القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

كنت بتضايق جدا ان حماتي هتسيب بيتها وتيجي تقعد عندنا 10 ايام ، انا مش فاهم ليه بصراحة ، انا اصلا بحب اخد راحتي في بيتي ومبحبش اي حد يحبس حريتي ولا يكتم على نفسي

 

كنت بتضايق جدا ان حماتي هتسيب بيتها وتيجي تقعد عندنا 10 ايام ، انا مش فاهم ليه بصراحة ، انا اصلا بحب اخد راحتي في بيتي ومبحبش اي حد يحبس حريتي ولا يكتم على نفسي ، قلت الكلام دا لمراتي ، حسيت انها زعلت وقالتلي خلاص يا حبيبي أقولها متجيش ، انا حسيت اني كدا هلبس في نكد ربنا وحده اللي يعرف هيخلص امتى فسلمت بالأمر الواقع ..

ظبطنالها أوضة الأطفال ، بما اننا لسه متجوزين من خمس شهور بس ولسه معندناش أطفال ، وجت معاها شنطة هدومها ، ومن أول يوم ليها عندنا في البيت دخلت اوضتها وقفلت على نفسها وفرضت على نفسها عزلة تامة ..

اول يوم ليها كنا بنخبط على أوضتها علشان تخرج تاكل معانا ، كانت بتقول انها مش جعانة ، في الاول انا قلت دا عادي وطبيعي لانها مكسوفة ، مع اني مش فاهم لما هي مكسوفة ايه اللي خلاها تسيب شقتها وتيجي تنورنا هنا 10 ايام بحالهم ..

بس ما علينا . ­ ­ ­ ­

الغريبة ان الوضع دا استمر 3 ايام بحالهم لحد ما بدأت اقلق ، الست دي عايشة 3 ايام من غير اكل ازاي يعني ..

مراتي قالتلي اكيد جايبة اكل معاها يعني ، مش معقول هتعيش من غير اكل انت عارف يا حبيبي ماما حساسة اوي ، دي ما بتعملش اي صوت طول ما هي في البيت ، زي النسمة ولا حد يحس بيها ..

منطقي على العموم التصور دا ، ممكن يتفهم يعني ، معاها في الشنطة اكل عايشة عليه ومبتاكلش معانا خالص ..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

بس دي ما خرجتش من الأوضة بقالها 3 ايام ، مشوفتهاش دخلت الحمام ولا مرة ، بتعمل فيها ايه دي كمان ، بتعملها في الكومودينو ؟

مع رابع يوم بالظبط بدأت الست دي تبقى مريبة ومثيرة للشك ومحدش فاهم هي بتعمل ايه جوا ..

طول الليل سامعها بتتكلم مع حد ، بس مش قادر افهم الكلام اللي بتقوله ، وطبعا المدام عندها تفسير جاهز ، اكيد بتتكلم في التليفون يا حبيبي ..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

بس هو منطقي حد يتكلم طول الليل في التليفون من غير ما يفصل ثانية واحدة ؟

نزلت أصلي الفجر زي كل يوم ، بس لقيت الكهربا قطعت فجأة وانا على السلم ، شغلت فلاش موبايلي ونزلت ، وأنا تحت البيت لقيت المنطقة كلها ضلمة كحل ، متشوفش كف ايدك ، بس فيه نور جاي من شقتي ، تحديدا من أوضة حماتي ..

مش نور شمعة دا ولا نور فلاش ، دي إضاءة عالية جدا ..

طلعت فوق اشوف ايه اللي بيحصل ..

قربت من أوضة حماتي ، سمعت صوت تلفزيون شغال جوا ، مش فاهم ازاي ..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

كل دا حصل ومراتي نايمة ، ولما صحيت محكيتلهاش اي حاجة منه لأني مش مستعد اسمع تفسيراتها الجميلة خااالص ..

