القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

انتي واحدة خاينة وكداااابة . /لا والله انا مش كدابة والله ماخونتكش مخونتكش 💔💔البارت الثاني في موسوعة القصص والروايات


الجزء الثاني


الدكتور:مبروك المدام حامل.

الام والاب : اييييييييييييييه!!!!

الدكتور : زي ما بقولكوا كدا عن اذنكم.

الام بعياط: يالهوي يالهوي حامل؟ من مين وازاي؟!

الاب: انتي هتستهبلي يولية اومال احنا بقالنا تلت شهور ف انهي موال!!

الام: اللهم لا اعتراض يارب ع قضائك  بس مكناش عايزين الأمور توصل لكدا💔💔💔.

اما حلا الممرضة قالتلها أنها حامل ف اتصدمت بكل معني الكلمة وانهارت زي ما بتنهار.

حلا: يارب انت عالم بيا وبحالي يمكن انت ليك حكمتك ف كدا يارب وقعدت تعيط ودخلولها امها وأبوها حاولوا يهدوها واللي كانوا خايفين منه حصل.

اما عصام فأمه بسرعة نقتله عروسة مهتمش بشكلها ولا حتي عرف اسمها لانه عارف انها مش هتبقي زي حلا .

عاصم بقي كان فرحان اوي أنه قدر يخلص اخيرا من العائق بينه وبين حلا اللي هو عصام وكان عاصم بيحاول مع حلا بشتي الطرق أنه يجيب رجلها لعندو بخدعة ولا حاجه وكان بيفشل.

حلا طلعت من المستشفي وروحوا ومنغير ولا كلمة راحت ع اوضتها واتوضت وصلت دايما متشعلقة بالدعاء اللي بتدعيه لربنا

الام: هنعمل ايه دلوقتي يا ابو حلا!! بنتك حامل عارف يعني ايه؟

الاب : عارف عارف...

الام: طب هنعمل ايه الطفل دا لازم ينزل!!

الاب: استغفري ربنا يا ام حلا!!!! ادي الله وادي حكمته هنكفر ونقتل نفس ف اخر ايامنا!!!

الام: استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم بس هنعمل ايه!

الاب: احنا لازم نسيب اسكندريه نروح عند اخواتي ف القاهرة .

الام: طب وحالنا وحياتنا هنا هنعمل فيها اي!

الاب: مقدمناش حل تاني لازم عاصم ميعرفش أنها حامل عشان يسيبها ف حالها ولازم نختفي فجأة كدا عشان الحكاية دي تخلص وهبقي اقول لحلا.

ف اوضة حلا ...حلا قاعدة ببلا روح آخر حاجه مممكن تتخيلها أنها تحمل من عاصم القذر البني آدم اللي معندهوش رحمة حته منه ف بطنها دي ابشع حاجه ممكن تحصلها.

حلا: اكيد مش حقيقي اصلا انا وعصام متجوزين  وعاصم ملمسنيش اصلاا مش كدا؟ اه يبت هو كدا سيبك من كلام الدكاترة دا حامل قال هههه.

فجأة الدنيا ضلمت ف عنيها وشيطانها اتغلب عليها وقررت تخلص من حياتها.

حلا جابت مقص من الحمام مرضتش تروح المطبخ تجيب سكينة عشان امها ف المطبخ .

دخلت اوضتها وردت الباب وكانت مترددة ف موضوع انتحارها .

حلا : انتي هتنتحري بجد؟ صلاتك وربنا راحوا فين؟

هي لنفسها برضو: بس انا زهقت من حياتي يارب لو عرف عاصم هتجبر اتجوزه عشان كلام الناس لا لا مفيش مهرب كدا احسن بكتير .

وقامت مسكت المقص وقطعت شرايينها!

الام يلا يحبيبتي عشان تتعش..

حلااااااااااا

جري الاب علي صرخة الام واتصدم أنه لقي بنته واقعة ع الأرض واييدها بتجيب دم!!

طلبوا عربية اسعاف وجات بسرعة.

ف المستشفي:

الام بدموع : بنتي بنتي ايه اخباااارها بنتي 💔💔💔💔💔💔💔.

الدكتور: الحمدلله كويسه الألة الحادة اللي استخدمتها  عملتلها جرح سطحي ع أيدها بس وطرهنا الجرح وهنربطه كان ممكن تعملولها كدا ف البيت .

الام والاب الحمدلله🤍.

الممرضة أدت لحلا مهدأ عشان كانت حالتها صعبة وكانت بتصرخ وكانت ف نص وعيها وشوية وهتنام.

الاب : ليه عملتي كدا يبنتي احنا كنا هنعمل ايه من غيرك!!

حلا: الحياة وحشة اوي يبابا لو مت كنت ارتحت .

الام وهي بتحضنها : بعد الشر عليكي ي نور عيني💔💔.

تاني يوم فاقت حلا بس كانت تعبانه برضو ومش شايفة قدمها روحت ودخلت اوضتها واتصل عاصم بيها.

عاصم : اي يقلبي مالك كدا بقالك يومين مش بتكلمي عاصم حبيبك؟

حلا: بقولك ايه يزفت مش فايقالك غور ف داهية بقا.

ورمت الفون بس هو مقفلش السكة!

ف اللحظة دي باباها دخل عليها وقالها: بكرة يبنتي من الفجر هنروح عند اعمامك ف القاهرة ونختفي خالص حرام ننزل الطفل بس مش لازم ابدا عاصم يعرف انك حامل منه عشان مش هيسيبك ف حالك ونقفل بقا ع الحكاية دي.

حلا بأمل : حاضر يبابا أن شاء الله.

عاصم سمع دا من هنا واترسمت الضحكة ع وشه من هنا. 

عاصم: بق كدا حامل ومتقوليش؟ هيبقي عندنا بيبي يحبيبتي؟ يعني بمزاجك أو غصب عنك هتجوزك ههه. وابقي وريني بقي هتسافري ازاي🤍.

عاصم : ي عصااااااااااااام

عصام: اييه فيه ايه ي عاصم مش عارف ان خطوبتي النهاردة وورايا حاجات كتير؟

عاصم: حلا حامل من عشيقها.

عصام : نعممممممممممم!!!!!!

يتبع...

البارت الثالث من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع