوزين بدر يجي يقول اننا مش بناكلك 

مي بفرحه بدر جي امتي ي عمتي 

فتحيه بكره ي قلب عمتك 

أسر ب استغراب لفرحتها بدر مين !

فتحيه بدر ابنها 

أسر ابنها !!!!!!

أسر ابنك !!!

مي بتوتر اه ابني 

فتحيه مالك ي ولدي مستغرب لي !

اسر قام بكل عصبيه وقال الله الله ده انا مغفل بقي والموضوع الجوازه بقي ده انتوا ملافقينوا علشان تضحكوا عليا و انتي بقي متجوزاني

علشان ابقي

داده لابنك ولا اي

!

عمها سيد اهدي يبني الامور متتحلش كده

أسر اه طبعا م انت عمها وهتدافع عنها لا بقولك اي انا مش نطع علشان اصدقكوا 

مي بعياط ي أسر افهم بس انا 

أسر انتي تخرسي خالص انتي واحده كدابه وطبعا انا علشان مغفل صدقتك عماله تقولي استر عليا وكلام مش مفهوم وجيبالي جدك وعمك و ولفقتولي الحوار وانا طلعت اهبل مش فاهم حاجه بس وحيات امي مهسيبكوا 

جدها ف اي صوتكوا عالي كده لي 

أسر اهلا اهلا ب الحج الكبير طبعا انت الي مخطط لكل ده تمام اوي انا هعرفكم مين أسر عبد الله 

راح نحيه مي ومسكها من شعرها تعالي بقي ي روح امك انا هوريكي ازاي

تستغفليني 

مي ب الله عليك سيبني استني هفهمك طب سيب شعري واجعني اوي 

أسر هو انا كده عملت حاجه ده انا هخليكي تشوفي العڈاب بعينك 

حضري الشنط يلا علشان هنرجع القاهره 

مي طب افهم طيب 

أسر بزعيق قولت مسمعش صوتك مستني اي من خدامه وسابها وخرج 

مي بعياط ي رب انا تعبت والله من العيشه دي خدني وريحني بقي بيعاتب فيا اني مقولتلوش وكل حاجه جت فجأه اقول له فين يعني يارب بقي ريحني 

أسر عيشه تقرف 

الجد أسر ي ولدي تعالي عاوزك 

أسر انا مش عاوز اتكلم ولا اسمع حد فيكم انت فاهم 

الجد تعالي بس ي ولدي واسمع وبعدين انت حر 

أسر ياريت بسرعه 

الجد اهدي يبني الموضوع ده محدش يعرفه غيري انا وفتحيه وسعد عمها جابر ميعرفش لانه لو عرف ھيقتلها الحكايه يبني ان مي كانت بتحب واحد عندنا هنا ف الصعيد اسمه مدحت وابوها وأمها الله يرحمهم مكانوش موافقين ف احنا اضطرينا أننا نجوزهم ف السر بدل ميتجوزوا ف الحړام والعياذ ب الله وبعد متجوزوا بكام يوم ابوها وامها ماتوا ف حاډثه الله يرحمهم فضلوا حوالي شهر متجوزيين لحد م مي جت ف يوم تعبت وجبنا لها الدكتور وطلعت حامل ف طبعا فتحيه استغربت وهي مش متجوزه بس انا كنت عارف انا وسيد ف حكينا الموضوع ل فتحيه وقابلت مدحت وهو شخص كويس بس قدر ربنا بقي أنها بعد م ولدت بدر مدحت ماټ بعدها ع طول فهي متعلقه بيه جدا لانه اخر حاجه سبها لها مدحت الله يرحمه بس يبني دي الحكايه 

أسر ع كده بقي الصوره الي عمها جابر شافها كانت صوره مدحت مش انا !!

الجد بظبط كده 

اسرطب لي مقولتوش كده من الاول وبعدين ثواني كده ازاي عمها جابر ده ميعرفش وبدر ابنها واكيد كان بيجي البيت هنا 

الجد احنا مفهمينوا أننا اتبنناه من الدار الي هنا 

اسرمستغفلينوا يعني زي كده 

مي انا حضرت الشنط ي استاذ أسر 

الجد وه انت رايح

فين ي ولدي 

أسر راجع القاهره علشان ورايا شغل 

الجد بهمس خليكوا قاعدين النهارده الواد زمانه ع وصول دي بقالها شهرين مشافتش ابنها 

أسر انا مش فاضي لۏجع الدماغ ده 

بدر ماما انا جيت 

مي بفرحه روح قلب ماما ي ولدي وحشتني قوي ي ولدي 

بدر انتي رايحه فين ي اما 

مي بصت لبدر بحزن ماشيه ي حبيبي ورايا شغل 

بدر خليكي قاعده شويه ي ماما علشان خاطري انتي وحشاني اوي 

مي مينفعش ي حبيبي 

الجد طب وانا مش هتسلم عليا ولا اي 

بدر جري ع جدو طبعا ي جدو وحشتني بص لأسر هو انت بابا 

أسر بابا مين 

بدر انت !اصل ماما قالتلي انها رايحه تجيب بابا وجايه 

أسر بص لمي بعصبيه والله بجد هي قالت كده 

بدر اه و حضڼ أسر وحشتني اوي ي بابا 

أسر بس انا مش مش 

بدر بحبك اوي ي بابا 

أسر ب


توتر وانا كمان 


مي كل كويس ي بدر شكلك مش بتاكل كويس كل علشان تبقي قوي 

بدر هبقي قوي زي بابا! بابا هو انا لما اكبر هيبقي عندي عضلات زيك كده 

اسر ها اه 

بدر هييه انا هاكل كتير بقي علشان ابقي زيك ي بابا 

مي كل وبطل كلام بقي 

بدر حاضر 

اسر ل مي تعالي ورايا 

مي حاضر 

أسر ادخلي واقفلي الباب 

مي حاضر نعم 

أسر فهميني بقي اي الي بيحصل 

مي ع أساس أن جدو مقالكش

أسر انا بسألك انتي مش جدك 

مي عاوز تفهم اي بظبط

أسر كل حاجه !!

مي حاضر الي حصل ان 

انا اتعرفت ع مدحت وانا ف الجامعه متستغربش كده انا متعلمه مش جاهله مش معني اني بشتغل عندك ابقي جاهله هي بس الظروف 

انا ومدحت كنا مشتركين في كذا مشروع مع بعض ف الجامعه وهو كان بيساعدني كتير وكان بيوصلي بعد الجامعه كانت كل حاجه بنعملها مع بعض اتعلقت بيه بسرعه جدا وبقينا بنروح مع بعض ف كل حته لحد م جه يوم واعترفلي ب مشاعره ناحيتي وجه اتقدملي بس اهلي رفضوا لانه مكانش بيشتغل بس هو كان بيدور ع شغل 

فضل يتقدملي كتير واهلي يرفضوه لحد م قررنا أننا نهرب ونتجوز ف السر بس ساعتها جدي سمعني وانا بيتكلم ف التلفون وساعدنا و كتبنا الكتاب اخيرا وبعدين انا طبعا كنت بخرج من البيت بحجه الجامعه علشان اروح لمدحت وطبعا كنت برجع متاخر مره ع مره عمي سيد لاحظ اني بتأخر بره البيت كتير ف مره مدحت قرر انوا يوصلني لان الوقت كان متاخر ولسوء الحظ عمي كان واقف ف البلكونه مستنيني واول م شاف مدحت كان نازل علشان ېقتله لولا ان جدي وقفه وحكي له الموضوع طبعا انت مستغرب لي اي حاجه بعملها غلط بيبقوا عاوزين يقتلوا اي حد وخلاص لان جدي التاني الي هو ابو عمي جابر وسيد كان مربي عمامي ع أن اي حد يعمل حاجه غلط ېتقتل ماعدا جدي كان معارض أن اي حاجه تتحل ب القټل علشان كده جدي التاني كان بيعامل عمي جابر احسن واحد لانه كان بيسمع كلامه عكس جدي سيد مكانش بيسمع كلامه ف كل حاجه

أسر طب انا اي علاقتي ب كل ده واي خلاكي تشتغلي خدامه!

مي ف مره كنت بروق الدولاب بتاعي واطلع الحاجات الي انا مش محتجاها لله عمتي فتحيه نادت عليا روحت اشوفها عاوزه اي وكانت عاوزه جلابيه من بتوعي لبنت خالتي فعمي جابر كان طالع ف عمتي قالت له يجيب الجلابيه وانا اساعدهم ف المطبخ طبعا انا نسيت موضوع أن صوره مدحت ف الدولاب عمي دخل الاوضه علشان يجيب الجلابيه لقي صوره مدحت ف الدولاب طبعا مسكتش وقلب الدنيا ازاي انا بحب واحد ومحبيه صورته

والموضوع ده كان ممنوع عندنا جدي نادي عليا اول م سمع جابر بيزعق وخباني ف اوضه الخدامين الي ف البيت وعمي نزل يدور عليا ملاقنيش لحد م عمي مشي وجدي سفرني القاهره وجيت اشتغل عند حضرتك 

أسر بس

مش غريبه أن جدك ېخاف من عمك جابر ده !!

مي عمي جابر مش بيهمه حد وديما شخصيته عصبيه وبيتعصب ع اي حاجه وجدي كبير ف السن ومش حمل خناق مع عمي جابر 

أسر وبعدين 

مي بعدها عمي جابر عرف اني سافرت واطقس من الناس وعرف انا فين وجالي البيت عندك وحصل الي انت شوفته 

أسر طب واي الي

خلي جدك

وعمك يقولي أن انا الي ف الصوره 

مي لانك شبه مدحت الله

يرحمه 

أسر ممكن اشوف صورته 

مي حاضر ثوانياتفضل 

أسر پصدمه اي ده !!!!

مي اي !

أسر ده مدحت التؤام بتاعي !!!!

مي تؤامك!!!!!

مي تؤامك ازاي يعني !مدحت مقاليش أن لي تؤام 

أسر علشان اهلي طردوه من البيت علشان لما كبر كان عنده عين لون ولون والناس كانت پتخاف منه وتقول لامي انها جايبه مسخ وانا امي كانت بتهتم ب المظاهر اوي يعني ف كبر شويه وامي ودتوا عند خالتي يعيش معاها وطبعا قالوا له ميقولش

لحد أنه لي تؤام وبعدها بسنه خالتي ماټت ومبقناش نعرف نوصله

مي بعياط طب وانت مسألتش عليه لي كان ديما يقول لي أنه مالوش أهل وأنه مش فأكرهم وانه نفسه يلاقيهم ويعيش معاهم حرام عليك ي اخي مدورتش عليه لي حرام عليك وسابته وخرجت وهي مڼهاره ف العياط 

فتحيه وه مالك ي مي ي بتي 

مي بعياط مفيش ي عمتي محتاجه مساعده 

فتحيه لا ي روح عمتك اطلعي انتي فوق لجوزك انتوا لسه عرسان جداد برده 

مي ها لامهو نام بقي 

فتحيه نام بدري قوي خلاص روحي ي بنتي ريحي جمب جوزك علشان سفركم الصبح انتي هتاخدي بدر معاكي ولالا 

مي اخد بدر لي

فتحيه بدر مش هيرضي يقعد اهنيه مدام م أبوه وامه مش موجودين 

مي هشوف ي عمتي الموضوع ده تصبحي ع خير 

فتحيه وانتي من أهله ي بنتي 

مي اعمل اي ف المصېبه دي انا لسه متخانقه معاه ازاي هطلب منه الطلب ده وانا بشتغل هناك خدامه اصلا 

دخلت الاوضه وأسر شافها وعمل نفسه نايم

مي بتوتر أسر أسر انت نمت 

أسر اه نمت 

مي طب وبترد عليا ازاي 

أسر م انا كنت هنام انتي الي صحتيني عاوزه اي 

مي انت بتتكلم كده لي خلاص مش عاوزه حاجه 

أسر خدي هنا ومسكها من أيدها لما اكون بكلمك تقفي وتسمعيني 

مي لا انا مش مضطره اسمعك مدام انت مش بتسمعني 

أسر بعصبية بقولك اي لعب العيال ده انا

مبحبهوش انجزي عاوزه اي 

مي بدموع كنت عاوزه يعني اسالك لو ينفع بدر يعني يسافر معانا القاهره 

أسر لي أن شاء الله

مي لانه مش هيرضي يقعد هنا علشان انا مسافره معاك وكنت بتحجج اني رايحه اجيب له أبوه واجي علشان كده كان بيسبني لكن دلوقتي مش هيرضي 

أسر بسخريه لي هو انتي بتاخدي الأذن انك تسافري من ابنك ولا من جوزك 

مي مش قصدي كده اقصد ان هو مش هيرضي يقعد وهيعيط وانا مش هعرف اتحجج ب اي ولو عمل كده انا ممكن اااا 

أسر ممكن اي 

مي اقعد هنا ومسافرش 

اسر والله وب النسبه للنطع الي انتي متجوزاه اي ملوش راي 

مي مش القصد والله بس 

أسر بلا قصدك ولا مش قصدك هي خلصت عاوزه تقعدي اقعدي بس مش فاهمه كان لزمته اي حوار الجواز أما انتي عاوزه تقعدي مع ابنك انا ماشي 

مي أسر اسمعني بس يوووه ياربي 

فتحيه رايح فين ي ولدي 

أسر ماشي ولا ده كمان ممنوع 

فتحيه لا يبني براحتك 

أسر حاجه تخنق 

انت ي اخ 

أسر انت بتكلمني انا 

الشخص امال امي !!

أسر وعاوز اي بقي أن شاء الله

الشخص عاوز اقول انك مرات سمعتها سبقاها وأنها مش من مستواك 

اسر تقصد اي !

الشخص قصدي أن الناس كلها عارفه انها كانت ماشيه مع الي اسمه مدحت ده ف الحړام وبعدها انت جيت اتسترت عليها 

أسر اه انت شكلك بتخرف بقي وعاوز الي يربيك 

ودارت خڼاقه بنهم لحد م جه الجد 

والله عال ي فتحي الكلب انك ټضرب ضيوفنا كمان قوم ي أسر قوم ي ولدي وانت اټجننت ي فتحي ولا اي بتمد ايدك ع ضيوفنا 

فتحي م هو ي جدي الي غلط فيا اسكت وسيب حقي يعني ي جدي 

الجد اخرس ي ولا مسمعش صوتك واد جليل الحيا يلا ي أسر ي ولدي نرجع الدار 

أسر بص لفتحي بقرف ومشي 

جابر والله عال يسي أسر جي ټضرب ف أهل بلدنا وانت ضيف عندنا 

أسر ابقي شوف أهل بلدك بيقولوا اي وبعدين اتكلم 

الجد خلاص ي جابر عاد اطلعي ي مي خدي جوزك يرتاح ف اوضته 

مي حاضر 

ف الاوضه

أسر انا عاوز امشي من هنا 

مي حاضر والله هنمشيبس بدر 

أسر انا مالي انا ومال بدر

اتصرفي 

مي طب انت مفكرتش ف موضوع انوا يسافر معنا 

أسر مش هفكر ف موضوع منتهي !!

مي طب علشان خاطري فكر ده مهما كان ابني ومقدرش اسيبه!!! 

أسر كفايه كلام ف الموضوع ده قولت الموضوع منتهي !!اطلعي بره بقي علشان دماغي صدعت وعاوز اتخمد 

مي حاضر 

جابر شايف ي اخوي ضيف وجي كمان يتعدي ع أهل بلدنا 

سيد

لم الدور ي جابر عاد احنا مش ناقصين مشاكل كلها يومين والجدع يمشي وكل واحد يروح ل حاله 

جابر والله انت ع نياتك اصل الاشكال دي ميعرفهاش الي زيك يعرفها الي زي

سيد اه طبعا انت هتقولي ربنا يهديك 

يلا ي فتحيه الوكل 

بدر ماما 

مي نعم ي روحي 

بدر هو انتي هتمشي وتسبيني تأني 

مي ليه بتقول كده 

بدر لانك بتسافري ع طول ومبلحقش اشوفك 

مي م انا قاعده معاك اهو 

بدر بحبك ي ماما هو بابا لسه نايم 

مي بابا اه اه لسه نايم 

بدر هروح اصحيه 

مي لا ي بدر استني شكله يوم باين من أوله 

بدر بابا ي بابا 

أسر بس وش بقي 

بدر قوم بقي ي بابا وحشتني 

أسر يووووه عاوز اي من زفت 

بدر بعياط انت بتزعقلي لي انااسف اني صحيت خلاص كمل نوم وجري ع اوضته

أسر اووووف استغفر الله العظيم يارب هو ماله بس مهو مش فاهم حاجه !!

