القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة سميحة للكبار فقط 3_4_في موسوعة القصص والروايات


 الجزء الثالث والرابع 

الحج علي اول مافتح باب اوضة فاتن رجع لورا وجسمه كله اترعش بعد اما كان بيفتح اوضة فاتن وكله غضب واصرار انه يقتل فاتن وعشيقها اللي سمع صوته من لحظات في اوضتها وكان الغضب مالي عينه فجأه ملامحه اتغيرت وشه بقا لونه اصفر وجسمه بيترعش وبيبص وعينيه وفمه مفتوح كأنه شاف الهول .

الحج علي اول مافتح باب اوضة فاتن رغم انه عارف انها ضلمه شاف نور كأنه نور النهار وفاتن واقفه ووشها للحائط وضهرها لباب الاوضه. 

ورجليها مش لامسه الارض كأنها واقفه  في الهوا ومفيش اي راجل معاها صوت الراجل اللي سمعه الحج علي وهو معدي من قدام اوضتها كان صوت فاتن صوتها اتحول لصوت راجل وبتضحك بصوت راجل. 

بدأ الحج علي يبص لفاتن وبيحاول يهرب ولكن شئ مانعه ممكن تكون مشاعر الابوه منعاه.  بدأ الحج علي يقرأ  قرآن وجسمه كله بيترعش يقرأ قرآن ويقول اعوذ بالله من كل شيطان رجيم  . بدأ صوت ضحكات فاتن الرجولي يتغير ويتحول لاهات  .في لحظات لفت فاتن وعدلت وشها ناحية باب الغرفه. الحج علي شايف فاتن بنته بنفس ملامحها الجميله  ولكن فيه شئ مخيف ومرعب هو مش فاهمه 

بدأت فاتن تقرب من باب الاوضه ناحية والدها وباين علي وشها الغضب والحج علي رغم انه بيحاول يتمالك نفسه بس مرعووووب ومش قادر يتصرف

وفجأه‘...... باب اوضة فاتن اتقفل بقوه في وش الحج علي لدرجة انه من قوة قفل الباب حس مفاصله سابت من بعضها والرعب سيطر عليه شعور بالخوف جواه خلاه حس انه هيموت من الرعب 

جري الحج علي باقصي سرعة ناحية باب البيت وهو بيصرخ لحد اما خرج من البيت خالص 

الشارع كله اتلم والكل حاول يفهم فيه ايه لكن الحج علي كل اما ييجي يحكي الكلام ميكتملش بببب ااااا اصصصللل مممما

بعد حوالي ربع ساعه والناس بتهدي الحج علي بما فيهم والدة فاتن بدأ الحج علي يستجمع قواه ويحكي كل اللي شافه في اوضة فاتن

كان اخو فاتن وقتها رجع من الشغل ولما سمع اللي حكاه والده قرر يشوف بنفسه ايه حصل لفاتن

اتقدم ناحية باب غرفتها هو وتلاته من اعز اصدقائه وبعض الجيران.  وفتح الباب ببطئ شديد لكن الاوضة كانت ضلمه ومفيش نور او اي اضاءه زي ماوالده حكي

بدأ الكل ينور كشافات تليفوناتهم ويبصو ولكن فاتن مش موجوده 

دخل اخوها واصحابه الاوضه ونورو جميع الاركان بتاعت الاوضه ولكن فاتن اختفت تماما وكأن الارض اتشقت وبلعتها

خرج علي والصدمه مخلياه بيصرخ وبيقول فاتن مش في اوضتها فاتن اختفت

----------------------------------------------------------------------------

في نفس الوقت كان  نادر وعمر قاعدين في مكان زي الخرابه  وبيشربو حشيش ونادر بيقول لعمر 

-انا زعلان علي احمد قوي يا عمر لو مكانش وافق ولا راح بيت الوسخه فاتن مكانش زمانه مقتول

-انت السبب يانادر انا بشرب معاك كل يوم عشان انسي وحصلي مشاكل  في كل حاجه عشان طاوعتك وبشوف احمد كل يوم في الحلم وهو بيعيط وفاتن بتعذبه

-ياعم انت قلبك رهيف احنا ملناش ذنب والوسخه فاتن هي اللي قتلته

-فاتن قتلته عشان لقت راجل في اوضتها لو اي واحده غيرها كانت هتعمل كده فاتن كمان انت ظلمتها انا سمعت ان اهلها حبسوها وبيعذبوها ولما الموضوع يهدي هيقتلوها واحنا السبب يانادر احنا السبب 

وبدأ عمر يبكي بحرقه ونادر بيشتمه

- ويقوله انت ليه قلبك ضعيف كده 

-انت اللي جاحد يانادر انا عاوز اقول كل حاجه عشان اخلص من الذنب ده

-وديني ياعمر لو مخلوق واحد عرف اي حاجه هقتلك قالها نادر بغضب شديد وطلب من عمر يغيرو الموضوع

بعد مرور ساعه  نادر قال لعمر يالا نروح الوقت اتاخر جامد وبمجرد وقوفهم بدأت اضاءة البيت تتهز وسمع عمر صوت بيقول ' يااااه كان نفسي اشوفكم بقالي فتره ' كان الصوت مرعب  لدرجة ان عمر وقع ف مكانه ونادر بدأ يبص حواليه ويقول هو احنا اتسطلنا ولا ايه 

يالا ياعمر نمشي واتحركو ناحية الباب ولكن سمعو صوت ضحكة شيطانيه وشئ شبه الظل بيجري في كل مكان في المكان  وصوت الضحكه الشيطانيه بيعلي

نادر برد فعل سريع جدا جري ناحية الباب عشان يخرج وقبل مايخرج بلحظه الباب اتقفل بقوه ف وشه 

والظل جه ناحيته وزقه بقوه وقعته جنب عمر اللي كان بيبكي وزاد صوت الضحكه الشيطانيه وبعدها الظل اتكلم بصوت مرعب وقال'------


انتظرو الجزء الرابع 

الجزء الرابع 

للكبار فقط

#سميحه

دخل الاسطي حنفي لقي سميحه لابسه لبس خفيف وقف وراها وقالها جهزي الاكل انا جعان مووووت  

قالتله اتهد يا راجل مش تسال مين جالنا النهارده قالها مين قالتله اخوك جمال  رجع من الجيش ومكنش يعرف اننا اتجوزنا  

هو راح فين دلوقتي 

اخد حاجته وطلع فوق ينام في السطوح 

الواد ده واحشني اوووي اصل انا اللي مربيه وحرمت نفسي من متع الدنيا عشان اخليه راجل 

جهزي العشا وانا هاطلع اناديه يتعشي معانا 

طق طق جمال افتح يا جمال انا حنفي اخوووك 

اخويا حنفي حمدلله بالسلامه وحشني اووووي وانت اكتر والله طمني اخبترك ايه يا جمال 

انا الحمد لله كويس  الف مبروك للجواز عملتها اخيرا يا حنفي. الف مبروك.     عقبالك يا جمال انت كمان ونفرح بيك قريب 

ان شاء الله  بس انت قول يارب 

يلا تعالي انزل معايا عشان نتعشي كلنا سوا واعرفك علي سميحه مراتي طيبه وبنت حلال واكلها ماتشبعش منه 

يلا بينا 

سميحه يلا فين الاكل. احنا جعانين    وعلي الاكل كان جمال بيتكلم مع اخوة 

انت خلصت جيشك اهو قولي بقي ناوي تعمل ايه 

انا بفكر اروح اشتغل بشهادتي  في اي شركه 

وتستني اخر الشهر ملاليم ولا ايه يا جمال يا سميحه احضرينا هنا كده    قال ايه.  جمال عايز يشتغل بشهادته ويستني اخر الشهر ملاليم من الحكومهة

امال انت عايز ايه منه يا سي حنفي 

عايزة يبقي معايا يمسك الشغل مكاني ماهو ده ماله ولازم يعرف ايه اللي داخل وايه اللي خارج ولا ايه 

انا من رائ سي حنفي يا جمال انت تمسك معاه الشغل وتشوف لو نفعت زعجبك يبقي كمل فيه لو معجبكش يبقي براحتك 

ماشي.   اكلك طعم اوووي ياست سميحه  وزي ما حنفي قال انه ما بيتشبعش منه خالص 

مطرح ما يسري يمري يا جمال 

طب بعد اذنكم بقي اطلع ارتاح فوق  شويه 

ماتخليك هنا في اوضتك يابني مفيش حد غريب. 

لا عشان تبقوا براحتكم ومبقاش عزول بينكم 

*******

بقولك ايه ياسي حنفي انا يا خويا هاطلع انضف الاوضه بكرة من النجمه الاوضه وحشه اوووي واوضب ليه سريره عشان يعرف ينام فيه    كتر خيرك يا سميحه انتي طيبه وبنت حلال  وتستاهلي كل خير 

طب ما تيجي كده جمبي.   بس ياراجل عيب كده  ههههههههه

*********"

جمال اصحي عشان تغير ريقك وتنزل الشغل مع حنفي يلا 

اما ترجع اخر النهار هتلاقي اوضتك دي بتبرق ان شاء الله 

نزلوا الشغل وهي اشتغلت توضيب في البيت وتنضييف لعند ما الباب خبط نزلت تفتح لقت نعيمه قدامها 

اهلا اهلا يا خاله 

انا قلت اجي اسال مدام انتي طنشتي ونسيتي ان العز ده كله انا السكه  اللي وصلتك ليه 

انا مطنشتكيش ولا حاجه بس انا مابخرجش كتير من البيت ولا بنزل.  كل طلباتي بطلبها بتيجي لحد عندي 

طب ايه بقي مفيش حاجه علينا 

عايزة ايه يا وليه انتي ايه مابتشبعيش ولا ايه 

هو العز ده والنعمه دي يتشبع منها يا سميحه 

طب خدي ادي ٣٠جنيه اهم. سدي بوقك بيهم بقي 

ايه ايه ٣٠جنيه بتوع ايه يا سميحه انا عايزة  خمسين جنيه 

ياساتر عليكي وليه انتي بلاعه فلوووس 

معلش يا سميحه ماهو اللي يعيش في العز ده كله ينسي الغلابه اللي زينا المرميين في الشارع 

يلا بقي اتطرقي عندي شغل 

الا صحيح هو الجدع  الطول بعرض ده  اللي عديت علي سي حنفي في المكتب بتاعه ولقيته معاه يطلع مين 

ده يبقي اخو سي حنفي يا خاله    وانتي بتعملي ايه كده في السطوح.    برتب الاوضه ليه عشان ينام فيها 

طيييب انزل انا عشان سايبه القهوة لوحدها  

بالسلامه يااختي 

********

 هههههههههه

 النهارده كان يوم حلو والمكسب كان الحمد لله كويس يا جمال.  غلبركه فيك يا حنغي ياخويا 

يلا انا هاطلع. اغير هدومي وارتاح لالا اتعشي الاول واطلع نام 

سميحه تعالي شوفي الاستاذ جمال عايز يطلع ينام  من غير ما  يتعشي. باين عليه مكسوف 

بقي ده كلام يتكسف من بيت اخوة    ده من خيركم وتعبكم 

الوليه اللي اسمها نعيمه عدت علينا النهارده واديتها خمسين جنيه 

يابنت النصابه. بقي تاخدي مني ومن الراجل طيييب اما اشوف وشك تاني 

بتقولي حاجه ياسميحه.    لا ابدا بقول الاكل كويس ولا دلع 

لا تسلم ايدك  يا سميحه 

بعد العشا طلع جمال فوق. وكان حنفي جايب مانجا في كيس وقال ده جمال بيحب المانجا اوووي طلع من غير ما ياخد منها 

شويه كده لما يغير هدومه هاطلع ليه 

ودخل حنفي غير هدومه  وراح ليها بس سميحه اول مرة ترفضه وتخاف منه لانها شافت صوره جوز امها وافتكرت لما اغتصبها في بيتها في المنوفيه 

مالك يا سميحه.    مفيش حاسه اني مخنوقه عايزة اشم هوا 

طيب براحتك يا سميحه انا هنام 

طلعت فوق ومعاها الفاكهه لجمال اللي كان نايم علي السرير ومش لابس اكتر من البنطلون. طبعا سميحه بصت من الشباك وبعد شويه. الطبق وقع منها 

جمال بص لقي سميحه واقفه علي سور السطح 

ايه اللي وقع ده.   يوووه يقطعني انت صحيت 

انا مكنتش نايم انا  كنت مريح بس 

انتي ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي 

انا مكنتش نايمه انا جيت اجيبلك فاكهه وهانزل علي طول 

مالك يا سميحه فيه حاجه مدايقاكي 

  لا ابدا هايكون ايه يعني  مفيش 

طيب انزلي عشان حنفي ما يقلقش عليكي 

نزلت وفتحت شباك الصاله وفضلت تفكر في حالها هي ليه الدنيا واقفه ضدها 

جوز امها اعتدي عليها   وحتي الانسان اللي هي حبته. مكنش هايرضي يتجوزها بعد اللي هي وصلت ليه وفقدت اعز ما تملكه البنت 

حتي لما اتجوز ت اتجوزت راجل اكبر منها عشان ما يعرفش اللي حصلها قبل كده 

كانت ساكعه صوت شخيره 

اخخخخخخخخ ززززززززززز

اخخخخخخخخخ ززززززززززز

غمضت عنيها شافت جمال الشاب اللي من سنها اللي يقدر يفهما ويلبي طلباتها 

استغفر الله العظيم 

لما الفجر اذن دخلت تنام ...........

يتبع

الخامس والسادس من هنا 

تعليقات

التنقل السريع