في خامس يوم ليها في البيت وتحديدا الساعة 2 بالليل الكهربا قطعت عن المنطقة كلها للمرة التانية وفضلت اوضتها بس هي اللي منورة ، كنت واقف في المطبخ بعمل شاي ومراتي نايمة كالعادة ..

والسكر كان خلصان ، قعدت ادور في المطبخ عن كيس سكر ملقيتش ..

فجأة مراتي دخلت المطبخ ، ومن غير ما تتكلم فتحت درج من الادراج وطلعت كيس سكر وقالتلي اتفضل يا حبيبي .. ورجعت الأوضة تاني ..

الدنيا كانت ضلمة وأنا كنت شايفها على الضوء اللي طالع من نار البوتاجاز ، بس فيه حاجة صغيرة جدا ..

اللي اديتني السكر دي مش مراتي ..

لا دا شكلها ولا دا صوتها ..

ومش حماتي برضو ، يا ريت ..

اللي اديتني السكر وخرجت دي كانت أمي ، الله يرحمها

. يتبع



الجزء الثاني

اللي انا شوفتها في البيت دي تبقى أمي الله يرحمها ..

انا متأكد ومقدرش اتلخبط في حاجة زي دي ، حتى الجلابية اللي لابساها دي هي آخر جلابية كانت لابساها قبل ما تموت ، اليوم اللي جاتلها فيه أزمة قلبية وملحقناش حتى ننقلها المستشفى ..


في اللحظة دي انا كنت متأكد ان وجود حماتي في البيت يوم كمان هو خطر وخطر كبير أوي ..

الست دي لازم تسيب البيت فورا بس الأول انا لازم افهم هي بتعمل ايه بالظبط ..

بس هعرف دا ازاي وهي خلاص احتلت الأوضة وحولتها لمكان غامض مقفول ..


انا لازم أدخل الأوضة دي وافهم ايه اللي بيحصل جواها بالظبط ، بس هدخل الأوضة ازاي اصلا وهي مبتخرجش منها نهائي ..

فكرت كتير في طريقة تخليها تخرج من الأوضة ولو ساعة واحدة علشان اقدر ادخل جوا واعرف ايه اللي هي مخبياه بالظبط ..

ولقيت فكرة كويسة ..

استغليت حكاية الفيروس اللي في البلد دي وقولتلها هي ومراتي اني هجيب حد يعقم البيت كله ويرش مواد كيماوية ومينفعش يكونوا موجودين في الشقة ساعة التعقيم ..

وبالفعل اقنعتهم انهم يستنوا عند مدام رشا اللي في الشقة اللي قصادنا نص ساعة بس لحد ما الناس يعقموا البيت ..

اول ما هي خرجت قفلت باب الشقة و خليت الراجل اللي معايه يرش برا ودخلت انا أوضة حماتي ، وفتحت صندوقها الأسود ..


الأوضة كان شكلها مخيف ..

كتب قديمة في كل مكان ، قديمة جدا ، مكتوبة على جلد حيوانات بخط الايد ، فيها مخطوطات غريبة بحروف وأرقام عربي ، ومخطوطات تانية باللاتينية القديمة وبالهيروغليفي كمان ..

شمع على الأرض ، وصور قديمة جدا لناس ميتين ..

الست دي شغالة في السحر الأسود ..

لكن المنظر المرعب اللي شوفته في اوضتها مكانش منظر الكتب الغريبة ولا منظر الشمع ، ولا النقوش اللي ظهرت على الحيطان فجأة مش عارف ازاي ..

الحاجة المرعبة في القصة ان شنطتها اللي كانت جاية بيها مكانش فيها هدوم ، كان فيها 11 جمجمة ل 11 جثة ..

كل جمجمة فيهم مكتوب عليها اسم صاحبها ..

دسوقي ، زينات ، رجب ، دلال ، عتمان ، زينب ، عبد البر ، فوزية ، جاد ، فايق ، و خديجة ..


يا رب يكون اللي انا فهمته غلط وتكون دي مجرد صدفة ..