مي ماله بدر خارج من عندك بيعيط لي انت

قولتله حاجه! 

أسر انا عاوز امشي من هنا !

مي رد عليا الاول انت قولتله حاجه! 

أسر بقولك اي انا زهقت من المسلسل ده مش اخلص من موضوع الصور والجواز يطلعلي حوار ابنك ده الي فكرني ابوه واصلا أبوه مېت زهقت من المسلسل ده !!!

بدر بدموع يعني انت مش بابا وبابا مېت !!

أسر ومي ف صوت واحد بدر!!!!!

بدر بعياط يعني أنا بابايا ماټ وانتي ي ماما كنتي بتضحكي عليا 

مي اهدي ي بدر اهدي ي حبيبي وانا هفهمك 

بدر بعياط ملكيش دعوه بيا وطلع يجري

مي حرام عليك ي اخي بقي يعني انا جيباك

تحل مشكله تقوم توقغني ف مشاكل اكبر حرام عليك 

أسر أنا الي بعمل مشاكل خلاص انا هريحك انتي طالق 

مي پصدمه انت طلقتني!!

أسر اي مسمعتيهاش اسمعهالك تاني انتي طالق ي مي 

مي اطلع بره اطلع بره 

بدر بعياط بابا اسف قصدي ي عمو 

أسر قولي بابا ي حبيبي لو ده هيريحك بدر بعياط هو فعلا ي عمو بابا ماټ 

أسر بأسف اه ي حبيبي 

بدر بعياط طب هو انت ينفع تكون بابا 

أسر للاسف لا 

بدر لي دي حتي ماما بتحبك 

أسر ماما بتحبني 

بدر اه كانت ماسكه صوره ليك وعماله تقول انها بتحبك 

أسرافتكر الشبه الي بينه وبين مدحت وساعتها مي كانت بتكلم صوره مدحت اه بتحبني وانا كمان بحبها 

بدر بفرحه يعني هتفضل عايش معايا وتبقي بابا 

أسر مينفعش اقعد هنا لان انا عندي شغل 

بدر طب هتاخدنا معاك 

أسر مينفعش 

بدر لي !

أسر بص صعب اشرح لك دلوقتي بس خليك انت وماما هنا وانا ماشي 

بدر خليك

علشان خاطري انا

حبيتك 

أسر سلام ي بدر 

بدر ماما ي ماما عمو أسر ماشي انتي بټعيطي لي 

مي بدموع مفيش حاجه ي

حبيبي سيب عمو

 يمشي لان عنده شغل 

بدر طب تعالي نمشي معاه ي ماما قومي يلا هروح انده ع عمو اخليه يستنانا 

مي لا ي بدر تعالي هنا ي بدر 

بدر عمو أسر عمو أسر استني 

أسر اي ي حبيبي 

بدر انا قولت لماما اني عاوز اروح معاك هلبس واجي 

أسر وماما وأفقت 

بدر مش عارف

أسر طب اطلع هات ماما وتعالي 

جابر بټعيطي لي ي حزينه 

مي مفيش حاجه ي عمي 

جابر و أما هو مفيش حاجه بتولولي لي 

ميسبني ف حالي ي عمي بقي 

بدر ماما ي ماما يلا عمو أسر عاوزنا 

مي هو لسه مامشيش 

بدر لا هو قالي هات ماما وتعالي 

جابر قومي شوفي جوزك ي حزينه 

مي يووووه حاضر قايمه 

مي نعم اومر 

أسر الأمر لله روحي البسي وجهزي بدر وانا مستنيكم 

مي وده لي

أسر علشان هنرجع القاهره 

مي ارجع لوحدك 

بدر ي ماما انا عاوز اروح مع بابا اقصد عمو أسر

أسر اظن سامعه روحي اجهزي يلا 

مي وانا مش همشي 

أسر اي ده عمك جابر نازل اقوله انك مبتسمعيش كلام جوزك 

مي صحح الجمله بس الاول مبسمعش كلام طليقي !!

أسر اي ده هو انا مقولتلكيش 

مي لا مقولتليش 

أسر مش انا رديت 

مي ب سخريه ي راجل 

أسر شوفتي بقي 

مي وانت مين سمح لك تعمل كده 

أسر اعمل اي لمؤاخذه 

مي انك تردني يعني 

أسر مش لازم اقولك انا اردك ف اي وقت مدام شهور العده مخلصتش وعلي ما اتذكر

انها مخلصتش ده حتي مكملتش ساعه 

مي والمطلوب 

أسر تروحي تلبسي انتي وبدر علشان نمشي فاهمه ي حلوه 

بدر انا حلو انا كمان ي عمو 

أسر اه طبعا ي حبيبي 

مي يلا ي بدر 

مي احنا ماشيين ي جدي 

الجد متخليك ي بني قاعد حدانا شويه

أسر معلش علشان الشغل بقي مع السلامه 

الجد مع السلامه ي ولدي 

أسر انتي هبله ولا اي 

مي ف اي

أسر حد قالك انك طالبه اوبر وانا السواق بتاع اهلك!

مي لي بتقول كده 

أسر قاعدين ورا انتوا الاتنين وسايبني قاعد لوحدي! 

مي وفيها اي يعني !

