القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حماتي عقربه بقلم اماني خالد الجزء 1_2__في موسوعة القصص والروايات

كامله 


هند بنت رقيقه وهاديه امها ماتت وهي صغيره وابوها متجوز

وطبعا مش محتاجة اقولكو علي معامله مرات الاب

اتجوزت هند وهي عندها 18سنه (بعد م خلصت دبلوم )

هند كانت فاكره انها خلاص ارتاحت من مرات ابوها ومتعرفش انها وقعت في حاجة اسخم

محمد : جوز هند بكري امه وساكن في الشقه الا فوق امه عندو اخت بنت مدلعه علي الاخر متجوزه وقعدت خمس سنين عبال م خلفت عندها بنت اسمها ليان

بعد جواز هند ومحمد حياتهم كانت هاديه جدا بغض النظر عن مديقات حمات هند ليها

فاتت سنه والتانيه ومحمد بدا يزن علي هند يروحو للدكتور ويعرفو سبب التاأخير هند كانت فاهمة وعارفه كويس ان دي فكره حماتها وقالت معلش حقها بردو مهو ابنها الوحيد

الدكتور قال لمحمد ان هند مش بتخلف وفرصتها قليله جدا محمد زعل بس اتمسك بهند وقال مش مهم لما رجع محمد وامه سالته

حمات هند: هاا ي محمد الدكتور قالك اي

محمد : مش عارف يقول اي وسكت

حمات هند :متنطق قالك اي الدكتور

محمد : قال ان هند فرصتها ف الحمل ضعيفه جدا

حمات هند: انا كان قلبي حاسس ان البت دي ارض بور

محمد : قدر ربنا ي امي هنعمل اي

حمات هند : هنعمل كتير ي حبيبي هتجوز طبعا

محمد : اتجوز ع هند لي ي امي هند بنت اصول عمرها م زعلتني

حمات هند :. وبنت الاصول دي ارض بور مبتطرحش اي اصولها هتقولك ي بابا وتشيل اسمك

محمد : سكت ومتكلمش

حمات هند : انتا رااايح فين

محمد : طالع ي ماما عاوزا اي

حمات هند: طاااااالع فين ي عين امك لا ي حبيبي انتا هتبات هنا معايا مفيش طلوع مش كفايه انها مبتخلفش كمان هتطلعلها

محمد : يوووه ي امي وهي زنبها اي يعني مبتخلفش وكمان اسيبها لوحدها هو دا العدل ي ناس

حمات هند : بتعلي صوتك ع امك عشان مراتك اهئ اهئ اهئ خلاص ي خبتي ف ابني البكري ياااااااني بيزعق لامه عشان مرااااتو

محمد : ي امي انا مقصدش والله حقك عليا ي حبيبتي

حمات هند : يعني هتبات معايا

محمد : حااضر

حمات هند : ي هننننننننننننننننند انتي ي زفته الطين ي هنننننننننننننتد

طلعت هند مش شقتها الا فوق شقه حماتها : ايوه ي ماما

حمات هند : تعالي يختي اغسلي المواعين واعمليلنا لقمتين ناكلهم

هند : حاضر ي ماما

حمات هند : بصوت واطي مو يشطح ضلوعك

سمعتها هند وسكتت

دخلت هند المطبخ غسلت المواعين وعملت الاكل

انا حضرت الاكل ي ماما تعالو عشان ناكل

حمات هند : لهو انتي هتاااكلي يختي انا قولت هيطلع عندك دم وتعيطي وتزعلي انك مبتخلفيش ي ارض بور بت معندكيش دم

قامت مريم من ع الاكل

دخلت اوضتها وقفلت الباب وفضلت تعيط

يااااارب انا زنبي اي اني اتحرمت من الخلفه يعني انا عرفت وسكت ومحسيستش حد بوجعي وقولت مش هبقي مبخلفش ونكديه كمان مستكتره عليا استحمل الوجع

محمد : لي كدا ي امي بس

حمات هند : بقولك ااااي انا البت دي مش طيقاها اصلااا ويانا ي هي ي محمد

محمد: يعني اي ي امي

حمات هند : يعني ي تتجوز عليها ف ظرف يومين ياما تنسي ان ليك ام

محمد : لا لا هتجوز خلاص نقي عروسه وانا هتجوزها ع طول

وفعلا بعد يومين اتجوز محمد اتجوز بنت اصغر من هند بسنه

واتجوزها ف نفس الشقه

هند : ساكته مبتتكلمش ولا بتشتكي

محمد : متزعليش مني ي هند مكانش ينفع اقول لامي لاء

هند : هو انا عاتبتك ي محمد دا حتي انا الا فرشالك اوضنا بنفسي عشان العروسه الجديده مبروك ي محمد