انا اعرف اسامي 3 من اصحاب الجماجم دي ..

رجب خالي ، وعتمان جوز خالتي وخديجة .. أمي ..

تفتكر دا ممكن يكون مجرد تشابه اسامي ؟

يعني صدفة اني اشوف أمي هنا في البيت بعد موتها ب 13 سنة ؟ وصدفة اني الاقي جماجم باسم أمي وخالي وجوز خالتي ..


بعد ما شوفت المنظر دا اترعبت اكتر ما كنت مرعوب ، وزاد خوفي وقلقي من الست دي ومن اللي بتعمله ..

رجعت كل حاجة مكانها وخرجت وقفلت الأوضة ، والراجل كان خلص تعقيم ، كان فيه مشوار مهم لازم اعمله عشان اتأكد من اللي في دماغي ..

عديت على شقة مدام رشا عشان اخد مراتي وحماتي من هناك قبل ما انزل ..


ضربت الجرس ، خرجت مدام رشا ، قولتلها ابعتي الجماعة بقى وقوليلهم خلاص يقدروا يرجعوا الشقة ، قلت لمراتي اني رايح مشوار ومش هتأخر ، دخلت الشقة هي وحماتي وأنا نزلت على السلم ، بس لقيت مدام رشا بتنادي عليا وأنا نازل ..

– استاذ محمد ، يا استاذ محمد

= أيوه يا مدام رشا ، اؤمري

– انا عايزة اقولك حاجة

= خير

– الست الكبيرة اللي كانت هنا دي تبقى حماتك فعلا ؟

= أيوه

– بص ، انا عارفة ان اللي هقوله دا غريب ، ويمكن متصدقوش ، انت عارف ان الشيخ مصطفى جوزي بيشتغل معالج بالقرآن وياما ربنا كتب لناس كتير الشفا على ايده من السحر والمس وحالات كتير عالجهم من غير اي مقابل لوجه الله كداعارف يا مدام رشا ، عارف ، ايه علاقة حماتي بالحكاية دي ..

– حماتك يا استاذ محمد وراها سر غريب الله اعلم هو ايه ، بس مصطفى جوزي بيقول ان الست دي ميتة وان اللي كانت قاعدة معانا مش هي ، ده شيطان متمثل في صورتها ..

تابع  لو لاقيت تفاعل حلو في جزء كمان هينزل النهارده



الحلقه الثالثة


بعد ما سمعت الكلمتين اللي قالتهم مدام رشا حسيت اني مش متزن ، بدأت أراجع كل تصرفات حماتي الغير مفهومة اللي كنت بشوفها في الكام يوم اللي فاتوا ، دي كانت حابسة نفسها في الأوضة تماما من غير اكل ولا شرب ، مراتي كانت بتقول انها اكيد جايبة اكلها معاها ، بس انا لما دخلت الأوضة وفتشت في حاجاتها ملقيتش اي أكل ، مفيش إنسان في الدنيا يقدر يعيش المدة دي كلها من غير أكل ..

بس انا برضو مشوفتش أموات بتتكلم قبل كدا ..

بدأت أتذكر الظروف اللي اتعرفت فيها على مراتي ..

انا مكنتش اعرفها كويس ، مكنتش اعرفها خالص ، اللي حصل اني كنت سايق في يوم عربيتي ورايح الشغل وكنت نازل متأخر فكنت مستعجل شوية ، خبطت واحدة بالعربية وخدتها وديتها المستشفى ، هي دراعها اتكسر بس محصلهاش اي حاجة اكتر من كدا ..


بعدها زورتها اكتر من مرة علشان اطمن عليها وهناك اتعرفت على مامتها كانت ست غامضة فعلا ، كلامها قليل جدا ، ونظرتها غريبة ، فيها قوة كدا مش مفهومة ، انا مكنتش برتاحلها من اول ما شوفتها ، بس حبيت بنتها واتخطبنا 6 شهور وبعد كدا اتجوزنا ، مكنتش اعرف اي حد من اهل مراتي غير أمها بس ..


ودلوقتي انا لازم اتأكد من حكاية الجماجم دي واعرف هل فعلا اللي انا فهمته كان صح وللا انا كنت غلطان ..

وانا في الطريق اتصلت بعم حسين الغفير اللي كان بيحرس مقابر عيلة أمي وطلبت منه يجهز مفاتح المقابر لأني مش مطمن عشان فيه ناس بتسرق جماجم الاموات وبيطحنوها وبيستخدموها في تصنيع نوع من المخدرات ..

طب دا أي كلام بس انا كنت محتاج سبب مقنع اقوله للراجل وأنا جاي أفتح مقابر عيلة أمي بعد المدة دي كلها ..

بدأت بالمدفن بتاع والدتي ، عم حسين فتحلي ونزلت القبر تحت واتفاجئت ان الكفن كان مفتوح وكل اللي جواه عامود فقري مقطوعة منه الراس ..


ودا نفس اللي لقيته في قبر خالي وجوز خالتي ..

ال 3 جماجم مكانوش موجودين في مكانهم لإنهم ببساطة موجودين في مكان تاني .. عندي في البيت ..

روحت في اليوم دا وانا مصمم افهم اللي بيحصل ، بس قررت ما اكونش لوحدي ..

كلمت واحد صاحبي اسمه كريلس كان لسه راجع من امريكا بقاله أسبوعين بالظبط ..


كريلس كان الوحيد من اصحابي اللي مهتم بالظواهر الغريبة اللي زي تناسخ الارواح والسحر الأسود والحكايات دي كلها وكان بيعمل أبحاث كتير في المجال ده ..

اتصلت بيه في التليفون وحكيتله القصة كلها ..

كريلس قالي ان فيه منظمة ظهرت في امريكا من حوالي عشر سنين كل أعضاءها بيعبدوا الشيطان وبيقدموا ليه قرابين بشرية والأمر بيوصل انهم بينتحروا والشيطان بيسكن أجسادهم علشان يمنحهم الخلود ، وبيعيشوا وسط الناس علشان يحققوا اهداف لوسيفر ، إلههم اللي بيعبدوه ..

وحكاية الجماجم اللي حماتي بتستخدمها دي فدا طقس كان بيحصل برضو في امريكا مع أعضاء الجمعية دي ضمن


طقوس استدعاء أرواح الموتى وتسخيرها ..

قولتله بس كل دا في امريكا مش في مصر ..

قالي مش بعيد يكون فيه ناس بتمارس النشاط دا في مصر وتكون حماتي واحدة من الناس دي ..


اتفقت مع كريلس اني هروح البيت وهو يحصلني بعد شوية كإنه جاي يزورني وهحاول اشوف طريقة تانية تخلي حماتي تخرج من اوضتها بحيث انه يقدر يشوف كل حاجة بعينه ..

روحت البيت .. مراتي كانت مستنياني على الغدا كالعادة ، والغريبة ان حماتي كمان كانت قاعدة معاها على غير العادة ومستنياني برا اوضتها .. لما دخلت البيت حماتي طلبت من مراتي تسيبنا شوية لوحدنا ، طبعا هي منفذتش الطلب دا بسهولة لأنها مكانتش فاهماه ، بس في النهاية دخلت جوا وسابتني مع مامتها ، وبدأت حماتي تتكلم ..


– مبقاش ينفع نخبي على بعض دلوقتي ، انت عرفت كل حاجة وعرفت انا مين بس انت اكيد متعرفش انا هنا بعمل ايه ، ولا عرفت حكاية الجماجم اللي لقيتها في اوضتي ، انا هفهمك كل حاجة ، انا لوسيفر ، حامل الشعلة المقدسة ، انا فيه ناس بتعبدني من آلاف السنين ، وعايش جوا أجساد ناس كتير انت بتشوفهم وبتتعامل معاهم وانت متعرفش انهم أموات وانا اللي بحركهم ، انا موجود في العالم علشان احرر سكانه من الموت ، اوهبهم الخلود الأبدي ..


امك هي و 10 أشخاص تانيين من ضمنهم أخوها وجوز أختها كانوا أعضاء منظمة سرية اسمها منظمة ال 11 أخ ، المنظمة دي كانت بتحارب عبدة الشيطان في مصر وبتحرض الناس ضدنا ، وانا كنت لازم أكسب حربي في النهاية ، والجماجم انا بستخدمها في تحضير أرواح أصحابها ، احنا دلوقتي عندنا جيش من الأرواح مجندين لخدمة أهدافنا ..

وانا موجود هنا في العمارة لان العمارة دي اتبنت فوق قبر واحد مهم جدا من عبدة الشيطان على مر التاريخ ، الراجل ده مات من 450 سنة .. وروحه مبتحضرش غير في المكان اللي عضمه مدفون فيه ..


دلوقتي انت فهمت كل حاجة وعرفت الحقيقة ، وقدامك اختيار من اتنين ، يا تكون معايه يا تكون ضدي ، لو بقيت معايه هتعيش للأبد ، ولو بقيت ضدي هتدوق كل اصناف العذاب ، هحول حياتك لجحيم ..

وفجأة الشقة كلها اتملت تعابين ..

تعابين ضخمة بتخرج من كل مكان ، اتفزعت وحاولت أجري ، لكن فجأة التعابين كلها اختفت ..

قالتلي دي عينة بسيطة من اللي اقدر اعمله فيك ..

قبل ما اسيب البيت دا وامشي لازم اخد روحك معايه ، هتختار الطريقة اللي تعجبك وتنتحر بيها وبعدها روحك هتكون ملكي ، وإلا ، مش هتقدر تتخيل ايه اللي هيحصلك ..

قالت كدا ودخلت الأوضة وقفلت على نفسها ..

جرس الباب رن ، كنت قاعد مكاني كإني اتلزقت في الكرسي ، مش قادر استوعب اللي سمعته ..


مراتي خرجت ، قالتلي ايه يا محمد ، مش سامع الجرس بيرن ، مردتش عليها ، خرجت فتحت الباب كان كيرلس اللي جايلي حسب الاتفاق اللي بينا ..

مراتي دخلته الريسبشن ورجعت تاني المطبخ ..

لقيته مخضوض وبيقولي

– محمد ، يالا نمشي من هنا فورا

= فيه ايه يا كريلس

– تعالى بس هوريك حاجة بس لازم تشوفها برا مينفعش هنا ..


نزلت معاه ، روحنا القهوة اللي قدام البيت ، كانت شبه فاضية بالنهار

– ها يا كريلس ، حاجة ايه اللي هتوريهالي

= بص يا محمد ، انا كنت شغال في امريكا في الصحافة ، كنت بكتب في مجلة روحانية كدا اسمها the souls world ، مجلة الكترونية بتتنشر على النت ..

وكنت عامل تقرير صحفي عن جماعة من بتوع عبادة الشيطان اللي كلمتك عنهم دول ، فيه مجموعة انتحروا انتحار جماعي وسط طقوس غريبة كدا عشان يوهبوا روحهم للشيطان ، والجلسة دي كلها كانت متصورة فيديو وانا يومها نشرت الفيديو مع الخبر ..


ضمن الجماعة اللي انتحروا دول اتنين مصريين ، ام وبنتها ..

شوف كدا الصورة دي يا محمد ، دي صورة البنت وأمها ، البنت دي هي اللي فتحتلي الباب لما جيت عندك البيت .. هي كمان ميتة ..

= مش ممكن ، دي مراتي وحماتي

تااابع

عاوز تفاعل حلو عشان هنزل الجزء الرابع الساعه 12الظهر



😈الحلقه الرابعة😈

تمام جدا ، يعني مراتي ميتة ، وحماتي ميتة ، وهما الاتنين ساكن جسمهم شيطان ، دا انا طلعت عايش في فيلم رعب وانا مش حاسس ..

كريلس قالي أنت لازم تسيب البيت ده وتهرب فورا ، سافر ، روح اي حتة ، انت مش قد اللي انت داخل عليه ..

= و لما اهرب يعني يا عم كريلس ، هاروح منهم فين ، هيقدروا يجيبوني من أي مكان هروحه

- صح ، عندك حق ، يبقى مفيش غير حل واحد ، بس صعب ، صعب أوي يا محمد ..

= حل ايه يا عم كريلس اتكلم انا في عرضك

- انت تدخل معاهم الحرب

= نعم ؟

- أيوه ، اسمع مني مقدامكش اختيارات تانية ، انت لازم تحاربهم ، وتكسبهم كمان

= ازاي بقى ، احاربهم ازاي

- بص ، الجمعيات اللي بتمارس طقوس عبادة الشيطان وتحضير الأرواح والكلام دا موجودة من زمان اوي ، صحيح هما ما اتشهروش غير قريب بس دا عشان الانترنت والصحافة ، لكن هما كانوا موجودين من قبل كدا بقرون وليهم تاريخ طويل اسألني أنا عنه ، فيه راجل شيخ من عندكم اسمه الشيخ أبو المنصور الفاتح ، تسمع عنه

= لا ، انا لا اعرف ابو منصور الفاتح ولا أبو منصور الغامق ، بيعمل ايه دا

- دا بقى أشهر واحد حارب عبادة الشيطان ، الراجل ده كان باحث في علم الحروف ، انت عارف كل حرف ليه قوة وطاقة معينة ، اللي درس علم الحروف ده يقدر يعمل المعجزات

= ايه شغل الجلا جلا دا يا كريلس ، انت أمريكا علمتك العبط وللا ايه

- يعني انت بعد كل اللي حصلك دا لسه مآمنتش ان دا علم

= طب قولي اعمل ايه يا كريلس ..

- الحل زي ما قولتلك عند ابو المنصور

= طب يالا بينا نروحله

- هو مين دا اللي نروحله

= ابو منصور دا

- تروحله فين دا ميت من 600 سنة

= الله يحرقك يا اخي ، و لما هو ميت بتقولي ليه ان الحل عنده ..

- ما احنا هنحضر روحه

= نعم يا اخويا ؟

- اسمع الكلام قولتلك ، دي حرب أرواح ، وأبو المنصور دا روحه قوية جدا ، ولوسيفر مبيخافش من حد قده ، انا حضرت جلسات كتير في امريكا كانوا بيحضروا فيها روحه عشان يفكوا السحر الأسود والمس السفلي ، مفيش حل غير أن ابو المنصور يحضر في بيتك ..

= طب دي هعملها ازاي ، هحضر روحه ازاي في البيت وسط الشياطين اللي فيه

- انا هقولك ، بس اسمع الكلام دا وركز فيه كويس اوي ، وتنفذه أول ما تروح ..

وسمعت اللي كريلس قالهولي ، وروحت البيت ..

اول ما دخلت البيت قلبي اتقبض ، البيت اتحول لمتحف من متاحف الشيطان ، إضاءة نيون حمرا ، وشمع اسود في كل مكان في الشقة ، وكفوف دم مرسومة على الحيطان ، بأحجام مختلفة ، كفوف أطفال وكفوف كبار ..

وجماجم متعلقة في السقف ..

ومراتي قابلتني لأول مرة بوشها الحقيقي ، كان شكلها كريه جدا وانيابها بارزة وعينيها حمرا ..

وحماتي كانت شبه الساحرة الشريرة اللي بيحكوا عنها في حكايات الف ليلة وليلة ..