أسر تعالي ي بدر جمبي 

بدر 

أسر اي ي بدر مش عاوز تقعد جمب بابا 

بدر عاوز بس ماما مسكاني جامد مش عارف اقوم منها 

أسر سبيه ي مي 

مي روح انا غلطانه 

بدر هيبيه هتعلمني اسوق ذيك ي بابا 

مي ب استغراب بابا اي 

أسر انا وابني حرين نقول الي احنا عاوزينه انتي مالك 

بدر ايوه ي بابا معاك حق 

مي بقي كده ماشي 

بدر بابا انا جعان 

مي ولد عيب كده 

بدر اسف 

أسر اي هو الي عيب !

مي ها انوا يطلب منك يعني 

أسر هو انا كنت طلبت رايك اصلا 

عاوز تأكل اي ي قلبي 

بدر خلاص مش جعان

أسر ملكش دعوه ب ماما عاوز تأكل اي انا

كمان

جعان 

بدر هاكل زيك 

بدر ماما مش جعانه

مي جعانه 

بدر طب قولي لبابا يجبلك اي 

مي عاوزه زيكوا وخلاص

بدر بس ي ماما كده عيب اننا نطلب من حد غريب !

أسر جدع يولا 

مي مش عاوزه اكل حاجه ماشي ي بدر شكرا 

اسر عاوزه اي و احنا نجيبه 

مي مش عاوزه حاجه

اسر قولى عاوزه اي مش هتحايل عليكي مي مش عاوزه حاجه مش جعانه اصلا 

أسر براحتك يلا ي بدر 

بدر يلا 

مي يلا ي بدر يلا ي أسر واتحرقي ي مي كان يسأل مره كمان وكنت هقوله والله 

مياووف هما اتاخروا كده لي كان لازم تقولي مش عاوزه حاجه يعني ده انتي غبيه

انا هنزل اشوفهم فين بس لا ليقول عليا اني جعانه طب م انا فعلا جعانه اعمل اي انا دلوقتي انا هنزل وخلاص 

أسر يلا ي بدر ماما جايه 

بدر ماشي 

أسر خد كل بقي ي بدر البطاطس دي 

بدر مش قادر ي بابا شبعت 

أسر البطاطس وخلاص هم ي جمل 

بدر ماشي اي ده ماما 

أسر اي ده انتي اي الي جابك 

مي اتاخرتوا قولت اجي اشوفكم 

أسر طيب احنا خلصنا اكل خلاص هحاسب ونمشي 

بدر بابا عاوز عصير 

أسر عيوني روح انت وماما ع العربيه وهجيب عصير واجي 

بدر ماشي 

مي أسر 

أسر نعم 

مي بصراحه انا جعانه

أسر جوعتي فجاه ولا اي م انا لسه قايل عاوزه اي قولتي مش عاوزه حاجه 

مي م انتوا كسفتوني يعني اعمل اي 

أسر اه فعلا كان حتت قصف جبهه عالمي 

مي خلاص بقي 

أسر خلاص يست عاوزه تأكلي اي 

مي الي انتوا كلتوه 

أسر وانتي اي عرفك كلنا اي افرضي معجبكيش 

مي لا هيعجبني علشان انا شوفتكوا 

أسر شوفتينا فين ! 

مي خلاص ي أسر بقي 

أسر ماشي 

يلا ي بطل وصلنا 

بدر هو ده بيتك 

أسر اه 

بدر حلو اوي بصي ي ماما 

الحق ي بابا ماما نايمه هصحيها 

أسر لالا استني انا هشيلها 

بدر تشغيلها ازاي ماما تقيله 

أسر لو سمعتك بتقول كده هتفرمك 

بدر خلاص مش هقول حاجه م انت الي هتشيل انا مالي 

أسر طب يلا ي لمض 

بدر يلا ي بابا بسرعه بقي عاوزه انام 

أسر كان لازم نصحيها فعلا امك تقيله اوي 

مي مين دي الي تقيله 

أسر انتي صحيتي ي فرج الله 

مي نزلني 

أسر م انا هنزلك انا فيا حيل 

مي متشكره 

بدر ي بابا يلا بقي افتح الباب 

الباب اتفتح اهلا ب العرسان 

مي مين دي 

أسر مراتي 

مي نعم !

مي بعصبيه مراتك ازاي يعني انا كنت شغاله بقالي شهرين هنا عمري مشوفتها كانت مختفيه ولا اي 

اسر صوتك ميعلاش عليا ده اولا ثانيا بقي كانت مسافره الشهرين الي فاتوا تبع شغلها ثالثا مالك مټعصبه كده لتكوني فاكره نفسك مراتي بجد انتي خدامه

واوعي تنسي ده 

مي شكرا ل ذوقك هو انا كنت بشتغل اه خدامه بس دي شغلانه زي اي شغلانه انا مش مضطره ابرر لك سبب شغلي عندك وثانيا وده الأهم انا دلوقتي مراتك وليا حقوق عليك ابسطهم ان حضرتك كنت تقولي انك متجوز 