محمد : سكت ومبقاش عارف يرد عليها بس شدها لحضنه عشان حس انه ظلمها

لكن كبرياء هند الا محمد كسره هو وامه منعها

هند : زقتو وقالتلو جرا اي ي عريس مش عيب عليك تسيب مراتك العروسه الجديده جوه وتحضن القديمة روح روح مبروك عليك متبوظش ليلتك دي ليله العمر

وضحكت بمراره يوووه نسيت انها مش اول مره معلش انشاء الله تبسط وتبسطت الست الوالده بجوازه الجديده الا هتجبلك ولي العهد ومتشغلش بالك بيا انا جوا ف الاوضه التانيه مش هسمعكو اصل هكون مشغوله اااااه مشغوله هكون بحسبن عليك وعلي امك الا كسرت نفسي ومقالتليش كلمة حلو من يوم م دخلت البيت دا

محمد : هند انا بح

هند :هشششششششش متكلمش عن الحب ي محمد عشان انتا متعرفوش

وسابتو مشيت

محمد ادايق بس دخل لعروسته وقضو ليله زي اي اتنين متجوزين ونسيين اليتيمة الا ملهاش ضهر ولا سند حتي جوزها رمها اول م عرف انها مش هتخلف

هند : لنفسها ابويا ومصدق رماني وامي ماتت وسابتني وجوزي حتي محاولش نروح عند دكتور تاني ولا جرب اخد علاج لااا دا يومين واتجوز يارب خدني وريحني من قهره قلبي دي وف عز وجعها وغيرتها علي جوزها سمعت جوزها بالصدفه مع ضرتها

محمد : هههههههههه تعالي هنا بس هقولك علي حاجة متخافيش

العروسه : هههههههه بس ي محمد بقي بتكسف

ناااااااااار وغيره وغضب وقهرة كسره قلب و كسره نفس

مش كفايا احساسي بالنقص اني مبخلفش كمان احساسي اني كنت بالنسباله مجرد وحدا بيقضي معاها وقت وخلاص

وتذكرت ليله زواجهما

محمد : اتفضلي ي عروسه

هند: دخلت وبصه ف الارض

محمد : تعاااالي وشدها لاوضه النوم

هند : احممم

محمد : هو الفستان دا رباط ولا سوسته

هند:.سوسته

محمد : طب م تيجي افكهولك ونختصر الوقت

هند : لا لا هفكو لوحدي

محمد : طلاق تلاته م يحصل وهفكو دلوقتي حالااا😉😉

هند : مكسوفه ووشها احمر

محمد : هند

هند : نعم

محمد : متخافيش مني

هند: ....

محمد : نزع فستانها باكملها حين فتح سوستهه

هند : اتكسفت جريت 😳😳😳

محمد : تعالي هنا ي بت متخافيش انا جوزك

ندهت هند لمحمد

محمد لو سمحت هات البرنص

محمد: حلو البرنص وسهل بردو

هند : بتقول اي

محمد: لا مبقولش ي حبيبتي خدي اهوو

خرجت هند من الحمام ولابسه برنص

محمد قرب منها وبيفتح البرنص

شهقت هند : بتعمل اي

محمد : هو الا بعمل اي هو انا جايبك افرجك ع الشقه وبغدر بيكي انتي مراتي علي فكره

هند : مش قصدي استنا ام البس اسدال ونصلي الاول

صلي محمد وهند

محمد بيقلعها الاسدال

هند ساكته ووشها ف الارض

لقت نفسها ف الهو ومحمد شايلها وحطها علي السرير

وبدأ في تقبيل شفتيه

تاابع



البارت الثاني


نزلت هند من عند محمد جوزها ومشاعرها متلخبطه


غضب وغيره وحصره


ياااااا ي محمد للدرجادي بايعني للدرجادي مش فارق معاك وجودي خااالص اهم حاجة عندك رغبتك وبس كنت بالنسبالك مجرد جسم حلو وبس ودموعها عماله تنزل بغزاره


محمد لبس بسرعه ونزل ورا هند بس قابلته الحربايه علي السلم

حمات هند: نهارك امك اسود نازل لي

محمد : هااااا ااه نازل عشااااان عشان اااا

حمات هند : متهتهش انتا نازل ورا زفته الطين الا متتسماش صح

محمد : ي امي مهي مراتي بردو مهما حصل مراتي

حمات هند: ولااا ي محمد بلا مراتك بلا هباب هي كلمة وحدا تتطلع فوق لمراتك ومشوفكش برا باب شقتك لمده اسبوع