قولتلهم انا موافق أنفذ طلبات لوسيفر بس بشرط

حماتي قالتلي مفيش حد بيتشرط

- لا انا لازم اتأكد من قوة لوسيفر

= ازاي تتأكد

- مناظرة ، هعمل مناظرة بين لوسيفر بتاعكم وبين روح راجل صالح ، لو كسبتم ، هسلمكم روحي ..

= روح مين ؟

- ابو المنصور بن الأدهم بن أبو بكر الفاتح

= ابو المنصور الفاتح ؟؟!

- ايه ، خوفتوا ؟

= انت بتلعب لعبة مش قدها

- هو ده اللي عندي ، انا مش هسلم روحي ببلاش ، وعلى فكرة انا عرفت إنكم متقدروش تئذوني وانا في حمى روح ابو المنصور ، بعد شوية واحد صاحبي هييجي هنا وهيحضر روح ابو المنصور ، وتوروني مين هينتصر

= واحنا قبلنا التحدي ..

بعد ربع ساعة وصل كريلس ..

كلنا قعدنا على الكراسي في شكل دايرة ، وبدأ كريلس يقرأ تعاويذ وطلاسم غريبة من كتاب قديم كان معاه ..

استمر في القراية حوالي نص ساعة لحد ما الجو كله اتكهرب وسادت حالة من الرهبة والتوتر ، وبعدين الشقة اتملت دخان ، دخان كثيف جدا لدرجة اني مكنتش شايف اي حاجة في الشقة ..

شوية شوية بدأ الدخان دا يتلاشى وظهر وراه راجل كبير ، دقنه بيضا وطويلة ولابس جلابية بيضا وعمة وعباية بيضا ، بس الهدوم كانت قديمة أوي ، كإنه خارج من آلة الزمن وجاي من عصر بعيد .. وبدأ يتكلم بصوت جهوري ..

السلام على من اتبع الهدى ..

انا أبو المنصور الفاتح ..


انتظروا الحلقة الاخيرة فيها مفاجأت كثيرة غير متوقعه.😈




الجزء الخامس  5 وإلا خيرة😈

أبو المنصور حضر ، كان شبه المارد ، طول بعرض زي ما بيقولوا وليه هيبة وحضور فظيع

وبدأت الحرب بينه وبين الأرواح الشريرة ، البيت عندي بقى كله أصوات بتصرخ بكلام غريب مش مفهوم ..

أصوات رجالة وأصوات ستات من معسكرين مختلفين ، معسكر الخير ومعسكر الشر والاتنين بيحاربوا بعض بأسرار الحروف والكلمات ..

مراتي وحماتي كانوا بيستعينوا ببعض الاسامي الغير معروفة لإبليس ، واسامي تانية لملوك الجن ..

المعركة كانت شديدة جدا ، لحد ما بدأت احس ان ابو المنصور نبرة صوته بدأت تضعف وتتقطع ، وفي المقابل الأرواح التانية صوتهم بقى أعلى وموقفهم اقوى ، لحد ابو المنصور اتحرق قدامي ، نار قامت فجأة ووراها دخان كثيف جدا بلع أبو المنصور ، مبقيتش شايفه قدامي ..

ودا كان اعلان انتصار لوسيفر وفريقه ، يعني اعلان نهاية حياتي ..

- خسرتوا الحرب ، ودلوقتي كل واحد فيكم يختار لنفسه موتة فيها رحمة لأننا لو خدنا ارواحكم بطريقتنا هنعذبكم عذاب مش هتطيقوه

= انا بس اللي هموت ، كيرلس مالوش دخل بالموضوع دا

- طالما حضر الجلسة دي يبقى ليه ، قدامكم 30 ثانية تفكير ، بعدها كل واحد فيكم يعلن الولاء لوسيفر العظيم وينتحر بالطريقة اللي يختارها ..

كيرلس كان فاهم اكتر مني هما ممكن يعملوا فيه ايه ، علشان كدا كان جاهز لاحتمال الخسارة وكان جايب السم معاه ، طلعه من جيبه ووقف وقال أعلن الولاء لوسيفر العظيم ، وشرب السما ، مخدش اكتر من خمس دقايق وبعدين مات ..