ريم هتفضلوا تتخانقوا كتير كده مش انتي مراته الخدامه

مي اه يحببتي مراته الخدامه يخصك ف حاجه 

ريم ووافقه بتتكلمي معانا عادي 

مي اه ي حببتي عادي فيها حاجه 

ريم في انك خدامه 

أسر ع أساس اني

مش واقف يعني ولا انا شفاف ادخلي جوه ي ريم مش عاوز اسمع صوتك انتي فاهمه 

ريم بقي كده ماشي ي أسر بتزعقلي علشان خدامه انا هوريك 

أسر بدر ي حبيبي دي اوضتك تمام غير هدومك ونام ي قمر 

بدر بس انا مش متعود انام من غير ماما 

أسر نعم !!!!!وانت بتنام جمب ماما لحد دلوقتي 

بدر اه عادي عديني اروح عندها 

أسر تعالي هنا بس مينفعش تنام جمب ماما النهارده 

بدر ليه 

أسر علشان انا هنام جمب ماما 

بدر عيب كده ي عمو روح نام جمب طنط ريم وانا جمب ماما 

أسر طب متروح انت تنام جمب طنط ريم وانا انام جنب ماما 

بدر لا عاوز ماما 

مي بدر انت فين 

بدر انا اهو ي ماما 

مي بتعمل اي هنا 

بدر بشوف هنام فين

مي هتنام جمبي يلا تعالي 

أسر احم احم بيبص ل مي بنظرات الي هو متخلهوش ينام جمبنا 

مي وهي عامله نفسها مش واخده بالها ف حاجه ي استاذ أسر 

أسر لا مفيش 

مي طب يلا ي بدر 

بدر يلا 


ريم ي أسر 

أسر بس اسكتي 

ريم انا زعلانه منك 

أسر اتفلقي 

ريم بقي كده ي أسر 

أسر انتي اي الي رجعك من السفر 

ريم علشان ف موضوع مهم عاوزاك فيه 

أسر الي هو 

ريم بصراحه 

أسر سمع صوت تكسير 

أسر اي ف اي اي الصوت

ده 

مي الحق ي أسر الطبق

وقع ع ايد بدر عوره 

أسر وهو اي الي وداه المطبخ 

مي قولتله يستناني هجيب التلفون واجي ونعمل اكله سوا ورجعت لقيته

كده 

بدر بدموع ايدي بتوجعني ي ماما 

مي ي عيون ماما متخافش بابا هيساعدك

ريم الله الله سايبني فوق بۏلع ف نفسي وانت هنا مقضيها 

أسر ريم احترمي نفسك واطلعي فوق وانا هاجي 

ريم لا مش هطلع سيب ابن الخدامه ده وتعالي 

أسر قام وضړب ريم ب القلم اخرسي اياكي تقولي عليه كده تاني بدر يبقي ابني انتي فاهمه ومي تبقي مراتي وكرامتي من كرامتهم ف متحاوليش تدمري علاقتنا علشان مش هتقدري ويلا اطلعي فوق 

ريم ماشي ي أسر براحتك 

مي بعياط انا هنزل انام تحت ف اوضه لخدامين !

أسر بطلي جنان اطلعي نام فوق ف الأوضه بتاعتي وانا هتصرف معاها وجاي 

مي مش عاوزه اعملك مشاكل 

أسر بس عياط بقي اسكتي اطلعي فوق

ونيمي بدر ف الاوضه الصغيره متنميش مع بدر سامعه

مي مبعرفش انام غير وهو جمبي 

أسر انا مش عاوز دلع يلا 

مي حاضر 

ريم اهلا شرفت اخيرا 

أسر مسكها من شعرها وبزعيق انتي اي يبت انتي متخلفه اتعدلي كده بدل م اعدلك اوعي تنسي ي روح امك

انك كنتي واحده ولا تسوي وأمي الي عملتك بني ادمه ف كفايه ماعيره فيها بدل م اقسم ب الله ارميكي ف الشارع الي بتعايريها دي مراتي فاهمه يعني اي وبدر ده ابني ولو سمعتك بتقلي من كرامتهم ف البيت هخليكي اسوء م الخدامه ي ريم انتي فاهمه !كتك القرف 

ريم والله لاوريك ي أسر 


مي خلاص نام ي بدر بقي انا تعبت 

بدر مش عاوز انام 

أسر دخل ورزه الباب تعالي عاوزك 

مي حاضر براحه 

أسر انت منمتش لي 

بدر مش عارف انام عاوز اتفرج ع كرتون 

أسر شغلي له التلفزيون وتعالي 

مي حاضر 

بدر ماما عاوزه اجي معاكي 

مي اتفرج ع الكرتون وانا جايه هكلم بابا واجي 

بدر ماشي 

By Toka Ashraf 

مي نعم 

أسر اقفلي الباب وتعالي 

مي بضحكه حاضر 

أسر بتضحكي ع اي 

مي اصل نفس الموقف تتكرر اهو تاني فاكر 

أسر لا بصراحه م علينا عاوزك ف موضوع 

مي موضوع اي 

أسر موضوع الطلاق 

مي طلاق !!

ريم ي ماما بقولك مسح بكرامتي الارض قدام الخدامه يرضيكي 

ماما اتقلي كلها كام يوم والعينه تيجي 

ريم عينه اي 

ماما ف مركز كده بتاع ولاده وحقن مجهري والكلام د

ماما متشغليش بالك انتي المهم الساعه ٩تكوني مستياني عند المستشفي ماشي 

ريم ماشي بس ابعتيلي العنوان 

ماما ماشي سلام 

مي طلاق اي 

أسر هطلق ريم 

مي لي!