محمد: طب وهند

حمات هند : مالها سخاامة بتفكر فيها لي دلوقت

محمد: متجيش عليها ي امي دي يتيمة

حمات هند : شهقه يتيمه وهو انا فتحها سبيل ولا دار ايتام ليها ربنا يتولها ي عين امك يلا اطلع لمراتك انتا عريس

محمد : طالع

حمات هند : عاوزاك ترفع راسي ي واد هااا ههههههههه

محمد: عيب عليكي دنا جاااااامد اووووي هههههههههه

حمات هند: طب اطلع ي حبيبي اطلع واتمتع كدا وعاوزا عيل يوءوء ف البيت

محمد: تسع شهور بالظبط وهتلاقي الواد ف ايدك

هند كانت سامعه كل حاجة وساكته

هند: حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي محمد ولا لااا لااا اتجوزت عليا لكن مش قادره ادعي عليك لسه بحبك وقلبي متعلق بيك وعلي اد حبي ليك غيرانه عليك والغيره قتلتني 💔💔

حمات هند : تعليلي ي زفته الطيييييين

هند : نعم ي ماما

حمات هند : سم الكلمة سم منك متقولليش ي ماما تاني انا مش امك امك ماتت ارتاحت منك وانا ربنا بلاني بيكي

هند : واقولك اي طيب

حمات هند : قوليلي ي حاجة قولي اي حاجة بس ماما لاااء انتي سااااااامعه

هند : حاضر ي حاجة

حمات هند: انجري علي المطبخ يلا اعملي حمام تلت تجواز حمام ودكر بط ورز بالخلطه ومكرونه بشاميل والحلو ام علي

هند : حاضر

دخلت هند المطبخ

وهي بتعمل الاكل

بط وحمام ورز ومكرونه وانا يوم فرحي شرطت ع مرات ابويا يجيبولي الاكل وهي اخدته وطلعت جوزين حمام لابنها منك لله ي فوزيه (حمات هند)

حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ربنا يبتليكي من جنس عملك ويكسر قلبك زي م كسرتي قلبي اديها يارب علي اد م عملت معايا وكل الا ناويه تعمله

بعد ساعه

حمات هند : انتي ي بومه

هند: نعم ي حاجة

حمات. هند : خلصتي الاكل

هند : علي النار

دخلت حمات هند الحمام وطلعت كلور وصابون ومنظيفات ورمتهم لهند في الصاله

حمات هند: اغسلي السجاد وسخ

هند : دنا لسه غسلا من اسبوع ي حاجة

حمات هند : منتي اصلك معفنه متعرفيش النضافه

اغسلي السجاد دا دلوقتي وتطلعي تنشري ع السطح قدامك نص ساعه تكوني خلصتي عشان الاكل ميتحرقش

هند: انا كدا مش هلحق

حمات هند : عندك حق فعلا اغسلي السجاد وابقي بصي ع الاكل كل شويه ولما يستوي طلعي لجوزك وعروسته

هند : حاضر

طلعت هند السجاد وبدات تغسل

حمات هند : اي الوساخة دي اغسلي تاني

هند : دي رابع مره اغسلو مهو نضيف اهوو

حمات هند: متناقشنيش انتي هنا تغسلي وتنضيفي وبس

هند : حاضر

هند بتغسل السجاد لسادس مره وفجاءه لقت جردل ميه سقعه وهما ف عز الشتا نازل فوق دماغها

هند : لي كدا ي حاجة انتي بترشي السجاده ولا بتغرقيني دا الجو تلج

حمات هند : انا الحق عليا قولت اهو تنضفي مع السجاد

هند : تشكري ي حاجة

حمات هند : اخلصي يلا طلعي الاكل لجوزك

قامت هند بهدومها المبلوله ف غز التلج وطلعت الاكل لمحمد

فتح محمد الباب

هند : اتفضل

محمد : تسلم ايدك ي حبيبتي

هند : تأمر بحاجة تانيه

محمد : ءامر انتي بتكلميني كدا لي ي هند

هند : اكلم حضرتك ازاي يعني

محمد : ف اي ي هند

هند : هيكون ف اي م الدنيا واردي اهي مثلا جوزي باعني اول م عرف اني ممكن مخلفش ومحاولش حتي يخليني اتعالج لاء راح اتجوز بعدها بيومين يوووووووووووووومين بس يوووومين حتي مستناش واتجوزها ف شقتي ع حجتي ف اوضه نوووووومي ع سريري هو هووو انا زعلانه لي زعلانه علي اوضه نومي وشقتي وسريري مهي خدت جوزي خدت جوزي كلو ولا امك الا مقالتليش كلمة عدله من يوم م شافتني وبتزلني وتهني ولا كاني عدوتها امك الا سابتني انام ف نفس الشقه الا انتا متجوز فيها عشان تحصر قلبي هزعل ع شويه عفش ف داهيه الشقه والعفش وانتاااااا كمان ف داهيه ف داااهيه انتا وامك ي محمد منكوووووو لله منكو لله حسبي الله ونعم الوكيل فيكووووووووو