وجه دوري ..

كان لازم احصله ، كل حاجة حواليا كانت بتقول اني ماليش اي حيلة واني لازم انفذ اللي هما عايزينه ، جيبت سكينة من المطبخ ووقفت ورفعت ايدي وقلت زي ما قال كيرلس ، أعلن ولائي للوسيفر العظيم ، وبكل قوتي زرعت السكينة في قلبي ، ووقعت على الأرض والدم بدأ ينزف من جسمي لحد ما حركتي سكنت تماما ..

- مات ؟

= أعتقد لسه ، بس هو دلوقتي فقد الوعي ، يالا يا كيرلس قوم ، انت استحليت النومة وللا ايه

* اهو ، هنعمل ايه في محمد

- هتاخد الفيديو اللي صورناه وتمنتچه ، تسيب بس الدقيقة اللي انتحر فيها ، دا هيكون دليل براءتنا قدام النيابة اللي هيثبت ان محمد كان واحد مجنون باع روحه للشيطان ..

- الله يرحمك يا محمد

= وحياة امك ، مش انت اللي أجرتنا من الأول علشان نعمل فيه كدا ، دا انت اللي خليت بنتي ترمي نفسها قدام عربيته عشان تتعرف عليه وتتجوزه

= مكانش قدامي حل تاني ، كان لازم حقي يرجعلي ..


وقمت فجأة ، كانوا مرعوبين طبعا وفاهمين إني صحيت من الموت ..

- متخافوش اوي كدا .. حد يكدب الكدبة ويصدقها ..

انا كنت شاكك فيكي من اول يوم ، لما كنتي رافضة الأكل والشرب ، بدأت اعمل نفسي نايم واراقب المدام ، وكنت بشوفها وهي بتدخلك اكل بالليل ، انا بس عايز افهم انتي ازاي قدرتي تخليني اشوف أمي ، انطقي بدل ما اموتك ..

=مكانتش امك ، كنت أنا ، مراتك عارفة آخر جلابية امك كانت لابساها قبل ما تموت لإنك كنت شايلها قدامها جابتهالي ، وانا اديتك بس الايحاء ان انا أمك والدنيا كانت ضلمة والجو غامض كان سهل تصدق ..

- والجماجم ؟

= اشتريناها من حارس المقابر بتمن كويس ..

- والتعابين اللي كنت بشوفها والشيخ مصطفى اللي قال عليكي ميتة ..

= الشيخ مصطفى معانا ، احنا اشتريناه ، والراجل اللي عمل ابو المنصور ، والتعابين دي حبوب هلوسة كنا بنحطهالك في الاكل ..

وانت يا كيرلس ، ليه تعمل كدا في صاحبك ..

- صاحبي ، لا انت عمرك ما كنت صاحبي ، ابويا وأبوك كانوا أصحاب ، سرقوا البنك سوا ، ولما ابويا اتسجن مجابش سيرة أبوك وشال الليلة لوحده وفي الآخر أبوك سرق نصيبه ، وعشت انت في العز ده وأنا مكنتش لاقي اكل ، كان لازم اخد حقي منك ، ظبطتلك الفيلم دا كله عشان تنتحر ، ومراتك تورث الثروة كلها ونقسم ..

= مخوفتش ينصبوا عليك

- ميقدروش ، انا مكتفهم بشيكات تضمن حقي ..

- برافو عليكو ، انا كنت عامل حسابي وبلغت البوليس ، وهما كانوا واقفين على الباب وبيسمعوا كل حاجة ، قدرك بقى يا عم كيرلس تبقى رد سجون زي أبوك ⁦❤️⁩

تمت 

رائيكم في القصه  يهمني 

 وعاوزين القصه الجايه ايه رعب ولاه رومانسي ولاه واقعي








تعليقات

التنقل السريع