اسرليه انتي مش شايفه بتعاملك انتي وبدر ازاي ازاي اسيبها كده 

مي بس دي مراتك الأولي واكيد بتحبها عادي كده تطلقها 

أسر كنت بحبها بس دي واحده مريضه مش بيهمها غير نفسها والفلوس عارفه هي كانت مسافره فين كانت ف مصحه تتعالج من الي هي في 

مي هي مجنونه 

أسر هي عندها مرض حب الامتلاك لي اي حاجه بتحبها تحب تبقي ليها لوحدها

بس 

زمان لما كنا بنخرج مع بعض كان ف عشا ل زمايلي ف الشغل ف واحده زميلتي سلمت عليا وكانت بتشكر ف شغلي هي لمجرد أنها قالت انت شاطر ف شغلك وريم فضلت ټضرب فيها لحد مكانت ھتموت 

مي يلاهوي ده انا اخاڤ ع نفسي بقي 

أسر بغمزه ده انت پتخاف منك مش عليك 

مي بتوتر هروح اشوف بدر 

أسر نام بدر نام 

مي هطمن برده 

أسر مي انا بحبك 

مي ها 

أسر ها اي بحبك بصيلي 

ميفتحت الباب هروح اشوف بدر 

أسر قام وقفل الباب بقولك بحبك 

مي بتوتر ايوه يعني اعمل اي مش فاهمه 

أسر بيقرب اكتر تقولي انك بتحبيني مثلا 

مي بتوتر اكتر انا مش ابعد شويه بس 

أسر بهمس ابعد لي 

مي بكثوفي أسر بقي 

أسر بنفس الهمسعيون أسر 

مي عديني عاوزه اروح ل بدر 

أسر طب مينفعش تروحي لأسر 

مي تؤتؤ عديني بقي 

أسر هتروحي مني فين يعني 

مي يلاهوي اي ده

 

انا كنت ھموت لو فضلت دقيقه كمان من امتي وبقي رومانسي كده مش متعوده ع كده عاوزاه يرجع يزعق 

أسر بهمس من وراها عاوزاني ازعق لي 

مي بخصه يلاهوي خضتتي 

أسر حقك عليا ي قلبي 

مي هروح انا لبدر ادخل انت نام اتفضل 

أسر مش هيجيلي نوم غير وانتي جمبي 

مي طب روح وانا هاجي 

أسر مستنيكي 

مي بدر حبيب ماما اي ده انت نمت الله توم وجيري ي فرحه متمت اهو خلص 

بدر ماما 

مي اي ي روحي 

بدر نامي جمبي 

مي وانتهزت الفرصه ادخل شويه ويلا ننام 

أسر هي اتاخرت كده لي كل ده عند بدر هقوم اشوفها 

مي ي مي الله الله نايمين مع بعض ولا كان ف بني ادم مستنيها ي مي 

مي ف اي 

أسر والله نايمه هنا ليه 

مي بدر قالي نامي جمبي 

أسر وانتي مصدقتي بقي براحتك 

مي أسر خلاص جايه 

أسر بخبث لا انا الي هاجي 

مي تيجي فين 

أسر بصي جمبك كده 

مي ف اي جمبي مفيش حاجه 

أسر بصي واحد اتنين تلاته فرد المرتبه التانيه جمبهم

مي اي ده جبت السرير ده منين 

أسر ساحر انا مش كده 

مي طب استني اجيب بدر ف النص 

أسر لي 

مي بكثوف وبتبعد عنه علشان مينفعش ننام كده 

أسر مي انا عاوز رد دلوقتي بتحبيني ولالا 

مي بكثوف انا عاوزه انام 

أسر بصوت عالي نسبيا مي قوليلي بجد بتحبيني ولالا 

مي بهمس بحبك 

أسر ردي مش سامع !!!

مي بسرعه بحبك خلاص بقي واستخبت تحت البطانيه 

أسر ابتسم وانا كمان ي اجمل مي ف الدنيا 

ريم الو ي ماما انا قدام المستشفي 

الام انا جايه اهو 

ريم ماما انا خاېفه ومش مطمنه 

الام مټخافيش كل حاجه تمام 

ريم لا ي ماما مش عاوزه حاجه يلا نمشي 

الدكتور جاهزه ي فندم 

ريم ي ماما لا انا خاېفه 

الام اه ي دكتور

جاهزه 

بعد مرور 3 ساعات 

الام ف اي بتجروا كده لي بنتي فين 

الممرضه ادعي لها 

ألام استر يارب 

الدكتور حضرتك والدتها 

الام ايوه انا 

الدكتور بإنفعال انتي لي مقولتيش أنها حامل من البدايه 

الام حامل 

الدكتور ايوه بنتك حامل واصرارك انها متعملش التحاليل اللازمه ده الي وصلنا لكده 

الام هي حصل لها أي 

الدكتور هي دخلت غيبوبه ومقدرناش ننقذ الجنين ادعيلها 

الام ي ضنايا ي بنتي 

أسر بدر انت هتروح المدرسه من بكره انا

خلاص قدمت فيها 

بدر بس انا خاېف 

أسر من اي 

بدر انا معنديش صحاب هناك ومش عارف حاجه هنا ف انا خاېف اروح لوحدي 

أسر متخافش ي حبيبي انا هجيبك وأوديك المدرسه 

بدر بجد هييييه

أسر ادخل اوضتك بقي حضر حاجتك

By TOKA Ashraf  

مي ي بتاع السمسم ي مسمسم ي مسمسم والله صوتي جوهره 

أسر صوتك قرف ي روحي 

مي بخصه أسر 

أسر هو انا كل مهنادي عليكي هتتفزعي كده قلبك ضعيف كده لي 

مي النصيب بقي اني اقع ف واحد غلباوي زيك 

أسر انا غلباوي 

مي اه 

أسر متاكده 

مي اه 

أسر جواب نهائي 

ميهو احنا ف من سيربح المليون م قولنا ايوه 

أسر حيث كده بقي بصي بسرعه 

مي اي 

اسر هههه بقيتي شبه العفاريت 

مي اي الي انت عملته ده دلقت الدقيق كله هعمل اكل انا ب ايه 

أسر بضحك مش مهم الاكل شكلك فظيع 

بدر ماما انا جعان اااااه اي ده ي بابا 

أسر بضحك ماما ي حبيبي 

بدر هي ماما بقت عفريت 

أسر ده

دقيق ي حبيبي 

بدر شكلك يضحك اوي ي ماما 

مي ماشي محدش يكلمني فيكوا تانى 

أسر واهون عليكي 

بدر و انا ي ماما اهون عليكي 

مي اتمسكنوا اتمسكنوا متكلمونيش اوعي كده 

أسر رايحه فين بس ي

شكاره

الدقيق ي عسل انت 

مي غتت 

الام يعيني عليكي ي بنتي

انا الي عملت فيكي كده ي ضنايا سامحيني انا اسفه انا لازم اكلم أسر 

الام بعياط ايوه ي أسر 

أسر نعم عاوزه اي 

الام ريم ف

المستشفي 

أسر ريم!!!!!!اي الي وداها المستشفي مستشفي اي انا جاي 

الام هبعتلك العنوان 

أسر ماشي 

مي ف اي مالك 

أسر ريم ف المستشفي 

مي يلاهوي حصل اي استني اجي معاك

اسرخليكي انتي هنا مع بدر وانا هروح وابقي اطمنك ب التلفون 

مي ماشي خلي بالك ع نفسك لا اله الا الله

أسر محمد رسول الله 

الام الحقني ي أسر 

أسر اي الي حصل 

الام انا السبب ف كل ده 

أسر عملتي اي انطقي !

الام حكت له الموضوع 

دخل الدكتور السلام عليكم 

أسر وعليكم السلام

الدكتور حضرت جوزها 

أسر ايوه انا 

الدكتور ازاي حضرتك تعرف انها حامل وتوافق ع الي بيحصل ده كان ممكن ف اي وقت ټموت 

أسر والله انا معنديش علم ب الموضوع وبعدين المفروض تسال نفسك السؤال ده ازاي تعمل لواحده عمليه من غير تحاليل ولا اي حاجه لا وكمان عارف انها مش عينه من جوزها 

الدكتور انا معرفش الموضوع ده الي حصل ان والده مدام ريم حتى وجابت التحاليل والعينه وقالت اني اعمل العمليه لمدام ريم قولتلها احنا لازم نعمل تحاليل تانيه نتاكدقالت انها عملت اللازم والتحاليل عملناها وناقص العمليه وبحكم التحاليل الي كانت معايا مدام ريم كانت مؤهله تماما انها تعمل العمليه مكنتش اعرف ان ممكن ام تعمل ف بنتها كده !!

الام انا اسفه سامحني 

أسر الاسف مش ليا ولا للدكتور الاسف لبنتك 

الدكتور هي ابتدت تفوق الحمد لله بس ياريت متتعرضش لاي ضغط 

أسر تمام 

أسر م الاخر كده دي ورقه طلاق بنتك كانت هي موقعه عليها قبل كده لان احنا اصلا مطلقين من زمان بس كنا مخبيين

الموضوع ف كده كده انا مطلق بنتك واهي عندك اهي اشبعي بيها 

مي حمد الله ع سلامتك

أسر الله يسلمك 

مي هي كويسه 

أسر ف غيبوبه اه انا طلقتها 

مي لي كده دي لسه تعبانه كنت تستني لما تفوق حتي 

أسر انا اصلا مطلقها من زمان بس كانت عايشه معايا لان مكانش حد بيصرف عليها

مي طب ومين الي هيصرف عليها دلوقتي 

أسر انا عامل ليها حساب ف البنك وجايب ليها شقه مش هرميها يعني 

مي طول عمرك طيب ي حبيبي 

أسر اي !!

مي ي بركه دعاكي ي اما 

ريم ااااه بطني 

الام ريم ي حببتي انتي فوقتي 

ريم انا فين

الام ف المستشفي ي حببتي !

ريم اي الورقه دي 

ألام ورقه طلاقك 

ريم تمام 

الدكتور السلام عليكم

الام وعليكم السلام 

الحمد لله بقيتي احسن ي مدام ريم 

ريم شكرا 

لو سمحت اكتب لي ع خروج علشان ورايا طياره

الدكتور بس السفر غلط 

ريم انا حره 

بعد 2ساعه 

انا ماشيه ي ماما خلي بالك من نفسك انا هسافر واعيش حياتي بقي كفايه الي ضاع من عمري احب اقولك اني متجوزه جاسر وهو الي كنت حامل منه الدكتور الي كان بيعالحني ف المصحه انا عمتا رايحه اعيش معاه خلي بالك من نفسك ي ماما انا مش مسمحاكي ع الي انتي عملتيه فيا بس انتي امي مهما كان ده فيزا فيها فلوس كان سايبها أسر ليا ودي الشقه اقعدي فيهم مع السلامه ي ماما 

الام توصلي ب السلامه يا بنتي

بعد مرور ٦شهور

مي أسر 

أسر عيون أسر 

مي عاوزه اقولك مفاجاهاناحامل 

اسر طب م انا عارف

مي بهمس الي متعرفهوش بقي أني حامل ف تؤام 

أسر تؤام 

مي اه 

أسر مبروك ي احلي حد ف حياتي 

مي الله يبارك فيك 

بعد الولاده 

أسر مي حبيبتي 

مي نعم 

أسر هو انا

كنت فرحان أننا عندنا تؤام 

مي ده انت كنت طاير من الفرحه 

أسر عاوز اضرب نفسي دلوقتي 

مي لي بس 

أسر لي بس اي!! انتي بتستريحي من الولاده وانا بغير والبس وأنيم

مي ومالوا يخليك ليا ي عمررري 

أسر ويخليكي ليا ي عمري

تمت

 

تعليقات

التنقل السريع
    close