محمد اتعصب جدا لكن عذرها هي ف الاخر ست وظلمها جامد

حمات هند سمعت كلام هند

هند دخلت الاوضه التانيه وفضلت تعيط جااامد وقلبها محروق من كل الا حصل

طلعت حمات هند

حمات هند: سكتلها وسبتها تغلط ف امك وتدعي عليك وع امك اااااااه ااااه مهي شيفاك مش راجل مهي عندها حق الراجل الا بجد مراته متعليش صوتها عليه ولا تطاول ع امه

لكن انتا مش راجل خليها تركب وتدلدل وبكرا التانيه كمان هتركبك ومراتاتك هيسوقوك ي خصاره تربيتي فيك

محمد حس انو بيغلي من كلام امه ومش طايق نفسه

حمات هند : انتااااااا لسه واااااقف ي خيبتي فيك ي بني يخيبتيييييييي

محمد : دخل علي هند الاوضه ورزع الباب وراه

هند : وقفت و بصت لمحمد بجراءه مصطنعه

محمد : ضربها قلم جااااااامد ع وشها بس هند فضلت ثابته ضربها ع خدها التاني جااااامد وسك شعرها جااااامد وشدها انااااااااا ي بنت الكااااالب تعلي صوتك عليا انااااااا تشتمي امي ي بنت ال ...........................محدش هيلحقك مني ي هند

وفضل يضرب فيها وراح مطلع الحذام بتاعه وضربها بالحذام وهند ساكته مبتنطقش وجسمها كلو دم وازرق

خرج محمد وساب هند ف الاوضه

تاني يوم حمات هند استنت هند تنزل منزلتش سابتها في قهرتها تالت يوم جي حمات هند ادايقت اووووي وفضلت تنادي ع هند وهند مرضتش

محمد حتي مكلفش نفسه يخش يسال عليها

طلعت حمات هند خبطت

فتح محمد

حمات هند : زفته الطين فيييييين

محمد : معرفش مخرجتش من يوميها وانا مبصتش عليها

حمات هند : بنت الكلب انا هخش اجيبها من شعرها

فتحت حمات هند الباب لقت هند زي م هي من ساعه العلقه

دخلت بكل جبروت شدتها من شعرها وهي مرميه في الارض

بترفع راسها لقت جسمها بارد ومزرق وشفايفها زرقه كانها ميته

حمات هند : محممممممممد الحق هند ماتت

محمد : بخضه اااااي هند هند حبيبتي ي هندددددد

شالها محمد بيجري عشان يوديها المستشفي

حمات هند : استني انتا رايح فين

محمد : بزعيق هاخد مراتي مراااااتي بتمووووت

حمات هند: انتا اهبل يلااا عاوز توديها لمستشفي عشان يقولو مين عمل فيها كداااا ويسجنوك

محمد : ميسجنوني ولا اولع منا استااااهل انا الا عملت فيهااااا كداااااا

وجري علي المستشفي

وفضل يصرخ حد يلحقني بسرعه

جي دكتور هاتها بسرعه

الدكتور بعد م عملها اشعه وتحاليل

مين الحيووووووان الا عمل فيها كداااااا

محمد : ساكت

الدكتور : انتا جوزها

محمد : ايوه

الدكتور : نتا الا عملت فيها كداا

محمد: هي عامله اي بس اهم حاجة

الدكتور: لا حاجة بسيطه خالص المدام حامل ف شهرين ونزل ومضروبه وعندها كدمات وكسور ف جسمها دا غير ضعفها دي بقالها كام يوم ف الحاله دي دي المفروض كانت ماتت اصلا دي عايشه بمعجزه

محمد : حاااااااامل حامل ازاي

الدكتور : هو دا الا هامك انا هعمل محضر حالا

تااابع  

علق بعشرين تعليق ليصلك الجزء الثالث


البارت الثالث والرابع من هنا 



 

تعليقات

12 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع